Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deel 1
Deel 2

Omdat deel 2 een beetje heel erg vol liep en niemand even deel 3 wilde maken, probeer ik het bij deze.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Nokia_6600.jpg

Korte specificaties:

• Triband (GSM 900/1800/1900)
• Weight: 122g
• Talk time: 4 hours, Standby time: 10 days
• 65K colour TFT screen (176x208 pixels)
• Integrated camera with 640x480 resolution and 2x digital zoom
• Symbian 7.0s Operating System
• GPRS and MMS functionality with XHTML browser
• SSL and VPN (Virtual Private Networking)
• Nokia Wallet
• Bluetooth and Infra-red
• Java MIDP 2.0 Technology
• Polyphonic ringtones
• 6MB internal memory and 32MB MMC card

Volledige specificaties Nokia 6600

offtopic:
* offtopic: dit is m'n eerste 'grote' topic die ik open, opmerkingen zijn welkom (behalve dat hij niet zo uitgebreid is :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nu weer iets staan: "10 dagen standby"
dat haalt mijn telefoon echt niet, als hij helemaal is opgeladen en ik doe er verder niets mee, moet ik heb al 2 keer opladen in 10 dagen....
maar goed, opzich geen probleem.

Oja, ik heb ergens bijna linksonder op mijn scherm als het beeld daar zwart of bijna zwart wordt een licht blauw knipperende pixel, ik weet niet of het een dode pixel is want naar mijn idee zijn die zwart, iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:58:
ik zie nu weer iets staan: "10 dagen standby"
dat haalt mijn telefoon echt niet, als hij helemaal is opgeladen en ik doe er verder niets mee, moet ik heb al 2 keer opladen in 10 dagen....
maar goed, opzich geen probleem.

Oja, ik heb ergens bijna linksonder op mijn scherm als het beeld daar zwart of bijna zwart wordt een licht blauw knipperende pixel, ik weet niet of het een dode pixel is want naar mijn idee zijn die zwart, iemand hier nog meer last van?
Als Bluetooth altijd aan staat is het vrij logisch dat de standby tijd verkort wordt. Heb je dat uitgezet, of staat dat altijd aan?
Wat betreft je pixel, misschien is het een 'subpixel'...maar ik weet niet of dat bestaat met zo'n schermpje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net opera geïnstalleerd.
Deze zie ik netjes onder Toep.beheer, maar nergens in mijn menu.
Moet ik appart een koppeling in het menu hangen?
Na de installatie van bijv. FExplorer kwam ik die netjes in het menu tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een virusscanner voor de 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Een virusscanner op je telefoon :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb BlzIstaller en de Blz. bestanden voor de spelletjes.
Maar waar moet ik de Blz. bestanden in zetten?
Want als ik het Blz. bestand op mijn phone zet, dan nog kan BlzInstaller geen gegevens geven en dus niks installen. ik kan ze niet terug vinden op mijn 6600
Moet ik de blz. bestanden in een aparte map zetten????
Probeer nu al twee weken iets erop te instaleren, maar het lukt me gewoon niet :'( :'( :'( kan nog steeds geen spelletje spelen :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik ben van plan om deze foon aan te schaffen, maar ik zit me af te vragen in hoeverre ik die internet-functies zal kunnen gebruiken. Ik ga in ieder geval een T-Mobile abbo. afsluiten, maar zit ik dan alleen vast aan de sites die T-Zones aanbiedt, of is er meer mogelijk?
al die voorgaande posts hierover werden een beetje verwarrend voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 13:43
tijn.online schreef op 11 februari 2004 @ 12:34:
Ik ben van plan om deze foon aan te schaffen, maar ik zit me af te vragen in hoeverre ik die internet-functies zal kunnen gebruiken. Ik ga in ieder geval een T-Mobile abbo. afsluiten, maar zit ik dan alleen vast aan de sites die T-Zones aanbiedt, of is er meer mogelijk?
al die voorgaande posts hierover werden een beetje verwarrend voor mij...
je hebt gewoon volledige toegang. alleen kan het niet via blue tooth, het moet via gprs/wap

@bbmo zet ze in de root van je mmc

[ Voor 5% gewijzigd door lexited op 11-02-2004 12:41 ]

1 - 2 - 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

En dan kan ik gewoon op de foon zelf een beetje surfen? (sorry, ik ben nogal nieuw in smartphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:23:
Heb BlzIstaller en de Blz. bestanden voor de spelletjes.
Maar waar moet ik de Blz. bestanden in zetten?
Want als ik het Blz. bestand op mijn phone zet, dan nog kan BlzInstaller geen gegevens geven en dus niks installen. ik kan ze niet terug vinden op mijn 6600
Moet ik de blz. bestanden in een aparte map zetten????
Probeer nu al twee weken iets erop te instaleren, maar het lukt me gewoon niet :'( :'( :'( kan nog steeds geen spelletje spelen :'( :'(
je moet gewoon de *.blz bestanden in je root zetten en dan blzinstall.sis laden en dan vind ie automatisch de *.blz bestanden in je root en hij installeerd ze, je moet aleen wel ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
joon schreef op 11 februari 2004 @ 12:54:
[...]

