Toon posts:

Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Apeldoorn, terrayon 4 lampjes is sinds enige dagen ook over. Snelheden zijn redelijk te noemen.
Download:229.7 KByte/sec (test.upc.chello.nl)
Upload: 25.3 KByte/sec (test.upc.chello.nl)

(ik heb trouwens helemaal geen mail gehad over de snelheidsverhoging, maar goed; ik moet niet klagen, ik heb de verhoging immers al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook Apeldoorn Terrayon 4 lampjes zal even me snelheden neerzetten:

Download = 245.3 KByte/sec
Upload = 32.5 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een mailtje gehad van chello. Mijn DU meter geeft 98 gb aan en datagebruik.chello.nl geeft slechts 40 gb aan. Nu krijg ik een eerste waarschuwingsmailtje dat ik ruim de helft heb overschreden en dat ik dreig overmatig te gaan verbruiken. Nu snap ik dat niet voorheen kon je makkelijk 100-130 gb downen zonder ergens last van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:31:
Zojuist ook een mailtje gehad van chello. Mijn DU meter geeft 98 gb aan en datagebruik.chello.nl geeft slechts 40 gb aan. Nu krijg ik een eerste waarschuwingsmailtje dat ik ruim de helft heb overschreden en dat ik dreig overmatig te gaan verbruiken. Nu snap ik dat niet voorheen kon je makkelijk 100-130 gb downen zonder ergens last van te krijgen.
Het KAN nu theoretisch nog steeds. Maar waarschijnlijk zijn er steeds meer gebruikers die flink veel downloaden. Daarom reageert Chello daar nu op door een limiet in te stellen en daar dan ook sancties aan te verbinden.

Maar vind je het zelf dan ook niet een beetje asociaal?? Dit betekent meer dan 3-4 GB/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 13:07
Ik heb sinds 19-02-04 een Chello Classic abbonnement juist omdat ik met die nieuwe snelheden het wat relaxeder vond dan een ADSL abbonnement. Maar dit even terzijde.

Ik kreeg mijn modem, aangesloten op PC, provisioning, aansluiten werken met prima resultaten ;) ;) ;) :

Download : 254.4 KByte/sec
Upload : 38.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 11.0 ms

Vervolgens een servertje in elkaar geklust en na een hoop gedoe en gereset van het modem en gebel met de helpdesk het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om het aan de praat te krijgen.....

Wat blijkt nou echter; ik krijg de volgende snelheden :( :( :( :

Download : 164.4 KByte/sec
Upload : 14.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 19.0 ms

Ik met de helpdesk 4 keer bellen met als conclusie dat het modem omgeruild moest worden??????

Iemand enig idee of dit klopt en of het ergens anders aan kan liggen, andere helpdeskmedewerker wist me zelfs te vertellen dat ik Chello Light had???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
TimmyUt schreef op 18 maart 2004 @ 19:35:
Ik heb sinds 19-02-04 een Chello Classic abbonnement juist omdat ik met die nieuwe snelheden het wat relaxeder vond dan een ADSL abbonnement. Maar dit even terzijde.

Ik kreeg mijn modem, aangesloten op PC, provisioning, aansluiten werken met prima resultaten ;) ;) ;) :

Download : 254.4 KByte/sec
Upload : 38.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 11.0 ms

Vervolgens een servertje in elkaar geklust en na een hoop gedoe en gereset van het modem en gebel met de helpdesk het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om het aan de praat te krijgen.....

Wat blijkt nou echter; ik krijg de volgende snelheden :( :( :( :

Download : 164.4 KByte/sec
Upload : 14.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 19.0 ms

Ik met de helpdesk 4 keer bellen met als conclusie dat het modem omgeruild moest worden??????

Iemand enig idee of dit klopt en of het ergens anders aan kan liggen, andere helpdeskmedewerker wist me zelfs te vertellen dat ik Chello Light had???? 8)7
[zeikmodus]
Je mag helemaal geen server hebben met Classic :o
[/zeikmodus]

Verder denk ik dat je ook net als ons nog even moet wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

schumacher schreef op 18 maart 2004 @ 19:41:
[...]

[zeikmodus]
Je mag helemaal geen server hebben met Classic :o
[/zeikmodus]

Verder denk ik dat je ook net als ons nog even moet wachten :p
ze zijn echt niet snugger hoor gewoon je ftp/ html server op poort 81 of zo zette.
ik ga echt niet aanpassen. moeten ze maar de service aanpassen. wij maar schokken terwel iedereen die nieuw is meteen voluit kan. leker leuk voor oude klanten. al 2 jaar klant mag onderhand wel wat respect hebben vind ik.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja... het is wel zo dat die natuurlijk de "oude rotzooi" hebben zeg maar, nieuwe apperatuur kan je meteen goed instellen, ik heb er persoonlijk ook niet zo veel problemen mee, als ze het maar wel doen en een beetje rap! ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Deze avond is m'n oude Lancity omgeruild voor de nieuwe Motorola (Amsterdam-oost) maar dus nog geen nieuwe snelheid. De OmruilDude zei dat dat nog even op zich kon laten wachten :'(
Ook ben ik nu mijn oude vertrouwde IP kwijt :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Bombonella op 19-03-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

schumacher schreef op 18 maart 2004 @ 16:38:
[...]

