[PC] AlterNova

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het afgelopen jaar hebben we heel veel bereikt. En je zal het nooit geloven, maar op 8 november heb ik besloten om de hele code aan banden te leggen en om alles opnieuw te programmeren. 'Goed gek' ga je misschien denken, maar dat is het zeker niet. Programmeren (en zeker games programmeren) is een leerproces. Doordat ik bij de start van het project een aantal dingen niet wist heb ik vanuit die onwetendheid maar beginnen programmeren met tot gevolg dat de programmacode niet echt overzichtelijk werd.
Nu echter, werk ik aan een heel gestructureerd programma met voldoende documentatie.
Toen ik stopte aan de oude 'generatie' had ik ongeveer 22.000 lijnen programmeercode (inclusief commentaarteksten). Ondertussen is de nieuwe generatie code al meer dan 6.000 lijnen groot.
Ook onze mappers&modellers hebben niet stilgezeten, maar daarover zie je later meer.

In dit topic komen de verdere vorderingen van het project. Dit zal algemene technische vorderingen van de 3D engine bevatten en tegelijkertijd ook een informatiepunt zijn voor de game engine.
Heb je vragen, dan kan je ze hier stellen. Natuurlijk zou ik eerst aanraden om even te kijken op de onderstaande links, omdat je vraag misschien al beantwoord is:
  • - [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/708579]vorige GoT topic[/url] - [url=www.alternova.be]alternova.be[/url]
Voor de ongeduldige mensen onder ons heb ik de oude AlterNova versie geupload en publiek downloadbaar gesteld. Dan heb je al een voorsmaakje van hetgene wat nog moet komen. Je moet hierbij wel weten dat deze oude versie niks te maken heeft met de nieuwe engine die ik ontwikkel. Het geeft je gewoon al een klein beetje een beeld van hoe de maps en de wapens worden. Spreek me niet over de grafische kwaliteit, want er is nog geen belichting toegepast in deze versie. Ook wordt er niet geantwoord op bugs en errors die je krijgt als je het zou starten, omdat we alle mogelijke errors reeds kennen. Je kan AlterNova downloaden op alternova.be met de volgende account:
  • login: got paswoord: antopic
De systeemeisen van die oude versie? Dat weten we niet precies, maar we weten wel dat er met oudere GeForce2, TNT2 en sommige ATI kaarten problemen zijn doordat ze niet alle benodigde features bevatten. Probeer in dat geval je drivers te updaten of een oudere driver te installeren. Er is ook nog help documentatie bij de AN-installatie zelf, maar hier kan je er geen vragen meer over stellen.
Normaal werkt het op een Pentium3 700MHz met een GF4 kaart. Sommige mappen zijn niet geoptimaliseerd bij het builden waardoor de framerate laag ligt.

Heil aan m'n teammates! Enkel door samen te werken kunnen we dit bereiken!

Wat komt er in dit topic?
  • - Crew berichten en mededelingen - Suggesties van jullie (hopen we) - Reacties en bugs van de nieuwe versie (die nog niet online staat) - Andere nuttige informatie - Bugfixes en versie meldingen - etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
gefeliciteerd broertje met het 1jarig bestaan van AlterNova!

Jij en je team veel succes!

ok... het past geloof ik niet echt met wat jij hierboven zette wat hier thuishoort.. maar k vond dat het er toch moest staan :P

[ Voor 44% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2004 20:13 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je game gedownload en geinstalleerd. Als ik hem opstart (start>programs>alternova>alternova.exe) krijg ik de volgende foutmelding.

Faral error!

Videocard point sprite support not found
state: engine initialization
version: 0.6.4.7634

Dus ik kan het niet spelen.
Ik heb een ati radeon 8500 met catalyst 4.1
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
lastig he, startpost lezen :P
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:30:
Ook wordt er niet geantwoord op bugs en errors die je krijgt als je het zou starten, omdat we alle mogelijke errors reeds kennen.
zowiezo denk ik dat het weinig zin heeft bugreports te doen van de OUDE versie, aangezien er aan een NIEUWE gewerkt wordt en de oude obsolete is...

[ Voor 9% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2004 20:43 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 11 februari 2004 @ 20:42:
lastig he, startpost lezen :P

[...]

zowiezo denk ik dat het weinig zin heeft bugreports te doen van de OUDE versie, aangezien er aan een NIEUWE gewerkt wordt en de oude obsolete is...
ja best lastig.

Maar wat ik wel mooi vond aan splinter cell is dat je met je scroll de loopsnelheid kon verhogen verlagen op meerdere niveau's. Misschien ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:35:
Ik heb je game gedownload en geinstalleerd. Als ik hem opstart (start>programs>alternova>alternova.exe) krijg ik de volgende foutmelding.

Faral error!

Videocard point sprite support not found
state: engine initialization
version: 0.6.4.7634

Dus ik kan het niet spelen.
Ik heb een ati radeon 8500 met catalyst 4.1
Wat nu?
Ik krijg het ook .. maar dan met een 9800Pro.. maar ff wachten op een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik upload momenteel een nieuwe build van de OUDE versie, maar ik ga zeker niet verder debuggen op die foutmelding.

[edit] binnen 15 minuten kan je opnieuw downloaden

De upload is klaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe gedownload en geinstalleerd. Bij he opstarten krijg ik nu de volgende foutmelding:

No multitexuring supported
This is a driver or videocard problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Same thing here @ 9800PRO. Maar ze doen geen support, dus jammer :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
gefeliciteerd :> enzo :P
ook de mappers en modellers hebben idd niet stil gezeten, en voor mij zeker geld ook dat ik in dit jaar erg veel geleerd heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 12-02-2004 20:58 ]

Verwijderd

_/-\o_ Er is er een jarig hoera, hoera _/-\o_

:P Excuses ben een beetje kinderachtig vandaag. Anyway knap wat het team in slechts een jaar heeft gepresteerd. Mensen ga zo door enne..... op naar het 2 jarig bestaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hehe, 1 jaar alweer.

Schiet 's op :P , vooral op schieten dan hé.

ik zal eens zien of die oude draaid op deze slome bak.

Ps: title is niet echt aanlokkend, moet iets van ontwikkeling pc game alternova in ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door gp500 op 15-02-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Was een weekje weg door dat ik in eens geen conn meer had : verrotte zeelandnet :X

Maar nu ik weer terug ben kan het modellen samen met Schuey weer verder gaan.
Iig het modellen is al vergevorderd, meeste wapenmodellen zijn af 8) en het komt nu neer op texturen en animeren :+
Hier maar wat voorproevertjes van wapenmodellen (low poly of course;) )

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jbraal/Mossberg%20Mariner.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jbraal/ump9b.jpg

Er zijn nog veel meer modellen van mij en Schuey maar die kan je ook gewoon op de site zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
wat is dat tweede wapen ook alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
gp500 schreef op 18 februari 2004 @ 17:04:
Als je kijkt naar de bestandsnaam dan staat er UMP 9B, dat zal 'm dan wel zijn? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd wel leuk uit. alleen jammer dat ik hem niet fullscreen krijg, en dat er geen effecten bij het schieten zitten :( maar verder geeft het een leuk resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
December schreef op 18 februari 2004 @ 17:06:
[...]
Als je kijkt naar de bestandsnaam dan staat er UMP 9B, dat zal 'm dan wel zijn? :P
google weet er niks over :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
gp500 schreef op 18 februari 2004 @ 17:04:
zoals de bestandsnaam al zegt een ump9 :) de 9 millimeter versie van de ump45 :)

mr z heeft die spullen waarschijnlijk netjes geordent staan ;) a,b,c etc..

