Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ideetje] Muis-mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:10
Allereerst: Ik weet niet zeker of deze hier hoort, move 'm maar als je een betere plek weet.

De muis-mod

Iedereen met een optische muis weet natuurlijk dat als je je muis een stukje optilt dat je dan nog kan muizen. Nou deed ik dat net ff en verbaasde me over de ongelovelijke 'vrijheid' die je dan voelt. Je bewegingen gaan veel vrijer door, natuurlijk, de ontbrekende weerstand van je muismat.

Zou het nou geen interessant idee zijn op onder je muis magnetische voetjes te plakken die negatief geladen zijn (of positief) en je Steelpad óók negatief (of positief) te laden zodat je muis een soort gaat zweven?

Is dit een leuk idee of zie ik een factor over het hoofd?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 18:30
Bob Popcorn schreef op 30 januari 2004 @ 17:44:
Allereerst: Ik weet niet zeker of deze hier hoort, move 'm maar als je een betere plek weet.

De muis-mod

Iedereen met een optische muis weet natuurlijk dat als je je muis een stukje optilt dat je dan nog kan muizen. Nou deed ik dat net ff en verbaasde me over de ongelovelijke 'vrijheid' die je dan voelt. Je bewegingen gaan veel vrijer door, natuurlijk, de ontbrekende weerstand van je muismat.

Zou het nou geen interessant idee zijn op onder je muis magnetische voetjes te plakken die negatief geladen zijn (of positief) en je Steelpad óók negatief (of positief) te laden zodat je muis een soort gaat zweven?

Is dit een leuk idee of zie ik een factor over het hoofd?
Gaat niet goed werken :)

Je drukt iets meer op de voorkant dan de achterkant en dan gaat je muisje dus scheef hangen ;)

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
- de factor dat als je met je hand je muis vastpakt dat je hand 'te sterk' is en je muis dus alsnog op je mat zal duwen.

- de factor dat volgens mij je muis door de tegengestelde polen telkens vanzelf van je muismat af zal glijden..

Maar het idee is leuk!

[ Voor 4% gewijzigd door JozyDaPozy op 30-01-2004 17:49 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Heb je wel eens 2 magneetjes bij elkaar gehouden op die manier? Dat stoot elkaar af. Ik denk dat je muis dan niet rustig blijft liggen op de pad. Bovendien door het gewicht van je hand zal hij toch op de pad terecht komen of je moet hem zelf er een beetje boven houden wat weer RSI extra geeft.

Verwijderd

het gewicht van je hand is niet gelijkmatig verdeeld en is per persoon anders,ik denk dat het de moeite niet waard is.

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 24-09 20:28
Misschien een radiografisch bestuurbare hovercraft ombouwen tot muis? :p

• Bob Popcorn
jozy2002 schreef op 30 januari 2004 @ 17:50:
Misschien een radiografisch bestuurbare hovercraft ombouwen tot muis? :p
Dat maakt dan weer extra herrie

Idd de druk op de muis zelf had ik over het hoofd gezien |:(

Maar ik was ook zó enthousiast :P

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:03
Heb je wel eens Air-hockey gespeelt? Zo'n puck voortbewegen over een tafel waar via duizenden gaatjes lucht onder de puck zorgt voor minder wrijving...

Misschien kan je zoiets doen met je muismat. Je moet natuurlijk wel je muis zo licht mogelijk maken.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Zakalwe schreef op 30 januari 2004 @ 18:01:
Heb je wel eens Air-hockey gespeelt? Zo'n puck voortbewegen over een tafel waar via duizenden gaatjes lucht onder de puck zorgt voor minder wrijving...

Misschien kan je zoiets doen met je muismat. Je moet natuurlijk wel je muis zo licht mogelijk maken.
denk je dat dat fijn muist, met lucht stralend langs je handen? nah :P

• zakalwe
denk je dat dat fijn muist, met lucht stralend langs je handen? nah :P
Geen zweethanden meer tijdens het fraggen :D

Verwijderd

Of je koopt een steelpad en skates :) :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit idee heb ik ook eens gehad... check deze topic eens:

Concept "Maglev Mouse"

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Res-q
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Hmm, volgens mij trekt een magneet met beide polen metaal aan, of heb ik dat nou verkeerd :?

en zo is het voorspeld!

• Extremiel
  • Laatst online: 08-01 08:13
Moet toch kunnen werken, grote spoel onder de plaat maken en dan ff de juiste kracht van de magneet regelen met zo'n ouderwetse treintrafo ofzo...

Verwijderd

nou ik heb logitech mx muisje en hij doet niets als ik um optil :)

• Rody
  • Laatst online: 20-11 18:36
sinds wanneer druk je echt op een muis. ik hou hem tussen mijn duim en pink en klik alleen.
Ik zit echt met heel mijn hand erop...