Maar vind je het zelf dan ook niet een beetje asociaal?? Dit betekent meer dan 3-4 GB/dag.
Jah dat vind ik ook asociaal. Je downt meer muziek dan je kunt beluisteren en/of je downt meer video dan je kunt kijken. Tenzij je 5 divxjes per dag bekijkt, of 1 dvd per dag ofzo... Met andere woorden: tenzij je je verveelt. ;) Dan mag 't.
lammmetak schreef op 18 maart 2004 @ 23:22:
[...]

ze zijn echt niet snugger hoor [...]
Er zitten echt geen mongolen daar hoor... :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 19-03-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 19 maart 2004 @ 00:53:
[...]
Jah dat vind ik ook asociaal. Je downt meer muziek dan je kunt beluisteren en/of je downt meer video dan je kunt kijken. Tenzij je 5 divxjes per dag bekijkt, of 1 dvd per dag ofzo... Met andere woorden: tenzij je je verveelt. ;) Dan mag 't.
Hmmmz ik download veel en nee ik kijk niet alles je moet ook wel blijven handelen natuurlijk.. :) Probeer gewoon altijd de newste releases te hebben..

Even heel iets anders heb nu chello opgezegd.. en wil nu wat anders gaan nemen i.v.m. met dat mailtje wat ik vandaag kreeg. Wil van die datalimiet af.. Maar ik hoor dus van veel mensen uit mijn omgeving dat ze gewoon internet hebben nadat ze chello hebben opgezegd. Zou je hier naderhand alsnog een rekening van kunnen krijgen als je je borg voor het modem dus niet terug krijgt. En in 2voud een aangetekende brief opstuurt voor het opzeggen van je chello. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Gisteren weer de ZOVEELSTE waarschuwingsmail ontvangen.

Deze keer de melding dat we nog enkele procenten van de toegestane hoeveelheid dataverkeer zitten (en pas net over de helft van de maand), en dat terwijl we volgens de Chello datameter nog onder de 40GB zitten. |:(

Ik begin zo langzamerhand schijtziek te worden van Chello. De ellende is dat ADSL nog niet beschikbaar is in onze straat. Binnenkort is dit echter wel zo en dan zijn we zo weg. :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Zojuist afgeknepen door Chello, volgens http://datagebruik.chello.nl zit ik op 46Gb per maand, en dat is blijkbaar al over de (nieuwe :?) limiet. Geweldig van chello :| Zit al bjina een jaar tegen de 100Gb per maand aan, nu eens een maandje wat minder en je wordt afgeknepen naar 64kpbs.

[ Voor 2% gewijzigd door NG op 19-03-2004 10:39 . Reden: url was verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dataverbruik.chello.nl werkt niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha 8)7

ff weer testen (moet remote inloggen etc..zit op me werk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Waarom remote, ik bekijk het ook niet vanaf een chello-verbinding. Zit ook op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Bergen schreef op 19 maart 2004 @ 00:53:
[...]

[...]
Er zitten echt geen mongolen daar hoor... :P
daar twijfel ik soms hard aan.......

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

NG schreef op 19 maart 2004 @ 09:50:
Zojuist afgeknepen door Chello, volgens http://datagebruik.chello.nl zit ik op 46Gb per maand, en dat is blijkbaar al over de (nieuwe :?) limiet. Geweldig van chello :| Zit al bjina een jaar tegen de 100Gb per maand aan, nu eens een maandje wat minder en je wordt afgeknepen naar 64kpbs.
Belachelijk ja,.. ik zit daar dus ook bijna aan deze maand.

Het is ronduit lachwekkend, zeker nu ze met die nieuwe snelheden komen. Met die "nieuwe snelheden" van ze kun je gemakkelijk al binnen 2 dagen (!!!) aan je downloadlimiet zitten. En dat noemen ze dan een onbeperkt datalimiet.. |:( Laat me niet lachen met die "fair use policy", want dit slaat nergens meer op.

Ik voel me flink genaaid door Chello en ik zweer dat ik weg ben zodra ik de kans krijg. :r :r :r

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG schreef op 19 maart 2004 @ 10:50:
Waarom remote, ik bekijk het ook niet vanaf een chello-verbinding. Zit ook op mijn werk.
1131 , Fri Mar 19 11:32:21 2004
Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens.
Dat krijg ik telkens, volgens mij komt het door mn com21 modem.. Dat oude ding kunnen ze volgens mij slecht controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NG schreef op 19 maart 2004 @ 09:50:
Voorheen 100Gb/maand?

Ik vind het prima dat ze nu mensen gaan afknijpen die over de (40?) Gb/maand zitten. Waarom zo achterlijk veel downloaden? Niets anders te doen?
Anyway, voor de "normale" gebruiker is 40Gb al achterlijk veel, maar moet voor de meeste mensen die Chello hebben en op GoT zitten ook wel afdoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist
Dat is wel erg bekrompen geredeneerd. Er zijn ook nog mensen die iets doen met hun internet. Daar komt nog bij dat de newsservers van chello de laatste jaren bedroevend slecht zijn waardoor er veel meer met p2p prg's wordt gewerkt. Doe je dat goed (wil je langer dan een paar weken kunnen downloaden) moet je wat je download ook uploaden. Dan blijft er nog maar 25GB over.
Noem je dat veel??
Ik zit nu op 49,2GB en heb dus nog 800MB over voor de komende 2 weken.
Echt onbeperkt surfen nu hoor! Lekker relaxed!
Dinsdag heb ik weer KPN ipv Priority, dezelfde dag gaat mijn ADSL aanvraag de deur uit. De 20 mensen die ik in het verleden Chello heb aangeraden ga ik met al mijn overtuigingskracht aanraden hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:41:
Dinsdag heb ik weer KPN ipv Priority, dezelfde dag gaat mijn ADSL aanvraag de deur uit. De 20 mensen die ik in het verleden Chello heb aangeraden ga ik met al mijn overtuigingskracht aanraden hetzelfde te doen.
_/-\o_ Goedzo! Ik dus ook. :(

