Msn messenger File transfer probleem

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:25
Hallo

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een breezah zusje die graag alles van anderen aanneemt via msn. Nou heeft daar in 3 jaar tijd al een aantal virussen tussen gezeten, en ik heb ut haar gezegt dat ze het niet weer mocht doen :(

Tot mijn grootte verbazing heeft mijn respectloze zussie de afgelopen dagen meer dan 300mb aan foto's van andere sletjes en vele muziek bestanden binnen gekregen via msn file transfer.

Het eerste wat ik duz gedaan heb is haar ontvangen bestanden leeg geflikkert. Naja toen was ik in 1x de meest gehaatte persoon ooit. Duz ik prullenbak terugzetten en mun krijsende 8)7 zussie was weer stil. Vervolgens heb ik met de search effe gezocht en 2 rendabele topic's gevonden.

Msn inkomende bestanden blokeren
Messenger - Rechten?

Helaas staat er geen oplossing voor mijn probleem. Poorten van firewall dichtgooien gaat voor mij niet. Ik wil natuurlijk zelf wel msn file transfer gebruiken :) Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik mun zussie alleen kan chatten en geen file's kan ontvangen? Maar dat ik wel alle rechten heb?

edit:

Msn 6.1 icm winxp prof
Wanadoo adsl lite icm Speedtouch

[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 17-02-2004 09:35 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:26
Een OS zou nuttig zijn.

Roomba E5 te koop

• Appie Heijn
Zo gefixt.

Msn 6.1 icm Winxp pro
Wanadoo adsl lite icm Speedtouch

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom kan je geen poorten dichtzetten? Wat gaat er daarbij mis? Dat lijkt me toch wel de juiste weg..

offtopic:
Interessante tekst onder je nick..

Bloed, zweet & koffie

• sig69
Volgens mij gebruiken z'n breezah zusje en hij dezelfde computer. Als hij de poorten dichtgooit dan kan hij dus zelf ook geen bestanden meer ontvangen

Roomba E5 te koop

• Appie Heijn
sig69 schreef op 17 februari 2004 @ 09:43:
Volgens mij gebruiken z'n breezah zusje en hij dezelfde computer. Als hij de poorten dichtgooit dan kan hij dus zelf ook geen bestanden meer ontvangen
Klopt, daarom stond dit er ook
Helaas staat er geen oplossing voor mijn probleem. Poorten van firewall dichtgooien gaat voor mij niet. Ik wil natuurlijk zelf wel msn file transfer gebruiken Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik mun zussie alleen kan chatten en geen file's kan ontvangen? Maar dat ik wel alle rechten heb?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je niet gewoon met policies werken, het is (volgens mij) namelijk mogelijk, om policies bij de ene user wel te gebruiken en de andere niet... Weet alleen niet hoe dat dat moet en in mekaar steekt, denk wel, dat het kan met Windows XP
Vilenin schreef op 17 februari 2004 @ 09:50:
Ik word gelukkig niet gehinderd door enige kennis van MSN, maar ik zie eigenlijk het probleem niet. Is het probleem dat je virii binnenkrijgt? Draai je een virusscanner. Is het dat je zus te veel data binnenhaalt -> laat ze betalen voor het dataverkeer.

Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig met je vraag te maken..

Je kan de SpeedTouch per FTP aanpassen; je zou dus in het logonscript van de profielen al naar gelang wie er inlogt de poort open of dicht kunnen zetten.

/edit
Policies: Start -> Run -> gpedit.msc
offtopic:
Wanadoo heeft FUP geen datalimiet dus... ;) Alhoewel je het je zusje wel wijs zou kunnen maken... O-)

En gpedit is toch voor grouppolicies? :? Dan zou Appie toch ook zichzelf de filetransfers ontzeggen?

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2004 09:54 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik word gelukkig niet gehinderd door enige kennis van MSN, maar ik zie eigenlijk het probleem niet. Is het probleem dat je virii binnenkrijgt? Draai je een virusscanner. Is het dat je zus te veel data binnenhaalt -> laat ze betalen voor het dataverkeer.

Je kan de SpeedTouch per FTP aanpassen; je zou dus in het logonscript van de profielen al naar gelang wie er inlogt de poort open of dicht kunnen zetten.

