haha lol ja ik weet al wat het is ik keek alleen naar de reactie op mij en ik kreeg weer is een vraag en dan sla je de rest over
Dan lopen onze muskins precies even hard
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:40 ]
Verwijderd
haha lol ja ik weet al wat het is ik keek alleen naar de reactie op mij en ik kreeg weer is een vraag en dan sla je de rest over
Dan lopen onze muskins precies even hard
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:40 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ach je moet wat als je een beetje hard wil en als je t niet 24/7 draait is t echt niet schadelijk. Ik draai ook alleen boven de 3v om te benchen.mydogisgone schreef op 23 februari 2004 @ 19:40:
btw ishet niet schadelijk voor het geheugen als je daar gewoon meer dan 3 volt op zet??
zeker als je bedenkt dat het geheugen 217 euro kost!!
ik denk niet dat ik dat durfjammer genoeg
Verwijderd
Ik ken iemand die draaid al iets van 3 maanden zijn mushkins @ 3,25V en die gedragen zich nog als nieuw ik denk dat je moet zorgen voor een stabiel voltage en voldoende cooling en dat het dan bijna geen kwaad kan.The Doctor schreef op 23 februari 2004 @ 21:44:
[...]
Ach je moet wat als je een beetje hard wil en als je t niet 24/7 draait is t echt niet schadelijk. Ik draai ook alleen boven de 3v om te benchen.
Verwijderd
Haha en wat is weinig?Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:34:
Ik heb de Vdd mod erop zitten..werkt goed, helpt weinig
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hij ligt nu toch uit m'n kast. (kan ik gelijk de NB & SB eens goed vlakkken, waarschijnlijk ook gelijk die V-dimm mod erop, als die weerstandjes nou eens binnen komen.)
[ Voor 11% gewijzigd door _Droopy op 24-02-2004 07:08 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Weinig is iig nog wel iets_Droopy schreef op 24 februari 2004 @ 07:05:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hij ligt nu toch uit m'n kast. (kan ik gelijk de NB & SB eens goed vlakkken, waarschijnlijk ook gelijk die V-dimm mod erop, als die weerstandjes nou eens binnen komen.)
Verwijderd
Verwijderd
If the northbridge heatsink that is 25mm or taller in height (measured from the motherboard's surface) is away from the AGP slot in the direction of the CPU by 5.5mm or farther, this product can be installed.
Verwijderd
Dan lijkt het mij okee he!Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:21:
Iemand trouwens een idee/ervaring of een 9700 met zalman ZM80C-HP koeling gaat passen? Er is namelijk weinig ruimte tussen het agp-slot en de northbridge heatsink.
Van de zalman site:
[...]
Verwijderd
Hoe hard wil jou mem gaan dan en met hoeveel Vmem heb je hem gemarteld om tot de conclusie te komen dat hij niet harder wil?Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:18:
De Vdd mod helpt niets (is ook weinig)Maar dat komt dus omdat mn mem niet harder wil. Binnenkort gaat het mem van TheDoctor er ff in om te kijken of dat iets uithaalt..
Voor iedereen die de "Error loading OS" error wel eens krijgt:
Ik weet niet of het al gepost was hier, maar de oplossing is je HD terug op LBA zetten. Soms zet de bios hem op CHS namelijk en dan krijg je dus die error.
Ik heb vandaag mijn BH-5 TwinMos verkochtSlowikPL schreef op 11 februari 2004 @ 22:39:
[...]
Serenty of iemand anders : IK MOET SNEL EEN BESLISSING NEMEN!!!!
2 x Corsair CMX512-3500C2
XMS3500 512MB 433MHz CL2
XMS3502
Rev. v1.1
Voor 250 Euro ( geen TwinX maar dat is denk ik geen probleem )
IS DIT WEL DE BH-5![]()
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Corsair.jpg
[afbeelding]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Bij mij hielp t ook helemaal nietsVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:18:
De Vdd mod helpt niets (is ook weinig)Maar dat komt dus omdat mn mem niet harder wil. Binnenkort gaat het mem van TheDoctor er ff in om te kijken of dat iets uithaalt..
