Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Server (Zelfbouw)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het eindresultaat

Inmiddels is deze CiP omgetoverd in een heuse CM. :) Hier staat het eindresultaat, met de nodige informatie daar omheen. Hieronder staat de oude startpost van de CiP.

De oude CiP startpost

Het verhaal

Natuurlijk ga ik niet zomaar aan de slag met een zelfbouwkast. Voor thuis wil ik graag een server opzetten, die uiteindelijk het internet (Chello Classic 2560/384) en een printer (HP 5550C) gaat delen. Aangezien deze printer door zowel mijn zusjes als mijn ouders wordt gebruikt, krijgt de server een plekje op de overloop (op zolder is te vochtig). Om deze een beetje fraai te doen lijken en omdat mijn vingers alweer begonnen te jeuken na mijn vorige casemod, leek het me een leuk idee iets speciaals te maken. Vandaar deze CiP (toestemming van Phreak). :)

Het eerste ontwerp

Ik heb paint erbij gepakt om mijn ideeën digitaal vast te leggen. Natuurlijk wordt hij hier en daar iets anders, maar in grote lijnen komt hij er als volgt uit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Ontwerp%20(3).GIF

Ik heb nagedacht over de warme lucht afvoer in de kast. Er zal een zuigende koeler op de processor-heatsink komen, die de lucht via een fanduct direct naar achteren blaast. Daar zal een 12 cm koeler voor de helft deze lucht uit de fanduct wegblazen en de overige capaciteit uit de rest van de kast. Deze krijgt de lucht uit ventilatieroosters in de onderkant van de kast.

Achter het window zie je straks uiteraard alleen de switch. De rest van het window geeft een zicht in de kast, die misschien verlicht gaat worden.

Om binnenin de kast te kunnen komen, maak ik een simpel schanier, waardoor ik de gehele bovenkant los kan klappen.

Omdat hij 24/7 op de overloop gaat draaien, is mijn primaire bedoeling de kast zo stil mogelijk te laten draaien. Wegens succesvolle eerdere pogingen, ga ik hem isoleren met speciale geluidsisolatie.

De kast zelf maak ik wederom van hout. Het is makkelijk te bewerken en het isoleert ook nog eens. Misschien ga ik de buitenkant bekleden met vloerbedekking voor extra isolatie.

De specificaties

• Processor: Celeron 466
• Moederbord: AOpen MX3ZA
• Geheugen: 128 Mb
• Harde schijf: Maxtor 40 Gb 7200 rpm
• Videokaart: Onboard 4 MB
• Netwerkkaarten: Realtek 10/100 (2x)

Om de kast zo klein mogelijk te houden, laat ik onderdelen als een diskettestation en een cd-romdrive achterwege. Deze gebruik ik als donoren tijdens de installatie, maar meer ook niet.

Het proces

Om dit topic zo goed mogelijk te laten verlopen houd ik hier het gehele proces bij. Hieronder volgt dus een lijst met links naar de vorderingen (met datum van publicatie) in dit topic.

De HD-window-mod (15-02-04)
De HD-crash-mod (+ rouwkaart) (17-02-04)
Het begin... (28-02-04)
De Backplane (02-03-04)
Het PCI-rek, de aarding en de HD-plek (07-03-04)
De voeding en de afzuiging (14-03-04)
Blowholes, isolatie, stroom en ventilatie (16-03-04)
Koelers, de switch en isolatie (25-03-04)
Het buitenwerk (28-03-04)
De switch en de UTP-kabels (30-03-04)
De CPU-koeler (01-04-04)
Koeling (12-04-04)
Het eindresultaat (23-04-04)

Eraser

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deel 1: De Hd-window-mod

Vandaag ben ik begonnen met mijn taaie Western Digital 4,3 Gb (14300). Met taai bedoel ik ook echt taai. Het was pittig om door de ‘deksel’ heen te komen, want het is tenslotte 2 mm dik aluminium. Maar het is gelukt met een decoupeerzaag, een fijn metaal-zaagje, een hoop toeren en een malletje.

Meteen een tip voor mensen die willen beginnen aan een hd-window-mod. Maak eerst een malletje en zaag het hout gewoon mee. Op deze manier gaat de deksel niet krom en kun je beide handen erbij houden.

Momenteel ligt hij te drogen, nadat ik hem geschuurd en gespoten heb (mat zwart). Vanavond zal ik het plexiglas op maat maken en deze erin kitten.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1650.JPG
(Wazige foto, sorry) De WD voor de operatie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1652.JPG
De WD zonder deksel

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/DSCN1653.JPG
De deksel in het malletje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:26 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 06:57
Lijkt me een mooi project worden ! :) Ik houd het in de gaten !

Maar ehm.. heb je geen fototje waar de hd+plexi op staat? :)

Verwijderd

Topicstarter
Killerhond schreef op 15 februari 2004 @ 18:24:
Maar ehm.. heb je geen fototje waar de hd+plexi op staat? :)
Momenteel ligt hij te drogen, nadat ik hem geschuurd en gespoten heb (mat zwart). Vanavond zal ik het plexiglas op maat maken en deze erin kitten.
;)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Ben je niet bang dat je hdd nu naar de eeuwige hardwarevelden is?
Ik bedoel, overal vliegt wel stof en andere zooi :P
Nou is het natuurlijk een oud beestje...maartoch..

