bios hotflashen

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie middag hier komt die dan,

Heb wat problemen met men ASUS p4p800, Ik had men coreV van men cpu op 1.60V gezet, Maar daarmee starten men comp niet op (normaal) als ik men bios had gereset dan deed die et weer (had et al es op 1.60V gezet) CPU is niet dood omdat ik die getest hebt en die werkt prima, Heb ook al search gebruikt en ik zag dat er veel mensen dit probleem hebben gehad (comp start niet op,geen beeld maar wel alles aan) en et schijnt een fout van Asus te zijn, Ik had trouwens wel daarvoor de bios geflasht en men comp dree gewoon normaal tot dat ik men CoreV op 1.60V zette, Maar mij vraag is uiteindelijk wat kan ik er tegen doen?¿ Heb alle truckjes geprobeert wat op dit forum te vinden was ff op een rijtje,

Bios reset
Bios bat deruit gehaalt
Stroom der (helemaal) af gehaalt,
Insert in gedrukt
Geheugen deruit gehaalt
Snel aan en weer uit enzovoorts

Nu heb ik gelezen over hotflashen dat zou ik ook willen proberen maar hoe doe ik dat? en waar kan ik zon extra chipie vinden? enz

(graag stap voor stap aub) thanks

Greets John

Blaad

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Is 1,6 V niet gewoon te weinig? Of is dat bij Intel normaal? (Sorry, ben een AMD-aanhanger...)

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Nope bij Intel is volgens mij 1.525V standaart

Blaad

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
zie o.a. Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? waaruit volgt: hotswappen/hotflashen :)
succes ermee :)

[edit]
ah, excuus
ik dacht dat het je specifiek om het hotflashen ging :)

[ Voor 14% gewijzigd door Crash op 03-02-2004 17:44 ]

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Dat is et probleem nou juist ik krijg helemaal geen beeld niks, (PS:et flashen van men bios is niet mislukt) Maar der staat dat je de bios kan hotflashen door als de computer aan staat (in windows??) der een andere bios derin te pluggen, Maar men comp doet helemaal niks meer (wel aan) fans draaien lampjes aan (1 piepje) en daarna gebeurt er helemaal niks meer. Maar kan ik gewoon der een andere bios in pluggen als die uit staat of niet?¿

Blaad

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23
Dat kan ja, moet je uiteraard wel een goede bios hebben van hetzelfde mobo :)

Overigens, als de pc niet normaal opstart behalve na een bios reset kun je'm beter even resetten, opstarten en dan bios flashen, hotflashen is niet echt bevorderlijk naar wat ik begrepen heb. Coldflashen daarentegen maakt weinig uit.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FragFrog schreef op 03 februari 2004 @ 20:19:
Dat kan ja, moet je uiteraard wel een goede bios hebben van hetzelfde mobo :)

Overigens, als de pc niet normaal opstart behalve na een bios reset kun je'm beter even resetten, opstarten en dan bios flashen, hotflashen is niet echt bevorderlijk naar wat ik begrepen heb. Coldflashen daarentegen maakt weinig uit.
:?

Hotflashen is geen haar problematischer dan 'normaal' flashen, tenzij je lichamelijk gaat zitten prutsen. Wat heb je exact 'begrepen' dat niet strookt met bijvoorbeeld deze topic: [rml][ BIOS hotswap] op andere chipset flashen[/rml] :?

Oslik blyat! Oslik!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

kan je de "ASUS CrashFree BIOS 2" niet gebruiken?

dat ging dmb een knop ingedrukt houden @ poweron en een floppie :?

• FragFrog
dion_b schreef op 03 februari 2004 @ 20:45:
[...]

:?

Hotflashen is geen haar problematischer dan 'normaal' flashen, tenzij je lichamelijk gaat zitten prutsen. Wat heb je exact 'begrepen' dat niet strookt met bijvoorbeeld deze topic: [rml][ BIOS hotswap] op andere chipset flashen[/rml] :?
Juist omdat je lichamelijk kan gaan prutsen, TS zou de eerste niet zijn die z'n bios er verkeerdom inzet en er achterkomt dat't ding begint te roken, om maar iets te noemen :)

(En met de search zijn zo nog wel een paar gevallen te vinden waarom als je de mogelijkheid hebt je beter gewoon kan flashen ;))

* FragFrog houdt simpelweg rekening met mensen die net zo kunnen blunderen als hemzelf

[disclaimer]alhoewel ik tnt nog geen bios heb gemold met hotflashen overigens :) [/disclaimer]

[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 03-02-2004 22:12 ]

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
ThaHandy schreef op 03 februari 2004 @ 20:51:
kan je de "ASUS CrashFree BIOS 2" niet gebruiken?

dat ging dmb een knop ingedrukt houden @ poweron en een floppie :?
Zoals je leest kan ik (helemaal) niks doen krijg geen beeld niks dus daar heb ik niks aan,

PS:Bedankt voor alle antwoorden, Dus het is mogelijk om der een zelfde bios in te zetten alleen die wel gezond is? toch, Dan is mij vraag waar haal ik zoiets vandaan? kan je dat ergens online bestellen? of heeft 1 van jullie op dit forum nog een chipie waar die niks meer mee doet?

Thanks
John

Blaad

Verwijderd

p4p800 rechtsonder de batterij zit de bios.

Kijk goed welke bios chip er in zit dan stuur je een mailtje naar asus

Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

hoe je aan een nieuw bios kunt komen, d'r zijn ook wel adressen http://www.flashbios.org waar je dat kunt regelen.

ALs dat geregeld is neem je een
[paperclip]

Die buig je uit elkaar zodat je een U-vorm over houdt, daar buig je de laatste millimeters van de uiteinden naar binnen zodat je een tangtje hebt gemaakt.

Zet je pc uit, en trek met het tangetje de bios eruit, kijk goed waar het schuine hoekje zit en druk de nieuwe chip er weer in.
klaar.

Ook kun je hier eens kijken http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=85426

en nu nog even de hotflash:
benodigdheden:
Asus P4p800 van een vage kennis die wel werkt met internet aansluiting een floppy drive en een floppy én het papercliptangetje, evt. schroevendraaier (kruiskop 2 of platbekje)

download een bios voor je ASUS p4p800, daar zijn meerder modellen van dus kijk zelf even wat de juiste bios is,
download het flasprogramma
lees de flashmanual door
download een dos bootdisk
pleur alles van de bootdisk af behalve msdos.sys, io.sys en command.com
vergewis je ervan dat er geen autoexec.bat én config.sys op de flop staan

Kopieer het flashprogramma (Aflash.exe) naar de flop
idem P4p81014.ami

kijk even of je kunt starten van de floppy en of je aflash kunt opstarten.

Nu komt het tricky gedeelte

Als de vage kennis even bier an het halen is, zet je z'n pc uit, schroeft hem open en haalt met je tangetje de bios-chip eruit.
Je gaat vlug naar je eigen pc die al opengeschroeft is en waar je bios-chip al uitgehaald is met het super tangetje,
je duwt de bios van de vage kennis in je mobo en start je eigen pc van flop op.
(nu loop je niet hard terug met om jouw rotte chip in de pc van de vage kennis te drukken hé)

Als je pc nu gestart is van de flop wacht je op A:

nu haal je met het tangetje de bios-chip van de vage kennis eruit (De PC staat dus aan en drukt je eigen rotte chip er weer in (de pc staat nog steeds aan)

toets AFLASH <Enter>
Kies 2 in het menu en geef <Enter>
Toets de naam van het biosfile in:
P4p81014.ami en geef <Enter>
geef Y om de flash te starten
volg de instructie om verder te gaan. (ik ken het programma niet}
zet je pc niet eerder uit totdat gevraagd wordt om opnieuw op te starten.

Als dit gedaan is, is je eigen bios-chip hopelijk hersteld en doet je pc het weer.

Nu ren je hard terug met de bios van de vage kennis naar de vage kennis
stopt de bios-chip terug, schroeft de pc weer dicht start hem weer op en start de vage flim weer op die jullie aan het kijken waren.
De vage kennis komt binnen en jullie gaan een pilske drinken,
daarna zeg jij dat je dezelfde mobo hebt en dat je moet oppassen om het bios-chip niet gaar te maken

offtopic:
i'm not responsible for any misflashes

offtopic:
2
Ik ben wel eens korter van stof

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat gaat dat hotflashen oplossen dan?
Als je de BIOS reset kun je daarna toch gewoon normaal flashen?

• FragFrog
OlafvdSpek schreef op 04 februari 2004 @ 00:48:
Wat gaat dat hotflashen oplossen dan?
Als je de BIOS reset kun je daarna toch gewoon normaal flashen?
offtopic:
Je hebt een postcount die 2x zo groot is als die van mij, dan hoor je een topicstart goed te lezen hoor ;) Hij heeft allang de bios gereset, als je bios vernaggeld is helpt dat niks :)

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Hartelijk dank domst voor je uitgebreide uitleg ik ga meteen aan de slag. :D

Blaad

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FragFrog schreef op 04 februari 2004 @ 02:42:
offtopic:
Je hebt een postcount die 2x zo groot is als die van mij, dan hoor je een topicstart goed te lezen hoor ;) Hij heeft allang de bios gereset, als je bios vernaggeld is helpt dat niks :)
Dat heb ik dus gedaan. ;->
Heb wat problemen met men ASUS p4p800, Ik had men coreV van men cpu op 1.60V gezet, Maar daarmee starten men comp niet op (normaal) als ik men bios had gereset dan deed die et weer (had et al es op 1.60V gezet)
Daar staat toch vrij letterlijk dat 'die et weer deed' na een BIOS reset?

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
ff nog een updateje,

(hij doet et nog steeds niet) maar als ik men geheugen deruit haal dan begint die wel te piepen, is dat niet een teken dat men bios goed is? of maakt dat niks uit?

Blaad

Verwijderd

Voor zover ik kan spreken uit mijn eigen ervaringen, wordt eerst je geheugen gecheckt en dan pas kan je bij je bios. Dus ik denk niet dat dit een garantie is dat je bios goed is..

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb je toevallig een andere CPU liggen? Stop die eens in het moederbord. Als je bios een nieuwe cpu 'ziet' zet hij alles waardes die cpu related zijn weer terug op default.

suc6 :)

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Volgens mij is men bios nu helemaal overleden, Had em ff aan staan (deed weer niks) Oke oke, zet em wel weer uit, Ik wou et chipie deruit halen omdat ik wat moest lezen wat er op stond, Was die aan et koken, vinke verbrand en bios naar de maan. Pech gehad koop wel een nieuwe.

PS:Ik wil dan et liefst geen ASUS meer kopen omdat et een kwaaltje is van ASUS Hoe ik et las,

Welk mobotje zou ik dan beter kunnen kopen? Moet wel een goeie zijn (met SATA) en waar je lekker mee kan overclocken.

Blaad

Verwijderd

Ik weet niet wat voor systeem je voor de rest hebt??
Het zou makkelijk zijn als je alle andere onderdelen ff op een rijtje zet. Dan is er wat makkelijker iets te vertellen.

Ik heb zelf een ECS-kt600a. Paar kleine probleempjes tot nu toe, maar deze zijn als het goed is niet mobo related. Voor de rest is het een goed en snel mobo.. (alleen amd, dus vandaar ook de vraag van wat je voor de rest van je systeem had)

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
HIER men specs

PS:alles heeft et gewoon normaal gedaan totdat ik men coreV omhoog gooide, Maar et raare vind ik dat die daarvoor! wel weer gewoon weer deed toen ik men bios had gereset, maar deze keer niet :(

Blaad

• FragFrog
OlafvdSpek schreef op 04 februari 2004 @ 12:22:
Daar staat toch vrij letterlijk dat 'die et weer deed' na een BIOS reset?
offtopic:
Inderdaad, totdat'ie de core omhoog gooide, daarna zegt'ie ook dat'ie een probleem heeft wat niet op te lossen viel met Bios resetten ;)

Maar ik geef toe dat je een beetje tussen de regels door moet lezen hier :>

TS: ik vermoed dat je moederboard kapot is gegaan, ergens is er tijdens de Vcore verhogen / flashen iets mis gegaan. Dat je PC nog wel piept als er geen geheugen inzit is voor mij een aanwijzing dat je CPU waarschijnlijk nog heel is, dus even een nieuw mobootje halen vrees ik :)

offtopic:
Btw, Dion_B: dit is dus oa de reden dat ik de voorkeur geef aan softflashen:
Volgens mij is men bios nu helemaal overleden, Had em ff aan staan (deed weer niks) Oke oke, zet em wel weer uit, Ik wou et chipie deruit halen omdat ik wat moest lezen wat er op stond, Was die aan et koken, vinke verbrand en bios naar de maan. Pech gehad koop wel een nieuwe.
Lijkt er wel heel sterk op dat'ie er dan verkeerd om in zat, misschien met heel veel geluk is de rest van je bord dus nog heel, je kan altijd proberen van Asus een nieuwe originele bios te krijgen :)

[ Voor 53% gewijzigd door FragFrog op 05-02-2004 00:32 ]

Pagina: 1