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 18-02-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 18 februari 2004 @ 20:08:
[...]

google weet er niks over :? ;)
Haal de spatie weg en probeer het nog eens. Ik krijg namelijk genoeg hits op google.

:(
offtopic:
gp500, je 2 tegensprekende smilies in je post verwarden me
:P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:29 ]

• gp500
  • Niet online
oeps: plaatjes

Had wel beter kunnen zoeken oke, maar dacht eerst aan eenrandom naam ofzo.

En meende ook dat dit type een andere naam had.

Edit dat wape ziet er wel aardig uit, watm idner details maar dat vanwege de poly gehalte achterwege gelaten zeker.

[ Voor 17% gewijzigd door gp500 op 19-02-2004 12:17 ]

Verwijderd

gp500 schreef op 19 februari 2004 @ 12:16:

Edit dat wape ziet er wel aardig uit, watm idner details maar dat vanwege de poly gehalte achterwege gelaten zeker.
Dat is een eeuwig discussiepunt en waar je maar ook een wapen post er is altijd wel iemand die zo iets als jij zegt. Alles zit aan het wapen, behalve hele kleine dingen zoals een schroefje hier en daar want dat komt gewoon in de texture te zitten.
Als ik oneindig veel poly's kon gebruiken zou ik die verwaarloosbare dingetjes er ook op kunnen doen ja B)

• Schuey
maak dan speciaal voor hem een high poly model zodat het spel niet meer te spelen is :P

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:56:
[...]

Dat is een eeuwig discussiepunt en waar je maar ook een wapen post er is altijd wel iemand die zo iets als jij zegt. Alles zit aan het wapen, behalve hele kleine dingen zoals een schroefje hier en daar want dat komt gewoon in de texture te zitten.
Als ik oneindig veel poly's kon gebruiken zou ik die verwaarloosbare dingetjes er ook op kunnen doen ja B)
Tussen mijn vele typfouten door zei ik ook dat dit vanwege de poly's is.
Ik snap wel dat dat te veel vergt van je pc.

ik bedoel ook dan dat het daarom best mooi uit zit :9

[ Voor 7% gewijzigd door gp500 op 19-02-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 19 februari 2004 @ 17:50:
[...]

Tussen mijn vele typfouten door zei ik ook dat dit vanwege de poly's is.
Ik snap wel dat dat te veel vergt van je pc.

ik bedoel ook dan dat het daarom best mooi uit zit :9
Punt is, moet je voor al die kleine schroefjes en lettertjes op je gun wel poly's op offeren. Dat zijn van die dingen die er in de texture veel beter uit kunnen gaan zien. Daarom is dat discussiepunt er altijd, hoe gedetailleerd moet het zijn, in dit geval maakt het niet uit want nadat ie getextured is zit alles erop dus gedetailleerder dan dat de gun in het echt is kan ie niet :P

Progress update :+ :
Schuey is de mossberg shotgun die hier boven staat aan het texturen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmm, beetje jammer dat ik de boel niet gedownload krijg :/
Iemand maybe een mirror? Hoe groot is het eigenlijk?

POST #1900 :Y) _/-\o_ :9~ :7

[ Voor 17% gewijzigd door X-G op 22-02-2004 18:03 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-G schreef op 22 februari 2004 @ 12:24:
Hmmm, beetje jammer dat ik de boel niet gedownload krijg :/
Iemand maybe een mirror? Hoe groot is het eigenlijk?
Er is een probleem blijkbaar met de server op woohoo.nl, daarvoor moet ik Thiaz contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 16:42:
[...]

Er is een probleem blijkbaar met de server op woohoo.nl, daarvoor moet ik Thiaz contacteren.
Okay, alvast thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
om even spanning op te bouwen :P
binnenkort zal er een bespreking komen, de gevolgen van die bespreking zouden wel eens heel tof kunnen zijn, of juist minder :) Binnenkort meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Dat is geen spanning dat is kriebels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Omfg! Ik heb heel het eerste topic gemist!

Ik ga eens een lijstje maken met suggesties.. maakt het nog uit op welk vlak? Grafisch / Geluid / Gameplay?

* scorpie adds this topic to his bookmarks :*)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
suggesties zijn natuurlijk altijd welkom! Als je ze maar ff duidelijk neerzet en uitlegd zodat we er wat mee kunnen ;)

toevallig net een voorproefje gemaakt met nieuw aangeleerde technieken :)
textures gaan er ongeveer zo uitzien (ze worden beter waarschijnlijk, dit is mijn eerste met nieuwe techniek :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_9.jpg
*click to enlarge*

je hebt ook een leuk topic gemist dan trouwens :P Veel ideeën en af en toe leuke discussies :)

[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 24-02-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het ziet er echt té bruut uit :)
Maar hoe realistisch mag het worden?
Ik bedoel, een random kans van 1 op 10.000 dat je gun "jammed" zou cool zijn, maar ik weet niet of dat nou weer té wordt.

Verder denk ik dat users hierzo wel plots voor storylines kunnen verzinnen voor de losse missies. (gijzelingen @ bank / infiltraties in huis met druglords ofzo).

Suggesties:
-Multiplayer teamspeak
-Hoe langer men speelt des te meer / sterkere wapens men kan kiezen.
-Map editor?
-Wapens met realistische nauwkeurigheid.
-Voertuigen?
-Nachtkijkers?
-Character editor (zelf kleding uitzoeken enzo voor verschillende missies).

Nouja, ik kan nog wel even doorgaan zo, maar moet eerst weten wat haalbaar is / waar men een lijn wil trekken ;)

edit:
ow PS. ik denk dat wel meer mensen het hierover met me eens zijn: focus niet teveel op de graphics, maar op de gameplay, hoe realistischer, hoe leuker men het denk ik zal vinden.
(zie talloze posts in SGD)

[ Voor 14% gewijzigd door scorpie op 24-02-2004 16:13 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scorperito schreef op 24 februari 2004 @ 16:11:
Het ziet er echt té bruut uit :)
Maar hoe realistisch mag het worden?
Ik bedoel, een random kans van 1 op 10.000 dat je gun "jammed" zou cool zijn, maar ik weet niet of dat nou weer té wordt.

Verder denk ik dat users hierzo wel plots voor storylines kunnen verzinnen voor de losse missies. (gijzelingen @ bank / infiltraties in huis met druglords ofzo).

Suggesties:
-Multiplayer teamspeak
-Hoe langer men speelt des te meer / sterkere wapens men kan kiezen.
-Map editor?
-Wapens met realistische nauwkeurigheid.
-Voertuigen?
-Nachtkijkers?
-Character editor (zelf kleding uitzoeken enzo voor verschillende missies).

