Toon posts:

Motorola MPx 220 Smartphone

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 4.949 views sinds 30-01-2008

• avitters
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 31-01-2007
Ik synchroniseer thuis met Bluetooth. Graag wil ik ook naar 1.47. Echter ik wil nu weer terug naar USB synchroniseren omdat de update tool alleen met USB kabel werkt. Het lukt me echter niet meer om weer naar USB te gaan. Heeft iemand nog tips?

Henkel

• Troxel
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-11 18:53
Ben net terug van een weekendje Brugge na mijn laatste post over de beschikbaarheid van de nieuwe 1.47 ROM... Haha gewoon 2 pagina's aan reply's hierop... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kan niet wachten om hem te upgraden... ben nu de batterij aan het laden dus zal vanmiddag (gelukkig weekje vakantie nu) eens aan het upgrade proces blootleggen....!! De reply's lijken eigenlijk alleen maar lovend, perfect toch...?!?! En dat terwijl Motorola nog steeds antwoord (op de bekende vraag over beschikbaarheid van een nieuwe ROM update) dat er geen voorhanden is.... haha... :*) :*) :*) wij weten beter!!

Ik post mijn nieuwe bevindingen zodra ik iets zinnigs te vertellen heb...!! O-) O-) O-)

• roma0803
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:42
avitters schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:04:
Ik synchroniseer thuis met Bluetooth. Graag wil ik ook naar 1.47. Echter ik wil nu weer terug naar USB synchroniseren omdat de update tool alleen met USB kabel werkt. Het lukt me echter niet meer om weer naar USB te gaan. Heeft iemand nog tips?
Updaten en synchroniseren hebben niets met elkaar te maken. Als je je firmware wilt updaten plug je je telefoon op je pc met de kabel, ZONDER batterij. Er zal dan worden gevraagd naar een dirver voor Smartphone Wireless USB modem. De driver daarvoor zit in de offline updater dus die kun je dan installeren en verder de instructies volgen om je firmware te updaten.

Als dat klaar is heb je een helemaal nieuwe telefoon waarmee je een nieuwe ActiveSync relatie moet aangaan, dit kun je dan bijvoorbeeld middels USB doen.

Nogmaals, ActiveSync en de updater staan helemaal los van elkaar. Batterij eruit, USB pluggen met je telefoon. Even de melding van de gevraagde driver negeren, updater starten en de instructies volgen. De driver wordt dan ook geïnstalleerd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• 126194
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-10-2006
Denk het wel, deed die bij mij ook...

• Timpin
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-06-2009
Alles is nu goedgegaan en werkt perfect!! thnx voor de hulp _/-\o_ _/-\o_

• Sparcky
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 16:14
Diegenen die die hun Tomtom 5 hetzelfde menu als op hun Pocketpc willen geven:

Tomtom.mnu hack werk ook met de smartphone :-)
(voor meer uitleg: http://www.pocketpc-club....3822&highlight=tomtom.mnu )

• avitters
Gelukt 1.47 staat erop. :*)

De telefoon loopt als een zonnetje. Updaten was een fluitje van een cent. Meeste werk was ik toch weer kwijt om software te herinstalleren zoals ilium e-wallet (erg handig), Powertasks en Smartphone Notes. En ook die programmas weer laten synchroniseren. Dus weer opzoeken activatie codes etc. Werd toch nog laat daardoor gisterennacht. Nu op kantoor opnieuw de synchronisatie software (OneBridge) weer laten installeren. Dan ben ik weer bij.

Op een of andere manier krijg ik nu mijn Orange MMS en internet niet werkende. Dat wordt nog even uitzoeken. :?

Mediaplayer 10 staat er inderdaad nog niet op. Zou je 10 ook los kunnen instaleren.Weet iemand dat?? Ik gebruik de telefoon in de trein als MP3 speler. En dat kan nog wel wat beter wat mij betreft.

Henkel

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:00
avitters schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:52:
...

Mediaplayer 10 staat er inderdaad nog niet op. Zou je 10 ook los kunnen instaleren.Weet iemand dat?? Ik gebruik de telefoon in de trein als MP3 speler. En dat kan nog wel wat beter wat mij betreft.
Hoelang duurt het voor jou ongeveer om een mp3tje (4mb) te kopieren via het kabeltje? Bij mij echt belachelijk lang |:(

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:08
moet je eens een filmpje overzetten van 200mb, duurt minimaal een uur :( zal wel sneller gaan via bluetooth, maar heb nog geen bluetooth dongle

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• avitters
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Hoelang duurt het voor jou ongeveer om een mp3tje (4mb) te kopieren via het kabeltje? Bij mij echt belachelijk lang |:(
Dat doe ik ook niet per kabel. Ik heb een Multicard reader die ook echt USB 2.0. Dus ik haal mijn kaartje uit mijn telefoon. Stop deze in multicard reader en dan staat binnen 5 minuten 200 MB op. Ik gebruik op de PC Mediaplayer 10. Bijna mijn gehele CD collectie geript naar WMA.

Henkel

• Gekke koe
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2005
xfiles69 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:03:
[...]

Hoezo identificeerbaar? Je hebt hem toch gepaired met je carkit?

Maar ook wat anders wat betreft bt gps ellende.
Gooi er andere firmware op ,ik draai hier met de 1.43 uit amerika,in 1 keer van alle ellende af.
Voor uitleg en de download van dit spul http://www.surrealnetworks.com/fhome.asp
Als ik mijn BT verbinding op Uit zet ipv Identificeerbaar, vind hij mijn gepairde apparaten niet meer. Dus moet ik hem wel op identificeerbaar zetten. Ik ga niet lopen rommelen met andere firmware. Ik heb mijn telefoon net 2 weken terug vanwege allerlei vastlopers en hij werkt, buiten die BT om, als een zonnetje.

Meeeeeeeeeuuuuuhhhhh!!!!!

• roma0803
Gekke koe schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:50:
Vraagje, als een andere telefoon een BT verbinding met mijn telefoon maakt krijg ik daar geen melding van en kan de andere telefoon van alles van mijn geheugen lopen kopiëren. Mijn BT staat op identificeerbaar ingesteld ivm carkit. Enig idee hoe ik dit kan dicht timmeren?
Dit is erg vreemd. Je moet toestemming geven om te pairen met een ander apparaat. Identificeerbaar is trouwens alleen nodig als je gaat pairen met een ander apparaat. Daarna zet je Bluetooth op "aan" om met het andere apparaat te kunnen gebruiken.

Ik stel RTFM voor, daar staat in hoe je Bluetooth gebruikt.
Gekke koe schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:19:
[...]
Als ik mijn BT verbinding op Uit zet ipv Identificeerbaar, vind hij mijn gepairde apparaten niet meer. Dus moet ik hem wel op identificeerbaar zetten. Ik ga niet lopen rommelen met andere firmware. Ik heb mijn telefoon net 2 weken terug vanwege allerlei vastlopers en hij werkt, buiten die BT om, als een zonnetje.
Uit spreekt voor zich, dan doet ie het niet. Identificeerbaar zoals hierboven gezegd, dus "aan" moet ie.

[Voor 29% gewijzigd door roma0803 op 26-07-2005 20:15]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• Gekke koe
Maar dan nog krijg ik geen melding als een andere telefoon verbinding met mijn telefoon maakt en heeft de ander dus gewoon toegang tot mijn geheugenkaart. :?

