Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ideetje] Muis-mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Lagers lijken me idd ook haalbaarder. Moet je wel een goeie muispad hebben. Denk dat ze op metaal gaan slippen, terwijl een te zachte mat ook niet lekker werkt.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Revell heeft van die zelfbouw pakketjes van vliegtuigen, waar een flinke magneet bij wordt geleverd om je vliegtuigje te laten zweven. Zit dus ook een magneetje in je vliegtuig. Misschien dat dat iets interessants is??

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/209109_1.jpg

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

zie ik rechts onderin het plaatje dat je er geen elektronica bij mag houden? Heeft iemand het uberhaupt al geprobeerd met een kleiner magneetje? ik ga het niet doen watn ik heb geen optische en ik hoef geen zwevende muis. Als je je hand trouwens op de muis legt is het zo'n 2 kilo.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb van die kleine lego magneetjes (voor treinkoppeling), en daar moet je toch behoorlijk duwen om ze tegen mekaar te krijgen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja, ben ook ff bezig geweest met een spoel onder een CD wikkelen, maar ik kan niet zeggen dat het fijn muist :{

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22789/full.jpg

;) :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Orion84 schreef op 02 februari 2004 @ 16:54:
Revell heeft van die zelfbouw pakketjes van vliegtuigen, waar een flinke magneet bij wordt geleverd om je vliegtuigje te laten zweven. Zit dus ook een magneetje in je vliegtuig. Misschien dat dat iets interessants is??

plaatje:
[afbeelding]
Dat ding zit met een (vrijwel onzichtbaar, maar het zit er toch echt) touwtje aan de basis vast

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/temp/Massaversneller.jpg

En hier het plaatje waar sommigen om gevraagd hadden. Meer pics komen er aan als dat gewenst is maar digicam was een btje leeg.

Ik denk dat de meesten een of ander futuristisch apparaat in gedachten hadden toen ze aan een massaversneller dachten. excuses daarvoor dat het er zo simpel uitziet. we hadden zelf ook iets compleet amders in gedachten. maar helaas was er alleen tijd voor dit prototype,. het uiteindelijke doel was een massaversneller van een meter lang met 20 spoelen. die moesten naast de magneet aantrekken hem ook nog eens afstoten als hij er voorbij was. dan zouden we een veel hogere snelheid halen. we hebben geschat rond de 700-800km/h en ja. das mogelijk op deze manier

I said I'd be back...

Verwijderd

kan je dit vergelijken met een zweeftrein? dat eerst een magneet het aan trekt of afstoot, en daarna de volgende etc...? En ik had niet iets heel bijzonders in ged8en.. vind het al cool dat er een printplaat bij zit...

• RoBBS
Dit is inderdaad het principe van een Zweeftrein (MagLev) die onder andere in japan al rondjes rijdt/vliegt? Die print was om het nog een beetje overzichtelijk te houden. we hadden het liever wat mooier gehad maar daar was echt geen tijd voor. dit hebben we in een maand of 2 gebouwd en getest.

I said I'd be back...

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
hoe wikkel je die spoelen en van welke dikte is het draad
moet het om een metalen buis heen?
moet er een metaal voorwerp doorheen (lijkt me wel :9 )

• RoBBS
de draaddikte weet ik zo ff niet, zal niet al te veel uitmaken,. als het maar niet te dik is. we hebben een kolomboor vastgemaakt aan die framepjes voor de spoelen (lege plakbandrollen breedte 1 cm) en dan maar draaien,. alleen lekker rustig aan doen. zou het niet om een metalen buis doen. liever pvc oid. iets wat niet zo gevoelig is voor magnetisme. en wat er doorheem moet,. tja dat lijkt me logisch. metaal werkt. een gemagnetiseerd stukje metaal nog beter. hou ook een lengte van een (1) cm aan daarvoor

I said I'd be back...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog steeds bezig in dit topic?

Hou ook rekening met de massa die de muis gaat krijgen, een zeppelin heeft ook geen gewicht, maar ik denk niet dat ik in mijn eentje de Hindenberg (als die nog zou bestaan) tegen kan houden. (massa)

Dan heb ik toch liever een muis met een kleine massa (ik heb het gewichtje al uit mijn MX500 gesloopt) die lekker glijdt, dan een zwevende van 1kg.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1 2 Laatste