Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Server (Zelfbouw)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 29 februari 2004 @ 18:42:
Mooi gemaakt zo d:)b

Hoe ga je dat hout op elkaar bevestigen? Lijmen ofzo? In de kopse kanten schroeven lijkt mij niet zo extreem handig namelijk :|
Nieten met 30 mm nietjes en natuurlijk lijmen. De lijm zal het uiteindelijk moeten doen, de nietjes houden en het (vooral als de lijm droogt) de boel bij elkaar. Het nieten gebeurd met een takker die met perslucht (1,5 Bar ofzo) werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Deel 2: De backplane

Ik heb van een simpel plaatje dun hout een backplane voor mijn moederbord gemaakt. Een kwestie van de exacte maten van het moederbord overnemen, de afstandsbusjes-plaatsen bepalen, gaatjes boren, de afstandsbusjes erin draaien en met superlijm vastzetten.
Ook heb ik het plexiglas op maat gezaagd en bevestigt.

Het resultaat van een avondje klussen.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-887F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-888F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-889F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-890F.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:30 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Van die laatste foto raak ik gedesoriënteerd :9, vanuit welke hoek is die nou genomen?

Begrijp ik trouwens goed dat je het mobo op een losse plaat in de kast gaat zetten :?

Verwijderd

Die laatste foto is idd heel erg vaag.. :P

Verder begint het er wel leuk uit te zien.. :)

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 11:40

nzyme

terror

Als het alleen een inet router en printserver gaat worden, waarom dan een straaljager (lees: hdd) dr in zetten als je net zo 'makkelijk' een usb stick van 256MB ofzo kan nemen?
Linux is dan wel een pre ;)
edit:
nix niet offtopic :P

[ Voor 11% gewijzigd door nzyme op 02-03-2004 22:06 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Hellraizer schreef op 02 maart 2004 @ 22:04:
offtopic:
Als het alleen een inet router en printserver gaat worden, waarom dan een straaljager (lees: hdd) dr in zetten als je net zo 'makkelijk' een usb stick van 256MB ofzo kan nemen?
Linux is sowieso een pre bij een server ;)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Plaats de foto's gewoon in je FP (First Post), dat scheelt een topic doorbladeren als je veel foto's hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de laatste foto kijk ik gewoon door het raampje (= voorkant) naar binnen. En natuurlijk ga ik het moederbord ergens vast maken, maar daar ben ik nog niet over uit.

@ KewlKiddo: Goed dat je het zegt, ik was namelijk van plan om de links naar de updates te plaatsen in de startpost. :)

En er komt geen Linux op, maar Windows 2000 Pro. Ik ken Linux van geen kant. Bovendien, als ik het door iemand anders laat doen, kan ik er zelf niets meer mee.

Wanneer hij af zal zijn, dan zal het geluid erg meevallen. Hij wordt tenslotte dubbel geisoleerd (isolatie en vloerbedekking). :)

Verwijderd

Hellraizer schreef op 02 maart 2004 @ 22:04:
edit:
nix niet offtopic :P
Volgens mij overleeft zo'n USB stick een swapfile van een server die 24/7 aanstaat niet :Y)

• nzyme

nzyme

terror

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:09:
[...]
Volgens mij overleeft zo'n USB stick een swapfile van een server die 24/7 aanstaat niet :Y)
En daarom gebruik ik dus linux op me router he :Y)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Hellraizer schreef op 04 maart 2004 @ 22:31:
[...]

En daarom gebruik ik dus linux op me router he :Y)
Linux heeft ook een swap file... hele partitie zelfs

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:41
Volgens mij is de laatste foto door dat ruitje aan de voorkant genomen. :P

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 23:55:
[...]

Linux heeft ook een swap file... hele partitie zelfs
Ik weet niet wat jij denkt, maar je kan een linux router/printerserver met gemak van een 256 mb usbstick draaien.. dan heb je nog ruimte over...

Verder een erg mooie CM. blijf hem zeker volgen!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• SlinkingAnt
  • Niet online
rac-on schreef op 05 maart 2004 @ 08:26:
[...]

Ik weet niet wat jij denkt, maar je kan een linux router/printerserver met gemak van een 256 mb usbstick draaien.. dan heb je nog ruimte over...

Verder een erg mooie CM. blijf hem zeker volgen!
Het probleem is dat je op een Flash-drive iets maar iets van 10.000x een write-actie kan uitvoeren. Je zult dan je swapfile in je geheugen moeten laden, iig niet op je usb-stick

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je zult dan je swapfile in je geheugen moeten laden
Hehe, de lol van een swap file is dat je er zooi in stopt, die niet meer in je geheugen past :p

Maar goed, een router/printer server hoeft echt nie zo veel te swappen hoor. Zeker niet als je er een leuk reepje geheugen in stopt.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Als je geen swapfile/partitie wilt hebben onder linux hoeft dat niet hoor.

Moet je natuurlijk wel genoeg RAM hebben...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 19:49
Wat een gedoe over die swap file. Waarom zou je grote swap dingen nodig hebben als een router als freesco oid gewoon werkt vanaf een floppy?

• nzyme

nzyme

terror

idd, daarom heb ik dus ook geen swapfile :D (maar 128mb sd-ram)

en nu weer ontopic lui, want dit heb weinig tot nix met de casemod te maken :P

[ Voor 40% gewijzigd door nzyme op 06-03-2004 14:41 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

cryforhelp schreef op 02 maart 2004 @ 21:56:
Van die laatste foto raak ik gedesoriënteerd :9, vanuit welke hoek is die nou genomen?
Dat is de voorkant als ik me niet vergis :) Maaruh ziet er goed uit.