Het is toch belachelijk dat je binnen 2 dagen aan je datalimiet kunt zitten? Dat wil zeggen dat je van die "geweldige nieuwe snelheden" van ze gemiddeld ongeveer een uurtje per dag gebruik van kunt maken. Wat de moederneukendehoerige hel is daar nou onbeperkt aan??? Ik ben echt pissed.. :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:41:
Exorcist
Dat is wel erg bekrompen geredeneerd. Er zijn ook nog mensen die iets doen met hun internet. Daar komt nog bij dat de newsservers van chello de laatste jaren bedroevend slecht zijn waardoor er veel meer met p2p prg's wordt gewerkt. Doe je dat goed (wil je langer dan een paar weken kunnen downloaden) moet je wat je download ook uploaden. Dan blijft er nog maar 25GB over.
Noem je dat veel??
Ik zit nu op 49,2GB en heb dus nog 800MB over voor de komende 2 weken.
Echt onbeperkt surfen nu hoor! Lekker relaxed!
Mja, iets doen met hun Internet? Ik doe ook weleens iets downloaden, ik surf ook weleens, ik mail weleens..en kom aan de 10Gb/maand maximaal. Natuurlijk download ik dan niet heel erg veel, zo nu en dan wat muziek of een filmpje...maar als je 100Gb/maand download, zoals eerder gezegd, wat download je dan in godsnaam? Dat is mijns inziens niet normaal. Volgens mij download je dan een zut een films, mega veel albums..en ook nog eens vaak online gamen of whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

Wimo.

Shake and Bake!

FaceDown schreef op 19 maart 2004 @ 11:34:
[...]

Belachelijk ja,.. ik zit daar dus ook bijna aan deze maand.

Het is ronduit lachwekkend, zeker nu ze met die nieuwe snelheden komen. Met die "nieuwe snelheden" van ze kun je gemakkelijk al binnen 2 dagen (!!!) aan je downloadlimiet zitten. En dat noemen ze dan een onbeperkt datalimiet.. |:( Laat me niet lachen met die "fair use policy", want dit slaat nergens meer op.

Ik voel me flink genaaid door Chello en ik zweer dat ik weg ben zodra ik de kans krijg. :r :r :r
Heb je chello classic of plus? Want ik krijg de berichten ook bij 60Gb en chello plus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 15:39

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Mooi. Volgens Chello pagina 47GB verbruikt deze maand (classic). NU ook snelheids terugzet mailtje gehad. Onbeperkt internet ? Geen datalimiet ?
De 'nu stoppen anders zetten we je terug' mail is al onderweg naar Radar (misleidende reclame.) Deze gaat ook naar Radar. Misschien meer mensen die interesse hebben om Radar op deze zaak te zetten ?

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, absoluut. Bij mij is het mailtje nu ook al binnen.
Nog geen 40 gig verbruikt (gebruiken ze per persoon ook andere maatstaven ofzo ?) en nu ook op ISDN-speed teruggezet (damn, net nu The Last Samurai op DVD-rip uit is....).
Mijn mailtje is ook inmiddels richting Tros Radar, en ook naar Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 30-10 17:35

Whuzz

Dodgeball!

Ik quote even mijzelf, 3 pagina's terug.
Degenen hier die denken dat die snelheidsverhoging gedaan wordt om de klant een plezier te doen zijn imho ontzettend naïef. Het is niet voor niets dat tegelijk met die verhogingen de datalimieten gehalveerd worden en dat er ineens wél wordt opgetreden tegen eenieder die boven zijn limiet uitkomt.
Chello wil niet dat we meer gaan downloaden. Chello wil meer klanten en daarom gaan de snelheiden omhoog (kun je lekker mee adverteren) en de datalimieten omlaag, om zo de netto kosten hetzelfde te houden.
Voor de klanten die af en toe wat downloaden is het allemaal heel fijn, het gaat twee keer zo snel. Maar voor de wat stevigere internetter (en laten we wel wezen, daar behoort 80% van de tweakers toe) gaat het er op achteruit. De pings zullen zeker niet beter worden en je limiet is gehalveerd. Wat hebben we dan aan die hogere snelheid? Niet zoveel als je het mij vraagt. Lees de laatste paar pagina's nog maar eens door en tel het aantal meldingen van mensen die ineens waarschuwingen krijgen dat ze aan hun limiet zitten. En dat terwijl drie kwart van de klanten hun verhoging nog niet eens gehad heeft... You do the math.
Daarop kwam de volgende reactie (o.a.):
Oke, maar je moet niet vergeten dat je alléén de mensen hoort die die waarschuwing heeft gehad. Als iedereen die géén waarschuwing heeft gehad dat hier ook ging posten hadden we allang een "deel 10" gehad. Dat is normaal. Alleen negatieve dingen worden gepost. Tenminste, er komen steeds meer posts met "jeej, hier is de verhoging ook doorgevoerd!" enzo.
I hate to say "I told you so" but... I Told You So!

De laatste twee pagina's gaan alléén nog maar over mensen die over of bijna over hun limiet zitten. Dat lijkt me geen toeval meer he? Denken we allemaal nog steeds zo positief over die snelheidsverhogingen? Of krijgen we langzaam door dat er (icm met verlaging van de limieten) eigenlijk meer nadelen dan voordelen aanzitten. Behalve dan voor Chello natuurlijk, die zien het klantenbestand weer flink groeien lijkt me...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jezus, je wordt dus bij 40gb al terug gezet. Het datalimiet van de AUP staat nu dus al op 40gb. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Waar kun je checken wat je deze maand gedownload hebt dan? totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 29-10 18:47
Ik woon in Apeldoorn en heb nog geen snelheids verhoging gehad. Al zit ik er niet echt om te springen, hehehe 1 van de weinige. Dan vlieg ik helemaal over mijn datalimiet heen. Vorige maand ook al een waarschuwing gehad namelijk en sit nu ook alweer op de 30gb.