je moet gewoon de *.blz bestanden in je root zetten en dan blzinstall.sis laden en dan vind ie automatisch de *.blz bestanden in je root en hij installeerd ze, je moet alleen wel ff geduld hebben.
Inderdaad, gewoon op de root zetten dus waarschijnlijk e:\ (mmc) aangezien je daar de meeste vrije ruimte hebt. Je hoeft de BLZinstaller niet opnieuw te installeren hoor, gewoon opstarten nadat het blz bestand in de root staat en hij ziet het. Ik wilde je alleen nog even waarschuwen dat je op moet letten dat je minstens het dubbele aan vrije ruimte nodig hebt. Ik wilde namelijk Sonic installeren (4mb dacht ik) en na de blz bestand erop gezet te hebben was er nog maar 3mb over. Toch de BLZinstaller gestart en halverwege de installatie liep m'n telefoon vast en heb ik een reset mogen doen zodat ik alles weer opnieuw kon gaan installeren enzo. Weet niet of dit altijd het geval is maar mij gebeurd het in ieder geval niet meer (stop er ook 128Mb in nou).

[ Voor 9% gewijzigd door Mieze op 11-02-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie hebben het over root.
Maar wat bedoel je daarmee en hoe doe ik dat?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 13:09:
Aha... nu begrijp ik het. Je moet eerst een explorer installeren op de gsm zoals Fexplorer. Hiermee kan je het bestand kopieren naar de root (zet het maar gewoon in de E: dan is het goed). Het makkelijkste is het trouwens om het bestand gewoon gelijk met de Nokia Manager in de root van de MMC te zetten dan is de explorer overbodig. Wil je het toch met de explorer doen dan zoek het blz bestand ergens in de C:\system\mail\... (dit dus wanneer je het blz bestand als sms ontvangt nadat je het via bluetooth hebt verstuurd) en kopieer het naar de E:)

[ Voor 10% gewijzigd door Mieze op 11-02-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 13:09:
de root is het begin van de telefoon, dus c:\(telefoon) of e:\(geheugenkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mieze schreef op 11 februari 2004 @ 13:16:
[...]
Aha... nu begrijp ik het. Je moet eerst een explorer installeren op de gsm zoals Fexplorer. Hiermee kan je het bestand kopieren naar de root (zet het maar gewoon in de E: dan is het goed). Het makkelijkste is het trouwens om het bestand gewoon gelijk met de Nokia Manager in de root van de MMC te zetten dan is de explorer overbodig. Wil je het toch met de explorer doen dan zoek het blz bestand ergens in de C:\system\mail\... (dit dus wanneer je het blz bestand als sms ontvangt nadat je het via bluetooth hebt verstuurd) en kopieer het naar de E:)
Super bedankt!
Eindelijk eens duidelijke info. Mensen nemen maar aan dat je alles al weet en fexplorer er al op hebt staan enzo. Dus ze legde me van alles uit, maar ja als je de basis al niet hebt dan kom je nergens.
Dus, duizend maal dank voor de info. _/-\o_
Ik kan nu eindelijk aan de slag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 11 februari 2004 @ 12:11:
Een virusscanner op je telefoon :? :D
Dat vind je gek op een foon waar een OS opdraait?
Jij denkt dat je een leuk spelletje speelt, maar misschien belt ie 's nachts wel naar 0909-xxxxxx.
Leuk als je de rekening thuis krijgt.
Ik hoorde overigens ook dat er al Symbian programma's in omloop zijn die je hele telefoonboek spam sms't!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn blz. bestand naar de root wil kopieren, is dat dan een kwestie van knippen en plakken?

Dus ik zet het bestand eerst van mijn computer op mijn telefoon en vervolgens ga ik met fexplorer naar het bestand toe en dan kopieer ik hem en zet hem aan het begin van de E:???????
Nu moet blzinstaller hem kunnen lezen????
Heb ik het zo goed?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:45:
Als ik mijn blz. bestand naar de root wil kopieren, is dat dan een kwestie van knippen en plakken?

Dus ik zet het bestand eerst van mijn computer op mijn telefoon en vervolgens ga ik met fexplorer naar het bestand toe en dan kopieer ik hem en zet hem aan het begin van de E:???????
Nu moet blzinstaller hem kunnen lezen????
Heb ik het zo goed?????
Grote spellen passen niet in je mailbox, dus je kan beter met PC Suite
van je pc in ---> E:\ (telefoon) zetten. Ga nu naar Blzinstaller die moet em
lezen als t goed is. Opnieuw opstarten wil ook weleens helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door superpolm op 11-02-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
michielvz schreef op 10 februari 2004 @ 18:02:
[...]

Je hoeft geen verdere instellingen aan te passen. Ik heb 3 tv's er in staan, een video recorder en een ded speler. De merken philips, loewe, panasonic en aristona.
Alles doet het gewoon. Het bereik is +- 3 meter en je moet zorgen dat je het infrarood lampje goed op je tv mikt.