Verwijderd

nu maar hopen dat ie nog wat nieuwe foto's post :) want het wordt nu wel een beetje een saai topic ....
het ziet er trouwens wel al nice uit!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K schreeuwt:

[heel groot]

THIS THREAD IS WORTHLESS WITHOUT PICS!

[/heel groot]

* Stoney3K kon even de overbekende smilies hiervoor niet vinden :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:43:
nu maar hopen dat ie nog wat nieuwe foto's post :) want het wordt nu wel een beetje een saai topic ....
het ziet er trouwens wel al nice uit!
Toevallig dat ik in de planning heb vanavond foto's te gaan maken. Ik ben er namelijk nog mee bezig geweest dit weekend.

Momenteel ben ik wat spulletjes aan het bestellen die ik nodig heb voor de server.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

* KompjoeFriek kan haast niet wachten op de nieuwe pics
CIP's zijn altijd gaaf :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Deel 3: Het PCI-rek, de aarding en de HD-plek

Afgelopen weekend had ik her en der tijd om verder te werken aan de servermod, dus ik ben alweer een stukje verder.

Ik heb ervoor gezorgd dat alles rond het moederbord geaard zal zijn. Ook heb ik het PCI-rekje geplaatst.

Als laatste heb ik een plekje voor de harde schijf gemaakt. Deze wordt geklemd tussen aluminium hoekprofieltjes, met aan de binnenkant dubbelzijdig plakband (met de beschermlaag er nog op) dat als anti-vibratie dient.

Omdat foto's meer zeggen dan mijn gebrabbel, hierbij de beloofde foto's.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-895F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-896F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-897F.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:30 ]

• Sine
  • Laatst online: 26-11 19:30
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:05:
Deel 3: Het PCI-rek, de aarding en de HD-plek

Afgelopen weekend had ik her en der tijd om verder te werken aan de servermod, dus ik ben alweer een stukje verder.

Ik heb ervoor gezorgd dat alles rond het moederbord geaard zal zijn. Ook heb ik het PCI-rekje geplaatst.

Als laatste heb ik een plekje voor de harde schijf gemaakt. Deze wordt geklemd tussen aluminium hoekprofieltjes, met aan de binnenkant dubbelzijdig plakband (met de beschermlaag er nog op) dat als anti-vibratie dient.

Omdat foto's meer zeggen dan mijn gebrabbel, hierbij de beloofde foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ieder punt van je mobo aarden is echt niet nodig, die punten zijn al standaard met elkaar verbonden en via de massa van je voeding ook al met aarde verbonden.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 07 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Ieder punt van je mobo aarden is echt niet nodig, die punten zijn al standaard met elkaar verbonden en via de massa van je voeding ook al met aarde verbonden.
Liever overbodig dan tekort komen. :)

Verwijderd

Topicstarter
De bestelling die ik gedaan heb is verzonden en wel via Eynstein. :)
  • Eynstein Transparante 80x80 fan (4x, komt altijd van pas)
  • Target 8 Ports Switch 10/100 (1x, goed genoeg voor een simpel servertje)
  • Target RJ45 Krimp-stekkertjes (50x, komt ook altijd van pas)
Dit tezamen voor het schappelijke bedrag van 45 Euro. :Y) Nou maar hopen dat ik het gauw binnenkrijg. Tot die tijd kan ik weinig doen, omdat ik de maten van de switch nodig heb voor het maken van zijn stekkie.

• cryforhelp
En nou maar hopen dat die switch zich een beetje makkelijk laat verwerken, dat ie dus niet rare afgeronde of bollende vormen heeft ;)

Toch bouw jij volgens mij allemaal plaatselijke orkanen, de hoeveelheden fans die jij er altijd indoet 8)7 Zelf draai ik een pc zo stil mogelijk, hoe warm ie dan wordt zal me geen ruk schelen, zolang het maar onder het maximum blijft vind ik het prima, en zo'n router doosje zal het natuurlijk nooooit druk krijgen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 08 maart 2004 @ 15:25:
En nou maar hopen dat die switch zich een beetje makkelijk laat verwerken, dat ie dus niet rare afgeronde of bollende vormen heeft ;)

Toch bouw jij volgens mij allemaal plaatselijke orkanen, de hoeveelheden fans die jij er altijd indoet 8)7 Zelf draai ik een pc zo stil mogelijk, hoe warm ie dan wordt zal me geen ruk schelen, zolang het maar onder het maximum blijft vind ik het prima, en zo'n router doosje zal het natuurlijk nooooit druk krijgen :Y)
Wie zegt dat ik 4 fans ga gebruiken :? Ik gebruik de 40 mm van de CPU op 5 V en 1 of 2 80 mm outtake op 5 V. :)

Verwijderd

Topicstarter
Deel 4: De voeding + Afzuiging

Ik ben vanmiddag en vanavond aan de slag geweest met de voeding en een deel van de afzuiging. Omdat dit mooi viel te combineren heb ik de No-Name voeding gesloopt en aangepast naar mijn situatie.

Rechtstreeks aan de stroomtoevoer heb ik een snoer en stekker gemaakt, in plaats van dat er eerst een power kabel plus connector tussenzit. De orginele schakelaar van de voeding heb ik een stuk ingekort en aan het frame zelf vastgemaakt. Aan de achterkant heb ik de 'geintegreerde fanguard' eruit geknipt. Nu zit er een fan aan de buitenkant van de voeding. Deze zuigt lucht van binnen de kast naar buiten, waardoor meteen de 2 heatsinks van de voeding worden gekoeld. Aan de buitenkant van de kast zit een standaard fanguard. De koeler die er momenteel tussenzit is slechts als mal, het is de fan die in de voeding zat (orgineel). Ik heb namelijk nog steeds mijn bestelling niet binnen.