Damm dit is echt weer zo'n leuke stukkie voor kassa ofzo. Adverteren voor onbeperkt downloaden en je krijgt deze rotzooi.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet cool :(
dan maar op chello plus overstappen of heeft dat geen nut O-)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

FaceDown schreef op 19 maart 2004 @ 11:48:
[...]

Het is toch belachelijk dat je binnen 2 dagen aan je datalimiet kunt zitten?
Om precies te zijn kun je, als je echt 2560 kbit/s (320 kbyte/s) kunt halen, na precies anderhalve dag op de 40 GB zitten.
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:14:
Vergeleken met ADSL-abo's is dat het duurste abonnement wat je op de breedbandmarkt kunt krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 19-03-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop laatste tijd alleen maar te downloaden films/muziek/programms etc. En ik sta maar op 15 GB per maand. Volgens mij klopt er echt geen flikker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop laatste tijd alleen maar te downloaden films/muziek/programms etc. En ik sta maar op 15 GB per maand. Volgens mij klopt er echt geen flikker van.
Download je geen dvd's zeker. Maarja chello news-server is zo brak dat je idd geen 15 gb haalt.

Het zou trouwens wel fijn zijn als ze de voortgang lieten zien, of weten per mail.
ze hebben nu alleen maar een snelheids verhoging aangekondigd en verder hoor je niets meer van ze.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 20:11

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:14:
Nee, dan krijg je de brief + snelheidsdrop bij de 60gb ipv de 40gb ... Daar beaal je dan 80 euro/maand voor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In friesland zijn de snelheden al verhoogd. Buren van mij hebben met de nieuwe motorola duidelijk een verhoging gekregen maar ik niet met mijn oude com21 modem.

Is het iemand bekend dat een verhoging niet mogelijk is voor de oudere modems?

Meer dan een jaar geleden wou UPC de oude modems vervangen door nieuwe. Dit was volgens mij te doen om netwerk gebruik in de hand te houden. Maar bij mij zijn ze de afspraak nooit nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 16:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wimo. schreef op 19 maart 2004 @ 14:54:
[...]

Nee, dan krijg je de brief + snelheidsdrop bij de 60gb ipv de 40gb ... Daar beaal je dan 80 euro/maand voor ;(
word je ook daadwerkelijk teruggezet in snelheid ?
Ik en een vriend van mij krijgen al 2 maanden op een rij de mededeling dat we teruggezet zijn :( , maar we merken er niks van :D

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31

XyS

0.o.O

damn ik had vorige maand echt iets van 20 divxjes gedownload + normaal geinternet + aquamark + een spel van 4 gb
staat er dat ik maar 17 gb heb gedownload
klopt dus echt niet

20x0.7 = 14gb + (hoeveel zal normaal internetten zijn --> dat is kleine progjes downloaden en sites bezoeken) 5gb ofzo + 0.2gb + 4gb = 23.2gb

klopt dus voor geen meter:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06

Acheron

updatepack.nl

Het klopt bij mij ook niet, de teller van UPC staat voorlopig op 2156 MB

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-10 17:19
Denk niet echt dat die monteur moeilijk gaat doen. Maar voor de zekerheid zal ik toch gewoon ff de router ertussenuit halen, heb ik ook gedaan. De monteur wisselt alleen de modem en verteld wat je moet doen om je aan te melden bij chello. Je moet dan naar een bepaalde site en wat gegevens invullen en klaar. Dit werd bij mij ook verteld en ik voerde t uit, maar klopt niet helemaal. Dus moest ik alsnog chello bellen wat weer geld koste. Naja, heeft niet lang geduurt maartoch.

Easy Peasy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 19:50
console schreef op 17 maart 2004 @ 09:41:
[...]

Hoe zit het met Com21 modems dan? Vriend van mij had Chello en is toen overgestapt naar ADSL maar ze hebben nooit zijn modem opgehaalt. Dus hij had een Com21 kastje en TCP/IP gegevens over.

En daar weer een vriend van had zijn rekeningen niet van Chello betaald, dus kwam een vent het Com21 kastje ophalen. Toen had hij dus geprobeert die Com21 modem van zijn vriend, aan te sluiten bij zijn eigen thuis. Na alles aangesloten te hebben, en alle gegevens in gevult te hebben, maakte de modem contact met Chello, en hij kon gewoon internetten!

Kan dit ook gezien worden?
Dat mac-adres van dat modem zal waarschijnlijk wel geregistreed zijn, dus er is een kans dat ze het door krijgen, maar jah omdat de boekhouding daar ook niet geweldig verloopt is het gewoon afwachten.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Iemand enig idee voor als je afgeknepen bent hoe lang ze dat in stand houden ?
mn snelheden zijn drastich veranderd laatste paar dagen dus dat zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

word je ook daadwerkelijk teruggezet in snelheid ?
Ik en een vriend van mij krijgen al 2 maanden op een rij de mededeling dat we teruggezet zijn , maar we merken er niks van
Hihi, kreeg dus vanmorgen die afknijpbrief (die ondertussen bij Radar is :P ) maar nu ik thuis ben, moet ik zeggen dat ik er nog maar bar weinig van merk.
Prutsers zijn het ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Leuk detail:

Ik heb 4 mailtjes in mijn mailbox, 3 waarschuwing + 1 mailtje dat de snelheid is afgeknepen, maar ben nog wel met mijn volledige bandbreedte aan het downloaden. Lopen ze gewoon achter met het afknijpen of zijn ze me vergeten? :+ Ik leech iig door zolang het nog kan, kijk wel waar het schip standt.