/edit

[ Voor 6% gewijzigd door CmdrKeen op 17-02-2004 09:51 . Reden: gpedit ]

Bloed, zweet & koffie

• Appie Heijn
Vilenin schreef op 17 februari 2004 @ 09:50:

/edit
Hmz ok, virusscan is probleem niet (nav2004) alleen die rotzooi hoef ik niet allemaal op mun pc. Heb mijn 120 gig hard nodig voor mijn mp3's en filmpjes. Verbruik van data is het probleem ook niet, dat doe ik ook duz dat maakt me geen zak uit. Maar die nutteloze troep van der heeft geen zin en neemt nu ondertussen 1 gig. Naja makkelijkste oplossing is msn totaal blocken. Dat lukt mij zonder enige moeite. Alleen dan komt er een erg baldadig zweertje te hangen.

offtopic:
Gister had ik haar files duz weggegooit. Zij duz denken van waarom doe ik hetzelfde niet gewoon bij hem? Duz zei naar Deze computer en naar mijn map klikken-->u heeft niet voldoende rechten om dit te verwijderen. Duz ik begin daar lekker sarcastisch om te lachen. Vliegt er in 1x een Mx700 door de lucht. Gelukkig voor der heeft die zun vlucht overleeft :) Daarop heb ik mijn zusje met 3 schoppen 15 treden hoog de trap op getrapt. Duz dan snap je wel dat de sfeer er niet beter op wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 17-02-2004 10:08 ]

• Appie Heijn
Ik heb net in die gpedit.msc gekeken maar kan alleen maar instellen dat ze msn niet op mag starten. Waar kan ik instellen van file transfer?

• sig69
Geef er een P200 voor d'r verjaardag, reken voor elke reinstall 80 eu. Leert ze het wel af denk ik

Roomba E5 te koop

• Appie Heijn
sig69 schreef op 17 februari 2004 @ 10:08:
Geef er een P200 voor d'r verjaardag, reken voor elke reinstall 80 eu. Leert ze het wel af denk ik
Geen ruimte voor :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
In programma's zoals Zone Alarm en Tiny Personal Firewall kan je kiezen of je bepaalde porten gewoon open/dicht zet of ze alleen toestaat open te gaan als je een wachtwoord intyped.
Als je gewoon zo'n firewall er op gooit en je zusje het paswoord niet geeft is het toch klaar ?

[ Voor 6% gewijzigd door djexplo op 17-02-2004 10:18 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

Reptile209

- gers -

De map voor de ontvangen bestanden op read-only zetten (en full-access voor jezelf) >:)

offtopic:
"Duz" is met een S, "zun" is zijn, "der" is haar, "zei" is vertellen, "zij" is je zusje :)
- Front Correct Nederlands In Posts :X

Zo scherp als een voetbal!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

Als je NTFS gebruikt kan je ook 'Mijn Ontvangen Bestanden'-map geen Access geven op 'System' .. begint ie vanzelf wel te schreeuwen dat ie nie kan accepteren... ( niet getest, lijkt me wel te werken )
Reptile209 schreef op 17 februari 2004 @ 10:17:
De map voor de ontvangen bestanden op read-only zetten (en full-access voor jezelf) >:)
MSN is de user 'System'

[ Voor 39% gewijzigd door glashio op 17-02-2004 10:19 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

GeeBee

Oddball

Geef haar beperkte schijfruimte, zeg 100 MB.
Dat kun je vlgs mij per gebruiker instellen.
Geen ruimte genoeg? Jammer zuz > wis maar eens wat...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 17-02-2004 10:20 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Appie Heijn
Die glashio zun oplossing lijkt me wel wat. Hoef geen dubbele firewall troep [router/pc] Gebruik toch ntfs ;)

Zo zie je maar weer, meest voor de hand liggende oplossing is weer de beste. Denk in ieder geval dat het wel werkt :7

Us even kijken of der dan weer muizen kunnen vliegen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 17-02-2004 10:22 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Open deur, maar welke joker heeft nou weer bedacht dat een user-applicatie als msn onder system draait :? |:(
nofi naar Microsoft, maar dat is niet zo handig volgens mij...

• Appie Heijn
Reptile209 schreef op 17 februari 2004 @ 10:21:
[...]

Open deur, maar welke joker heeft nou weer bedacht dat een user-applicatie als msn onder system draait :? |:(
nofi naar Microsoft, maar dat is niet zo handig volgens mij...
Huh dat volg ik even niet :?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Appie Heijn schreef op 17 februari 2004 @ 10:24:
[...]
Huh dat volg ik even niet :?
Het System-account is, AFAIK, alleen bedoeld voor systeem / core taken van Windows. Dus alles dat op de achtergrond hoort te draaien. System heeft ook zo mogelijk nog meer rechten dan een Admin. En een applicatie heeft daar helemaal niks te zoeken. Sterker nog: als je dan een geintje met MSN uithaalt, kan het je hele systeem te grazen nemen...

• Appie Heijn
Reptile209 schreef op 17 februari 2004 @ 10:26:
[...]

