Het is ook altijd wat. Eerst klagen over gebrek aan betaalbare PCI-X borden en nu zitten er weer te weinig PCI-slots op
. Het ding heeft onboard USB 2.0, FireWire, sound, gigabit en SATA dus dan lijken met vier slots meer dan genoeg. Die PCI-X slots pakken trouwens ook alles wat 3,3V ondersteund en dat zijn tegenwoordig best veel kaarten.
Verwijderd
Deze DH800 is zeker een ultra-vet bord, en zal gretig aftrek vinden bij de mensen die een dikke SCSI of RAID setup willen draaien met een losse kaart voor PCI-X. Het is een geduchte concurrent voor de PC-DL, zeker als hij in de buurt van de PC-DL zit qua prijs. Maar, laatstgenoemde is bezig om naar 200 euro te zakken, en ik denk niet dat de DH800 zo laag komt.
Dit is een bord dat zich plaatst tussen de PC-DL en een "écht" serverbord. Heel erg lekker bord voor mensen die PCI-X nodig hebben of willen gebruiken. Voor mensen die dit niet willen, blijft de PC-DL toch een betere keuze, vanwege de lagere prijs.
Hoe het zit met 800 MHz FSB Xeons, is volgens mij bij dit bord ook nog onbekend. Als de DH800 dit kan, met zijn i875 northbridge, dan zou de PC-DL het ook moeten kunnen! Woei, weer wat meer upgradability.
Trouwens, zoals ik net in een andere thread posste: is DVD-shrink multi-threaded? Een normaal belastend proces trekt op mijn systeem 25% processorkracht, omdat het systeem 4 cpu's ziet. DVD-shrink zit echter tussen de 40 en 70%+ qua gebruikte cpu-kracht. Dat doet een multi-threaded engine vermoeden. Ideaal... net heb ik een complete 9GB DVD geript en "geshrinked" in 20 minuten. Effe zien of hij het na het branden doet.
Dit is een bord dat zich plaatst tussen de PC-DL en een "écht" serverbord. Heel erg lekker bord voor mensen die PCI-X nodig hebben of willen gebruiken. Voor mensen die dit niet willen, blijft de PC-DL toch een betere keuze, vanwege de lagere prijs.
Hoe het zit met 800 MHz FSB Xeons, is volgens mij bij dit bord ook nog onbekend. Als de DH800 dit kan, met zijn i875 northbridge, dan zou de PC-DL het ook moeten kunnen! Woei, weer wat meer upgradability.
Trouwens, zoals ik net in een andere thread posste: is DVD-shrink multi-threaded? Een normaal belastend proces trekt op mijn systeem 25% processorkracht, omdat het systeem 4 cpu's ziet. DVD-shrink zit echter tussen de 40 en 70%+ qua gebruikte cpu-kracht. Dat doet een multi-threaded engine vermoeden. Ideaal... net heb ik een complete 9GB DVD geript en "geshrinked" in 20 minuten. Effe zien of hij het na het branden doet.
Damn, te laat 
ik wou net de link posten
Erg interesssante info, maybe dat het toch bewaarheid wordt dat er een bios update komt van Asus voor de pc-dl.Hoef ik alleen maar procs. te vervangen.Mem kan al op 400Mhz.Via ebay slijt ik dan me oude welweer.
ik wou net de link posten
Erg interesssante info, maybe dat het toch bewaarheid wordt dat er een bios update komt van Asus voor de pc-dl.Hoef ik alleen maar procs. te vervangen.Mem kan al op 400Mhz.Via ebay slijt ik dan me oude welweer.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Interessant
Op 2cpu las ik 't volgende: "Just been talking to an Iwill engineer, hes got a 2.8G 533mhz Xeon on it, overclocked it to 250x12." Dus, als dit in de praktijk een beetje leuk werkt (ben met 200MHz al tevreden) weet ik al wat m'n volgende upgrade wordt

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Weer niet tevreden, Abbadon?
Je hebt je setup nog geen 2 maanden. Die vorige van 2,5 jaar was dus een record dat je waarschijnlijk nooit meer verbreekt....

Nou ja, ik wil wel weer eens wat gaan overclocken eigenlijk
Verwijderd
Als je toch zo dringend van je huidige bord af moet: stuur het maar naar mij op.Abbadon schreef op 20 februari 2004 @ 00:59:
Nou ja, ik wil wel weer eens wat gaan overclocken eigenlijk
Verwijderd
ey folk,
heeft uberhaupt iemand nog zin in mijn plan? ik denk niet dat het op deze manier van de grond komt namelijk.
heer eerlijk gezegt had ik een beetje meer steun van firepower
verwcht vw zijn altijd aanwezige ondernemendheid. maar goed is het een goed plan om gewoon meteen een nieuw topic te starten? hier in zullen we eerst stukkie overleg over budgets plegen en vervolgens een guide gaan maken.
het enige waar ik bang voor ben is voor mensen die er helemaal geen kijk op hebben, en toch reageren. in dit topic ben ik een beetje op de hoogte van jullie ervaringen en kennen/kunnen. dus ik twist nog een beetje over de kwestie of ik een nieuw topic zal starten of niet.
als iemand hier een mening over heeft hoor ik deze uiteraard wederom zeer graag.
mvg,
Soulstealer
heeft uberhaupt iemand nog zin in mijn plan? ik denk niet dat het op deze manier van de grond komt namelijk.
heer eerlijk gezegt had ik een beetje meer steun van firepower
het enige waar ik bang voor ben is voor mensen die er helemaal geen kijk op hebben, en toch reageren. in dit topic ben ik een beetje op de hoogte van jullie ervaringen en kennen/kunnen. dus ik twist nog een beetje over de kwestie of ik een nieuw topic zal starten of niet.
als iemand hier een mening over heeft hoor ik deze uiteraard wederom zeer graag.
mvg,
Soulstealer
Ik dacht altijd dat je in PCI-X sloten ook normale pci kaartjes kon stoppen ?Sander0105 schreef op 19 februari 2004 @ 22:39:
[...]
Het ziet er naar uit dat ie er toch komt!! Ik vind het alleen jammer dat er maar 2 gewone PCI sloten op zitten. Is voor mij toch te weinig.
Voor de rest wel eenbordje
Check de frontpage maar.
http://www.tweakers.net/nieuws/31174
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Nou, niet alle 'normale' PCI kaarten zullen er in passen.

De middelste (komt érg veel voor) past dus niet in een PCI-X slot.