De kabel van de aarde van het moederbord is uiteindelijk via de hardeschijf-houder naar de voeding gegaan. Als je goed kijkt zie je het rode kabeltje zijn weg vinden naar de voeding (via een o-ring onder de printplaat aan het frame gemaakt).

Hieronder een tweetal foto's van respectievelijk de binnen- en buitenkant.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-899F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-900F.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:27:
Deel 4: De voeding + Afzuiging

Ik ben vanmiddag en vanavond aan de slag geweest met de voeding en een deel van de afzuiging. Omdat dit mooi viel te combineren heb ik de No-Name voeding gesloopt en aangepast naar mijn situatie.

Rechtstreeks aan de stroomtoevoer heb ik een snoer en stekker gemaakt, in plaats van dat er eerst een power kabel plus connector tussenzit. De orginele schakelaar van de voeding heb ik een stuk ingekort en aan het frame zelf vastgemaakt. Aan de achterkant heb ik de 'geintegreerde fanguard' eruit geknipt. Nu zit er een fan aan de buitenkant van de voeding. Deze zuigt lucht van binnen de kast naar buiten, waardoor meteen de 2 heatsinks van de voeding worden gekoeld. Aan de buitenkant van de kast zit een standaard fanguard. De koeler die er momenteel tussenzit is slechts als mal, het is de fan die in de voeding zat (orgineel). Ik heb namelijk nog steeds mijn bestelling niet binnen.

De kabel van de aarde van het moederbord is uiteindelijk via de hardeschijf-houder naar de voeding gegaan. Als je goed kijkt zie je het rode kabeltje zijn weg vinden naar de voeding (via een o-ring onder de printplaat aan het frame gemaakt).

Hieronder een tweetal foto's van respectievelijk de binnen- en buitenkant.

[afbeelding]

[afbeelding]
Op de laatste foto staat je hd met window mod nog! Ik dacht dat die inmiddels al gecremeerd zou zijn.

Leg je één stekkerblok inter voor de switch en de pc of krijg je meerdere kabels naar buiten?

Waarom ga je niet met WiFi werken trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 09:04:
[...]

Op de laatste foto staat je hd met window mod nog! Ik dacht dat die inmiddels al gecremeerd zou zijn.

Leg je één stekkerblok inter voor de switch en de pc of krijg je meerdere kabels naar buiten?

Waarom ga je niet met WiFi werken trouwens?
Zoals ik al eerder zei; de HD dient nu als mal.

Verwijderd

Hey,
Ik ga ook een MDF casemod maken, maar ik zou niet weten hoe ik moet aarden..
Kan je me het es een keer uitleggen in een email?
Bedankt icezAz ( iz[at]icezaz.com )

• cryforhelp
@ Icezaz: In principe heeft aarding maar één doel, voorkomen dat je als gebruiker een schok krijgt als de buitenkant van een apparaat aanraakt dat per ongeluk onder stroom is komen te staan.
Bij een houten kast is dat dus in principe niet nodig, en als je ín de case gaat moet je gewoon de stroom eraf halen ;)

Ik ben dit weekend trouwens ook begonnen met mijn kastje van MDF, ik heb nu nog veel meer respect voor je, Eraser. Ik heb het grootste gedeelte met de cirkelzaag gedaan met zo'n geleiderail, maar zelfs dan zijn er nog stukjes die niet helemaal zo groot zijn geworden als ze zouden moeten. Ik kan me dus nog even met de schaaf uitleven om alles passend te krijgen :P

Hoezo heb je trouwens die voedingsaansluiting erafgehaald? Het is toch best makkelijk om alle kabels aan de buitenkant te kunnen verwijderen als je hem even moet verwijderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:58:
Trieste mededeling (+4 te verwachten)

waarom heet die HD hetzelfde als ik :( :+

Ziet er mooi uit voor de rest, duidelijk geval van met hout kan je een zeer leuke mod maken. Ben benieuwd naar het resultaat straks.

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 15 maart 2004 @ 19:26:
@ Icezaz: In principe heeft aarding maar één doel, voorkomen dat je als gebruiker een schok krijgt als de buitenkant van een apparaat aanraakt dat per ongeluk onder stroom is komen te staan.
Bij een houten kast is dat dus in principe niet nodig, en als je ín de case gaat moet je gewoon de stroom eraf halen ;)

Ik ben dit weekend trouwens ook begonnen met mijn kastje van MDF, ik heb nu nog veel meer respect voor je, Eraser. Ik heb het grootste gedeelte met de cirkelzaag gedaan met zo'n geleiderail, maar zelfs dan zijn er nog stukjes die niet helemaal zo groot zijn geworden als ze zouden moeten. Ik kan me dus nog even met de schaaf uitleven om alles passend te krijgen :P

Hoezo heb je trouwens die voedingsaansluiting erafgehaald? Het is toch best makkelijk om alle kabels aan de buitenkant te kunnen verwijderen als je hem even moet verwijderen?
Welke kabels? Alles blijft intern. Het enige wat er straks uit komt is 1 enkele kabel die in het stopcontact moet. En natuurlijk het bosje UTP-kabels dat naar de switch gaat.

• cryforhelp
Ohja, da's waar ook in principe hou je alle andere aansluitingen (muis, beeld, tobo) intern. Maar het was nog niet helemaal doorgedrongen dat je een stekkerbox erin monteert en daar de andere stekkers insteekt :X

Verwijderd

Topicstarter
Deel 5: Blowholes, isolatie, stroom en ventilatie

Ik ben vandaag de hele middag en avond bezig geweest met de kast en ik ben behoorlijk opgeschoten.