Nouja, ik kan nog wel even doorgaan zo, maar moet eerst weten wat haalbaar is / waar men een lijn wil trekken ;)

edit:
ow PS. ik denk dat wel meer mensen het hierover met me eens zijn: focus niet teveel op de graphics, maar op de gameplay, hoe realistischer, hoe leuker men het denk ik zal vinden.
(zie talloze posts in SGD)
ten eerste, bedankt voor de suggesties :)

opzich willen we alternova heel realistisch maken, het moeilijke daaraan is weer dat het leuk moet blijven :) Om dat uit te vinden waar die balans zit zal het uitvoerig getest moeten worden.

je suggesties :)
  • multiplayer teamspeak hebben nog niet over nagedacht, dat is ook nu nog niet aan de orde, is mss wel een leuke feature.
  • we hebben al een hoop vastgesteld, en deze suggestie past helaas niet binnen het 'model' dat we op hebben gemaakt voor alternova :)
  • een map editor gaat komen, maar voorlopig alleen voor de mappers zelf, als de beta test gedaan zijn kunnen we kijken of we deze publiek gaan maken voor een eventuele community.
  • wapens worden erg realistisch, ze worden zoals ze in het echt zijn. Dus niet de gare redenatie "hmm, de ak heeft best een groot caliber, laten we hem wat minder sterk maken hihi anders kan de m4 er niet tegen op" Dit doen wij dus niet We hebben gekeken naar verschillende combinaties van wapens en ammo, aan de hand van die combinaties hebben we definitieve keuzes gemaakt. Niet zoals de meeste games dus waar het lijkt alsof ze alleen de wapens erin hebben gedaan die de developers toevallig leuk vonden, en er later pas achter kwamen dat er iets in de balans niet kloptte.
  • over voertuigen is voorlopig nog geen sprake, we moeten eerst maar eens zorgen dat er al wat op elkaar geschoten kan worden, voertuigen hebben geen enkele prioriteit tot dusver.
  • nachtkijkers gaan er zeker in komen, daar kan ik kort over zijn.
  • een character editor zou mss kunnen, maar dan iets anders. Wat we willen gaan bereiken is dat elke map zich afspeelt op een andere locatie, met zijn eigen interventieteam en samenstelling van wapenarsenaal, bijv een interventieteam uit tsjechië heeft niet dezelfde gear als de amerikaanse SWAT ik noem maar een zijstraat.
Ook wij zijn het met je stelling eens, gfx zijn weliswaar niet geheel onbelangrijk, maar gameplay staat toch bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik moet zeggen, multiplayer teamspeak zou ik wel willen, maar dan moet dat serverside aan of uit kunnen (dus niet dat het altijd aanstaat, en nooit kunt uitzetten alsin HL)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dus als ik het goed begrijp wordt dit dus een soort van Counter Strike look a like, maar dan nog een schepje realistischer? :) Cool!

Ik kan niet wachten tot de nieuwe versie (van scratch) gereleased wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
maak van schepje maar een schop :) :P
Blade_V schreef op 24 februari 2004 @ 16:59:
Ik moet zeggen, multiplayer teamspeak zou ik wel willen, maar dan moet dat serverside aan of uit kunnen (dus niet dat het altijd aanstaat, en nooit kunt uitzetten alsin HL)
clientside ook liefst als het er al in komt. Dan hoef je niet mee te luisteren, kan de rest gewoon lullen, want dat is zooooooo cool als het goed gedaan word en je tactiek werkt _/-\o_

[ Voor 87% gewijzigd door Schuey op 24-02-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah ik vind het schieten in CS al te realistisch :r (maar wel heel goed een eerlijk gedaan)

maar ik ben heel nieuwschierig hoe alles uiteindelijk gaat worden!

Respect voor jullie Skills _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scorperito

Wat ik aan Schuey antwoord nog kan toevoegen, is dat er inderdaad een soort objectivemode inkomt dus bijvoorbeeld met het onschadelijk maken van een bom, gijzeling eventueel en andere zaken die onder bespreking zijn van het team.

@ Schuey
Desert Eagle blijft ownen jammer dat deze versie van je DE niet ingame komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ik had even een paar ideeen:

als je omdraaid zittend of staand en achteruitlopend schiet is dat meestal in games het zelfde als gewoon lopen.

Terwijl dat in de praktijk toch heel anders is, gehurkt en dan achter je gaan schieten.
Dan zou je draaien en met 1 knie op de grond gaan of gaan liggen.
Daar zit dus een vertraging in en een verplaatsing van je schietpunt omlaag en links/rechts.

met achteruitlopen schiet je ook weer anders en loop je anders.
opzijlopen ook weer.

ik zou dan ook wel voorstander zijn voor een simpele apartscherm rechtsonder.
Met een simpele persoons model van de stand waarin je je bevindt, hoeft niet eens 3d te zijn.

In de praktijk voel je wel hoe je zit ligt of staat, hiermee weet je beter hoe je positie is.
En dan snap je ook die vertragingen die bij het veranderen van een positie horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Misschien is het eens een idee om met jullie team langs te gaan op een militair oefenterrein. Oefenen met wapens, kijken wat de verschillen zijn in gebruik bij staan, gehurkt zijn 'kruipend'. Ik denk als je dat netjes vraagt aan de baanmanager dat die jullie dat best laten zien/ervaren. Zou voor de game een heel erg positieve inbreng hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat mij wel erg tof lijkt is dat het spel bij het bepalen van character houdingen rekening houdt met de omgeving. Dat als je in de buurt van een hoekje gaat staan, je character model zich automatisch tegen de muur drukt, zodat je daadwerkelijk jezelf kan verschuilen.
Ik zie nu vaak dat echt ervaren spelers het nog wel voor elkaar krijgen om niet zo zichtbaar te zijn (door optimaal gebruik te maken van het feit dat het halve model zich in een object bevindt), maar ik heb zelf vaak dat ik aan de hand van mijn scherm denk mooi verdekt opgesteld te staan en dat dan blijkt dat driekwart van mijn char volkomen onbeschermd is.

Of, als je achter een muurtje knielt, dat je char zijn hoofd laag houdt, zodat je verstoppen achter een muurtje niet een instant headshot inhoudt...

En natuurlijk een increase op accuracy voor je schoten als je je wapen ergens op steunt (de rand van het raam, of de boom waar je tegenaan geleund staat :9~ )

Misschien zelfs de mogelijkheid om supressive fire te doen, waarbij je alleen je wapen om het hoekje steekt *D

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
X-G schreef op 25 februari 2004 @ 12:44:
Misschien is het eens een idee om met jullie team langs te gaan op een militair oefenterrein. Oefenen met wapens, kijken wat de verschillen zijn in gebruik bij staan, gehurkt zijn 'kruipend'. Ik denk als je dat netjes vraagt aan de baanmanager dat die jullie dat best laten zien/ervaren. Zou voor de game een heel erg positieve inbreng hebben.
ik ben nu al bezig met replica wapens en alles, mede daarom kunnen we wapens ook zo gedetailleerd mogenlijk maken :) klik
Als ik me rijbewijs heb ga ik meteen bellen naar de dichtsbijzijnde schietclub in de buurt dus dat komt ook wel goed :)
Vaudtje schreef op 25 februari 2004 @ 13:03:
Wat mij wel erg tof lijkt is dat het spel bij het bepalen van character houdingen rekening houdt met de omgeving. Dat als je in de buurt van een hoekje gaat staan, je character model zich automatisch tegen de muur drukt, zodat je daadwerkelijk jezelf kan verschuilen.
Ik zie nu vaak dat echt ervaren spelers het nog wel voor elkaar krijgen om niet zo zichtbaar te zijn (door optimaal gebruik te maken van het feit dat het halve model zich in een object bevindt), maar ik heb zelf vaak dat ik aan de hand van mijn scherm denk mooi verdekt opgesteld te staan en dat dan blijkt dat driekwart van mijn char volkomen onbeschermd is.