Op mijn AMD Athlon XP 2000+ gaat dat ook in 20 minuten, dit is gewoon een snel comprimerend programma. Zegt verder nog niet of het multi-threaded is ofzo, maar gezien de speed die je aangeeft lijkt dat niet zo te zijn.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 23:04:
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
hmm dat van die pci sloten zou dan net aan kunnen
verder idd leuk bordje om je huidige 533 xeons op de kietelen. Zeker met DDR400!
tja...
Verwijderd
Beetje vreemd. Ik zou bij een sinlgethreaded DVD-Shrink verwachten dat de CPU belasting tussen de 25 en 30% ligt, net zoals andere programma's. DVD-Shrink trekt echter vaak 80%, wat betekent dat hij minstens 3 van de 4 logische processoren tegelijkertijd moet benutten...Moriaty schreef op 20 februari 2004 @ 13:38:
[...]
Op mijn AMD Athlon XP 2000+ gaat dat ook in 20 minuten, dit is gewoon een snel comprimerend programma. Zegt verder nog niet of het multi-threaded is ofzo, maar gezien de speed die je aangeeft lijkt dat niet zo te zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 21:23 ]
hmm ik zal et de volgende keer ook eens nakijken. Maar ik doe een dvd ook in ong 20 min...
tja...
Das waar, PCI-X is 3.3v 32/64 bits toch?Abbadon schreef op 20 februari 2004 @ 10:40:
Nou, niet alle 'normale' PCI kaarten zullen er in passen.
[afbeelding]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
jep...
ey jongens,
ik ga straks toch een topic opzetten met een best buy guide voor workstations... heeft iemand nog een voorstel over de budgetten?
ik dacht zelf aan:
- Upgrade (enkel MB+CPU+RAM): €1250
- Middenstander (Scherm+MB+CPU+CASE+RAM+alle DD's+VGA): €2500
- Welthy bastard: (Scherm+MB+CPU+CASE+RAM+alle DD's+VGA): €4000
ey jongens,
ik ga straks toch een topic opzetten met een best buy guide voor workstations... heeft iemand nog een voorstel over de budgetten?
ik dacht zelf aan:
- Upgrade (enkel MB+CPU+RAM): €1250
- Middenstander (Scherm+MB+CPU+CASE+RAM+alle DD's+VGA): €2500
- Welthy bastard: (Scherm+MB+CPU+CASE+RAM+alle DD's+VGA): €4000
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 20:48 ]
Verwijderd
Ik zou voor de laatste meteen €5000 nemen. Dan heb je 1250 x 2 = 2500, en 2500 x 2 = 5000. Zet er ook maar een station bij voor als je onbeperkt geld hebt.
ja, is goed idee Firepower.
€5000,- plus nog eens voor als je onbegrensd budget hebt.Niet dat ik het heb, me vrouw pikt dat niet maar als het aan mij lag.............
nee is onzin, ik heb nu €2269,-(pc prive) plus nog een tft van €599,- (172x
), het kan wel eens toe. Maybe als het mogelijk wordt om je bios van de pc-dl te upgraden naar een Fsb van 800 dat ik nog wat verander/erbij koop maar voor de time beeing is het ff genoeg geweest)
€5000,- plus nog eens voor als je onbegrensd budget hebt.Niet dat ik het heb, me vrouw pikt dat niet maar als het aan mij lag.............
nee is onzin, ik heb nu €2269,-(pc prive) plus nog een tft van €599,- (172x
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Verwijderd
Wat moet je met 172 TFT's van 599 euro?Cybersijp schreef op 22 februari 2004 @ 20:56:
ja, is goed idee Firepower.
nee is onzin, ik heb nu €2269,-(pc prive) plus nog een tft van €599,-
(172x)
Verwijderd
kijk lui,
eindelijk antwoord
ben opening post schrijven... denk dat het morgen on-line gaat....
ow moet het onder CSL of PMG?
jah zat ook al aan onbegrenst te denken.. allen zit ik er een beetje mee dat mensen dan server kasten van 500eu uit kiezen waar 15 scsi schijven in passen en 3 plasma schermen van 60" en cat/cam kaart van 5000 eu... dat het niet meer reeel is. das niet relax...
ik wou in me opening post een voorstel setup maken en dat anderen dit dan naar hun smaak aan gaan passen met goed argumenten... zo komt er uit eindelijk een goede setup uit hopelijk.
hoop op nog wat reacties
mvg
Theo
eindelijk antwoord
ben opening post schrijven... denk dat het morgen on-line gaat....
jah zat ook al aan onbegrenst te denken.. allen zit ik er een beetje mee dat mensen dan server kasten van 500eu uit kiezen waar 15 scsi schijven in passen en 3 plasma schermen van 60" en cat/cam kaart van 5000 eu... dat het niet meer reeel is. das niet relax...
ik wou in me opening post een voorstel setup maken en dat anderen dit dan naar hun smaak aan gaan passen met goed argumenten... zo komt er uit eindelijk een goede setup uit hopelijk.
hoop op nog wat reacties
mvg
Theo
Euh ik heb 2 stuks van de SyncMaster 172T en dat werkt erg ...eeuh.. lekker
Dus dan zou ik vragen waarom maar 1 Samsung 172x ???
Verwijderd
Over dat niet reëel zijn kun je wel gelijk hebben.
Dan kun je beter wat meer setups maken, zodat mensen goed kunnen kiezen:
1200 euro
1250 euro
1300 euro
....
....
4900 euro
4950 euro
5000 euro
Dan heb je een setup voor elke prijsklasse.
Maken, en morgen inleveren bij de meester
Als je openingspost online is, kijk ik wel of ik er iets aan toe te voegen heb. Succes ermee in elk geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 00:21 ]
PMG is leuker, maar het hoort in principe in CSLVerwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 22:31:
Neem mijn bak als voorbeeld en prik daar de duurdere Xeon 3,2GHz 1MB CPU's injah zat ook al aan onbegrenst te denken.. allen zit ik er een beetje mee dat mensen dan server kasten van 500eu uit kiezen waar 15 scsi schijven in passen en 3 plasma schermen van 60" en cat/cam kaart van 5000 eu... dat het niet meer reeel is. das niet relax...
Clique
$insert withstupid.gifTr1gg3R schreef op 22 februari 2004 @ 22:37:
Euh ik heb 2 stuks van de SyncMaster 172T en dat werkt erg ...eeuh.. lekker
Videowall bouwenVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:32:
Ik kende die 172x van Samsung wel... volgens mij snapte niet iedereen het grapje.

Doe hier anders een opzet en post 't daarna in een mooie topicstart in CSL
Da's dan de dovenklasseBalusC schreef op 23 februari 2004 @ 08:25:
Neem mijn bak als voorbeeld en prik daar de duurdere Xeon 3,2GHz 1MB CPU's in

ikke wel
Ondanks geen postactiviteit van mij ben ik toch een stukje verder met mijn dual setup

Bij de Mycom heb ik 2 fans à 4 euro gekocht van coolermaster met rpm meting
Uit mijn bureau heb ik karton, plakband en een schaar gevist en hiermee een airduct gemaakt. Mijn doel was goedkoop dual xeon en zo lukt dat prima
Mijn huidige setup is als volgt:
2x Xeon HT 2.0/512/100
2x 256 MB PC3200 Twinmos/samsung @ cas 2-2-5-2
1x Maxtor diamond max9 ata 80 GB (2x raptor 36 GB in bestelling
Ati Allinwonder 8500DV
Hoe het systeem aanvoelt als ik aan het werk ben, tegelijk: dvd rippen&encoden, batchverwerking foto's, fotosoepen, internetten, muziek luisteren, patience spelen

Voorals nog doet alles het prima en ik ben ook erg te spreken over de Tagan voeding
Moet ik uitbreiden met 2x 256MB Singlesided of kan ik beter naar 2x 512MB doublesided gaan. Op de langer termijn lijkt 2 x512MB beter ivm uitbreidingen, maar hej, het moest zo goedkoop mogelijk blijven
Nog een vraagje, beide fans draaien na het aanzetten van het systeem op ca 3200 RPM, door qfan zakt dit al snel terug naar ca 2000 rpm voor beide fans. Hierdoor heb ik echter wel mijn winbond voicemelding van cpu fan fail. Hier wil ik dus vanaf. Ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar

Oja, die gaten onder mijn kast waren nog van mijn waterkoelingsetup om die athlon op 1800 Mhz te krijgen
Verwijderd
Damz man, die foto's konden niet kleiner zeker?
Post eens fatsoenlijke pics van die airduct en geheugenperformance.
Zo te zien haal je zo'n 2290 MB/s. Je hebt een Xeon op een FSB van 100 MHz. Dat is dan dual PC1600, oftewel 3200 MB/s max.
Je hebt een effectiviteit van 2290 / 3200 x 100 = 71.6% op de PC-DL
Ik draai dual PC2100, met een max van 4200 MB/s, en haal maximaal 3025 MB/s.
Dat is een effectiviteit van 3025 / 4200 x 100 = 72.0% op de PC-DL.
Volgens mij zit jouw geheugenperformance dus gewoon rond verwachting.
Zo te zien haal je zo'n 2290 MB/s. Je hebt een Xeon op een FSB van 100 MHz. Dat is dan dual PC1600, oftewel 3200 MB/s max.
Je hebt een effectiviteit van 2290 / 3200 x 100 = 71.6% op de PC-DL
Ik draai dual PC2100, met een max van 4200 MB/s, en haal maximaal 3025 MB/s.
Dat is een effectiviteit van 3025 / 4200 x 100 = 72.0% op de PC-DL.
Volgens mij zit jouw geheugenperformance dus gewoon rond verwachting.
hmzzz, oké, hoef ik me over mijn geheugen tenminste geen zorgen te maken 
Nu alleen de uitbreiding nog.
Op verzoek wat plaatjes geschoten met een nieuwe cam, een Canon A70, ook zon leuk speeltje
Vooraanzicht kast, met 20x2 parallele LCD, Kast is een Avance B031, nog steeds één van de mooiste kasten imo. Achter het LCD zit de floppydrive en powerknop.

Linker paneel verwijdert, hier zie je de airduct dus zitten, wil deze airduct eigenlijk van plexiglas oid maken en dan met 2x 80x80x38mm triple blade fans als koeling.

Airduct ook verwijderd, alsmede beugel voor kaarten, waar ook een 8 cm fan in kan, maar dat komt later wel als ik een Zalman op mijn VGA ga zetten.
Nu alleen de uitbreiding nog.
Op verzoek wat plaatjes geschoten met een nieuwe cam, een Canon A70, ook zon leuk speeltje
Vooraanzicht kast, met 20x2 parallele LCD, Kast is een Avance B031, nog steeds één van de mooiste kasten imo. Achter het LCD zit de floppydrive en powerknop.

Linker paneel verwijdert, hier zie je de airduct dus zitten, wil deze airduct eigenlijk van plexiglas oid maken en dan met 2x 80x80x38mm triple blade fans als koeling.