Ik ben begonnen met de ventilatie, want de twee outtake moeten hun lucht ergens vandaan kunnen halen. Ik heb de ideale ventilatieroosters kunnen vinden en deze heb ik aan beide zijkanten voorin geplaatst.

Toen heb ik een twee-stekker-blok in de kast gemaakt, waar straks de switch en de printer aan komen. De voeding van de computer is geintegreerd aan de uiteindelijk kabel. Deze komt aan de achterkant eruit met een stekker.

Voordat ik kon isoleren, heb ik de tweede en laatste blowhole gemaakt. Deze zit links achterin bovenin.

Als laatste ben ik de boel van binnen gaan isoleren met isolatie die normaal onder parket of vloerbedekking zit. Deze akkoestische isolatie heeft inmiddels bewezen perfect te werken. De zijkanten en de bovenkant zijn geisoleerd. De onderkant gebeurt niet, beetje onzinnig. :)

Foto's!

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-901F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-902F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-903F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-904F.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:31 ]

• nzyme

nzyme

terror

lijkt zo best wel #$@#$ groot . . .

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

lomp, stil en niet echt mijn smaak maar koel project hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt inderdaad wat groot, maar hij moet ook zo groot zijn, want nu past er precies een printer op. En het is tenslotte maar een server. Hij staat er niet helemaal voor de sier. :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan je die maten van die switch niet vinden op de site van Target? Dan kan je weer verder.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Waar komen de gaten voor de UTP kabel?

Maak je voor elke kabel één gat of boor je één rondje voor alle kabels?

Verwijderd

Topicstarter
[@ hooglander1]

Nee, deze maten staan er niet bij. Ik kan wel wat gedetailleerdere informatie vinden, maar niets over maten. Ben er ondertussen wel achter dat Target werkt met netwerkproducten van N-Way.

[@ thesiem1972]

Ik boor denk ik allemaal aparte gaatjes voor elke kabel. Het zijn er in totaal 6, dus dat moet wel lukken. De gaatjes komen naast de stroomkabel richting het midden. Hier heb ik al rekening mee gehouden bij het isoleren.

[Algemeen]

Zie net het volgende bij de Target Switch staan (is er later komen te staan dan toen ik het besteld had): Opmerking: Zeer moeilijk leverbaar!
Dat kan dus nog wel even duren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deel 6: Koelers, de switch en isolatie

Ik kijk op zolder en wat ziet mijn oog? Isolatie! En nog wel noppenschuim speciaal tegen geluid van hoge kwaliteit. Mijn vader had net tientallen vierkante meters gebruikt; er was nog wat over en dat ik mocht hebben. :9 Ik had mijn kast al geisoleerd, maar ik had nog ruimte om daar overheen nog noppenschuim isolatie te maken. Het effect is zeer goed.

Onderhand heb ik mijn bestelling van Eynstein gekregen, nadat ik de switch geannuleerd had. Deze heb ik nu besteld bij FlexPro in combinatie met 128 MB geheugen voor de server.

De casefans heb ik geplaatst en ik heb het zo gemaakt dat ik kon kiezen voor 5 V (molex de ene kant op) en 12 V (molex de andere kant op). Achteraf bleek dat 5 V voor genoeg airflow zorgde en dat is werkelijk geruisloos (voor een fannetje van € 2,89/stuk). :)

Ik heb de uiteindelijke harde schijf erin geplaatst, zodat ik een totaal beeld kon krijgen van de geluidsproductie van de kast. Deze is letterlijk stil! :P Als je op zo'n 50 cm van de achterkant bent en je luistert goed, dan kun je net het geruis van lucht langs de fangrills horen.

Ook heb ik een plekje voor de switch gemaakt (naar schatting van de grootte). Omdat deze precies om de harde schijf hangt, heb ik aan de onderkant nog extra noppenschuim geplaatst, zodat je de harde schijf niet hoort.

Morgenavond ga ik de buitenkant bekleden met vloerbedekking voor een nette afwerking.

Foto's!

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-009F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-010F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-011F.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:32 ]

• cryforhelp
Ziet er wel goed uit zo. d:)b

Wel een aardig idee om de buitenkant met vloerbedekking te bekleden, op een overloop zal ie dan niet zo snel opvallen. Weet je al hoe je dat gaat doen? Met (alweer :9) overgebleven stukjes of met tapijttegels ofzo?

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
ziet er goed uit alleen lijkt mij al dat ingepakte een beetje brandgevaarlijk

[ Voor 10% gewijzigd door 68657469736d69 op 25-03-2004 22:49 ]

• --Erik--
  • Niet online
De 8-port switch voorraad staat bij Target op 0.
Dat kan nog wel even gaan duren gok ik zo...

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 25 maart 2004 @ 22:21:
Ziet er wel goed uit zo. d:)b

Wel een aardig idee om de buitenkant met vloerbedekking te bekleden, op een overloop zal ie dan niet zo snel opvallen. Weet je al hoe je dat gaat doen? Met (alweer :9) overgebleven stukjes of met tapijttegels ofzo?
Ja, toevallig lag er nog een groot stuk, dat ik mocht gebruiken. :)
sadar schreef op 25 maart 2004 @ 22:44:
ziet er goed uit alleen lijkt mij al dat ingepakte een beetje brandgevaarlijk
Juist niet! Dat noppenschuim werkt brandwerend en is bestand tegen zeer hoge temperaturen. Bovendien geeft het gehele systeem niet zo veel warmte af als lijkt. De voeding is tijdens de testperiode nog niet eens lauw geweest.
--Erik-- schreef op 25 maart 2004 @ 23:00:
De 8-port switch voorraad staat bij Target op 0.
Dat kan nog wel even gaan duren gok ik zo...
Ik heb daar de Sweex 8 Ports 10/100 besteld. Het pakketje is al onderweg. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:14 ]

• Keukenrol
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:53

Keukenrol

velletje??