• motohannes
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-12-2013
Hallo,

Ik draai met de nieuwe rom-update 1.47 en die werkt uitstekend. ik denk erover om een bt carkit aan te schaffen maar zit met de volgende twee vragen.
Is het met deze registerwijziging mogelijk om gelijktijdig twee bluetooth verbindingen open te hebben( b.v. TomTom met bt gps en ck3100) en als je telefoon gaat zet de parrot de radio op mute en schakelt de voorspeakers op je telefoon maar wat gebeurt er als je navigatieprogramma b.v. TomTom een melding geeft.

groet Bert

Werkt bij mij prima tegelijk,adapt bt gps en parrot ck3100.
Ik heb de amerikaanse rom cingular 1.43.
Je moet even met regedit het volgende veranderen.
CODEHKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Bluetooth\

Change the active com from 0 to 1 or 2 depending on how many active connections are needed.
CODEIsBthVCOMActive = 2

VComsetup = 0
CODEIsBthVCOMSetup = 0

Bron:Modaco[/quote]

• avitters
1.47 is Super!!!!
Heb nu 2 dagen draaien. Nul vastlopers of hangende toetsen terwijl ik die voorheen soms wel 1 a 2 keer per dag had. Ik heb ook de indruk dat het energieverbruik ook veel minder is. Bluetooth synchroniseren thuis was ook een fluitje van een cent.
Op een of andere manier toch internetverbinding en MMS (via Orange) nog niet goed werkende. Heb echter niet het gevoel dat het door de update komt. :*)

Henkel

• xfiles69
  • Laatst online: 19-05-2017
motohannes schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:47:
Hallo,

Ik draai met de nieuwe rom-update 1.47 en die werkt uitstekend. ik denk erover om een bt carkit aan te schaffen maar zit met de volgende twee vragen.
Is het met deze registerwijziging mogelijk om gelijktijdig twee bluetooth verbindingen open te hebben( b.v. TomTom met bt gps en ck3100) en als je telefoon gaat zet de parrot de radio op mute en schakelt de voorspeakers op je telefoon maar wat gebeurt er als je navigatieprogramma b.v. TomTom een melding geeft.

groet Bert

Werkt bij mij prima tegelijk,adapt bt gps en parrot ck3100.
Ik heb de amerikaanse rom cingular 1.43.
Je moet even met regedit het volgende veranderen.
CODEHKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Bluetooth\

Change the active com from 0 to 1 or 2 depending on how many active connections are needed.
CODEIsBthVCOMActive = 2

VComsetup = 0
CODEIsBthVCOMSetup = 0

Bron:Modaco
[/quote]

Je carkit blijft gewoon werken,de gesproken berichten komen alleen over de speaker van je telefoon.
Ik gebruik het zelf zo en het werkt prima.

• Troxel
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:22:
moet je eens een filmpje overzetten van 200mb, duurt minimaal een uur :( zal wel sneller gaan via bluetooth, maar heb nog geen bluetooth dongle
Gewoon even een "el cheapo" kaartlezertje kopen van een euri of 10... dan gaat 't met 'n paar MB per seconde.... véééééééééllll beter dus.... ;)

ow sorry, zag net dat iemand al hierop gereageerd had... stom... |:(

@ avitters: Ik heb mijn GPRS instellingen gewoon overgezet en werken... echter heb ik geen orange maar Telfort.

Maar nog even een vraagje. Ik heb 'm natuurlijk ook ge-update naar 1.47, maar wanneer ik meerdere app's tegelijk draai wil mijn rechter-menu-toets nog wel eens blijven "hangen" zoals in 1.15. Verder lijkt het wel zo dat ie ietsjes stabieler draait.... maar toch nog niet helemaal 100% heb ik het gevoel.

Zou dit komen doordat ik gewoon veel plugin's e.d. draai, of zou mijn MPx220 gewoon qua hardware niet helemaal fris zijn.... :? :? :?

[Voor 51% gewijzigd door Troxel op 27-07-2005 12:44]

• Troxel
Nog een klein vraagje... 8)

Ik ben perongeluk 2 bestandjes kwijt-geraakt bij het re-organiseren van mijn MPx220... heel raar maar waar....!! Deze bestandjes (*.lnk) zorgen voor het opstarten van de callerID enz. tijdens het inschakelen van de telefoon. Deze zijn te vinden in de map:

\Storage\windows\StartUp\

Daarin zijn standaard 2 *.lnk bestandjes te vinden. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn (met ROM 1.47!!!) deze naar mij toe te sturen?? royderks AT hotmail PUNT com

Alvast SUPER bedankt..!! _/-\o_

• roma0803
Ehhh... wil je nou die 2 bestandje of wil je nou die ROM hebben? Dat laatste laat zich niet echt lekker mailen hoor.

Een beetje het idee van "ik wil een asbak uit en Jaguar hebben, doe me de Jaguar er dan maar bij" :7

[Voor 32% gewijzigd door roma0803 op 27-07-2005 16:32]

• psbb
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-07 20:47
Is de nieuwe rom nog te downloaden? Mij lukt het niet.

Psbb

• JoostvdVeen
  • Laatst online: 11-09-2005
Kan iemand de juiste URL's opgeven om een goed werkende ROM update en uitleg hiervan terug te vinden. Ik ben er nl al een tijdje naar op zoek en heb alleen nog maar foute updates gevonden of pagina;s waar ik echt niet in verder kom...

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 17:24

[RNMC] Viper

📱12mini ⌚️5 💻13" M1

JoostvdVeen schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:13:
Kan iemand de juiste URL's opgeven om een goed werkende ROM update en uitleg hiervan terug te vinden. Ik ben er nl al een tijdje naar op zoek en heb alleen nog maar foute updates gevonden of pagina;s waar ik echt niet in verder kom...
Er zijn geen officiële rom updates. De 2e link in de volgende quote bevat de 1.47 generic rom en deze rom is voor ons Nederlanders interessant (NL itap en windows). Wat je moet doen is de offline updater installeren en de stappen doorlopen, de offline updater vertelt precies wat je moet doen.

Nog even in het kort:
- Gebruik de usb kabel van de mpx220 zonder de power adapter.
- Verwijder de batterij en wacht totdat de offline updater vraagt om de mpx220 te connecten met de usb kabel.
- Laad de uitgepakte rom in met de offline updater en loop de stappen door.
- Laat de pc met rust tijdens het updaten (dit duurt over het algemeen nooit lang).
Troxel schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:00:
[...]

http://www.howardforums.com & www.surrealnetworks.com

Daar staat HEEL veel verteld over alle roms.... maar samenvattend zijn de nieuwe roms beter in geluid, stabiliteit, enz... voor details verwijs ik naar de boven genoemde site!

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• Troxel
roma0803 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:30:
Ehhh... wil je nou die 2 bestandje of wil je nou die ROM hebben? Dat laatste laat zich niet echt lekker mailen hoor.

Een beetje het idee van "ik wil een asbak uit en Jaguar hebben, doe me de Jaguar er dan maar bij" :7
Nee ik bedoel eigenlijk alleen de FOLDER StartUp & Menu Start... sorry erg vaag omschreven jah..... 8)7

• psbb
ViperTPR schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:03:
[...]
Moet je dus al die losse bestanden downloaden en die in 1 map plaatsen. Vervogens de offline updater starten?

Er zijn geen officiële rom updates. De 2e link in de volgende quote bevat de 1.47 generic rom en deze rom is voor ons Nederlanders interessant (NL itap en windows). Wat je moet doen is de offline updater installeren en de stappen doorlopen, de offline updater vertelt precies wat je moet doen.

Nog even in het kort:
- Gebruik de usb kabel van de mpx220 zonder de power adapter.
- Verwijder de batterij en wacht totdat de offline updater vraagt om de mpx220 te connecten met de usb kabel.
- Laad de uitgepakte rom in met de offline updater en loop de stappen door.
- Laat de pc met rust tijdens het updaten (dit duurt over het algemeen nooit lang).

[...]

Psbb

• psbb
Moet je alle bestanden apart downloaden en die vervolgens in 1 map plaatsen? Hierna de offline updater starten en moet hij het dan doen?

Psbb

• hferdina
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-08-2005
Orange MMS met de MPX220:

http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=3083

Werkt perfect! Ook op de nieuwe rom

• roma0803
Troxel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Nee ik bedoel eigenlijk alleen de FOLDER StartUp & Menu Start... sorry erg vaag omschreven jah..... 8)7
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: startlinkies
Verzonden: 27-7-2005 22:42

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'vette censuur'op 27-7-2005 22:42
552 5.7.0 Illegal Attachment 13sm1173412wr

Mag niet van Bill.....

