[Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:46
AtleX schreef op 03 maart 2004 @ 18:32:
Ik vergat altijd om changelogs bij te houden van de programma's die ik maak.
Ik dus ook....

Kan je misschien bij het eindigen van het programma een ja/nee messagebox erin zetten, t.b.v. het opslaan ?
Ben nu al een paar keer vergeten het op te slaan :(

Ik kan ook zelf wel een programmaatje maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden ?

;)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 12:05:
[...]

HULDE!!! Dat ziet er echt heel goed uit.
edit:
Helemaal voor ventjes van 17 :*) _/-\o_
We wachten nog even een cijfer af, maar voor minder dan een 8,5 doe ik het niet hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingjotte schreef op 14 maart 2004 @ 12:55:
[...]

We wachten nog even een cijfer af, maar voor minder dan een 8,5 doe ik het niet hoor. ;)
Misschien kan je aardbijen nog ff snel veranderen in aardbeien dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op 14 maart 2004 @ 08:28:
Is de source van tvgids_to_xml.exe ook beschikbaar? ;)
tvgids_to_xml.exe komt van amontillado. Misschien dat hij de source beschikbaar heeft voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Remc0 schreef op 14 maart 2004 @ 11:58:
[...]

Ik dus ook....

Kan je misschien bij het eindigen van het programma een ja/nee messagebox erin zetten, t.b.v. het opslaan ?
Ben nu al een paar keer vergeten het op te slaan :(

Ik kan ook zelf wel een programmaatje maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden ?

;)
Ik weet het, er was al eerder om gevraagd maar ik ben verder gegaan met mijn benchmark-programma. Ik zal het zo snel mogelijk fixen.

Fi-Bench:
Taal: Delphi 7

Afbeeldingslocatie: http://www.atlex.nl/img_tmp/fi-bench.GIF

Een benchmark-programma wat helemaal gebouwd is op nauwkeurigheid, in de standaardinstellingen (geen transparantie, geen autostart) heb ik een afwijking van 1 sec. over 25 tests uitgevoerd op 5 verschillende tijdstippen. Dat kan dus alleen maar komen door meetfouten of een iets andere systeembelasting op het moment van de test.

De interface is simpel: "Start" (of [enter]) om te beginnen, "Exit" (of [escape]) om af te sluiten. Met "Set translucency" is het mogelijk het programma transparant te maken. Met een klik op de statusbalk zie je copyright-info. Als de tests lopen zijn alle knoppen disabled (ook het[x]-je rechtsboven) behalve het schuifje voor de transparantie. Met de command line switch '/?' krijg je een overzicht met alle switches. Het programma is freeware en mag vrijelijk verspreid worden natuurlijk. Voor de gene die het draaien, mail even je specs (OS, CPU, mem, mobo) naar fibench (AT) atlex (PUNT) nl, graag met een screenshot. Ik ben namelijk bezig met een overzicht van de scores gesorteerd naar CPU.

Download!

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 14-03-2004 20:54 . Reden: Typo's en nog wat andere zut ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Laatst online: 21:17
Ben bezig met het maken van een Messenger-programma van een lokaal netwerk. Het is nog in ontwikkeling, maar het doet toch al redelijk goed zn werk :9 Ik maakte het vooral om op mn werk gemakkelijk te communiceren met mn collega's :+
Enkel een basis layout, maar dat heb ik het liefst.

je kan het hier vinden (remember: beta: ik ben niet verantwoordelijk blablabla): http://users.pandora.be/s...essenger/LanMessenger.zip

main scherm:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schoene/LanMessenger/main.jpg

een gesprek:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schoene/LanMessenger/message.jpg

iemand toevoegen aan een gesprek:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schoene/LanMessenger/add.jpg

ps: over het thema: ximian2, te vinden op deviantart.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schoene schreef op 14 maart 2004 @ 20:12:
Ben bezig met het maken van een Messenger-programma van een lokaal netwerk. Het is nog in ontwikkeling, maar het doet toch al redelijk goed zn werk :9 Ik maakte het vooral om op mn werk gemakkelijk te communiceren met mn collega's :+

je kan het hier vinden (remember: beta: ik ben niet verantwoordelijk blablabla): http://users.pandora.be/s...essenger/LanMessenger.zip

main scherm:
[afbeelding]

een gesprek:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je de source van dat progje? Ben namelijk benieuwd hoe het werkt. T ziet er goed uit iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14

main scherm:
[afbeelding]

een gesprek:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heel mooi. lekker plain. Maar euhm LAN? bedoel je daarmee dat hij niet over inet werkt?? Als het TCP/IP is dan werkt het toch ook over inet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd coden ben ik wel toe aan wat feedback ;) .

Het gaat om een html editor. Hij is nog steeds niet helemaal af maar wat er nu in zit werkt naar mijn mening naar behoren.

Een directe link:
http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Files/Tagger_Test4.zip

Voor wat meer informatie:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/C.html

en dan op Tagger klikken in de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
Heb je de source van dat progje? Ben namelijk benieuwd hoe het werkt. T ziet er goed uit iig!
Momenteel niet. Ik wil intern nog veel wijzigen: minder gebruik maken van vcl (ik gebruik BCB6) , en meer van STL, Boost,... Nadien misschien, ik weet het nog niet.
Ik kan je wel de werking kort vertellen: Ik gebruik UDP als protocol. Aangezien er geen centrale server gebruikt wordt waar clients op inloggen, is het programma op iedere pc een UDP-servertje. die servers communiceren met elkaar.
Heel mooi. lekker plain. Maar euhm LAN? bedoel je daarmee dat hij niet over inet werkt?? Als het TCP/IP is dan werkt het toch ook over inet?
Het gebruikt UDP, en er is geen enkele controle of alles wat verzonden wordt, effectief ook goed toekomt, dus om over inet te gebruiken is het mss te primitief. Ik heb dit programma bewust gemaakt om enkel over een LAN te gebruiken, omdat ik dit ook nodig had. In theorie zou het niet echt moeilijk zijn om het ook over inet te kunnen gebruiken, maar niet als je thuis al in een netwerk zit: Je zou via port forwarding wel de benodigde poort kunnen forwarden naar je interne pc, maar wat als nog een 2e lokale pc dit wil gebruiken? Misschien is dit wel allemaal mogelijk, maar mn kennis daarover is nog iets te beperkt. Edit: Tenzij ik instel dat je per prog de poort kan kiezen, maar dan wordt automatisch scannen van pc's in het netwerk wel moeilijker.