Overigens is 100Gb niet veel, het is maar net waar je je breedband-verbinding voor gebruikt. Ik gebruik mijn internetverbinding om Anime en DVD's te downloaden. Dat zijn nou eenmaal grote bestanden, je hoeft niet bij mij aan te komen dat ik geen sociaal leven zou hebben omdat ik wat meer download dan 'normale' gebruikers, beetje bekrompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderhand kan er beter een topic over de nieuwe fair use policy van chello gemaakt worden :+

Ik down maar rond de 3 gig per maand, terwijl ik toch wel alles doe wat ik wil (gamen/muziek/demos/programmatjes), maar kan me wel voorstellen dat mensen veel meer downloaden. Van chello uit begrijp ik het wel weer dat ze een (naar mijn idee redelijke) limiet stellen, lets face it, ze zijn de grootverbruikers liever kwijt dan rijk.

Kun je trouwens echt in twee dagen aan je max zitten, dat lijkt me wel erg sterk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Thunder00x schreef op 19 maart 2004 @ 18:16:
Iemand enig idee voor als je afgeknepen bent hoe lang ze dat in stand houden ?
mn snelheden zijn drastich veranderd laatste paar dagen dus dat zal het wel zijn.
Dat wordt voor de rest van de maand in stand gehouden. Vanaf de 1e heb je weer je oude snelheid terug.

offtopic:
Ik geloof dat moderators een functie hebben om een topic te kunnen splitten, wellicht is dat hier een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

Rekensommetje:
Max down=2560kbit/s=320kByte/s=19200kByte/min=1152MByte/uur
1152MByte/uur=27.6GByte/dag
Knijpen bij 50GB=1.8 dag.. (geheel optimaal)
wat overhead, net niet je limiet halen eraf, niet rekening houdende met Up, beetje positief zien.... 3 dagen
:(

[ Voor 2% gewijzigd door Evil Dax op 20-03-2004 09:43 . Reden: rekensommetje goedgezet (tnx Bergen) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik heb mijn eerste dreigmailtje gehad bij de 34gb, nu is het tweede gekomen terwijl de meter pas op 36gb staat, ERRUG triest hoor.
Ik heb al een bericht gestuurd naar chello, niet dat het helpt ofzo maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

evildax schreef op 19 maart 2004 @ 19:40:
Rekensommetje:
Max down=2560kbit/s=320kByte/s=19200kByte/min=11520kByte/uur
11.5MByte/uur=27.6MByte/dag
wat overhead, net niet je limiet halen eraf, niet rekening houdende met Up, beetje positief zien.... 3 dagen
Ik snap jouw som niet helemaal, jouw uiteindelijke som komt op 27,6MByte per dag uit, niet echt veel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

NG schreef op 19 maart 2004 @ 19:38:
[...]
offtopic:
Ik geloof dat moderators een functie hebben om een topic te kunnen splitten, wellicht is dat hier een goed idee?
Dat doen we na 1000 posts. We zitten nu op 950 ofzo.
evildax schreef op 19 maart 2004 @ 19:40:
Rekensommetje:
Max down=2560kbit/s=320kByte/s=19200kByte/min=11520kByte/uur
11.5MByte/uur=27.6MByte/dag
Yep... Aan de reacties te zien haalt iedereen maximaal ongeveer 240 kB/s trouwens. Nu even de andere kant op:

Stel dat 50 GB de grens is, dan kun je in een maand van 30 dagen 1707 MB per dag downloaden. Stel dat je pc 12 uur per dan aan staat, dan mag je dus 142 MB per uur binnenhalen, op 40 kB/s.
Fairy schreef op 19 maart 2004 @ 23:10:
[...]
Ik snap jouw soms niet helemaal, jouw uiteindelijke som komt op 27,6MByte per dag uit, niet echt veel imo.
...en ik snap jou niet helemaal. Als je 2 tellen langer kijkt zie je dat hij 276 MB ipv 27,6 MB bedoelt. :) (11,5 x 24)

Maargoed, de som klopt inderdaad voor geen meter: Max down = 2560 kbit/s = 320 kByte/s = 19200 kByte/min = 1152000 kByte/uur = 1125 MByte/uur = 27000 MByte/dag (= 26.4 GB/dag)

[ Voor 53% gewijzigd door Bergen op 20-03-2004 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

THxZ0NE schreef op 19 maart 2004 @ 19:49:
Ik heb mijn eerste dreigmailtje gehad bij de 34gb, nu is het tweede gekomen terwijl de meter pas op 36gb staat, ERRUG triest hoor.
Ik heb al een bericht gestuurd naar chello, niet dat het helpt ofzo maar toch.
Bij mij exact hetzelfde! :( Ik heb meteen de helpdesk gebeld, maar ja die lui kunnen ook niet veel natuurlijk. Die kerel zei wel dat die tweede mail iets te vroeg gestuurd leek, omdat het limiet van deze maand tegen de 50GB aan zou zitten (??). Ik zie hier mensen rond de 46 geknepen worden, dus we hebben nog wat ruimte.

