Mja, Chello.G-PHREAK schreef op 12 maart 2004 @ 23:52:
[...]
ik kan ook al vanaf het begin van de avond niet meer connecten met msn
ligt aan chello blijkbaar
Nouja, ben ''blij'' dat ik niet de enige ben, anders had ik niet geweten waar te zoeken.
Verwijderd
Mja, Chello.G-PHREAK schreef op 12 maart 2004 @ 23:52:
[...]
ik kan ook al vanaf het begin van de avond niet meer connecten met msn
ligt aan chello blijkbaar
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dus...Sign In
The .NET Messenger Service is temporarily experiencing difficulty. You may be unable to sign in. Please try again later.
Laatst bijgewerkt: 12-3-2004 14:38:00 Pacific Time (GMT -8:00)
[ Voor 58% gewijzigd door Bergen op 13-03-2004 00:25 ]
If it aint broke, fix it till it is!
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Verwijderd
zelfde snelheid hier, in een dorp tussen apeldoorn en deventerBrEeZeR schreef op 13 maart 2004 @ 08:49:
Juist, in de grotere steden kan het netwerk de snelheden blijkbaar niet aan
Ik heb echt stabiel rond de 44/45 kb/s upload en +/- 250 kb/s down (hangt van server af).
/me blij dat hij in Friesland woont.
Welk onderdeel van chello draait op Windows 2003? De routers?lammmetak schreef op 13 maart 2004 @ 00:49:
nou nou. chello is niet alles maar om nu alles in hun laadje te schuiven....
ze draaien windows 2003. WINDOWS. dat crasht ook wel eens hoor:P
[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 13-03-2004 11:12 ]
khad et over microsoft en msn wat gister niet werke....Bergen schreef op 13 maart 2004 @ 11:11:
[...]
Welk onderdeel van chello draait op Windows 2003? De routers?
Oh.. ik denk al..lammmetak schreef op 13 maart 2004 @ 12:27:
[...]
khad et over microsoft en msn wat gister niet werke....
zozo ik hoop dat dit niet klopt voor jouTermi schreef op 13 maart 2004 @ 12:14:
Dieren (6950) is ook gedeeltelijk / helemaal naar de nieuwe snelheden. Download van 30 KB/s maar me upload blijft nog hangen rond de 160.
[ Voor 5% gewijzigd door XyS op 13-03-2004 12:49 ]
Maar uploaden naar me chello web-space gaat wel met 42 Kbyte/s
Resultaten van http://www.speedtest.nlVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 09:47:
[...]
zelfde snelheid hier, in een dorp tussen apeldoorn en deventer
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
[ Voor 8% gewijzigd door wvdburgt op 14-03-2004 01:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 12:52 ]
Offtopic:Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 19:53:
onstabiele download
Ik heb du meter gecaptured, en zoals je daar kan zien is het erg onstabiel.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Vrouwen zijn net als ruitenwissers, als ze nat zijn piepen ze niet!
Verwijderd
wneer hebben ze jou dan een mail gestuurd dat t in z'dam op de nieuwe snelheid over is dan?XyS schreef op 13 maart 2004 @ 12:48:
hmm
hiero in zaandam is het niet sneller geworden nadat ik dat mailtje heb ontvangen hoor
voor: max 184 kb/s (download duhh)
na: precies hetzelfde.
vind ik wel lullig eigenlijk,moeten ze geen mailtje sturen dat het sneller is geworden
lammmetak schreef op 13 maart 2004 @ 01:49:
maare ffkes wat meer op topic: heeft iemand uit gemert al een snelheidsverhoging of omstreken( das noord oos brabant)
marshal schreef op 02 maart 2004 @ 00:23:
Had straks Chello helpdesk aan de lijn en die vertelde mij dat eind deze maand in deze regio de modems omgeruild zouden gaan worden en dat ze helemaal overgingen op eurodocsis. En dat dan ook meteen de snelheid omhoog zou gaan.
FYI: deze regio is Helmond.
Het lijkt me erg sterk dat ze je modem anders gaan instellen om je op smallband te krijgen, ze zullen gewoon je bandbreedte knijpen, daar kan je zelf tenminste niet aan sleutelenxabre16v schreef op 14 maart 2004 @ 23:10:
Weet iemand of Chello alle modems op afstand kan terug zetten op 8K als je je datalimiet overschrijt? Ik heb een Terayon TeroPro en heb al zo'n mailtje wegens teveel dataverkeer binnen.