• Grinder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03-12 16:40
2 vraagjes over die generic rom update...

1. Als ik het goed begrijp behoud je bij deze NL Itap + Windows?
2. Het is een hardreset neem ik aan. Je bent dus ook alle SMS kwijt?? Deze kan je (ik tenminste..) niet syncen met outlook (wat ik mega irritant vind). Is er een programma of manier om je smsjes te backuppen??

Bedankt!

• SquareHugo
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 08:18

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Grinder schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:51:
2 vraagjes over die generic rom update...

1. Als ik het goed begrijp behoud je bij deze NL Itap + Windows?
2. Het is een hardreset neem ik aan. Je bent dus ook alle SMS kwijt?? Deze kan je (ik tenminste..) niet syncen met outlook (wat ik mega irritant vind). Is er een programma of manier om je smsjes te backuppen??

Bedankt!
1. Je behoudt idd je NL iTap + NL Windows (voor zover dat allemaal NL is)
2. Je toestel wordt ge-hardreset. Met Jeyo Mobile Extender kun je alle SMSjes op de toestel naar je PC raggen, en weer terug naar je toestel, en weer heen, en weer terug, en heen...

XBOX 360 Gamertag

• Grinder
Thx, dan gaan we idd maar even updaten :) Heb eigenlijk nooit problemen met het toestel.. Behalve 1 op de 20 keer een echo in mijn telefoontje en 1x per 2 weken dat de externe LCD blijft hangen op de callerid.

Ben benieuwd :) Zolang ik mijn sms maar niet kwijtraak :)

• Troxel
Hey Roma,

Alvast bedankt dat je het probeerde... ik neem aan dat je het in een ZIP file hebt geplaatst? Mocht het groter zijn dan 1mb... stuur het dan maar naar rjs PUNT derks AT tiscali PUNT nl

Thnx!
roma0803 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:43:
[...]

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: startlinkies
Verzonden: 27-7-2005 22:42

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'vette censuur'op 27-7-2005 22:42
552 5.7.0 Illegal Attachment 13sm1173412wr

Mag niet van Bill.....

• manyavo
  • Laatst online: 31-07-2005
Ik weet niet of jullie de juiste instellingen er al hebben staan. Kon ze niet vinden.
Via vodafone heb ik een prepaid phone een motorola mpx220

Nou wil ik sms-en en dat lukt niet helemaal niet meer. Sinds ik de instellingen heb overgenomen van
[rml]Motorola MPx200 Smartphone [ deel 2][/rml]

Zodra ik een berichtje wil versturen en op verzend klik doet ie niets en wil niets verzenden.
Hij blijft gewoon staan waar ie staat
Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen.

En heeft iemand de correct instellingen. Zijn de instellingen voor VODAFONE live hetzelfde voor een pre-paid abonnement?

En weet iemand een goede freeware software om van mp3tjes midi files te maken.

Ik hoop dat iemand dat weet.

• roma0803
Troxel schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:30:
Hey Roma,

Alvast bedankt dat je het probeerde... ik neem aan dat je het in een ZIP file hebt geplaatst? Mocht het groter zijn dan 1mb... stuur het dan maar naar rjs PUNT derks AT tiscali PUNT nl

Thnx!

[...]
Niet groter dan 1 MB maar slechts 11 hele kilobéétjes, maar toch naar je tiscali adres. Zippers mogen er niet door van Ome Bill in het kader van de beveiliging en zo... ja ja... Microsoft en beveiliging, het blijft een avontuur.

Edit:
552 5.7.0 Illegal Attachment 15sm2940013nzo
Chef Tiscali laat er ook geen zipperds door. Ik heb 'm hernoemd naar jpg voor een nieuwe poging.

[Voor 14% gewijzigd door roma0803 op 28-07-2005 19:19]

• JoostvdVeen
  • Laatst online: 11-09-2005
Oke.. ik heb nu een zip bestand binnen en wil best wel mijn ROM updaten. Maar wat als het niet lukt, krijg ik dan een foutmelding of moet ik dan een compleet nieuwe update op de telefoon zetten.

en zit die offline uploader ook al in die zip file?

• elecje
  • Laatst online: 22-08-2005
hallo

ik heb mijn mpx220 geupdate met 1.47
nu het probleem hij vraagt steeds om mijn storage kaart te formatteren
dit doe ik maar verder gebeurd er niets
ik kom ook verder niet meer op mijn kaart via de telefoon
ik heb hem ook geformateerd met cardreader maar hij herkent de kaarten niet meer
512 mb dana elec met tom tom 5
256 mb scandisk met foto,s mp3 etc etc
wie heeft hiermee ook een probleem of weet wat ik moet doen
groetjes

• Troxel
roma0803 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:15:
[...]

Niet groter dan 1 MB maar slechts 11 hele kilobéétjes, maar toch naar je tiscali adres. Zippers mogen er niet door van Ome Bill in het kader van de beveiliging en zo... ja ja... Microsoft en beveiliging, het blijft een avontuur.

Edit:

[...]

Chef Tiscali laat er ook geen zipperds door. Ik heb 'm hernoemd naar jpg voor een nieuwe poging.
Thank you!!... _/-\o_

Het werkt weer....!! O-)

• roma0803
Troxel schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:19:
[...]

Thank you!!... _/-\o_

Het werkt weer....!! O-)
Ah... mooi man :)

Efkes anders wat, weet iemand de instellingen voor KPN MMS voor de Motorola MPx220? Ik kan via de Hellomoto site alle instellingen voor m'n phone downloaden behalve de MMS settings. Voor geen van de providers, maar ik had die van KPN graag gehad.

Hopie dankie.

[Voor 42% gewijzigd door roma0803 op 28-07-2005 20:53]

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

roma0803 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:51:
[...]

Ah... mooi man :)

Efkes anders wat, weet iemand de instellingen voor KPN MMS voor de Motorola MPx220? Ik kan via de Hellomoto site alle instellingen voor m'n phone downloaden behalve de MMS settings. Voor geen van de providers, maar ik had die van KPN graag gehad.

Hopie dankie.
Tiburon_999 heeft alle instellingen in dit topic :p gezet. Zoek even op "KPN" of zijn naam.

XBOX 360 Gamertag

• roma0803
SquareHugo schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:59:
[...]

Tiburon_999 heeft alle instellingen in dit topic :p gezet. Zoek even op "KPN" of zijn naam.
Super! Bedankt. Het werkt :D

• avitters
Zal wel overbodige vraag zijn, maar heb je card goed aangedrukt in de telefoon? Ik heb ook wel eens gehad dat deze de kaart niet zag, maar toen bleek dat ik hem er niet goed er ingedrukt had.

Verder is er ook shareware SP task Manager 2.0. Dat software kun je instaleren op je telefoon waarmee je ook Card kan formateren. www.binarys.com
elecje schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:58:
hallo

ik heb hem ook geformateerd met cardreader maar hij herkent de kaarten niet meer
groetjes

Henkel

• roma0803
elecje schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:58:
hallo

groetjes
Heb je de kaart FAT geformateerd? Dus niet NTFS en ook niet FAT32, maar FAT.

• Troxel
Ik heb 'm FAT32 geformatteerd.... nooit problemen.... :*)

[Voor 90% gewijzigd door Troxel op 29-07-2005 18:20]

• elecje
roma0803 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:05:
[...]