Voor iedereen die de "Error loading OS" error wel eens krijgt:
Ik weet niet of het al gepost was hier, maar de oplossing is je HD terug op LBA zetten. Soms zet de bios hem op CHS namelijk en dan krijg je dus die error.
Verwijderd
Waarom verkoop je in vredesnaam Twinmos BH5SlowikPL schreef op 24 februari 2004 @ 19:56:
[...]
Ik heb vandaag mijn BH-5 TwinMos verkocht
Nu zit ik te denken aan bovengenoemde geheugen maar op de
sticker zit CMX512 A3500 C2 XMS3502v1.1
Wat heeft dit A voor de 3500 te betekenen
Lekker 150 Euro verdientVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:53:
[...]
Waarom verkoop je in vredesnaam Twinmos BH5dat gaat in het algemeen
het hardst van allemaal man
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 00:19 ]
Verwijderd
Dat gaat passen. Heb hier een 9800Pro Ultimate met dus dezelfde cooler. Past zonder een centje pijn.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:21:
Iemand trouwens een idee/ervaring of een 9700 met zalman ZM80C-HP koeling gaat passen? Er is namelijk weinig ruimte tussen het agp-slot en de northbridge heatsink.
Van de zalman site:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 00:43 ]
Mooi, snelle reactie thx.Dat gaat passen. Heb hier een 9800Pro Ultimate met dus dezelfde cooler. Past zonder een centje pijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Spice op 25-02-2004 00:49 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Wat die A betekent weet ik niet, maar de rev1.1 duid op BH5 chips.SlowikPL schreef op 24 februari 2004 @ 19:56:
[...]
Ik heb vandaag mijn BH-5 TwinMos verkocht
Nu zit ik te denken aan bovengenoemde geheugen maar op de
sticker zit CMX512 A3500 C2 XMS3502v1.1
Wat heeft dit A voor de 3500 te betekenen
Verwijderd
Twinmos BH5 verkopen om geld te hebben zegt i en vervolgens weer BH5 kopen van een duurder merk zelfs het nutpisart schreef op 25 februari 2004 @ 08:31:
[...]
Wat die A betekent weet ik niet, maar de rev1.1 duid op BH5 chips.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 07:45 ]
Tja, ik weet ook niet waarom hij dat doet, misschien omdat hij denkt dat die beter overklokkenVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:29:
[...]
Twinmos BH5 verkopen om geld te hebben zegt i en vervolgens weer BH5 kopen van een duurder merk zelfs het nut![]()
Edit:
Ik heb nu 2x256mb pc3200 Adata BH5 geheugen liggen en het is single sided, dit scheen toch beter te werken als dual-sided mem op de DFI's?
Heb je nu meerdere reepjes BH-5? Want je had toch ook Mushkin?Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:29:
[...]
Twinmos BH5 verkopen om geld te hebben zegt i en vervolgens weer BH5 kopen van een duurder merk zelfs het nut![]()
Edit:
Ik heb nu 2x256mb pc3200 Adata BH5 geheugen liggen en het is single sided, dit scheen toch beter te werken als dual-sided mem op de DFI's?
Verwijderd
Als het goed is gaat mijn Mushkin PC3500 Level2 mem weg (2x256mb) als dit zo ver is zal ik je wel even een mailtje geven zodat we het forum er niet mee storen.erik9287nl schreef op 26 februari 2004 @ 10:04:
[...]
Heb je nu meerdere reepjes BH-5? Want je had toch ook Mushkin?
Zou je een paar van de twee paar kwijt willen?
[ Voor 5% gewijzigd door mydogisgone op 26-02-2004 18:22 ]
Je zult 11-2-2-2-2 bedoelen? Gewoon proberen tot hoever het wil. Voor het BIOS moet je ook gewoon proberen, maar mijn ervaring is dat de nieuwste meestal wel de beste is.esox-oc schreef op 26 februari 2004 @ 19:18:
ik heb ook een infinity sinds kort en dat plankje gaat hard! maare zijn timings van 2-2-2-2 normaal voor geil pc 2700 DDR mem?? is dit niet een beetje erg hoog of maak ik een fout? moet de bios miss eerst nog geflasht worden?