Airduct ook verwijderd, alsmede beugel voor kaarten, waar ook een 8 cm fan in kan, maar dat komt later wel als ik een Zalman op mijn VGA ga zetten.
Erg netjes gedaan
Hoe warm worden de Xeon's idle/stressed? Hoeveel verschillen de temperaturen van de setup met boxed fans, voorzover je deze ook hebt gemeten?
Verwijderd
Mooi. Laat je de fans lucht uit het airduct zuigen, of erin blazen?
Heb je intake of outtakes aan de voorkant van je kast?
Ik heb nu 2x intake aan de ACHTERKANT op 1700 RPM, op elke processor een 80mm ventilator, draaiend op 1700 ~ 2400 afhankelijk van QFan, en 2x outtake aan de voorkant van kast. Dat schijnt goed te werken zo, beter dan wanneer ik de outtkake achter leg en de intake voor. Het systeem is redelijk stil; het ruist / blaast, maar maakt geen irritante geluiden.
Als je kunt zou ik voor 2x 512 gaan en de 2x 256 MB verkopen. Dan heb je later nog uitbreidingsmogelijkhede naar 4x 512. Technisch kun je wel 2x 512 + 2x 256 naast elkaar zetten, maar dat vertraagt je geheugen enorm.
Edit: BalusC, jij schijnt je Iwill terug te hebben. Lag je boot-probleem nu aan het mainboard, of was het toch wat anders?
Heb je intake of outtakes aan de voorkant van je kast?
Ik heb nu 2x intake aan de ACHTERKANT op 1700 RPM, op elke processor een 80mm ventilator, draaiend op 1700 ~ 2400 afhankelijk van QFan, en 2x outtake aan de voorkant van kast. Dat schijnt goed te werken zo, beter dan wanneer ik de outtkake achter leg en de intake voor. Het systeem is redelijk stil; het ruist / blaast, maar maakt geen irritante geluiden.
Als je kunt zou ik voor 2x 512 gaan en de 2x 256 MB verkopen. Dan heb je later nog uitbreidingsmogelijkhede naar 4x 512. Technisch kun je wel 2x 512 + 2x 256 naast elkaar zetten, maar dat vertraagt je geheugen enorm.
Edit: BalusC, jij schijnt je Iwill terug te hebben. Lag je boot-probleem nu aan het mainboard, of was het toch wat anders?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 21:52 ]
Verwijderd
JAJAJA daar issie dan,
Hij is on-line hoor; de Dual best-buy-guide.
Er moet nog heel wat aan gebeuren, alleen ik dacht, hoe eerder in de lucht hoe sneller je de foutjes en inperfecties ontdekt. Ik hoop dat jullie er een beetje lol mee hebben.
Owja, LEES DE OPENING!.. ok?
Hij is on-line hoor; de Dual best-buy-guide.
Er moet nog heel wat aan gebeuren, alleen ik dacht, hoe eerder in de lucht hoe sneller je de foutjes en inperfecties ontdekt. Ik hoop dat jullie er een beetje lol mee hebben.
Owja, LEES DE OPENING!.. ok?
De fans achter de airduct draaien bij normale belasting rond de 2000 rpm en blazen de kast in. CPU1 zit op 33 graden, CPU2 op 31 graden en het systeem zit op 35 graden.
In een stressed situatie, gaan de temps naar 52 en 49 graden voor de cpu's en 48 graden voor het systeem. De rpm's van de fans gaan niet omhoog, de temp van van de Tagan echter wel, die ga ik tijdens het stressen ook horen.
Geen verkeerde temp's dacht ik zo
Ik heb verder geen fans, naast deze en die van de psu in mijn kast hangen.
Straks met een tweetal raptor's onder in de kast, plaats ik daar een 12cm van voor als intake en zet ik de cpu fans als outtake.
De grootste herriemaker en veroorzaker van irritatie is wel de fan op mijn videokaart
Ik heb niet getest met boxed koelers, want die heb ik niet bij mijn Compaq Xeon's gekregen (het waren Xeon's voor een xw6000)
In een stressed situatie, gaan de temps naar 52 en 49 graden voor de cpu's en 48 graden voor het systeem. De rpm's van de fans gaan niet omhoog, de temp van van de Tagan echter wel, die ga ik tijdens het stressen ook horen.
Geen verkeerde temp's dacht ik zo
Ik heb verder geen fans, naast deze en die van de psu in mijn kast hangen.
Straks met een tweetal raptor's onder in de kast, plaats ik daar een 12cm van voor als intake en zet ik de cpu fans als outtake.
De grootste herriemaker en veroorzaker van irritatie is wel de fan op mijn videokaart
[ Voor 3% gewijzigd door ransbal op 23-02-2004 22:26 ]
Valt een beetje dood deze topic.
Dan maar ff mijn (slechte) ervaring met een dual systeem. Wellicht had ik er een aparte topic over moeten starten, maar ja het gaat hier om de ervaringen.
Ik heb enige tijd terug een dual Xeon 2.8 systeem samengesteld op een Tyan Tiger S2668ANR moederbord. In deel 1 vindt je de complete samenstelling terug.
Gelijk vanaf het begin heb ik problemen. Het systeem start niet goed op.
Ik zal hier niet uiteen gaan zetten wat er allemaal mis is.
Het systeem is onderzocht in de winkel en de fout zit voor bijna 100% in het moederbord (haarscheurtje).
Direct is het moederbord opgestuurd (RMA) en toe begon de ellende.
Ik ben mijn systeem nu bijna 7 weken kwijt! Hoe lang moet ik nog wachten?
Na herhaaldelijke contacten zit er nog steeds geen schot in de zaak.
Wellicht zijn er tweakers onder ons die ervaring hebben met een lange RMA procedure.
Vandaag wederom een e-mail verstuurd en aangegeven dat er per direct een oplossing moet komen. Maar weer (ongeduldig) afwachten
Dan maar ff mijn (slechte) ervaring met een dual systeem. Wellicht had ik er een aparte topic over moeten starten, maar ja het gaat hier om de ervaringen.
Ik heb enige tijd terug een dual Xeon 2.8 systeem samengesteld op een Tyan Tiger S2668ANR moederbord. In deel 1 vindt je de complete samenstelling terug.
Gelijk vanaf het begin heb ik problemen. Het systeem start niet goed op.
Ik zal hier niet uiteen gaan zetten wat er allemaal mis is.
Het systeem is onderzocht in de winkel en de fout zit voor bijna 100% in het moederbord (haarscheurtje).
Direct is het moederbord opgestuurd (RMA) en toe begon de ellende.
Ik ben mijn systeem nu bijna 7 weken kwijt! Hoe lang moet ik nog wachten?
Na herhaaldelijke contacten zit er nog steeds geen schot in de zaak.
Wellicht zijn er tweakers onder ons die ervaring hebben met een lange RMA procedure.
Vandaag wederom een e-mail verstuurd en aangegeven dat er per direct een oplossing moet komen. Maar weer (ongeduldig) afwachten
System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]
Tja, hoe vervelend het inderdaad ook mag zijn, maar met dit soort niet-"dertien in een dozijn" hardware, is het nou eenmaal afwachten hoelang de fabrikant erover doet, en Tyan is hiermee helaas niet enorm snel... Maar op zich zou je dit kunnen verwachten, bij Asus daarentegen, zelfs bij de 13 in een dozijn hardware duurt het ook 2+ maanden, da's veel merkwaardiger mijns inziens...
GossieMoppie, zit ik net een beetje op de Asus website te kijken zie ik op eens dit:

Heb ik net een PC-DL, brengt Asus de PCH-DL uit. Naja, ik zou de 64 bits sloten toch niet gebruiken, controllers zijn me er te duur voor en ondanks dat de hebbuh factor erg hoog is, werkt mijn banksaldo niet echt mee
Voor de Dual en 64 bits PCI must haves kan dit board wel de uitkomst zijn; altijd nog een stuk goedkoper dan i7505 of SW boards
Edit: Ik zie nu ook dat ie gebruik maakt van de e7210 chipset, vooralsnog kan ik bij Intel nog niet vinden dat deze ook speciaal voor de (dual) Xeon is, de P4 is de enige cpu die als supported genoemd wordt.

Heb ik net een PC-DL, brengt Asus de PCH-DL uit. Naja, ik zou de 64 bits sloten toch niet gebruiken, controllers zijn me er te duur voor en ondanks dat de hebbuh factor erg hoog is, werkt mijn banksaldo niet echt mee
Voor de Dual en 64 bits PCI must haves kan dit board wel de uitkomst zijn; altijd nog een stuk goedkoper dan i7505 of SW boards
Edit: Ik zie nu ook dat ie gebruik maakt van de e7210 chipset, vooralsnog kan ik bij Intel nog niet vinden dat deze ook speciaal voor de (dual) Xeon is, de P4 is de enige cpu die als supported genoemd wordt.
[ Voor 22% gewijzigd door ransbal op 26-02-2004 23:00 ]
Ransbal, je was me voor. Ik wilde dit namelijk ook posten.
Maar de Intel E7210 chipset is eigenlijk een I875 chipset met een serverchipset naampje met daaraan gekoppeld een 6300ESB (Hance Rapids ICH).
Maar de Intel E7210 chipset is eigenlijk een I875 chipset met een serverchipset naampje met daaraan gekoppeld een 6300ESB (Hance Rapids ICH).
Mijn ge-RMA'de mobo richting UK schijnt onderhand alweer doorgestuurd te zijn naar Taiwan 
Zucht, dat wordt een lange Xeon-loze tijdperk.