[ Voor 5% gewijzigd door schoene op 15-03-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Uh... waar op deviantart? Kan namelijk niet zoeken daar...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Korben schreef op 15 maart 2004 @ 15:38:
[...]
Uh... waar op deviantart? Kan namelijk niet zoeken daar...
Leuk om te zien dat mensen mijn themes gebruiken. Hier kan je Ximian Desktop krijgen:
http://schmoove.deviantart.com
Staat onder "Featured Deviation".

[ Voor 6% gewijzigd door Schmoove op 15-03-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
ah, bij jij de auteur van dit theme? nice work: normaal heb ik een hekel aan themes, en gebruik ik de standaard windows2000 look, maar die ximian theme: _/-\o_

Korben: ik kan ook niet zoeken op deviantart, maar dan doe je dat toch gewoon met google? gebruik 'ximian site:deviantart.com' en de eerste link is de goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
schoene schreef op 15 maart 2004 @ 15:49:
ah, bij jij de auteur van dit theme? nice work: normaal heb ik een hekel aan themes, en gebruik ik de standaard windows2000 look, maar die ximian theme: _/-\o_

Korben: ik kan ook niet zoeken op deviantart, maar dan doe je dat toch gewoon met google? gebruik 'ximian site:deviantart.com' en de eerste link is de goeie :)
:) thanks.
Ik gebruik zelf ook helemaal geen themes, maar vind het soms wel leuk om ze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Schmoove schreef op 15 maart 2004 @ 15:52:
[...]

:) thanks.
Ik gebruik zelf ook helemaal geen themes, maar vind het soms wel leuk om ze te maken.
Mjah, t ziet er op deviantArt erg leuk uit, maar werken ho maar... Als ik m installeer en selecteer als theme gebeurt er nix.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
iKKe007 schreef op 11 maart 2004 @ 09:13:
Moet jij ook logboeken bijhouden voor school? Moet jij ook per dag kunnen opleveren wat je die dag hebt gedaan? Ja? En doe je dat in Word? Iedere keer een tabel maken en dan plakken? Echt?? Nouja, dat irriteerde me na 3x al dus heb ik zelf maar een PHP thingie gebouwd waarin je een log kunt bijhouden, en over een bepaalde periode kunt uitprinten voor inlevermomenten.

• Alle titels bevatten dumb-hints (dus onmouseovers)
• Vuilnisbakje.. says it all :)
• Invoeren kan tot 2 jaar terug (vanaf huidig jaar) en tot 3 jaar in de toekomst (Don't ask why, het leek me gewoon logisch :? :) )
• Overzichten van dd-mm tot dd-mm van jaar tot jaar :)
• Tijdsbesteding is van de laatste (hoogste) datum aanwezig in de db)
• Klik op een datum in het huidige items overzicht om de aanwezige tijdsbesteding te zien
• Bij overzichten creeren zet hij er 3 op een pagina, breekt dan af (dus print op de volgende pagina) en print boven iedere pagina het totaal aantal pagina's / huidige pagina.

Wh00t! mijn komende 85 dagen stage zijn opeens een stuk dragelijker geworden :Y)
Heb je error_reporting uitstaan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Korben schreef op 15 maart 2004 @ 21:10:
Mjah, t ziet er op deviantArt erg leuk uit, maar werken ho maar... Als ik m installeer en selecteer als theme gebeurt er nix.
BlueCurve werkt perfect bij mij. Gebruik ik al weken. :D

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Korben schreef op 15 maart 2004 @ 21:10:
[...]
Windows XP ondersteunt standaard maar 1 skin en dat is Luna. Als je 3rd party skins wil gebruiken moet je of StyleXP (shareware) gebruiken, of je uxtheme.dll patchen (gratis).

StyleXP kun je krijgen op http://www.tgtsoft.com

De Uxtheme patch kun je krijgen op: http://www.neowin.net/for...140707&st=0&#entry1725565

Daarna kun je dus 3rd party Visual Styles gebruiken, inclusief Ximian, Bluecurve.... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

We Are Borg schreef op 15 maart 2004 @ 21:20:
[...]

Heb je error_reporting uitstaan :P ?
Denk het wel ja :X het is niet echt bruikbaar op mijn webserver iig :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, chique dinges ier
Maar, hoe beginnen jullie nu aan zo-iets, helemaal van scratch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:58:
Hmm, chique dinges ier
Maar, hoe beginnen jullie nu aan zo-iets, helemaal van scratch?
Af en toe heb je een probleem ofzo. Een tooltje wat dat oplost kan je niet vinden of kost te veel, en dan maak je het zelf. Bij mij is het altijd zo dat ik die dingen wel altijd geschikt maak voor andere mensen. Ik probeer het wel duidelijk, stabiel en gebruiksvriendelijk te houden. Zo aan de verschillende 'tooljes' in dit topic te zien doen de meesten dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Net weer iets in elkaar gegooid, tray icon waarmee ik in het popupje kan switchen tussen 7.1 (tv en muziek) / headphones (gamen) en TV (line-in) aan of uit

* BoomSmurf gister een Audigy + 7.1 setje gehaald heeft

Edit: Ondertussen ook EAX presets, balance, en profiles voor dit alles ingebouwd :)

[ Voor 29% gewijzigd door BoomSmurf op 17-03-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

main scherm:
[afbeelding]

een gesprek:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mheh ik ben zelf ook bezig met een chatprogramma, maar dan (iit tot jouw UDP-aanpak) TCP, en client-server-based. Kan goed over Internet gebruikt worden. Data is 100% encrypted dus vrij veilig, tenzij je weet hoe het protocol in elkaar zit.

Client, geschreven in VB.NET:
Afbeeldingslocatie: http://kdn.cjb.net/meuk/lenchat_thumb.jpg

Server, eerst in VB.NET, daarna herschreven in C#:
Afbeeldingslocatie: http://kdn.cjb.net/meuk/lenchat_server.jpg

Is momenteel nog in ontwikkeling, maar ff niet mee bezig vanwege m'n FTP-server.

[ Voor 3% gewijzigd door Korben op 17-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:51
BrEeZeR schreef op 16 maart 2004 @ 12:12:
[...]