Leave only footprints, take only memories

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
Leuk ontwerp maar waarom een HD Window mod?
lijkt me niet verstandig als je die server 24/7 aan wil hebben staan, veel sneller kans op een kapotte HD.
wel goed om het geluid te dempen (vooral als die op je kamer staat)
ik word soms gek van de "herrie" die van m'n pc af komt.
maar meestal zet ik dan een paar fan's uit of draai ff aan de potmetertjes

[ Voor 24% gewijzigd door RubenJ op 15-02-2004 18:29 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Euhm, het lijkt net alsof die HD op het tweede plaatje op een stof-achtige vloerbedekking ligt. Aangezien een klein stofje al voldoende is om de HD om zeep te helpen heb ik ook zo mijn bedenkingen bij de foutvrije werkingen ervan na je window-mod :)

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zorgvuldig om gegaan met de harde schijf. Zoals je op de foto kunt zien, heb ik hem op de douche los gemaakt. Hij ligt nu op mijn slaapkamer met een doek er omheen. Ik heb in ieder geval nog niet vies gezien. Natuurlijk wel even goed controleren voordat ik hem weer dichtmaak.

@ raoulduke: Dat is het doucheblad. :) Die is inderdaad grijs en lijkt op vloedbedekking. Geloof me, hij is stofvrij.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 18:31 ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Idd, hoe heb je ervoor gezorgd dat er geen stof ed in die HD kan komen. En zie ik daar trouwens verf op die bovenste platter zitten, of is dat wat anders? :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01
Ali_Illegali schreef op 15 februari 2004 @ 18:31:
Idd, hoe heb je ervoor gezorgd dat er geen stof ed in die HD kan komen. En zie ik daar trouwens verf op die bovenste platter zitten, of is dat wat anders? :)
Lijkt me de weerspiegeling van een vinger / duim.

-

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ali_Illegali schreef op 15 februari 2004 @ 18:31:
dat heet nou reflectie :D

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Reflectie van zijn vinger op de camera zo te zien, kon je zelf toch ook wel zien/bedenken he ;)
By the way leuk project ik volg het B)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Plan ziet er goed uit, welk OS komt erop te draaien?

• Gertjan
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 18:40:
Reflectie van zijn vinger op de camera zo te zien, kon je zelf toch ook wel zien/bedenken he ;)
Ehm, ik vind het anders ook erg veel op een verfstreep lijken, zeker omdat hij erbij had gezet dat hij delen ook geverfd had. Maar reflectie kan idd ook. Lijkt me wel waarschijnlijker.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 18:30:
Ik ben zorgvuldig om gegaan met de harde schijf. Zoals je op de foto kunt zien, heb ik hem op de douche los gemaakt. Hij ligt nu op mijn slaapkamer met een doek er omheen. Ik heb in ieder geval nog niet vies gezien. Natuurlijk wel even goed controleren voordat ik hem weer dichtmaak.

@ raoulduke: Dat is het doucheblad. :) Die is inderdaad grijs en lijkt op vloedbedekking. Geloof me, hij is stofvrij.
Aaah, ga jij er als de sodemieter er iets omheen doen dat luchtdicht is. Een doek is absoluut niet luchticht, je kan door de gaten heenkijken. Plastic, met zo'n ziploc aan de bovenkant is te preferen voor zoiets.

Ondanks dat de schijf al een jaar of 5 oud is, zal deze ook bij het eerste stofje overlijden hoor B)

Ik hoop dat de server wat minder herrie gaat maken dan je vorige mod ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als ik jou was had ik em ook in de douche opengemaakt, ( schroefjes los) daarna in zo'n sluitbaar zakje. daaarna een dekseltje zagen, dat erop leggen, plastic zakje doorknippen, en er tussen vandaan trekken. deksel vastrschroeven en klaar. maarjah, misschien beter om dat in een window-mod topic te bespreken ;)

van welk materiaal ga je de kast eigenlijk maken? kon ik zo snel niet vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook nog niet verteld. Maar dat wordt wederom hout. :)

Ik heb net de harde schijf helemaal schoon geblazen. Maar stel dat er een klein stofje voor dat ratelding komt, want gaat deze dan doen? Loopt hij vast, leest hij niet meer, gaat hij ratelen? Wat gebeurt er?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:21:
Heb ik ook nog niet verteld. Maar dat wordt wederom hout. :)

Ik heb net de harde schijf helemaal schoon geblazen. Maar stel dat er een klein stofje voor dat ratelding komt, want gaat deze dan doen? Loopt hij vast, leest hij niet meer, gaat hij ratelen? Wat gebeurt er?
Hij crashed oftewel inaccessible bootdevice... hadden we met een schijf op mijn werk ook gedaan hd opgeschroefd om de printplaat te vervangen maar stofje op gekomen dikke piep na het aansluiten en dikke kras op de schijf zelf :(

alternativ

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:16

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Wie gokt er mee: Ik denk dat die HDD overleden is. :X

Ik ben wel benieuwd naar het algehele eind resultaat. Zo te zien heb je dat raampje in je hdd wel mooi uitgezaagd. Ik ga dit projectje wel even verder volgen.

Are you following me, Are you following me?