Of, als je achter een muurtje knielt, dat je char zijn hoofd laag houdt, zodat je verstoppen achter een muurtje niet een instant headshot inhoudt...

En natuurlijk een increase op accuracy voor je schoten als je je wapen ergens op steunt (de rand van het raam, of de boom waar je tegenaan geleund staat :9~ )

Misschien zelfs de mogelijkheid om supressive fire te doen, waarbij je alleen je wapen om het hoekje steekt *D
is op zich een leuk id, ware het niet dat ik het niks vind :P Als ik bijv naar een muur toe ren, wil ik zelf uitmaken wat ik ga doen qua positie. Mss wil ik met mijn rug tegen de muur aan leunen en al hurkend de muur afwerken, dat gaat mss wel niet meer als we dat invoeren.

Het accuray verhaal weten we nog niet zeker of er dat gaat in komen, nu voorlopig nog niet, maar mss over een poos.

Surpressing fire geven kan altijd, ook de mogenlijk om om een hoekje te peaken komt er als het goed is in. Surpressing fire geven zonder te kijken waar je naar schiet is dom, als je pech hebt schiet je een teamm8 neer, altijd blijven kijken dus.

[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 25-02-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gp500
een klein silhouet van een player model komt in de hud om te laten zien waar je geraakt bent, we zouden kunnen doen dat je dus ook daar aan kunt zien of je gebukt of staand bezig bent, maar dat weet je meestal zelf wel :P

@vaudtje
het zou ideaal camperen zijn als je zo dekkingsvuur geeft en dan ook nog zonder geraakt te worden. :P Lijkt me vrij frustrerend als je zoiets zou gaan invoeren dan kan je geen 1 steeg meer in of er zit iemand met een wapen om de hoek te wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nog een paar kleine suggesties..

-Als je rent gaat je accuracy door het dolle.
-Als je springt zak je wat door je knieën, als je omhoog komt focused je crosshair weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scorperito schreef op 25 februari 2004 @ 13:40:
Nog een paar kleine suggesties..

-Als je rent gaat je accuracy door het dolle.
-Als je springt zak je wat door je knieën, als je omhoog komt focused je crosshair weer.
- is de planning
- je gaat idd door de knieën, maar we gebruiken geen crosshair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
[b]Schuey schreef op 25 februari 2004 @ 13:07:
is op zich een leuk id, ware het niet dat ik het niks vind :P Als ik bijv naar een muur toe ren, wil ik zelf uitmaken wat ik ga doen qua positie. Mss wil ik met mijn rug tegen de muur aan leunen en al hurkend de muur afwerken, dat gaat mss wel niet meer als we dat invoeren.
Is precies wat ik bedoel. Je gaat naar een muurtje en hurkt, dan ga je op de hoek af. Als de engine dat detecteert en voor dat soort acties een speciale animatie uitvoert, heb je een veel realistischer gedrag. (Het model drukt zich met de rug naar de muur ipv er met zijn schouder langs te schuren en is daarom een veel smaller doelwit).
Het gedrag moet voor de speler volledig transparant zijn, zijn crosshair en acuraccy blijven hetzelfde, alleen de engine helpt hem een om optimaal gebruik te maken van zijn cover. Iets wat je anders alleen met clipping voor elkaar krijgt.

Als je achter een boom staat, maakt je model zich automatisch smaller, door een beetje dwars te gaan staan.

Dit soort animaties zijn functioneel (de speler heeft er wat aan) en zeer indrukwekkend (omdat ze imho het realisme vergroten, een groter aantal animaties maakt alles soieso geloofwardiger als je het zit te bekijken) :)

Op deze manier heb je iets nieuws, wat ik in nog geen enkele FPS heb gezien, maar wel erg vaak gemist heb.
Surpressing fire geven kan altijd, ook de mogenlijk om om een hoekje te peaken komt er als het goed is in. Surpressing fire geven zonder te kijken waar je naar schiet is dom, als je pech hebt schiet je een teamm8 neer, altijd blijven kijken dus.
Als het goed is weet je met een beetje teamplay wel waar je andere teammates uithangen hoop ik. In de_dust (? lang geleden dat ik CS speelde) is er die kamer met twee gangen achtering en een grote ingang vooraan. Het level is vaan een standoff op dat punt, en de twee teams komen elkaar head-on tegen. Surpressive fire zonder al te veel mikken (dus: alleen mijn wapen om de hoek steken en leeg raggen zodat de vijand zich verdekt opstelt en mijn teammates naar voren kunnen) kan dan echt een goeie taktiek zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ok dan heb ik bij je eerste punt te snel geoordeelt :)
met deze uitleg klinkt het veel aangenamer idd :) * Schuey schrijft suggestie op

Alleen ben ik het met je tweede verhaal niet echt eens :P Je wapen hoort pas leeg te zijn als de mensen op hun plek aangekomen zijn. Aangezien het doel van surpressing fire is om de tegenstander dekking te laten zoeken en niet tevoorschijn kunnen komen om te gaan schieten. Tijdens dat een paar van jou team schiet, kan de rest oprukken of juist flanken onder dekking. Als je dan met 3 man dekkingsvuurgeeft, begin je allemaal op een ander moment te schieten als er veel gelopen moet worden, zo kan er altijd 1 herladen terwijl de kogels nog steeds door de lucht vliegen alsof het regent, zo maak je effectief gebruik van dekkingsvuur. Als jouw wapen leeg is voordat je medespelers hun nieuwe posities hebben ingenomen, springt je tegenstander waarschijnlijk omhoog en schiet de runners neer. Zij kunnen nog wel terugschieten, maar rennend zo raak schieten is erg knap.

Opzich kan het id wel vanuit een realistisch oogpunt, alleen wat je dan krijgt zijn bijv corner campers. Mensen die alleen op dat punt blijven zitten op een hoekje 5 clips leegsprayen bijvoorbeeld, beetje irriterend.

owja:
natuurlijk kun je dekking geven terwijl je niet kijkt, maar moet je exact weten waar de vijand zit en ook exact weten waar jouw manschappen naartoe gaan, en in zulke snelle situaties die zich online voordoen wil de communicatie nog wel eens gebreken vertonen op tactisch vlak, of je moet een clan zijn die op mekaar is ingespeeld in samenwerking met teamspeak :) (erg bruut trouwens dat :9~ )

heerlijk dit soort discussies trouwens :)

[ Voor 69% gewijzigd door Schuey op 25-02-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
[quote]Schuey schreef op 25 februari 2004 @ 15:10:
Alleen ben ik het met je tweede verhaal niet echt eens :P Blijkbaar heb je bij tacticsles niet goed opgelet :+
quote]
Inderdaad is het nut van blind vuren zeer beperkt, en het lijkt me idd wat te ver gaan om daar een complete feature voor in je engine te bouwen :).
Leunen is natuurlijk wel een erg interessante feature, zeker als de model-omgeving interactie erin verwerkt kan worden.

verder: Teamspeak is een zeer waardevolle toevoeging aan online play. Wmb hoef je daar in AlterNova niets meer voor in te bouwen.