Maar goed zover op dat punt gereageerd denk ik niet dat de mod gaat werken.
Magneten zijn iig te slap

• Oguz286
  • Laatst online: 23-11 09:38
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:45:
nou ik heb logitech mx muisje en hij doet niets als ik um optil :)
En die van mij flipt als een gek :X

[ Voor 72% gewijzigd door Oguz286 op 30-01-2004 19:52 ]

Verwijderd

Ik heb hier de mx 700 maar die doet het tot ong. een halve cm boven het bureau, in het donker ietsje meer.....

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nou, een zwevende muis lijkt me punt 1 irritant en punt 2 erg ambitieus, kost nogal wat energie :)

Maar maybe is het wel mogelijk om het gewicht van een muis naar bijna 0 te laten gaan? Dus genoeg afstoting dat ie bijna geen wrijving meer maakt, maar te weinig om echt los te komen zegmaar.

Mgoe, het lijkt mij ondoenbaar, het lukt je niet om je muismat gelijkmatig magnetisch te maken, dus alles wat je bereikt is dat je muis steeds naar de zijkant van je mat wilt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
als je nou je magneetjes schuin onder de muis zet, en je muismat hol maakt

lijkt me dat dat wel werkt, en de holling hoeft niet eens zo groot te zijn

lijkt me wel leuk om hier een keer mee te knutselen

Heeft ook een computer!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dan trekt je muis juist naar het midden :) Lijkt me ook niet echt fijn :)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
heb je nog steeds flinke magneten nodig :P

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhu, erover speculeren is leuk, maar realistisch gezien is het niet te doen, en als het wel kan is het nog niet practisch :)

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Die fysica is voor mij al weer een tijdje geleden maar in feite is dit wel mogelijk. Als je muismat perfect vlak is (dan is er geen vookeurrichting) en je muis heeft een mooi magneetje dan is dit te doen, maar je gaat dan wel een elektromagneet nodig hebben van om en bij 1 tesla denk ik 8)7 , en dat zal uw voeding niet kunnen trekken neem ik aan

keep trying...

• DarkX

DarkX

Ik?

Volgens mij krijg je je magneetveld haast niet vlak hoor. Is haast altijd 'bol' zegmaar. Of je moet de muis verder niet magnetisch maken en hem op meissner effect laten zweven, maar dat kost een paar tesla en wat supergeleiders enzo :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je zult tegen verschillende problemen aanlopen, echter dnek ik dat het gewicht niet eens het probleem is. Probeer eens twee flinke magneten uit een speaker tegen elkaar aan te drukken; het zal je waarschijnlijk niet eens lukken, omdat de kracht die de magneten tegen elkaar uitoefent hoe dichter ze bij elkaar komen kwadratisch oid. toeneemt. Uitgaande dat je hand iets van een kilo weegt en de muis inclusief het gewicht van de magneet ook 1 kilo, zou de kracht die de mageneten uit oefenen slechts 2 * 9,81 = 19,66 N zijn. Een beetje magneet kan die kracht makkelijk leveren.

Is er eigenlijk magneetplaat met een flinke dikte (8 mm ofzo) te koop voor een redelijke prijs? Zo ja, wil ik wel een experimentje eraan wagen door uit deze plaat de onderkant van een muis en bijbehorende muismat uit te frezen (CNC).

[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 30-01-2004 20:47 ]

• lexophilia
  • Laatst online: 26-03-2023
Nah als het je ooit lukt moet je me ff berichten want het lijkt mij ideaal...

echt goed ID jmmr dat et tot nu toe alleen nog maar een ID is:S

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gaat niet, het enige wat je kan doen is een paar heliumballonnetjes aan je muis bevestigen :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DarkX

DarkX

Ik?

sdomburg schreef op 30 januari 2004 @ 20:42:
Je zult tegen verschillende problemen aanlopen, echter dnek ik dat het gewicht niet eens het probleem is. Probeer eens twee flinke magneten uit een speaker tegen elkaar aan te drukken; het zal je waarschijnlijk niet eens lukken, omdat de kracht die de magneten tegen elkaar uitoefent hoe dichter ze bij elkaar komen kwadratisch oid. toeneemt. Uitgaande dat je hand iets van een kilo weegt en de muis inclusief het gewicht van de magneet ook 1 kilo, zou de kracht die de mageneten uit oefenen slechts 2 * 9,81 = 19,66 N zijn. Een beetje magneet kan die kracht makkelijk leveren.