Ziet er gewoon top uit _/-\o_ _/-\o_

Uitgaande van jouw topic ben ik ook begonnen met het maken van zo'n server.

Ben nu bij de voorbereiding...het zagen van het MDF.

Wel irritant man, met decoupeer krijg je geen mooie rechte zaagsnede 8)7
Moet ik dus een hoop gaan schuren....
Had ik maar een cirkelzaag >:)

Wanneer ik wat verder ben start ik ook wel een topic....
laat ik mijn vooruitgang zien!

Altijd handig, zo'n keukenrol

Verwijderd

Topicstarter
Keukenrol schreef op 26 maart 2004 @ 08:54:
Ben nu bij de voorbereiding...het zagen van het MDF.

Wel irritant man, met decoupeer krijg je geen mooie rechte zaagsnede 8)7
Moet ik dus een hoop gaan schuren....
Had ik maar een cirkelzaag >:)
Gewoon netjes recht zagen, ik doe alles ook met de decoupeerzaag hoor. :)

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

tip: een (dikke) lineaal vastklemmen op het stuk hout, en er met de decoupeerzaag langs gaan (zorg wel dat je zaagje niet draait, en dat je blijft kijken of je op de lijn zit, want de decoupeerzaag heeft de neiging om te gaan zwabberen)

en btw, een flinke handzaag maakt veel rechtere zaagsneden dan een decoupeerzaag, get off ur butt en pak een handzaag als je geen cirkelzaag hebt.

(het is trouwens goed aan je houtwerk te zien dat je het met een decoupeerzaag doet, ik vind t ni mooi)

[ Voor 13% gewijzigd door Biglines op 26-03-2004 17:41 ]

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Verwijderd

Topicstarter
Deel 7: Het buitenwerk

Nu ook de buitenkant van de kast onder handen is geweest, komt er bijna een eind in zicht. :)

Ik heb alleen de zijkanten en de bovenkant voorzien van vloerbedekking. De voorkant is gewoonweg te moeilijk om te bekleden en de achterkant is overbodig. De voorkant heb ik gespoten in dezelfde matt-zwart kleur als de strippen. Deze strippen dienen als afwerking.

Het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-013F.JPG
Voor

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-014F.JPG
Achter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:32 ]

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Hehe, dat is toch wel leuk zeg, die vloerbedekking :). Ik was een beetje bang dat het oubollig zou worden, maar het ziet er best strak uit.

Jammer alleen dat je de achterkant niet gedaan hebt. Is misschien wel niet zo hard nodig, maar het gaat om het idee, hè? Dan is 'ie tenminste écht af :).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• cryforhelp
Whehe, hebben we hem ook weer met z'n hoekstrips :P

Maar de vloerbedekking erop is wel mooi geworden d:)b heb je hem al draaiende gehad? Ik vraag me af hoeveel geluid ie maakt...

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 28 maart 2004 @ 18:54:
heb je hem al draaiende gehad? Ik vraag me af hoeveel geluid ie maakt...
Jazeker! Zeker nu er ook nog vloerbdekking omheen zit. Dit isoleert namelijk ook nog een beetje. Maar dit heb ik al eerder gezegd in update 6. :)
Ik heb de uiteindelijke harde schijf erin geplaatst, zodat ik een totaal beeld kon krijgen van de geluidsproductie van de kast. Deze is letterlijk stil! Als je op zo'n 50 cm van de achterkant bent en je luistert goed, dan kun je net het geruis van lucht langs de fangrills horen.

• nzyme

nzyme

terror

damn, ziet dr mooi uit zo man!

wat zit daar links boven eiglijk? een sticker ofzo? (op plaatje achter)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Hellraizer schreef op 28 maart 2004 @ 19:58:
damn, ziet dr mooi uit zo man!

wat zit daar links boven eiglijk? een sticker ofzo? (op plaatje achter)
Het stikkertje van de grootte van die strip en barcode. Die zat aan het einde van de 3 meter lange strip. :)

Verwijderd

Misschien een idee om die sticker er af te halen :S 8)7
als ik jou was zou ik tog nog wel iets aan de achterkant doen.
voor de rest vind ik m wel egt superstrak. heel netjes gedaan.
maar waarom wil je m zo stil hebben?
ga jij wel s naar je pc staan luisteren ofzo? :)
Als hij toch alleen maar op de overloop staat loop je er alleen maar langs en dan merk je toch nix van t geluig (of ik ben doof, want ik hoor mijn gewone pc ook nauwelijks ;))

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:53:
Misschien een idee om die sticker er af te halen :S 8)7
Het is de achterkant is en die zie je niet?
als ik jou was zou ik tog nog wel iets aan de achterkant doen.
Waarom, het is maar een achterkant?
voor de rest vind ik m wel egt superstrak. heel netjes gedaan.
Dank :)
maar waarom wil je m zo stil hebben? ga jij wel s naar je pc staan luisteren ofzo? :)
Het is een server (als je alles gevolgt en gelezen hebt wist je dat wel) die op de overloop komt te staan grazen. Hij moet dus zo stil mogelijk. Logisch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 21:57 ]