Heb je de kaart FAT geformateerd? Dus niet NTFS en ook niet FAT32, maar FAT.
ik heb alles geprobeerd maar de telefoon vraagt steeds om hem te formateren
als ik ja duw dan is de telefoon zeer traag en willen programma,s niet meer opstarten
nu wil ik hem proberen terug te flashen maar waar krijg je nog de oude rom
1.15 geloof ik
groetjes

• Troxel
elecje schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:34:
[...]

ik heb alles geprobeerd maar de telefoon vraagt steeds om hem te formateren
als ik ja duw dan is de telefoon zeer traag en willen programma,s niet meer opstarten
nu wil ik hem proberen terug te flashen maar waar krijg je nog de oude rom
1.15 geloof ik
groetjes
Helaas nergens denk ik..... maar misschien is 't een idee om 'n hard reset te doen of je foon 'n keer opnieuw te flashen. Aangezien hier tientallen mensen aangeven dat de 1.47 zonder problemen draait.... ligt het denk ik niet aan de ROM zelf....

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:00
Tering wat kraakt die MPX220 :(

Is echt zielig gewoon, zodra je het geluid te hard zet (gewoon en op speaker functie) begint het ding te zoemen als een gek. Vaak gewoon moeite om te verstaan wat er gezegd wordt.
Kan je updates uitbrengen wat je wil, dat te zwakke speakertje fix je toch niet.

Had toch meer verwacht van een toestel van over de 300 euro... Begin spijt te krijgen dat ik niet voor die imate gegaan ben.

[Voor 22% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 29-07-2005 20:52]

• elecje
Troxel schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:21:
[...]

Helaas nergens denk ik..... maar misschien is 't een idee om 'n hard reset te doen of je foon 'n keer opnieuw te flashen. Aangezien hier tientallen mensen aangeven dat de 1.47 zonder problemen draait.... ligt het denk ik niet aan de ROM zelf....
opnieuw geflasht en ook hard gereset helpt allemaal niet
hij blijft vragen om te proberen de storage kaart te formateren
de enige optie is ja of nee
bij ja blijft de telefoon hangen en bij nee herkent hij hem niet
en hij is al geformateert fat of fat 32
gek word ik ervan
weet iemand of heeft iemand een jongere rom ergens liggen en wilt die met mij delen
ik wil eens kijken of die het nog wel doet met de oude versie
heeft altijd goed gewerkt via 1.15
groetjes

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:26:
Tering wat kraakt die MPX220 :(

Is echt zielig gewoon, zodra je het geluid te hard zet (gewoon en op speaker functie) begint het ding te zoemen als een gek. Vaak gewoon moeite om te verstaan wat er gezegd wordt.
Kan je updates uitbrengen wat je wil, dat te zwakke speakertje fix je toch niet.

Had toch meer verwacht van een toestel van over de 300 euro... Begin spijt te krijgen dat ik niet voor die imate gegaan ben.
Zoemen... wat raar. Ik heb dat niet met mijn MPx220. Maar wat had je verwacht dan? Dat ze er een subwoofer in zouden hebben gebouwd ofzo? :)

Had voor mijn Motorola een Qtek 8020 en een Qtek 9090, moet eerlijk zeggen dat ik de MPx220 handiger vindt in de omgang dan de Qtek's (= iMate), ondanks de veelzijdigheid van de Qtek's (vooral de 9090). Bovendien is het geluid ook op de Qtek's om te janken. Maar ja, ... Tis nog steeds een mobieltje...

[Voor 7% gewijzigd door SquareHugo op 30-07-2005 13:48]

XBOX 360 Gamertag

• elecje
wie kan mij uitleggen welk bestand ik nodig heb voor de 1.47 rom
want hij geeft 2 bestanden aan in de map 4001-EMEA_Generic_with_ISV
namelijk

MDS-4-1470-4001-000.mlf
en
MDS-4001-056-PK.mlf

welke van deze twee moet ik gebruiken of moet ik ze beide erop zetten

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

elecje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:11:
wie kan mij uitleggen welk bestand ik nodig heb voor de 1.47 rom
want hij geeft 2 bestanden aan in de map 4001-EMEA_Generic_with_ISV
namelijk

MDS-4-1470-4001-000.mlf
en
MDS-4001-056-PK.mlf

welke van deze twee moet ik gebruiken of moet ik ze beide erop zetten
Zelf heb ik eerst de onderste gebruikt (MDS-4001-056-PK.mlf) maar er stond toen bij mijn info dat ik de 1.43 ROM zou hebben geinstalleerd, die er voor de ROM-flash al opstond, maar ik had wel NL-iTap en NL-instellingen. Raar. Daarna heb ik de MDS-4-1470-4001-000.mlf geinstalleerd die logischer voor 1.47 zou zijn. Nu staat mijn info wel goed op 1.47.

Voor de nieuwsgierigen onder ons; een MoDaCo-gebruiker heeft de Level 2 Service Manual voor de MPx220 gepost. Leuke inside-information!

XBOX 360 Gamertag

• roma0803
elecje schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:58:
[...]

opnieuw geflasht en ook hard gereset helpt allemaal niet
hij blijft vragen om te proberen de storage kaart te formateren
de enige optie is ja of nee
bij ja blijft de telefoon hangen en bij nee herkent hij hem niet
en hij is al geformateert fat of fat 32
gek word ik ervan
weet iemand of heeft iemand een jongere rom ergens liggen en wilt die met mij delen
ik wil eens kijken of die het nog wel doet met de oude versie
heeft altijd goed gewerkt via 1.15
groetjes
Ok, je kunt nu je telefoon naar z'n grootje helpen door allerlei ROM's te gaan proberen, persoonlijk denk ik dat er iets loos is met je kaart. Probeer het kaartje eens in een toestel van een ander en of er dan ook foutmeldingen komen, of probeer een ander kaartje in jouw toestel (wat maar net even makkelijker te realiseren is). Ik neem aan dat je flashed zonder kaartje, en na het flashen je kaartje pas weer plaatst?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:33
Voor de nieuwsgierigen onder ons; een MoDaCo-gebruiker heeft de Level 2 Service Manual voor de MPx220 gepost. Leuke inside-information!
Ik krijg 'm niet gedownload. Heb je misschien een link naar het juiste topic ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troxel
uiterlix schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:47:
[...]

Ik krijg 'm niet gedownload. Heb je misschien een link naar het juiste topic ?
Ik wel gewoon... duurt wel ff en tis meteen 'n PDF.... maar ik heb 'm gewoon binnen... _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeerVanHasselt
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-12-2005
roma0803 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:59:
[...]

De dual SIM tool kun je bijvoorbeeld hier vinden. Voor een ROM update moet je ff een Google doen. Ik geloof niet dat het een officieel gereleasde ROM is. Maar je zult wel wat plekken kunnen vinden waar je 'm kunt downen en het zullen er vast alleen maar meer worden. Hoe je kunt downloaden hoef ik je neem ik aan niet echt te vertellen.... 8)
Ik ben hier zeer in geinteresseerd. Ik zag op de website dat je online kan switchen, gaat dat een beetje snel of moet de telefoon de kaart echt een tijdje laden? Hoe is dat programma geintegreerd in het motorola menu? Kun je misschien wat fototjes ervan op internet zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elecje
roma0803 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:52:
[...]