Is er eigenlijk magneetplaat met een flinke dikte (8 mm ofzo) te koop voor een redelijke prijs? Zo ja, wil ik wel een experimentje eraan wagen door uit deze plaat de onderkant van een muis en bijbehorende muismat uit te frezen (CNC).
Die supergeleidende magneten e.d. worden dan ook voor een heel ander effect gebruikt: op zo'n magneet stoor ELK stuk metaal af, niet alleen magneten. Als het sterk genoeg is werkt het zelfs op kikkers enzo :) Maar bij een gewone magneet-magneet afstoting heb je nog een bijkomen probleem: je muis heeft enorm de neiging om ondersteboven op je bord te gaan plakken, en zal steeds willen kantelen. Tel daarbij het bolle magneetveld waar je vanaf schiet... Denk niet dat het lekker ideaal werkt.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb hier een trust muis en die doet het goed als ik hem van mijn bureau af haal..

overigens een ander probleem.. denk dat de electronica in je muis en de signalen door je draadje het niet fijn gaan vinden, een groot en sterk magneet veld, denken jullie ook niet? waarom probeer je er niet wieletjes in te bouwen :p

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nu we toch aan het fantaseren zijn, kan je niet beter een paar goed rollende balletjes ofzo onder je muis doen. Iets als knikkers, dat rolt dan makkelijker, en is ook makkelijker te maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
zelfs al kun je met magneten de muis + hand niet optillen je kan er iig de weerstand verminderen, en ik denk dat daar niet heel veer kracht voor nodig is

LinkedIn
BlackIntel

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Oude "nieuwe" lagers uit een fietswiel of stuur pakken, die zitten in een ronde ring geklemd als je dan 2 van die ringen onder je muisplakt heb je ook een muis 'zonder'wrijving.

Signature unavailable

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
IK kom net ook op een cewl idee om de weerstand van de muismat te verlagen... een optische muis op mini zwenkwieltjes misschien? :9

Verwijderd

Hmm voor zover ik weet is de enige manier waardoor je je muis stabiel krijgt op deze manier een holle dikke magnetische plaat. Het nadeel is dat dit een sterk veld opleverd en een gyroscopisch effect zal hebben op je muis. maw hij gaat heel erg hard draaien tot ie stabiel is. Probeer dan nog maar eens te klikken ;)

Verwijderd

ik wil niet zeuren ofzo, maar heb je ooit al eens een magneet nog maar in de buurt van je monitor gehouden? probeer maar eens, ziet er opzich wel leuk uit. maar pas op dat je niet te lang speelt ... (vooral speakers hebben goeie magneten)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) Neem lange stukken ijzerbuisjes. Wikkel hier koper rond, van een spoel ofzo.
Zorg dat dit mooi in de vorm komt [ ]
Dan, SUPERdun VLAK plaatje erop en eronder. Gaatje in zijkanten en aansluiten op voeding.
Je muis vanbinnen, mooi verdelen van kleine stukjes magneet.

Ik zie hem al zo van me muismat weg 'hooveren' ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:01:
ik wil niet zeuren ofzo, maar heb je ooit al eens een magneet nog maar in de buurt van je monitor gehouden? probeer maar eens, ziet er opzich wel leuk uit. maar pas op dat je niet te lang speelt ... (vooral speakers hebben goeie magneten)
Call me stupid, maar heeft dat nog altijd effefct op TFT schermen ?
Op CRT's is vrij logisch dat daar het veld wordt verstoord, maar bij TFT ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Mizitras schreef op 01 februari 2004 @ 00:07:
[...]

Call me stupid, maar heeft dat nog altijd effefct op TFT schermen ?
Op CRT's is vrij logisch dat daar het veld wordt verstoord, maar bij TFT ?
ff getest beneden en het heeft geen effect op TFT, maar op CRT en gewone tv wel (en hoe...)

dit idee is dus enkel geschikt voor mensen met TFT of mensen die op minimaal een meter van hun scherm zitten (deze kleine 8'' woofer heeft toch geen effect op 1 meter en meer)

Verwijderd

leuk idee, maar hoe ga je aan een platte magneet komen van ongeveer 20x20?

En nog iets, ik denk dat je hand te zwaar is, maar je kan het altijd proberen.
Als je het uitvoert op schaal. je weet wat het oppervlak van de muis is en de kracht op de muis. Dan neem je 2 magneetjes die kleinner zijn en deelt het oppervlak van een magneetje door het oppervlak van de muis maal de kracht van de hand. Dan zet je die kracht op die 2 magneetjes, en voila, je kan zien of het gaat werken!

voor het gewicht van de hand moet je gewoon je hand op de weegschaal leggen zoals je muist.

succes!

• zakalwe
Ik vond net weer mijn Wacom muis. Deze muis is zeer licht en vooral omdat ie van onder voorzien is van een zacht 'tapijtje' glijt ie prima over je tablet. Enige nadeel is dat de hoek waarin je de muis gebruikt van belang is (het tablet zorgt voor de registratie van de muis), dus voor wilde gamers waarschijnlijk onbruikbaar.