Dat bord maakt niet gebruik van de E7210 maar van de gewone i875 (82875P/Canterwood), staat ook op de Asus siteransbal schreef op 26 februari 2004 @ 22:49:
Enige wat echt nieuw is, is de 6300ESB (Hance Rapid). Lijkt me een erg leuk bord bij de weg, benieuwd naar de OC functies
Dude, we leven met je meeBalusC schreef op 27 februari 2004 @ 06:16:
Mijn ge-RMA'de mobo richting UK schijnt onderhand alweer doorgestuurd te zijn naar Taiwan

[ Voor 16% gewijzigd door Abbadon op 27-02-2004 08:28 ]
Verwijderd
En dan moet je maar hopen dat je het niet terug krijgt met de mededeling "Niks aan de hand, meneer." Dan kun je weer opnieuw beginnen met zoeken

Hierover heb ik correspondentie gehad met Tyan USA. Zij geven aan dat een RMA procedure van 2 maanden onacceptabel is. Ik ben er ondertussen achter dat voor een RMA procedure in Europa het distributiebedrijf de vertragende factor is.Kippenijzer schreef op 26 februari 2004 @ 22:24:
..........., en Tyan is hiermee helaas niet enorm snel...
Slechte zaak dus. Ik zal dit voorleggen bij Tyan USA. Op deze manier wordt de naam van Tyan door het distributiebedrijf in een kwaad daglicht gezet.
Hetzelfde hierzo (lange Xeon-loze tijdperk).BalusC schreef op 27 februari 2004 @ 06:16:
Om de fout van het mobo te achterhalen sturen ze hem idd soms op naar Taiwan, echter jij mag hiervan niet de dupe zijn. De problemen zijn dan meestal zo groot dat het te rechtvaardigen is dat je een nieuwe mobo krijgt (is ook meestal goedkoper).
System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]
Dat was in dit geval ook inderdaad waarop ik doelde... Da's ook een van de redenen dat tegenwoordig nog maar op zo weinig plaatsen Tyan borden verkocht worden, de leverbaarheid ervan laat ten strengste te wensen over, wat zich inderdaad dus ook in RMA helaas uit.6sense schreef op 27 februari 2004 @ 16:17:
Hierover heb ik correspondentie gehad met Tyan USA. Zij geven aan dat een RMA procedure van 2 maanden onacceptabel is. Ik ben er ondertussen achter dat voor een RMA procedure in Europa het distributiebedrijf de vertragende factor is.
Slechte zaak dus. Ik zal dit voorleggen bij Tyan USA. Op deze manier wordt de naam van Tyan door het distributiebedrijf in een kwaad daglicht gezet.
Het doet niet zozeer af aan de goede naam van tyan als merk, maar de lange levertijden en problematische RMA (denk maar eens aan DOA
Verwijderd
Sinds de 1004 beta bios voor de PC-DL is het ook een super bordje geworden. Eindelijk een fixed AGP/PCI bus. Ik draai zelf de PC-DL met 2 maal een 2,4/533 en die staan momenteel te stoken op 2,97ghz (18x165). Er zijn al lui die met een Vmod al een fsb van meer dan 200 halen. Dus ik denk niet dat de PCH-DL beter zal overclocken.
Verwijderd
Op deze FTP server in Duitsland staat nog geen béta BIOS. Meestal zijn zij de eerste.
Ook op de supportpagina's van Asus vind ik niks. Waar heb jij dat bèta BIOS vandaan? Het zou mooi zijn als komende FSB800 Xeons ondersteund worden; dat verlengt de levensduur van het bord veel. Als die procs uitkomen, zeg juli 2004, dan kan ik zeker in 2006 of zo nog wel aan een paar komen denk ik?
Er zijn tenslotte nu nog steeds P4 2.4/533 procs te krijgen, terwijl ze eigenlijk al "oud" zijn.
De i875 kan die procs blijkbaar aan, dat bewijzen de PCH-DL en de DH800 van Iwill...
Ook op de supportpagina's van Asus vind ik niks. Waar heb jij dat bèta BIOS vandaan? Het zou mooi zijn als komende FSB800 Xeons ondersteund worden; dat verlengt de levensduur van het bord veel. Als die procs uitkomen, zeg juli 2004, dan kan ik zeker in 2006 of zo nog wel aan een paar komen denk ik?
Er zijn tenslotte nu nog steeds P4 2.4/533 procs te krijgen, terwijl ze eigenlijk al "oud" zijn.
De i875 kan die procs blijkbaar aan, dat bewijzen de PCH-DL en de DH800 van Iwill...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 23:57 ]
Verwijderd
Ik heb de bios gevonden op het forum van 2cpu.com maar hier is de link:
http://vergefio.altervista.org/mobo/1004.RAR
Je moet wel met je rechtermuisknop "doel opslaan als..." kiezen. Het enige vernieuwde wat ik zo ver heb kunnen proberen is dat er eindelijk een AGP/PCI lock op zit. Maar in je bios kan je nog steeds maar tot 165 fsb komen, een programma als clockgen helpt je dan wel verder, maar die run je vanuit windows. Een 800fsb Xeon zal niet zomaar inprikken zijn, want dan zou de bios ook tot 200fsb moeten gaan, maar wat niet is kan nog komen.
Je moet wel met je rechtermuisknop "doel opslaan als..." kiezen. Het enige vernieuwde wat ik zo ver heb kunnen proberen is dat er eindelijk een AGP/PCI lock op zit. Maar in je bios kan je nog steeds maar tot 165 fsb komen, een programma als clockgen helpt je dan wel verder, maar die run je vanuit windows. Een 800fsb Xeon zal niet zomaar inprikken zijn, want dan zou de bios ook tot 200fsb moeten gaan, maar wat niet is kan nog komen.
Klinkt allemaal erg goed
*klik*, voor de zekerheid het bestand maar even opgeslagen, ik wacht liever op de final van Asus, maar mocht de fixed pci/agp daar uit gehaald zijn, kan ik altijd nog met deze verder 
Eigenlijk wil ik wel overklokken, maar ik durf dat nog niet zo goed, mijn oude AMD systeem had ik voor een appel en een ei in handen gekregen en als ik daar de cpu door had laten fikken dan was het pech geweest, nu met een dual Xeon systeem gaat een dergelijk geintje iets meer kosten
Alhoewel, mijn Xeon op een 133 Mhz FSB zou de levensduur zeker een stuk verlengen. 2x 2666 Mhz volstaat dan nog wel een tijdje
Vraag me trouwens af of je met zon relatief kleine overklok problemen kunt krijgen als in stabiliteit, we zullen zien, ooit
Eigenlijk wil ik wel overklokken, maar ik durf dat nog niet zo goed, mijn oude AMD systeem had ik voor een appel en een ei in handen gekregen en als ik daar de cpu door had laten fikken dan was het pech geweest, nu met een dual Xeon systeem gaat een dergelijk geintje iets meer kosten

Alhoewel, mijn Xeon op een 133 Mhz FSB zou de levensduur zeker een stuk verlengen. 2x 2666 Mhz volstaat dan nog wel een tijdje
Vraag me trouwens af of je met zon relatief kleine overklok problemen kunt krijgen als in stabiliteit, we zullen zien, ooit

Even over clockgen gesproken bij mij werkt die niet, ook is er de AGP/PCI lock nietVerwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 07:25:
Ik heb de bios gevonden op het forum van 2cpu.com maar hier is de link:
te zien deze blijft gewoon grijs.
Hoe zou dit komen?
beter komt asus snel met de 1004 bios, op 2cpu is de overclock ziekte weer toegeslagen. Heb al behoorlijke resultaten gezien.
tja...
Verwijderd
Je moet in de bios je FSB van de standaard waarde afhalen. Als je de FSB op 133 laat staan werkt clockgen idd niet, zet hem op 134 of hoger dan werkt het wel.idioteque schreef op 28 februari 2004 @ 23:30:
[...]
Even over clockgen gesproken bij mij werkt die niet, ook is er de AGP/PCI lock niet
te zien deze blijft gewoon grijs.
Hoe zou dit komen?
Hoe kan het dan dat mijn cpu-z 1.21 en 1.20a en cpuclock geen veranderingen zien.
Maar als ik via het bios overclock wel veranderingen zie.
Maar als ik via het bios overclock wel veranderingen zie.
Verwijderd
PichelPluz: is dit bèta bios wel van ASUS, of is het een baksel van een of andere "amateur" ?
Ik wacht in elk geval op het BIOS van Asus. (Als dat er nog komt heet dat.)
Verwijderd
Zo ver ik weet is de bios niet van Asus zelf, maar voorlopig werkt die bij mij heel goed. Hij stond gewoon gepost op het 2cpu forum en ik heb alle reactie van mensen gelezen die hem al geflashed hadden, aangezien die allemaal positief waren heb ik het ook geprobeerd. Al is het van een "amateur" zoals jij het opschrijf, dan heeft die het goed gedaan.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 16:04:
PichelPluz: is dit bèta bios wel van ASUS, of is het een baksel van een of andere "amateur" ?
Nee volgens mij was het van een gast die hem had gekregen van zijn neef die bij asus werkt.
Verwijderd
Ik wacht gewoon op de BIOS van Asus. Met zelfgekluste of bèta spullen ga ik niet aan de slag; daar vind ik mijn bak toch een beetje te waardevol voor 
Stel dat CrashRecovery niet werkt
Stel dat CrashRecovery niet werkt