Heb de mijne ook 2 daagjes al terug. Gelukkig doet die het van mij wel nogFern schreef op 27 februari 2004 @ 10:38:
Ik heb m'n DFI lanparty terug van rma,leek erop dat het goed ging(start netjes op e.d.)alleen m'n xp3000 werd niet herkend![]()
Dus ik naar de bios zet h'm op de juiste fsb,later wat hoger gezet(210x11.5)kreeg ik weer het zelfde probleem als eerst![]()
Kan dus weer niet in de bios komen omdat ik geen beeld heb,bios is dus nog steeds corrupt volgens mij,maar weer es contact opnemen met tweakstore hoe ze dat hebben opgelost
Japatryk schreef op 27 februari 2004 @ 12:43:
[...]
Heb de mijne ook 2 daagjes al terug. Gelukkig doet die het van mij wel nogMaar volgens mij hotflashen ze die biosen gewoon. Als dat gebeurt is gaat die weer terug in je bordje en weer naar jou
Dus als je nog een 2e lanparty hebt kan je het ook oplossen
Wat nog handiger is: gewoon een losse BIOS-chip bestellen. Die hotflash je eerst met een goed BIOS, daarna leg je hem in de kast en op het moment dat je normale BIOS corrupt is pleur je die andere BIOS-chip erinpatryk schreef op 27 februari 2004 @ 12:43:
[...]
Heb de mijne ook 2 daagjes al terug. Gelukkig doet die het van mij wel nogMaar volgens mij hotflashen ze die biosen gewoon. Als dat gebeurt is gaat die weer terug in je bordje en weer naar jou
Dus als je nog een 2e lanparty hebt kan je het ook oplossen
[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 27-02-2004 17:21 ]
[ Voor 24% gewijzigd door mydogisgone op 27-02-2004 18:46 . Reden: nog wat toegevoegt ]
Ik heb inderdaad die blokjes ja. Het CPU blok past gewoon. Je moet alleen geen moeren aan de bovenkant van het moederbord doen, gewoon de bout erdoor en door het blokje, anders heb je kans dat die beruchte weerstand eraf gaat.mydogisgone schreef op 27 februari 2004 @ 18:45:
volgens mij heb jij het watercooling setje van mafkees. of heb ik dat verkeerd?
btw hoe heb jij het cpu blok bevestigd op je mobo?
want ik ik weet niet precies hoe ik dat het beste kan doen.
btw waar haal je een andere bios chip vandaan? want dan ben ik voorbereid als het mis gaat. en hoeveel kosten die??
Tsja, heb weinig om mee te vergelijken, en het hangt van veel dingen af (radiator etc) maar naar mijn mening presteren ze heel goed.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 00:40 ]
Verwijderd
had ik ook.. de HD formateren in de setup werkte bij mij. Vraag me niet waarom..Exigence schreef op 28 februari 2004 @ 15:50:
@ hierboven: schommelende voltages willen nog wel eens schommelende FSB's geven.
Ook schommelt de FSB zowieso al wat, en in de programma's zit vaak ook een afwijking.
Ik zelf heb nu een erg vaag probleem. Ik heb alles @ default in het BIOS (27-11) en probeer Windows XP te installeren, maar hij komt niet eens door het opstarten van de CD heen, dan krijg ik een knipperende cursor en dat is het.
Als ik m'n HD handmatig op LBA zet dan kan in Windows XP wel half installeren, want na het kopieren van de bestanden wil het niet verder. Als ik dan m'n hd weer op auto zet krijg ik een de melding dat NTLDR niet gevonden is![]()
Is nu opnieuw bezig met installen, even kijken hoe het gaat. Heb hem op CHS gezet, gewoon alles even uitproberen. Zit nu al twee uur te kutten om WinXP te installeren. Naja, heb toch niks te doen voor de restVerwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 16:01:
[...]
had ik ook.. de HD formateren in de setup werkte bij mij. Vraag me niet waarom..