Ik las trouwens net op de site dat 3d sound als optioneel aangemerkt wordt. Ik zou daartegen willen protesteren als het mag ;) Ik merk in bv. BF1942 dat het zo enorm veel toevoegt aan de gameplay als je aan een geluidje kunt afleiden waar je tegenstander rondhangt. Het maakt je gamebeleving veel completer, en het werkt echt, zelfs al gebruik ik alleen een stereo koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vaudtje schreef op 25 februari 2004 @ 15:26:
[...]
Inderdaad is het nut van blind vuren zeer beperkt, en het lijkt me idd wat te ver gaan om daar een complete feature voor in je engine te bouwen :).
Leunen is natuurlijk wel een erg interessante feature, zeker als de model-omgeving interactie erin verwerkt kan worden.

verder: Teamspeak is een zeer waardevolle toevoeging aan online play. Wmb hoef je daar in AlterNova niets meer voor in te bouwen.

Ik las trouwens net op de site dat 3d sound als optioneel aangemerkt wordt. Ik zou daartegen willen protesteren als het mag ;) Ik merk in bv. BF1942 dat het zo enorm veel toevoegt aan de gameplay als je aan een geluidje kunt afleiden waar je tegenstander rondhangt. Het maakt je gamebeleving veel completer, en het werkt echt, zelfs al gebruik ik alleen een stereo koptelefoon.
leanen gaat er zeker inkomen ja :) daar moet ik nog ff het document voor tjekke voordak dat zeker weet.

Teamspeak is idd een goed alternatief :)

3dSound gaat er naar alle waarschijnlijkheid wel inkomen, maar zoals het er nu voor staat heeft dat totaal nog geen prioriteit. Het enigste wat we nu nog willen is een goede code hebben waarin we maps, modellen en belichting kunnen laden en waar we in willen rondlopen. Dan gaan we pas naar stap b etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even het laatste over dat dekkingsvuur ik denk dat we het gewoon inderdaad moeten houden bij leaning, dan geef je degene die wordt beschoten ook nog een kans om terug te schieten en wat te raken inplaats van alleen een wapen te zien van een tegenstander die op je leeg geschoten wordt en waar je niets tegen kan doen

nu we het onderwerp weer opgebracht hebben. Spelen zonder kruishaar, maar met je sights gaat zo ownen 8) })

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hmmm.. over dat schieten om een hoekje (surpressing fire?), waren ze niet eens bezig met een cameratje op het wapen en een display in de hud? gezien de huidige stand van de techniek zou het ook allang ingevoerd kunnen zijn...

zou het allemaal wel flink makkelijker maken, maar ook je tegenstander kan erover beschikken...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
er zijn wapens die om een hoek kunnen schieten ja, maar niet in alternova ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:29:
@ gp500
een klein silhouet van een player model komt in de hud om te laten zien waar je geraakt bent, we zouden kunnen doen dat je dus ook daar aan kunt zien of je gebukt of staand bezig bent, maar dat weet je meestal zelf wel :P
ik bedoel dus dat je andere positie komt door een bepaalde beweging.

gehurkt en dan draaien om te schieten zou je dus eigenlijk moet gaan liggen.
In die richting naar achteren.

Dit zie je dan wel uiteindelijk, je bent dichter bij de grond.
Maar als je dat ook in de en beeldje zit is dat veel duidelijker.

Ps: begin ook wel erg in de materie te filosoferen of hoe dat omschrijven wil, lijkt wle of we een superselling game maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Schuey schreef op 25 februari 2004 @ 18:40:
er zijn wapens die om een hoek kunnen schieten ja, maar niet in alternova ;)
nog niet iig... en mss wel nooit
daar is het een suggestie voor he :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
gp500 schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
[...]

Ps: begin ook wel erg in de materie te filosoferen of hoe dat omschrijven wil, lijkt wle of we een superselling game maken. _/-\o_
al de dingen verzinnen is een van de leukste dingen idd :+ Maar zodra je er echt aan begint is het uit met de pret, dan zie je hoe moeilijk het allemaal is en je dus niet 1 2 3 een superselling game maakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

gp500 schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
[...]

Probleem is dat AN gratis wordt, dus maak daar maar een superdownloading game van :+

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ik bedenk me net dat het wel eluk zou zijn dat er in een map op 'random' plaatsen, tafel open kast etc. oudere wapens liggen.

Niet te openbaar maar oke.

b.v. tegen terroristen uit noord-afrika ofzo, dat je een overgebleven ouderwetse duitse Luger zou kunnen tegen komen, niet dat er perce 1 zou wezen.

als extra, ook handig als 1 geen ammo meer heeft.
toch nog iets om mee te schieten

Of in amerika-scene een revolver:
Afbeeldingslocatie: http://www.contiarms.de/roco73.jpg

Ps: weet wel dat het mooilijk kan zijn maar het is niet verplicht e kan het zo leuk of vervelend als je zelf wil.

[ Voor 13% gewijzigd door gp500 op 25-02-2004 22:38 ]

• Schuey
gp500 schreef op 25 februari 2004 @ 22:37:
ik bedenk me net dat het wel eluk zou zijn dat er in een map op 'random' plaatsen, tafel open kast etc. oudere wapens liggen.

Niet te openbaar maar oke.

b.v. tegen terroristen uit noord-afrika ofzo, dat je een overgebleven ouderwetse duitse Luger zou kunnen tegen komen, niet dat er perce 1 zou wezen.

als extra, ook handig als 1 geen ammo meer heeft.
toch nog iets om mee te schieten

Of in amerika-scene een revolver:
[afbeelding]

Ps: weet wel dat het mooilijk kan zijn maar het is niet verplicht e kan het zo leuk of vervelend als je zelf wil.
leuk verzonnen maar als het aan mij ligt komt er niet in :+

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

is het meschien mogelijk om ervoor te zorgen dat je wel alle mogelijkheden hebt zolas in realistische shooters(lees: leanen, rollen andere moves)maar dan zonder gebruik te maken van extra knopjes.

wat nu het geval is bij veel shooters waar dat in zit, is dat je zoiezo een extra paar knoppen nodig hebt.
maar ik kan me voor stellen dat je leanen bijvoorbeeld ook kan doen door strafe naar links en rechts tegelijk in te houden en dat dan je muis naar de zijkant bewegen niet meer voor draaien zorgt maar voor leunen naar die kant en daarmee kan je dan ook veel realistiser leunen, omdat je niet meer precies op de goed afstand van de hoek moet gaan zitten om er niet teveel uit te steken

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Schuey
goede suggestie!
Alleen dan bijv gewoon wel een lean knop, default Q bijvoorbeeld, dta als je de knop indrukt dat je dan met je muis kan leanen, dan hoef je niet zo moeilijk te doen. * Schuey schrijft suggestie op

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 26-02-2004 12:01 ]

• Vaudtje
  • Niet online
Ik heb gisteravond nog een briljant :+ idee gehad: Batch spawning
Ipv. na een death direct (of met een delay) weer te spawnen, kan de server 'dooie spelers sparen' en ze tegelijkertijd weer in het spel gooien bij een spawnpoint. Dit bevordert teamplay (Je hebt immers gegarandeerd teammates in de buurt) en het kan misschien spawnkillen moeilijker maken (Doordat de spawnkiller ineens erg veel tegenstand krijgt)

Nadeel is dat spelers die vaak dood gaan netto langer moeten wachten tot ze weer mee kunnen doen.

