Nieuw gebouwde pc's willen niet goed starten

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb 5x dit systeem samengesteld voor het bedrijf van mijn pa:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Moederbord   ECS L7S7A2 + Onboard LAN
Processor   Athlon XP2500+, 512kb cache, 333 MHz FSB    BOXED
Geheugen       512 MB PC2700 Kingston ValueRam CL2.5
Behuizing    Sweex CL4 middletower
Videokaart   Club3D GeForceFX 5200 128 MB
Geluidskaart   Onboard
CD-ROM/R/RW Lite-On 52x32x52x
Harddisk       Maxtor 80gb 7200rpm 8mb cache
Diskette       Samsung 1.44 MB
Koeling     CoolerMaster 80mm 2x

Totaal bij yorcom.nl:       460,50

Geen verkeerd systeempje dus, zeker niet aangezien de prijs. Het moest een budget workstation worden, dus geen gezeur van "Intel is beter" of zo. Wordt toch redelijk duur als je 5x 150 euro extra kwijt bent omdat je een 'betrouwbaarder' merk wil.

Nu heb ik er 2 gebouwd, en die willen allebei niet goed starten.
De eerste die ik had gebouwd startte dan uiteindelijk wel na een BIOS clear, maar de 2e wil zelfs na een BIOS clear niet starten. Die eerste wil dan wel, dan niet starten. Beetje @ random.
Het vreemdste is dat als ik een van de pc's aan zet, het alarm lampje van mijn router gaat knipperen, en dat als ik dan de pc uit zet, het WAN lampje uit valt.
Mijn internet valt dus weg als ik de pc aan zet!
Het heeft niets met netwerk te maken, omdat hij ook weg valt als ik geen netwerkkabel insteek.

Ik verdenk het moederbord er van, omdat mijn zusje ook al problemen had met ECS: ECS K7S5A Pro ziet XP2400+ als 1.466 GHz Applebred?

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Zijn er componenten die niet met elkaar overweg kunnen of zo?
Ik moet er nog 3 bouwen, maar ik heb geen zin om die te bouwen, en dat dan achteraf blijkt dat het moederbord de boosdoener is... Kan ik straks alle pc's weer uitbouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door X-G op 07-02-2004 23:52 . Reden: Ik is slet die tabel verkeerd had staan (schopt R.) ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Wat voor voeding zit er in die sweex kast? ( sweex staat niet echt voor kwaliteit)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Waarom in hemelsnaam ECS moederborden en niet een Asus of zo ? Vooral omdat je aan den lijve problemen hebt ondervonden met een mobo van ECS ...

[ Voor 40% gewijzigd door Juicy op 07-02-2004 14:30 ]

-

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik had ook problemen met dat bordje bij mijnn broer.
Hij starte wel op maar bij uitschakelen ging hij automatische weer opstarten.
Na een biosflash nergens meer problemen mee gehad.

http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=267

[ Voor 15% gewijzigd door makkie op 07-02-2004 14:37 ]

• X-G
Voeding is 300W, standaard voeding in die kast.
Kast heb ik geen slechte ervaringen mee, heb er 3 volgebouwd voor een vriendin van me :)

ECS mobo gekozen omdat dat een mooi goedkoop merk is met alles er op en eraan.
Ook had ik veel positieve reacties gelezen over dit moederbord.
Ik dacht dat het een toevalstreffer was dat het mobo van me zusje het niet deed.

BIOS flash.. Voor dit mobo heb ik nog geen BIOS zien staan op de site van ECS. Of ben ik nu scheel? :P Bdw, moet ik eerst de pc in komen, maargoed, da's de volgende stap :P

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou zeggen de Sweex voedingen. Als je je hardware ook maar een KLEIN beetje liefhebt, haal je die dingen eruit en zet je er iets degelijks in...

BIOS update zou ook nog kunnen...

Hier stond een dode link.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

DJT

Zeker als het bedrijfscomputers zijn lijkt het me dat ze betrouwbaar moeten zijn. Bij betrouwbaar denk ik toch aan een merk als Asus, zeker niet aan Elitegroup (ECS).

Denk dus dat je het mobo als schuldige aan kunt wijzen. Misschien mag je ze omruilen voor vergelijkbare (en misschien iets duurdere) modellen van Asus?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Jah, ik zou als je na de dingen als bios update ect. het nog steeds niet aan de praat krijgt, proberen om het systeem even aan een andere voeding (300+ Watt) te hangen om het te testen.

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
X-G schreef op 07 februari 2004 @ 14:35:
Voeding is 300W, standaard voeding in die kast.
Kast heb ik geen slechte ervaringen mee, heb er 3 volgebouwd voor een vriendin van me :)

ECS mobo gekozen omdat dat een mooi goedkoop merk is met alles er op en eraan.
Ook had ik veel positieve reacties gelezen over dit moederbord.
Ik dacht dat het een toevalstreffer was dat het mobo van me zusje het niet deed.

BIOS flash.. Voor dit mobo heb ik nog geen BIOS zien staan op de site van ECS. Of ben ik nu scheel? :P Bdw, moet ik eerst de pc in komen, maargoed, da's de volgende stap :P
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=267

• X-G
Ok, ik zal er eens een 550W Q-tec in hangen, die heb ik toevallig nog ene liggen :)
Wel crap, Yorcom's technische dienst is niet open zaterdag :|

Verwijderd

X-G schreef op 07 februari 2004 @ 14:35:
hier is de nieuwste bios te vinden :)

Ik zelf het ook problemen ondervonden met dit bord. Kwam niet verder dan de helft van de installatie van XP. Ik heb het moederbord geruild voor hetzelfde exemplaar die het wel goed doet.

heb je trouwens versie 0 of 2 van dit moederbord?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 14:45 ]

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38

MF

Take a Seat

offtopic:
Ik ben nu denk ik wel de zoveelste, maar neem de volgende keer gewoon een Asus uit de X-X serie die zijn niet alleen goed maar ook goedkoop

• X-G
Nou, ik heb er ff een 350W'er in gelegd (die 550W Qtec had ik al in een andere pc gelegd).
Het internet valt nu niet weg als ik de pc aan zet, maar booten wil hij nogsteeds niet.
Waarschijnlijk ligt het dus aan het ECS mobo, k heb alleen niets om te testen; k ga niet deze pc helemaal uitbouwen om ff te testen :P

Iemand nog een idee?

• X-G
Nouja, k heb de pc's laten bekijken door de systeembeheerder van m'n pa's bedrijf, maar die kon me al helemaal niets meer vertellen, en het enige wat eruit kwam was "de videokaart is kapot, want hij geeft geen beeld". Videokaarten als test in mijn eigen systeem gelegd, en liep als een tiet. Dat is t probleem dus niet.

Dus pc's weer terug naar mij toe, en ik ben weer gaan testen.
Heb zojuist in een van de pc's een andere videokaart en geheugenmodule gelegd, en verder ALLES (behalve CPU) eruit gehaald, en nogsteeds doet hij t niet; hij boot niet en bij het aanzetten van de pc valt mijn internetverbinding weg.