• Vipertje
  • Laatst online: 00:41
djlinsen schreef op 15 februari 2004 @ 22:37:
Wie gokt er mee: Ik denk dat die HDD overleden is. :X

Ik ben wel benieuwd naar het algehele eind resultaat. Zo te zien heb je dat raampje in je hdd wel mooi uitgezaagd. Ik ga dit projectje wel even verder volgen.
ik gok met je mee ik denk namelijk dat ie het nog wel effe doet maar dat er een partijtje bad sectors op gaan komen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat dat met die HD eigenlijk maar gewoon proberen is. :) Ik wilde dit al voordat ik uberhaupt aan een server dacht. De schijf is nog helemaal schoon. Ik zag een klein stofje zitten, die ik met perslucht heb weggeblazen. En serieus, hij is stofvrij. B)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
Die schijf was al dood toen je hem open maakte.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 23:41
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:45:
Ik moet zeggen dat dat met die HD eigenlijk maar gewoon proberen is. :) Ik wilde dit al voordat ik uberhaupt aan een server dacht. De schijf is nog helemaal schoon. Ik zag een klein stofje zitten, die ik met perslucht heb weggeblazen. En serieus, hij is stofvrij. B)
Dat je het niet ziet hoeft niet te betekenen dat het er niet op zit ;)
1 stofje ter dikte van een fingerafdruk zie je echt niet en die kan er prima voor zorgen dat heel je hdd naar de eeuwige hardwarevelden gaat ;)

* LordMithril gokt mee dattie overleden is

[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 15-02-2004 22:52 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Mojo
  • Laatst online: 23-11 15:40

Mojo

The Power Within

Gelukkig kunnen die ouwe schijven velen malen beter tegen windowmodding, dan dat die nieuwe dat kunnen. Dat vanwege een veel kleinere dichtheid.

Het lijkt me een leuk project en zal hem zeker blijven volgen!

O+ 3dfx videokaart O+

* Mojo denkt dat de HDD nog wel even zal werken, maar voor hoelang? Hij moet nou niet gigantisch lang blootliggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 15-02-2004 22:59 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

ik gok ook dat hij niet lang meegaat

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hem, voordat ik hem in elkaar zet, nog enigzins bewerken dat stof geen kans heeft? Bijvoorbeeld met een doekje Swiffer? :+ Ik blaas hem zowieso even helemaal clean met perslucht (gaat wel, heb ik al geprobeerd). Als ik dan de deksel erop heb, dan zuig ik hem nog uit met de zuiger (aan de zijkant zit een gat, dat normaal gesproken gewoon dichtge-sealed was). Dat zal ik dan ook weer doen natuurlijk. :)

Verwijderd

Mmm, server met een HDD mod? Het zal de stabiliteit niet ten goede komen denk ik. Als ie nog niet dood is zal ie binnenkort wel overlijden denk ik. Anderzijds, ik ken die kleine schijfjes als taaie rakkers hoor. Dus misschien overleeft ie wel.

En, iedereen die een window in zijn schijf mod heeft natuurlijk "Major Cohones" :)

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Al die reakties met betrekking tot stof zijn een beetje overdreven.
In de hdd zit namelijk een klein stof-filtertje.
De kans dat stofdeeltjes in het filter belanden is vele malen groter dan dat een stofdeeltje net onder de kop komt.

Het stof filter is goed op de tweede foto te zien. Helemaal onderaan dat witte dingetje van ongeveer 2 cm.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 23:21:
Kan ik hem, voordat ik hem in elkaar zet, nog enigzins bewerken dat stof geen kans heeft? Bijvoorbeeld met een doekje Swiffer? :+ Ik blaas hem zowieso even helemaal clean met perslucht (gaat wel, heb ik al geprobeerd). Als ik dan de deksel erop heb, dan zuig ik hem nog uit met de zuiger (aan de zijkant zit een gat, dat normaal gesproken gewoon dichtge-sealed was). Dat zal ik dan ook weer doen natuurlijk. :)
Wat ben jij naief betreffende je harddisk. Ga vooral met een doekje aan de gang! (NOT) Je harddisk is echt naar de gallemiezen, en zo niet is het na enkele uren echt wel. Een harddisk heeft een zekere overdruk, zodat er geen stof in kan komen van buiten af. De disk is ook luchtdicht als ie de fabriek uitkomt. Daar werken ze in stofvrije ruimtes, en dat is niet voor niets. Jouw douche cabine is nog tienduizenden keren vuiler dan die clean rooms. In de lucht zitten vele stofdeeltjes die je harddisk intussen al verpest hebben. Je hebt met diezelfde lucht onder hoge druk je schijfje 'schoon' zitten blazen. Weet je wat zandstralen is? Die hoge druk heeft hetzelfde effect op je harddisk platters als iets zandstralen..... Dream on!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 23:21:
Ik wil niet vervelend doen hoor maar met perslucht schoon blazen ?????.
Als je er te dicht op staat en de luchtdruk is te hoog bye HD verder ik geloof nooit dat het gefilteerd lucht is wat gebruikt (beetje duur in aanschaf) ben bang dat je er nu stof in blaast en dat onder hoge druk.
Affijn een beetje mazzel mag je wel hebben succes ik hoop dat het lukt lijkt me wel gaaf zo'n HD mod.

P.S. als hij inderdaad mislukt kan je hem hier posten.
[rml][ CM] De mislukkingen - part 2[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door napp op 15-02-2004 23:36 ]

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Verwijderd

ah weer een HD-crash mod :)

Verwijderd

Dit is een veel belovend tipic, net zoals je vorrige.
Ik houd hem in de gaten.

