[Opera] Sommige links werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Specs:
Win2K SPIV
Opera 7.22 (vrijwel de laatste officiële release)

Probleem:
Bij pagina's als deze http://www.tweakers.net/nieuws/30928 waar je dus kan reageren, of een beoordeling insturen, heb ik altijd het probleem dat als ik op dat icoontje van reageren klik of op Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/t.gif om tegen iemand iets te zeggen dat er niets gebeurt.

Opera zegt al wel dat het document "Document 100%" is ingeladen, en ik neem dus aan dat ik de volledige content (minus afbeeldingen eventueel) al krijg te zien.
Zelfs al wacht ik tot alle aafbeeldingen erop staan. Verschijnt het adres nog steeds niet, omdat hij bezig is met nog gegevens te downloaden.

Zegt ie altijd van die zaken als:"Sending request to adserver.webads.nl...."
Altijd blijft die maar requests vragen voor commerciële boodschappen.
Wat waarschijnlijk maakt dat ik die pagina atlijd handmatig met X-je moet stoppen.
(Dan stopt die request) Maar kan ik nog altijd niet die link [url]javascript:void(null)[/url] openen.

Ik neem wel aan dat er hiervoor een zinnige rede is en ik IE eens en voor altijd nu kan achterwege laten :)

EDIT: Lap, topictitel vergeten aan te vullen. "[Opera] Links op nieuwspagina niet te openen"

[ Voor 6% gewijzigd door Mizitras op 07-02-2004 15:30 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
Ik neem wel aan dat er hiervoor een zinnige rede is en ik IE eens en voor altijd nu kan achterwege laten
Hier is inderdaad een zinnige reden voor: Opera houdt zich niet aan de HTML standaard, wijkt af, doet z'n eigen ding. Leuk, maar dit soort problemen is daar het resultaat van...

Titel edit.

==> SA

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46

GeekK

Rag Mama Rag

Mizitras schreef op 07 februari 2004 @ 15:29:
Specs:
Win2K SPIV
Opera 7.22 (vrijwel de laatste officiële release)

Probleem:
Bij pagina's als deze http://www.tweakers.net/nieuws/30928 waar je dus kan reageren, of een beoordeling insturen, heb ik altijd het probleem dat als ik op dat icoontje van reageren klik of op [afbeelding] om tegen iemand iets te zeggen dat er niets gebeurt.
Probeer 7.23 eens; ik gebruik ook Opera en heb hier geen problemen mee.

En tsja, HTML-standaarden. Ik heb hier technisch geen verstand van, maar het lijkt me eerder dat Opera zich niet houdt aan de HTML-"standaarden" zoals die door MSIE worden gebruikt. Opera staat zich erop voor dat ze juist wél de W3C-specificaties voor HTML gebruikt, dit itt tot andere browsers (voorn. MSIE).

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik vermoed dat de popup gewoon geblokkeerd wordt...

Intentionally left blank

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46

GeekK

Rag Mama Rag

crisp schreef op 07 februari 2004 @ 16:34:
ik vermoed dat de popup gewoon geblokkeerd wordt...
Idd dat zou ook kunnen...

@Mizitras: heb je via F12--> "Pop-up-vensters weigeren" geselecteerd? De andere opties laten (gevraagde) pop-ups wel toe.

Maar upgrade ook even naar 7.23. ;)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Mizitras
  • Niet online
GeekK schreef op 07 februari 2004 @ 16:39:
[...]
Idd dat zou ook kunnen...

@Mizitras: heb je via F12--> "Pop-up-vensters weigeren" geselecteerd? De andere opties laten (gevraagde) pop-ups wel toe.

Maar upgrade ook even naar 7.23. ;)
"Open requested pop-ups windows only"

"Ff upgrade" Met smallband is dat niet "ff" :p

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Cutebritney schreef op 07 februari 2004 @ 16:22:
[...]

Hier is inderdaad een zinnige reden voor: Opera houdt zich niet aan de HTML standaard, wijkt af, doet z'n eigen ding. Leuk, maar dit soort problemen is daar het resultaat van...
Flame even ergens anders, zo'n reactie is behalve een leugen echt niet nodig?? Uit verscheidene tests blijkt dat Opera's compatibiliteit minstens even goed is als mozilla. En VEEL beter dan IE en daar vertrouwt 95% van de internet gebruikers op.. Misschien dat je versie 5 bedoelt, tegenwoordig zijn we al 2.5 versie verder ;)

Maar even on topic.
Wellicht heb je norton antivirus of kazaalite draaien, de eerste heeft een ad-blocker, en de tweede veranderd je hosts file zodat advertenties niet meer laden. Heb je daar al naar gekeken? Dit is zeer waarschijnlijk de oplossing.

Met F12 krijg je een menutje waarbij je kan zien of je Enable javascript aan hebt staan, en je popup settings. Als je die goed zet en daar mee speelt moet het goedkomen.

7.23 is volgens mij alleen een veiligheidslek, dus upgradne zou hier echt niet voor uit moeten maken.

Kijk ook even naar de javascript settings in File -> preferences -> multimedia ->javascript options, hier kan je javascript gedeeltelijk uit zetten. Bij mij staan de onderste twee opties unchecked, de rest staat aan).

Is dit trouwens alleen bij opera of ook bij mozilla en IE? en heb je dit altijd gehad?

[ Voor 21% gewijzigd door Justice op 08-02-2004 01:19 ]

Human Bobby

• Mizitras
  • Niet online
Kheb die javascript stuff zoals jou nu aangepast.
Niet echt een verschil, ma kom. Gedaan toch.
Opera 7.23 toch maar geodnlwoad, wie weet, bug fixes.
(zal die nog vandeweek installeren)

En die ads, nou, geblockt ddoor norton, zonealarm, kazaa, etc....wat je wil.
Van degeen die ik gebruik (norton) die ze blockt...mij niet gelaten, is toch een goei zaak zeker :)

Alleen de pest zit erin dat ik hier héél de tijd zie "sending request to adserver.webquest.nl".
Dus de reclamejongens van tweakers zeg maar :-/

En moet ik op X klikken, dan verschijnt URL.

Dus nog steeds niet alles 100% in orde.

Pagina: 1