Na dit alles vermoed ik echt dat het moederbord ruzie zoekt, maar dat lijkt me wel erg vreemd aangezien 3/5 pc's het niet doen, en de overige 2 maar half werken.

Iemand nog een ander idee?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 10:25
Terug brengen lijkt mij een goede optie.

Als je ze enkelt als workstation wilt gebruiken waarom gebruik je dan geen Epia-bordjes?
Zijn zuinig klein en alles wat je nodigt hebt (behalve mem en HD evnt. CD/DVD) zit er al op.

Alles is terug te redeneren naar 4

• X-G
Steef1983 schreef op 21 februari 2004 @ 15:32:
Terug brengen lijkt mij een goede optie.

Als je ze enkelt als workstation wilt gebruiken waarom gebruik je dan geen Epia-bordjes?
Zijn zuinig klein en alles wat je nodigt hebt (behalve mem en HD evnt. CD/DVD) zit er al op.
Omdat we graag een paar jaar ermee vooruit willen kunnen, en met een Epia ding gaat dat niet, daar zijn ze niet snel genoeg voor.

Maarja, k zal maandag even naar Yorcom bellen, kijken wat zij ervan zeggen.
Als ik met pc en al terug ga om na te laten kijken, gaat me dat 50 euro per pc kosten |:(

[ Voor 16% gewijzigd door X-G op 21-02-2004 17:38 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 10:25
Tuurlijk niet zij leveren produkten die niet naar behoren functioneren. Hoe zij dit gaan oplossen moeten ze zelf weten maar dat kunnen ze niet op de klant verhalen (lijkt mij).

Alles is terug te redeneren naar 4

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

X-G schreef op 07 februari 2004 @ 14:24:
Ik heb 5x dit systeem samengesteld voor het bedrijf van mijn pa:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Moederbord   ECS L7S7A2 + Onboard LAN
Processor   Athlon XP2500+, 512kb cache, 333 MHz FSB    BOXED
Geheugen       512 MB PC2700 Kingston ValueRam CL2.5
Behuizing    Sweex CL4 middletower
Videokaart   Club3D GeForceFX 5200 128 MB
Geluidskaart   Onboard
CD-ROM/R/RW Lite-On 52x32x52x
Harddisk       Maxtor 80gb 7200rpm 8mb cache
Diskette       Samsung 1.44 MB
Koeling     CoolerMaster 80mm 2x

Totaal bij yorcom.nl:       460,50

Geen verkeerd systeempje dus, zeker niet aangezien de prijs. Het moest een budget workstation worden, dus geen gezeur van "Intel is beter" of zo. Wordt toch redelijk duur als je 5x 150 euro extra kwijt bent omdat je een 'betrouwbaarder' merk wil.

Nu heb ik er 2 gebouwd, en die willen allebei niet goed starten.
De eerste die ik had gebouwd startte dan uiteindelijk wel na een BIOS clear, maar de 2e wil zelfs na een BIOS clear niet starten. Die eerste wil dan wel, dan niet starten. Beetje @ random.
Het vreemdste is dat als ik een van de pc's aan zet, het alarm lampje van mijn router gaat knipperen, en dat als ik dan de pc uit zet, het WAN lampje uit valt.
Het heeft niets met netwerk te maken, omdat hij ook weg valt als ik geen netwerkkabel insteek.

Ik verdenk het moederbord er van, omdat mijn zusje ook al problemen had met ECS: ECS K7S5A Pro ziet XP2400+ als 1.466 GHz Applebred?

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Zijn er componenten die niet met elkaar overweg kunnen of zo?
Ik moet er nog 3 bouwen, maar ik heb geen zin om die te bouwen, en dat dan achteraf blijkt dat het moederbord de boosdoener is... Kan ik straks alle pc's weer uitbouwen.
Lekkere "bedrijfs" systemen....

Je neemt een budget ECS bord, een AMD (voor bedrijfspc?), Valueram, sweex kast (hou maar op) en wat voor schijf gaat erin....een 8MB cache?

:/

Mag ik vragen om wat voor bedrijf het gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 21-02-2004 18:21 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

beetje vreemde keuze idd voor een bedrijssysteem waarbij je zelf zegt dat 150 euri/systeem erg veel uitmaakt...

waarom geen goed merk mobo met onboard zut (zoals je vid. kaart) en waarom in vredesnaam 2500+ ?! weet niet watvoor werk d'r op gedaan wordt, maar aan de videokaart te zien geen zwaar grafische ontwerping oid en voor andere dingen lijkt mij 2500+ echt overkill en kan je weer hoop euri besparen door een tragere proc erin te doen.
Juist NIET besparen op de voeding, daar moet je juist op goede kwaliteit letten (geen 1 bedrijf vind het fijn als in een warme zomer de crappy voedinkjes als rotte appels van het dak gegooid kunnen worden). en die hdd.. tja 8mb ... tis misschien niet zo erg nodig als het voor office oid gebruikt gaat worden hoor..
X-G schreef op 21 februari 2004 @ 17:38:
[...]

Omdat we graag een paar jaar ermee vooruit willen kunnen, en met een Epia ding gaat dat niet, daar zijn ze niet snel genoeg voor.

Maarja, k zal maandag even naar Yorcom bellen, kijken wat zij ervan zeggen.
Als ik met pc en al terug ga om na te laten kijken, gaat me dat 50 euro per pc kosten |:(
haha grappig ben jij 8)7 50 euro pp als je een ondegelijk product hebt gekregen..afleveren die hap en laat hun het maar uitzoeken en nix betalen!

En nog een tip:
als je het via i-net hebt gekocht en je je nog kunt beroepen op die terugstuur-regeling doe dat dan want deze dingen zuigen 3x hard voor een bedrijf!

waarom de baas van enig zelfrespecterend bedrijf dit soort werk uitbesteed aan zijn 16(17?) jarige zoon/dochter mag mij overgens een raadsel wezen hoor.. nofi, maar hij heeft nu niemand om zich op te beroepen als het zaakje niet goed zou deugen oid..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 18:32 ]

• stylezzz
  • Nu online
Jaaa, maar mijn zoon heeft er verstand van dus die brengt dat wel in orde. Stelt toch geen ruk meer voor die pctjes tegenwoordig..... ;)

Maar goed. Ditch de ECS mobo's en haal er in geval een normaal merk voor. Asus, MSI van mijn part maar geen 3rd grade elitegroup shit. Sweex voeding is leuk voor thuisgebruikers, voor bedrijfsmatig gebruik graag een simpel A-open kastje ofzo. (kost je misschien 10-20 euro meer per kast) Met het geheugen/hdd of de rest van de onderdelen is niks mis, maar waarom in godsnaam een FX5200 kaart? Gaan ze daar zitten gamen ofzo????? ;)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