Verwijderd

Perslucht word altijd gefilterd, en niet alleen op stof maar ook op bijvoorbeeld oliedamp enzo. perslucht is meestal wel schoon. (het spul dat ik voor duiken gebruik iig) ;)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 15:56:
Perslucht word altijd gefilterd, en niet alleen op stof maar ook op bijvoorbeeld oliedamp enzo. perslucht is meestal wel schoon. (het spul dat ik voor duiken gebruik iig) ;)
Maar perslucht wordt nooit zo gefilterd als het in de clean rooms is. En als zou het zo zijn, dan nog kan het heel makkelijk dat er deeltjes uit de omringende 'vuile' lucht meegezogen worden richting oppervlak van je schijf.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• geforce5_guy
  • Niet online
c70070540 schreef op 15 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Wat ben jij naief betreffende je harddisk. Ga vooral met een doekje aan de gang! (NOT) Je harddisk is echt naar de gallemiezen, en zo niet is het na enkele uren echt wel. Een harddisk heeft een zekere overdruk, zodat er geen stof in kan komen van buiten af. De disk is ook luchtdicht als ie de fabriek uitkomt. Daar werken ze in stofvrije ruimtes, en dat is niet voor niets. Jouw douche cabine is nog tienduizenden keren vuiler dan die clean rooms. In de lucht zitten vele stofdeeltjes die je harddisk intussen al verpest hebben. Je hebt met diezelfde lucht onder hoge druk je schijfje 'schoon' zitten blazen. Weet je wat zandstralen is? Die hoge druk heeft hetzelfde effect op je harddisk platters als iets zandstralen..... Dream on!
Je hd is niet luchtdicht. Kijk maar een goed meestal zit er een klein gaatje waar bij staat "do not cover this hole" of iets van gelijke strekking.

Dat filter is dus bedoelt voor stof van buiten naar binnen, maar niet voor binnen naar buiten.

Verwijderd

Hm.. ben benieuwd hoe deze mod gaat worden, maar één ding:

/me denkt dat je hd dood is :+

Veel succes nog met je mod.. ben benieuwd naar het resultaat :)

Verwijderd

c70070540 schreef op 15 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Volledig akkoord met de gevaren die stof kunnen betekenen voor je HD. Maar een HD is NIET luchtdicht. Anders zou je in de bergen met een bolle HD staan en aan de kust met een extra platte HD ;)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, ok, de harddisk zal dan niet lucht dicht zijn, maar in een douchecel openen in de veronderstelling dat hij het zal overleven na schoonblazen met hogedruk blijft rete-naief!

Verwijderd

Der zijn niet veel mensen (eigenlijk niemand) die denkt dat ie heel blijft. Ik denk voor de verandering eens dat ie wel heel blijft :+

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:53:
Der zijn niet veel mensen (eigenlijk niemand) die denkt dat ie heel blijft. Ik denk voor de verandering eens dat ie wel heel blijft :+
ach waarom niet? ik heb wel vaker van dit soort dingen zien langskomen..
en de hd bleef werken...
ik heb er ook wel vertrouwen in... :)

ik denk dat ik mn seagate ook maar eens open ga maken :+

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:53:
Ik ook wel hoor, lees maar een paar posts terug.

Met de huidige schijven gaat het je niet lukken, maar ik heb genoeg gelezen van Window mods de gelukt zijn met wat oudere schijven, omdat daar de dichtheid veel kleiner is.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Ik gok dat de kans van slagen redelijk groot is. Stof is niet het grootst probleem. Omdat de disk draait komt als het stof wel in dat filter terecht. Ik zou niet met een doek of what so ever over heen gaan, dat vindt die niet zo leuk. Ook zou ik uitkijken met perslucht. Tenzij je heel zachtjes blaast. In en uit elkaar halen in de douche werkt heel goed. Ik denk dus dat deze schijf nog een lang leven zou hebben. Die van mij werkt nog steeds. Het is dan wel een 1.2 GB maar naar twee jaar doet hij nog steeds niet moeilijk. De laatste maanden heb ik hem niet meer gebruikt wegens te weinig kleine schijf. Binnenkort wil ik een 40Gb gaan proberen. En natuurlijk met meer feestverlichting erin.

Afbeeldingslocatie: http://www.snurp.nl/HD.jpg

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Mojo

Mojo

The Power Within

Snurp schreef op 17 februari 2004 @ 00:04:
Ik gok dat de kans van slagen redelijk groot is. Stof is niet het grootst probleem. Omdat de disk draait komt als het stof wel in dat filter terecht. Ik zou niet met een doek of what so ever over heen gaan, dat vindt die niet zo leuk. Ook zou ik uitkijken met perslucht. Tenzij je heel zachtjes blaast. In en uit elkaar halen in de douche werkt heel goed. Ik denk dus dat deze schijf nog een lang leven zou hebben. Die van mij werkt nog steeds. Het is dan wel een 1.2 GB maar naar twee jaar doet hij nog steeds niet moeilijk. De laatste maanden heb ik hem niet meer gebruikt wegens te weinig kleine schijf. Binnenkort wil ik een 40Gb gaan proberen. En natuurlijk met meer feestverlichting erin.

[afbeelding]
40 GB gaat wel moeilijk worden hoor, die hebben een erg grote dichtheid.

Daarvan heb ík nog nooit een werkende gezien. Althans ze werkten wel, maar na 3 dagen niet meer :).

Verwijderd

Topicstarter
Trieste mededeling (+4 te verwachten)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Rouwkaart.JPG

Misschien een beetje te verwachten, maar mijn hd is overleden. Hij draaide vrolijk rond, alleen gaven de platters stuiptrekkingen. Het duurde even en het werd heviger, met als resultaat een headcrash.