[edit:]
Lees net in de specs van de muis dat ie 103 gram weegt en een resolutie heeft van 2540 dpi.
>:)

[ Voor 20% gewijzigd door zakalwe op 01-02-2004 01:56 ]

• RoBBS
  • Laatst online: 09-10 22:42
het KAN WEL werken,. ik heb samen met een vriend voor het eindproject op school een massaversneller gebouwd. was een prototype dus verre van ideaal maar het werkte perfect. we konden een stuk magnetisch metaal van +/- 100gram over 40 cm versnellen van 0 tot ruim 100 km/u en als we hem genoeg stroom gaven dan kon je het metaal niet meer vasthouden want hij werd door de magneet de buis in gezogen. voor de duidelijkheid, we gebruiken hier 4 magneten, zelf gewikkelde spoelen. maar omdat dit een prototype was en omdat we niet alle onderdelen goed konden krijgen was het nogal een stroomvreter. voor de maximale versnelling hadden we toen geloof iets van 30 ampere nodig (Ja dit klopt) bij 50 volt. maar bij een goed werkend model moet je met veeeeeel minder toekunnen., de onze zette nogal veel energie om in warmte door de foute onderdelen. denk dat het met een muis moet kunnen van ongeveer max. 250 gram als je de stroomconsumptie binnen de perken wilt houden. dan heb je waarschijnlijk meteen een verwarmde pad. (misschien ook je muis :) ) voor de liefhebbers zal ik wel pics plaatsen van de versneller. als dit niet TE offtopic is

I said I'd be back...

Verwijderd

RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 02:21:
het KAN WEL werken,. ik heb samen met een vriend voor het eindproject op school een massaversneller gebouwd. was een prototype dus verre van ideaal maar het werkte perfect. we konden een stuk magnetisch metaal van +/- 100gram over 40 cm versnellen van 0 tot ruim 100 km/u en als we hem genoeg stroom gaven dan kon je het metaal niet meer vasthouden want hij werd door de magneet de buis in gezogen. voor de duidelijkheid, we gebruiken hier 4 magneten, zelf gewikkelde spoelen. maar omdat dit een prototype was en omdat we niet alle onderdelen goed konden krijgen was het nogal een stroomvreter. voor de maximale versnelling hadden we toen geloof iets van 30 ampere nodig (Ja dit klopt) bij 50 volt. maar bij een goed werkend model moet je met veeeeeel minder toekunnen., de onze zette nogal veel energie om in warmte door de foute onderdelen. denk dat het met een muis moet kunnen van ongeveer max. 250 gram als je de stroomconsumptie binnen de perken wilt houden. dan heb je waarschijnlijk meteen een verwarmde pad. (misschien ook je muis :) ) voor de liefhebbers zal ik wel pics plaatsen van de versneller. als dit niet TE offtopic is
vind ik zeker interessant, van mij mag je ze plaatsen

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
Plaatsen die hap! ik wil het zien dan ga ik em nabouwen!
kan ik metalen borden schieten :)

Verwijderd

okee erg vet, maar als je een spoel gaat gebruiken heb je uiteindelijk een oppervlak wat niet zo groot is als een muismat. je kan zeg maar niet een spoel onder een muismat maken of meerdere. daarom denk ik dat de enige oplossing een gewone magneet is.

En ik dnek dat je niet moet uitgaan van het gewicht van de muis alleen, want je hand weegt ook zeker nog wel een kilo.

succes!

• Suaver
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

jozy2002 schreef op 30 januari 2004 @ 17:48:
- de factor dat als je met je hand je muis vastpakt dat je hand 'te sterk' is en je muis dus alsnog op je mat zal duwen.

- de factor dat volgens mij je muis door de tegengestelde polen telkens vanzelf van je muismat af zal glijden..

Maar het idee is leuk!
Totaal gelijk, wel een goed idee, want soms word ik echt para van de muismat/tafel. Maar hij zal idd van je muispad/tafel afgelijden omdat hij nergens kan blijven zitten omdat 2 polen elkaar afstoten. Hou maar eens 2 magneten bij elkaar die niet dezelfde pool hebben en dan ze precies boven elkaar te houden, dat zal helaas nie lukken :)

But tho nice idea.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Suaver
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 02:21:
hmmz, ik wil die pics wel eens zien ja