En ook een zoon die niet snapt dat bedrijfspc's stabiel moeten zijn! Met een intel bordje + cellie en een 40gb harddiskje ben je misschien zelfs goedkoper uit! En die brander snap ik ook niet helemaal? Scheelt ook weer minimaal 20€ met een normale cd speler
dominator schreef op 21 februari 2004 @ 18:45:
Jaaa, maar mijn zoon heeft er verstand van dus die brengt dat wel in orde. Stelt toch geen ruk meer voor die pctjes tegenwoordig..... ;)

Maar goed. Ditch de ECS mobo's en haal er in geval een normaal merk voor. Asus, MSI van mijn part maar geen 3rd grade elitegroup shit. Sweex voeding is leuk voor thuisgebruikers, voor bedrijfsmatig gebruik graag een simpel A-open kastje ofzo. (kost je misschien 10-20 euro meer per kast) Met het geheugen/hdd of de rest van de onderdelen is niks mis, maar waarom in godsnaam een FX5200 kaart? Gaan ze daar zitten gamen ofzo????? ;)
Rest van de hardware goed?

ECS -> Intel
XP2500 -> Celeron 2ghz
Maxtor 80 8mb -> Maxtor 30/40 2mb
FX5200 -> Radeon 7000
Geheugen is wel goed
Brander -> CD-rom

Oftewel totale miskoop

Laat je vader dit maar niet lezen :+

[ Voor 87% gewijzigd door Ebayzo op 21-02-2004 18:51 ]

Default blanke hetero

• X-G
Nu mijn kant van t verhaal:

Idd, mobo had ik een andere moeten kiezen, schaam me er ook voor dat ik ECS had gekozen.
De rest is onzin geblaat van jullie.
AMD is niets mis mee, en is gewoon een stuk sneller voor minder euro's.
Een XP2500+ is bovendien 20 euro duurder dan een XP1900+ oid, maar heel stuk sneller.
HD is hetzelfde gedoe, voor 20 euro meer heb je een 2x zo grote hd met 8 MB cache, die dus makkelijk 3 jaar mee kan.
Videokaart vond ik ook overkill, maar is de goedkoopste die ze hebben, en anders zou ik voor onboard VGA moeten gaan, met shared memory of zo, wat dus een zwaar vertragend effect heeft op de pc.
Geheugen mag je gewoon niet minder dan 512 MB nemen als je 3 jaar vooruit wil met zo'n pc.
Brander is ook paar euro duurder dan CD-ROM, en daar komt bij dat ik eerst m'n pa heb gevraagd wat ie wilde, en hij wilde graag een brander in de pc's.
Behuizing... ik heb al 4 pc's gebouwd met zo'n behuizing, en stuk voor stuk 0 problema's.

Enne, k heb het hier met me pa ook al over gehad, en alles beargumenteerd, itt tot jullie ongeargumenteerd geblaat :)

Daar komt bij dat hun systeembeheerder (nog?) minder weet; volgens hem werkt Windows 2000 niet op dit systeem, omdat dit systeem te nieuw is? Hij wilde dus ff 5x opnieuw Windows XP gaan kopen, en allemaal van dat soort onzin.

[ Voor 12% gewijzigd door X-G op 21-02-2004 19:07 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

X-G schreef op 21 februari 2004 @ 19:05:

Idd, mobo had ik een andere moeten kiezen, schaam me er ook voor dat ik ECS had gekozen.
Een XP2500+ is bovendien 20 euro duurder dan een XP1900+ oid, maar heel stuk sneller.
HD is hetzelfde gedoe, voor 20 euro meer heb je een 2x zo grote hd met 8 MB cache, die dus makkelijk 3 jaar mee kan.
Videokaart vond ik ook overkill, maar is de goedkoopste die ze hebben, en anders zou ik voor onboard VGA moeten gaan, met shared memory of zo, wat dus een zwaar vertragend effect heeft op de pc.
Geheugen mag je gewoon niet minder dan 512 MB nemen als je 3 jaar vooruit wil met zo'n pc.
Brander is ook paar euro duurder dan CD-ROM, en daar komt bij dat ik eerst m'n pa heb gevraagd wat ie wilde, en hij wilde graag een brander in de pc's.
Behuizing... ik heb al 4 pc's gebouwd met zo'n behuizing, en stuk voor stuk 0 problema's.

Enne, k heb het hier met me pa ook al over gehad, en alles beargumenteerd, itt tot jullie ongeargumenteerd geblaat :)

Daar komt bij dat hun systeembeheerder (nog?) minder weet; volgens hem werkt Windows 2000 niet op dit systeem, omdat dit systeem te nieuw is? Hij wilde dus ff 5x opnieuw Windows XP gaan kopen, en allemaal van dat soort onzin.
AMD is een stuk langzamer voor iets minder knaken dus dat argument kun je al wegstrepen

Default blanke hetero

Verwijderd

X-G schreef op 21 februari 2004 @ 19:05:

ben blij dat ik altijd ongenuanceerd blaat joh ... tot nu toe heb jij ons nog niet "ge-blaat" waarvoor die pc's gebruikt gaan worden.... :O

20 extra euri hier... 20 extra euri daar... nog wat euri's extra hier... nog 70 extra euri voor een videokaart daar.... kom ik toch al weer ruim over de 100 euri heen... ben blij voor je dat het bedrijf van je vader is, een ander bedrijf zal je dit niet in dank afnemen als jij zo met hun geld omgaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:31 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Laat die systeembeheerder maar eens een cursusje volgen...a++, network+ of misschien een ander vak gaan leren! Enneh ik snap niet dat je een stabiel systeem zoekt en dan rucksichtloos instabiele onderdelen gaat aanschaffen. Argumentatie is hier nvt hoor, als jij je keuze voor de pc moet beargumenten gaat het ook goed mis. NFI maar denk er nog eens over na.

Verwijderd

EbAyzo schreef op 21 februari 2004 @ 19:11:
[...]

AMD is een stuk langzamer voor iets minder knaken dus dat argument kun je al wegstrepen
Krijgen we nu een AMD vs Intel discussie????

jou argument is klinklare onzin....lees eens ff wat hardwarereviews! :(

Bovendien weet de ts nu wel dat ie de verkeerde componenten heeft gekocht...help hem liever hoe ie die pctjes aan de praat krijgt...

@ ts..
verder snap ik trouwens niet dat jij die pctjes moet samenstellen en bouwen ....laat die systeembeheerder dat doen.......die is daar verantwoordelijk voor niet een knul van 16 of 17 jaar.en als die gast dat niet kan..........vul de rest maar zelf in... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:22 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:18:
[...]

Krijgen we nu een AMD vs Intel discussie????

jou argument is klinklare onzin....lees eens ff wat hardwarereviews! :(

Bovendien weet de ts nu wel dat ie de verkeerde componenten heeft gekocht...help hem liever hoe ie die pctjes aan de praat krijgt...
Door zijn onderdeeltjes weer lekker retour te zenden.......anders staan deze bakken over een paar weekjes weer aan de kant!

offtopic:
Hij begon btw: "AMD is niets mis mee, en is gewoon een stuk sneller voor minder euro's."