Ik ga mijn ontwerp even wat veranderen, want een hd-window-mod zit er voor mij niet meer in. Jullie horen nog van me. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:27 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:58:

Misschien een beetje te verwachten, maar mijn hd is overleden. Hij draaide vrolijk rond, alleen gaven de platters stuiptrekkingen. Het duurde even en het werd heviger, met als resultaat een headcrash.

Ik ga mijn ontwerp even wat veranderen, want een hd-window-mod zit er voor mij niet meer in. Jullie horen nog van me. :)
:'( Gecondoleerd en sterkte!
:7

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
LOL...beetje jammer.

Ik had ooit een HDD die t nie echt meer deed, denk schroef m eens open. Ik helemaal met een boormachine dat vreemde schroefje uitboren en m openmaken. FF mee zitten spelen en voor de lol weer aangesloten. Deed ie t weer :o

na 2 maanden ging ie dood, maar dat was omdat ik een voeding sloopte.

• cryforhelp
Mja, jammer maar te verwachten... :Y)

Dus nou komt er wat minder plexiglas inzitten neem ik aan? Misschien kun je het een soort audio-apparatuur look geven (zwart zijdeglans), mét lcd erin :D

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Jammer voor je HD, maar idd te verwachten.
Een headcrash, hij draait dus niet meer rond ofzo? Ik heb wel nog een oude die niets meer doet, maar wel draait. Dus mischien kan je hem toch nog gebruiken voor de show of iets in die richting..

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn huidig gemodde hd wel gebruiken, want deze draait nog steeds hoor. De platters geven alleen tikjes/stuiptrekkingen.

Wat ik ga doen met de voorkant weet ik nog niet. Een LCD lijkt me wat overbodig. :) Wat moet ik er opzetten. Het is maar een doodsimpel servertje.

Iemand suggestie's wat ik in plaats van die hd achter het raampje kan doen (zie ontwerp) :?

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 10:07
Water reservoir oid, kan je direct je hele pc watercoolen, tot zover dit nodig is voor deze pc. Anders gewoon voor de sier, met wat nepvisjes erin ofzo :P

http://www.nieuwemaker.nl

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een camera dan kan je zien vanaf je luie stoel wie binnekomt :7
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:00:
Ik kan mijn huidig gemodde hd wel gebruiken, want deze draait nog steeds hoor. De platters geven alleen tikjes/stuiptrekkingen.

Wat ik ga doen met de voorkant weet ik nog niet. Een LCD lijkt me wat overbodig. :) Wat moet ik er opzetten. Het is maar een doodsimpel servertje.

Iemand suggestie's wat ik in plaats van die hd achter het raampje kan doen (zie ontwerp) :?

Verwijderd

Topicstarter
Zie einde pagina voor ontwerp 3. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:27 ]

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
misschien een beetje offtopic maar is het geen idee voor Hardeschijf fabrikanten om HD's uit te brengen met standaard een plexie windowtje?

Voor de rest is ut wel leuk projectje om in de gaten te houden. (ga binnekort zelf server kastje maken:)

Verwijderd

Iceszz schreef op 17 februari 2004 @ 21:04:
misschien een beetje offtopic maar is het geen idee voor Hardeschijf fabrikanten om HD's uit te brengen met standaard een plexie windowtje?

Voor de rest is ut wel leuk projectje om in de gaten te houden. (ga binnekort zelf server kastje maken:)
Is wel vaker langs geweest. De kans dat die schijven stuk gaan is een stuk groter en nog geen 1% van de mensen wilt zo'n schijf ;) /heeft er behoefte aan. Ik koop liever ook een schijf waarbij de kans dat hij snel crasht kleiner is. 8)
En dan nog:Kijk naar de pre-mod kasten, ze zijn leuk maar als je toch iets cools wilt hebben ga je toch zelf modden!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:48:

[knip]

De gehele kast komt op antislip-pootjes te staan, dus aan de onderkant maak ik simpele sleuven, zodat de outtake zijn lucht ergens vandaan kan halen.
Ehm, is het niet de bedoeling dat een outtake lucht uit je kast haalt, ipv lucht van buiten de kast :?

Ga je eerst lucht van buiten aanzuigen om het meteen daarna weer naar buiten te blazen...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• cryforhelp
smokalot schreef op 17 februari 2004 @ 21:23:
[...]

Ehm, is het niet de bedoeling dat een outtake lucht uit je kast haalt, ipv lucht van buiten de kast :?

Ga je eerst lucht van buiten aanzuigen om het meteen daarna weer naar buiten te blazen...
Dat was wel het idee ja, lucht moet doorstromen, eenzijdig helpt niet ;)
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:17:
[...]

Is wel vaker langs geweest. De kans dat die schijven stuk gaan is een stuk groter en nog geen 1% van de mensen wilt zo'n schijf ;) /heeft er behoefte aan. Ik koop liever ook een schijf waarbij de kans dat hij snel crasht kleiner is. 8)
En dan nog:Kijk naar de pre-mod kasten, ze zijn leuk maar als je toch iets cools wilt hebben ga je toch zelf modden!
Da's natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar als het dus gewoon technisch onmogelijk is om zoiets zelf te modden (en dat is het), dan is een pre-mod altijd nog leuker dan geen mod.

Eraser: is het wel nodig om er zoveel ventilatie in te hebben? Mijn workstation is ook nogal leeg van zichzelf (integrated Video o.a.) maar er zit wel een recente athlon in, deze heeft nu een voedingsfan en een cpu fan en komt niet boven de 40 graden idle bij kamertemperatuur, zo'n P2 heeft sowieso niet zoveel nodig, dus 3 een hoop fans erin monteren lijkt me niet echt nodig ;)

Verwijderd

Topicstarter
In totaal heb ik dan twee koelers (proc en outtake), dat is toch niet veel :? Mijn videokaart is passief. Beide fans gaan op 7 Volt denk ik.