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Wormaap
  • Nu online
Sowieso zal je muisje nogal de pijp uit gaan door een sterk magnetisch veld, je muis zal zich om willen draaien en je moet een redelijk homogeen veld hebben omdat anders je muis gaat zwabberen. Ik denk persoonlijk dat't met lagertjes ofzo stukken makkelijker zou gaan :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

waar ik ook aan zat te denken was een zak onder je muis gevuld met gel ofzo waar je muis dan op komt te liggen. Als je muis dan net niet de onderkant van de zak raakt, heb je ook een soort zwevende muis.. :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:18:
waar ik ook aan zat te denken was een zak onder je muis gevuld met gel ofzo waar je muis dan op komt te liggen. Als je muis dan net niet de onderkant van de zak raakt, heb je ook een soort zwevende muis.. :p
lekker als je zakje stuk gaat trouwens, wel goed idee verder, maar misschien met naaimachine oli ofzo (is heel vloeibaar)

• RoBBS
Zal morgen ff pics, nemen ben nu niet thuis nl. Zal voor de liefhebbers ook kijken of ik het schema van de aansturingsprint nog heb. maar het is niet zo 1, 2, 3. nagebouwd hoor. :) en technokiddy. metalen borden schieten is even wat anders. dan heb je hele grote spoelen nodig en meer dan de max. 30 A die wij gebruikte. en die heb je alleen met krachtstroom.

I said I'd be back...

• Bob Popcorn
RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 14:24:
Zal morgen ff pics, nemen ben nu niet thuis nl. Zal voor de liefhebbers ook kijken of ik het schema van de aansturingsprint nog heb. maar het is niet zo 1, 2, 3. nagebouwd hoor. :) en technokiddy. metalen borden schieten is even wat anders. dan heb je hele grote spoelen nodig en meer dan de max. 30 A die wij gebruikte. en die heb je alleen met krachtstroom.
Ik begrijp uit dit verhaal dat het je dus gelukt is?

• RoBBS
jah is gelukt. we hadden er een goede beoordeling over en we hebben metalen pennetjes door de hele school geschoten. werkte beter dan we hadden durven dromen. en in 1 x. maar de foto's komen er morgen

I said I'd be back...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Bob Popcorn schreef op 01 februari 2004 @ 15:16:
[...]

Ik begrijp uit dit verhaal dat het je dus gelukt is?
hij heeft het over zijn versnellerding hè...voor de duidelijkheid. dus geen muis die zweeft :p ik denk persoonlijk dat het niet te doen is, andere metale delen in de muis worden aangetrokken/afgestoten waardoor het evenwicht niet meer klopt.
bovendien als je toch een heel soepele muis wil koop je mouseskatez en een steelpad ofzo, dan heb je ook heeel erg weinig wrijving, veel soepeler kun je niet krijgen.

• DiLDoG
denk dat je inderdaat gewoon moet proberen de vrijving zo klein mogelijk te maken, denk maar aan steelpaths, teflon stript, en andere hebbedingetjes want zweven is toch wel erg hoog gegrepen ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij is hier de oplossing: http://www.tweakers.net/nieuws/30846. :*)

(Weet alleen niet hoe duur 'ie is :X )

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

of je hangt hem aan een touwtje, of je doet een blower in je muis, of je doet het met lagers. zou opzicht best kunnen, 4 cm fan in je muis, en een rubber vlies om je muis. soort hovercracft krijg je dan...:p lekker gek!

Verwijderd

met die magneten lijkt mij dat die muis gewoon omdraait want hij zoekt het plus tegen minpunt op

• Atmoz
  • Laatst online: 26-11 10:45

Atmoz

Techno!!

Gaat het licht van de muis wel door het "magneetveld" heen?

• DarkX

DarkX

Ik?

Dude, check je natuurkunde :) Sinds wanneer lukt het jou om licht tegen te houden met een magneet? :P

• Atmoz
  • Laatst online: 26-11 10:45

Atmoz

Techno!!

DarkX schreef op 01 februari 2004 @ 21:07:
Dude, check je natuurkunde :) Sinds wanneer lukt het jou om licht tegen te houden met een magneet? :P
_/-\o_

lol

Hehe, effe kijken of er iemand zou reageren :D

• DarkX

DarkX

Ik?

Jaja... je .be in je subtitle doet me toch anders vermoeden ;) :P

• RoBBS
Volgens mij kan je licht altijd nog afbuigen met een magneet? hoe werkt een monitor anders? dus in theorie kan je licht dan ook tegenhouden met een magneet (wel een heel sterke dan, maar dan ook ECHT sterk)

I said I'd be back...

• R4NCOR
  • Laatst online: 06-11 22:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

RoBBS schreef op 01 februari 2004 @ 22:22:
Volgens mij kan je licht altijd nog afbuigen met een magneet? hoe werkt een monitor anders? dus in theorie kan je licht dan ook tegenhouden met een magneet (wel een heel sterke dan, maar dan ook ECHT sterk)
:D In een monitor worden elektronen afgebogen door magnetische velden om op de juiste punten de pixels op te lichten..