Ok, je kunt nu je telefoon naar z'n grootje helpen door allerlei ROM's te gaan proberen, persoonlijk denk ik dat er iets loos is met je kaart. Probeer het kaartje eens in een toestel van een ander en of er dan ook foutmeldingen komen, of probeer een ander kaartje in jouw toestel (wat maar net even makkelijker te realiseren is). Ik neem aan dat je flashed zonder kaartje, en na het flashen je kaartje pas weer plaatst?
alles geprobeerd de kaartjes werken wel op mijn ipaq en fototoestel
alleen op mijn mpx220 vraagd hij steeds om

wilt u deze opslagkaart
leesbaar maken middels
formatteren? Hiermee
worden alle bestanden
permanent van de kaart
verwijdert

ja of nee

kies ik ja dan hangt de telefoon kies ik nee dan ziet de telefoon het kaartje niet
maar wel in de cardreader, ipaq en digitale camera
ik weet ook niet meer wat het kan zijn
ik zou graag de oude rom willen hebben om te kijken wat hij dan doet
groetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troxel
elecje schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:09:
[...]

alles geprobeerd de kaartjes werken wel op mijn ipaq en fototoestel
alleen op mijn mpx220 vraagd hij steeds om

wilt u deze opslagkaart
leesbaar maken middels
formatteren? Hiermee
worden alle bestanden
permanent van de kaart
verwijdert

ja of nee

kies ik ja dan hangt de telefoon kies ik nee dan ziet de telefoon het kaartje niet
maar wel in de cardreader, ipaq en digitale camera
ik weet ook niet meer wat het kan zijn
ik zou graag de oude rom willen hebben om te kijken wat hij dan doet
groetjes
Ok, ik snap dat je de oude ROM zou willen proberen maar dat zal moeilijk gaan aangezien deze niet op het internet als offline-update-package is verschenen. Aangezien er eigenlijk alleen maar nieuwere ROM's verschijnen zal de 1.15 denk ik niet meer komen in deze vorm.... hoe helaas dat ook is voor je.... :/

Toch vind ik het probleem echt raar... je zegt dat vóór het updaten geen problemen zich hebben voorgedaan en nu ineens wel.... is het toestel toevallig niet gevallen o.i.d....?? Lijkt me echt nog steeds erg vaag dat het door de ROM zou komen... probeer anders eens een andere ROM van surreal networks.... dan kan je uitsluiten of het door de ROM komt of door de hardware... succes... O-)

• roma0803
HeerVanHasselt schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:38:
[...]

Ik ben hier zeer in geinteresseerd. Ik zag op de website dat je online kan switchen, gaat dat een beetje snel of moet de telefoon de kaart echt een tijdje laden? Hoe is dat programma geintegreerd in het motorola menu? Kun je misschien wat fototjes ervan op internet zetten?
Met een Nokia gaat het behoorlijk vlot. Mijn MPx220 wordt echter soft gereset. Gaat dus eigenlijk uit en start weer op, dat duurt dus wel een tijdje, helaas. Het menu is een eenvoudig icoontje met de letters AUT. Daarin 3 keuzes, 2 telefoonnummers waarmee je switched en een settings optie. Hierin kun je vervolgens aangeven hoe de verschillende nummers zichtbaar moeten zijn in je display en een timer waarmee je om de 3 tot 30 minuten automatisch kunt switchen. Ik kan daar echter niet direct de zin van bedenken.
Ik vind het wel handig, overdag gebruik ik het nummer van m'n werk en na m'n werk switch ik naar m'n eigen nummer. Je bent dus niet op beide nummers tegelijk bereikbaar (tenzij je doorschakelt naar het andere nummer) maar hoeft niet met 2 toestellen rond te lopen of de SIM continu te wisselen.
Ik kan wel wat plaatjes plaatsen morgen, ga nu eerst een paar uurtjes plat ;)

• bjck
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:54
edit:
mijn fout, excuses

[Voor 89% gewijzigd door bjck op 01-08-2005 15:52]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Troxel
Haha... ik dacht al... moeten we nu onze wonderapparaatjes gaan vergelijken met de MPx220?? Snapte het al niet... werd al bang.... :/

Klein vraagje hier... ik heb toch zeker het gevoel dat de 1.47 stabieler loopt... zeker (thnx to Roma) nadat ik de originele shortcuts weer terug heb geplaatst... weet ook niet waarvoor ze zijn, maar lkkr laten staan denk ik zo....

Echter heb ik ook TomTom Mobile 5 draaien (jajajaja... legaal... 8) :+ :X ) met een BT GPS muis (Nemerix chipset, verglijkbaar met de Adapt volgens mij) en werkt echt super... alleen komt het wel eens voor (1 of 2 keer in de week bij intensief gebruik) dat TomTom wel eens vast loopt... telefoon werkt nog gewoon maar de applicatie, niets meer mee aan te vangen.... Beeld verschuift niet meer bij beweging en is gewoon "frozen" |:(

Wie kent dit probleem of weet hiervoor een oplossing? Ik heb de BeneluxPlus kaart (571 volgens mij), misschien kan 't daar aan liggen? Of zou mijn muis hier 'n probleem geven...? De oude firmware (1.15) had het trouwens ook...... :?

[Voor 10% gewijzigd door Troxel op 02-08-2005 00:10]

• roma0803
Nog geen ervaring mee. Mijn Adapt is al een maand RMA en verwacht ik eigenlijk deze week terug. Hij is dan wel meganauwkeurig. Ga 'm dan meteen testen natuurlijk dus dat zal m'n eerste ervaring zijn met TomTom in combinatie met de 1.47 ROM. Ik zal m'n ervaringen hier vermelden.

• mcoster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2014
Even iets anders dan ROM-zaken: Ik had eerder een vraag gesteld over de mogelijkheid van MS Smartphone2003 om contactgegevens door te sturen via SMS. Niet mogelijk dus. Nu heb ik een software site gevonden met erg veel handige tools (freeware) waaronder ook een SMS sender. http://www.airfagev.com/downloads1.asp?id=118

Tevens hier een progje om je inbox met password te beschermen etc etc etc

• roma0803
O ja, die link wilde ik je nog toezenden. Werkt op zich prima, dat contacts tooltje. Integreert mooi in het standaardmenu.

• Troxel
Troxel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:07:
[...]

Haha... ik dacht al... moeten we nu onze wonderapparaatjes gaan vergelijken met de MPx220?? Snapte het al niet... werd al bang.... :/

Klein vraagje hier... ik heb toch zeker het gevoel dat de 1.47 stabieler loopt... zeker (thnx to Roma) nadat ik de originele shortcuts weer terug heb geplaatst... weet ook niet waarvoor ze zijn, maar lkkr laten staan denk ik zo....

Echter heb ik ook TomTom Mobile 5 draaien (jajajaja... legaal... 8) :+ :X ) met een BT GPS muis (Nemerix chipset, verglijkbaar met de Adapt volgens mij) en werkt echt super... alleen komt het wel eens voor (1 of 2 keer in de week bij intensief gebruik) dat TomTom wel eens vast loopt... telefoon werkt nog gewoon maar de applicatie, niets meer mee aan te vangen.... Beeld verschuift niet meer bij beweging en is gewoon "frozen" |:(

Wie kent dit probleem of weet hiervoor een oplossing? Ik heb de BeneluxPlus kaart (571 volgens mij), misschien kan 't daar aan liggen? Of zou mijn muis hier 'n probleem geven...? De oude firmware (1.15) had het trouwens ook...... :?
Gisteren nogmaals op de zelfde manier vast gelopen. Zie nu ook in de Benelux map enkele mappen en bestanden staan met hele vage tekens... en niet te verwijderen, zelfs niet in de card reader. Opnieuw formatteren dus.... 8)7

Ik zat net te denken... ik had mijn miniSD kaartje gewoon FAT32 geformatteerd... zou het hieraan kunnen liggen? Heb 'm nu FAT geformatteerd... eens kijken of ie niet meer vast wil lopen... O-)

• roma0803
SD kaartjes moeten toch echt FAT worden geformatteerd. FAT32 kan het toestel niet best mee omgaan en kant behoorlijke lees- en schrijfvertraging opleveren. Het kan daar dus heel goed aan liggen. Mogelijk kan het ook aan het kaartje liggen, ik doel dan eigenlijk op SanDisk kaartjes die blijkbaar ook vaak problemen opleveren in een Smartphone.

• Troxel
Hey Roma... weer thnx voor je antwoord...!! :*)

Waar heb je die info vandaan dat de MPx220 alleen FAT accepteert...? Ik heb trouwens geen Sandisk maar eentje van MobyMemory... 1GB....!!