Denk het wel ja :X het is niet echt bruikbaar op mijn webserver iig :+
Sorry guys, weekje hard moeten werken en dus geen tijd gehad om te tweaken. Mijn phpinfo() zegt het volgende

error_reporting - 2039 (is dat on of off? i dunno)

Raar dat hij het bij jullie niet doet, je link doet het ook al niet meer dus kan niet kijken wat er fout is. Een goede maat van me gebruikt hem ook zonder problemen.. :S Wat voor foutmelding geeftie? Misschien dat ik het vrij easy kan oplossen :)

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kijk zelf maar: http://80.61.21.8/logmaker/logboek.php

Niet alle foutmeldingen krijg je op deze pagina te zien, omdat ik al veel verbeterd heb. De orginele pagina vind je hier

Ik heb er even naar gekeken, en het volgende valt op:
je roept array indexen op zonder quotes. Om een voorbeeld te noemen:
$_POST[add] moet zijn => $_POST['add'];

Je krijgt dan anders een foutmelding:
Notice: Use of undefined constant add - assumed 'add' in [..] on line 36
In IF lussen gebruik je vaak deze constructie:
PHP:
1
2
3
4
if($variabele) 
{ 
// doe dingen 
}

Het is beter om het zo te doen:
PHP:
1
2
3
4
if(isset($variable))
{
// doe dingen
}

Daarnaast is er *iets* mis met je foreach lus op regel 284:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in [..] on line 284
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een andere fout (een variabele die niet geset wordt omdat daar een fout inzit, bijv...)

[ Voor 100% gewijzigd door Glashelder op 18-03-2004 13:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
Woei! dat zijn me nogal wat foutmeldingen *slikt* Ik gebruik inderdaad erg vaak if($var) ipv if(isset($var)) omdat ik altijd dacht dat het hetzelfde werkt. (true/false)

Pfffft wat een foutmeldingen. Vanavond ga ik het zwikkie thuis op mijn eigen server installeren en dan error_reporting on zetten, want hiervandaan kan ik wel prutsen maar de foutmeldingen blijven dan ongezien (omdat hier dus error reporting uit staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Om je een beetje op weg te helpen:
http://80.61.21.8/logmaker/source.html
Al veel 'fouten' zijn eruit gehaald :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
foutmelding op regel 284 heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er geen waardes in de array worden geladen (en hij dus niet geinitieerd is)

PHP:
1
2
3
4
5
<?PHP
if(!ISSET($datums)){
    $datums[2000][1] = NULL;
}
?>

voor regel 284 plaatsen verhelpt het probleem.. althans hier (en dat is zonder error reporting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 12:43:
Na een lange tijd coden ben ik wel toe aan wat feedback ;) .

Het gaat om een html editor. Hij is nog steeds niet helemaal af maar wat er nu in zit werkt naar mijn mening naar behoren.

Een directe link:
http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Files/Tagger_Test4.zip

Voor wat meer informatie:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/C.html

en dan op Tagger klikken in de navigatie.
Goed progje! Ik werk zelf altijd met Notepad, en heb nooit echt een andere text-editor gebruikt, maar Tagger ziet er goed uit en werkt best prettig.

Een paar ideeën/opmerkingen:

- Het zou handig zijn als je zelf een lettertype voor het geheel uit kan kiezen, ik vind Lucida Console toch wat prettiger dan het lettertype dat Tagger gebruikt.
- De kleurenkiezer (vooral met muis) is erg fijn, hoewel het programma bij mij 'verdwijnt' als ik deze open. Als ik een kleur kies komt het programma weliswaar weer terug, maar het is een ietwat vreemd effect. Het zou handiger zijn als het programma alleen zou verdwijnen als je voor de muis-optie kiest (wat overigens een erg goede toevoeging is).
- Bij de Find-optie zou het handig zijn als je ook kon zoeken door op Enter te drukken nadat je je zoekterm in hebt gedrukt. Een 'Find&Replace' optie zou daarnaast ook handig zijn.
- Het scherm met special characters ziet er bij mij als volgt uit:

Beetje moeilijk te lezen zo...

- Natuurlijk is je programmaatje gratis, maar een beetje webdesigner zit natuurlijk niet te wachten op een regel

code:
1
<! Created with Tagger! http://home.tiscali.nl/pwiv ->

boven al zijn webpagina's...

Voor de rest zou ik zeggen, ga zo door, ik hou 'm in de gaten en zal hem de komende tijd eens gaan gebruiken. Voor een echte HTML editor heeft ie misschien nog wat weinig functies, maar vooralsnog lijkt het me een uitstekend alternatief voor Notepad.

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 22-10-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reply.

-Wat betreft lettertypes: Ik ga zeker nog een optie maken waar je het lettertype uit kan kiezen. Nu maakt tagger standaard gebruik van Arial Unicode MS.

Het blijkt dat jij dat font niet hebt geïnstalleerd. Ik weet niet wat tagger daarna voor font pakt maar in ieder geval geen unicode font (ik neem tenminste aan dat de karakters in een unicode font (utf-8) er allemaal +/- hetzelfde uit zien...anders zou ik niet weten waar de term "unicode" vandaan zou moeten komen :Y) ).

-De kleurtjes in special characters: Uhm, laten we het daar maar niet over hebben :X (onwetend, niet nadenkend de systeem kleur ActiveCaption ingesteld). Dit is gelukkig niet moeilijk te veranderen :Y) .

-De find tool moet inderdaad nog iets verbeterd worden. Maar dit scherm vond ik niet zo belangrijk om er gelijk al zoveel aandacht aan te besteden omdat andere dingen eerst geïmplementeerd moeten worden. Maar t.z.t. zal het zeker uitgebreid worden.

-Ik denk dat die regel op zich niet zo echt storend is. Daarnaast is het makkelijk weg te halen voor iemand die zich er absoluut aan stoort. Als je ziet wat Frontpage er allemaal voor zut in gooit dan vind ik dat dit wel moet kunnen.
Het zou toch wel een eer zijn als ik ooit op een webpagina kom en ik druk op view source dat ik dit regeltje zie :) .

Anyway, je tips zullen zeker verwerkt wordenom het progje te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
* Eusebius komt geregeld langs op dit topic!

Eigenlijk mis ik een soort van overzicht, een tabelletje met alle zelfgebrouwen progs & codes en links erbij. Heeft iemand daar ruimte voor om dit te hosten? Want, bijvoorbeeld, ik weet dat er ergens op pagina 5 een voor mij machtig interessant dingetje staat. Alleen nu is het zo lastig zoeken ....