The devil is in the details.
en HOE knijpen ze die bandbreedte bij mij thuis dan?December schreef op 14 maart 2004 @ 23:11:
[...]
Het lijkt me erg sterk dat ze je modem anders gaan instellen om je op smallband te krijgen, ze zullen gewoon je bandbreedte knijpen, daar kan je zelf tenminste niet aan sleutelen
Gewoon net zoals ze de bandbreedte altijd regelen: met servers/software die de bandbreedte verzorgen?xabre16v schreef op 14 maart 2004 @ 23:33:
[...]
en HOE knijpen ze die bandbreedte bij mij thuis dan?
[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 14-03-2004 23:38 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Nisei op 15-03-2004 03:36 ]
wat voor modem?Nisei schreef op 15 maart 2004 @ 03:35:
Leeuwarden:
Max download: 265 KB/s
Max upload: 48 KB/s
Ik ben tevreden
Verwijderd
Verwijderd
Wat bedoel je met de boel vrijgeven?Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 12:32:
Even een tip als dat al nog niet gegeven is..
Bel Chello op 0900 1580
Geef aan dat je een ander netwerk kaartje hebt en of ze de boel willen vrijgeven.
Dan moet je opnieuw inloggen en heb je gelijk de snelheids verhoging.
Ik heb dat vandeweek moeten doen omdat ik de router r tussen uit wilde hebben. En had daarna gelijk de snelheidsverhoging. Toen vriend gebeld en hij heeft het ook gedaan via het vrijgeven. en ook bij hem lukt het.
Tot nu toe hebben 6 mensen het gedaan die ik ken en bij alle is het op die manier gelukt.
Dus heb je geen geduld dan is dit een optie.
Verwijderd
met een terayon gaat dat niet. die zit vast op het netwerk kaartVerwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 12:48:
[...]
Wat bedoel je met de boel vrijgeven?
Als je een nieuwe netwerkkaart hebt dan is het toch helemaal geen probleem om internet er op te zetten?
Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes) Platform TerayonTriple-D schreef op 15 maart 2004 @ 12:47:
Wat voor modem?
[ Voor 69% gewijzigd door Nisei op 15-03-2004 15:33 ]
Verwijderd
Is dit hetzelfde als dmv je 'my service' een nieuw mac-adres doorgeven?Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 12:32:
Even een tip als dat al nog niet gegeven is..
Bel Chello op 0900 1580
Geef aan dat je een ander netwerk kaartje hebt en of ze de boel willen vrijgeven.
Dan moet je opnieuw inloggen en heb je gelijk de snelheids verhoging.
Ik heb dat vandeweek moeten doen omdat ik de router r tussen uit wilde hebben. En had daarna gelijk de snelheidsverhoging. Toen vriend gebeld en hij heeft het ook gedaan via het vrijgeven. en ook bij hem lukt het.
Tot nu toe hebben 6 mensen het gedaan die ik ken en bij alle is het op die manier gelukt.
Dus heb je geen geduld dan is dit een optie.
Als je je modem voor het eerst aanzet of als je een andere netwerkkaart aan je modem koppelt, kun je alleen naar www.chello.nl en krijg je daar automatisch de wizard te zien waarmee je je mac-adres en serienummer van het modem door kunt geven. Dit in combinatie met je gebruikersnaam en wachtwoord zorgt ervoor dat je internet werkt. Dus volgens mij kun je zonder het invullen van de juiste gegevens niets beginnen.Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 14:35:
Hoe worden illegale chello gebruikers eigenlijk opgespoord ?
Kijkt chello naar het mac-adres van de kabelmodem of die geregistreerd staat bij chello ?
En stel iemand heeft een geregistreerd kabelmodem van chello en gebruikt die om illegaal te internetten, wordt dat dan opgemerkt ?
Haha, maar je was vast niet de enige die met dit soort vragen belt. Dit gaat dmv van alle fora op internet natuurlijk heel snel rondTangLeFuzZ schreef op 15 maart 2004 @ 15:29:
Stond ik ff voor lul net...