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dan zou je ze ook voor heel even onkwetsbaar moeten maken.. 1 granaat en het hele team kan weer wachten tot ze spawnen (op een kleine map).

• Schuey
ik zie het al weer :X ff onkwetsbaar dit en dat :?
dood is dood, je moet gewoon bij het begin punt spawnen, dan moet je maar niet doodgaan dat is straf!

• Vaudtje
  • Niet online
LouisXV schreef op 26 februari 2004 @ 12:58:
Dan zou je ze ook voor heel even onkwetsbaar moeten maken.. 1 granaat en het hele team kan weer wachten tot ze spawnen (op een kleine map).
Ze mogen best een beetje uit elkaar staan bij het spawnen :P
Onkwetsbaar is niet leuk/zinnig vind ik, dan gaat een spawnkiller gewoon 10 meter verderop liggen.

Je kunt er ook een server/map setting van maken die aangeeft per hoeveel er gespawnd wordt. Dan valt het nog een beetje te tweaken.

• gp500
  • Niet online
Schuey schreef op 26 februari 2004 @ 08:32:
[...]

leuk verzonnen maar als het aan mij ligt komt er niet in :+
zal nog eens een idee bedenken. :| ;) :?

Maar het kan toch wel in aangepaste vorm erin komen.
Lijkt wel een leuk iets, de mogelijkheid om met ouderwetse geweren te kunnen schieten.

[ Voor 16% gewijzigd door gp500 op 26-02-2004 13:33 ]

• Vaudtje
  • Niet online
Schuey schreef op 26 februari 2004 @ 12:01:
goede suggestie!
Alleen dan bijv gewoon wel een lean knop, default Q bijvoorbeeld, dta als je de knop indrukt dat je dan met je muis kan leanen, dan hoef je niet zo moeilijk te doen. * Schuey schrijft suggestie op
Wat dan als je geleand bent en toch nog wil draaien? Je komt echt in de problemen met mikken op die manier. Ik blijf erbij dat de engine dat beter kan oplossen dan een toetsencombo. Gewoon leanen met Q/E, en AlterNova zorgt ervoor dat je model kan schieten waar je mikt zonder dat je hele model te voorschijn komt. Als je 90 graden om de hoek mikt, hangt je model verder dan bij 30 graden.

Misschien kun je wel iets maken dat ipv de keuze lean/no lean er de mogelijkheid is steeds verder te leunen als je op Q/E drukt. Dan kan je in je lean positie blijven hangen en nog comfortabel mikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaudtje op 26-02-2004 13:39 ]

Verwijderd

gp500 schreef op 26 februari 2004 @ 13:32:
[...]

zal nog eens een idee bedenken. :| ;) :?

Maar het kan toch wel in aangepaste vorm erin komen.
Lijkt wel een leuk iets, de mogelijkheid om met ouderwetse geweren te kunnen schieten.
Over terroristen met een Luger, ze kunnen ook heel makkelijk aan een AK47 komen die veel effectiever is tegen een SWAT team, lijkt me ook realistischer als je iets uit gaat halen regel je jezelf een AK47 en pak je niet je ouwe gun op de zolder. ;)
Het past niet echt in het spel denk ik.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Even wat scenario scripts: (hebben de mapmakers ook wat te doen ;))

-Gijzeling in een kantoorpand (a la the negotiator).
-Vrachtschip kaping (Om dure auto's oid.. ).
-Bommelding in een school.

Damn had 5 minuten geleden echt nog een berg aan fantasie.. :/

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

owja een must, goede ondersteuning van allerhande knoppen

heel veel spellen herkennen bijvoorbeeld mijn mouse4 en 5 niet, dat terwijl halflife ze zelfs nog herkent het zelfde geld voor andere toetsen.

ook een handige feature zou zijn om te kunnen komuniceren met andere programmas, dat bijvoorbeeld ingame winamp controls zitten als winamp aanstaat of dat ie msn ed op away zet als je gaat gamen

en last but not least, een goede console, bij voorkeur zoeen als halflife had (dus niet de steam versie) want dat werkt erg goed als je ingame keys kan binden en exit en reconnect commandos hebt

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Topicstarter
mrcactus schreef op 26 februari 2004 @ 16:56:
...
en last but not least, een goede console, bij voorkeur zoeen als halflife had (dus niet de steam versie) want dat werkt erg goed als je ingame keys kan binden en exit en reconnect commandos hebt
Kan je mij die console even verder uitleggen? Eventueel met screenshot? Momenteel wordt een command-prompt achtige console opgeroepen in de gui (zie webscreenshots op site).

@ de rest:

Die auto-lean optie lijkt me wel wat, want zelf vind ik het onhandig om zoveel toetsencombo's enzo toe te wijzen. 'k weet nog niet precies of het te programmeren valt, maar het is wel wat :)

@ Scorperito:

Wat is een bommel-ding? :P :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:10 ]

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

de console die je nu hebt, lijkt erg op de nieuwe steam versie, de oude halflife had ene console die vanbovenaf het scherm inschoof zodat je spel niet onderbroken werd.

Afbeeldingslocatie: http://www.ticclan.com/tutorials/meangoofs-script-lessons/images/halflife-console.jpg

dit is ff een plaatje van counterstrike je ziet dat het scherm in 2 delen is gesplitst waarbij het onderste deel gewoon de onderste helft van je speel scherm is en het bovenste deel de console.

heyt voordeel was dat je terwijl je iets intypte gewoon je muis nog kon gebruiken in het spel, dus je klon dan wel niet meer lopen ed maar wel gewoon nog rondkijken

ik zou zeggen kijk zoiezo eens goed naar halflife, vooral de oude, t was dan wel niet zo mooi enzo maar wel functioneel bijvoorbeeld mogelijkheden om het spel met commandline opties op te starten(wat veel spelen trouwemns hebben)
als je hl op starte met c:\halflife\hl.exe -console -nojoy -noipx -height -width 800 -height 600

dan betekende dat dat je geen ipx, geen joystick, een console, en een resolutie van 800*600 had

dat soort ding mzorgen ervoor dat een engine heel goed modbaar is en dat men er veel aan kan tweaken

@hieronder, jah dat is ook een goede mogelijkhijd zon chat venster.

[ Voor 33% gewijzigd door Spruit_elf op 26-02-2004 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
mrcactus:

Zoiets heeft AN al redelijk lang: bovenaan de ingame screenshots kan je een chat-venster terug vinden. Als je dan een "t" indrukt kan je daaronder wat typen.
Als je "t" typt, dan komt er automatisch "Say " te staan, waardoor je een chat text kan sturen naar de server. Als je die "Say " weghaalt kan je gewoon een ander commando typen. Maar zo'n onscreen console is wel handig, mss laat ik de bestaande console transparant boven het scherm verschijnen of maak ik 2 mogelijkheden van consoles (1 ingame en 1 in menu). We'll see, ik houd er iig rekening mee.

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:59:
[...]