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:39:
[...]
- Natuurlijk is je programmaatje gratis, maar een beetje webdesigner zit natuurlijk niet te wachten op een regel

code:
1
<! Created with Tagger! http://home.tiscali.nl/pwiv ->

boven al zijn webpagina's...
Een beetje webdesigner zal - no offense uiteraard - waarschijnlijk werken met InterDev of DreamWeaver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op 19 maart 2004 @ 17:54:

Eigenlijk mis ik een soort van overzicht, een tabelletje met alle zelfgebrouwen progs & codes en links erbij. Heeft iemand daar ruimte voor om dit te hosten? Want, bijvoorbeeld, ik weet dat er ergens op pagina 5 een voor mij machtig interessant dingetje staat. Alleen nu is het zo lastig zoeken ....
ik ben wel prepared om zoiets te maken... !

vind het zelf ook handig en leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat onder de noemer "tools" valt, maar goed andere houden zich er ook niet aan ;)

Ik heb een eigen geschreven GUI frontend voor Ogle (dvdplayer voor Linux/BSD/Solaris) gemaakt, genaamd Goggles: B)

Afbeeldingslocatie: http://fifthplanet.net/resources/goggles.png

Zie: http://fifthplanet.net/goggles.html

Afbeeldingslocatie: http://fifthplanet.net/resources/pref_goggles.png

Afbeeldingslocatie: http://fifthplanet.net/resources/pref_xv.png

Uiteraard geschreven met FOX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:03:
[...]

ik ben wel prepared om zoiets te maken... !

vind het zelf ook handig en leuk
Als jij het nou maakt, dan regel ik de ruimte bij demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op 19 maart 2004 @ 20:54:
[...]
Een beetje webdesigner zal - no offense uiteraard - waarschijnlijk werken met InterDev of DreamWeaver...
InterDev ken ik niet, maar Dreamweaver zeker wel. En persoonlijk prefereer ik toch kladblok boven Dreamweaver (hoewel ik hier nu geen pleidooi voor kladblok ga schrijven, gaat iets te ver off-topic). Tagger is in feite hetzelfde als kladblok, en voegt hier een aantal aardige opties aan toe die voor webdesigners handig zijn. Ik zie niet in waarom het dan iets voor amateurs zou zijn, en de programma's die jij noemt voor 'profs'.

@Fate: ikzelf vind het regeltje wel storend. Ik geef veel om mooie code, en vind een dergelijk regeltje boven een pagina nogal amateuristisch overkomen. Aangezien dat regeltje niet in Tagger wordt weergegeven, zou ik elke pagina achteraf weer in kladblok moeten openen om dat regeltje weg te halen, wat erg omslachtig is. Is het wellicht een idee om ervoor te zorgen dat je deze optie ergens uit kan vinken, of dat je het regeltje toch in Tagger zelf eruit kunt halen (nu wordt ie niet weergegeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
mjah, ik zweer trouw aan syn, zeer handig, en kan veel formaten aan (syntax highlighting)
(http://syn.sourceforge.net/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
dual-zip schreef op 13 maart 2004 @ 01:03:

En het venster dat omhoog komt:
[img]=http://home.planet.nl/~diebe061/pic2.PNG[/img]

Het is echter nog in zware beta fase :+
en het maakt me niet uit of het al bestaat, ik vind het leuk om te doen..
is dit ook te maken met java???

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
dMSN Messenger gebruikt het ook en dat is geloof ik met Java gemaakt.
Moet je misschien ff kijken op hun website: http://www.dmsn.nl
Misschien dat daar een mailadres staat van iemand die je er over kan mailen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zo, ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan mijn Spamview, dat ik al eerder liet zien in dit topic. SpamView is een Mailwasher-kloon, maar dan gratis, en maximaal 5 ipv 1 account(s).

Een aantal features:
- Minimaliseren naar de windows-tray
- Automatisch controleren om de zoveel minuten (instelbaar)
- Zelf-instelbaar filter voor woorden in het subject, en woorden in het adres van de verzender
- Statistieken (wordt nog uitgebreider, waarschijnlijk)
- Ik heb ook een kleine manual geschreven (HELP.HLP).
- Controleren of je de laatste versie hebt 8)

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/ss_spamview.jpg

Downloaden:
Klik hier sorry dat ik geen directe link geef, maar ik hou graag bij hoevaak hij gedownload wordt :)

Todo
Ik ben nu een beetje bezig met spamlists van bijv. spamlist.org, die je dan met het programma kan downloaden en automatisch aan de blacklist kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Kun je het ook combineren met een soort van "mail alert"?
Dus dat ie aangeeft hoeveel mail er is op de server? En pas als het aantal meer wordt een alert geeft dat je nieuwe mail hebt? Hetzij een knipperend lampje op je toetsenbord, of een knipperend icoontje in de systray of een MSN-achtig popupje. Dan zou ik dit namelijk een ideaal programmaatje vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Als je het zelf hebt geschreven, waarom dan een account limiet van 5?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:03:
Denk niet dat onder de noemer "tools" valt, maar goed andere houden zich er ook niet aan ;)

Ik heb een eigen geschreven GUI frontend voor Ogle (dvdplayer voor Linux/BSD/Solaris) gemaakt, genaamd Goggles: B)

[afbeelding]

Zie: http://fifthplanet.net/goggles.html

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteraard geschreven met FOX ;)
Hey gaaf! ik heb ooit (jaar of 2 geleden gok ik) mee gedaan aan de i18n van ogle. Heb NL-vertalingen gemaakt ervoor. Ik heb alleen geen id of het ook in de standaard dist is opgenomen, ben jij daarvan op de hoogte?
ik gebruik Ogle eigenlijk nooit meer dus ik zou het niet weten

maar goed werk hoor! Vooral de naam vind ik geweldig :D goggles _/-\o_

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 23 maart 2004 @ 09:42:
Misschien omdat het statisch geïmplementeerd is?

Het programma start trouwens op met een deftige error.

hxxp://www.xs4all.nl/~verdouw2/crap.jpg

Het programma onthoudt niet waar ik hem voor het laatst heb neergezet. Nu start hij altijd op iets buiten mijn desktop (zie pic).

Nu nog de spam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ook geinig dat de error een ander versie nummer heeft dan het programma zelf.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 23 maart 2004 @ 09:04:
Kun je het ook combineren met een soort van "mail alert"?
Dus dat ie aangeeft hoeveel mail er is op de server? En pas als het aantal meer wordt een alert geeft dat je nieuwe mail hebt? Hetzij een knipperend lampje op je toetsenbord, of een knipperend icoontje in de systray of een MSN-achtig popupje. Dan zou ik dit namelijk een ideaal programmaatje vinden. :)
Jep dit zit er al in ;)
Als er nieuwe mail is is het icoontje in de tray geel, en laat ie ook een ballonnetje zien (als je dat aangezet hebt en Win2k, XP of hoger hebt).
IceManX schreef op 23 maart 2004 @ 09:42:
Misschien maak ik em wel 'unlimited' (het is idd statisch geimplementeerd), maar voorlopig zijn vijf accounts toch wel genoeg?
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:40:
[...]

