Troxel schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:15:
Echter heb ik mijn WAP/GPRS settings nog niet goed voor elkaar gekregen. Ik heb de post hier boven ergens (van "deze en deze") maar hierin zie ik echt NIET de logica... en met die instellingen (maar dan verwisseld met de gegevens van mijn Telfort) wil het niet lukken...
Ik heb een vereenvoudigde en betere uitleg (voor jouw e.a) gemaakt:
Orange World instellen, op een
WM Smartphone (zoals de Orange SPV C500 en de Motorola modellen MPx 200/220)
Stap 1. World laten activeren, dit kost €6,- p/m. Bel hiervoor de klantenservice, nr.1200 als je een prepaid-klant bent.
Stap 2. Ga naar de
www.orange.nl -> mijn orange (hiervoor moet je inloggen, registreer je als je geen inlog-gegevens hebt) -> Orange World -> telefoon instellen.
Klik op ''Orange SPV C500''. Klik vervolgens op: ''download Orange World instellingen voor de SPV C500 op deze PC'' Download de aangeboden .cab (het is geen .rar-bestand, het icoontje is meestal wel hetzelfde) Sluit je toestel aan op de pc, d.m.v de datakabel. Start activesync, als dat niet automatisch gebeurd (als je het niet hebt download het dan bij MS). Ga naar Verkennen. Kopieer het .cab-bestand met de naam ''spvc500_settings'' vanaf je pc naar een map op je gsm. Run het bestand op je gsm, gebruik hiervoor de filemanager op je gsm, ga naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen, selecteer het bestand en start het.
Stap 3. Ga naar instellingen -> Dataverbindingen. Selecteer het dataprofiel onder ''Internet-verbinding:'' Vervolgens Menu -> verbind. bewerken -> 1.Inbelverbindingen. Wis hier alle verbindingen d.m.v Menu -> verwijd. Deze verbindingen zijn namelijk overbodig.
Stap 4. Ga naar Internet Explorer op je gsm. Vervolgens Menu -> Opties -> Verbindingen.
Bij ''inst. automatisch decteren'' vinkje deselecteren . Bij ''netwerk selecteren'' Wap-netwerk selecteren.
Stap 5. Stel in Internet Explorer op je gsm, deze bookmark in:
Orange World
wsp://wap.orange.nl/
n.b Gebruik Internet Explorer als browser op je gsm, als je Orange World gebruikt. Het kan namelijk zo zijn, dat het bezoeken van internetpagina’s met een andere browser extra geld kost. Het gaat dan nl. van je (internet access-)bundeltegoed af.
* Stel, je liever alles handmatig in? Klik dan voor de instellingen
hier. geupdate!
Dit zou echt moeten werken. Ik heb het nl. op deze wijze vandaag nog zo op mijn gsm ingesteld. En het werkt!
[
Voor 15% gewijzigd door
robert-630 op 11-02-2005 18:37
]