Maar het is natuurlijk te zot om los te lopen dat je met een "onbeperkt" abo gewoon niet meer dan 40 a 45 GB mag downloaden in een maand. Chello gebruikt die "Fair Use Policy" (Fuck User Policy) nu gewoon als mooi woord voor datalimiet, terwijl de FUP eigenlijk in het leven is geroepen om te zorgen dat je andere mensen niet kan hinderen met jouw dataverkeer. En sorry hoor, maar als ik 1,5 GB per dag download, dan hinder ik daar echt NIEMAND mee. Dat is namelijk een gemiddelde downloadsnelheid van 18 KB/s !!!! :o :( En dat terwijl de lijn dadelijk geschikt moet zijn voor de 18-voudige snelheid daarvan... ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn.
Was het maar augustus.. dan kon ik ADSL aanvragen.. :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik chello als backup maar ik heb toch echt wel gemerkt.. dat het erop
vooruit is gegaan, dat zie je vooral terug in de ping.
In mijn buurt zaten er voorheen op het lancity platform een stel die hard leechers, nu ze over zijn op eurodocsis kunnen die klootzakken ook geknepen worden, want die maakte het chello internet dik 3 jaar traag.. en nu is het opeens veel beter.. gek he, dus van mij mogen ze.. kijk naar welke buurt problemen heeft, want een of andere kees in een dorp, hoeven ze niet te knijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik wat bovenstaande reacties bevestigen al een tijdje voelde aankomen heb ik eind feb. chello opgezegd en demon aangevraagd, dit was er binnen 14 dagen en heb vd week mn modem terug gebracht. Ik zag aan de gezichten van die knakkers dat ik lang niet de enige was >:) echt, als er alternatieven zijn, stap over, hier wordt je echt depressief van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 20:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Die datagebruik site klopt voor geen meter.. nog steeds niet :
14365 megabyte
Geef die meter aan.. DUmeter geeft dit aan en dit aan..

Zouden ze zelf ook nog een systeem hebben waar ze het goed bijhouden :?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

Omdat ik wat bovenstaande reacties bevestigen al een tijdje voelde aankomen heb ik eind feb. chello opgezegd en demon aangevraagd, dit was er binnen 14 dagen en heb vd week mn modem terug gebracht. Ik zag aan de gezichten van die knakkers dat ik lang niet de enige was echt, als er alternatieven zijn, stap over, hier wordt je echt depressief van
Tja, heb afgelopen week telefoon aangevraagd. Dan word het ADSL. Jammer, toch 5 jaar plezier gehad van Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Laatst online: 10-10 13:07
:'( :'( :'(

(zie ook mijn eerdere post Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd )

Heb nu een ander modem gekregen en nog steeds niet de nieuwe snelheid hoewel ik deze in het begin wel heb gehad. (ben aangesloten vanaf 19 februari).

Is er iemand die in Rotterdam woont met een Motorola Surfboard 5100 die al wel de nieuwe snelheid heeft???

Ik heb nog 1 week de tijd om mijn Chello abbo op te zeggen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 29-10 18:47
Idd, ik ga bij deze ook DSl aan vragen. Twijfel nog of het Telebyte of TweakDSL word. Ik denk Telebyte omdat TweakDSL ook een datalimiet van 80 heeft.

Weet iemand hoelang je opzegtermijn bij chello is?. Ben bang dat ik pas eind volgende maand van chello af kan zijn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 08:43:
Omdat ik wat bovenstaande reacties bevestigen al een tijdje voelde aankomen heb ik eind feb. chello opgezegd en demon aangevraagd, dit was er binnen 14 dagen en heb vd week mn modem terug gebracht. Ik zag aan de gezichten van die knakkers dat ik lang niet de enige was >:) echt, als er alternatieven zijn, stap over, hier wordt je echt depressief van :P
Leuk voor je. Maar wat moet ik er mee ? Nou, ik kan daar dus nix mee. Dus als je volgende keer gewoon vriendelijk wil zijn, en niet gelijk zeggen dat demon of enig andere bbned provider geweldig is. Dat scheelt namelijk nog al wat irritaties, want als demon geweldig zou zijn, had het wel een dekking rond het niveau van KPN. Leuk dat je nu een negatief woordje over chello doet maar ik vind de laatste tijd, snelheidsverhoging en geen downtime vind ik het prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Termi schreef op 20 maart 2004 @ 12:22:
[...]

Leuk voor je. Maar wat moet ik er mee ? Nou, ik kan daar dus nix mee. Dus als je volgende keer gewoon vriendelijk wil zijn, en niet gelijk zeggen dat demon of enig andere bbned provider geweldig is. Dat scheelt namelijk nog al wat irritaties, want als demon geweldig zou zijn, had het wel een dekking rond het niveau van KPN. Leuk dat je nu een negatief woordje over chello doet maar ik vind de laatste tijd, snelheidsverhoging en geen downtime vind ik het prima gaan.
Voor een stel oplichters doen ze het heel aardig ja. :r (Zie mijn vorige post.)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet direct een antwoord vinden op wat ik mij afvraag, namelijk het volgende (Het gaat dan wel niet over de snelheden, maar wel over de migratie die nodig is om die snelheden te krijgen :P):

Momenteel zit ik op het LanCity gebeuren (24.* IP nog). Ik krijg morgen (maandag dus) een nieuwe modem afgeleverd. Na wat problemen een jaar geleden kan ik alleen nog maar op internet als ik mijn IP en DNS enzo vast instel (via DHCP lukt niet).
Nu met de nieuwe modem zal dit vast gaan veranderen weer, neem ik aan?

Ik zit ook achter een router en loskoppelen kan op zich wel, maar is veel gedoe. Is het mogelijk om gewoon de nieuwe instellingen te krijgen of iets in te stellen zonder direct op de modem te zitten?