Het programma start trouwens op met een deftige error.

hxxp://www.xs4all.nl/~verdouw2/crap.jpg

Het programma onthoudt niet waar ik hem voor het laatst heb neergezet. Nu start hij altijd op iets buiten mijn desktop (zie pic).
Nu nog de spam :)
Hm das vreemd. Hebben meer mensen hier last van?
O wacht, ik denk dat ik al weet waar dat door komt (het stukje dat geluid moet afspelen als er nieuwe mail is, kan geen bestand openen omdat er geen bestand gegeven is :P)

Ik zal dat zo fixen :)

Fixed: http://www.jer00n.nl/spamview/spamview.exe

[ Voor 3% gewijzigd door JER00N op 23-03-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Maar je filtert spam alleen dmv woordenlijsten? Heb ik dat goed begrepen? Ik maak nog steeds goed gebruik van K9 dat naar mijn weten ook freeware is en een onwijs goede bayeaanse filter gebruikt.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Eusebius schreef op 19 maart 2004 @ 17:54:

Ik quote mezelf :p

Het lijkt me voor 1 a 2 personen tevel werk om alles door te spitten. Wie helpt er mee en wil een pagina voor zijn rekening nemen? Ik zit met mijn instellingen op 9 pagina's ( Maximaal aantal berichten per pagina staat op 50). Omdat iemand de maat moet aangeven, doe ik het maar :) De volgende pagina's zijn te verdelen:
  • Pagina 1 = Gedaan door Pastasaus
  • Pagina 2 = ...
  • Pagina 3 = ...
  • Pagina 4 = ...
  • Pagina 5 = ...
  • Pagina 6 = ...
  • Pagina 7 = ...
  • Pagina 8 = ...
  • Pagina 9 = ...
  • Pagina 10 = ...
Stuur een mailtje naar mij en snuffel 1 of meerdere pagina's af. Noteer van elke tool de volgende zaken
  • Auteur
  • Programma / toolnaam
  • Versie
  • Link waar het staat
  • Omschrijving wat het doet
Bakman gaf al aan een tabelletje te willen brouwen, en Remc0 wil t hosten ... als iemand nog ideeën heeft, mail ze ook maar.

ps. Mijn mail is go2lenathotmail - zet ajb in de "subjet: ..." [GOT] neer, dan filter ik deze mailtjes tussen mijn spam eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 23-03-2004 16:11 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Pastasaus:
Verder kwam ik nog een foutmelding tegen bij de eerste keer opstarten. Toen kon ie badwords.txr niet vinden.
Na het opslaan van de instellingen maakte hij ze wel aan. Misschien dat dara nog iets aan te doen valt? ;)

Edit:
Of had ik nu eerst die zip moeten downloaden en dan pas de verbeterde versie er over heen zetten?

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 23-03-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dual-zip schreef op 13 maart 2004 @ 01:03:
Omdat het nogal vaak voorkwam dat ik dingen uit m'n klembord gooide die ik helemaal niet kwijt wilde, heb ik een tool gemaakt die zelf opslaat wat je naar je klembord kopieert. Als je per ongeluk je klembord overschrijft, kan je hem via het MSN Messenger achtige pop-upje direct terug laten zetten :)
[afbeelding]
En het venster dat omhoog komt:
[afbeelding]

Het is echter nog in zware beta fase :+
en het maakt me niet uit of het al bestaat, ik vind het leuk om te doen..
Dit heb ik ook eens gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/files/ClipHis.png

Bewaart alle textuele dingen in je clipboard. Draait gewoon op de achtergrond en zet een icoontje in de systemtray. Oude waarden zijn dus altijd te achterhalen :)
Ook leuk om te zien wat voor zooi er aan het eind van de dag allemaal in je clipboard staat :Y)

executable (46k)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2004 15:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
@ Eusebius > ik heb alles van pagina 1 in een lijstje gezet. Sommige dingen (versie en beschrijving) wist ik niet altijd dus die heb ik er dan uitgelaten. Ik heb em gemaild :)
JeroenM_tbs schreef op 23 maart 2004 @ 15:47:
@Pastasaus:
Verder kwam ik nog een foutmelding tegen bij de eerste keer opstarten. Toen kon ie badwords.txr niet vinden.
Na het opslaan van de instellingen maakte hij ze wel aan. Misschien dat dara nog iets aan te doen valt? ;)

Edit:
Of had ik nu eerst die zip moeten downloaden en dan pas de verbeterde versie er over heen zetten?
Jep, je moet in feite al die andere bestanden uit die zip ook hebben anders gaat ie idd om foutmeldingen zeuren. In de badwords.txt uit die zip staan al een paar 'spam-woorden' zoals 'viagra' etc.

[ Voor 66% gewijzigd door JER00N op 23-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eusebius schreef op 23 maart 2004 @ 15:32:
[...]

Ik quote mezelf :p

Het lijkt me voor 1 a 2 personen tevel werk om alles door te spitten. Wie helpt er mee en wil een pagina voor zijn rekening nemen? Ik zit met mijn instellingen op 9 pagina's ( Maximaal aantal berichten per pagina staat op 50). Omdat iemand de maat moet aangeven, doe ik het maar :)

[..knip..]

ps. Mijn mail is go2lenathotmail - zet ajb in de "subjet: ..." [GOT] neer, dan filter ik deze mailtjes tussen mijn spam eruit.
Is het niet handig om daar een webpage van te maken waarop je het in kunt voeren? Dan kan het evt. ook in de FAQ komen :)

Overigens zou een link naar de post in deze topic ook wel handig zijn bij de rest van de gegevens

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2004 16:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
.oisyn schreef op 23 maart 2004 @ 16:01:
[...]

Is het niet handig om daar een webpage van te maken waarop je het in kunt voeren? Dan kan het evt. ook in de FAQ komen :)

Overigens zou een link naar de post in deze topic ook wel handig zijn bij de rest van de gegevens
Een soort van pagina, onderdeel van tweakers, met een eigen software-aanbod? Goed idee!

Alleen heb ik geen verstand van webpagina's schrijven, daarom heb ik de coördinatie op me genomen. Mocht er iemand zin & tijd in hebben, laat het ff weten!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:16
Zeg maar, wat moet er op zo'n site komen?