Ik belde erheen, dacht ik vraag het gewoon, misschien reset hij wel iets waardoor het ook bij ons sneller zou worden....
"U heeft een Com21 modem?"
- "ja"
"Dan hoeven wij helemaal niks vrij te geven...."
- "@#$"
[ Voor 47% gewijzigd door schumacher op 15-03-2004 15:44 ]
Verwijderd
En stel iemand heeft een accountje, alsnog zouden ze kunnen zien of die abbonee betaald ?schumacher schreef op 15 maart 2004 @ 15:42:
[...]
Als je je modem voor het eerst aanzet of als je een andere netwerkkaart aan je modem koppelt, kun je alleen naar www.chello.nl en krijg je daar automatisch de wizard te zien waarmee je je mac-adres en serienummer van het modem door kunt geven. Dit in combinatie met je gebruikersnaam en wachtwoord zorgt ervoor dat je internet werkt. Dus volgens mij kun je zonder het invullen van de juiste gegevens niets beginnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:48 ]
Wat bedoel je?Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:47:
[...]
En stel iemand heeft een accountje, alsnog zouden ze kunnen zien of die abbonee betaald ?
Verwijderd
Stel iemand heeft een chello kabelmodem geregeld, en ook nog een user account .. van chello, kunnen die gasten bij chello dan zien of die gene illegaal op het internet zit, ook al heeft die gene een geregistreerd legaal modem.
Geen idee, ik ben verder geen insiderVerwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:13:
[...]
Stel iemand heeft een chello kabelmodem geregeld, en ook nog een user account .. van chello, kunnen die gasten bij chello dan zien of die gene illegaal op het internet zit, ook al heeft die gene een geregistreerd legaal modem.
[ Voor 6% gewijzigd door schumacher op 15-03-2004 17:29 ]
Natuurlijk, je hebt toch geen chello-abo? Trouwens, als je een useraccount hebt betaal je toch zowieso al?Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:13:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 15-03-2004 16:49 ]
Verwijderd
Je hebt geen chello, maar wel een legaal modem, en een useraccount omdat je vroeger chello had, gaan die gasten bij chello pas verder kijken als ze een illegaal modem tegenkomen ?Bergen schreef op 15 maart 2004 @ 16:47:
[...]
Natuurlijk, je hebt toch geen chello-abo? Trouwens, als je een useraccount hebt betaal je toch zowieso al?
-1 Flame.....schumacher schreef op 15 maart 2004 @ 16:21:
[...]
Geen idee, ik ben verder geen insider
Ben jij met vage praktijken bezig ofzo
[ Voor 33% gewijzigd door Red op 15-03-2004 17:26 ]
Bij deze dan mijn excusesDoRRoN schreef op 15 maart 2004 @ 17:23:
[...]
-1 Flame.....
Zo'n rare vraag vind ik het niet hoor. Ik heb hier zelf ook 2 modems liggen, ééntje in gebruik, 1-tje bij een ontruiming blijven staan en mocht ik toen meenemen.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Steam: CatBearCow
Verwijderd
nee ff bellen met ze als je tenminste een motorala bak of teringjong (terayon) hebthp38guser schreef op 15 maart 2004 @ 17:38:
Als ik het goed begrijp moet je je dus opnieuw registreren met een ander Macadres, bijvoorbeeld vanaf een andere PC?
Lijkt me wel een leuke truuk
Mijn snelheden:Bartjeuhz schreef op 15 maart 2004 @ 18:16:
Ping test Nederland : 239.0 ms
lekkere ping heh...overal is dit overigens zo...ook als ik CS speel of iets dergelijks
Verwijderd
een Terayon modemhp38guser schreef op 13 maart 2004 @ 13:45:
[...]
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 13 2004 om 13:42:40 UTC+0100)
Download : 174.0 KByte/sec
Upload : 17.0 KByte/sec
Connection : 1,070.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms
Inderdaad, zelfde snelheid... als altijd!!!
@Nomolus, wat voor modem heb jij?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:30 ]
En werkt het nu echt op een motorola?Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:18:
[...]
nee ff bellen met ze als je tenminste een motorala bak of teringjong (terayon) hebt
Verwijderd
Ik heb de provisioning page al gehad etc.. ik kom zonder problemen het internet op, ik wil alleen weten of upc erachter kan komen, dat ik af en toe hun dienst als backup gebruikDoRRoN schreef op 15 maart 2004 @ 17:23:
[...]