ZELF HEB IK OOK EEN VRAAG,

Alles lukt mij tot nu toe, van programma's tot ngage games maar een simpele beltoon van mijn computer naar mijn telefoon sturen en hem dan selecteren lukt niet. Ik kan wel beltonen sturen maar waar kan ik hem selecteren ???
Hmm wil me toch nog niet lukken, er kwam ook ineens in beeld te staan dat ik een testversie gebruik en het programma opnieuw moest opstarten. Gebruik ik wel een goede versie? Heb de bovenste van onderstaande site gedownload:
http://www.psiloc.com/?id=down&kr=2&dz=1&pr=94

Always Look On The Bright Side Of Life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Johannn schreef op 11 februari 2004 @ 16:55:
[...]

Hmm wil me toch nog niet lukken, er kwam ook ineens in beeld te staan dat ik een testversie gebruik en het programma opnieuw moest opstarten. Gebruik ik wel een goede versie? Heb de bovenste van onderstaande site gedownload:
http://www.psiloc.com/?id=down&kr=2&dz=1&pr=94
Ik heb het van kazaa. Je moet gewoon kazaa zoeken op nokia 6600 (mocht deze tip ? - anders mijn excuses) Probeer het anders op een andere t.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superpolm schreef op 11 februari 2004 @ 16:01:
[...]

ja dat bedoel ik ook ik gebruik pc suite. maar daar heb je alleen de mappen afbeeldingen, nokia, geluidsfr. en overige, etc. voor telefoon en geheugenkaart, waar je het in kan zetten. Maar waar moet ik hem dan in zetten? Want als ik hem gelijk op de geheugenkaart wil zetten dan doet ie dat niet. en als ik hem in de map overige (of others) stop dan kan hij hem niet lezen.
Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel B) 8)7 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:12:
[...]

ja dat bedoel ik ook ik gebruik pc suite. maar daar heb je alleen de mappen afbeeldingen, nokia, geluidsfr. en overige, etc. voor telefoon en geheugenkaart, waar je het in kan zetten. Maar waar moet ik hem dan in zetten? Want als ik hem gelijk op de geheugenkaart wil zetten dan doet ie dat niet. en als ik hem in de map overige (of others) stop dan kan hij hem niet lezen.
Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel B) 8)7 }:O
Gewoon 1x op een mapje clicken (dus dat je NIET het mapje naar binnen gaat)
bv afbeeldingen, zo zou ie em in de E: schijf moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik had het in deel 2 ook al ff gevraagt. Maar is hier iemand die ook de Nokia 6600 besteld heeft via de www.super-deal.nl/nokia actie??
en of diegene hem al heeft gekregen en hoelang het heeft geduurt???

groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

lexited schreef op 11 februari 2004 @ 12:40:
je hebt gewoon volledige toegang. alleen kan het niet via blue tooth, het moet via gprs/wap
Niet mogelijk om via Bluetooth te internetten? Hoe bedoel je dat?

Het is toch wel mogelijk om via bluetooth je pc te bereiken die op internet is aangesloten? Kon volgens mij op mijn 7650 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
superpolm schreef op 11 februari 2004 @ 16:01:
[...]

Wat een onzin, grote files passen alleen niet in je mailbox als je je mailbox op C: hebt staan. Als je bij Messaging->options->settings->other->Memory in use je MMC kaartje aangeeft dan is je mailbox zo groot als dat je vrije ruimte op E: (de MMC) hebt! Ik zelf sla alles op mijn MMC op, met 128mb heb ik ruimte zat. Zo'n kaartje kost je ook maar 40 euro, is bijna nix in vergelijking met de waarde van je telefoon.

Dat werkt ook nog eens veel makkelijker met het maken van een backup, met je telefoon heb je dan snel een backup van je phone memory op je MMC gemaakt omdat er bijna nix opstaat en dan kun je simpel via een cardreader je MMC backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G*dver!

Ik had een leuk spelletje op m'n telefoon gezet, genaamd: "Mosquitos"
Echt een leuk spelletje maaaaaar, elke keer nadat je een spelletje hebt afgerond verstuurd hij iets... en krijg je er twee smsjes voor terug.

SMS 1: (Nummer van afzender: 4636)
Bedankt voor je bestelling.
Kijk op www.jamba.nl voor
meer mobile games,
ringtones en logo's voor je mobiele telefoon.

SMS 2: (Nummer van afzender: 4636)
De ontvangen SMS bevat
een link of bookmark om
de bestelde game via WAP te
downloaden. Zorg dus dat je
telefoon met WAP is
ingesteld.

:'( Ik heb nu al 3 keer een 2 smsjes ontvangen :'( en ik vrees dat ik hier heel veel voor ga betalen.

Wat kan ik nu het beste doen behalve het spel direct verwijderen?
Is er een manier om erachter te komen wat ik nu moet betalen, behalve wachten op mijn eerst volgende telefoon rekening?

Echt een naai streek!

edit:
Ik heb even op die jamba.nl site gekeken. Daar is inderdaad dit spel te vinden:
http://www.jamba.nl/chnlf...me_info.jsp?XY=QCpruesY5S|-7610750285007748688/168428313/6/7005/7005/7006/7006/7005/-1&co=nl&la=nl&handytype=nokia&handysubtype=7650&pno=005151636&doc=l_0933196

Ik zal eerlijk toegeven dat ik het spel daar niet vandaan heb. Ik heb het op een andere site gedownload en toen ik het spel startte stond er dat het cracked was door iemand. Op jamba.nl staat dat je 3,30 betaald voor het spel.