Over terroristen met een Luger, ze kunnen ook heel makkelijk aan een AK47 komen die veel effectiever is tegen een SWAT team, lijkt me ook realistischer als je iets uit gaat halen regel je jezelf een AK47 en pak je niet je ouwe gun op de zolder. ;)
Het past niet echt in het spel denk ik.
ik bedoel als een wapen wat ergens rond ligt, maar niet beslist in de map hoeft te zijn.

Geen deel van hun uitrusting, maar als leuke extra, als iemand door zijn ammo is.

Verwijderd

Topicstarter
gp500 schreef op 26 februari 2004 @ 22:03:
[...]
ik bedoel als een wapen wat ergens rond ligt, maar niet beslist in de map hoeft te zijn.

Geen deel van hun uitrusting, maar als leuke extra, als iemand door zijn ammo is.
Het spijt me je te moeten ongoochelen:
Als we dit zouden moeten maken&programmeren dan vergt dat evenveel tijd als eender welk ander wapen. Dus voor zo'n 'kleinere' feature is er veel werk nodig, werk dat we eigenlijk beter in andere dingen steken.
Toch bedankt voor je suggestie! 't Is zeker geen slechte suggestie ofzo, maar gewoon niet echt iets dat in ons doel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realistisch is het ook als je minder ver en midner hoog kan springen als je zware wapens bij je hebt...

dus als je alleen een pistool bij je hebt kun je ergnes wel opspringen (een kist etc.), en als je een zware sniper, een kogelvrijvest en de hele mikmak bij je hebt er dus neit op komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik lees dat je alle wapens een realistisch model wilt geven. Dan kan je een game mode o.i.d. maken waarin je met je team een keuze moet maken uit een aantal wapens. Zie het als een tas met wapens waaruit je moet kiezen. Ben je niet te bang voor eenzijdig wapen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Ik dacht vanmiddag en schrijf het nu, met een paar biertjes :9 8)7 , hoe zit het met het beeld als je wapen afvuurt.

De backshot zeg maar, die ind ik in de meeste spellen een beetje licht onecht dus.
MEt een m60 schieten alsof je een klapperpistool in je hand hebt.

daarmee moet je toch wel aardig terugschot hebben en misschien zelf 5-10cm achteruit gaan per schot, per zoveel patronen.

[ Voor 77% gewijzigd door gp500 op 29-02-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Je kan mss een soort klimsysteem doen als in de eerste rainbow six:

Als je bijvoorbeeld voor een kist of een hoge rand staat, en je used die, dat je ff je wapen niet ziet, en dat je een beweging krijgt waarbij je character op het obstakel klimt :p

IMHO veel realistischer dan gewoon ergens op springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sendy schreef op 28 februari 2004 @ 23:31:
Ik lees dat je alle wapens een realistisch model wilt geven. Dan kan je een game mode o.i.d. maken waarin je met je team een keuze moet maken uit een aantal wapens. Zie het als een tas met wapens waaruit je moet kiezen. Ben je niet te bang voor eenzijdig wapen gebruik?
hint: er zijn zelfs al realistische models :)

mr. z en ik hebben nu een lijst opgesteld met wapens die we gaan maken, die is al vrij fors. Als deze helemaal af is, kunnen we altijd nog zien of we dingen gaan toevoegen of zelfs een hele lijst toevoegen :) Wil er zelf ook nog wel een paar wapens in zien :) M79 of een hk69 en bijv een fn p90 zou erg vet zijn :)
gp500 schreef op 29 februari 2004 @ 01:55:
Ik dacht vanmiddag en schrijf het nu, met een paar biertjes :9 8)7 , hoe zit het met het beeld als je wapen afvuurt.

De backshot zeg maar, die ind ik in de meeste spellen een beetje licht onecht dus.
MEt een m60 schieten alsof je een klapperpistool in je hand hebt.

daarmee moet je toch wel aardig terugschot hebben en misschien zelf 5-10cm achteruit gaan per schot, per zoveel patronen.
ook dat gaat realistisch worden idd, niet net als bij counterstrike waar ze gewoon wat verzonnen hebben mbt balans :P Wij proberen zoveel mogenlijk naar echte filmpjes te kijken, en anders proberen we te vergelijken met andere wapens aan de hand van het caliber, en het gewicht van het wapen. Bij bijv de m4 en een ak47 is het simpel, ze wegen ongeveer allebij rond de 3 kilo, scheelt niet erg veel, ak47 schiet 7.62 en de m4 5.56, logisch dat de ak dus een zwaardere terugslag heeft :)
-ETz-Memphis Z schreef op 29 februari 2004 @ 02:18:
Je kan mss een soort klimsysteem doen als in de eerste rainbow six:

Als je bijvoorbeeld voor een kist of een hoge rand staat, en je used die, dat je ff je wapen niet ziet, en dat je een beweging krijgt waarbij je character op het obstakel klimt :p

IMHO veel realistischer dan gewoon ergens op springen :)
dit hadden ze erg goed gedaan inderdaad, dit komt er ook zeker in als het goed is :) kijk ook eens naar call of duty trouwens, als iemand ergens over een muurtje springt ziet het er ook erg realistisch uit :) Wel niet met use maar de animatie is vet.

[ Voor 58% gewijzigd door Schuey op 29-02-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendy schreef op 28 februari 2004 @ 23:31:
We hebben dus een hele lijst met wapens die al voor een groot deel gemodeld zijn en die in game komen. Assault rifles, assualt rifles met scope, snipers, shotguns, sidearms dus keuze genoeg. Mocht er toch 1 of 2 wapens veel zijdig gebruikt worden kunnen we natuurlijk altijd een server setting in alternova zetten dat het per server verschilt of je vrij kan kiezen of elk wapen maar gelimiteerd per team kunt nemen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
kan niet wachten om met die dingen op elkaar te schieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik kan niet wachten tot Vich de engine eindelijk klaar heeft :+

@ Mr. Z:
Maar stel dat iedereen bijv de MP5, of een shotgun neemt, dan is het toch niet meer realistisch?

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dat gaat niet gebeuren bleet :P
maar als ze het ook gaan doen is het zelfs realistisch :)
het gros van interventie teams gebruikt namelijk een van de wapens uit de mp5 serie als primary weapon. Wel is er meestal 1 van het team welke een mossberg heeft of een benelli m3, heel af en toe gebruiken ze een masterkey om deuren open te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 29 februari 2004 @ 14:11:
Ik kan niet wachten tot Vich de engine eindelijk klaar heeft :+

@ Mr. Z:
Maar stel dat iedereen bijv de MP5, of een shotgun neemt, dan is het toch niet meer realistisch?
-de balans is niet goed genoeg waardoor iedereen een wapen gaat nemen wat een te groot voordeel heeft, dit zullen we proberen te voorkomen door intensief testen.
-een serversetting waar ik het over had zou het kunnen voorkomen dat iedereen hetzelfde wapen neemt. Maar dat je alleen uit een gelimiteerd aantal kan kiezen. bijvoorbeeld 1 sniper 1 shotgun enz.
-en totaal realistisch kan je een game nooit maken, het moet leuk blijven, dus er is altijd een bepaalde balans tussen gameplay en realisme. Sommige vinden het niet leuk dat ze niet alle wapens kunnen kiezen dus moet daar ook weer rekening mee worden gehouden. Ook al kiest dan iedereen het zelfde en is het niet realistisch dan houd je nog steeds gameplay over. :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik denk dat je ipc uit alle wapens zou moeten kunnen kiezen maar dat je evt een budget in kan stellen... bijvoorbeeld een 'get osama-missie' zou geen limiet kennen, maar een of andere flauwe ontvoering wel...

bekend principe, maar wel reëel denk ik

weet ook niet precies hoe dat zit met die swat-teams ed, maar is het ook niet zo dat bepaalde mensen een eigen specialisme hebben... beuktroepen en snipers bijvoorbeeld..
misschien een idee om mensen aan het begin (per server/account/..) een specialisme te laten kiezen, en dat te gaan trainen en gebruiken?
hoewel het voor de speler misschien juist niet flexibel genoeg is, waardoor zijn spelplezier minder is

my 2 cents..