En inderdaad... nu 2 dagen met een FAT geformateerde kaart.... geen problemen gehad! Nu maar hopen dat die ook wegblijven... _/-\o_

• roma0803
Troxel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:25:
Hey Roma... weer thnx voor je antwoord...!! :*)

Waar heb je die info vandaan dat de MPx220 alleen FAT accepteert...? Ik heb trouwens geen Sandisk maar eentje van MobyMemory... 1GB....!!

En inderdaad... nu 2 dagen met een FAT geformateerde kaart.... geen problemen gehad! Nu maar hopen dat die ook wegblijven... _/-\o_
Tja... waar.... ergens op een forum gelezen denk ik. Kon wel eens ergens op Modaco zijn.

Mooi dat ie nu stabiel draait, dat is toch het belangrijkste.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:25:
[...] Ik heb trouwens geen Sandisk maar eentje van MobyMemory... 1GB....!! [...]
Das trouwens echt een goede kaart! Dikke aanrader 1 GB (je wilt niet weten wat je er allemaal op kan proppen!)

XBOX 360 Gamertag

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 10:21

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Heeft iemand trouwens een mooie aanbieding icm deze telefoon? Ik heb al rond zitten kijke, maar meeste zijn erg duur helaas, al die andere telefoons zijn altijd 'speciale' aanbiedingen, maar met deze eigenlijk zeer weinig. jammer genoeg :'(

• roma0803
dinow schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:47:
Heeft iemand trouwens een mooie aanbieding icm deze telefoon? Ik heb al rond zitten kijke, maar meeste zijn erg duur helaas, al die andere telefoons zijn altijd 'speciale' aanbiedingen, maar met deze eigenlijk zeer weinig. jammer genoeg :'(
Wat vind jij een mooie aanbieding? Los toestel, of icm abo?

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 10:21

MarcoKL

That's a huge b*tch!

roma0803 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:51:
[...]

Wat vind jij een mooie aanbieding? Los toestel, of icm abo?
icl abbo.. losse toestel prijs ligt meestal overal rond hetzelfde bedrag, maar met abbo's scheelt het nog wel eens.. :)

• roma0803
hmmm.. zijn idd minder aanbiedingen dan toen ik 'm in januari kocht. Toen werd ie nog wel als strakke aanbieding op internet gevonden. Zal es m'n bookmarks van toen bijlangs gaan of ik iets voor je vind.

• tieskovitsch
  • Laatst online: 08-09-2005
Ik krijg al die leuke tools en spelletjes niet geinstalleerd??? Ik download ze op mijn computer en kopieer ze daarna naar mijn telefoon en run dan de setup file maar dit werkt dus niet.
kan iemand mij uitleggen hoe dat wel moet.

thx

• tieskovitsch
  • Laatst online: 08-09-2005
Sorry was te ongeduldig ik had ze op mijn computer al uitgepakt wat ik dus niet moest doen

• dali1970
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-10-2005
Een tip voor een goedkopen MPX 20; check ebay eens! Ik heb nu net een splinternieuwe unlocked mpx 220 met de originele accessoires erbij voor 191 euri ! Inclusief verzendkosten kwam íe op 112 euro, daar vind je 'm niert voor in de winkel. Bon zat erbij dus ook gewoon garantie...

Gelijk die nieuwe rom versie erop gegooid, ziet er goed uit alleen duurt het opstarten nu een stuk langer dan normaal. Weet iemand trouwens of het mogelijk is de tekstherkenningsopties te veranderen? Ik vind het een beetje suf dat ik de klep open moet doen om de tekstherkenning te starten, het leek me juist zo handig om in de auto met mijn headset in een knop in te drukken en een naam te roepen... Nu moet ik nog een paar handelingen verrichten waardoor ik de naam net zo snel zelf op heb gezocht...

• scollon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-04-2006

scollon

He is Aragorn son of Arathorn

waar kan ik de update tool downloaden?
Ik heb wel een update tool maar die gaat online een update zoeken. (Tool kwam met rom versie 1.43, gedownload bij motorola)

Mijn bakkie | Mijn servertje | Mijn Laptopie | Weg met LInux leve Windows

• Troxel
staat hier iets boven al beschreven... je moet de offline-updater hebben.... zie:

http://www.surrealnetworks.com

hebben en dan ff inloggen en zoeken... succes!

• roma0803
Heb ik nu ineens wat vreemds. M'n telefoon start niet meer normaal op als ik m'n SD kaart erin heb zitten. Zomaar ineens, heb geen nieuwe bestanden toegevoegd of nieuwe programma's geïnstalleerd. Ik moet m'n SD kaart eruit halen als ik de foon reboot. Als ik dat niet doe, dan duurt het een eeuwigheid voordat ie m'n homescreen laat zien maar ik kan de telefoon niet bedienen. Alles zit vast. Als ik de kaart eruit haal gaat het opstarten goed en ik kan de kaart er dan ook gewoon in doen, alles, inclusief TomTom werkt naar behoren.

Ik heb de kaart geformatteerd, mogelijk was het een corrupt bestand, maar ook met een lege kaart doet de telefoon moeilijk. Ik heb dus het idee dat het aan de telefoon zelf ligt maar heb geen zin in een harde reset. Kan het ook niet controleren met een ander kaartje want ik heb geen idee waar ik die heb gelaten... :(

Vreemd niet?

• Gekke koe
dinow schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:47:
Ik heb hier een MPX220 liggen. Ik kan echt niet wennen aan dit toestel. Is simlock vrij. Ik ben zelf op zoek naar de Samsung D500 zilver editie. Ik weet niet of je inmiddels al een MPX220 besteld had maar misschien kunnen we iets regelen.

• Troxel
roma0803 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:56:
Heb ik nu ineens wat vreemds. M'n telefoon start niet meer normaal op als ik m'n SD kaart erin heb zitten. Zomaar ineens, heb geen nieuwe bestanden toegevoegd of nieuwe programma's geïnstalleerd. Ik moet m'n SD kaart eruit halen als ik de foon reboot. Als ik dat niet doe, dan duurt het een eeuwigheid voordat ie m'n homescreen laat zien maar ik kan de telefoon niet bedienen. Alles zit vast. Als ik de kaart eruit haal gaat het opstarten goed en ik kan de kaart er dan ook gewoon in doen, alles, inclusief TomTom werkt naar behoren.

Ik heb de kaart geformatteerd, mogelijk was het een corrupt bestand, maar ook met een lege kaart doet de telefoon moeilijk. Ik heb dus het idee dat het aan de telefoon zelf ligt maar heb geen zin in een harde reset. Kan het ook niet controleren met een ander kaartje want ik heb geen idee waar ik die heb gelaten... :(

Vreemd niet?
Inderdaad... erg vreemd! Probeer anders dat zelfde kaartje in je reader of zo... als ie daar wel normaal werkt... doe eens een schijfcontrole of zo... :?

Ik verwacht inderdaad dat er een corrupt bestand op je foon aanwezig is... een hard reset lijkt me de beste optie, al weet ik dat 't inderdaad geen leuke bezigheid is alles weer terug installeren, configureren enz enz.... in ieder geval succes... :*)

ps. mijn foon loopt weer uiterst stabiel, ook TomTom!! Dus waarschijnlijk was het euvel bij mij het FAT32 formatteren... moet dus gewoon FAT....!!

• roma0803
Troxel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

Inderdaad... erg vreemd! Probeer anders dat zelfde kaartje in je reader of zo... als ie daar wel normaal werkt... doe eens een schijfcontrole of zo... :?