Zo, dit topic verdient ook ergens een plekje boven aan 
Gisteren ben ik maar weer even begonnen met kloten aan mijn systeem, mijn eerste nobele daad was mijn Windows XP installatie om de zeep helpen door met PQ magic de datapartitie naar fat32 om te zetten.
(Don't ask why), het resultaat was een missing hal.dll na booten, XP cd erin, booten en repareren: et voila booten vanaf D:
anyways, het zal wel 
De volgende stap was om mijn Xeons wat op te kietelen, kon het niet laten. Via het 2cpu forum gezocht hoe ik mijn cpu's moest behandelen om ze op 133 FSB te krijgen en na wat gekloot met tape en tip-ex en ander spul gewoon de pinnen afgebroken onder het mom van " op hoop van zegen"
Nadat ik de eerste CPU onder handen had genomen had ik deze terug gezet en het systeem laten booten in Windows. Windows vond het schijnbaar niet zo leuk om op een CPU te draaien, dus de andere CPU ook onder handen genomen. Dit vond Windows helemaal niet leuk, nu weer met 2 CPU's draaien. Toen begon ik eigenlijk toch wel een beetje peentjes te zweten, maar ook op 100 Mhz FSB bleef Windows crashen...
Daar ik geen zin had om Windows opnieuw te installeren om vervolgens een paar dagen later weer te doen op mijn nieuwe schijven (raid0) heb ik ergens een knoppix cd opgesnord. Ondertussen draait Knoppix hier nu al weer 24 uur op 2x 2666 Mhz Xeon CPU's
Morgen komen mijn schijven binnen dus ik hoop morgenavond ook de eerste benchmarks met deze mishandelde Xeon's onder windows te posten
Gisteren ben ik maar weer even begonnen met kloten aan mijn systeem, mijn eerste nobele daad was mijn Windows XP installatie om de zeep helpen door met PQ magic de datapartitie naar fat32 om te zetten.
(Don't ask why), het resultaat was een missing hal.dll na booten, XP cd erin, booten en repareren: et voila booten vanaf D:
De volgende stap was om mijn Xeons wat op te kietelen, kon het niet laten. Via het 2cpu forum gezocht hoe ik mijn cpu's moest behandelen om ze op 133 FSB te krijgen en na wat gekloot met tape en tip-ex en ander spul gewoon de pinnen afgebroken onder het mom van " op hoop van zegen"

Nadat ik de eerste CPU onder handen had genomen had ik deze terug gezet en het systeem laten booten in Windows. Windows vond het schijnbaar niet zo leuk om op een CPU te draaien, dus de andere CPU ook onder handen genomen. Dit vond Windows helemaal niet leuk, nu weer met 2 CPU's draaien. Toen begon ik eigenlijk toch wel een beetje peentjes te zweten, maar ook op 100 Mhz FSB bleef Windows crashen...
Daar ik geen zin had om Windows opnieuw te installeren om vervolgens een paar dagen later weer te doen op mijn nieuwe schijven (raid0) heb ik ergens een knoppix cd opgesnord. Ondertussen draait Knoppix hier nu al weer 24 uur op 2x 2666 Mhz Xeon CPU's
Morgen komen mijn schijven binnen dus ik hoop morgenavond ook de eerste benchmarks met deze mishandelde Xeon's onder windows te posten
Hoog tijd voor een schopje van dit wondere topic 
Tevens gelegenheid voor mij om eens te vragen of en hier ook mensen ervaring hebben met het Xeon platform icm >4gb ram? Omdat 32bit cpu's maximaal maar 4gb kunnen adresseren, en ik net 2gb modules (dual channel vereist, dus meteen 4gb per slot) op de kop heb getikt, ben ik heel benieuwd hoe extreem de snelheidsverliezen zijn zodra het in software aangesproken moet worden?
Ik wil er gewoon een linux op draaien (overweeg 2.6 hiervoor), maar twijfel of ik hem puur met deze twee modules, of met nog wat meer zal laten draaien, en vooral hoeveel invloed het heeft.
Iemand hier een idee _waar_ je juist de voordelen, en waar juist de nadelen kunt merken van het overschreiden van de 4gb grens?
Anders overweeg ik tzt toch maar de overstap naar de opteron te maken, in de hoop dat ik daarop >4gb WEL stabiel krijg (maar ik heb dan ook geen megaraid erin hangen, dus wie weet ;P)
Tevens gelegenheid voor mij om eens te vragen of en hier ook mensen ervaring hebben met het Xeon platform icm >4gb ram? Omdat 32bit cpu's maximaal maar 4gb kunnen adresseren, en ik net 2gb modules (dual channel vereist, dus meteen 4gb per slot) op de kop heb getikt, ben ik heel benieuwd hoe extreem de snelheidsverliezen zijn zodra het in software aangesproken moet worden?
Ik wil er gewoon een linux op draaien (overweeg 2.6 hiervoor), maar twijfel of ik hem puur met deze twee modules, of met nog wat meer zal laten draaien, en vooral hoeveel invloed het heeft.
Iemand hier een idee _waar_ je juist de voordelen, en waar juist de nadelen kunt merken van het overschreiden van de 4gb grens?
Anders overweeg ik tzt toch maar de overstap naar de opteron te maken, in de hoop dat ik daarop >4gb WEL stabiel krijg (maar ik heb dan ook geen megaraid erin hangen, dus wie weet ;P)
Verwijderd
Als je zóveel geheugen gebruikt dat de server zwaar swapt met 4 GB geheugen erin, dan is het voordelig om meer te hebben. Dan krijg je wel een "vreemde" manier van geheugenbeheer, en het geheugen wordt een danig stuk langzamer. Vergeleken met de swapfile is het echter wel nog snel.
Ik zou het eerst eens met 4 GB proberen. Als je daarmee uitkomt, of maar een klein beejte swapt, dan zou ik niet voor meer gaan.
BTW: Wat dráái jij zeg?!
Ik zou het eerst eens met 4 GB proberen. Als je daarmee uitkomt, of maar een klein beejte swapt, dan zou ik niet voor meer gaan.
BTW: Wat dráái jij zeg?!
Hoemeer Megaherzjes hoe beter, dat snap ik zelfs
Maar hoe meer geheugen hoe beter ontgaat mij een beetje: Als je geheugen op een gegeven moment niet meer aanspreekt dan werkt de hoeveelheid geheugen toch juist vertragend, het moet immers wel allemaal geadresseerd worden?
Overigens, ik kan me naast een grote database haast niks voorstellen wat zoveel geheugen nodig heeft, ramdrive misschien
Ik ben vanavond niet verder gekomen dan mijn kast van binnen op te ruimen, had geen werkende floppydrive meer om mijn raiddriver disk te maken
Morgen op het werk dan maar even eentje maken
Maar hoe meer geheugen hoe beter ontgaat mij een beetje: Als je geheugen op een gegeven moment niet meer aanspreekt dan werkt de hoeveelheid geheugen toch juist vertragend, het moet immers wel allemaal geadresseerd worden?
Overigens, ik kan me naast een grote database haast niks voorstellen wat zoveel geheugen nodig heeft, ramdrive misschien
Ik ben vanavond niet verder gekomen dan mijn kast van binnen op te ruimen, had geen werkende floppydrive meer om mijn raiddriver disk te maken
Morgen op het werk dan maar even eentje maken
firepower : nou, voorlopig nog niets, of iig niet zoveel dat ik dit nodig heb, maar als je voor 75 euro meer dan 2ehands 2x1gb aan 2x2gb kunt komen, tja, dan is de keuze snel gemaakt
Ik heb nog een project wat ik ooit uit moet werken (jaja, de zoveelste community) welke wel eens een aardig zware database zou kunnen gaan worden, dus daarvoor lijkt en gb of 3tzt (samen met mijn andere db-driven sites) geen overbodige luxe
Ik heb nog een project wat ik ooit uit moet werken (jaja, de zoveelste community) welke wel eens een aardig zware database zou kunnen gaan worden, dus daarvoor lijkt en gb of 3tzt (samen met mijn andere db-driven sites) geen overbodige luxe
\o/ Mijn mobo wordt na 7 weken(!) weer teruggestuurd!!!!111 \o/***Beantwoord deze e-mail niet. UPS en AMPLICON LIVELINE LIMITED ontvangen uw antwoord niet.
Deze boodschap werd verzonden op verzoek van AMPLICON LIVELINE LIMITED om u ervan op de hoogte te brengen dat informatie met betrekking tot de volgende verzending ontvangen is door UPS.
Verzenddetails
--------------------------------------------------------------------------------
Verzenden naar:
BAxxx SCxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx xx
ALMERE
13xx xx
NL
Aantal pakketten: 1
UPS-service: Standard
Gewicht: 2,0 KGS
Trackingnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Referentienummer 1: xxxxxxx
Klik hier om na te gaan of UPS uw zending heeft ontvangen of bezoek
http://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_NL op internet.
/me vreugdedansje doet
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-12-2004 17:23 ]
gefeli!
Verwijderd
Is dat al zó lang geleden? Damz... de tijd gaat snel.
(Maar niet als je ergens op wacht
)
Ik hoop dat je nu niet hetzelfde probleem overhoudt.... dan heeft het wachten weinig zin gehad, en begint het spelletje weer opnieuw.
Is het een nieuw bord, of hebben zij iets aan het jouwe veranderd?
(Maar niet als je ergens op wacht
Ik hoop dat je nu niet hetzelfde probleem overhoudt.... dan heeft het wachten weinig zin gehad, en begint het spelletje weer opnieuw.