Niks tegen AMD hoor...heb hier ook een 1700+ en een 2400+ en een Duron 800 staan :) maar voor bedrijfsdoeleinden is Intel gewoon een veiligere keus

Default blanke hetero

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
code:
1
2
3
4
5
6
7
Aopen H500a      59,95 Goede voeding, 'stabiele' nette kast. 
Asus p4pe-X       69,50 Lan, ddr400, 800fsb, goed bord voor de toekomst
Celeron 2.0 box  72,50 Stabiel, snel zat voor alles, 'koud'. 
9200                    49,50
40 gb                  heb ze in de winkel liggen voor 59,00 wellicht zijn ze ergens goedkoper 
256 mb ddr 333 kingston  42,50 
Cdrom speler 20 euro

totaal:
372,95 ofzo. Losse meuk erbij, maken we er 400 van (heb je voldoende geld over voor diskette station en kabeltjes enzo.

Zo zou ik het doen :)
http://usa.asus.com/produ...et478/p4pe-x/overview.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Icey op 21-02-2004 19:43 ]

Verwijderd

EbAyzo schreef op 21 februari 2004 @ 19:23:
[...]

Door zijn onderdeeltjes weer lekker retour te zenden.......anders staan deze bakken over een paar weekjes weer aan de kant!

offtopic:
Hij begon btw: "AMD is niets mis mee, en is gewoon een stuk sneller voor minder euro's."

Niks tegen AMD hoor...heb hier ook een 1700+ en een 2400+ en een Duron 800 staan :) maar voor bedrijfsdoeleinden is Intel gewoon een veiligere keus
hij had ook een paar duron chippies kunnen gebruiken....maar goed, een celleron werkt ook prima...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Part

Helemaal niets.....

Ik denk dat je met dit in de achterhoofd even verder moet zoeken.
Is bv je 220volt aansluiting niet ergens super brak.

Probeer het eens op een andere groep.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:19
Part schreef op 21 februari 2004 @ 22:48:
[...]

Ik denk dat je met dit in de achterhoofd even verder moet zoeken.
Is bv je 220volt aansluiting niet ergens super brak.

Probeer het eens op een andere groep.
Hier sluit ik me dus volkomen bij aan. Als compleet losstaande apparaten last krijgen van een pc, dan ligt dat toch echt aan de stroomvoorziening.
* TafkaT voorziet een stroom-uitval :+
Zoals je zegt vervang je een oudere pc, die waarschijnlijk veel minder watt trok, waardoor het vroeger niet zo was.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Tja,
Ik dacht eerst: voeding.
Maar bij een zwaardere voeding bleven de problemen. Als ik dan bedenk, dat hetzelfde probleem bij alle 2 PC's optreedt ..: is wel de juiste hoeveelheid koelpasta op de processor aangebracht ?
Als je dat op alle 2 PC op dezelfde wijze (=hoeveelheid) hebt gedaan, en dan kán dat verklaren waarom die PC 's alle 2 identiek down gaan.

Ik zou met 1 PC gaan 'experimenteren', en om te beginnen de videokaart - die volgens mij ook veel power trekt - verwijderen of vervangen door een oudje van 4 - 16 Mb.
Dit uiteraard met de zwaardere voeding.
Daarbij zou ik 'trage' timings voor het geheugen gebruiken.
Dan zou ik de cpu verwijderen, en opnieuw plaatsen met een juiste(re) hoeveelheid koelpasta.
Als het dan draait, zou ik de sweex voeding gebruiken, en vervolgens de 5200-VGA plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 21-02-2004 23:36 ]

eagle

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 08:47

BLN

Wat een crap hier. Dat mobo is gewoon kloot. DIe onderdelen kloppen echt wel.

1. Celerons zijn echt extreem sloom. Die verzetten geen reet. een celeron 3 gieg is nix vergeleken met een 2500+.
2.een fx5200 trekt echt weinig stroom. Misschien 20-25 watt.
3. 80 gieg schijven hebben een veel betere prijs/gieg verhouding dan 40 gieg schijven. nl. 1 eur per gieg waar 40 gieg schijven zoown 1.50 per gieg kosten. en ze willen nog een paar jaar vooruit.
4 Die kast en voeding zijn echt wel genoeg voor t systeem. Die heeft namelijk maar 150-200 watt nodig en dat redt die sweex voeding wel(kep die kast zelf gebruikt voor een klant met asus a7n8x deluxe-1024 mb ram-gf fx5200-cdlezer-brander-2x 120 gb sata) en die trekt t easy. Dat mobo is gewoon ruk.

If it ain't broken, don't fix it

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

BiX schreef op 21 februari 2004 @ 23:24:
Wat een crap hier. Dat mobo is gewoon kloot. DIe onderdelen kloppen echt wel.

1. Celerons zijn echt extreem sloom. Die verzetten geen reet. een celeron 3 gieg is nix vergeleken met een 2500+.
2.een fx5200 trekt echt weinig stroom. Misschien 20-25 watt.
3. 80 gieg schijven hebben een veel betere prijs/gieg verhouding dan 40 gieg schijven. nl. 1 eur per gieg waar 40 gieg schijven zoown 1.50 per gieg kosten. en ze willen nog een paar jaar vooruit.
4 Die kast en voeding zijn echt wel genoeg voor t systeem. Die heeft namelijk maar 150-200 watt nodig en dat redt die sweex voeding wel(kep die kast zelf gebruikt voor een klant met asus a7n8x deluxe-1024 mb ram-gf fx5200-cdlezer-brander-2x 120 gb sata) en die trekt t easy. Dat mobo is gewoon ruk.
Voor een groot deel mee eens.

Er wordt echt een hoop loos geblaat in dit topic, maar in mijn mening moet je gewoon 2 dingen even goed in het oog houden: De voeding en het moederbord.
Die kast is prima hoor ;) alleen de bijbehorende voeding wil je misschien wel even de straat op stampen.
Je zag al verschil toen je de Q-tec voeding gebruikte. Dat zegt in mijn ogen genoeg. Zorg dat je asus bordjes krijgt en een degelijke 300watt voeding per pc.

Probleem opgelost :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Inderdaad, alsof een een amd te instabiel is ofzo? :? Misschien in de K6 periode ja :z.

Voor een bedrijfs PC is de onboard vidkaart trouwens meer dan genoeg. Zo'n ding zal het systeem heus niet 'vertragen' als je geen games gaat spelen oid.

Gewoon brak ECS bordje inruilen voor een Asrock bord ofzo :).

tvw

• Brothar

Brothar

meester

Maar bij de Asrock zit geen cardreader (Ik overweeg momenteel een ECS-mb aan te schaffen), en werken met dat geheugen kan voor een bedrijf nuttig zijn, denk ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 21-02-2004 23:51 ]

eagle

Verwijderd

Atgast schreef op 21 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Voor een groot deel mee eens.