Verwijderd

cryforhelp schreef op 17 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Dat was wel het idee ja, lucht moet doorstromen, eenzijdig helpt niet ;)

[...]

Da's natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar als het dus gewoon technisch onmogelijk is om zoiets zelf te modden (en dat is het), dan is een pre-mod altijd nog leuker dan geen mod.
Nou het is Technisch niet onmogelijk. Het is al verscheidene mensen gelukt, dus ik weet niet waar jij dit op basseerd :?

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 21:05
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:58:

Als je bij die kapotte hd de deksel eraf haalt en dan maak je een nieuwe schijf open in de badkamer ( moet je je douche heet aan zette gaat stof ligge ) en dan zet je hem er heel snel op ... minder kans dat ie dan kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
GleNnoS_ schreef op 17 februari 2004 @ 22:06:
[...]

Als je bij die kapotte hd de deksel eraf haalt en dan maak je een nieuwe schijf open in de badkamer ( moet je je douche heet aan zette gaat stof ligge ) en dan zet je hem er heel snel op ... minder kans dat ie dan kapot is.
Als jij voor mij een Western Digital 14300 hebt liggen :? Dat verschilt namelijk per merk en type. ;)

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 22:01:
[...]

Nou het is Technisch niet onmogelijk. Het is al verscheidene mensen gelukt, dus ik weet niet waar jij dit op basseerd :?
Kun jij me dan een link geven van iemand die een _moderne_ HD succesvol heeft gewindowmod? Ik heb er redelijk wat gezien, en uiteindelijk hielden ze er na een paar weken toch wel mee op. Goed, met een 1,5 GB of minder disk zou het nog wel kunnen lukken, maar die zijn wat minder gevoelig voor dat soort dingen...

Verwijderd

cryforhelp schreef op 17 februari 2004 @ 22:10:
[...]

Kun jij me dan een link geven van iemand die een _moderne_ HD succesvol heeft gewindowmod? Ik heb er redelijk wat gezien, en uiteindelijk hielden ze er na een paar weken toch wel mee op. Goed, met een 1,5 GB of minder disk zou het nog wel kunnen lukken, maar die zijn wat minder gevoelig voor dat soort dingen...
Je had het niet over moderne hd's ;) . Daar is het natuurlijk ook mee haalbaar alleen die zijn nog gevoeliger, heb nu geen link bij de hand hoor :9 sorry, dus kan niks bewijzen. 8)

Verwijderd

Ik heb nu verdorie drie HDD's die het niet meer doen... een Quantum Fireball 3.5 SE (4,23GB) een Connor Peripherals (1,23GB) en een Western Digital Caviar (3,45GB). De eerste begint wel goed, maar na een tijdje draaien sterft het motortje, de tweede heb ik ooit eens opengeschroeft uit nieuwsgierigheid, die is nu dus ook mooi dood en van de laatste heb ik een IDE pinnetje afgebroken... ik moet echt eens een SATA kaart aanschaffen.

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
|:( 8)7 :X

* Truus moet beter kijken of er niet nog meer pagina's in een thread zijn

[ Voor 90% gewijzigd door Truus op 18-02-2004 15:24 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Ontwerp%20(3).GIF

Wederom een wijziging in het ontwerp. Ik heb nog eens nagedacht over de warme lucht afvoer in de kast. Deze manier heb ik veranderd. Nu zal er een zuigende koeler op de processor-heatsink komen, die de lucht via een fanduct direct naar achteren blaast. Daar zal een 12 cm koeler voor de helft deze lucht uit de fanduct wegblazen en de overige capaciteit uit de rest van de kast. Deze krijgt de lucht wederom uit ventilatieroosters in de onderkant van de kast.

Achter het window zie je straks uiteraard alleen de switch. De rest van het window geeft een zicht in de kast, die misschien verlicht gaat worden.

Met een beetje geluk kan ik morgenmiddag beginnen en zal ik foto's maken met een oude Mavica (floppy-sony), omdat de Nikon Coolpix 775 is overleden. :/

Stay tuned!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:28 ]

Verwijderd

wat ook mooi is, om met je oude hdd te doen is om er een klok van te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
Deel 1 (2): Het begin...

Zoals beloofd ben ik begonnen aan de kast. Gisteravond heb ik twee uur gewerkt aan de server. De uiteindelijke afmetingen van de kast bedragen (lxbxh) 400x470x200 mm. Ik heb het meteen voorzien van uitzetters en twee kastklemmen. Hieronder staat het resultaat. :)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Mvc-881f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Mvc-882f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Mvc-883f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Mvc-884f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/Mvc-885f.jpg

Zoals je kunt zien is de kast niet al te netjes afgewerkt. Hier is echter rekening mee gehouden, want de kast wordt van buiten bekleed met vloerbedekking. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:29 ]

Verwijderd

Niet netjes afgewerkt ? Ik vind hem zo ook al dik mooi man ! :) Ik ben zelf ook bezig met houten server case. ( MDF 9 mm dik ) Afmetingen van mij zijn iets kleiner :) alleen daar komt ook geen switch in. ( l x b x h ) ( 320 x 320 x 100 ).

