Ik denk niet dat er binnenkort betere servers komen... Het enige wat echt helpt tegen 'kontridders' is een toegang zien te krijgen tot een password beveiligde server...
Ik moet trouwens zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer succes heb op 'open' servers met collision op full (of forward only). Je leert omgaan met die crashers. Soms heb je nog wel eens pech dat je de eerste bocht niet doorkomt, maar ik denk dat ik zo ongeveer 4 van de 5 races alsnog voorin eindig (of win) door op een slimme manier de eerste bocht(en) in te gaan. Na een paar keer weet je wel waar die Destruction Derby fanaten vol gas de bocht induiken... Vaak zijn ze te ontwijken door een wat andere lijn te nemen of door ze gewoon ff voor te laten...

Maar het blijft zwaar klierig als het fout gaat...
Ik riij tegenwoordig toch ook wel regelmatig op non-collision servers. Ik vond dat eerst ook geen reet aan (een beetje samen time triallen..) maar het is toch wel leuk, vooral als je sneller wordt er regelmatig wint. Ten eerste hebben de auto wel degelijk invloed op elkaar (slip stream), hetgeen overigens neit altijd positief is) en ten tweede is het best wel spannend omdat je nooit weet wanneer iemand een foutje maakt... Zo heb ik al veel races gewonnen van op zich snellere rijders, doordat hun in de laatste lap een klein foutje maakten, terwijl ik veel constanter reed. Je zit dan toch echt wel met een race-gevoel te rijden, om het zomaar te zeggen, en het is alsnog zwaar kicken als je dan wint of vooraan eindigt doordat je toch nog onverwachts iemand hebt ingehaald.
Daarnaast zijn die ghost-races ook wel lekker voor je rating!

Als je goed genoeg bent, natuurlijk...
Maar... met collision on rijden blijft het leukst...
Wat ik trouwens erg klierig vind van die rating (naast het feit dat vastlopers of server lockups waar je NIETS aan kunt doen je meteen weer tig punten kost

) is dat die rating op een of andere manier op je computer wordt bewaard... Zo had ik een redelijk nette rating van 1700 nog wat die ik nu dus helemaal kwijt ben omdat ik m'n computer helemaal opnieuw heb geinstalleerd... Op zich wel lachen hoor: kom je met 1500 punten op een server waar al die 1600 plus gasten denk van 'o, daar winnen we makkelijk van' en dan scheur je (zowat) iedereen voorbij!

Je wint ook snel veel punten zo!

Maar als ik alle punten optel die ik onterecht verloren heb door vastlopers en time-outs... daar wordt je niet goed van...