Er wordt toch geen licht afgebogen door een magneet man 8)7

• RoBBS
owkeej,. jij wint. maar mijn mening blijft licht bestaat uit iets. namelijk fotonen. het enige verschil tussen fotonen en electronen is dat fotonen "geen" massa zouden hebben. volgens mij hebben ook fotonen een electrische lading en moet dus reageren op magnetisme. maar da denk ik.

I said I'd be back...

• R4NCOR
  • Laatst online: 06-11 22:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hmjah, tis misschien niet eens zo raar gedacht hoor ;)
Maar toch, zou wel heel vreemde effecten opleveren in het dagelijks leven :) Zo ontzettend veel magnetische velden overal.. :)

Fotonen zullen vast ook wel te beinvloeden zijn, weet ik verder niet... :)

• RoBBS
Ik denk alleen dat je een heel sterk magnetisch veld nodig hebt. btw. in een "echte" massaversneller versnellen ze ook onder andere fotonen tot lichtsnelheid. maken ze o.a. antimaterie mee. (zoals die grote ergens in frankrijk)

I said I'd be back...

• FlyEragon
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Licht is wel degelijk af te buigen,
denk maar een een zwart gat in de ruimte. ;)

• RoBBS
Erkandude schreef op 01 februari 2004 @ 22:55:
Licht is wel degelijk af te buigen,
denk maar een een zwart gat in de ruimte. ;)
das in principe ook een hele grote magneet,. right?
[offtopicmode]
volgens mij ben je het dan ook met me eens dat je sneller dan licht kan reizen
[/offtopicmode]

weer ff ontopic.. ik denk dat het te realiseren moet zijn. met een goede verdeling van magnetische velden

[ Voor 7% gewijzigd door RoBBS op 01-02-2004 22:58 ]

I said I'd be back...

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja, maar niet met een magnetisch veld, wel met zwaartekracht. Trouwens, je kunt fotonenen helemaal niet versnellen tot de lichtsnelheid, die dingen gaan al met de lichtsnelheid :) Stilstaande fotonen oid zijn er niet. In een deeltjesversneller versnellen ze electronen en protonen enzo, geen fotonen.

En wat heeft sneller dan het licht gaan te maken met dit alles :? Dat kan dus niet :P Okay, eventuele warp engines zouden misschien nog kunnen, maar dan ga je evengoed niet sneller dan het licht.

[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 01-02-2004 22:59 ]

• wvdburgt
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wat ook leuk muist is een soort doorzichtig verhooginkje te maken waar je iets van een ledje of zo er onder doet, nog meer light:).
kreeg et id na een spelletje nfs:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• RoBBS
Klopt, mee eens. ik haal weer eens een sloot fotonen, protonen en weet ik wat veel nog meer compleet door elkaar. en warpspeed zou eigenlijk zijn dat je de ruimte om je heen beweegt, en niet het voertuig oid zelf. ook weer met een (2) magnetische velden. dus geen problemen met oneindige zwaarte bij lichtsnelheid en dergelijken.
Maar weer ff ontopic. we zitten hier met een redelijk aantal mensen met kennis van magnetisme,. dan zouden we er toch uit moeten komen., en niets is onmogelijk. kom op allemaal ik vind het een gaaf idee, bedenk eens wat. het moet kunnen denk ik!

I said I'd be back...

Verwijderd

Uhmz tjah, ik heb een suggestie....... Ik heb even op een site gekeken waarbij ze dus een voorwerp 10 cm de lucht in konden krijgen (http://www.physics.ucla.edu/marty/levitron/index.html). Het nadeel is dat hij heel snel rond moet draaien om stabiel te komen liggen. Ik heb er even over lopen te piekeren, maar als je dus een soort lagersysteem onder je muis zou maken die rond zou draaien wat een stabiele lift zou geven zou het uit te werken zijn. Hier komt alleen wel een lange reeks berekeningen aan te pas. Maar ook ik ben wel geïnteresseerd in zo'n zwevende muis.

Verwijderd

al die dicussies of een magneet nou niet goed is of dat het niet uitmaakt voor een muis... pak gewoon een magneet en gooi hem tegen je muis aan! ik zelf kan het niet testen want ik heb geen optische....

wat ik trouwens nog denk is dat je erg lelijk gaat "muizen" als je geen weerstand meer hebt. Dit is wel zo met een balpen, daar heb je geen weerstand en krijgen sommige mensen een heel lelijk hoekerig hadnschrift(ik ben er ook een maar ik gebruik hem wel...) met een vulpen heb je dat een stuk minder en maak je mooie bochtjes.

Verwijderd

Ik heb dit topic niet helemaal gevolgd maar het klinkt wel interressant EN het is ook wel dergelijk mogelijk om (binnen buget) een muisje te laten zweven.

