Toon posts:

[Win2k] Schijf perongeluk geformatteerd, hoe data terug? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net per ongeluk een verkeerde schijf geformateerd. Daar staan zo'n 20G aan back-up materiaal op en die zou ik zeer graag terug willen. Weet iemand hoe dat kan. Ik kon mij herinneren dat dat mogelijk was. Ik gebruik Windows 2000 Professional en het betreffende schijf is een FAT32.
Help me please!!

Thnx

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bekijk Hoe krijg ik verloren gaande data terug? uit de OM FAQ eens.

Hou in het vervolg je titel ook iets netter, dan zijn mensen sneller geneigd je te helpen :)

Verwijderd

Volgens mij kun je het weer terughalen door middel van het unformat commando... maar dan moet je schijfindeling wel FAT zijn, en dat heb je idd...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

Hoi welkom op GoT :)

Je topic titel is een beetje paniekerig en die verander ik dus maar even.
Daar hebben we in Windows Operated Systems richtlijnen voor, zie daarvoor: Windows Operated Systems - Policy
Op GoT hebben we iig een schat aan informatie en ook voor jouw probleem is wel een oplossing ;)

We hebben een aparte groep helemaal voor harde schijven en daar kan je in deze faq wel info vinden over het restoren van je data: OM FAQ / Beleid

Lees daarna even het volgende goed door over hoe GoT verder werkt en wat we van iedereen verwachten:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excusses voor het "paniekerige" titel. Ik was idd in paniek want het waren heel veel data die belangerijk voor me zijn dus ging het een beetje snel, maar bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Verwijderd

Je hebt ook goede programma's: bv On Track Recovery
Zoek es bij www.download.com of via www.google.nl
En in de faq staan ook een aantal voorbeelden.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Een 'favoriet' programma van mij voor datarecovery is GetdataBack (favoriet tussen haakjes omdat ik zulk soort programma's natuurlijk liever niet gebruik :P ).

Het werkt erg goed vind ik zelf, en doet het ook redelijk snel. Kan zelfs ook van beschadigde schijven nog data lezen, maar dat is bij jou niet eens nodig.

Download het op www.getdataback.com. Let wel even op dat er een FAT32 en NTFS versie is, neem dus niet de verkeerde :)

Is dit trouwens niet voor SA ipv WOS gezien het feit dat het niet echt veel met het besturingssysteem te maken heeft?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-04 20:33
Mij is het gelukt met R-Studio er is een NTFS en FAT32 versie van....... succes

[ Voor 3% gewijzigd door Impulsive_nl op 10-02-2004 11:11 ]

Pagina: 1