Maaruhm ga zo door ! :) lijkt me mooi worden met vloerbedekking erin :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 09:39:
Niet netjes afgewerkt ? Ik vind hem zo ook al dik mooi man ! :) Ik ben zelf ook bezig met houten server case. ( MDF 9 mm dik ) Afmetingen van mij zijn iets kleiner :) alleen daar komt ook geen switch in. ( l x b x h ) ( 320 x 320 x 100 ).

Maaruhm ga zo door ! :) lijkt me mooi worden met vloerbedekking erin :)
Binnenin komt geen vloerbedekking, maar isolatie materiaal (normaal wordt dat onder vloerbedekking/parket gebruikt). Alleen aan de buitenkant komt vloerbedekking. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 09:59:
[...]
Binnenin komt geen vloerbedekking, maar isolatie materiaal (normaal wordt dat onder vloerbedekking/parket gebruikt). Alleen aan de buitenkant komt vloerbedekking. :)
Ja sorry ik had het verkeerd schreven 8)7 , van de buitenkant bedoel ik :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

Maximus

There is no substitute

Ziet er goed uit :)

Ik kijk uit naar het eind resultaat

PhD i.o.

• cryforhelp
Mooi gemaakt zo d:)b

Hoe ga je dat hout op elkaar bevestigen? Lijmen ofzo? In de kopse kanten schroeven lijkt mij niet zo extreem handig namelijk :|

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 29 februari 2004 @ 18:42:
Mooi gemaakt zo d:)b

Hoe ga je dat hout op elkaar bevestigen? Lijmen ofzo? In de kopse kanten schroeven lijkt mij niet zo extreem handig namelijk :|
Nieten met 30 mm nietjes en natuurlijk lijmen. De lijm zal het uiteindelijk moeten doen, de nietjes houden en het (vooral als de lijm droogt) de boel bij elkaar. Het nieten gebeurd met een takker die met perslucht (1,5 Bar ofzo) werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Deel 2: De backplane

Ik heb van een simpel plaatje dun hout een backplane voor mijn moederbord gemaakt. Een kwestie van de exacte maten van het moederbord overnemen, de afstandsbusjes-plaatsen bepalen, gaatjes boren, de afstandsbusjes erin draaien en met superlijm vastzetten.
Ook heb ik het plexiglas op maat gezaagd en bevestigt.

Het resultaat van een avondje klussen.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-887F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-888F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-889F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-890F.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:30 ]

• cryforhelp
Van die laatste foto raak ik gedesoriënteerd :9, vanuit welke hoek is die nou genomen?

Begrijp ik trouwens goed dat je het mobo op een losse plaat in de kast gaat zetten :?

Verwijderd

Die laatste foto is idd heel erg vaag.. :P

Verder begint het er wel leuk uit te zien.. :)

• nzyme
  • Laatst online: 11-11 11:40

nzyme

terror

Als het alleen een inet router en printserver gaat worden, waarom dan een straaljager (lees: hdd) dr in zetten als je net zo 'makkelijk' een usb stick van 256MB ofzo kan nemen?
Linux is dan wel een pre ;)
edit:
nix niet offtopic :P

[ Voor 11% gewijzigd door nzyme op 02-03-2004 22:06 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Hellraizer schreef op 02 maart 2004 @ 22:04:
offtopic:
Als het alleen een inet router en printserver gaat worden, waarom dan een straaljager (lees: hdd) dr in zetten als je net zo 'makkelijk' een usb stick van 256MB ofzo kan nemen?
Linux is sowieso een pre bij een server ;)

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Plaats de foto's gewoon in je FP (First Post), dat scheelt een topic doorbladeren als je veel foto's hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de laatste foto kijk ik gewoon door het raampje (= voorkant) naar binnen. En natuurlijk ga ik het moederbord ergens vast maken, maar daar ben ik nog niet over uit.

@ KewlKiddo: Goed dat je het zegt, ik was namelijk van plan om de links naar de updates te plaatsen in de startpost. :)

En er komt geen Linux op, maar Windows 2000 Pro. Ik ken Linux van geen kant. Bovendien, als ik het door iemand anders laat doen, kan ik er zelf niets meer mee.

Wanneer hij af zal zijn, dan zal het geluid erg meevallen. Hij wordt tenslotte dubbel geisoleerd (isolatie en vloerbedekking). :)

Verwijderd

Hellraizer schreef op 02 maart 2004 @ 22:04:
edit:
nix niet offtopic :P
Volgens mij overleeft zo'n USB stick een swapfile van een server die 24/7 aanstaat niet :Y)

• nzyme

nzyme

terror

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:09:
[...]
Volgens mij overleeft zo'n USB stick een swapfile van een server die 24/7 aanstaat niet :Y)
En daarom gebruik ik dus linux op me router he :Y)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Hellraizer schreef op 04 maart 2004 @ 22:31:
[...]

En daarom gebruik ik dus linux op me router he :Y)
Linux heeft ook een swap file... hele partitie zelfs

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:41
Volgens mij is de laatste foto door dat ruitje aan de voorkant genomen. :P

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 23:55:
[...]

Linux heeft ook een swap file... hele partitie zelfs
Ik weet niet wat jij denkt, maar je kan een linux router/printerserver met gemak van een 256 mb usbstick draaien.. dan heb je nog ruimte over...

Verder een erg mooie CM. blijf hem zeker volgen!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• SlinkingAnt
  • Niet online
rac-on schreef op 05 maart 2004 @ 08:26:
[...]

Ik weet niet wat jij denkt, maar je kan een linux router/printerserver met gemak van een 256 mb usbstick draaien.. dan heb je nog ruimte over...