Wat ga ik betalen :S

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb remote s60 en softcam op comp.
Nu wil ik hem gebruiken als webcam voor msn, maar hij kan de cam niet vinden?

Hoe zit dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

En wat heeft dat met de Nokia 6600 te maken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:39:
Hey ik had het in deel 2 ook al ff gevraagt. Maar is hier iemand die ook de Nokia 6600 besteld heeft via de www.super-deal.nl/nokia actie??
en of diegene hem al heeft gekregen en hoelang het heeft geduurt???

groeten ;)
ik heb hierover gebeld met een orange medewerker hij zei dat het 2,5 week duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Even een vraagje m.b.t. e-mail. Ik heb al veel gelezen over mailen met de 6600, maar volgens mij wil ik nèt iets anders. Ik heb namelijk een mail-account bij xs4all, en nu vroeg ik mij af of ik gewoon de webmail-pagina (https://webmail.xs4all.nl) kan gebruiken op de 6600. Dan kan ik gewoon alleen m'n mail bekijken zonder de berichten van de server te halen (dat doe ik thuis wel). Dus in het kort; ik wil met de 6600 wel m'n xs4all-mail kunnen bekijken, maar niet van de server afhalen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerosignal schreef op 11 februari 2004 @ 21:13:
[...]

En wat heeft dat met de Nokia 6600 te maken? :X
euhm, dat is gebeurd op mijn nokia en het is alleen voor de 6600, 3650 en de 7650...

dus het is gelijk een soort waarschuwing voor andere mensen (8> :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik had het op deel 2 ook al gevraagd maar aangezien nog niemand heeft gereageerd nog maar een keer. De volgende simpele vraag :

Hoe kan je je beltonen van je computer naar je telefoon sturen en daarop instellen ?

Ik heb een kaartlezer en pc suite maar kan nergens een map met ringtonen vinden

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 11 februari 2004 @ 22:30:
[...]

ik heb hierover gebeld met een orange medewerker hij zei dat het 2,5 week duurt.
aah dat word dus nog ff wachten voor mij want ik heb hem 4 februari besteld :?
jammer dat het niet sneller gaat want ik wil zo graag ff met die mooie Nokia 6600 spelen

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Nu heb ik iets raars, of ik doe het gewoon fout :?

Als ik een vergadering toevoeg aan m'n agenda en ik stel 'm in op "wekelijks terugkeren", dan krijg ik de week erna helemaal niks te zien. Is dit een bug of doe ik iets niet goed?

-- edit:

:+

Ik moet natuurlijk wel de "Herhalen tot" datum goed instellen :D

[ Voor 20% gewijzigd door rb338 op 12-02-2004 10:48 ]

• joon
michielvz schreef op 11 februari 2004 @ 23:53:
Ik had het op deel 2 ook al gevraagd maar aangezien nog niemand heeft gereageerd nog maar een keer. De volgende simpele vraag :

Hoe kan je je beltonen van je computer naar je telefoon sturen en daarop instellen ?

Ik heb een kaartlezer en pc suite maar kan nergens een map met ringtonen vinden

Alvast bedankt
ik d8 dat het nokia/sound/digital was ofzo maar ik weet het niet zeker.. ook maar gehoord :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net iets anders tegen (zie hier: http://www.howardforums.com/archive/topic/290753-1.html).
Dit zou toch wel vervelend zijn....
Is het zo dat als je een contact hebt toegevoegd in het telefoonboek, en die contact belt je..dat je dan alleen het nummer ziet en niet de naam die daarbij hoort? Het lijkt me sterk, maar ik wil het graag zeker weten.. :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:03:
Ik kom net iets anders tegen (zie hier: http://www.howardforums.com/archive/topic/290753-1.html).
Is het zo dat als je een contact hebt toegevoegd in het telefoonboek, en die contact belt je..dat je dan alleen het nummer ziet en niet de naam die daarbij hoort? Het lijkt me sterk, maar ik wil het graag zeker weten.. :)
Ik zie de naam en een fotootje als iemand mij belt :)

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 12 februari 2004 @ 10:49:
[...]

Ik zie de naam en een fotootje als iemand mij belt :)
Jij wist ook dat er geen firmware updates beschikbaar waren voor de 6600, kun je zoiets online vinden of moet je dan contact opnemen met een Nokia Service Point?

Verwijderd

Waarom moet ik POWERLOCK (screensaver software) opnieuw aanzetten als ik de telefoon opnieuw heb aangezet?