Gewoon een overzicht met links, eventueel de mogelijkheid om een paar screenshots (max 3?) op te geven en commentaar te geven per programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik was al bezig met iets dergelijks:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/tb.PNG

Vanavond is ie wel af denk ik

http://80.61.21.8/tools/
Als het goed genoeg is dan zet ik het wel op een 100mbit Linux server :)
(ja, je kan idd nog geen tools wijzigen)

[ Voor 38% gewijzigd door Glashelder op 23-03-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Er gaat nogal wat mis daar. De links voor tool naam en download link doen het niet; bovendien had ik een sourceforge link ingevuld maar werd er "niet ingevuld" in de database gezet.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De pagina die details weergeeft over een tool is nog niet gemaakt. Wat betreft dat 'niet ingevuld', ik zal er nu direct naar kijken :)

edit: Volgens mij doet ie het nu wel goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 23-03-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

dual-zip schreef op 23 maart 2004 @ 18:44:
De pagina die deatils weergeeft over een tool is nog niet gemaakt. Wat betreft dat 'niet ingevuld', ik zal er nu direct naar kijken :)

Als ik op de naam van het tooltje klik krijg ik een 404 en om de 1 of andere reden is mijn ID niet goed. Als ik op mijn naam klik gaat hij naar profiel 32767 ipv 85320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Hier is mijn zelf gemaakte tooltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.zwit.nl/tool/Clip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zwit.nl/tool/Clip_2.jpg

Ik zit nogal veel bij verschillende klanten, en moet dan met mijn laptop telkens weer de proxy instellingen wijzigen.
Nu klik ik op mijn icoontje met de rechtermuisknop en klik ik op de juiste klant.
Dan zijn al mijn proxy-instellingen gezet naar die klant.

Ik heb mijn tool niet online gezet, omdat de klanten vast in de broncode staan.

Als er iemand echt interesse in heeft wil ik het wel afmaken met een .ini file of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat met die ID's kwam omdat die werden opgeslagen in een small int. Tja dat werkt natuurlijk niet :+

Updates:

• Vanaf nu mogelijk om tools te wijzigen
• Wachtwoorden worden als md5 opgeslagen
• Paar beveiligingslekken gefixt

[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 24-03-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Mjah, daar ik nogal vergeetachtig ben (heet op school niet voor niets goudvis..)
heb ik voor mezelf een tooltje gemaakt dat bijhoudt welke films ik allemaal in mijn collectie heb, en of ik ze wel of niet uitgeleend heb (ik kreeg zeg maar 10% van m'n films terug :/).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~parema/divx-lister.jpg

Zoals je ziet was ik te lui om van alle films te zien hoe lang ze duren (tijd in minuten, sommigen waren nog met uren, minuten en seconden, vandaar de 0:00:00).
Verder zit er een simpele doch goed werkende zoek functie in, kun je een html output maken van het overzicht en kun je zien hoeveel titels je al in je bezit hebt.

Uiteraard is alles te editten en zit er een linkje naar de imdb titel in het editvenster.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Remc0 schreef op 23 maart 2004 @ 20:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zit nogal veel bij verschillende klanten, en moet dan met mijn laptop telkens weer de proxy instellingen wijzigen.
Nu klik ik op mijn icoontje met de rechtermuisknop en klik ik op de juiste klant.

Als er iemand echt interesse in heeft wil ik het wel afmaken met een .ini file of zoiets.
Ik heb interesse, handig op school.......

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ff reclame maken voor mijn post hierboven http://gathering.tweakers...message/20326408#20326408

Nu heeft dual-zip een webscript gemaakt, pastasaus heeft de eerste pagina uitgeplozen, wie helpt er mee de andere uit te pluizen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

dual-zip schreef op 23 maart 2004 @ 18:44:
De pagina die details weergeeft over een tool is nog niet gemaakt. Wat betreft dat 'niet ingevuld', ik zal er nu direct naar kijken :)

Alleen dirpurge niet, en ik kan de link ook niet wijzigen. Als jij dat anders kan doen, dit is de link: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103531 (jaja, officieel op SF.net :P)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een keertje de TS.

Ik open ook een keer een topic haha...

Ben blij dat dit zo enthausiast ontvangen wordt door iedereen. Maar ik ben nog geen die-hard gotter om dit topic in goede banen te lijden. Dus zo lijkt me inderdaad leuk als we iets leuks doen met dit topic in de trend van een mooi overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
@ dual-zip: kan je die link van Spamview ff snel veranderen naar http://www.jer00n.nl/spamview/ ?
Want nu wil iedereen em downloaden maar komen ze op een dode link uit, en ik kan het zelf ook nog niet wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Scorperito schreef op 23 maart 2004 @ 20:54:
Mjah, daar ik nogal vergeetachtig ben ..... Verder zit er een simpele doch goed werkende zoek functie in, kun je een html output maken van het overzicht en kun je zien hoeveel titels je al in je bezit hebt.

Uiteraard is alles te editten en zit er een linkje naar de imdb titel in het editvenster.
Oh das precies een tooltje voor mij, zou je um ook ergens online kunnen zetten?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Moet alleen nog een site maken voor het projectje, alleen geen tijd voor.

Hier staat ie:
http://sandworm.xs4all.nl/files/divx-lister.zip

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:09:
Hier nog een keertje de TS.

Ik open ook een keer een topic haha...

Ben blij dat dit zo enthausiast ontvangen wordt door iedereen. Maar ik ben nog geen die-hard gotter om dit topic in goede banen te lijden. Dus zo lijkt me inderdaad leuk als we iets leuks doen met dit topic in de trend van een mooi overzicht.
Tja, met een overzicht zijn we net bezig ...
• op http://80.61.21.8/tools/index.php staat een overzicht • mijn topic [url]http://gathering.tweakers...message/20326408#20326408[/url]

Maar zijn er nog mensen die pagina's willen indexeren ???

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op 23 maart 2004 @ 22:59:
Ja hoor, noem maar een pagina en ik zal eens kijken of ik dat morgen (woensdag) of overmorgen gedaan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@ Daylife = nav [url]http://gathering.tweakers...message/20326408#20326408[/url] (let op dat je 50 posts per pagina instelt, om dezelfde telling als mij te krijgen!) zijn de paginas 2-10 nog vrij ... als je wilt, mag je pagina 2 doen :)

(van [rml]alienfruit in "[ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf ge..."[/rml] tot [rml]MerijnB in "[ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf ge..."[/rml])

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Eusebius schreef op 23 maart 2004 @ 22:59:
[...]