Er wordt echt een hoop loos geblaat in dit topic, maar in mijn mening moet je gewoon 2 dingen even goed in het oog houden: De voeding en het moederbord.
Die kast is prima hoor ;) alleen de bijbehorende voeding wil je misschien wel even de straat op stampen.
Je zag al verschil toen je de Q-tec voeding gebruikte. Dat zegt in mijn ogen genoeg. Zorg dat je asus bordjes krijgt en een degelijke 300watt voeding per pc.

Probleem opgelost :)
Ik heb ook een Sweex kast+voeding, maar met mijn plannen om te OC'en heb ik maar een Q-tec 550watt genomen :9 . Zo'n systeempje als jou moet de sweex voeding makkelijk kunnen trekken! Maar er is wel verschil tussen de voeding combo met kast. Bij de een kast krijg je andere OEM voeding dan bij de andere. Hier draait een P4 2,4 +512ddr+80GB+Ti4600 op een 300watt Sweex (maxpower eigenlijk bij deze kast) voeding. Alles stabiel alleen de 12volts lijn is vrij laag!
Als jij zelf al snel verschil ziet tussen de voedingen weet je ook dat jou voeding dus brak is :9

Dat je een 2500+ als bedrijfs pc doet, vind ik neit zo vreemd hoor. Lekkere snelle cpu die niet te veel nu kost. De enige fout, die je dus zelf al inziet, is het ECS bord. Je moet bij een bedrijfs pc een gigantisch stabiel bordje hebben. (dus een goed merk). ECS is goedkoop doet zijn werk ook, alleen je merkt gewoon aan alles dat het GOEDKOOP is B) en niet altijd even goed/stabiel!
Stuur de mobo's terug en bestel een ASUS/Abit/MSI allemaal wel goed :*)

Succes (leuk projectje voor je :9 )

PS. Die systeembeheerder mag je dan ook wel eens eerdaags ontslaan en wijs hem even op beginnersweb.nl :+
offtopic:
niet allemaal zo zeiken jongens op hem, een klein foutje maakt hij maar we zijn erom hem te helpen 8)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

het gaat er niet om of die voeding het trekt, maar hoe stabiel hij is.
Als in een bedrijf, waar vaak veel zware apparaten op 1 groep staan, er een fluctuatie op het lichtnet komt, dan kon dit wel eens het einde betekenen van je voeding + computer als je een el cheapo voeding gebruikt.

En hoe reageert zo'n voeding als er continu belasting op staat? Of als ie wat warm wordt?
Dit soort dingen wil je je niet af hoeven vragen -> goede voeding kopen!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat zijn toch geen systemen wat je samenstelt voor een bedrijf? Voor particulier is het nog een baggersysteem. Ik vind het trouwens geen superprijs want dat kan ieder bedrijf nog leveren. Ik zou liever voor hetzelfde geld een configuratie kiezen met een Gigabyte 7S748 moederbord, zelfde proc, 512 MB DDR PC400 White Lake, A-Open QF50C kast, Zelfde kast, Samsung cd-writer, Samsung 80 GB 7200 en je hebt dan 3 jaar garantie op de hd, mb en proc. Dan heb je volgens mij een veel beter systeempje.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

En weer gaat de helft van het topic verloren aan de helden die het niet kunnen laten alles van voor tot achter af te kraken zonder enige oplossing te bieden, want dat is waar de ts om vraagt. :Z

En weer ontopic,
Probeer de pc's eens op een ander lichtnet te testen desnoods weer met een andere voeding.
Aangezien je ook al 'kaal' hebt geboot en aangezien je blijkbaar al vele malen succesvol een systeem in elkaar hebt gesleuteld, lijkt het me als bovenstaande niet werkt dat of je moederboard of je geheugen gaar is. In dit geval misschien wederom een 'toevalstreffer'. Je zou iig het geheugen (en desnoods andere onderdelen kunnen testen in een andere pc) maar anders zou het toch echt het moederboard moeten zijn denk ik.
Ik heb de ballen verstand van ECS moederboarden, maar misschien is er een onbekend conflict met bijv jouw merk geheugen of een ander onderdeel, het SCHIJNT vaker voor te komen (of merkconflicten moeten allemaal broodje aap verhalen zijn :P ).
In de laatste gevallen zou ik terug gaan met je moederboard, het probleem en alles wat je geprobeerd hebt uitleggen en met een kleine bijbetaling voor een merk met een hoge reputatie gaan. (mijn voorkeur is ook Asus, maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren).
Je hebt er niet veel aan en het is al 100 keer gezegd, maar let de volgende keer beter op de essentiele hardware (mobo, memory, voeding etc) van een pc, hieraan mag meer besteed worden zodat op andere (minder belangrijke) onderdelen bezuinigd kan worden. Een (bedrijfs)PC moet gewoon stabiel zijn, snelheid en helemaal extra opties zijn imho minder van belang, helemaal met een klein budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 01:26 ]

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 19:04
Ik heb zelfde mobo+kast, en amd 2200 ( specs ), maar bij mij werkt het prima hoor. Dus mobo is prima hoor.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 19:06

BHQ

Ik hoop niet dat je terug gaat naar plorcom, klote garantieregeling hebben ze daar :r. Pas maar op straks bouwen ze je systeempje om naar een duron 1,6 en houden ze het geld zelf! (Beetje extreem voorbeeld)

Verwijderd

Yapser schreef op 22 februari 2004 @ 09:23:
Ik hoop niet dat je terug gaat naar plorcom, klote garantieregeling hebben ze daar :r. Pas maar op straks bouwen ze je systeempje om naar een duron 1,6 en houden ze het geld zelf! (Beetje extreem voorbeeld)
Waar basseer je dit op :? Graag onderbouwingen he!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Weggooien die ECS borden, heb ik ook veel last mee gehad bij budget systemen. Altijd gezeur, zo kende sommige K7S6a's wel thoroughbred CPU's, andere niet, zelfde config.

Ik heb laatst een systeempje gebouwd met een ASRock K7VM2. Dit bord heeft onboard LAN, sound, en video (prosavage8).

Het werkt prima; de pc heeft hier iig anderhalve dag non-stop gedraaid. Enig nadeel aan dit bord is dat het een iets oudere KT266 chipset heeft, maar dan maakt niet uit voor een bedrijf. Overigens kostte het ding onder de 50 euro...

Verder even over de "bedrijfs" PC:
Je zegt dat budget belangrijk is. Geforce FX5200? Een goedkoop rot kaartje werkt toch prima voor 2D? En op de CPU is misschien ook nog iets te besparen... lastige met zo'n 166mhz cpu is dat het dus niet werkt op het bord dat ik hier net noem, dan moet je de nieuwere en iets duurdere kopen.