[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 28-02-2004 16:30 ]
Verwijderd
De voltages schommelen natuurlijk altijd, maar er zitten geen extreme schommelingen in:Exigence schreef op 28 februari 2004 @ 15:50:
@ hierboven: schommelende voltages willen nog wel eens schommelende FSB's geven.
Ook schommelt de FSB zowieso al wat, en in de programma's zit vaak ook een afwijking.
*KNIP*
Waarde | Min | Max |
VCore | 1.97V | 1.99V |
12V | 11.92V | 11.97V |
5V | 4.95V | 4.97V |
3.3V | 3.23V | 3.26V |
Verwijderd
Het voltage schommelt ver beneden gemiddelt, maar toch heb ik enorme schommeling in de FSB. Andere opties? Het spreadspectrum staat standaard uit.Mythrill schreef op 28 februari 2004 @ 21:17:
Spread spectrum helpt niks tegen voltage schommelingen, het heeft er ook niks mee te maken.
Als het goed is heeft het te maken met het transport van signalen over het moederbord. Voor overclocken kun je deze het beste uitzetten (toch?)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 21:29 ]
Verwijderd
Als je dit schommelen noemt dit is rete stabiel man!!Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:05:
[...]
De voltages schommelen natuurlijk altijd, maar er zitten geen extreme schommelingen in:
Waarde Min Max VCore 1.97V 1.99V 12V 11.92V 11.97V 5V 4.95V 4.97V 3.3V 3.23V 3.26V
Ik kwam wel ergens een opmerking over "spread spectrum" tegen. Ben nog niet bekend met deze functie. Iemand die weet of dit het oplost?
Verwijderd
Was even om de discussie weg te halen. Anders loopt er weer iemand te zeuren dat de voltages teveel schommelen. Overigens draai ik nu ff op 11x200 en de fsb is nog stabieler dan de voltages.Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:31:
[...]
Als je dit schommelen noemt dit is rete stabiel man!!
Verwijderd
mijn fsb schommeld maar een 10e of nietVerwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:17:
[...]
Was even om de discussie weg te halen. Anders loopt er weer iemand te zeuren dat de voltages teveel schommelen. Overigens draai ik nu ff op 11x200 en de fsb is nog stabieler dan de voltages.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 10:23 ]
Verwijderd
in je bios onder genie bios bios flashprotection op disable zetten, flashen en weer op enable zetten, ook voor mensen met corrupted biossen hadden jullie die flashprotection wel op enable staan want ik kan dan echt niks aan mijn bios vernaderen behalve standaard bios opties dus ik denk dat hij dan ook niet corrupt kan raken (en daarvoor ook deze optie erbij zit)quarantaine schreef op 29 februari 2004 @ 12:29:
ik probeer hier mijn bios te flashen met winflash maar ik krijg de hele tijd een verify error.
ik heb de rev A+ en de juiste bios(en) maar ik heb geen diskettestation
weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Ik had ten tijde van het corrupt raken de protection op disabled staan. Maar volgens mij kan hij zowieso wel corrupt raken. Ook al is hij protected, er kan altijd een bitje omvallen volgens mij.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 12:58:
[...]
in je bios onder genie bios bios flashprotection op disable zetten, flashen en weer op enable zetten, ook voor mensen met corrupted biossen hadden jullie die flashprotection wel op enable staan want ik kan dan echt niks aan mijn bios vernaderen behalve standaard bios opties dus ik denk dat hij dan ook niet corrupt kan raken (en daarvoor ook deze optie erbij zit)
Verwijderd
Toch zou ik het voor de zekerheid maar proberen het kan geen kwaad tochExigence schreef op 29 februari 2004 @ 14:28:
[...]
Ik had ten tijde van het corrupt raken de protection op disabled staan. Maar volgens mij kan hij zowieso wel corrupt raken. Ook al is hij protected, er kan altijd een bitje omvallen volgens mij.
Hij staat nu weer gewoon @ stock. Nog ff wachten op m'n memVerwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:50:
[...]