Verder een erg mooie CM. blijf hem zeker volgen!
Het probleem is dat je op een Flash-drive iets maar iets van 10.000x een write-actie kan uitvoeren. Je zult dan je swapfile in je geheugen moeten laden, iig niet op je usb-stick

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je zult dan je swapfile in je geheugen moeten laden
Hehe, de lol van een swap file is dat je er zooi in stopt, die niet meer in je geheugen past :p

Maar goed, een router/printer server hoeft echt nie zo veel te swappen hoor. Zeker niet als je er een leuk reepje geheugen in stopt.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• smokalot
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Als je geen swapfile/partitie wilt hebben onder linux hoeft dat niet hoor.

Moet je natuurlijk wel genoeg RAM hebben...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 19:49
Wat een gedoe over die swap file. Waarom zou je grote swap dingen nodig hebben als een router als freesco oid gewoon werkt vanaf een floppy?

• nzyme

nzyme

terror

idd, daarom heb ik dus ook geen swapfile :D (maar 128mb sd-ram)

en nu weer ontopic lui, want dit heb weinig tot nix met de casemod te maken :P

[ Voor 40% gewijzigd door nzyme op 06-03-2004 14:41 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

cryforhelp schreef op 02 maart 2004 @ 21:56:
Van die laatste foto raak ik gedesoriënteerd :9, vanuit welke hoek is die nou genomen?
Dat is de voorkant als ik me niet vergis :) Maaruh ziet er goed uit.

Verwijderd

nu maar hopen dat ie nog wat nieuwe foto's post :) want het wordt nu wel een beetje een saai topic ....
het ziet er trouwens wel al nice uit!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K schreeuwt:

[heel groot]

THIS THREAD IS WORTHLESS WITHOUT PICS!

[/heel groot]

* Stoney3K kon even de overbekende smilies hiervoor niet vinden :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:43:
nu maar hopen dat ie nog wat nieuwe foto's post :) want het wordt nu wel een beetje een saai topic ....
het ziet er trouwens wel al nice uit!
Toevallig dat ik in de planning heb vanavond foto's te gaan maken. Ik ben er namelijk nog mee bezig geweest dit weekend.

Momenteel ben ik wat spulletjes aan het bestellen die ik nodig heb voor de server.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

* KompjoeFriek kan haast niet wachten op de nieuwe pics
CIP's zijn altijd gaaf :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Deel 3: Het PCI-rek, de aarding en de HD-plek

Afgelopen weekend had ik her en der tijd om verder te werken aan de servermod, dus ik ben alweer een stukje verder.

Ik heb ervoor gezorgd dat alles rond het moederbord geaard zal zijn. Ook heb ik het PCI-rekje geplaatst.

Als laatste heb ik een plekje voor de harde schijf gemaakt. Deze wordt geklemd tussen aluminium hoekprofieltjes, met aan de binnenkant dubbelzijdig plakband (met de beschermlaag er nog op) dat als anti-vibratie dient.

Omdat foto's meer zeggen dan mijn gebrabbel, hierbij de beloofde foto's.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-895F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-896F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Servermod/MVC-897F.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:30 ]

• Sine
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:05:
Deel 3: Het PCI-rek, de aarding en de HD-plek

Afgelopen weekend had ik her en der tijd om verder te werken aan de servermod, dus ik ben alweer een stukje verder.

Ik heb ervoor gezorgd dat alles rond het moederbord geaard zal zijn. Ook heb ik het PCI-rekje geplaatst.

Als laatste heb ik een plekje voor de harde schijf gemaakt. Deze wordt geklemd tussen aluminium hoekprofieltjes, met aan de binnenkant dubbelzijdig plakband (met de beschermlaag er nog op) dat als anti-vibratie dient.

Omdat foto's meer zeggen dan mijn gebrabbel, hierbij de beloofde foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ieder punt van je mobo aarden is echt niet nodig, die punten zijn al standaard met elkaar verbonden en via de massa van je voeding ook al met aarde verbonden.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 07 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Ieder punt van je mobo aarden is echt niet nodig, die punten zijn al standaard met elkaar verbonden en via de massa van je voeding ook al met aarde verbonden.
Liever overbodig dan tekort komen. :)

Verwijderd

Topicstarter
De bestelling die ik gedaan heb is verzonden en wel via Eynstein. :)
  • Eynstein Transparante 80x80 fan (4x, komt altijd van pas)
  • Target 8 Ports Switch 10/100 (1x, goed genoeg voor een simpel servertje)
  • Target RJ45 Krimp-stekkertjes (50x, komt ook altijd van pas)
Dit tezamen voor het schappelijke bedrag van 45 Euro. :Y) Nou maar hopen dat ik het gauw binnenkrijg. Tot die tijd kan ik weinig doen, omdat ik de maten van de switch nodig heb voor het maken van zijn stekkie.

• cryforhelp
En nou maar hopen dat die switch zich een beetje makkelijk laat verwerken, dat ie dus niet rare afgeronde of bollende vormen heeft ;)

Toch bouw jij volgens mij allemaal plaatselijke orkanen, de hoeveelheden fans die jij er altijd indoet 8)7 Zelf draai ik een pc zo stil mogelijk, hoe warm ie dan wordt zal me geen ruk schelen, zolang het maar onder het maximum blijft vind ik het prima, en zo'n router doosje zal het natuurlijk nooooit druk krijgen :Y)
Pagina: 1 2 Laatste