Check dit: http://www.sis.com/products/chipsets/oa/socketa/746.htm

da's pas lekker slim 8)7 Je koopt een bord dat max een FSB van 266 aan kan, en dan ga je er een barton van 333 op zetten, vind je het heel gek dat OC-ed het bord niet goed werkt?

Afbeeldingslocatie: http://www.sis.com/images/products/diagram/746.jpg

edit:
Ik als AMD gebruiker erger mij enorm aan al dat gezeik steeds over intel beter als AMD. Zeker de user die een Celeron aanraadde is ver heen, die dingen presteren zeer zwak, lees toch is wat reviews, en zijn ook nog eens duurder als AMD.

AMD heeft nu ook nogeens een voorsprong met z'n 64 bit systemen. En een groot deel van de gebruikers heeft nogsteeds het idee dat AMD minder is als Intel, zeker in een bedrijfscomputer, en dat is totale onzin. En heter zijn ze ook allang niet meer.
Het 486 / K6 tijdperk is over mensen!

[ Voor 29% gewijzigd door pierre-oord op 22-02-2004 12:04 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

wat mij verder een beetje stoort is dat de oplossing als 30x genoemd is en dat de ts nog steeds niet heeft beantwoord waarvoor die pc's nou gebruikt gaan moeten worden (bijv 80 gig hdd, is leuk voor thuisgebruik, maar waar gaat een bedrijf dit voor gebruiken? word/excel/data vult dat echt niet op! waar meeste thuisgebruikers veel gb's voor gebruiken is voor mp3 en film en foto's. nou dat is neem ik aan niet de bedoeling op je werk?!).

En kan TS deze dingen nou nog terug sturen indien hij ze via i-net heeft besteld? zonee dan is de hele discussie over de slechte configuratie beetje nutteloos nu.. zoja dan zou ik hem dat aanraden wel te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 12:56 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Geen Intel vs. AMD meer!

Wie toch nog over Intel/AMD begint nu kan rekenen op een OW. Lees BELANGRIJK: Intel vs AMD discussies <- LEZEN !!! anders (nog) eens.

TS : 1. Bekijk Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens.
2. De enige goede manier om erachter te komen wat er aan scheelt is om steeds onderdelen uit te sluiten. Draai eens memtest, als het even kan met het geheugen in zo'n ECS bord. Dit kan brak geheugen (onwaarschijnlijk) of incompatibiliteit aanwijzen.

Verder sta ik te kijken van het plaatje van pierre-oord. Ik weet voor 99,8% zeker dat de 746 wél 166Mhz FSB aankon. Ik zat fout, en ik weet nu het verschil tussen de 746 en de 746FX ;). Dus TS, ik zou eerst maar 'ns nazoeken of je nu een SiS 746 of 746FX hebt. Volgens http://www.ecsusa.com/products/l7s7a2.html ondersteund het bord overigens wel 166Mhz FSB cpu's, de L7S7A (zonder 2) echter niet zo lijkt het, dus vermoedelijk heb je wel een 746FX.

Voor verdere testen zou ik verder ook gewoon een goede voeding erin doen. Desnoods een Codegen oid, maar gewoon geen Sweex/Maxpower/Leeh-men/etc. Je kan er best eerder leuke systeempjes mee hebben gebouwt, maar er zit toch echt een reden achter dat die zooi goedkoop is. Zeker voor de testen moet je dus gewoon een goede voeding ergens vandaan halen, en daar valt geen Q-tec onder. Ga een Antec/Enermax/Fortron/etc zoeken en test daarmee verder, dan weet je tenminste vrij zeker dat je voeding het probleem niet is. En vergeet niet ook op een andere groep te testen na zoveel problemen, mogelijk is inderdaad je stopcontact brak, en bovendien, als er iets gevoelig is voor een niet-al-te constante spanning, dan zijn het wel cheapovoedingen..

Dat 5 moederborden brak zijn lijkt me vrij zeldzaam, maar je kán de pech hebben en een brakke batch te hebben. ECS, Asrock zijn min of meer gokmerken : je kan mazzel hebben en dan heb je voor weinig geld een plank die geweldig presteert voor z'n geld en überstabiel is. Je kán pech hebben, een brakke batch treffen en je kan ze allemaal weggooien... ECS/Asrock heeft afaik ook wel een iets hoger uitvalspercentage. Meer DOA.

Ik heb zelf overigens een Asrock K7S8XE - Als Asrock niet de eerste was geweest met de SiS748 chipset was het waarschijnlijk ook een ECS geweest ;)

En een systeembeheerder die beweert dat de videokaart stuk is omdat de machine geen beeld geeft en denkt dat Win2K niet op een XP2500+ draait kan beter gisteren dan vandaag ontslagen zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• X-G
Bedankt dat sommigen het voor me opnamen.
Sorry voor het late antwoord, ik was carnaval vieren, dus had beetje weinig tijd om te antwoorden :P

Nu het antwoord op de vragen:
Allereerst even antwoord op de meestgestelde vraag: "wat voor bedrijf en wat moet er met die pc's gebeuren?"
Het is een financieel advies bureau, en met de pc's wordt dus de boekhouding gedaan, brieven gemaild en dat soort dingen. Mijn vader wilde echter ook een beetje redelijke videokaart hebben, omdat hij ook soms iets aan vrijetijd wil doen op die pc's. Daar komt bij dat dit de goedkoopste videokaart is die ze bij Yorcom verkopen, op onboard dingen na dan.
Zo kom ik meteen op punt 2: "waarom bij yorcom?". Ik heb inmiddels (incl deze) zo'n 10 pc's bij Yorcom besteld en zelf er ook voor heel wat honderden euro's aan onderdelen gekocht, en steeds klasse service gehad. Paar keer defecte dingen gehad, werd binnen een week vervangen.

Over het vervangen van hardware: k heb inmiddels alles vervangen behalve de CPU en de voeding. Dat ga ik dus dadelijk doen, omdat ik nu weer tijd heb. CPU is een XP2400 T-bred met 133 MHz FSB, dus die zal hij dan al helemaal moeten slikken, mocht hij deze inderdaad niet willen pakken. Maarja, dan nog maakt het niets uit of het nou komt omdat er een Barton in zit: het zou gewoon met deze onderdelen moeten werken. Werkt het niet, ligt het dus aan het moederbord. (hij draait die andere 2 wel gewoon op 166 MHz FSB, dus mobo kán het aan)

@ mssl: die systeembeheerder zit er ook niet lang meer bij ;)

Enne, die voeding zou niets mis mee moeten zijn, om dezelfde reden als ik al vertelde: ik heb meerdere systemen met deze kast (en dezelfde voeding dus ook) gebouwd, en kingFINN deelt die ervaring met mij. Waarom ze zo goedkoop zijn? Waarschijnlijk geen dure onderdelen in gebruikt, waardoor de voeding misschien geen 350W maar maar 300W haalt. Nog altijd veel meer dan wat nodig is dus.