Toch zou ik het voor de zekerheid maar proberen het kan geen kwaad toch
Verwijderd
Ik kan helaas niks vinden over een te warme SB. Ik heb wel gemerkt dat een FSB>200 het probleem veroorzaakt. Op 12,5x200 is de fsb rete-stabiel, maar bij 12x201 schommelt ie als een gek. Geheugen staat op 'by SPD', dus dat mag het probleem niet zijn.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 01:41:
[...]
mijn fsb schommeld maar een 10e of niet
Edit:
Ik zie hier zelfs active sb cooling maar sinds ik de orginele nb heatsink op de sb heb gezet word deze gewoon niet meer warm ben ik daar dan zo´n uitzondering in (ik koel hem dus nog gewoon passive)
Verwijderd
Zet je geheugen is op 1:1 gewoon alles uitsluiten!Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 16:31:
[...]
Ik kan helaas niks vinden over een te warme SB. Ik heb wel gemerkt dat een FSB>200 het probleem veroorzaakt. Op 12,5x200 is de fsb rete-stabiel, maar bij 12x201 schommelt ie als een gek. Geheugen staat op 'by SPD', dus dat mag het probleem niet zijn.
Weet je ook 100% zeker dat je spread spectrums op disabled staan?Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 16:31:
[...]
Ik kan helaas niks vinden over een te warme SB. Ik heb wel gemerkt dat een FSB>200 het probleem veroorzaakt. Op 12,5x200 is de fsb rete-stabiel, maar bij 12x201 schommelt ie als een gek. Geheugen staat op 'by SPD', dus dat mag het probleem niet zijn.
Dat kan ook wel heel goed. Maar ik had geen adhesive meer, maar nog wel een 4x4 koelblokje met een heel dun plakkertje, en voor de looks heb ik er nog een fan op gezetVerwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 01:41:
[...]
Ik zie hier zelfs active sb cooling maar sinds ik de orginele nb heatsink op de sb heb gezet word deze gewoon niet meer warm ben ik daar dan zo´n uitzondering in (ik koel hem dus nog gewoon passive)
Verwijderd
ik heb er nog niet veel van gehoord er zijn er 2 maar ik verwacht toch echt dat als ze hun bios flash protect op enable hadden staan dit niet had kunnen gebeuren.willy83 schreef op 29 februari 2004 @ 17:11:
Raakt de bios snel corrupt van dit mobo?
Ik lees er namelijk best wat over.
Stond je hdd mode wel op LBA dan?quarantaine schreef op 29 februari 2004 @ 17:56:
bah![]()
ik wou eindelijk eens fatsoenlijk gaan oc'en , na een paar keer bios te resetten geraakte ik nietmeer in windows en nu is de volledige bootpartitie van men hdd weg.
ik zit hier nu al bijna de hele namiddag om data te recoveren.
tot zover de kennismaking met dfi...
Lol, dan maak je toch een image? Dat het ik tenmiste wel. Kun ja na 3 minuten weer verderquarantaine schreef op 29 februari 2004 @ 17:56:
bah![]()
ik wou eindelijk eens fatsoenlijk gaan oc'en , na een paar keer bios te resetten geraakte ik nietmeer in windows en nu is de volledige bootpartitie van men hdd weg.
ik zit hier nu al bijna de hele namiddag om data te recoveren.
tot zover de kennismaking met dfi...
Verwijderd
Al geprobeerd, hielp niks. Zowel 'Auto', 'by SPD' als '1:1'. Ook de andere verhoudingen hielpen niets.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:09:
[...]
Zet je geheugen is op 1:1 gewoon alles uitsluiten!
Verwijderd
dan nog 1:1 houden scheeld je weer prestatiesVerwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 18:48:
[...]
Al geprobeerd, hielp niks. Zowel 'Auto', 'by SPD' als '1:1'. Ook de andere verhoudingen hielpen niets.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Tis mij niet helemaal duidelijk op wie je reageert (mensen met hdd corruption?) maar als de AGP met de SATA-controller gedeeld is dan is dat toch 'by design' en niet een bug te noemen? Of is dit in het bios geregeld...Spice schreef op 29 februari 2004 @ 20:03:
Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat de AGP gedeeld wordt met de SATA-controller (ff uit mij hoofd want ik ben net thuis). OC'en dus beter met een pci-vga-kaartje doen tot dat de bug is opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-02-2004 21:30 ]
Uiteraard niet, ik d8 nog moet ik alles voorkauwen? Je kan dan kijken wat je max. OC is en dan je AGP-kaart er in. Toch vriendelijk dat ik het wilde delen of niet, dankjewel zou wel op zijn plaats zijn.Edit: overclocken met een PCI-kaartje zal je trouwens niet erg hoge 3dmark scores opleveren.