Yes, hierzo ook een vreugdedansje.
Ik heb zojuist bericht ontvangen dat een ander bord wordt opgestuurd.
Na 50 dagen eindelijk goed nieuws.
Hoop natuurlijk wel dat het niet nog eens 50 dagen gaat duren
voordat dit bord in mijn handen is.
Dan kan je me wegdragen
Ik heb zojuist bericht ontvangen dat een ander bord wordt opgestuurd.
Na 50 dagen eindelijk goed nieuws.
Hoop natuurlijk wel dat het niet nog eens 50 dagen gaat duren

Dan kan je me wegdragen

Vraagje,
Ik heb een Intel SE7505VB2.
Vandaag een Apacer card reader gekocht.
Netjes aangesloten op mijn usb header.
Alleen de power lampje brandt, alleen hij werkt niet.
Sluit ik hem op een andere manier aan ( andere volgorde ) brandt er niets en start mijn pc niet op.
Ik neem aan dat het toch gewoon zou moeten kunnen werken ?
Iemand anders deze combi mischien.
Ik heb een Intel SE7505VB2.
Vandaag een Apacer card reader gekocht.
Netjes aangesloten op mijn usb header.
Alleen de power lampje brandt, alleen hij werkt niet.
Sluit ik hem op een andere manier aan ( andere volgorde ) brandt er niets en start mijn pc niet op.
Ik neem aan dat het toch gewoon zou moeten kunnen werken ?
Iemand anders deze combi mischien.
Ik heb geen cardreader maar heb wel m'n beide USB poorten voorin m'n kast op de VeroBeach aangesloten. Dit werkt voor één poort, de ander geeft geen krimp en dit heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met hoe die rottige *&^%$#@! kabeltjes op het bord aan te sluiten (aan één werkende poort heb ik vooralsnog genoeg dus ik blijf voorlopig van die rotkabeltjes af
). Dus je zou nog eens goed kunnen kijken hoe je het op het moederbord hebt bevestigd.
Heb jij gewoon de " standaard " kleuren gebruikt ?
Niet dat het zo is dat het weer speciaal zou moeten.
Gekke is wel dat het ding vindt dattie power heeft, en dat het lampje gaat branden.
Alleen windows vindt geen nieuwe hardware, ook niet als ik er wat inprik.
Gekke is wel dat het ding vindt dattie power heeft, en dat het lampje gaat branden.
Wat zou kunnen, laten we lekker theoretisch blijven, is dat je header maar geschikt is voor 1 USB poort, en de reader net uitgaat van de poort die je header niet biedt. De header deelt de power voor beide poorten, maar niet de datapoorten. Dat wordt in dat geval dus omkabelen
hmmz....
dat zou idd kunnen, maar waarom zou het powerlampje dan wel branden ?
Of zegt dat weer net niks ?
dat zou idd kunnen, maar waarom zou het powerlampje dan wel branden ?
Of zegt dat weer net niks ?
Er zitten geen kleuren aan die kabeltjes hier. Het was een crime om uit te zoeken hoe ik ze moest bevestigen (en dan laat ik me geen eens over het bevestigen zélf uit met m'n grote vingers en die tros microscopisch kleine k#t connectortjesDromer schreef op 04 maart 2004 @ 21:07:
Heb jij gewoon de " standaard " kleuren gebruikt ?

Woei, da's snel!Lientje (10:40 AM) :
jij hebt zondag geen tijd om naar L-stad te gaan
BalusC (10:41 AM) :
nee?
Lientje (10:41 AM) :
je mobo is binnen.....
BalusC (10:41 AM) :
lol
Verwijderd
BalusC heeft een zéér begrijpende vrouw/vriendin.
Al verwacht ze natuurlijk wel een goedmakertje als dat bord is ingebouwd.
Veel succes, BalusC. (Met beiden
)
Al verwacht ze natuurlijk wel een goedmakertje als dat bord is ingebouwd.
Veel succes, BalusC. (Met beiden
Ik heb op het moment erg veel problemen met mijn PC-DL i.c.m. 2 Xeon's van 3,06GHz (533/512KB).
Mijn eerste versie deed het na een tijdje niet meer omdat bij "power on" het rode ledje "cpu voltages niet gelijk" ging branden.
Dit gebeurda pas na een paar weken werken.
Nu heb ik een nieuwe van Informatique en ik heb het volgende probleem.
Na 1 week werken krijg ik bij de "power on" de melding: "system failed cpu test" steeds achter elkaar door. (om gek van de worden
)
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Ik heb al iets gelezen over slecht RAM, slechte voeding, cpu's defect en moederbord maakt sluiting etc.
Maar ik weet van het ram( Corsair Twinx1024-3700PT en TwinX512-3700PT) en de voeding (Antec EPS 550) dat deze goed zijn.
Zou dit aan de cpu's liggen of ligt het meer in de richting van een brak (of meerdere brakke) moederbord?
Wie helpt mij uit de brand.
Ik heb al 1.5 maand moeten wachten op een RMA voor mijn swiftech MCX603-V blokken en montage (die nu nog steeds niet goed zijn) en ik heb nu al bijna 2 maanden niet op mijn dual kunnen werken.
Een laptop verveelt snel als je 2 Samsung 172T's gewend bent
Wie oh wie? kan mij helpen???
Of wie heeft er een testbord
(in de buurt van L-stad
)
Mijn eerste versie deed het na een tijdje niet meer omdat bij "power on" het rode ledje "cpu voltages niet gelijk" ging branden.
Dit gebeurda pas na een paar weken werken.
Nu heb ik een nieuwe van Informatique en ik heb het volgende probleem.
Na 1 week werken krijg ik bij de "power on" de melding: "system failed cpu test" steeds achter elkaar door. (om gek van de worden