Rest van de onderdelen is allemaal goed merk, alleen mobo is dus een mindere keuze geweest. (hoewel ik het vreemd vind, want ik heb begrepen dat ECS een van de grootste OEM leveranciers ter wereld is -vorige bedrijfspc's daar hadden bdw ook een ECS mobo, en was niet door mij samengesteld)

Als ik nog iets vergeten ben te beantwoorden, zet het hier dan ff onder plz :)

[ Voor 4% gewijzigd door X-G op 22-02-2004 19:55 ]

• X-G
Nouja, er is gewoon echt geen touw aan vast te knopen:

De eerste pc heb ik de XP2400+ ingelegd, samen met de GF2 en 256 MB PC2700 lat. Wilde niet booten. Toen andere voeding erin, bootte hij wel zonder problemen.
Daarna XP2400+ vervangen door de XP2500+ barton, bootte ook gewoon (ook met die andere voeding dus). Daarna de nieuwe videokaart en geheugen (FX5200 en 512 MB PC2700) erin gelegd, bootte hij ook gewoon mee.
Je zou zo dus zeggen dat het aan de voeding ligt.

Dus ik die voeding direct in een andere pc gelegd, waar dus alle standaard onderdelen nog in zitten (XP2500+, FX5200 en 512 MB lat), en hij boot gewoon niet |:(
Het is daarin dus níet de voeding.

Heb nu even geen zin om de 3e niet werkende pc te testen met de andere voeding, of om de oude voeding in die eerste pc te leggen, maar resultaten daarvan volgen later :)

• Brothar

Brothar

meester

begin anders 's met die 256 mb geheugen.
misschien dat het toch iets van automatische timing-settings is.
En anders: identieke hoeveelheid koelpasta gebruikt ? ('k weet 't, heb je meer gedaan, maar ik wil dat gewoon uitsluiten).

2de PC op hetzelfde stopcontact aangesloten ? En - klinkt knullig, maar 'k heb zelf vaak genoeg gedaan - de netstekker góed aangeduwd in de voeding ? (ik wil zelfs wel 's de stekker vergeten, laat staan goed aanduwen :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 22-02-2004 22:19 ]

eagle

• X-G
Brothar schreef op 22 februari 2004 @ 22:12:
begin anders 's met die 256 mb geheugen.
misschien dat het toch iets van automatische timing-settings is.
En anders: identieke hoeveelheid koelpasta gebruikt ? ('k weet 't, heb je meer gedaan, maar ik wil dat gewoon uitsluiten).

2de PC op hetzelfde stopcontact aangesloten ? En - klinkt knullig, maar 'k heb zelf vaak genoeg gedaan - de netstekker góed aangeduwd in de voeding ? (ik wil zelfs wel 's de stekker vergeten, laat staan goed aanduwen :) )
Dat stekker vergeten komt me bekend voor O-) (en dan ook nog schelden dat 'het kutding het niet doet' :P)

Maarja, kabel zit er goed in ja, k heb zelfs 2 verschillende kabels gebruikt om enige problemen uit te sluiten.
Zit allemaal op zelfde stekkerdoos :)

Koelpasta is in ongeveer gelijke dosis erop gedaan; niet te dik, maar ook niet zo dun dat er niets op zit.

256 MB geheugen kan ik wel even proberen dadelijk, maar als dat wel mocht werken ofzo, ligt het alsnog aan het moederbord, omdat hij niet werkt met de componenten waar hij wel mee zou moeten kunnen werken volgens de specificaties.

[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 22-02-2004 22:34 ]

Verwijderd

toch heb ik goede ervaringen met ecs als plank, ik heb 24/7 een k7s5a draaien met een amd 1600 en koeitje erop, en dat gaat heel erg goed.
max temp 47 graden stressed.
ik weet niet precies hoelang de uptime is omdat er voor win2000 en paar updates waren de laatste tijd en ik dus moest herstarten, maar een maand heb ik al gehaald zonder probs.
dus zoals je ziet zijn niet alle ecs boarden slecht.
ik dit geval is het toch de voeding die het niet trekt denk ik.

• X-G
Nouja, heb de pc's naar Yorcom gebracht, ze doen t nu allemaal weer.
Ze hebben niets hoeven vervangen, en toen ik vroeg wat ze gedaan hadden kreeg ik vaag iets te horen van "BIOS iets mee gedaan", meer kon die man me ook niet vertellen.

Toch iedereen bedankt voor hun reacties! :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 19:06

BHQ

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 09:33:
[...]

Waar basseer je dit op :? Graag onderbouwingen he!
Sorry voor de late reactie :)

Het komt erop neer dat er een videokaart stuk ging, een andere terug kreeg en vervolgens 80 gulden van me gejat is in principe... naja let go, ik kom er niet meer.

• smvs
  • Niet online
Ik snap de reacties allemaal niet zo eigenlijk, wat de TS fout doet met zijn configs. ECS + AMD moet gewoon stabiel draaien, klaar. Ik draai zelf Asrock + AMD als bedrijfs PC, en het is een trouw beestje hoor. (Oke, ik beken, ik heb Asrock omdat ik toch moederborden op voorraad heb hier)

Maar goed, mijn ervaring met ECS is dat je er mazzel mee kunt hebben maar ook gewoon pech. Het is een soort loterij of je iets goeds krijgt. Zelfde verhaal met Asrock. Tegenwoordig koop ik alleen nog maar Asus of Gigabyte. Dat neem niet weg dat je er vanuit mag gaan dat iets goed is, hoe goedkoop ook. In de 1e instantie moet het gewoon werken zonder gezeik.

Sweex voedingen heb ik op de lange termijn geen bijster goede ervaring mee, maar waarom zou een kast duurder moeten?

Met dit verhaal wil ik duidelijk maken dat ze TS geen rare keuzes heeft gemaakt naar mijn mening. Ik zou het tegenwoordig anders doen qua voedingen en moederborden, maar ik ben ook alleen maar wijs geworden door bruut veel ervaring.

Verwijderd

Horus schreef op 07 februari 2004 @ 14:29:
Wat voor voeding zit er in die sweex kast? ( sweex staat niet echt voor kwaliteit)
ik heb een vage herinnering dat sweex van intel is

correct me if i'm wrong!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:40:
[...]

ik heb een vage herinnering dat sweex van intel is

correct me if i'm wrong!
Sweex is niet van Intel.

Als het wel zo zou zijn ben ik benieuwd naar de bron :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2004 16:50 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
W3ird_N3rd schreef op 25 februari 2004 @ 16:49:
[...]

Sweex is niet van Intel.

Als het wel zo zou zijn ben ik benieuwd naar de bron :P.
Sweex is een dozenschuiver en Intel ontwikkelt/produceert zelf.
Verder heeft dit niets te maken met dit topic.