Tja, met een overzicht zijn we net bezig ...
• op http://80.61.21.8/tools/index.php staat een overzicht • mijn topic [url]http://gathering.tweakers...message/20326408#20326408[/url]

Misschien nog indelen in categorieën als muziek, benchmark, internet e.d. voor de overzichtelijkheid? Verder ziet het er wel ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op 23 maart 2004 @ 23:16:
@ Daylife = nav [url]http://gathering.tweakers...message/20326408#20326408[/url] (let op dat je 50 posts per pagina instelt, om dezelfde telling als mij te krijgen!) zijn de paginas 2-10 nog vrij ... als je wilt, mag je pagina 2 doen :)

(van [rml]alienfruit in "[ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf ge..."[/rml] tot [rml]MerijnB in "[ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf ge..."[/rml])
Oke, is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 19:53

Delphi32

Heading for the gates of Eden

GeSOORTeerd :? FF aanpassen :)
ScreenShooter mag er ook wel tussen. Is er ook interesse voor mn SQL Light Query Analyser voor MSSQL/MSDE? Zo ja, dan ga ik m ff doorlopen op probs, helpfile erbij, GUI wat aardiger aankleden etc. Zo nee, dan hou ik m lekker voor mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 23 maart 2004 @ 23:19:
[...]
Misschien nog indelen in categorieën als muziek, benchmark, internet e.d. voor de overzichtelijkheid? Verder ziet het er wel ok uit.
Daar dacht ik ook wel aan. Dat moet toch wel lukken met PHP (tools database). Alleen ik krijg alle mailtjes voor dual-zip retour ... :X "zei ik wat?" "wie ik?"

[edit]
En toevallig had ik net een hele categorieën-structuur uitgedacht, omdat het te vol ( lees: onoverzichtelijk) werd op me HDD. 4 hoofdcategorieën met daaronder sub-cats.

[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 24-03-2004 00:22 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als het goed is heb je van mij een mailtje ontvangen Eusebius :)

maar ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik ga m'n bed opzoeken. Moet er om 7 uur weer uit :+

[ Voor 44% gewijzigd door Glashelder op 24-03-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

@daylife: ik ben wel geïnteresseerd in je agenda progje/site :)

ziet er mooi clean uit

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual-zip schreef op 23 maart 2004 @ 17:35:
Ik was al bezig met iets dergelijks:

[afbeelding]

Vanavond is ie wel af denk ik

http://80.61.21.8/tools/
Als het goed genoeg is dan zet ik het wel op een 100mbit Linux server :)
(ja, je kan idd nog geen tools wijzigen)
Cool ! screenshotjes erbij zou ook leuk zijn.

Qua CSS mag er IMO nog wel wat aan gebeuren, maar goed dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij had niet iedereen door dat dirpurge alleen voor UNIX is, dus ik heb het er maar bijgezet.

Misschien een idee voor een OS veld?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
Remc0 schreef op 23 maart 2004 @ 20:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

dit lijkt mij ook erg handig, dus als je 'm wilt afmaken, graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ook ik heb wel belangstelling, het zou fijn zijn als je gewoon een "onbeperkt" aantal instellingen mogelijk zouden zijn. ;)
Zou zo ook iets bestaan om statistische IP-adressen van een netwerk-adapter steeds te wisselen?
Je kunt natuurlijk wel op DHCP vetrouwen over het algemeen, maar soms wil je ook kunnen wisselen tussen statiche IP-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
The Evil Brain schreef op 24 maart 2004 @ 09:56:
[...]
dit lijkt mij ook erg handig, dus als je 'm wilt afmaken, graag! :)
Oke, ik zal hem wel even met een xml config filetje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Delphi32 schreef op 24 maart 2004 @ 00:09:
[...]

GeSOORTeerd :? FF aanpassen :)
ScreenShooter mag er ook wel tussen. Is er ook interesse voor mn SQL Light Query Analyser voor MSSQL/MSDE? Zo ja, dan ga ik m ff doorlopen op probs, helpfile erbij, GUI wat aardiger aankleden etc. Zo nee, dan hou ik m lekker voor mezelf ;)
Ik denk het wel, maar ik kan je posting niet zo gauw terug vinden.
Is het wat ik denk wat het is ??

Zo ja, dan ja.

Een uitgeklede versie van query analyzer ? Die wil ik wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 19:53

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Remc0 schreef op 24 maart 2004 @ 13:11:
Een uitgeklede versie van query analyzer ? Die wil ik wel graag hebben.
Zal vanavond wel wat screenshots maken en hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb in het verleden heel veel half afgeronde visual basic proggies gemaakt maar 1 ervan gebruik ik er nog steeds en is ook daadwerkelijk helemaal uitgebouwd. Dat prog heet PhoneLog en is erg omvangrijk.

Het draait permanent op mijn server met (jawel! :P) een Teles ISA ISDN kaart ;)
Dit brakke ding heeft als eigenschap om heel goed nummerweergave door te geven aan de ISDN CAPI. mijn progje pakt dat op, registreert het nummer en voor welke binnenlijn het is bedoeld, datum en tijd en gaat vervolgens verder met:
-> Het opzoeken van dit nummer in de CD Foongids (2001).

De nummers worden met de overige gegevens zowel geregistreerd in een logboek als via NET SEND het hele netwerk rond gestuurd.

Gevolg is dus dat zodra er iemand belt, op welke ISDN lijn dan ook, ik voordat ik de telefoon opneem al precies weet wie er belt. (Tenzij die persoon niet in de telefoongids van 2001 staat, maar in 90% van de gevallen is dat wel zo.)

Persoonlijk heb ik een gigantische hekel aan callcenters die mij lastig vallen met allerlei zut dus als er een 0000000000 nummer belt dan wordt de verbinding automatisch verbroken 8)
Tele2 is er zelfs zo wanhopig van geworden dat ze begonnen mij per brief aan te schrijven hehe >:)

Helaas is dat prog extreeeem custom-made en erg lastig om te zetten naar iets wat voor anderen ook nuttig is.

[ Voor 12% gewijzigd door ScuL op 24-03-2004 16:10 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
-ScuL- En jij hebt geen vrienden/familie/kennisen met geheim nummer?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb even een mededeling over die tool database. Het is vanaf heden mogelijk om als gebruiker tools toe te voegen onder naam van anderen (alleen gebruikers met de rechten daarvoor natuurlijk..).