• labomba
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 12:08
Hallo,

Zelf heb ik ook een 6600 gekocht, echter krijg ik het bluetooth gedeelte niet in orde.
Ik gebruik de laatste nieuwe driver van dlink (DBT-120) waarin de WIDCOMM soft is inbegrepen.
Ik krijg de nokia te zien in My Bluetooth Places\Entire Bluetooth
Neighborhood\Nokia 6600 (rood vinkje), wanneer ik de beschikbare services opvraag geeft hij me weer dat er geen beschikbaar zijn.
In My Bluetooth Places\My Device staat COM4 actief om zo te kunnen werken met PCsuite.
Kan iemand me hiermee helpen.....zit hier al 3 dagen op te klooien

[ Voor 18% gewijzigd door labomba op 12-02-2004 13:17 ]

Verwijderd

Voor de mensen die dit toestel willen aanschaffen.
Denk er goed over na, want ik heb hem en ik vind het een miskoop.
Miskoop met alleen maar hoofdletters.
Opstarten is traag, besturingsysteem is traag, batterij is na 2 dagen op
(zonder BT aan). Knoppen zijn niet fijn, je krijgt snel kramp in je polsregio.

Goede dingen?
Leuk, geinig, maakt redelijke foto's, en heus nog wel een paar dingen.

Ik heb er echt over nagedacht om het te nemen.
Ik heb hem uiteindelijk genomen.
Maar het bleek dus een goede miskoop te zijn.

Weet er iemand misschien of er al een soft/firmware update is?

Anyway.

Sterkte aan de medeslachoffers en succes aan de mensen die
de 6600 gaan aanschaffen.

Laterrrrrrrrrrrrrrrr.

D.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:17:
....
Miskoop met alleen maar hoofdletters.
Opstarten is traag, besturingsysteem is traag, batterij is na 2 dagen op
(zonder BT aan). Knoppen zijn niet fijn, je krijgt snel kramp in je polsregio.

Goede dingen?
Leuk, geinig, maakt redelijke foto's, en heus nog wel een paar dingen.
........

D.
En wat denken de andere gebruikers hiervan? Is het inderdaad zo dat het besturingssysteem traag is? En waarom zouden de knoppen niet fijn zijn?

• joon
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:44:
[...]

En wat denken de andere gebruikers hiervan? Is het inderdaad zo dat het besturingssysteem traag is? En waarom zouden de knoppen niet fijn zijn?
het opstarten is idd traag, het duurt soms wel een halve minuut. verder heb ik er nix op aan te merken

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op 12 februari 2004 @ 13:50:
[...]

het opstarten is idd traag, het duurt soms wel een halve minuut. verder heb ik er nix op aan te merken
En het openen van de menu's, zoals berichten typen/openen/lezen etc.? Gaat dat ook langzaam?

P.S. Kramp in je pols lijkt me een beetje overdreven....

• superpolm
Straat schreef op 11 februari 2004 @ 18:37:
[...]

Wat een onzin, grote files passen alleen niet in je mailbox als je je mailbox op C: hebt staan. Als je bij Messaging->options->settings->other->Memory in use je MMC kaartje aangeeft dan is je mailbox zo groot als dat je vrije ruimte op E: (de MMC) hebt! Ik zelf sla alles op mijn MMC op, met 128mb heb ik ruimte zat. Zo'n kaartje kost je ook maar 40 euro, is bijna nix in vergelijking met de waarde van je telefoon.

Dat werkt ook nog eens veel makkelijker met het maken van een backup, met je telefoon heb je dan snel een backup van je phone memory op je MMC gemaakt omdat er bijna nix opstaat en dan kun je simpel via een cardreader je MMC backuppen :)
Ja dat bedoel ik ook; als ie op C: staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:52:
[...]

En het openen van de menu's, zoals berichten typen/openen/lezen etc.? Gaat dat ook langzaam?

P.S. Kramp in je pols lijkt me een beetje overdreven....
Kram in je pols is inderdaad overdreven.
Dan hou je dat ding toch echt verkeerd vast :+

Traag opstarten? Volgens mij zijn jullie vergeten dat dit geen telefoon is, maar dat er een OS opdraait.
Alsof jouw PC na de BIOS check meteen je bureaublad toont???!!!

Je menu kan traag worden als je deze vol stampt met allerlei iconen.
Een beetje ordenen in mapjes werkt zeer positief op de reactie tijd!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:17:
[...]

Kram in je pols is inderdaad overdreven.
Dan hou je dat ding toch echt verkeerd vast :+

Traag opstarten? Volgens mij zijn jullie vergeten dat dit geen telefoon is, maar dat het óók een telefoon is. Er draait immers een heel OS op.
Alsof jouw PC na de BIOS check meteen je bureaublad toont???!!!

Je menu kan traag worden als je deze vol stampt met allerlei iconen.
Een beetje ordenen in mapjes werkt zeer positief op de reactie tijd!

• joon
Ik ben van plan om na mn verjaardag een abbonement af te sluiten via een orange punt, maar nou hoor ik dus dat ze een soort crediet check doen voordat ze een abbonement voor je aansluiten.
nou heb ik geen inkomen (maar wel geld :+ ) maar ik ben wel van plan om een zaak te beginnen begin volgende maand.
krijg ik nou een abbonement of niet? (de telefoon word dan wel gebruikt voor zakelijke doeleinden he :9 )
het gaat om deze actie: www.super-deal.nl/nokia

ik ben bang dat ik voor noppes naar zo een orange punt ga dus vandaar dat ik het vraag.