Ik verwacht inderdaad dat er een corrupt bestand op je foon aanwezig is... een hard reset lijkt me de beste optie, al weet ik dat 't inderdaad geen leuke bezigheid is alles weer terug installeren, configureren enz enz.... in ieder geval succes... :*)

ps. mijn foon loopt weer uiterst stabiel, ook TomTom!! Dus waarschijnlijk was het euvel bij mij het FAT32 formatteren... moet dus gewoon FAT....!!
Formatteren mocht niet baten, heb m'n oude 64MB kaartje ook weer gevonden en die gaf hetzelfde probleem. Tijd voor een harde reset dus. Helaas liet Sprite Backup me weer in de steek, deze keer met een andere foutmelding. Daar wil ik het geld van terug. Fijn een avondje alles opnieuw installeren en instellen. Draait gelukkig weer als een zonnetje, inclusief TomTom. Ben weer blij... :7

Goed om te horen dat jouw probleem ook tot de voltooid verleden tijd hoort 8)

• hferdina
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-08-2005
Wie heeft er hetzelfde probleem met rom versie 1.47:

Bij het beantwoorden van ontvangen smsjes is het niet mogelijk meteen te typen. Eerst terug naar de homescreen en dan weer naar berichten. Dan gaat het wel.

Enig idee?

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

hferdina schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:41:

Bij het beantwoorden van ontvangen smsjes is het niet mogelijk meteen te typen. Eerst terug naar de homescreen en dan weer naar berichten. Dan gaat het wel.

Enig idee?
Nee, ik heb daar geen last van. Wel raar is; dan typ ik woorden in de sms (met iTap) en dan als het woord zou moeten worden afgebroken/op een andere regel zou moeten komen, dan doet 'ie ff raar laat raar gevormde zin/woord volledig weg/ en na een zinnetje verder typen is de zin ineens prima. Ook in 1.15 had ik daar heel soms 'last' van.

XBOX 360 Gamertag

• roma0803
hferdina schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:41:

Enig idee?
Hoeft niet terug naar je homescreen. Als dat gebeurt is 1x het sterretje indrukken voldoende. Ik herken het wel, maar heb het niet meer na m'n laatste harde reset. Ik vond dat ook wel vreemd en begrijp niet helemaal waarom het nu helemaal weg is. Blijkbaar toch een klein bugje.
Ik snap ook niet helemaal wat het wat vage streepje boven de letters rechtsboven betekent wanneer je in de tekstseditor bent...

[Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 10-08-2005 08:12]

• avitters
[quote]dali1970 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:47:
Een tip voor een goedkopen MPX 20; check ebay eens! Ik heb nu net een splinternieuwe unlocked mpx 220 met de originele accessoires erbij voor 191 euri ! Inclusief verzendkosten kwam íe op 112 euro, daar vind je 'm niert voor in de winkel. Bon zat erbij dus ook gewoon garantie...

Gelijk die nieuwe rom versie erop gegooid, ziet er goed uit alleen duurt het opstarten nu een stuk langer dan normaal. Weet iemand trouwens of het mogelijk is de tekstherkenningsopties te veranderen? Ik vind het een beetje suf dat ik de klep open moet doen om de tekstherkenning te starten, het leek me juist zo handig om in de auto met mijn headset in een knop in te drukken en een naam te roepen... Nu moet ik nog een paar handelingen verrichten waardoor ik de naam net zo snel zelf op heb gezocht...[/quote]

Volgens mij hoef je alleen de volume knop omhoog langer ingedrukt te houden. Met mijn oortelefoon alleen de knop ingedrukt te houden en dan kan ik een naam noemen. Wel met een beetje Engels accent anders werkt het bij mij niet goed.

Henkel

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

roma0803 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:11:
[...]

Hoeft niet terug naar je homescreen. Als dat gebeurt is 1x het sterretje indrukken voldoende. Ik herken het wel, maar heb het niet meer na m'n laatste harde reset. Ik vond dat ook wel vreemd en begrijp niet helemaal waarom het nu helemaal weg is. Blijkbaar toch een klein bugje.
Ik snap ook niet helemaal wat het wat vage streepje boven de letters rechtsboven betekent wanneer je in de tekstseditor bent...
Voor zover ik weet is met dat gekreukelde streepje je native language iTap -> de taalinstelling Nederlands wordt dan gebruikt. Zonder streepje is Engels. Hoe Engels te veranderen is, is me ook niet duidelijk, andere forums hebben daar ook nog geen oplossing voor.

XBOX 360 Gamertag

• roma0803
SquareHugo schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

Voor zover ik weet is met dat gekreukelde streepje je native language iTap -> de taalinstelling Nederlands wordt dan gebruikt. Zonder streepje is Engels. Hoe Engels te veranderen is, is me ook niet duidelijk, andere forums hebben daar ook nog geen oplossing voor.
Ahaa.... dan snap ik ook waarom ie af en toe ineens het engelse woordenboek gebruikt. Thanx!

• Troxel
[quote]avitters schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:55:
dali1970 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:47:

Gelijk die nieuwe rom versie erop gegooid, ziet er goed uit alleen duurt het opstarten nu een stuk langer dan normaal. Weet iemand trouwens of het mogelijk is de tekstherkenningsopties te veranderen? Ik vind het een beetje suf dat ik de klep open moet doen om de tekstherkenning te starten, het leek me juist zo handig om in de auto met mijn headset in een knop in te drukken en een naam te roepen... Nu moet ik nog een paar handelingen verrichten waardoor ik de naam net zo snel zelf op heb gezocht...[/quote]

Volgens mij hoef je alleen de volume knop omhoog langer ingedrukt te houden. Met mijn oortelefoon alleen de knop ingedrukt te houden en dan kan ik een naam noemen. Wel met een beetje Engels accent anders werkt het bij mij niet goed.
??? Ik kan die knop (dichtgeklapt) net zo lang inhouden... maar doet dan echt niks hoor... :? 8)7

• avitters
[quote]Troxel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:21:
avitters schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:55:

[...]

??? Ik kan die knop (dichtgeklapt) net zo lang inhouden... maar doet dan echt niks hoor... :? 8)7
Je hebt gelijk voordat ik naar 1.47 ging deed hij dat volgens mij wel.

Als ik de telefoon open heb gaat deze wel naar speech recognition als ik de volume knop omhoog langer ingedrukt hou.

Moet weer eens register in duiken want daarin kun je wel de functies wijzigen van de volume knoppen.

Henkel

• roma0803
avitters schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:06:
Je hebt gelijk voordat ik naar 1.47 ging deed hij dat volgens mij wel.
Volgens mij moet ie altijd al opengeklapt zijn voor VoiceDial omdat er keuzes op het scherm worden getoond die je dichtgeklapt niet ziet. De 1.47 ROM heeft daar niets in veranderd.

[Voor 14% gewijzigd door roma0803 op 11-08-2005 21:01]

• paperman
  • Laatst online: 28-10-2008
Hoi, kan men met de MPX220 ook navigeren met tomtom mobile ?

gr, Frans

• Grinder
Ben ik nou de eerste hier die het voormekaar heeft gekregen zijn schaniertje kapot te hebben :( Het begon allemaal met een onverklaarbaar krasje op het grote hoofdscherm.. Alsof de toetsen het scherm wisten te raken en gingen krassen.. Een week later is een scharniertje kapot, hij gaat nog redelijk open maar ja :(.. Maar is niet gekomen in een opengeklapte toestand denk ik..

Ik kan tenminste straks vertellen of het aangeraden servicebureau van Motorola (Solid Vision Rijswijk) een beetje goed is... Ga er denk ik vanuit Groningen maar even langs, vast wel wat anders saais te doen in de drukke randstad :(

• roma0803
paperman schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:49:
Hoi, kan men met de MPX220 ook navigeren met tomtom mobile ?
gr, Frans
Ja, dat kan.
Grinder schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:39:
Ben ik nou de eerste hier die het voormekaar heeft gekregen zijn schaniertje kapot te hebben :( Het begon allemaal met een onverklaarbaar krasje op het grote hoofdscherm.. Alsof de toetsen het scherm wisten te raken en gingen krassen.. Een week later is een scharniertje kapot, hij gaat nog redelijk open maar ja :(.. Maar is niet gekomen in een opengeklapte toestand denk ik..