Ik heb al iets gelezen over slecht RAM, slechte voeding, cpu's defect en moederbord maakt sluiting etc.
Maar ik weet van het ram( Corsair Twinx1024-3700PT en TwinX512-3700PT) en de voeding (Antec EPS 550) dat deze goed zijn.
Zou dit aan de cpu's liggen of ligt het meer in de richting van een brak (of meerdere brakke) moederbord?
Wie helpt mij uit de brand.
Ik heb al 1.5 maand moeten wachten op een RMA voor mijn swiftech MCX603-V blokken en montage (die nu nog steeds niet goed zijn) en ik heb nu al bijna 2 maanden niet op mijn dual kunnen werken.
Een laptop verveelt snel als je 2 Samsung 172T's gewend bent
Of wie heeft er een testbord
[ Voor 5% gewijzigd door M289 op 05-03-2004 20:17 ]
Yes, Yes, Yes, a.s. maandag de pc terug. Bij elkaar heeft het 8 weken geduurd.
Tyan Duitsland op de hoogte gebracht van de lange RMA procedure.
Het probleem zat hem bij het distributie bedrijf Microtronica.
Qoute site Microtronica:
Proven logistics, 24 hour delivery service, simple RMA procedure, main goal are satisfied customers.
Geen van deze punten hebben ze waar gemaakt (m.n. de laatste).
Op deze manier komt Tyan in een kwaad daglicht te staan (hetgeen ik Tyan Duitsland heb medegedeeld).
Maar goed vanaf maandag maximaal gebruik maken van het systeem.
Tyan Duitsland op de hoogte gebracht van de lange RMA procedure.
Het probleem zat hem bij het distributie bedrijf Microtronica.
Qoute site Microtronica:
Proven logistics, 24 hour delivery service, simple RMA procedure, main goal are satisfied customers.
Geen van deze punten hebben ze waar gemaakt (m.n. de laatste).
Op deze manier komt Tyan in een kwaad daglicht te staan (hetgeen ik Tyan Duitsland heb medegedeeld).
Maar goed vanaf maandag maximaal gebruik maken van het systeem.
Heb je al geprobeerd om je systeem op te starten met het moederbord geheel buiten de kast? Hiermee sluit je o.a. kortsluiting uit.Tr1gg3R schreef op 05 maart 2004 @ 20:16:
Zeg Tr1gg3R ff een vraagje, ik overweeg ook om swiftech MCX603-V blokken aan te schaffen. Wat voor een problemen heb je hiermee?Tr1gg3R schreef op 05 maart 2004 @ 20:16:
Ik heb al 1.5 maand moeten wachten op een RMA voor mijn swiftech MCX603-V blokken en montage (die nu nog steeds niet goed zijn).
[ Voor 31% gewijzigd door 6sense op 05-03-2004 20:43 ]
Ik heb het al geprobeerd maar ik heb al een idee.6sense schreef op 05 maart 2004 @ 20:37:
[...]
Heb je al geprobeerd om je systeem op te starten met het moederbord geheel buiten de kast? Hiermee sluit je o.a. kortsluiting uit.
[...]
Zeg Tr1gg3R ff een vraagje, ik overweeg ook om swiftech MCX603-V blokken aan te schaffen. Wat voor een problemen heb je hiermee?
Over die swiftech blokken kan ik maar weinig zeggen.
Montage via de intel retention (met die zwarte plastic houders + alu klemmen) werkt niet.
Daarom heb ik die VSR kits gekocht (weer 20 euro kwijt
Daarmee gaat het beter maar ik vind het nog steeds bagger kwaliteit montage.
De standoffs zijn te klein voor de gaten in het mobo. daarom moet je er een platic ringetje tussendoen (zitten er gelukkig genoeg bij) en dan nog gaan ze meedraaien bij montage
Als ik dit had geweten dan had ik echt geen 200 euro betaald voor deze #$^@%$! blokken.
Ze zullen vast goed koelen maar ze zijn gewoon veel te groot en te zwaar voor de huidige montage middelen
Jammer....heel jammer
Ik vind zelf de stock koelblokken nu opeens heel erg goed gemaakt. (behalve die alu klemmen
Trigger,
Ik heb zelf ook een pc-dl met twee swiftech koelers(zelfde type als jij) en ik moet zeggen geen centje pijn.Wel evenopletten met monteren, het paste niet helemaal, ik moest er een paar pinnen vanaf halen van eentje maar ze koelen goed hoor.
Verder zie ik dat je €200,- betaald hebt voor twee van die blokken? waar dan? Ik heb ze direct bij swiftech gekocht en waren $ 90,- per twee geloof ik uit de blote bol, verder was verzenden naar nl( ging echt lekker rap met usps) $28.50 dat was echt mucho goedkoper dan hier in Nl bestellen.
Hopp dat je er wat mee kan, ik kan je evt wel pics sturen hoe het bij mij wel goed blijft hangen.Verder heb ikook de genoemde cpu fan fail gehad, maar dat komt omdat de fans die erop hangen geen draad hebben voor fan monitoring.Ik heb in het bios uit gezet dat er een alarm moet komen als de fan het niet doet.
Firepower heeft het zelfde gehad geloof ik zoek anders even in deel 1 van dit topic, op delen van je error moet je dan wel de passende post vinden
Ik heb zelf ook een pc-dl met twee swiftech koelers(zelfde type als jij) en ik moet zeggen geen centje pijn.Wel evenopletten met monteren, het paste niet helemaal, ik moest er een paar pinnen vanaf halen van eentje maar ze koelen goed hoor.
Verder zie ik dat je €200,- betaald hebt voor twee van die blokken? waar dan? Ik heb ze direct bij swiftech gekocht en waren $ 90,- per twee geloof ik uit de blote bol, verder was verzenden naar nl( ging echt lekker rap met usps) $28.50 dat was echt mucho goedkoper dan hier in Nl bestellen.
Hopp dat je er wat mee kan, ik kan je evt wel pics sturen hoe het bij mij wel goed blijft hangen.Verder heb ikook de genoemde cpu fan fail gehad, maar dat komt omdat de fans die erop hangen geen draad hebben voor fan monitoring.Ik heb in het bios uit gezet dat er een alarm moet komen als de fan het niet doet.
Firepower heeft het zelfde gehad geloof ik zoek anders even in deel 1 van dit topic, op delen van je error moet je dan wel de passende post vinden
Verwijderd
Als je fans < 2700 toeren draaien, krijg je CPU Fan Fail.
Gewoon uitzetten, instellen dat het mainboad niet mag blijven hangen, voor geen enkele fout. Die CPU fans controleer ik zelf wel om de zoveel tijd.
Gewoon uitzetten, instellen dat het mainboad niet mag blijven hangen, voor geen enkele fout. Die CPU fans controleer ik zelf wel om de zoveel tijd.
Helaas is het niet een (simpel) probleem als rpm monitoring o.i.d.Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 23:45:
Als je fans < 2700 toeren draaien, krijg je CPU Fan Fail.
Ik krijg helemaal geen beeld en alleen die gesproken tekst (system failed cpu test)
Iemand nog idee-en voordat ik weer een ellelange rma procedure ga opstarten?
Check deze FORUM eens. Ff naar de reactie van jglapp kijken. Hij zet hier uiteen wat hij allemaal heeft gedaan om het probleem te verhelpen van zijn dual systeem (PC-DL).Tr1gg3R schreef op 06 maart 2004 @ 00:21:
[...]
Helaas is het niet een (simpel) probleem als rpm monitoring o.i.d.
Ik krijg helemaal geen beeld en alleen die gesproken tekst (system failed cpu test)
Iemand nog idee-en voordat ik weer een ellelange rma procedure ga opstarten?
Tr1gg3R, Cybersijp,
Nog een vraagje over de swiftech MCX603-V blokken.
Welke fan's gebruiken jullie?
Ik overweeg om de Papst 8412N/2GL aan te schaffen.
Ik gebruik zelf ook de Papst 8412N/2GL fan's.6sense schreef op 06 maart 2004 @ 11:09:
Tr1gg3R, Cybersijp,
Deze zijn perfect
Idem hier
Even nog even een shopje, clockgen wil nog niet helemaal werken hij laat wel zien dat er een agp/pci lock is maar mijn nieuwe waarde wordt niet herkent in bijv. CPU-Z.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:08:
[...]
Je moet in de bios je FSB van de standaard waarde afhalen. Als je de FSB op 133 laat staan werkt clockgen idd niet, zet hem op 134 of hoger dan werkt het wel.
Weet iemand hoe dit zou komen?

Amplicon zegt dat Iwill niks loslaat omtrent wát ze hebben geconstateerd en wát ze hebben gedaan om het probleem te verhelpen

Bah
Daar ben je mooi klaar mee dan 
Als je het in een winkel hebt gehaald, zou ik daar verhaal gaan halen en de winkel niet eerder verlaten voordat je een nieuw (ander/zelfde) plank hebt gekregen.

Als je het in een winkel hebt gehaald, zou ik daar verhaal gaan halen en de winkel niet eerder verlaten voordat je een nieuw (ander/zelfde) plank hebt gekregen.
Had je nou al eens geprobeerd om met delayed motor start te werken?
[ Voor 3% gewijzigd door Kippenijzer op 07-03-2004 12:07 ]
Op aanraden van een aantal mensen en wat er op andere fora werd geadviseerd heb ik de volgende stappen ondernomen om mijn ASUS PC-DL + 2x 3,06 GHZ Xeons aan de praat te krijgen.
- Koelblokken zeer goed aangedrukt (naar tip van een forum).
- testen met maar 1 cpu (naar tip forum).
- testen met de stock Intel fan erop (naar tip forum).
- testen met en zonder geheugen.
- Bios reset
- plank uit kast (vanwege mogelijke sluiting).
- voeding (550Watt Antec Truepower EPS 12V).
Niets hielp.
Heeft iemand nog tips of idee-en hierover?
Ik heb zelf nu even geen idee meer.
Heb alle trucks al geprobeerd (van batterij er een nacht uitlaten en bios resets tot alles eruit) maar niets hielp.
Ben ik nu (WEER) op het punt van een RMA aangekomen?
En zal het nu aan de cpu's of hetmobo liggen?
Nog even de specs:
Intel Xeon 3066/512/533/1.525 (SL6YR Costa Rica)
ASUS PC-DL (Rev. 1.04)
Corsair TwinX1024-3700PT + 2x Corsair CMX256A-3700PT (tot. 1.5GB pc3700)
ASUS Geforce FX 5600 (dual DVI)
en de rest maakt niets uit op dit moment.
- Koelblokken zeer goed aangedrukt (naar tip van een forum).
- testen met maar 1 cpu (naar tip forum).
- testen met de stock Intel fan erop (naar tip forum).
- testen met en zonder geheugen.
- Bios reset
- plank uit kast (vanwege mogelijke sluiting).
- voeding (550Watt Antec Truepower EPS 12V).
Niets hielp.
Heeft iemand nog tips of idee-en hierover?
Ik heb zelf nu even geen idee meer.
Heb alle trucks al geprobeerd (van batterij er een nacht uitlaten en bios resets tot alles eruit) maar niets hielp.
Ben ik nu (WEER) op het punt van een RMA aangekomen?
En zal het nu aan de cpu's of hetmobo liggen?
Nog even de specs:
Intel Xeon 3066/512/533/1.525 (SL6YR Costa Rica)
ASUS PC-DL (Rev. 1.04)
Corsair TwinX1024-3700PT + 2x Corsair CMX256A-3700PT (tot. 1.5GB pc3700)
ASUS Geforce FX 5600 (dual DVI)
en de rest maakt niets uit op dit moment.
Verwijderd
BalusC: Ik zou een directe omruil of een ander moederbord van Amplicon proberen te krijgen. 
Tr1gg3r: Wat is eigenlijk het laatste dat je gedaan hebt voordat je problemen kreeg
Als ik je problemen zo lees, denk ik dat je toch pech hebt met 1 of misschien beide CPU's. Ik vind het vaag dat 2 moederborden niet werken. 1tje kan er kapot gaan, maar het is raar als er twee achter elkaar stuk gaan.
(En mijn darmen raken in de knoop als eruit zou komen dat de PC-DL onbetrouwbaar gebouwd is
Mijn reservebak is een P3-500 met 256 MB en 12 GB harddisk...
)