Verwijderd

Je moet t zelf weten natuurlijk, maar ik vind t persoonlijk mooier als je ook iets met achterkant zou doen.
ik heb idd wel alles gelezen en het topic helemaal gevolgt, maar ik snap niet dat als dat ding op de overloop staat je er dan 'last' van zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:59:
Je moet t zelf weten natuurlijk, maar ik vind t persoonlijk mooier als je ook iets met achterkant zou doen.
ik heb idd wel alles gelezen en het topic helemaal gevolgt, maar ik snap niet dat als dat ding op de overloop staat je er dan 'last' van zou hebben.
Misschien dat je 's nachts wilt slapen en niet van dat gesuis aan je hoofd wilt hebben? Ik wil (en mijn ouders en zusjes ook) zo min mogelijk last hebben van die server natuurlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:06:
[...]
Misschien dat je 's nachts wilt slapen en niet van dat gesuis aan je hoofd wilt hebben? Ik wil (en mijn ouders en zusjes ook) zo min mogelijk last hebben van die server natuurlijk.
Ik slaap gewoon naast mn pc die redelijk wat herrie kan maken (had onlangs last van resonantie van mn proc fan) maar ik ben ook wel enigszins gek >:) . slaap door alles heen. misschien dat daar het misverstand vandaan komt. bovendien slaap ik sowieso met mn kamerdeur dicht, dus ik zou m niet horen.
maar goed, prima dat jij dat vindt. dat zijn jouw ideeën natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Deel 8: De switch en de UTP-kabels

Ik ben deze avond een uurtje aan het knutselen geweest, met als resultaat de foto's onderaan dit bericht.

Ik heb 6 gaten geboord van 6 mm doorsnede per gat. Daarvan zijn er 4 voor de UTP-kabels van de pc's in huis, 1 naar de server zelf (internet) en 1 gaat er vandoor als uplink. :)
Aan de achterzijde heb ik kabelgootjes geplaatst, die de UTP-kabels naar de zijkant leiden. Op de desbetreffende plek zullen er kabelgootjes vanuit het plafond komen, die precies eindigen bij de huidige kabelgootjes.

De inmiddels gearriveerde switch is op de plek in de kast gezet en ik ben er tevreden mee, want hij past precies. Bovendien kun je (als je goed kijkt op de onderstaande foto) twee geheugen-reepjes zien. Samen vormen zijn 128 MB voor de server.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-017F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-019F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-020F.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:33 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Woooi vet bakkie onze server begint kuren te vertonen dus moet een nieuwe voor komen en na het zien van dit soort dingen krijg ik echt weer zin om zo een bakkie te maken _/-\o_

Verwijderd

Ik heb ook eensw een hd mod uitgevoerd had eerst de kap losgemaakt (de schroeven en of tape) en daarna in een tupperware doosje gezet de kap eraf en zo snel als ik kon de deksel erop.

Ik zie hier staan met doek erom enz dus deze kan je zoiezo afschrijven
de moeite om een foto ervan te maken zou ik al te lang in de open lucht vinden.

• cryforhelp
lanvlam: lees volgende keer de rest van de pagina's ook even ;)

Mooi afgewerkt zo met die kabelgoten. d:)b Je gaat dus de kabels zeg maar "vast" erin maken? Nadat die stekkers erin zitten zullen ze er denk ik niet meer uitgaan :P

offtopic:
vind je het trouwens erg als ik die switch lelijk vind zo? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Deel 9: De CPU-koeler

Eindelijk is hij er; de CPU-koeler! Het was de Spire Copperking geworden. Mooi koperen blokje, dat ervoor zorgt dat de fan op de heatsink op 5 V zal voldoen. Ik kon hem echter niet plaatsen voordat ik hem een beetje had bewerkt met een frees. Er zaten namelijk wat elco's, direct naast de socket, in de weg. Op de foto zie je hoe het geworden is. De fan blaast inderdaad lucht van de heatsink af. :)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-021F.JPG
cryforhelp schreef op 01 april 2004 @ 20:09:
offtopic:
vind je het trouwens erg als ik die switch lelijk vind zo? :Y)
Nee hoor, iedereen mag vinden wat hij ervan vind. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:33 ]

Verwijderd

Ik heb hem zostraks even IRL gezien, en het ding is echt muis en muisstil :).
Het enige wat je hoort is een super zacht gezuis van de harddisk.
En het heatsinkprobleempje was zo op te lossen :).

• dhr. banuyn
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

kep een klein angstje: HD in dik schuim = HD beetje te warm = HD kaduuk? :?

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Verwijderd

Topicstarter
dhr. banuyn schreef op 02 april 2004 @ 09:29:
kep een klein angstje: HD in dik schuim = HD beetje te warm = HD kaduuk? :?
Als je goed kijkt zit de harde schijf precies in de airflow. De fans zuigen lucht door de roosters heen, dus hij trekt lucht langs de harde schijf. Bovendien heeft de harde schijf nog wel een centimeter of 5 totdat het noppenschuim begint.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ziet er leuk uit! Ga vooral zo door, maar één puntje... kan je niet beter ipv UTP kabels nsaar buiten te laten lopen een paar stekkerplugs in je kast zetten? ziet er wel zo goed uit :)
Same voor je voeding btw, vaste stekkers zijn evil :)

• Ximinez
  • Laatst online: 15-11 10:57
Dubbele post, excuus

[ Voor 95% gewijzigd door Ximinez op 02-04-2004 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ValHallASW schreef op 02 april 2004 @ 11:45:
Ziet er leuk uit! Ga vooral zo door, maar één puntje... kan je niet beter ipv UTP kabels nsaar buiten te laten lopen een paar stekkerplugs in je kast zetten? ziet er wel zo goed uit :)
Same voor je voeding btw, vaste stekkers zijn evil :)
Ik wilde graag zo min mogelijk mogelijkheden creëeren, waardoor geluid naar buiten kan komen. Het is geen probleem dat er vaste stekkers zijn naar mijn idee.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:17:
Deel 9: De CPU-koeler

Eindelijk is hij er; de CPU-koeler! Het was de Spire Copperking geworden. Mooi koperen blokje, dat ervoor zorgt dat de fan op de heatsink op 5 V zal voldoen. Ik kon hem echter niet plaatsen voordat ik hem een beetje had bewerkt met een vrees. Er zaten namelijk wat elco's, direct naast de socket, in de weg. Op de foto zie je hoe het geworden is. De fan blaast inderdaad lucht van de heatsink af. :)

[afbeelding]

[...]
Nee hoor, iedereen mag vinden wat hij ervan vind. :)
Herman Finkers
Jezus: Vreest niet, vader!
Jozef: Dat kan wel zijn zoon, maar die kast moet toch af!
Het is frezen.