[ Voor 8% gewijzigd door Spice op 29-02-2004 22:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 29-02-2004 22:47 ]
Verwijderd
Zal ik zeker doen, maar ik ga pas op die instellingen tweaken als het schommelen van de FSB is opgelost. Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die hier last van hebben.
Verwijderd
Volgens mij ben je idd de enigste, ik denk dat het toch ook echt aan de progs ligt. probeer anders is een paar benches en doe dit meerdere malen 8er elkaar al schommeld je fsb echt zoveel zullen de scores ook moeten afwijken van elkaar.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:43:
[...]
Zal ik zeker doen, maar ik ga pas op die instellingen tweaken als het schommelen van de FSB is opgelost. Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die hier last van hebben.
Verwijderd
Hij draait wel stabiel met de schommelende fsb. Ik kwam er echter achter toen ik een 3DMark-score wilde submitten. De CPU-freq was niet stabiel genoeg om de score te publishen. Wanneer ik onder de 200fsb blijf, is ook tijdens benchmarking de fsb stabiel. Het komt dus alleen voor met fsb's boven de 200. 12,5x200(2500MHz) is stabiel, terwijl bij 12x201 (2412MHz) de fsb en de CPUfreq schommelt als een gek. Ook bij 9x201 (1809MHz), dus onder stockspeed, heb ik dit probleem. Ik heb geen ander bord wat fsb>200 aankan, dus ik kan niet testen of het aan de cpu ligt. Ik heb overigens de AGP-speed op 'Auto' staan. Volgens mij kan het daar niet aan liggen omdat die ene MHz niet zoveel verschil mag maken.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:11:
[...]
Volgens mij ben je idd de enigste, ik denk dat het toch ook echt aan de progs ligt. probeer anders is een paar benches en doe dit meerdere malen 8er elkaar al schommeld je fsb echt zoveel zullen de scores ook moeten afwijken van elkaar.
Verwijderd
willy83 schreef op 01 maart 2004 @ 15:17:
Misschien is dit een beetje off topic maar probeer het toch.
Ik kan mijn mobo en cpu verkopen voor 120 euro. het is een nf7-s met een 2500+ welke slecht oc-ed.
dan zit ik te denken om een mobile te halen en een infinity.
wat zeggen jullie hier van? doen of niet?
hou je huidige mobo en doe er een aantal mods op of weg er mee?
ik heb WC koeling.
Kan jij voor mij (ons) nog een keer kort maar krachtig (duidelijk) neerzetten wat je nu allemaal al geprobeerd hebt, je bios instellingen en je overige hardwre dit moet op te lossen zijn!Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:38:
[...]
Hij draait wel stabiel met de schommelende fsb. Ik kwam er echter achter toen ik een 3DMark-score wilde submitten. De CPU-freq was niet stabiel genoeg om de score te publishen. Wanneer ik onder de 200fsb blijf, is ook tijdens benchmarking de fsb stabiel. Het komt dus alleen voor met fsb's boven de 200. 12,5x200(2500MHz) is stabiel, terwijl bij 12x201 (2412MHz) de fsb en de CPUfreq schommelt als een gek. Ook bij 9x201 (1809MHz), dus onder stockspeed, heb ik dit probleem. Ik heb geen ander bord wat fsb>200 aankan, dus ik kan niet testen of het aan de cpu ligt. Ik heb overigens de AGP-speed op 'Auto' staan. Volgens mij kan het daar niet aan liggen omdat die ene MHz niet zoveel verschil mag maken.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 19:04 ]
Spice schreef op 29 februari 2004 @ 21:49:
[...]
nog 1x een tip als hier weer over wordt geklaagd dan kap ik ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-03-2004 21:17 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
S-ata controller hangt aan de PCI... dus trek je conclusies. Desondanks kun je alsnog corruptie krijgen, maar dat komt dan niet door een hoge PCI clockPASware schreef op 01 maart 2004 @ 21:57:
misschien klein beetje offtopic, maar heeft wel met OCen en dit mobo te maken:
s-ata schijf met de infinity: krijg je dan gezeik dat s-ata controller het niet bijhoudt, of geld de pci/agp lock ook voor de s-ata controller?