Tr1gg3r: Wat is eigenlijk het laatste dat je gedaan hebt voordat je problemen kreeg
Als ik je problemen zo lees, denk ik dat je toch pech hebt met 1 of misschien beide CPU's. Ik vind het vaag dat 2 moederborden niet werken. 1tje kan er kapot gaan, maar het is raar als er twee achter elkaar stuk gaan.
(En mijn darmen raken in de knoop als eruit zou komen dat de PC-DL onbetrouwbaar gebouwd is

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 17:33 ]
Het laatste wat ik voor die foutmelding deed was het koelblok vervangen voor de swiffies.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:30:
BalusC: Ik zou een directe omruil of een ander moederbord van Amplicon proberen te krijgen.
(En mijn darmen raken in de knoop als eruit zou komen dat de PC-DL onbetrouwbaar gebouwd isMijn reservebak is een P3-500 met 256 MB en 12 GB harddisk...
)
De CPU's zijn niet uit het socket geweest.
Ik heb ook al gekeken of ik misschien bij het eruithalen van het mobo iets heb beschadigdt, maar daar is ook niets van de vinden.
Ik moet ook zeggen dat dit niet de eerste problemen zijn die ik met dit bord heb.
Die GBLAN adapter draait soms ook maar op 10mbit in plaats van 10 of 1000 mbit
(Getest met gigabit switch en point to point gigabit verbinding )
Maar wat denk jij?
CPU of MOBO ?
Het is namelijk ook zo dat er vaak onderzoekskosten in rekening worden gebracht als je een product RMA't wat niet defect is.
Verwijderd
Het kan alles zijn: een van beide CPU's of het moederbord. Een Xeon ergens testen is lastig. De meeste winkels verkopen dat niet eens, en maar heel weinig mensen hebben zoiets. En aangezien ik helemaal in het zuiden van het land woon, kan ik niet zomaar even langskomen.
Ik kan je jammer genoeg niet helpen; desnoods moet je hele PC naar Informatique, zodat zij kunnen testen.
Ik kan je jammer genoeg niet helpen; desnoods moet je hele PC naar Informatique, zodat zij kunnen testen.
Juist. Dat dacht ik ook al. Xeons zijn jammer genoeg nog geen gemeengoed 
Maar ik las dat BalusC ook al problemen met zijn xeon/IWILL bord had.
Misschien kunnen wij elkaar helpen.
Ik woon in Lelystad en hij volgens mij in Almere.
Maar ik las dat BalusC ook al problemen met zijn xeon/IWILL bord had.
Misschien kunnen wij elkaar helpen.
Ik woon in Lelystad en hij volgens mij in Almere.
je kan ff een mailtje sturen nar BalusC, maar dat heb je vast al gedaan. Kan me eig. niet voorstellen dat je mobo weer fubar is, maar het kan...........
Zou effe bij balus idd(mocht hij willen meewerken) je cpu's testen. dan kan je meteen uitsluiten wat het nou is dat niet meer goed werkt.
Zou effe bij balus idd(mocht hij willen meewerken) je cpu's testen. dan kan je meteen uitsluiten wat het nou is dat niet meer goed werkt.
Yes, Yes, Yes, mijn pc is weer terug (8 weken in RMA).
Probleem is verholpen, alles werk prima.
Ff reminder:
Probleem: pc start niet op (MB reageert niet, geen enkele foutmelding).
Oorzaak: haarscheurtjes in MB.
Hoe gevonden: MB buiten kast weinig opstart probleem, MB in de kast continu opstart probleem. Na montage MB in de kast buigt deze nl. iets door.
Ik mijn geval is er wel een andere MB toegestuurd.
Kan ik eindelijk weer met de dual bak patience spelen
Probleem is verholpen, alles werk prima.
Ff reminder:
Probleem: pc start niet op (MB reageert niet, geen enkele foutmelding).
Oorzaak: haarscheurtjes in MB.
Hoe gevonden: MB buiten kast weinig opstart probleem, MB in de kast continu opstart probleem. Na montage MB in de kast buigt deze nl. iets door.
Ik mijn geval is er wel een andere MB toegestuurd.
Kan ik eindelijk weer met de dual bak patience spelen
Verwijderd
Ik kan maar een paar dingen zeggen:
- Geluk voor diegenen met problemen.
- Hopelijk komt Asus met een tempfix, want ik geloof écht nog steeds niet dat mijn MB tot 65 graden oploopt onder stress. Ik kan, direct na het afsluiten van de bak, gewoon ALLES aanraken: bord, heatsinks, northbridge, geheugen... en dat kun je niet als het 65 graden is.
- Renderen in 3ds Max 6 gaat relax0red met een dual
Ik begin net met da pakket, maar het is nou al lekker om te zien hoe snel scènes worden opgebouwd. En ik kan gewoon nog door-internetten zelfs
- Geluk voor diegenen met problemen.
- Hopelijk komt Asus met een tempfix, want ik geloof écht nog steeds niet dat mijn MB tot 65 graden oploopt onder stress. Ik kan, direct na het afsluiten van de bak, gewoon ALLES aanraken: bord, heatsinks, northbridge, geheugen... en dat kun je niet als het 65 graden is.
- Renderen in 3ds Max 6 gaat relax0red met een dual
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:17 ]
Vraagje aan de Xeon dual gebruikers.
Hoe zit het nu met het gebruik van Hyperthreading in WinXP(pro).
Kan iemand mij vertellen of deze optie werkt met een dual bak.
Naar mijn idee wel. Ik zie in mijn taakbeheer/prestatie 4 cpu's die bij renderen alle in gebruik zijn.
Momenteel zit ik in discussie met een leverancier die aangeeft dat hyperthreading met een dual Xeon systeem in WinXP(pro) niet werkt.
Hoe zit het nu met het gebruik van Hyperthreading in WinXP(pro).
Kan iemand mij vertellen of deze optie werkt met een dual bak.
Naar mijn idee wel. Ik zie in mijn taakbeheer/prestatie 4 cpu's die bij renderen alle in gebruik zijn.
Momenteel zit ik in discussie met een leverancier die aangeeft dat hyperthreading met een dual Xeon systeem in WinXP(pro) niet werkt.
Verwijderd
Het werkt wel. Punt.
Als ik HT uitzet, gaat mijn 3dmax render trager. Hoeveel weet ik niet, dat hetb ik niet getimed, maar ik moet langer wachten.
Als ik HT uitzet, gaat mijn 3dmax render trager. Hoeveel weet ik niet, dat hetb ik niet getimed, maar ik moet langer wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 01:20 ]
Nou ik kan je vertellen dat het prima werkt. Ik weet ook niet hoe die leverancier aan dat sprookje komt.6sense schreef op 13 maart 2004 @ 00:58:
Ik kan duidelijk vernemen en ook zien dat HT z'n werk doet; wanneer je meer dan twee threads hebt draaien blijft de doos maar gaan en gaan
Wat wel zo is, is dat niet elke toepassing even goed met HT overweg kan, het kan gebeuren dat HT juist minder performance geeft bij een bepaalde toepassing. Als je een dual Xeon dedicated voor zo'n applicatie in gaat zetten kan het zich lonen HT uit te schakelen
Ik had al zo'n vermoeden.
Na wat zoekwerk kwam ik dit ARTIKEL van microsoft tegen.
Het is een vrij uitgebreid artikel. Zoals ik het ff snel heb doorgenomen werkt het dus prima.
Na wat zoekwerk kwam ik dit ARTIKEL van microsoft tegen.
Het is een vrij uitgebreid artikel. Zoals ik het ff snel heb doorgenomen werkt het dus prima.
Dit topic is gesloten.