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
wat jij er bij wilt is zijn rpg elementen, tenminste zo interpreteer ik je stukkie tekst :P Dat willen we liever niet :)

nog meer mensen suggesties? schroom niet, laat ze horen!

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 29-02-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je wapens zou kunnen kopen dan krijg je dit scenario:

Mensen die ietsje beter presteren in de game krijgen meer geld, waardoor ze nog makkelijker winnen. De minder goede spelers worden hier benadeeld en blijven met mindere wapens rondlopen.

Ons systeem is meer zoals irl: je krijgt een aantal wapens ter beschikking waaruit je kan kiezen, met bepaalde limieten ivm gewicht.
Dit gewicht heeft zoals eerder gezegd invloed op je bewegingsmogelijkheden. Niemand wordt bevoordeeld en niemand wordt benadeeld. Je blijft gewoon jezelf. Natuurlijk gaan er ook persoonlijke kill-stats en team-stats komen.

Binnenkort komt er een nieuw game design document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
kom strax ff online en je krijgt mijn deel ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op 01 maart 2004 @ 10:02:
kom strax ff online en je krijgt mijn deel ervan :P
Nadat ik m'n nieuwste speledingetje verder heb getest (nee dit is geen tor van de vibra-soort :p) kom ik zeker sjetten. Rond 21u ben ik online.

Volgend weekend heb ik vrijaf, dan kan ik wat coden enzo :*)

[edit editted]
offtopic:
Is er iemand die weet uit welke game het figuurtje in m'n avatar komt? (btw: punksmurf: stfu :p)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Schuey schreef op 29 februari 2004 @ 14:49:
wat jij er bij wilt is zijn rpg elementen, tenminste zo interpreteer ik je stukkie tekst :P Dat willen we liever niet :)

nog meer mensen suggesties? schroom niet, laat ze horen!
ik bedoel het niet als rpg hoor :) al begrijp ik hoe je de link legt, want het komt er wel op neer. alleen niet zo bedoeld dus
ik bedoel het meer als real life, een sniper is irl altijd een sniper, bijvoorbeeld (of in ieder geval, dat denk ik, en dat kan best fout zijn want ik heb er stiekum de ballen verstand van)

verder, wie zegt dat je geld verdient als je slaagt voor een missie? de usa hebben alleen maar geld verloren hoor toen ze saddam op gingen halen uit zijn hol.

@vich: betekent.. betekent? wat betekent b.. :X obsolete na die edit van vich :P

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 01-03-2004 21:52 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
maar dan ga je beperkingen opleggen, dan zou je ALTIJD een sniper moeten zijn, misschien wil je dat wel helemaal niet, misschien wil je ook wel eens met een m4 rondlopen, of een mp5 :) Dus zou je minimaal 2 accounts maken maken? Sniper account, assault account enzo, daar heb je toch geen zin in :P

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 01-03-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ja dat snap ik maar irl is dat niet zo (denk is dus.. :P) maar ik geef toe dat de speler dat iig niet wil :)
en zowiezo.. als iemand graag sniper is, zal hij over het algemeen wel meestal sniper zijn, want dat vind hij leuk, en daar issie goed in (daar gaan we maar even vanuit ;) )

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
idd irl moet je wel constant snipen omdat het verschrikkelijk moeilijk is, aangezien die gasten over hele grote afstanden moeten kunnen schieten, en dan heb je allerlei factoren die kunnen maken dat je mist of raak schiet, in games is snipen altijd wat te gemakkelijk, ik vind dat we in alternova daar ook zeker het een en ander aan moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
gaat het eigenlijk nog een beetje leuk waaien in alternova? of lekker sneeuwen.. lijkt me ook verrot als je moet snipen :P
alleen wind een beetje realistisch laten waaien... das nog een klus! moet niet heel precies natuurlijk, maar er zijn wel zones waar je logischerwijs minder wind hebt dan ergens anders :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
in eerste instantie nog niet, dat is iets wat ontwikkeld zou moeten worden als we klaar zijn voor het betatesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

Scorperito schreef op 26 februari 2004 @ 16:46:
Even wat scenario scripts: (hebben de mapmakers ook wat te doen ;))

-Gijzeling in een kantoorpand (a la the negotiator).
-Vrachtschip kaping (Om dure auto's oid.. ).
-Bommelding in een school.

Damn had 5 minuten geleden echt nog een berg aan fantasie.. :/
Ben blijkbaar de enige designer die nog iets doet :P
- Gijzeling, hmwah, hostages komen zowieso al in een level voor, dus een totale map daarvoor ga ik niet maken (maar misschien doet bleet niks ;p)

- Vrachtschip, ja, dit zou leuk zijn, momenteel werkt de 3d model import voor geen meter, maar daar verzinnen wel wat op, ook het water (rond de boot) kan gebruiken maken van de nieuwe effecten die we kunnen creeren in EasyFX (schuim van het water langs de boten).

- Bommelding, dit is nogal een (eerlijk gezegd) wazig idee, wat doet een bom in school?, we mogen waarschijnlijk mensen niet stimuleren dit in het echt na te doen.
Maar een bom op een andere lokatie, zou eventueel kunnen, gaat het dan erom om die bom uit te schakelen of om "hostages" te redden uit het gebouw waar dan bijv een gijzeling plaatsvind?

Bedankt voor je ideeen (namens alternova, en zeker namens de level designer(s) :P)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Wat betreft die Bommel ding (;)), dat had ik zeg maar uit die hard 3 (how original).
Enne, wbt die boot en dat water enzo, volgens mij kan het de alternova spelers geen kont boeien of dat nou mooi is uitgewerkt of dat je zeg maar op een "harde" texture pleurt (texture met alleen een water "image" erover).

Zijn er al nieuwe screens??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 13:08:
[...]

[edit editted]
offtopic:
Is er iemand die weet uit welke game het figuurtje in m'n avatar komt? (btw: punksmurf: stfu :p)
offtopic:
Day of the Tentacle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik Ogre getest, de gratis 3D engine die in ons project zal worden gebruikt. Waarom niet de eigen engine afwerken? Omdat Ogre alles al heeft, en zelfs meer!

Ik heb in Dev-C++ de Ogre packages geinstalleerd en na wat prutsen kon ik een van de Ogre demo's compilen. Aanschouw de 3D engine:

http://users.pandora.be/novanet/coding/ogretest.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
als je er toch bent, geef switch zijn prijs dan ff :P

met een hamer past alles

Pagina: 1 2 Laatste