Voor de rest [thumbs-up smiley].

Ik wil zelf ook een compact en stil kastje maken voor de router en ik heb al wat aardige ideen gezien (tapijttegels heb ik nog wel liggen).

Ikzelf gebruik trouwens een P1-166, die gewoon passief gekoeld wordt met een standaard Pentium- heatsink. Ze kunnen veel hebben en worden niet echt warm. Voor de rest zit er alleen een fan in de voeding, die op 5v draait. In mijn huidige ijzeren kast is de harde schijf het lawaaiigst, is een houten kast beter geluidsdempend dan een ijzeren kast, of weet je dat nog niet?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 13:15:
[...]

[...]

Het is frezen.
Oke :)
In mijn huidige ijzeren kast is de harde schijf het lawaaiigst, is een houten kast beter geluidsdempend dan een ijzeren kast, of weet je dat nog niet?
Ja, hout isoleert van nature al beter tegen geluid. Extra isoleren is echter nog steeds een pré. :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 20:59:
Deel 8: De switch en de UTP-kabels

*knip*
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een kleine noot betreffende die switch. Wat je nu doet is niet slim. Aan de zijkanten van die switch zitten speciaal kieren om warme lucht te laten ontsnappen en 'm te koelen (van data verzenden wordt een chip niet koud). Het lijkt nu alsof je 'm insluit en die zijkanten enigzins dicht... Doe dat niet. Misschien is het handiger om je switch open te maken, en dan het printje er los in te doen :)

[ Voor 2% gewijzigd door DanielB op 05-04-2004 17:34 . Reden: spellingsfoutje + men snapt sarcasme niet :| ]

Verwijderd

Topicstarter
KewlKiddo schreef op 02 april 2004 @ 13:42:
[...]

Even een kleine noot betreffende die switch. Wat je nu doet is slim. Aan de zijkanten van die switch zitten speciaal kieren om warme lucht te laten ontsnappen en 'm te koelen (van data verzenden wordt een chip niet koud). Het lijkt nu alsof je 'm insluit en die zijkanten enigzins dicht... Doe dat niet. Misschien is het handiger om je switch open te maken, en dan het printje er los in te doen :)
Ik neem aan dat je bedoelt dat het niet slim is. ;)

Hij is aan de ene kant sowieso open, dus dat moet wel kunnen. Bovendien zitten er ook openingen aan de bovenkant van de switch. Ik ga hem hoe dan ook niet losmaken, want dan kan ik fluiten naar garantie.

Verwijderd

Nu nog je switch modden, of in ieder geval in mat zwart spuiten zodat je alleen de leds ziet knipperen als je lekker aan het fraggen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:27:
Nu nog je switch modden, of in ieder geval in mat zwart spuiten zodat je alleen de leds ziet knipperen als je lekker aan het fraggen bent.
Wat ik zojuist zei:
Ik ga hem hoe dan ook niet losmaken, want dan kan ik fluiten naar garantie.
Daartoe behoort ook het spuiten. :)

Verwijderd

Topicstarter
De kast is helemaal in orde, maar ik zit met het probleem dat het moederbord is/was overleden. Ik heb gisteren dus een andere uATX moeten bestellen, anders moest ik hem nog helemaal veranderen ook.

Het is de AOpen MX3ZA geworden. Een Socket 370 moederbord met baby formaat. Het is echter wel ATX, dus ik moet de AT voedingen uit de kast slopen en er een ATX voor in de plaats plaatsen. :)

Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw//Products/images/MB/products/mx3za-l.jpg

Het is dus nu wachten op dit moederbord, voordat het systeem zal kunnen draaien.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:50:
De kast is helemaal in orde, maar ik zit met het probleem dat het moederbord is/was overleden. Ik heb gisteren dus een andere uATX moeten bestellen, anders moest ik hem nog helemaal veranderen ook.

Het is de AOpen MX3ZA geworden. Een Socket 370 moederbord met baby formaat. Het is echter wel ATX, dus ik moet de AT voedingen uit de kast slopen en er een ATX voor in de plaats plaatsen. :)

[afbeelding]

Het is dus nu wachten op dit moederbord, voordat het systeem zal kunnen draaien.
:) een ISA-slot _/-\o_
jammer dat je niet had gezegd dat je mobo dood was (of heb ik er overheen gelezen?) ik heb nog wel zo'n bordje liggen, had je voor een tientje kunnen krijgen.
edit:
hmmz, kweenie of hij er dan ingepast zou hebben mjah

offtopic:
wat gebruik jij rare img tags :S

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 11-04-2004 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op 11 april 2004 @ 16:28:
offtopic:
wat gebruik jij rare img tags :S
Hoezo?

• cryforhelp
IWS ^^

Dat bordje mist wel een beetje in de kleurdepartment, da's juist zo leuk bij nieuwe bordjes, beetje leukere kleur dan zwart enzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Deel 10: Koeling

Ik heb inmiddels de oude AT voeding eruit gehaald, evenals de plaat voor het moederbord. Ondertussen heb ik beide netwerkkaarten en de videokaart (bedenk me net dat het niet nodig was geweest, want het nieuwe moederbord heeft video onboard. :P) voorzien van heatsinkjes, waarvan ik er onderhand tig had liggen.

