Messenger - Rechten?

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Is het mogelijk onder Windows XP dat je voor bepaalde gebruikers de optie om bestanden te accepteren uit te schakelen? Dus als m'n zusje er achter zit dat ze GEEN bestanden kan downloaden van iemand anders via MSN, anders ben ik helaas genoodzaakt om mijn zusje helemaal de toegang tot MSN-Messenger te weigeren 8-) (Dit mag eventueel via een buitenstaand programma). Dit omdat ik geen zin in nog meer virussen heb, ik heb er dankzij zuslief al 3 in een week kunnen verwijderen, het begint nu vervelend te worden. Tot ik meer weet staat zuslief d'r user-account op non-actief. >:). En dan kan ze hoog en laag springen, maar ik ben degene met de admin-rechten en niemand anders. >:)

Help me alsjeblieft...

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op woensdag 05 december 2001 01:46 schreef Clueless het volgende:
Is het mogelijk onder Windows XP dat je voor bepaalde gebruikers de optie om bestanden te accepteren uit te schakelen? Dus als m'n zusje er achter zit dat ze GEEN bestanden kan downloaden van iemand anders via MSN, anders ben ik helaas genoodzaakt om mijn zusje helemaal de toegang tot MSN-Messenger te weigeren 8-) (Dit mag eventueel via een buitenstaand programma). Dit omdat ik geen zin in nog meer virussen heb, ik heb er dankzij zuslief al 3 in een week kunnen verwijderen, het begint nu vervelend te worden. Tot ik meer weet staat zuslief d'r user-account op non-actief. >:). En dan kan ze hoog en laag springen, maar ik ben degene met de admin-rechten en niemand anders. >:)

Help me alsjeblieft...
streng ben jij >:)

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op woensdag 05 december 2001 01:47 schreef senater het volgende:

[..]

streng ben jij >:)
Ja en terecht! Ik wordt af en toe helemaal gek als mn zusje weer een dom virus op de computer heeft gezet. Dan mag ik het er weer helemaal af halen, en ben ik weer een dag kwijt :( (in het ergste geval).

en ff ontopic

Nee ik ben bang dat dat niet kan. Misschien dat je je firwall op een bepaalde manier kan configgen, dat het werkt, maar ik denk het niet.
Kzou iig niet weten hoe...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Waarom zeg je het niet gewoon tegen haar ? En waarom draai je niet gewoon een on-access virusscanner ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Gewoon zonealarm of welk andere firewall installen, ff checken over welke poort File trasfers gaan, en deze poort dichtzetten... klaar

• Clueless
Jij kent mijn zusje niet, die luistert niet en heeft alleen een grote bek. Als ik bij haar nu de optie schrijven bij beveiliging weg haal, mag Messenger dan helemaal niet meer schrijven bij die user? Maar tot ik hier iets op gevonden blijft zus d'r user-account op non-actief staan... Ik heb uit voor zorg alle rechten van alle users (behalve ik) betreffende de directory Program Files ingetrokken *D, dit is tot nader order van mij. Hier moet toch iets op te vinden zijn?? |:( Anders heeft zus echt pech... 8-)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 01:48 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja en terecht! Ik wordt af en toe helemaal gek als mn zusje weer een dom virus op de computer heeft gezet. Dan mag ik het er weer helemaal af halen, en ben ik weer een dag kwijt :( (in het ergste geval).
Tjeezz, wat d8 je van een goeie virus-scanner |:( :P

• Clueless
Heb ik al, Norton Antivirus Corporate Edition 7.6, maar ik had daar bij dit virus niets aan. Ik wil nu gewoon dat zuslief niet kan downloaden via MSN. :Z

Kan niemand mij dan zeggen hoe dit gaat??

Verwijderd

ICQ installeren.

Verwijderd

Poort 6890 t/m 6900 dichtknallen ;)

• VlasBaard
Norton AV is GEEN goeie virusscanner. En Terayonnetje moet ophouden met zeuren... dat eeuwige ICQ vs MSN gekweel altijd. Verpest maar een ander topic.

• Clueless
Nou nou ik heb ook ICQ er naast lopen, die doet het prima niets kwaads over te zeggen. Maar wat betreft de bovenstaande porten wat gaat er door die porten??? Messenger moet nog wel werken! Maar ik wil inderdaad dit topic beschaafd houden!!!

• VlasBaard
Ja ik heb zelf ook ICQ draaien. Maar ja met ICQ kan ik niet met mijn MSN-contacts praten. Het zijn gewoon twee verschillende programma's, je gaat niet vanwege een client die niet doet wat je wil opeens allemaal andere vrienden lopen maken.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 07:33 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Clueless
Kijk hier heb ik iets aan en waar kan ik deze utils vinden??

:) :) :)

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Maak gewoon 2 profielen aan onder win xp, eentje voor jouw en eentje voor jouw zusje.

Installeer op allebei de profielen een firewall met gescheide instellingen.)
en zet bij jouw zusje de msn file-transfer poort(:? 6800 ??) dicht.

;)

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Op woensdag 05 december 2001 09:10 schreef Clueless het volgende:
Kijk hier heb ik iets aan en waar kan ik deze utils vinden??

:) :) :)
Op [linkje] staan ook allemaal handige tools voor msn. mischien staat hier iets bij.

mod-edit: ff linkje weggehaald

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Installeer dan Trillian voor d'r. Die kan (nog) geen filetransfers. Als het eenmaal goed in ingesteld werkt 't bijna net zoals MSN zelf.

Siditamentis astuentis pactum.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 07:33 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• jordan2k
  • Laatst online: 23-08 17:26
Op woensdag 05 december 2001 09:12 schreef janster het volgende:
Maak gewoon 2 profielen aan onder win xp, eentje voor jouw en eentje voor jouw zusje.

Installeer op allebei de profielen een firewall met gescheide instellingen.)
en zet bij jouw zusje de msn file-transfer poort(:? 6800 ??) dicht.

;)
TCP poort of UDP ?

• VlasBaard
Dat zijn de poorten om dingen te -versturen- slimmerds. Ontvangen doe je niet 1-2-3 iets tegen dacht ik. Behalve dus een goeie virusscanner installeren.

edit:

Denk... heb ik nou net iets heel doms gezegd... moet je per se aan allebei de kanten dezelfde poort open hebben voor willekeurig welke connectie... nee ik vind eigenlijk van niet maar misschien wel... ach ik weet het ook gewoon niet :)

Verwijderd

Poort dicht is poort dicht,

zie het als een gesloten deur, dan kan je van beiden kanten niet meet door de poort

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

bij haar gewoon alle poorten dicht behalve 8080, werkt gegarandeert !!

Deze plek is te koop.

• VlasBaard
Op woensdag 05 december 2001 12:42 schreef -KOD- het volgende:
Poort dicht is poort dicht,

zie het als een gesloten deur, dan kan je van beiden kanten niet meet door de poort
Ja dat snap ik, maar dat wilde ik niet weten. Ik bedoelde of een connectie op poort bijvoorbeeld 21 aan de ene kant van de verbinding ook 21 aan de andere kant moet zijn.

Pagina: 1