-1 Flame.....
Zo'n rare vraag vind ik het niet hoor. Ik heb hier zelf ook 2 modems liggen, ééntje in gebruik, 1-tje bij een ontruiming blijven staan en mocht ik toen meenemen.
@ forzatio: Volgens mij moet het wel lukken, waarschijnlijk moet je je wel weer even aanmelden op de provisioning pagina van Chello.
Nu we het er trouwens toch zo over hebben, is het ook mogelijk om 2 modems aan 1 splitter te hangen, dus dat ik dan 2verbindingen heb ? Want zoals hier boven te lezen valt heb ik dus 2 modems. En heb ook wel de nodige koppelstukjes liggen om 2 modems aan te sluiten op het 'cable isra
punt'.
Volgens mij moet dit wel te doen zijn, aangezien er in studentenhuizen toch ook wel meerdere aansluitingen kunnen zijn. Of dubbele samengetrokken woonhuizen
Steam: CatBearCow
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ik ben de helpdeskmedewerker, ik heb je hierop betrapt en ga je voor de rest van de maand op 64kbit zetten...Bartjeuhz schreef op 15 maart 2004 @ 20:39:
hahahawoot
ik heb net ff met upc gebeld...de internet connectie aan de bak van mijn vader gehangen en gezegt dat ik er niet meer op kwam. Ik deed overigens wel alsof ik totaal nix van pc's enz af wist(terrayon? zegt me niets...
)
maargoed die gasten geven ff alles vrij...mac adres enz
ik sluit alles opnieuw aan en wat zie ik:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 15 2004 om 20:37:35 UTC+0100)
Download : 224.4 KByte/sec
Upload : 30.3 KByte/sec
Connection : 1,116.0 Conn/min
Ping test Nederland : 108.0 ms
hoera helpdesk!
[ Voor 61% gewijzigd door Nisei op 15-03-2004 23:00 ]
Ja, Wezep en Oldebroek gaan nooit snelheidsverhoging krijgen. Ze zijn veel te bang dat wij in dit gat veel te veel informatie over de rest van de wereld over ons heen krijgenDoRRoN schreef op 15 maart 2004 @ 22:33:
@ Fairy, weet jij al meer over de verhoging als je toch bij UPC werkt? * Fairy from Oldebroek, you from Wezep.
Dat is niet zo vreemd, ze moeten het aantal Com21 modems gewoon met een bepaald percentage binnen een wijk verminderen om genoeg capaciteit te hebben in de toekomst. Dan bellen ze vermoedelijk gewoon willekeurig mensen met een Com21 modem op en als ze dan genoeg modemwissel afspraken gemaakt hebben houden ze op.Exorcist schreef op 16 maart 2004 @ 15:55:
Wat ik niet snap :
Ik woon in Rotterdam-zuid, en in mijn straat zijn meerdere mensen met Chello. Nu ben ik de enige, die verleden jaar zomer een ander modem heeft gehad (Terayon TJ715/720, EuroDOCSIS). Nu zijn de snelheden hier nog niet veranderd hoor, maar ik vind het vreemd dat de anderen in mijn straat nu nog steeds die COM21 hebben?
Moet overigens wél zeggen, dat mijn connectie continu top is, al jaren..en dat voor in Rotterdam! Ben benieuwd wanneer Rdam-zuid aan de beurt is.
uhuuummm
Geduldig afwachten, net als iedereen?XyS schreef op 16 maart 2004 @ 17:33:
ok ik heb een motorola modem,
wat moet ik doen om de nieuwe snelheden te krijgen?
Verwijderd
Join the clubVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:26:
Echt een goede zet van chello hoor die snelheidsverhogingen!
Ik heb het 3 jaar en nooit problemen en nu al zo een 2 weken packetloss waar je eng van wordt!
Speel je warcraft 3 opeens boem stopt die na 1 minuut verder!
Een netwerk dat al geen genoeg capaciteit had heeft nu helemaal geen capaciteit meer. Gelukkig is adsl nu aan gevraagd en gaat chello de deur uit.
Geen bellen meer naar de helpdesk!!!! JOEHOE!