Het System-account is, AFAIK, alleen bedoeld voor systeem / core taken van Windows. Dus alles dat op de achtergrond hoort te draaien. System heeft ook zo mogelijk nog meer rechten dan een Admin. En een applicatie heeft daar helemaal niks te zoeken. Sterker nog: als je dan een geintje met MSN uithaalt, kan het je hele systeem te grazen nemen...
Oh ok duz dat gaat niet werken :?
Limiet op grootte gaat ook niet werken want ze weet ctrl+c en ctrl+v te vinden.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

Reptile209 schreef op 17 februari 2004 @ 10:26:Sterker nog: als je dan een geintje met MSN uithaalt, kan het je hele systeem te grazen nemen...
Lijkt me stug... allebij makelij van Microsoft.. 2 paradepaardjes die 1 geheel vormen.

* glashio is nie helemaal zker.. dus zker geen flame richting Reptile209

[ Voor 17% gewijzigd door glashio op 17-02-2004 10:31 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• sig69
Bij mij draait hier windows messenger volgens mij wel onder mijn naam. MSN weet ik niet, dat gebruik ik niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 17-02-2004 10:30 ]

Roomba E5 te koop

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

GeeBee

Oddball

Appie Heijn schreef op 17 februari 2004 @ 10:28:
[...]

Oh ok duz dat gaat niet werken :?
Limiet op grootte gaat ook niet werken want ze weet ctrl+c en ctrl+v te vinden.
Dat maakt toch niet uit? Als ze de maximale toegewezen schijfruimte heeft gebruikt dan zit ze toch gewoon vol?
Als die map van 'r maar de enige plek is waar ze wat kan opslaan.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Appie Heijn
GeeBee schreef op 17 februari 2004 @ 10:34:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Als ze de maximale toegewezen schijfruimte heeft gebruikt dan zit ze toch gewoon vol?
Als die map van 'r maar de enige plek is waar ze wat kan opslaan.
Ze verplaatst die shit van der gewoon naar een andere map. Los onder c of ergens in windows. Wat zij zelf maar in der kop krijgt. Kan niet best overal restricties op zetten waar ze het wel en niet mag neerzetten.

Maar tot nog toe is er geen oplossing om "transfer rights" aan te passen zonder dat andere gebruikers(ikke) er ook door worden beïnvloed?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
partition magic losse partitie maken van xxxMB geef haar daar schrijfrechten op en op de gehele c schijf alleen leesrechten ben je klaar kost je amper tijd

• Appie Heijn
Kan duz niet effe alle rechten van mijn ontvangen bestanden aanpassen? Ze is wel zo dom(blond) dat ze niet weet hoe ze de dir van mijn ontvangen bestanden kan aanpassen in msn :) Denk dat ik effe een losse map aanmaak waar ik der geen rechten op geef :) Zou dat kunnen werken?

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

of jij gaat gewoon trillian gebruiken en zet de file transfer van msn uit.
Zal je mischien wat vliegende muizen opleveren maarja je zusje zal dan wel snel doorkrijgen wat zo'n mx700 kost >:)

• Appie Heijn
killswitch schreef op 17 februari 2004 @ 11:00:
of jij gaat gewoon trillian gebruiken en zet de file transfer van msn uit.
Zal je mischien wat vliegende muizen opleveren maarja je zusje zal dan wel snel doorkrijgen wat zo'n mx700 kost >:)
Hehe als ik iets vind zuigen dan ist trillian :X
Maar ik zal eerst eens effe probere of dat met die map rights gaat werken :)

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 17 februari 2004 @ 10:54:
Kan duz niet effe alle rechten van mijn ontvangen bestanden aanpassen? Ze is wel zo dom(blond) dat ze niet weet hoe ze de dir van mijn ontvangen bestanden kan aanpassen in msn :) Denk dat ik effe een losse map aanmaak waar ik der geen rechten op geef :) Zou dat kunnen werken?
Wat je ook kunt doen is haar 'ontvangen bestanden' map onder brengen op een separate partitie. in een "hidden" map. Die vindt ze dan nooit.... 8)

Dan kan ze nog wel IN die map klooien, maar is de ruimte beperkt en kun je AV hierop instellen. Scheelt een hoop viral shit, I supose.
Ze kan natuurlijk nog altijd copy-pasten naar haar eigen map.....
Maar ja, hoe je dat voorkomt?! Read-only acces geven O-)

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:30:
[...]

Wat je ook kunt doen is haar 'ontvangen bestanden' map onder brengen op een separate partitie. in een "hidden" map. Die vindt ze dan nooit.... 8)

Dan kan ze nog wel IN die map klooien, maar is de ruimte beperkt en kun je AV hierop instellen. Scheelt een hoop viral shit, I supose.
Ze kan natuurlijk nog altijd copy-pasten naar haar eigen map.....
Maar ja, hoe je dat voorkomt?! Read-only acces geven O-)
Zal het proberen :)

Pagina: 1