Verwijderd
Download de nieuwste cpu-z en kijk daar maar mee. Ik had ook schommelende fsb met cpu-z v1.20.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 18:48:
[...]
Al geprobeerd, hielp niks. Zowel 'Auto', 'by SPD' als '1:1'. Ook de andere verhoudingen hielpen niets.
ja ok, maar als je geheugen geen fouten maakt is het okExigence schreef op 01 maart 2004 @ 22:00:
[...]
S-ata controller hangt aan de PCI... dus trek je conclusies. Desondanks kun je alsnog corruptie krijgen, maar dat komt dan niet door een hoge PCI clock
Als je geheugen fouten gaat maken dan gebeurt het zelfs zonder s-ata nog.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
CPU-Z is niet de oorzaak. Ik had hierboven al gemeld dat het publishen van een 3DMarkscore niet lukte vanwege te grote afwijkingen in de klokfrequentie. Het updaten van de frequentie in MBM geeft dezelfde grote afwijkingen.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:24:
[...]
Download de nieuwste cpu-z en kijk daar maar mee. Ik had ook schommelende fsb met cpu-z v1.20.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 00:12 ]
Als hij die error in 3DMark geeft dan betekent dat vaak dat het systeem niet helemaal stabiel is.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:29:
[...]
CPU-Z is niet de oorzaak. Ik had hierboven al gemeld dat het publishen van een 3DMarkscore niet lukte vanwege te grote afwijkingen in de klokfrequentie. Het updaten van de frequentie in MBM geeft dezelfde grote afwijkingen.
Verwijderd
Dat is dus het rare. 3DMark geeft netjes het behaalde aantal punten. Op ORB wordt alleen de score niet gepubliseerd omdat de snelheid van de CPU niet te bepalen is. 12+ Uren prime geven geen probleem, net als PiFast en een aantal uren 3DMark. Alle testen voor stabiliteit van het systeem geven netjes aan dat het systeem stabiel is. Maar ff voor de duidelijkheid: ik heb het probleem ook bij 9x201, wat onder de stockspeed is, terwijl 12x200 geen schommeling geeft en ook foutloos door 12 uur prime loopt.Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 23:38:
[...]
Als hij die error in 3DMark geeft dan betekent dat vaak dat het systeem niet helemaal stabiel is.
Al een ander BIOS geprobeerd?Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:11:
[...]
Dat is dus het rare. 3DMark geeft netjes het behaalde aantal punten. Op ORB wordt alleen de score niet gepubliseerd omdat de snelheid van de CPU niet te bepalen is. 12+ Uren prime geven geen probleem, net als PiFast en een aantal uren 3DMark. Alle testen voor stabiliteit van het systeem geven netjes aan dat het systeem stabiel is. Maar ff voor de duidelijkheid: ik heb het probleem ook bij 9x201, wat onder de stockspeed is, terwijl 12x200 geen schommeling geeft en ook foutloos door 12 uur prime loopt.
Verwijderd
Probeer een andere MP..Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:11:
[...]
Dat is dus het rare. 3DMark geeft netjes het behaalde aantal punten. Op ORB wordt alleen de score niet gepubliseerd omdat de snelheid van de CPU niet te bepalen is. 12+ Uren prime geven geen probleem, net als PiFast en een aantal uren 3DMark. Alle testen voor stabiliteit van het systeem geven netjes aan dat het systeem stabiel is. Maar ff voor de duidelijkheid: ik heb het probleem ook bij 9x201, wat onder de stockspeed is, terwijl 12x200 geen schommeling geeft en ook foutloos door 12 uur prime loopt.
zoals het al eerder gezegd is; gewoon ff bellen. gaat allemaal stukken makkelijker. jeroen zal je graag te woord staanFern schreef op 02 maart 2004 @ 18:37:
Tja,mijn mobo doet echt niets,zelfs niet als ik m'n agp kaart eruit haal of zelfs alles!