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Die helpdesk dan! Moet ik die mafkees gaan uitleggen wat packetloss is ofzo!
je bent wel erg trots op die uitspraak ofniet, aangezien je het in twee topics aan het schreeuwen bent. lang over na moeten denken?Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:43:
[...]
CHELLO = Calamiteiten horen en lang laten openstaan
Verwijderd
Ik ben een gefrustreerde gedupeerde!!!G-PHREAK schreef op 16 maart 2004 @ 18:50:
[...]
je bent wel erg trots op die uitspraak ofniet, aangezien je het in twee topics aan het schreeuwen bent. lang over na moeten denken?![]()
stakker
Zie je mailVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:43:
[...]
Die helpdesk dan! Moet ik die mafkees gaan uitleggen wat packetloss is ofzo!
Hij zegt ja pakketjes komen wel aan hoor!!!
Lol wat een verschil ook heh een ping van 9999ms of een timeout!!!
Anyway Xs4all de Mesiah here I come!
En om jullie een hart onder de riem te steken!
(ik zou toch echt even een overweging gaan maken of al die moeite waar is)
Wachten tot de zomer op een snelheidsverhoging (hier dan sommige hebben hem dan ok) Terwijl je in 12 dagen een sneller adsl lijntje hebt voor een eurotje meer.
Het is nu maart en de zomer juli duurt toch effe langer!!!
SUCCES!!!
PS Ik weet eindelijk wat chello betekent!
CHELLO = Calamiteiten horen en lang laten openstaan
ligt eraan op welk modem je hebt, teryon is bijna niet illegaal te doen, maar met een lancity kan een kind de was doen, en deze zijn bijna niet te traceren, ze zien wel dat er een mac online komt maar waar kunnen ze bijna niet zienVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:54:
Kan iemand nog ff toelichten hoe UPC illegale gebruikers opspoort ?
uhuuummm
Verwijderd
Uhh dat nieuwe type motorola sb5100 eurodocsis dus, overigens een legaal modem van chello.. alleen geen abboBargemanos schreef op 16 maart 2004 @ 18:57:
[...]
ligt eraan op welk modem je hebt, teryon is bijna niet illegaal te doen, maar met een lancity kan een kind de was doen, en deze zijn bijna niet te traceren, ze zien wel dat er een mac online komt maar waar kunnen ze bijna niet zien
Hoe zit het met Com21 modems dan? Vriend van mij had Chello en is toen overgestapt naar ADSL maar ze hebben nooit zijn modem opgehaalt. Dus hij had een Com21 kastje en TCP/IP gegevens over.Bargemanos schreef op 16 maart 2004 @ 18:57:
[...]
ligt eraan op welk modem je hebt, teryon is bijna niet illegaal te doen, maar met een lancity kan een kind de was doen, en deze zijn bijna niet te traceren, ze zien wel dat er een mac online komt maar waar kunnen ze bijna niet zien
Tot de zomer?Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:43:
[...]
Wachten tot de zomer op een snelheidsverhoging (hier dan sommige hebben hem dan ok) ...
Verwijderd
Ik neem toch aan dat ze hele wijken tegelijk doen?lammmetak schreef op 17 maart 2004 @ 20:47:
idd et zuigt hier nog steeds. wij maar meer schokke voor iets wat voor de zelfde geld sneller kan
kvind et eerlijker als ze eerst de vaste klanten doen. die betale immers al lang genoeg te veel voor te weinig......
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 09:16 ]
Verwijderd
Money for nothin' and your chicks for free
Mja, wat is "Vrij veel". De ene vind 10GB al extreem, terwijl de andere met 100GB nog niet genoeg heeft.TangLeFuzZ schreef op 18 maart 2004 @ 08:47:
Worden hier wel 's mensen afgeknepen met een Classic account dan??
Ik heb nog nooit een waarschuwingsmailtje gehad, ben nog nooit afgeknepen, hell, ik heb zelfs nog nooit naar m'n verbruikte dataverkeer gekeken!
Weet wel dat het vrij veel is, pc staat 24/7 aan
[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 18-03-2004 08:55 ]
🌞🍃
Verwijderd
ja zoiets ..lammmetak schreef op 17 maart 2004 @ 09:30:
ik zag hier een stukje terug dat als je vraagt of je een andere mac adres wilt dat je dan upgraden kan?? klopt dat?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq