Toon posts:

Msn inkomende bestanden blokeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

is er een optie om binnenkomende bestanden die andere gebruikers aanbieden te blokeren. Het volgende probleem. Me Schoonzusje zit onder haar account en accepteert allemaal foto's (af en toe met een virus) zit nu wel een virus scanner op maar ik heb geen zin om elke keer 15 foto's van me schijf te halen als zij erop zit.
Kan ik dat blokken? of kan dat niet?
Ik hoor het wel

MvG Stephan

Verwijderd

hmmm, misschien kun je een map maken die met admin beveiligen en dat als standaard download directory zetten? Zodat zij de melding krijgt dat ze geen rechten heeft om dat op te slaan?? Just thinking out loud :-)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:02:
hmmm, misschien kun je een map maken die met admin beveiligen en dat als standaard download directory zetten? Zodat zij de melding krijgt dat ze geen rechten heeft om dat op te slaan?? Just thinking out loud :-)
Ja en dan wijzigt zij de download dir en dan kan ze weer gewoon bestanden ontvangen :). Ik denk neit dat dit mogelijk is, je kan alleen alle downloads wel blocken in je firewall of router.

Leeg

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

chromeeh

the Gnome

Moet het zelfde hebben voor zijn zusjes.....
Domme MSN D*zen nemen 9 van de 10 keer virussen aan...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

op je firewall de poorten voor incoming file transfers blokke, welke dat zijn staat in de msn help

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is een goede optie.

maar als ik zeg maar de comp aanzet dan hoef je niks intevullen het gaat er alleen maar om dat ze geen bestanden meer kan aan nemen. Als ze dat niet meer kan is het goed, en als er echt geen optie is dan zal ik een administrator moeten maken zodat ze maar een bepaald aantal rechten krijgt. (is wel veel werk)

maar bedankt

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Strax ff de router reconfiggen en ff met Reshack de rest er uit slopen ;)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als je zonealarm gebruikt kan je het simpelste MSN wel inet toegang geven maar niet laten functioneren als server. dat zou voldoende moeten zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je kan vrij simpel het file protocol stoppen , door het port nummer voor file protocol in msn te wijzigen met reshack naar bv. 1000

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 22 oktober 2002 @ 12:19:
Je kan vrij simpel het file protocol stoppen , door het port nummer voor file protocol in msn te wijzigen met reshack naar bv. 1000
hoe heet dat bestandje waar je dat moet veranderen?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:26

Kappie

Tell me your secrets...

Vuurmuur installeren die de msn file transfert poorten blokkkeren.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

D'r niet meer op je pc laten!

#StopBurningStuff

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ontopic AUB

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 22 oktober 2002 @ 12:19:
Wie weet waar je dit bestandje kan vinden want ik ken het niet vinden op me comp.
wie ken me daar aan helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is toch helemaal niet nodig om te wijzigen? Blokkeer in een firewall de filetransfer poorten en je bent er. Welke poorten: zie de Network Troubleshooting FAQ: MSN Messenger Service

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

MeNTaL_TO

The future is not set

NAV2003 kopen en installeren?
Deze scant ook inkomende files via MSN, dus virussen komen er niet door.

[edit] Vraag verkeerd begrepen, er is weinig aan te doen behalve meerdere users aan te maken als je met NT werkt, dan komen de files tenminste in haar eigen mappen en heb jij er geen last van. Ook kan je haar een quota geven zodat ze uberhaupt niet veel kan vervuilen op de hd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Is er geen programma voor?

• BreadFan
  • Niet online
Ja, een firewall. :{

Verwijderd

gewoon de poort waar msn mee ontvangt blokkeren!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 23:41:
gewoon de poort waar msn mee ontvangt blokkeren!
Idd wat F_J_K dus ook al zegt ik d8t uit mijn hoofd de poorten 6890 t/m 6900 ;)

Verwijderd

Ik kan evt wel een tooltje schrijven die ´stealth´ draait en alle inkomende en uitgaande MSN filetransfers blokkeert/abort.

Zou niet veel werk mogen zijn... ik ga er vanavond denk ik even naar kijken.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 09:15:
Ik kan evt wel een tooltje schrijven die ´stealth´ draait en alle inkomende en uitgaande MSN filetransfers blokkeert/abort.

Zou niet veel werk mogen zijn... ik ga er vanavond denk ik even naar kijken.
Wij w88 in spanning af :)

Verwijderd

Kijk effe op deze site knip. Liever niet. hier staat bijna alles uitgelegd over msn

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 23-10-2002 16:22 . Reden: flooding etc is erg irritant ]

Verwijderd

Door een bepaalde systeemfout in mijn Pc is het dus niet meer mogelijk een Firewall te draaien. Is er echt nix anders? Want zonder Firewall kan ik ook geen poorten dichtgooien geloof ik! Of kan ut wel? O-)
Pagina: 1