• stylezzz
  • Nu online
offtopic:
de enige link die ik tussen sweex en intel kan leggen is dat er op een van hun modems een intel ambient chipset zit.... :P

Verwijderd

lol ..
ik herriner mij een ongeveer gelijk geval .. me net nieuwe (al een tijdje geleden) Msi kt7 pro ru.. na installatie heeft ie het 1 keer gedaan.. in een lekker goedkope kast .. met goedkope voeding ..
daarna niet meer .. bleek dat de voeding kortsluiting maakte en dat er een spanning van 50 volt door mn moederbord werdt gejaagd.

volgende keer kun je beter A merk artikelen kopen .. of het bedrijf waar je de pc's voor bouwd .. naat DELL sturen .. dan hadden ze nu tenminste al een nieuwe pc gehad ..
en wat betreft ECS tja ze maken zo nu en dan wel leuke goedkope mobo's en andere shit ( U-buddy met 1 ghz en kast voor 99 euro) maar dat zijn brakke dingen waar je niet al teveel van mag verwachten .
en A merk artikelen hoeven niet perse duurder te zijn .. ik weet dat ik omdat ik student ben korting kan krijgen bij funprice.. betaal je dan nog eens via de abn amro en ben je lid van de amb amro computerclub .. krijg je nog eens korting deze korting kan al gauw oplopen tot 15% dus waarom b merk als A merk even goedkoop kan zijn .?

Verwijderd

Maar goed, na een heel topic te lezen, en steeds weer mijn haren overeind zien springen bij de gedachte dat een bedrijf op kloon-pc's draait, vraag ik me nog steeds af waarom er zoveel moeite en tijd in een overkill machine wordt gestoken, waar een normale werknemer helemaal niks mee doet...

Had je vader eens meegenomen naar Dell.nl of Acer.nl, en had hem die prijzen laten zien.
Mooie, stabiele pc's die stuk voor stuk ontwikkeld worden t.b.v. bedrijven...
€ 200,00 extra voor een beetje Dell Dimension extra zou ik niet eens klonen overwegen!
Sterker nog, zakelijk gezien heb jij al meer geld gekost aan tijd die je erin hebt gestoken, dan het had gekost om die paar pc's kant-en-klaar te bestellen...

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:31:
Maar goed, na een heel topic te lezen, en steeds weer mijn haren overeind zien springen bij de gedachte dat een bedrijf op kloon-pc's draait, vraag ik me nog steeds af waarom er zoveel moeite en tijd in een overkill machine wordt gestoken, waar een normale werknemer helemaal niks mee doet...

Had je vader eens meegenomen naar Dell.nl of Acer.nl, en had hem die prijzen laten zien.
Mooie, stabiele pc's die stuk voor stuk ontwikkeld worden t.b.v. bedrijven...
€ 200,00 extra voor een beetje Dell Dimension extra zou ik niet eens klonen overwegen!
Sterker nog, zakelijk gezien heb jij al meer geld gekost aan tijd die je erin hebt gestoken, dan het had gekost om die paar pc's kant-en-klaar te bestellen...
Met een goedgebouwde kloon is helemaal niks mis hoor. En ik wil niet muggenziften, maar Dell is ook een kloon.

Wat ik persoonlijk dus een bruut nadeel van A-merk PC's vind is hun net niet standaarddingetjes. Net ff een ander formaat voeding er in, zodat als hij stuk gaat je er heel duur aan bent buiten de garantie termijn.

Ik heb laatst nog wat Gigabyte barebones aan een bedrijf verkocht met Celerons er in. Dit bedrijf gebruikte hiervoor altijd Asus terminator K7's met een Duron er in, ging ook prima. Dit was omdat die bedrijven iets kleins en simpels wilden. Als het aan mij ligt echter, blijft het allemaal zo standaard mogelijk, als er dan wat stuk gaat kan je het zo snel en goedkoop mogelijk weer fixen.

• X-G
smvs schreef op 26 februari 2004 @ 00:24:
[...]

Met een goedgebouwde kloon is helemaal niks mis hoor. En ik wil niet muggenziften, maar Dell is ook een kloon.

Wat ik persoonlijk dus een bruut nadeel van A-merk PC's vind is hun net niet standaarddingetjes. Net ff een ander formaat voeding er in, zodat als hij stuk gaat je er heel duur aan bent buiten de garantie termijn.

Ik heb laatst nog wat Gigabyte barebones aan een bedrijf verkocht met Celerons er in. Dit bedrijf gebruikte hiervoor altijd Asus terminator K7's met een Duron er in, ging ook prima. Dit was omdat die bedrijven iets kleins en simpels wilden. Als het aan mij ligt echter, blijft het allemaal zo standaard mogelijk, als er dan wat stuk gaat kan je het zo snel en goedkoop mogelijk weer fixen.
Jup, dat was ook mijn probleem van 'A-merk' pc's.
Bij problemen met een mobo kan je m niet flashen, omdat het geen bestaand moederbord is of zo, en wijkt hij vaak net iets af van de retail mobo's.
Daar komt bij dat A-merken lang niet garant staan voor service, omdat je ze meestal terug moet sturen naar de fabriek of zo als er iets mis mee is. Zo zit je vaak nog veel langer te klooten. Bij een zelf bouw kan je in 1-2-3 dagen even een onderdeeltje vervangen (ligt aan levertijd) als je eenmaal weet wat er kapot is.

Bdw... goedkoop is duurkoop hoor ik wel eens he.... toevallig gister zo'n Aldi laptop gekocht voor het bedrijf, incl 2 wireless accesspoints (1 voor hier en een voor op bedrijf), en werkt echt schitterend! Terwijl het gewoon allemaal Medion 'troep' is, wat dus ook gewoon budget dingen zijn. Vorige laptop was bdw een Lifetec, het oude Aldi merk :P

[ Voor 13% gewijzigd door X-G op 26-02-2004 23:29 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

X-G schreef op 26 februari 2004 @ 23:27:
Bdw... goedkoop is duurkoop hoor ik wel eens he.... toevallig gister zo'n Aldi laptop gekocht voor het bedrijf, incl 2 wireless accesspoints (1 voor hier en een voor op bedrijf), en werkt echt schitterend! Terwijl het gewoon allemaal Medion 'troep' is, wat dus ook gewoon budget dingen zijn. Vorige laptop was bdw een Lifetec, het oude Aldi merk :P
Laptops zijn imho toch even een ander verhaal. Waarom? Onderdelen.

Probeer voor die Medion over 2 jaar nog maar eens een (extra) accu te kopen, als het even kan voor een normale prijs op eBay (want reken er maar op dat direct bij Medion bestellen niet goedkoop is, als het nog kan op dat moment). Voor m'n Toshiba van 4 jaar oud zijn er nu nog steeds genoeg accu's te krijgen..

Zelfde overigens voor het geval wanneer je een kapot beeldscherm of toetsenbord hebt. Voor een a-merk heb je dan veel sneller vervangende onderdelen gevonden. Ook is een a-merk laptop over het algemeen wat robuuster, maar het kan dat Medion dit goed voor elkaar heeft.

Buiten deze puntjes om kan een B-merk laptop inderdaad best wat zijn.

Pagina: 1