Ik heb het ooit gezien met een banaan (met daarin een super sterke magneet verstopt) van het type Neodymium.

Deze super magneten vind je ook in moderne harddisken en speakers.

De truuk werkt als volgt: 8)7
Met een spoel wordt een magneetveld opgewekt dat tegengesteld is aan dat van het permanente magneetje. Midden in de spoel bevindt zich een hall-generator* die de veldsterke meet en het opgewekte veld versterkt of verzwakt als het permanete magneetje resp. stijgt of daalt. Het magneetje wordt zo elektronisch in bedwang gehouden en zweeft. Heeft simpel eigenlijk en in veel kadeau shops te koop als gadget :)

* B)
Een Hall-generator is een onderdeel dat een gelijkspanning genereert waarvan de grootte afhankelijk is van de sterkte van de magnetische inductie die op het onderdeel invalt.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Dat zweven is natuurlijk leuk maar heb je wel eens aan de elektronica in de muis gedacht??

Deze zal aangepast moeten worden om het veld te compenseren.

En licht afbuiging met zwarte gaten :?

Een zwart gat veroorzaakt een kromming in de ruimte maar buigt licht niet af (het licht gaat nog steeds rechtdoor maar dan in gekromde ruimte). Zoek maar eens wat topics in W&L.

Alles is terug te redeneren naar 4

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, dus buigt het licht wel voor een waarnemer :) Maar zwaartekracht heeft geen reet met magnetisme te maken, ook al denken veel mensen dat wel. Nee, als het aardmagnetisch veld wegvalt vallen we niet van de aarde :P

Verwijderd

Steef1983 schreef op 01 februari 2004 @ 23:49:
Dat zweven is natuurlijk leuk maar heb je wel eens aan de elektronica in de muis gedacht??

Deze zal aangepast moeten worden om het veld te compenseren.

En licht afbuiging met zwarte gaten :?

Een zwart gat veroorzaakt een kromming in de ruimte maar buigt licht niet af (het licht gaat nog steeds rechtdoor maar dan in gekromde ruimte). Zoek maar eens wat topics in W&L.
Hmmm, ik denk dat Stephen Hawking het niet helemaal met je eens is.
zie: Stephen Hawkings Universe: The Cosmos Explained

Licht kan worden afgebogen en zelfs worden vertraagt of worden gestopt!! (is in de wetenschap al diverse keren gelukt!)

Naja, voor wat betreft de elektronica in de muis heb je volkomen gelijk. ik had ff niet aan de inductie gedacht.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
btw hoever zit je van je Beeldscherm af , magnetische velden hebben over het algemeen niet zo`n heel goed effect daarop.

btw als je je muis loslaat , effe koffie halen weetjewel , hoe groot acht je de kans dan dat hij nog op dezelfde plek ligt .

How do you save a random generator ?

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Het lijkt mij vrij lastig om een muis te laten zweven,
en dan krijg je ook allemaal bijverschijnselen enz. op je crt monitor etc etc

Misschien is het een idee om in je muismat of eronder een gemagnetiseerd plaat
te verwerken en de 4 nopjes onder je muis te vervangen door kleine platte
magneetjes. Zo zal de muis zich met een klein beetje kracht zich van de muismat
afduwen, en misschien heb je dan iets wat erop lijkt. iig simpeler :z

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 00:01:
[...]

Hmmm, ik denk dat Stephen Hawking het niet helemaal met je eens is.
zie: Stephen Hawkings Universe: The Cosmos Explained

Licht kan worden afgebogen en zelfs worden vertraagt of worden gestopt!! (is in de wetenschap al diverse keren gelukt!)

Naja, voor wat betreft de elektronica in de muis heb je volkomen gelijk. ik had ff niet aan de inductie gedacht.
Euh, je snapt hem niet helemaal. Zwaartekracht kromt de ruimte, en licht gaat gewoon rechtdoor door die ruimte. Door dat de ruimte echter gekromd is ziet het eruit alsof het licht afbuigt zegmaar.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36
* Zeus is een aap en leest topics niet maar antwoord meteen

[ Voor 70% gewijzigd door Zeus op 02-02-2004 00:51 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• DarkX

DarkX

Ik?

Althalus schreef op 02 februari 2004 @ 00:47:
En hoe zit het dan met een zwart gat?
Licht heeft massa! (en ik doe economie & maatschappij ;) )
Licht heeft geen massa, punt. Lees nog eens wat ik net tiepte.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Uhh??

Licht bestaat uit fotonen, en die hebben toch massa??
Ook al is die te verwaarlozen....

Verwijderd

Erkandude schreef op 02 februari 2004 @ 01:11:
Uhh??