De foto is gemaakt met de nieuwe digitale camera, dus wat betreft kwaliteit stukken beter. Deze foto is echter een beetje wazig, omdat ik hem niet stil kon houden. :)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1831.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 19:54 ]

• cryforhelp
Het zijn toch gewoon simpele netwerkkaartjes? Hoezo heb je daar dan heatsinks op geplakt :?

Tis me nooit opgevallen dat die dingen ook maar een klein beetje boven de casetemp komen eigenlijk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 12 april 2004 @ 21:46:
Het zijn toch gewoon simpele netwerkkaartjes? Hoezo heb je daar dan heatsinks op geplakt :?

Tis me nooit opgevallen dat die dingen ook maar een klein beetje boven de casetemp komen eigenlijk 8)7
Ik had ze nog liggen en dacht: 'Hee, die passen daar mooi op!' Was eigenlijk een opvulling van een vrije 'tweede-paasdag-middag'. :Y)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
hoeveel is je airflow nog?? anders zou ik namelijk op die Ati chip op je nieuwe moederbord ook een heatsink plaatsen (als dat af fabriek niet gedaan is). ik heb namelijk al ooit een moederbord met die video-chip (ati rage pro turbo) in mijn handen gehad en mijn ervaring was dat die van zichzelf al erg heet werd, al helemaal met weinig airflow.

[off-topic]
waar bestel jij dat soort moederborden?? :?
[/off-topic]

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Bakfiets schreef op 12 april 2004 @ 22:03:
hoeveel is je airflow nog?? anders zou ik namelijk op die Ati chip op je nieuwe moederbord ook een heatsink plaatsen (als dat af fabriek niet gedaan is). ik heb namelijk al ooit een moederbord met die video-chip (ati rage pro turbo) in mijn handen gehad en mijn ervaring was dat die van zichzelf al erg heet werd, al helemaal met weinig airflow.
Dat was ik ook al van plan. :)
[off-topic]
waar bestel jij dat soort moederborden?? :?
[/off-topic]
Clique! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het eindresultaat

Oke, het is even stil geweest, maar ik heb zeker niet stil gezeten. Het hele zootje is inmiddels aangesloten en het draait al 3 dagen onafgebroken. :) Hij is (zoals ik al eerder heb gezegd) superstil.

De CPU blijft constant zweven tussen de 35 en 40 graden, net zoals de harde schijf.

Zoals jullie hieronder kunnen zien is de kast redelijk vol met draden. Toch is de airflow er niet minder om, anders zou de harde schijf ook niet zo koel zijn.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1959.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1956.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1957.JPG

Barst maar los! :)

Verwijderd

heb je zo'n case, duw je hem wat in 'n hoekje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:15:
heb je zo'n case, duw je hem wat in 'n hoekje ;)
Tja, hij heeft wel een eigen plekje. :)

• cryforhelp
Ik moet zeggen dat ik die printer lelijk als de nacht vind, volgens mij had iemand teveel startrek gekeken :+
Wel lekker dat ie zo koel blijft dat zal goed voor de levensduur zijn, en met zoiets is dat wel prettig ;)
Hoezo maken die netwerk kabels eigenlijk zo'n bocht, konden ze niet gewoon aan de andere kan langs de proc lopen en op die manier de flow wat minder verstoren? Of verstoren ze dan de airflow van de PSU:?

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Kvind hem wel mooi daar staan ja.. leuk gedaan.

alleen jammer dat het nog een beetje een zooitje erin is 8)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
heb je net je server gebouwd, moet je je machine weer inleveren ;)
Met een beetje mazzel snappen die lui niet dat het een server is :)
enniewee, leuke mod, jammer van je harddisk....

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 23-04-2004 18:44 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

0siris schreef op 23 april 2004 @ 18:38:
heb je net je server gebouwd, moet je je machine weer inleveren ;)
Met een beetje mazzel snappen die lui niet dat het een server is :)
enniewee, leuke mod, jammer van je harddisk....
nieuwe rede om 'n casemod te maken, verstoppen die pc :P

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
ja inderdaad, gewoon helemaal in je nachtkastje modden en dan met draadloos toetsenbord/muis controllen :7

/edit: is dat jou echt overkomen Osiris?
*offtopic* iemand anders wel?

[ Voor 27% gewijzigd door stevenP op 23-04-2004 21:24 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
stevenP schreef op 23 april 2004 @ 21:20:
ja inderdaad, gewoon helemaal in je nachtkastje modden en dan met draadloos toetsenbord/muis controllen :7

/edit: is dat jou echt overkomen Osiris?
*offtopic* iemand anders wel?
Net even gekeken, maar hij staat er nog hoor. :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Als ik jou was zou ik er:

1)mat plexi in plaatsen of
2)huidige plexi schuren
3)raamfolie kopen, en dat er tegen plakken om het mat te krijgen....

Je ziet namelijk geen fuck door dat window, en wat je ziet is alleen maar een rommeltje (NOFI kabelsalade) en de ledjes van je switch zie je ook wel door matglas...

Verder een leuke mod, al zou ik een andere kleur vloerbedekking hebben genomen (hint: zwart, grijs)

Verwijderd

mooie kast.
vind het wel mooi dat je ke pci-rek en je switch IN je kast zit

alleen jmmr dat dat hout waar je switch op staat niet zwart geverfd/weg gewerkt is

veder top ga zo door ;)
Pagina: 1 2 Laatste