Verwijderd

Dan heb je twee telefoonnummers bij dezelfde naam staan en/of hetzelfde telefoonnummer óók bij een andere naam.

• tijn.online

tijn.online

Die crediet check, dat is toch alleen maar om te kijken of je in het verleden geen problemen hebt gehad met betalingen? Volgens mij wordt er helemaal niet gekeken of je in staat bent om het abo. te financieren, dat is je eigen verantwoordelijkheid...

• tijn.online

tijn.online

tijn.online schreef op 11 februari 2004 @ 23:29:
Even een vraagje m.b.t. e-mail. Ik heb al veel gelezen over mailen met de 6600, maar volgens mij wil ik nèt iets anders. Ik heb namelijk een mail-account bij xs4all, en nu vroeg ik mij af of ik gewoon de webmail-pagina (https://webmail.xs4all.nl) kan gebruiken op de 6600. Dan kan ik gewoon alleen m'n mail bekijken zonder de berichten van de server te halen (dat doe ik thuis wel). Dus in het kort; ik wil met de 6600 wel m'n xs4all-mail kunnen bekijken, maar niet van de server afhalen. Iemand ervaring mee?
*schopje* Echt niemand die hier ervaring mee heeft? :'(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Hmm. je wilt dus webbased je mail gaan lezen omdat je het van de server wilt halen? Slechte keus denk ik..

Je kan met je 6600 2 connectors gebruiken; POP of IMAP. Als je provider imap ondersteund is het helemaal handig, gewoon instellen en hij haalt alle headers op, zodra je een mail wilt lezen die je interessant vind dan haalt ie de hele mail op. Je mail blijft dus gewoon op de server staan.

Als je POP gebruikt haalt ie in tegenstelling tot IMAP wel gelijk je hele mail op; maar geeft geen DELE opdracht aan de server. maw. Je mail blijft gewoon op de server staan.

Dan heb je dat hele webbased shit niet nodig..

Pvouput live

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nokia PC Suite 6600 vraagt mij om een naam bij het opstarten: Voer een geldige naam in. Hij zegt dat die naam niet geldig is..

Hoe kan dat en wat kan ik er aan doen?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Krypt schreef op 12 februari 2004 @ 17:55:
Hmm. je wilt dus webbased je mail gaan lezen omdat je het van de server wilt halen? Slechte keus denk ik..

Je kan met je 6600 2 connectors gebruiken; POP of IMAP. Als je provider imap ondersteund is het helemaal handig, gewoon instellen en hij haalt alle headers op, zodra je een mail wilt lezen die je interessant vind dan haalt ie de hele mail op. Je mail blijft dus gewoon op de server staan.

Als je POP gebruikt haalt ie in tegenstelling tot IMAP wel gelijk je hele mail op; maar geeft geen DELE opdracht aan de server. maw. Je mail blijft gewoon op de server staan.

Dan heb je dat hele webbased shit niet nodig..
iemand wil dit met t-mobile doen, ik kan echter nergens iets versoenlijks vinden over te instellingen. die op de nokia site staan werken voor geen )(&%$)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Krypt
Wil wat doen via t-mobile en wat lukt er niet en welke fout geeft ie aan?? beetje weinig info zo om te helpen..

as in: ik gooi de schakelaar om maar het licht gaat nie aan, en volgens de huisbaas moest ik die schakelaar omgooien.. :?

Pvouput live

• tijn.online

tijn.online

Waarschijnlijk wordt er geprobeerd te vragen wat de instellingen voor xs4all-mail zijn i.c.m. een t-mobile abo... :)

• Krypt
ja.. dat snap ik..
1) maar wat gaat er fout
2) welke instellingen probeert ie?
3) POP of IMAP
4) Via GPRS of inbel
5) Werkt internet access via de desbetreffende toegangspunt wel

etc..

Pvouput live

Verwijderd

ik vind de telefoon wel cool, lange opstarttijd? niet zeuren, je laat hem gewoon aanstaan en als de batterija bijna helemaal leeg is doe je hem aan de lader.
verder is de telefoon niet erg traag, alleen opstarten van de camera duurt soms even.
Je kunt tony hawk er op spelen en die was ook op de playstation (ja het is warez maar de n-gage is qua opzet het zelfde en dan spreek je niet over warez ;))
je kunt er video's mee maken, foto's enz. ik vind het wel een leuke telefoon.
Als je toch over veel geld beschikt koop dan een SE P900 met touchscreen, ik had een SE P800 en dat touchscreen is echt superfijn maar goed :)

• Johannn
-Sander_ schreef op 12 februari 2004 @ 18:05:
Nokia PC Suite 6600 vraagt mij om een naam bij het opstarten: Voer een geldige naam in. Hij zegt dat die naam niet geldig is..

Hoe kan dat en wat kan ik er aan doen?
Heb ik ook gehad. Eraf gooien opnieuw installeren, eventueel de nokia registry cleaner gebruiken (weet niet of dat nodig is) LET OP dat je installeert op de partitie waar windows staat als je er meerdere hebt daardoor ging het bij mij eerst fout.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Heb ik ook gehad, je krijgt dat als je hetzelfde nummer aan 2 contacten koppelt, dan weet de 6600 niet welke van de 2 hij moet laten zien...