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Iemand enig idee wat je moet invullen bij gebruikersnaam op de pagina

http://datagebruik.chello.nl ik heb mn email geprobeerd schijnt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31

XyS

0.o.O

hetzelfde wat je in moet voeren bij je mail?

bv

a.jansen
abcj5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Dan krijg ik dus iedere keer dit:

1131 , Sun Mar 21 08:47:58 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:16
Die dataverbruikmeter klopt voor geen hol. Hij geeft ongeveer de helft aan van wat ik verbruikt heb. Als dit bij iedereen het geval is en zoals sommige leden hier melden "slechts" 40 GB te hebben verbruikt volgens deze meter zou je dit dus even moeten verdubbelen. Ik vind 80 GB eerlijk gezegd geen foute datalimiet. Maar goed, dat is iets teveel berust op aannames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

evildax schreef op 19 maart 2004 @ 18:26:
[...]

Hihi, kreeg dus vanmorgen die afknijpbrief (die ondertussen bij Radar is :P ) maar nu ik thuis ben, moet ik zeggen dat ik er nog maar bar weinig van merk.
Prutsers zijn het ! >:)
had ik vorge maand. gewoon door leeche. teminste dat had ik gedaan. had in 3 dage toch nog zo'n 20 gig er bij getrokke >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Thunder00x schreef op 21 maart 2004 @ 08:00:
Iemand enig idee wat je moet invullen bij gebruikersnaam op de pagina

http://datagebruik.chello.nl ik heb mn email geprobeerd schijnt niet te werken.
Alleen wat voor het @ staat in je mailadres, dat is je username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:32

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik kwam er net gewoon in met mijn <gebruikersnaam>@chello.nl en mijn password. Dat werkt dus wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 19:50
Bargemanos schreef op 16 maart 2004 @ 17:53:
is er toevallig een site waar je kan zien welke gebieden al omgezet zijn?? k kan namlijk niks vinden

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starky
  • Laatst online: 30-10 13:47
Ik merkte dit weekend een duidelijke hogere sneldheid op mijn Chello Classic abbo.

210 KBs downl

44 KBs upload

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Bargemanos schreef op 21 maart 2004 @ 19:42:
is er toevallig een site waar je kan zien welke gebieden al omgezet zijn?? k kan namlijk niks vinden
Dat kun je wel concluderen uit een aantal posts denk ik...

LB06 in "Nieuwe snelheden chello Officieel bevest..."
knights16 in "Nieuwe snelheden chello Officieel bevest..."
G-PHREAK in "Nieuwe snelheden chello Officieel bevest..."

Een beetje dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:34:
[...]

[...]

Dat krijg ik telkens, volgens mij komt het door mn com21 modem.. Dat oude ding kunnen ze volgens mij slecht controleren
Heb hetzelfde probleem. En day met een nieuw modem :(

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg net dit mailtje ( derde )
ik ben dus schijnbaar teruggezet bij 47 gig volgens datagebruik.chello.nl
ik kan nog steeds downloaden met gem 80kb/s ?
Ik snap die lui echt niet!!
brief opzegging van chello ligt al klaar om de deur uit te gaan...

Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
:( :( :( Ik had al 2 mailtjes van de lui, een bij 26gb en een een bij 37gb.
Ik ben net over de 39gb heen en ben nu ook op 64k gezet. Ik dacht dat het op 50gb zat voordat je teruggeschroefd werd.
Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Ik ben van plan om al hun diensten hier in huis (chello, telefonie, digital) per direct te gaan opzeggen. :) toch nog een pluspuntje ;) Toch best jammer, ik ben 4 jaar lang een tevreden UPC gebruiker geweest en heb sinds die snelheidsverhoging toch echt niet meer gedownload dan de afgelopen 4 jaar. Naja, aan alles komt een einde.

[ Voor 9% gewijzigd door xabre16v op 22-03-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg deze week ook dit mailtje..... En dat terwijl mijn down deze lopende maand een stuk lager is dan andere maanden hiervoor. Ik proef dus willekeur bij Chello. Vreemd dat ik bij 57 Gb op een plus account al een waarschuwing krijg terwijl het in de ronde gaat dat bij plus zo'n 80 gb zou zijn.

Hoe dan ook zie ik dit wederom als misbruik van hun monopoly aangezien (nadat ik ze net weer begon te waarderen) art.3 van hun FUP staand vrij hand uit te leggen is en je in feite nog niet weet waar je als klant aan toe bent. De ene maand word 60 gb getolerereerd en de andere word je bij 54 gecapt.... Den maar art5 van de WVW..... als de diender vind dat je zonnebril te donker is kan ie je daar al op pakken.... Het is dus afhankelijk van diegene die de beoordeling doet en niet de toetsing aan een vastgestelde limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 09:16:
Ik kreeg deze week ook dit mailtje..... En dat terwijl mijn down deze lopende maand een stuk lager is dan andere maanden hiervoor. Ik proef dus willekeur bij Chello. Vreemd dat ik bij 57 Gb op een plus account al een waarschuwing krijg terwijl het in de ronde gaat dat bij plus zo'n 80 gb zou zijn.

Hoe dan ook zie ik dit wederom als misbruik van hun monopoly aangezien (nadat ik ze net weer begon te waarderen) art.3 van hun FUP staand vrij hand uit te leggen is en je in feite nog niet weet waar je als klant aan toe bent. De ene maand word 60 gb getolerereerd en de andere word je bij 54 gecapt.... Dit doet me denken aan art5 van de WVW..... als de diender vind dat je zonnebril te donker om een motorvoertuig te besturen kan ie je daar al op pakken.... Het is dus afhankelijk van diegene die de beoordeling doet en niet de toetsing aan een vastgestelde limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/img1/4682/dll.JPG

Hier zit ik nu op waarvan ik ongeveer 3gb ergens anders gedownload heb, chello dataverbruik geeft nu zown 44 gb aan, en er komen nu nog 10 gigs bij vanwege wat downloads, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 22:53
Zelf zit ik deze maand op de 29GB en heb eergister een mail van Chello gehad. Per dag ben ik nooit over de 2.3GB gekomen. Het meeste verkeer wat ik heb is upload, dankzij eMule. Nu begin ik me er zorgen over te maken... ik hou niet van dat onzekere... Ik heb mn upload al gecapped op 4kbps en ik download niets meer...