Licht bestaat uit fotonen, en die hebben toch massa??
Ook al is die te verwaarlozen....
idd, wamt F=MxA. als licht geen masse had, dan had een neon motor geen voorstuwings kracht, want die werkt namelijk op een soort licht..

• DarkX

DarkX

Ik?

Fotonen hebben geen massa, wel impuls.

• rezjeh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Heerlijk, zo een paradoxale wereld :D

• DiLDoG
Hm move naar WL?? :P
anyways * DiLDoG votes for DarkX

fotonen moeten of geen, of een oneingdige massa hebben (omdat ze met lichtsnelheid bewegen, ja dat heb je wel eens met licht :P), en omdat oneindig nogal veel is ga ik toch voor geen massa.

• Joen
  • Laatst online: 20-11 13:02
Misschien is deze muis wel iets voor TS:
De Gyroscopische muis

Edit:
Ow excuus, is ook al eerder genoemd :X :P

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 02-02-2004 09:10 ]

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

hmm interesant die "Gyroscopische muis". maar je kunt het "zweef" effect toch ook stimuleren als je 3 of 4 kogellagers onder de muis ?

2 voor 2 achter.. rolt denk ik ook :7 (denk je dat je eindelijk van de muisbal af bent :+ )

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Steefph
Als je dan gewoon een heleboel balletjes als muismat gebruikt heb je gelijk een pols massage :p

RSI wat nou RSI ik masseer mijn pols terwijl ik muis.

muis zal natuurlijk niet in rechte lijnen over het scherm gaan maar daar gaat het niet om

• Bob Popcorn
Precies, de kogellagers geven je hetzelfde gevoel als een balmuis.

Er moet gewoon een manier zijn om de weerstand de verwaarlozen

Verwijderd

In theorie mogelijk door gebruik te maken van wervelstromen (niet magnetische geleidende plaat met een spoel waardoor een wisselstroom loopt er boven of onder), in de praktijk onuitvoerbaar in een kleine lichte muis.

• DarkX

DarkX

Ik?

DiLDoG schreef op 02 februari 2004 @ 08:13:
Hm move naar WL?? :P
anyways * DiLDoG votes for DarkX

fotonen moeten of geen, of een oneingdige massa hebben (omdat ze met lichtsnelheid bewegen, ja dat heb je wel eens met licht :P), en omdat oneindig nogal veel is ga ik toch voor geen massa.
Bij een oneindige massa heb je volgens mij ook het probleem dat je zaklamp allemaal zwarte gaten maakt :P

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op 02 februari 2004 @ 10:33:
Precies, de kogellagers geven je hetzelfde gevoel als een balmuis.

Er moet gewoon een manier zijn om de weerstand de verwaarlozen
Das niet helemaal waar, je muis steunt niet op de bal, wat bij kogellagers wel zo is.
kogellagers zijn bovendien van metaal en niet van rubber. Dit zou dus veel minder weerstand hebben dan een muisbal.

• RoBBS
licht heeft GEEN massa, wel een lading

I said I'd be back...

• addictive
  • Laatst online: 07-11 15:05
Sick Nick schreef op 30 januari 2004 @ 17:48:
Heb je wel eens 2 magneetjes bij elkaar gehouden op die manier? Dat stoot elkaar af. Ik denk dat je muis dan niet rustig blijft liggen op de pad. Bovendien door het gewicht van je hand zal hij toch op de pad terecht komen of je moet hem zelf er een beetje boven houden wat weer RSI extra geeft.
idd, zweeft 'ie gewoonn weg...

• DarkX

DarkX

Ik?

RoBBS schreef op 02 februari 2004 @ 12:53:
licht heeft GEEN massa, wel een lading
Lading? Dan zou je over een glasvezel stroom kunnen voeren :P

• Steefph
DarkX schreef op 02 februari 2004 @ 13:21:
[...]

Lading? Dan zou je over een glasvezel stroom kunnen voeren :P
Lampje aan de ene kant, zonnepaneeltje aan de andere :p

Maar in dit topic gaan we wel erg off-topic.
Het is denk ik beter om nu enkelt nog maar ontopic te blijven anders krijgt deze thread nog een slotje van een modje :p

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Kwai_gon_jinn schreef op 02 februari 2004 @ 09:19:
hmm interesant die "Gyroscopische muis". maar je kunt het "zweef" effect toch ook stimuleren als je 3 of 4 kogellagers onder de muis ?

2 voor 2 achter.. rolt denk ik ook :7 (denk je dat je eindelijk van de muisbal af bent :+ )
dit is het eerste zinnige in het topic wat ik hier voorbij zie komen :)

de weerstand lijkt me dan al een stuk lager dan als ie zou moeten schuiven

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 2 Laatste