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Johannn schreef op 12 februari 2004 @ 18:49:
[...]

Heb ik ook gehad. Eraf gooien opnieuw installeren, eventueel de nokia registry cleaner gebruiken (weet niet of dat nodig is) LET OP dat je installeert op de partitie waar windows staat als je er meerdere hebt daardoor ging het bij mij eerst fout.
Je moet het inderdaad op je Windows partitie knallen ben ik nu ook achter. :)

Toch dank voor je hulp! :Y)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Hoe kun je de nokia 6600 als webcam gebruiken?

bvd

Verwijderd

je moet remote soft ofzoiets installeren, ik weet niet hoe het heet maar het staat wel op deze pagina of 1 terug

Verwijderd

YESSS ik krijg mijn Nokia 6600 maandag.......kan niet wachten ;)
maar weet iemand nog wat leuke proggies die ik erop kan zetten?
groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:06:
Waarom moet ik POWERLOCK (screensaver software) opnieuw aanzetten als ik de telefoon opnieuw heb aangezet?
SCHOP

• Krypt
Omdat het een applicatie is.. en die wordt bij een reset niet automatisch opgestart.. zie het als een programma dat je onder Windows draait.. als je die opnieuw opstart dan runt ie dat pakket ook niet automatisch..

Je hebt 'n programma AUTOEXEC waarbij je aan kan geven welke programma op wilt start bij het opstarten van je telefoon..
http://www.symbianware.com/product.php?id=autoexec60

Misschien dat er ergens een freeware versie van te krijgen is.. ikzelf heb er geen ervaring mee.

btw.kicken binnen 24hr is niet gewenst; ook al zit je in een active topic

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
oke een dode pixel is zwart las ik hier,maar ik heb (afhankelijk van de achtergrondkleur) een lichtblauwe en een gele???kan iemand me ff zeggen of dat een dode is? voordat ik zaterdag een andere eis....en blijkt dat het geen dode pixel is.
Iemand had het hier over een sub pixel????
moet ik hiermee terug of niet? help me please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe instaleer je AgileMessenger ?? ik heb het gedownload via me mobiel maar krijg een vaag tekst bestand als het downloaden klaar is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rooie60 schreef op 13 februari 2004 @ 00:53:
oke een dode pixel is zwart las ik hier,maar ik heb (afhankelijk van de achtergrondkleur) een lichtblauwe en een gele???kan iemand me ff zeggen of dat een dode is? voordat ik zaterdag een andere eis....en blijkt dat het geen dode pixel is.
Iemand had het hier over een sub pixel????
moet ik hiermee terug of niet? help me please
Een kennis van mij heeft een groen puntje in z'n scherm, ook wel irritant. Bij BelCompany vind ik niets anders dan de Toestel Tevredenheidsgarantie. Ik zou wel willen weten of zoiets daar ook onder valt... Ga ze straks wel even bellen. Of weet iemand het hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een wit puntje.... Heb gebeld naar BelCompany. In eerste instantie werd er moeilijk gedaan door een medewerker .
"Als U hem wilt repareren moet hij worden opgestuurd naar de fabriek"....
Dus ik vraag naar de filiaalmanager en hij kon meteen worden omgeruild. Ik viel wél binnen die 14 dagen tevredenheidsgarantie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:17:
Ik had een wit puntje.... Heb gebeld naar BelCompany. In eerste instantie werd er moeilijk gedaan door een medewerker .
"Als U hem wilt repareren moet hij worden opgestuurd naar de fabriek"....
Dus ik vraag naar de filiaalmanager en hij kon meteen worden omgeruild. Ik viel wél binnen die 14 dagen tevredenheidsgarantie.......
En die tevredenheidsgarantie is toch standaard bij Belcompany, of moet je daar ook weer voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh.... Maar je telefoon moet wel tiptop in orde zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Misschien nog wat ideetjes voor de openingspost: FAQje ('k heb verschillende vragen al meerdere keren langs zien komen), misschien iets van een lijstje van leuke apps om op je 6600 te zetten (mediaplayers, remotecontrol-proggies), en nog een lijstje van stuff wat je bij je 6600 zou kunnen kopen (zoals headsets, bluetooth-dongles, etc.)? Ik roep ook maar wat hoor...