Laat het snel eind april zijn.. nog even genieten van de nieuwe snelheden!
Laat het snel Augustus zijn... einde chello einde Priority! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

vandaag ook al een drijg brief gehad. meteen terug gestuurd: kap eens met al die mailtjes want doen , doen jullie toch niet... helaas kreegneen automaitlje teug dat et automatisch bericht is lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Waarom werkt die dataverbruik bij mij neit >?

1131 , Mon Mar 22 16:43:36 2004

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook.. ik denk dat het door de modem komt (com21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:10:
dat heb ik ook.. ik denk dat het door de modem komt (com21)
klopt, op het com21 platvorm werkt die feature niet.

werd mij ook bevestigd in een mailtje van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik heb lancity daar werkt hij ook niet op

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een nieuwe motorola en daar werkt het ook niet op.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sorry, maar kan iemand misschien dit topic ff renamen naar "Nieuwe datalimiet Chello" ,
want over de nieuwe snelheden gaat het allang niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Goed, ik zit dus nu ak een jaar of 2 bij chello. Nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd heb ik als ik CoD (call of duty) online speel, om de 10 minuten 15secs lag. Ik weet 100% dat dit aan chello ligt (uitvoerig getest op meerdere pc's) Zou dit liggen aan het feit dat ze in de centrale bezig zijn snelheden op te voeren?

Ik ben zelf in het bezit van zo'n COM21 modem. Die zal dus gewisseld moeten worden. Nu is het echter eind maart en ik heb absoluut nog niks van chello over snelheidsverhoging gehoord, terwijl mijn verbinding alleen maar slechter is geworden. Weet iemand misschien of dat komt omdat mijn regio nog niet aan de beurt is? Ik woon in Vlaardingen (hoort in het rijtje Schiedam, Rotterdam, Maassluis).

Ik vind het toch erg jammer dat chello op deze wijze een beetje tekortschiet in het vervullen van zijn verplichtingen aan vaste klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

he he eindelijk verhoging. en wow wat mag ik blij zijn met deze frot snelheden:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 199.6 KByte/sec
(=1597 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 27.9 KByte/sec
(=223 kbps)

btw hebben jullie ook moeite inloggen op msn? ik kan gewoon niet op msn. was er toch de laatste tijd met msn? pas ook al een paar keer op hotmail van dat de server te druk is....

[ Voor 19% gewijzigd door wvdburgt op 23-03-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 00:25
Hallo heb net een waarschuwings meel gekregen.

33310 megabyte in-uitgaand volgens dataverbruik.

Tot hoever kan ik nu ongeveer gaan. Topic is zo groot ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Appie Heijn schreef op 23 maart 2004 @ 13:03:
Hallo heb net een waarschuwings meel gekregen.

33310 megabyte in-uitgaand volgens dataverbruik.

Tot hoever kan ik nu ongeveer gaan. Topic is zo groot ;)
Je hebt hem vrij vroeg gekregen, rond de 45Gb gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 10:34

jaKKer

liev ;x She's on Fire

rond de 40 gb dus... nog 7 gb voor 8 dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Zojuist ook mijn eerste waarschuwings mail (ooit) gekregen. Ik ben over de helft van de limiet volgens het mailtje, alleen werkt de dataverbruik site niet bij mij (Terayon Eindhoven), ik weet dus niet hoeveel ik nog kan downloaden.

BtW Ik heb deze maand vergeleken met andere maanden wel extreem veel en vaak gedownload.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Damn, hoe komen jullie zo hoog :o :X

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.gorter81/got/dum.gif

8)7

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 00:25
Oh dan gaat emule effe een paar dagen offline :D
Zijn die motorola modems al geüpgrade? Gast met terrayon modem op de buurt is wel geüpgrade maar ik nog niet :(

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Laatst online: 22:24
Weet iemand op Plus al is verhoogt in dordrecht.
heb een Thomson TSM 390 modem.

Iemand een idee?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mr-FaTMeN schreef op 23 maart 2004 @ 13:20:
Weet iemand op Plus al is verhoogt in dordrecht.
heb een Thomson TSM 390 modem.

Iemand een idee?
net gelezen dat dat pas half juli ofzo is. Maw: je word hard genaaid, net zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven, Terrayon zojuist geupgrade naar nieuwe snelheden. Ik haal nu 230KBs/32KBs, was 154/13,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 22:55
Hoe gaat Chello mij nog een waarschuwings mailtje sturen?
Ik had per 1-april opgezegd, maar ze hebben afgelopen vrijdag m'n account al opgeheven. (Alleen Internetten zelf werkt nog). Ik heb al zeker >50GB gedownloaded deze maand.
(Overigens: Apeldoorn met Motorola modem is nog steeds niet verhoogd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:41:
Eindhoven, Terrayon zojuist geupgrade naar nieuwe snelheden. Ik haal nu 230KBs/32KBs, was 154/13,5
Moet ik hieruit concluderen dat het niet meer lang duurt voordat de snelheden in Helmond ook omhoog gaan? Nu haal ik 147 kb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzit al vanaf begin met smart te wachten maar hier in Flevo is nog nix geactiveert ofwel ?
snelheden tot nu toe:

Download : 196.1 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 361.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

iemand in Flevoland (Dronten) die al wel is geupgrade ?
(chello-classic.abbo.)

edit:
In almere is het ook al zo up rond de 33 en down ook rond de 230...
Almere hoeft dus nie meer te reageren :9

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 15:17 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.