Zoals eerder gezegd is het niet te doen om dit topic in je eentje te indexeren. Wil je meehelpen met het toevoegen van tools, stuur dan aub een mailtje naar onderstaand mailadres. Ik zorg ervoor dat je toegang krijgt tot de admin pagina. Vergeet niet je accountgegevens te vermelden (username):

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/65897/AAAAE6/000000

De pagina is hier te vinden:
http://80.61.21.8/tools/admin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 24 maart 2004 @ 08:13:
@daylife: ik ben wel geïnteresseerd in je agenda progje/site :)

ziet er mooi clean uit
Thanks. Deze week nog kom ik met een nieuwe versie (0.3), deze zal ik online als download ter beschikking stellen. Als je hier niet op wilt wachten kun je me een mailtje sturen, dan mail ik je versie 0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dual-zip schreef op 24 maart 2004 @ 17:14:
Ik heb even een mededeling over die tool database. Het is vanaf heden mogelijk om als gebruiker tools toe te voegen onder naam van anderen (alleen gebruikers met de rechten daarvoor natuurlijk..).

Zoals eerder gezegd is het niet te doen om dit topic in je eentje te indexeren. Wil je meehelpen met het toevoegen van tools, stuur dan aub een mailtje naar onderstaand mailadres. Ik zorg ervoor dat je toegang krijgt tot de admin pagina. Vergeet niet je accountgegevens te vermelden (username):

[afbeelding]

De pagina is hier te vinden:
http://80.61.21.8/tools/admin/
Tool wijzigen werkt niet... en hoe kan ik een tool verwijderen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:29:
[...]

Thanks. Deze week nog kom ik met een nieuwe versie (0.3), deze zal ik online als download ter beschikking stellen. Als je hier niet op wilt wachten kun je me een mailtje sturen, dan mail ik je versie 0.2.
mooi :) dan wacht ik gewoon op versie 0.3 als hij toch deze week komt. Zitten er extra dingen bij of is de installatie hierbij vereenvoudigd. Owja ik zag trouwens geen mail adres in je profiel staan. Dacht meld het even.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RobIII schreef op 24 maart 2004 @ 17:40:
[...]

Tool wijzigen werkt niet... en hoe kan ik een tool verwijderen?
Tool verwijderen kan nog niet. Wat gaat er precies fout bij het wijzigen? Als ik het doe werkt het namelijk wel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dual-zip schreef op 24 maart 2004 @ 18:24:
[...]

Tool verwijderen kan nog niet. Wat gaat er precies fout bij het wijzigen? Als ik het doe werkt het namelijk wel.. :?
De wijzigingen worden (werden?) niet opgeslagen. Zal nog eens proberen. Nope. Wijzigingen worden niet opgeslagen (ik heb "(correct)" weggehaald, geen resultaat...) Er wordt wél aangegeven dat de update succesvol was, maar de wijzigingen worden dus niet doorgevoerd (CTRL-F5 ook niet nee).

Tevens, als ik inlog op http://80.61.21.8/tools/admin/ gebeurt er niks en mag ik opnieuw inloggen, en wéér... en wéér... enz

Tot slot: Hoewel overal een heel mooi FireFox logo prijkt onder aan de pagina, heb ik me toch met IE6 op je site durven begeven, en daar heb ik het volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6K1970M8BZX5/128

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 18:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De admin pagina controleert of je toegang hebt tot de admin pagina. Zo niet, dan stuurt hij je weer terug naar de login pagina. Jou admin status staat ook op 0, dus wat ie doet is goed ;)

Ik ga even kijken hoe het zit met dat update ding.....

Ik heb het geprobeerd met een ander account, en het werkt probleemloos... :/ :?

Tot slot: Hoewel overal een heel mooi FireFox logo prijkt onder aan de pagina, heb ik me toch met IE6 op je site durven begeven, en daar heb ik het vo
lgende probleem:
Ga je schamen :+

Nee, serieus. Probleem is opgelost als het goed is :)

[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 24-03-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

Ik heb denk ik nog niet heel veel gemaakt dat het gebruiken waard is met misschien 1 uitzondering namelijk me DU Meter
Afbeeldingslocatie: http://no13.tgphosting.nl/du.pngAfbeeldingslocatie: http://no13.tgphosting.nl/du2.PNG

te vinden op http://software.tgphosting.nl/

houd het totaal bij in het register, ondersteund transparency, grafiekje scaled mee met hoeveelheid verkeer en nog wat dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dual-zip schreef op 24 maart 2004 @ 18:32:
De admin pagina controleert of je toegang hebt tot de admin pagina. Zo niet, dan stuurt hij je weer terug naar de login pagina. Jou admin status staat ook op 0, dus wat ie doet is goed ;)

Ik ga even kijken hoe het zit met dat update ding.....

Ik heb het geprobeerd met een ander account, en het werkt probleemloos... :/ :?

[...]

Ga je schamen :+

Nee, serieus. Probleem is opgelost als het goed is :)
• Een melding op die admin pagina dat je geen toegang hebt zou wel zo mooi zijn...
• De pagina's "Bestaande tool wijzigen" en de adminpagina zelf spingen nog steeds uit hun verband...
• Ik kan nog steeds niet wijzigen. Probeer mijn account eens?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 19:34 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

No13 schreef op 24 maart 2004 @ 19:04:
Ik heb denk ik nog niet heel veel gemaakt dat het gebruiken waard is met misschien 1 uitzondering namelijk me DU Meter
[afbeelding][afbeelding]

te vinden op http://software.tgphosting.nl/

houd het totaal bij in het register, ondersteund transparency, grafiekje scaled mee met hoeveelheid verkeer en nog wat dingen
Als ik jou was zou ik hem toch even renamen: DU Meter. Die ene kleine letter / hoofdletter is niet genoeg verschil...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RobIII schreef op 24 maart 2004 @ 19:34:
[...]

• Een melding op die admin pagina dat je geen toegang hebt zou wel zo mooi zijn...
• De pagina's "Bestaande tool wijzigen" en de adminpagina zelf spingen nog steeds uit hun verband...
• Ik kan nog steeds niet wijzigen. Probeer mijn account eens?
• Melding op de adminpagina staat op de agenda..
• Pagina's ga ik direct aanpassen

Probleem met wijzigen is opgelost. Kwam door de manier waarop je de versienummer invoerde en de SQL query. Ik heb de query aangepast en nu werkt het (voor zover ik kan zien, ik heb jou account geprobeerd) probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:12

Thyzz

-=leeg=-

Got Pre Editor

Handig voor lange posts, met opties voor opslaan en testen, geheel in java

netzoals ik dit topic daar ingeschreven heb.

screenz:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23553/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26421/thumb.jpg

5325wp

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming & Webscripting is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software :)