[ Voor 14% gewijzigd door tijn.online op 13-02-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me ff af, ik heb nu de Toshiba TS2L1 (pruttelefoon maarja) en is de 6600 nu lichter en kleiner of ontlopen ze elkaar niet veel. Ik zit nl te twijfelen tussen de Samsung E700 en de 6600. De samsung is lekker klein maar de 6600 heeft weer bluetooth enzo. Dus de vraag is steek je de 6600 makkelijk in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:35:
Ik vroeg me ff af, ik heb nu de Toshiba TS2L1 (pruttelefoon maarja) en is de 6600 nu lichter en kleiner of ontlopen ze elkaar niet veel. Ik zit nl te twijfelen tussen de Samsung E700 en de 6600. De samsung is lekker klein maar de 6600 heeft weer bluetooth enzo. Dus de vraag is steek je de 6600 makkelijk in je zak.
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
Ik heb eticamcorder geinstalleerd om langer dan 9 seconden te kunnen filmen. Werkt prima maar dan alleen zonder geluid, is er een programma om langer te filmen waar het geluid ook bij werkt voor de 6600 of is er een patch ofzo voor eticamcorder waardoor het toch kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer (lees: irritant) dat je bij het lezen van nieuwe smsjes niet in 1 oogopslag de datum/tijd kan zien.
Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Mwah.. met een paar klikjes kun je de berichtgegevens opvragen en zie je het... ik hoef het nooit echt te weten, en als ik het wil weten vraag ik de gegevens wel op.. heb liever 2 extra regels tekstbericht dan de datum en tijd..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
quote:
petuur schreef op 13 februari 2004 @ 13:35:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb ze allebei , en persoonlijk vind ik de E700 er net iets beter uitzien , is wat lichter , en een stukkie kleiner. Maar als ik er één foon de deur uit moest doen wordt dit toch mijn Sammie. De 6600 heeft veel meer mogelijkheden , een iets betere camera , en uitbreidbaar geheugen. Ook blauwtand , en video opnemen/afspelen. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt.
Hopelijk ben je weer wat wijzer.
Marchel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Een vriendin van me heeft de E700, ik heb een 6600... En voor mij is de keus simpel: wil je een telefoon vooral voor het uiterlijk, dan is de E700 de telefoon voor jou, maar als je een echte smartphone wilt (want je kunt de E700 echt niet als smartphone beschouwen) dan zou ik toch echt voor de 6600 gaan. BT is een enorm voordeel: wil je een nieuwe ringtone, zet je er gewoon een wave filetje of een midi op, zelfde geld voor afbeeldingen. En dan natuurlijk de grote keus uit beschikbare software.

Ik snap trouwens niet waarom er zo veel mensen moeilijkheden hebben met de lange opstarttijd, zo vaak zet je je telefoon toch niet uit? Verder draait alles gewoon soepel.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
ok ik wil het ff weten voordat ik het kaartje voor nix bestel: welke geheugenkaart moet er nou in de 6600?
is dat:
XD?
SD?
Smartmedia?
Compact Flash?
of multimedia card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagen met dit probleem bezig geweest, maar eindelijk opgelost:
Ziet mRouter alleen een infraroodpoort?
Ga dan naar het Windows Configuratiescherm --> Telefoon/Modems en deactiveer je modem.
Nu zijn je COM poorten wel in mRouter te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 13 februari 2004 @ 23:59:
ok ik wil het ff weten voordat ik het kaartje voor nix bestel: welke geheugenkaart moet er nou in de 6600?
is dat:
XD?
SD?
Smartmedia?
Compact Flash?
of multimedia card?
Multimedia card (MMC).
Weet je een goedkope dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je mail

[ Voor 96% gewijzigd door intoxicated op 15-02-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:01:
[...]

Multimedia card (MMC).
Weet je een goedkope dan?
thx

vind jij 39,90 € goedkoop?

[ Voor 4% gewijzigd door joon op 14-02-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:05:
Kan iemand mij mischien de originele backup van de standaard 30 mb mmc sturen
Heb hem per ongeluk geformateerd, dacht dat er alleen wat foto`s op stonden heb het toestel pas een dag in bezit .
een beetje dom van me [...]
Alvast Bedankt 8)7
30 MB in een mailtje :+

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 15-02-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat toch nie Mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
ik d8 dat het toestel zelf alle bestanden weer aanmaakte na het formateren?? hoe kan je anders een grotere mmc erin zetten als je toestel erna niet meer werkt :x?
ik snap er nix van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Lijkt me ook niet dat er vanaf de fabriek al veel op die mmc staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier al de Nokia 6600 ontvagen die hij heeft besteld met de actie www.super-deal.nl/nokia orange free 30 2 jaar en voor 49 euro???

dan wil ik graag ff weten wat je allemaal krijgt in het pakket?32mb geheugenkaart?hoesje?headset?of nog iets anders

groeten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:37:
heeft iemand hier al de Nokia 6600 ontvagen die hij heeft besteld met de actie www.super-deal.nl/nokia orange free 30 2 jaar en voor 49 euro???

dan wil ik graag ff weten wat je allemaal krijgt in het pakket?32mb geheugenkaart?hoesje?headset?of nog iets anders

groeten :*)
Ja ik je krijgt bt headset en 32 mb mmc geen hoesje en niets extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bt dongle kan ik het beste aanschaffen voor deze GSM ?
werkt die van Mycom €29,-- op deze gsm ?
groet Stoney,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:57:
Welke bt dongle kan ik het beste aanschaffen voor deze GSM ?
werkt die van Mycom €29,-- op deze gsm ?
groet Stoney,
Bij mij werken Sitecom en Trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:53:
[...]

Die 32mb mmc zit toch standaard bij die 6600? Of vergis ik mij nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
ja standaard van nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer je .JAR / .JAD files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 16:22:
Hoe installeer je .JAR / .JAD files?
En .blz files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:53:

Oow oke bedankt stoney69!! :*) hoe bevalt het toestel jou?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.