Heb nu enkele mailtjes gestuurd,1 voor een rma aanvraag,maar krijg helaas nog geen respons van tweakstore,drukte
Goed idee,ga ik proberen morgen thxpatryk schreef op 02 maart 2004 @ 18:43:
[...]
zoals het al eerder gezegd is; gewoon ff bellen. gaat allemaal stukken makkelijker. jeroen zal je graag te woord staan
Verwijderd
1: ja de mosfets zijn kleiner en de infinity ondersteunt dan ook maar 2Vcore tegen 2,3Vcore van de abit.sapphire schreef op 02 maart 2004 @ 20:01:
ik heb ff 2 (misschien domme) vragen?
Op de Infinity zijn daar die zwarte IC'tjes de mosfets, zo ja dan zijn ze een heel stuk kleiner als op de Abit NF 7-S, weird.
En ik wilde ff vragen of dat cpc (oid) standaard aan of uit staat aangezien ik eht niet kan vinden in de bios.
Verwijderd
Ik heb alle MP's al geprobeerd tussen 8x en 12,5x. Het is inderdaad bekend dat sommige MP's problemen geven. Bij mij geven alle MP's problemen. Ik heb ook alle beschikbare biossen getest, maar zonder resultaat. Er blijven 2 dingen over: CPU niet lekker of mobo niet lekker. Ik vermoed het laatste omdat ik ook 1 van de fans niet kan uitlezen in MBM/Speedfan/etc.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:38:
[...]
Probeer een andere MP..
Dit probleem is al zo oud als NF2 bestaat trouwens. Het is dan ook niet de plank maar de chipset. Alle borden hebben dit.
Bij mij kan ik de CPU fanheader niet uitlezen op de een of andere manierVerwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 01:53:
[...]
Ik heb alle MP's al geprobeerd tussen 8x en 12,5x. Het is inderdaad bekend dat sommige MP's problemen geven. Bij mij geven alle MP's problemen. Ik heb ook alle beschikbare biossen getest, maar zonder resultaat. Er blijven 2 dingen over: CPU niet lekker of mobo niet lekker. Ik vermoed het laatste omdat ik ook 1 van de fans niet kan uitlezen in MBM/Speedfan/etc.
Verwijderd
Ik zou gewoon contact opnemen met de winkel van je mobo en je problemen voorleggen meschien kan je is langskomen om een andere dfi te proberen en te kijken of hij dan nogsteeds zo raar doet.Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 01:53:
[...]
Ik heb alle MP's al geprobeerd tussen 8x en 12,5x. Het is inderdaad bekend dat sommige MP's problemen geven. Bij mij geven alle MP's problemen. Ik heb ook alle beschikbare biossen getest, maar zonder resultaat. Er blijven 2 dingen over: CPU niet lekker of mobo niet lekker. Ik vermoed het laatste omdat ik ook 1 van de fans niet kan uitlezen in MBM/Speedfan/etc.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Anders lees je ff de handleiding ofzo.. Instel opties zitten in de nForce control panel (naast de klok dus).Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:10:
Ik zit hier toch wel met een noob vraagje.
Ik heb ook een lanparty nf2 aangeschaft, de revisie b.
Ik heb ook een microfoon.
Waar moet ik deze nou inpluggen? Ik had vroeger een soundblaster.
En als deze ingeplugged is, waar vind ik dan de settings voor die microfoon om deze bv toe te kunnen passen in msn?
offtopic:
Ik voel me zo n00b
[/quote]Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:10:
Ik zit hier toch wel met een noob vraagje.
Ik heb ook een lanparty nf2 aangeschaft, de revisie b.
Ik heb ook een microfoon.
Waar moet ik deze nou inpluggen? Ik had vroeger een soundblaster.
En als deze ingeplugged is, waar vind ik dan de settings voor die microfoon om deze bv toe te kunnen passen in msn?
offtopic:
Ik voel me zo n00b
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq