en zo is het voorspeld!
Ik zit echt met heel mijn hand erop...
Maar goed zover op dat punt gereageerd denk ik niet dat de mod gaat werken.
Magneten zijn iig te slap
En die van mij flipt als een gekVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:45:
nou ik heb logitech mx muisje en hij doet niets als ik um optil
[ Voor 72% gewijzigd door Oguz286 op 30-01-2004 19:52 ]
Verwijderd
Maar maybe is het wel mogelijk om het gewicht van een muis naar bijna 0 te laten gaan? Dus genoeg afstoting dat ie bijna geen wrijving meer maakt, maar te weinig om echt los te komen zegmaar.
Mgoe, het lijkt mij ondoenbaar, het lukt je niet om je muismat gelijkmatig magnetisch te maken, dus alles wat je bereikt is dat je muis steeds naar de zijkant van je mat wilt
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
lijkt me dat dat wel werkt, en de holling hoeft niet eens zo groot te zijn
lijkt me wel leuk om hier een keer mee te knutselen
Heeft ook een computer!
keep trying...
Is er eigenlijk magneetplaat met een flinke dikte (8 mm ofzo) te koop voor een redelijke prijs? Zo ja, wil ik wel een experimentje eraan wagen door uit deze plaat de onderkant van een muis en bijbehorende muismat uit te frezen (CNC).
[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 30-01-2004 20:47 ]
echt goed ID jmmr dat et tot nu toe alleen nog maar een ID is:S
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Die supergeleidende magneten e.d. worden dan ook voor een heel ander effect gebruikt: op zo'n magneet stoor ELK stuk metaal af, niet alleen magneten. Als het sterk genoeg is werkt het zelfs op kikkers enzosdomburg schreef op 30 januari 2004 @ 20:42:
Je zult tegen verschillende problemen aanlopen, echter dnek ik dat het gewicht niet eens het probleem is. Probeer eens twee flinke magneten uit een speaker tegen elkaar aan te drukken; het zal je waarschijnlijk niet eens lukken, omdat de kracht die de magneten tegen elkaar uitoefent hoe dichter ze bij elkaar komen kwadratisch oid. toeneemt. Uitgaande dat je hand iets van een kilo weegt en de muis inclusief het gewicht van de magneet ook 1 kilo, zou de kracht die de mageneten uit oefenen slechts 2 * 9,81 = 19,66 N zijn. Een beetje magneet kan die kracht makkelijk leveren.
Is er eigenlijk magneetplaat met een flinke dikte (8 mm ofzo) te koop voor een redelijke prijs? Zo ja, wil ik wel een experimentje eraan wagen door uit deze plaat de onderkant van een muis en bijbehorende muismat uit te frezen (CNC).
overigens een ander probleem.. denk dat de electronica in je muis en de signalen door je draadje het niet fijn gaan vinden, een groot en sterk magneet veld, denken jullie ook niet? waarom probeer je er niet wieletjes in te bouwen
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Signature unavailable
Verwijderd
Verwijderd
Zorg dat dit mooi in de vorm komt [ ]
Dan, SUPERdun VLAK plaatje erop en eronder. Gaatje in zijkanten en aansluiten op voeding.
Je muis vanbinnen, mooi verdelen van kleine stukjes magneet.
Ik zie hem al zo van me muismat weg 'hooveren'
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Call me stupid, maar heeft dat nog altijd effefct op TFT schermen ?Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:01:
ik wil niet zeuren ofzo, maar heb je ooit al eens een magneet nog maar in de buurt van je monitor gehouden? probeer maar eens, ziet er opzich wel leuk uit. maar pas op dat je niet te lang speelt ... (vooral speakers hebben goeie magneten)
Op CRT's is vrij logisch dat daar het veld wordt verstoord, maar bij TFT ?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Verwijderd
ff getest beneden en het heeft geen effect op TFT, maar op CRT en gewone tv wel (en hoe...)Mizitras schreef op 01 februari 2004 @ 00:07:
[...]
Call me stupid, maar heeft dat nog altijd effefct op TFT schermen ?
Op CRT's is vrij logisch dat daar het veld wordt verstoord, maar bij TFT ?
dit idee is dus enkel geschikt voor mensen met TFT of mensen die op minimaal een meter van hun scherm zitten (deze kleine 8'' woofer heeft toch geen effect op 1 meter en meer)
Verwijderd
En nog iets, ik denk dat je hand te zwaar is, maar je kan het altijd proberen.
Als je het uitvoert op schaal. je weet wat het oppervlak van de muis is en de kracht op de muis. Dan neem je 2 magneetjes die kleinner zijn en deelt het oppervlak van een magneetje door het oppervlak van de muis maal de kracht van de hand. Dan zet je die kracht op die 2 magneetjes, en voila, je kan zien of het gaat werken!
voor het gewicht van de hand moet je gewoon je hand op de weegschaal leggen zoals je muist.
succes!
[edit:]
Lees net in de specs van de muis dat ie 103 gram weegt en een resolutie heeft van 2540 dpi.
[ Voor 20% gewijzigd door zakalwe op 01-02-2004 01:56 ]
I said I'd be back...
Verwijderd
vind ik zeker interessant, van mij mag je ze plaatsenRoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 02:21:
het KAN WEL werken,. ik heb samen met een vriend voor het eindproject op school een massaversneller gebouwd. was een prototype dus verre van ideaal maar het werkte perfect. we konden een stuk magnetisch metaal van +/- 100gram over 40 cm versnellen van 0 tot ruim 100 km/u en als we hem genoeg stroom gaven dan kon je het metaal niet meer vasthouden want hij werd door de magneet de buis in gezogen. voor de duidelijkheid, we gebruiken hier 4 magneten, zelf gewikkelde spoelen. maar omdat dit een prototype was en omdat we niet alle onderdelen goed konden krijgen was het nogal een stroomvreter. voor de maximale versnelling hadden we toen geloof iets van 30 ampere nodig (Ja dit klopt) bij 50 volt. maar bij een goed werkend model moet je met veeeeeel minder toekunnen., de onze zette nogal veel energie om in warmte door de foute onderdelen. denk dat het met een muis moet kunnen van ongeveer max. 250 gram als je de stroomconsumptie binnen de perken wilt houden. dan heb je waarschijnlijk meteen een verwarmde pad. (misschien ook je muis) voor de liefhebbers zal ik wel pics plaatsen van de versneller. als dit niet TE offtopic is
kan ik metalen borden schieten
Verwijderd
En ik dnek dat je niet moet uitgaan van het gewicht van de muis alleen, want je hand weegt ook zeker nog wel een kilo.
succes!
Totaal gelijk, wel een goed idee, want soms word ik echt para van de muismat/tafel. Maar hij zal idd van je muispad/tafel afgelijden omdat hij nergens kan blijven zitten omdat 2 polen elkaar afstoten. Hou maar eens 2 magneten bij elkaar die niet dezelfde pool hebben en dan ze precies boven elkaar te houden, dat zal helaas nie lukkenjozy2002 schreef op 30 januari 2004 @ 17:48:
- de factor dat als je met je hand je muis vastpakt dat je hand 'te sterk' is en je muis dus alsnog op je mat zal duwen.
- de factor dat volgens mij je muis door de tegengestelde polen telkens vanzelf van je muismat af zal glijden..
Maar het idee is leuk!
But tho nice idea.
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
hmmz, ik wil die pics wel eens zien jaRoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 02:21:
het KAN WEL werken,. ik heb samen met een vriend voor het eindproject op school een massaversneller gebouwd. was een prototype dus verre van ideaal maar het werkte perfect. we konden een stuk magnetisch metaal van +/- 100gram over 40 cm versnellen van 0 tot ruim 100 km/u en als we hem genoeg stroom gaven dan kon je het metaal niet meer vasthouden want hij werd door de magneet de buis in gezogen. voor de duidelijkheid, we gebruiken hier 4 magneten, zelf gewikkelde spoelen. maar omdat dit een prototype was en omdat we niet alle onderdelen goed konden krijgen was het nogal een stroomvreter. voor de maximale versnelling hadden we toen geloof iets van 30 ampere nodig (Ja dit klopt) bij 50 volt. maar bij een goed werkend model moet je met veeeeeel minder toekunnen., de onze zette nogal veel energie om in warmte door de foute onderdelen. denk dat het met een muis moet kunnen van ongeveer max. 250 gram als je de stroomconsumptie binnen de perken wilt houden. dan heb je waarschijnlijk meteen een verwarmde pad. (misschien ook je muis) voor de liefhebbers zal ik wel pics plaatsen van de versneller. als dit niet TE offtopic is
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
Verwijderd
lekker als je zakje stuk gaat trouwens, wel goed idee verder, maar misschien met naaimachine oli ofzo (is heel vloeibaar)Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:18:
waar ik ook aan zat te denken was een zak onder je muis gevuld met gel ofzo waar je muis dan op komt te liggen. Als je muis dan net niet de onderkant van de zak raakt, heb je ook een soort zwevende muis..
I said I'd be back...
Ik begrijp uit dit verhaal dat het je dus gelukt is?RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 14:24:
Zal morgen ff pics, nemen ben nu niet thuis nl. Zal voor de liefhebbers ook kijken of ik het schema van de aansturingsprint nog heb. maar het is niet zo 1, 2, 3. nagebouwd hoor.en technokiddy. metalen borden schieten is even wat anders. dan heb je hele grote spoelen nodig en meer dan de max. 30 A die wij gebruikte. en die heb je alleen met krachtstroom.
Kan niet stoppen met ontploffen!
I said I'd be back...
hij heeft het over zijn versnellerding hè...voor de duidelijkheid. dus geen muis die zweeftBob Popcorn schreef op 01 februari 2004 @ 15:16:
[...]
Ik begrijp uit dit verhaal dat het je dus gelukt is?
bovendien als je toch een heel soepele muis wil koop je mouseskatez en een steelpad ofzo, dan heb je ook heeel erg weinig wrijving, veel soepeler kun je niet krijgen.
(Weet alleen niet hoe duur 'ie is
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Verwijderd
DarkX schreef op 01 februari 2004 @ 21:07:
Dude, check je natuurkundeSinds wanneer lukt het jou om licht tegen te houden met een magneet?
lol
Hehe, effe kijken of er iemand zou reageren
I said I'd be back...
RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 22:22:
Volgens mij kan je licht altijd nog afbuigen met een magneet? hoe werkt een monitor anders? dus in theorie kan je licht dan ook tegenhouden met een magneet (wel een heel sterke dan, maar dan ook ECHT sterk)
Er wordt toch geen licht afgebogen door een magneet man
I said I'd be back...
Maar toch, zou wel heel vreemde effecten opleveren in het dagelijks leven
Fotonen zullen vast ook wel te beinvloeden zijn, weet ik verder niet...
I said I'd be back...
denk maar een een zwart gat in de ruimte.
das in principe ook een hele grote magneet,. right?Erkandude schreef op 01 februari 2004 @ 22:55:
Licht is wel degelijk af te buigen,
denk maar een een zwart gat in de ruimte.
[offtopicmode]
volgens mij ben je het dan ook met me eens dat je sneller dan licht kan reizen
[/offtopicmode]
weer ff ontopic.. ik denk dat het te realiseren moet zijn. met een goede verdeling van magnetische velden
[ Voor 7% gewijzigd door RoBBS op 01-02-2004 22:58 ]
I said I'd be back...
En wat heeft sneller dan het licht gaan te maken met dit alles
[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 01-02-2004 22:59 ]
kreeg et id na een spelletje nfs:)
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Maar weer ff ontopic. we zitten hier met een redelijk aantal mensen met kennis van magnetisme,. dan zouden we er toch uit moeten komen., en niets is onmogelijk. kom op allemaal ik vind het een gaaf idee, bedenk eens wat. het moet kunnen denk ik!
I said I'd be back...
Verwijderd
Verwijderd
wat ik trouwens nog denk is dat je erg lelijk gaat "muizen" als je geen weerstand meer hebt. Dit is wel zo met een balpen, daar heb je geen weerstand en krijgen sommige mensen een heel lelijk hoekerig hadnschrift(ik ben er ook een maar ik gebruik hem wel...) met een vulpen heb je dat een stuk minder en maak je mooie bochtjes.
Verwijderd
Ik heb het ooit gezien met een banaan (met daarin een super sterke magneet verstopt) van het type Neodymium.
Deze super magneten vind je ook in moderne harddisken en speakers.
De truuk werkt als volgt:
Met een spoel wordt een magneetveld opgewekt dat tegengesteld is aan dat van het permanente magneetje. Midden in de spoel bevindt zich een hall-generator* die de veldsterke meet en het opgewekte veld versterkt of verzwakt als het permanete magneetje resp. stijgt of daalt. Het magneetje wordt zo elektronisch in bedwang gehouden en zweeft. Heeft simpel eigenlijk en in veel kadeau shops te koop als gadget
*
Een Hall-generator is een onderdeel dat een gelijkspanning genereert waarvan de grootte afhankelijk is van de sterkte van de magnetische inductie die op het onderdeel invalt.
Deze zal aangepast moeten worden om het veld te compenseren.
En licht afbuiging met zwarte gaten
Een zwart gat veroorzaakt een kromming in de ruimte maar buigt licht niet af (het licht gaat nog steeds rechtdoor maar dan in gekromde ruimte). Zoek maar eens wat topics in W&L.
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
Hmmm, ik denk dat Stephen Hawking het niet helemaal met je eens is.Steef1983 schreef op 01 februari 2004 @ 23:49:
Dat zweven is natuurlijk leuk maar heb je wel eens aan de elektronica in de muis gedacht??
Deze zal aangepast moeten worden om het veld te compenseren.
En licht afbuiging met zwarte gaten![]()
Een zwart gat veroorzaakt een kromming in de ruimte maar buigt licht niet af (het licht gaat nog steeds rechtdoor maar dan in gekromde ruimte). Zoek maar eens wat topics in W&L.
zie: Stephen Hawkings Universe: The Cosmos Explained
Licht kan worden afgebogen en zelfs worden vertraagt of worden gestopt!! (is in de wetenschap al diverse keren gelukt!)
Naja, voor wat betreft de elektronica in de muis heb je volkomen gelijk. ik had ff niet aan de inductie gedacht.
btw als je je muis loslaat , effe koffie halen weetjewel , hoe groot acht je de kans dan dat hij nog op dezelfde plek ligt .
How do you save a random generator ?
en dan krijg je ook allemaal bijverschijnselen enz. op je crt monitor etc etc
Misschien is het een idee om in je muismat of eronder een gemagnetiseerd plaat
te verwerken en de 4 nopjes onder je muis te vervangen door kleine platte
magneetjes. Zo zal de muis zich met een klein beetje kracht zich van de muismat
afduwen, en misschien heb je dan iets wat erop lijkt. iig simpeler
Euh, je snapt hem niet helemaal. Zwaartekracht kromt de ruimte, en licht gaat gewoon rechtdoor door die ruimte. Door dat de ruimte echter gekromd is ziet het eruit alsof het licht afbuigt zegmaar.Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 00:01:
[...]
Hmmm, ik denk dat Stephen Hawking het niet helemaal met je eens is.
zie: Stephen Hawkings Universe: The Cosmos Explained
Licht kan worden afgebogen en zelfs worden vertraagt of worden gestopt!! (is in de wetenschap al diverse keren gelukt!)
Naja, voor wat betreft de elektronica in de muis heb je volkomen gelijk. ik had ff niet aan de inductie gedacht.
[ Voor 70% gewijzigd door Zeus op 02-02-2004 00:51 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Licht heeft geen massa, punt. Lees nog eens wat ik net tiepte.Althalus schreef op 02 februari 2004 @ 00:47:
En hoe zit het dan met een zwart gat?
Licht heeft massa! (en ik doe economie & maatschappij)
Licht bestaat uit fotonen, en die hebben toch massa??
Ook al is die te verwaarlozen....
Verwijderd
idd, wamt F=MxA. als licht geen masse had, dan had een neon motor geen voorstuwings kracht, want die werkt namelijk op een soort licht..Erkandude schreef op 02 februari 2004 @ 01:11:
Uhh??
Licht bestaat uit fotonen, en die hebben toch massa??
Ook al is die te verwaarlozen....
anyways * DiLDoG votes for DarkX
fotonen moeten of geen, of een oneingdige massa hebben (omdat ze met lichtsnelheid bewegen, ja dat heb je wel eens met licht
De Gyroscopische muis
Edit:
Ow excuus, is ook al eerder genoemd
[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 02-02-2004 09:10 ]
2 voor 2 achter.. rolt denk ik ook
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
RSI wat nou RSI ik masseer mijn pols terwijl ik muis.
muis zal natuurlijk niet in rechte lijnen over het scherm gaan maar daar gaat het niet om
Er moet gewoon een manier zijn om de weerstand de verwaarlozen
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Bij een oneindige massa heb je volgens mij ook het probleem dat je zaklamp allemaal zwarte gaten maaktDiLDoG schreef op 02 februari 2004 @ 08:13:
Hm move naar WL??
anyways * DiLDoG votes for DarkX
fotonen moeten of geen, of een oneingdige massa hebben (omdat ze met lichtsnelheid bewegen, ja dat heb je wel eens met licht), en omdat oneindig nogal veel is ga ik toch voor geen massa.
Verwijderd
Das niet helemaal waar, je muis steunt niet op de bal, wat bij kogellagers wel zo is.Bob Popcorn schreef op 02 februari 2004 @ 10:33:
Precies, de kogellagers geven je hetzelfde gevoel als een balmuis.
Er moet gewoon een manier zijn om de weerstand de verwaarlozen
kogellagers zijn bovendien van metaal en niet van rubber. Dit zou dus veel minder weerstand hebben dan een muisbal.
idd, zweeft 'ie gewoonn weg...Sick Nick schreef op 30 januari 2004 @ 17:48:
Heb je wel eens 2 magneetjes bij elkaar gehouden op die manier? Dat stoot elkaar af. Ik denk dat je muis dan niet rustig blijft liggen op de pad. Bovendien door het gewicht van je hand zal hij toch op de pad terecht komen of je moet hem zelf er een beetje boven houden wat weer RSI extra geeft.
Lading? Dan zou je over een glasvezel stroom kunnen voerenRoBBS schreef op 02 februari 2004 @ 12:53:
licht heeft GEEN massa, wel een lading
Lampje aan de ene kant, zonnepaneeltje aan de andereDarkX schreef op 02 februari 2004 @ 13:21:
[...]
Lading? Dan zou je over een glasvezel stroom kunnen voeren
Maar in dit topic gaan we wel erg off-topic.
Het is denk ik beter om nu enkelt nog maar ontopic te blijven anders krijgt deze thread nog een slotje van een modje
dit is het eerste zinnige in het topic wat ik hier voorbij zie komenKwai_gon_jinn schreef op 02 februari 2004 @ 09:19:
hmm interesant die "Gyroscopische muis". maar je kunt het "zweef" effect toch ook stimuleren als je 3 of 4 kogellagers onder de muis ?
2 voor 2 achter.. rolt denk ik ook(denk je dat je eindelijk van de muisbal af bent
)
de weerstand lijkt me dan al een stuk lager dan als ie zou moeten schuiven
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
plaatje:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd

Verwijderd
Dat ding zit met een (vrijwel onzichtbaar, maar het zit er toch echt) touwtje aan de basis vastOrion84 schreef op 02 februari 2004 @ 16:54:
Revell heeft van die zelfbouw pakketjes van vliegtuigen, waar een flinke magneet bij wordt geleverd om je vliegtuigje te laten zweven. Zit dus ook een magneetje in je vliegtuig. Misschien dat dat iets interessants is??
plaatje:
[afbeelding]

En hier het plaatje waar sommigen om gevraagd hadden. Meer pics komen er aan als dat gewenst is maar digicam was een btje leeg.
Ik denk dat de meesten een of ander futuristisch apparaat in gedachten hadden toen ze aan een massaversneller dachten. excuses daarvoor dat het er zo simpel uitziet. we hadden zelf ook iets compleet amders in gedachten. maar helaas was er alleen tijd voor dit prototype,. het uiteindelijke doel was een massaversneller van een meter lang met 20 spoelen. die moesten naast de magneet aantrekken hem ook nog eens afstoten als hij er voorbij was. dan zouden we een veel hogere snelheid halen. we hebben geschat rond de 700-800km/h en ja. das mogelijk op deze manier
I said I'd be back...
Verwijderd
I said I'd be back...
moet het om een metalen buis heen?
moet er een metaal voorwerp doorheen (lijkt me wel
I said I'd be back...
Hou ook rekening met de massa die de muis gaat krijgen, een zeppelin heeft ook geen gewicht, maar ik denk niet dat ik in mijn eentje de Hindenberg (als die nog zou bestaan) tegen kan houden. (massa)
Dan heb ik toch liever een muis met een kleine massa (ik heb het gewichtje al uit mijn MX500 gesloopt) die lekker glijdt, dan een zwevende van 1kg.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?