Ik kan tenminste straks vertellen of het aangeraden servicebureau van Motorola (Solid Vision Rijswijk) een beetje goed is... Ga er denk ik vanuit Groningen maar even langs, vast wel wat anders saais te doen in de drukke randstad :(
Da's niet zo mooi, maar je bent wel de eerste, gefeliciteerd ;-)

Ter info: kijk ook even >>hier<< voor als je onderdelen nodig hebt.

[Voor 71% gewijzigd door roma0803 op 15-08-2005 13:29]

• Venator
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-12 14:30
Tiburon_999 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:49:
Okay voor alle mensen die een Motorola MPX 220 hebben op het netwerk van KPN hier komen de GPRS en de MMS instellingen. Na lang zoeken en proberen is het mij eindelijk gelukt om het te laten werken. Daar kunnen ze bij KPN en Motorola een voorbeeld aannemen, want zij konden mij en vele andere gebruikers niet helpen:

Als eerst moet men een GPRS verbinding maken:

GPRS:

1. Ga naar de instellingen
2. Ga naar Gegevensverbinding
3. Zet alle verbindingen op automatisch
4. Vervolgens druk je op menu en verbindingen bewerken
5. Selecteer GPRS verbinding en maak vervolgens een nieuwe aan
6. Geef als omschrijving: GPRS,
Maakt verbinding met: internet
Toegangspunt: internet
Dan druk je op gereed. (Bij alle andere velden vul je NIETS in!!)

Nu heb je een gprs verbinding welke zorgt dat je toegang hebt tot het internet.

De MMS verbinding:

1. Herhaal de bovenstaande stappen tot en met punt 5.
2. Geef als omschrijving: mms
Maakt verbinding met: Werk
Toegangspunt: portalmmm.nl
Dan druk je op gereed. (Bij alle andere velden vul je NIETS in!!)
Druk nu vervolgens tweemaal op gereed en ga naar de MMSC-Instellingen

In het voorkeuren scherm selecteer je Direct ophalen, Aantal pogingen 1, verbinden via Werk.
Het is dus van groot belang dat je Verbinden via WERK selecteert.

Vervolgens druk je op Menu en MMSC-Instellingen en maak een nieuwe instelling.

1. Naam: KPN MMS
2. URL MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
3. Wap Gateway: 10.10.100.20
4. Poort 9201
5. Max verzendgrootte 200K en druk op klaar

Ga nu terug naar het begin scherm en schakel de telefoon uit en weer aan. Nu wordt er opnieuw een verbinding gelegd voor de GPRS en je zal zien dat je nu eindelijke kan MMS en Internetten.

SUCCES!!!
Hmm. Bij mij werkt het niet. MMS mogelijkheden zijn actief, dit hele verhaal staat ingesteld, maar ik kan geen MMS versturen. Op de KPN site zag ik dat de poort niet 9201 was maar 5080. Is dit veranderd of zo in de tussentijd?

Ik ga het vananvond allemaal eens checken, misschien ben ik gewoon lomp bezig ;)

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Venator schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Hmm. Bij mij werkt het niet. MMS mogelijkheden zijn actief, dit hele verhaal staat ingesteld, maar ik kan geen MMS versturen. Op de KPN site zag ik dat de poort niet 9201 was maar 5080. Is dit veranderd of zo in de tussentijd?

Ik ga het vananvond allemaal eens checken, misschien ben ik gewoon lomp bezig ;)
Bij mij werken deze instellingen naar behoren (zowel MMS versturen/ontvangen en internetten). Als je een KPN-abonnement hebt (zowel KPN Mobile als Hi) moet GPRS/MMS volledig geactiveerd worden door 313 te bellen. Ik citeer JoopKnoop:

Het activeren van het GPRS-netwerk.
Wanneer je na 13 mei 2004 een abonnement hebt afgesloten is dit in de meeste gevallen al door de verkoper gedaan. Is dit niet het geval of maak je gebruik van PrePay, dan kan je zelf GPRS activeren door 313 te bellen. Je kiest de optie 'activeren MMS' en GPRS wordt binnen enkele ogenblikken geactiveerd. Als je deze optie niet te horen krijgt, is GPRS al geactiveerd. Zet vervolgens je toestel even uit en weer aan voor contact met het GPRS-netwerk.

XBOX 360 Gamertag

• roma0803
@Venator : Die instellingen werken voor mij ook perfect. Ik denk idd dat je GPRS nog moet activeren (en vergeet je foon niet te rebooten na die tijd)

• jasperv525
  • Laatst online: 15-11 12:03
ik heb een bleutooth adapter gekocht en maar krijg het nog niet werkend.
ik heb precies gedaan zoals eerder in dit topic beschreven staat :?
maar wat moet ik bij opties => Serverinstellinen van activesync op de foon allemaal invullen?

• ShwTime
  • Laatst online: 12-02-2008

ShwTime

Terug van weg geweest!

Wederom een probleem :'( of gewoon een noob vraag van mij ;)

Heb het toestel nu een aantal maanden het heb voor de tweede keer een probleem met GPRS.
1. toestel nieuw - toestel ziet een GPRS mogelijkheid en is ook te gebruiken, helaas is deze mogelijkheid er na ± 1 week niet meer voor handen.
2. toestel geupdate naar ROM 1.47 - helaas weer een week okee en wederom na een week geen GPRS meer.

Heeft iemand hetzelfde probleem of is het gewoon een instelling?

AMD64 3500+, 1 GB PC3200, 440 GB, Club 3D FX5900XT 128 MB, NEC ND-1300

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

ShwTime schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:21:
Wederom een probleem :'( of gewoon een noob vraag van mij ;)

Heb het toestel nu een aantal maanden het heb voor de tweede keer een probleem met GPRS.
1. toestel nieuw - toestel ziet een GPRS mogelijkheid en is ook te gebruiken, helaas is deze mogelijkheid er na ± 1 week niet meer voor handen.
2. toestel geupdate naar ROM 1.47 - helaas weer een week okee en wederom na een week geen GPRS meer.

Heeft iemand hetzelfde probleem of is het gewoon een instelling?
Welk netwerk/provider heb je dan?

XBOX 360 Gamertag

• djjef13
  • Laatst online: 25-08-2005
Hallo,

Weet toevallig iemand de gprs instellingen voor de mpx220 icm een T-Mobile netwerk ? Ik zie wel de instellingen voor Vodafoon/Orange staan maar niet die voor T-Mobile. Op de site van Motorola kan je netjes de instellingen laten opsturen. Heb ik een paar keer gedaan ,maar tot nu toe nog geen bericht gehad. Ook op de site van T-Mobile staat de mpx220 er nog steeds niet bij.

Wie kan mij helpen ? Alvast bedankt,

Jeffrey

djjef

• roma0803
djjef13 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:49:
Hallo,

Weet toevallig iemand de gprs instellingen voor de mpx220 icm een T-Mobile netwerk ? Ik zie wel de instellingen voor Vodafoon/Orange staan maar niet die voor T-Mobile. Op de site van Motorola kan je netjes de instellingen laten opsturen. Heb ik een paar keer gedaan ,maar tot nu toe nog geen bericht gehad. Ook op de site van T-Mobile staat de mpx220 er nog steeds niet bij.

Wie kan mij helpen ? Alvast bedankt,

Jeffrey
Om die berichten vanaf de HelloMoto site te kunnen ontvangen zal GPRS eerst moeten worden geactiveerd door je Provider. Bij KPN bel je 313, bij Vodafone moet je de de klantenservice bellen. Wellicht staat op de T-Mobile site hoe jij dat moet doen. Daarna laat je je de instellingen toezenden vanaf de Moto site. Eerst GPRS actief maken dus (daarna even je telefoon opnieuw opstarten).

• ShwTime
  • Laatst online: 12-02-2008

ShwTime

Terug van weg geweest!

SquareHugo schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:26:
[...]

Welk netwerk/provider heb je dan?
Oh shit vergeten 8)7 Provider is T-Mobile

AMD64 3500+, 1 GB PC3200, 440 GB, Club 3D FX5900XT 128 MB, NEC ND-1300

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee