[Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
HEh, heb hier zelf vooral een HELEBOEL niet afgemaakte projecten liggen, maar ik wou deze toch ff posten : Image merger. Is een tooltje om een zooi met .BMP plaatjes in een texture-strip (of zoiets) te plaatsen. Dus allemaal achter elkaar in 1 plaatje.. :*)

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:54:
De zgn. hash sites bezoek ik echter altijd vanaf mijn eigen pc (die andere is traag, helemaal als emule draait). Ik heb daarom een tooltje gemaakt in VB6 die de aangeklikt ed2k:// links vanaf de sites opvangt en deze doorstuurt naar een ander eveneens in VB6 geschreven tooltje dat op die eMule pc staat te luisteren.

Dat luister tooltje heeft een IE engine :) waar hij deze link in laadt waardoor emule de ed2k:// link opvangt en in de kju zet...

Werkt stukken sneller dan de webserver van emule.
Als ik die van je zou mogen krijgen, heeeeel graag :*
Zat vanochtend precies hetzelfde te denken omdat eMule op korte termijn op een aparte PC/Server gaat draaien bij mij.
Zou er zeer blij mee zijn :)

Tja, ik ben eigenlijk helemaal geen programmeur maar een systeem- en netwerkbeheerder (zie mijn fora :P) maar zo af en toe moet de SysOp ook wel eens wat scripten.
Voor Win32 maak ik al een aantal jaren gebruik van het relatief onbekende WinBatch (beetje scripten in windows eigenlijk).

Meest belangrijkje proggeltjes die ik gemaakt heb;

Proxy Authoriatie
Jaaaaaren geleden werkte ik bij de postbank. Eindelijk waren wij door de goden gehoord en kregen wij inet proxy access.
Helaa, deze wilden een user/pass hebben, en de toenmalige IE (v2 ofzo :?) was nog niet in staat om een user/pass te onthouden.
Mijn proggel zat in het mem te wachten op een bepaalde window waar hij dan netjes je user/pass invulde die hij encrypted uit je registry haalde

Batch Scheduler
Soms handiger dan hengelen met het (soms) instabiele WinAT
Werking is simpel, proggel aanklikken, datum/tijd invoeren en klaar.
Op de tijd van uitvoeren krijg je een window met de melding dat hij begint, maar die gaat na 2 seconden ook weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/BatchScheduler.jpg

QuickPlace & LocalAdmin proggel
Beetje een verzamel proggel wat ik voor mezelf heb geschreven hier op werk.
Heeft me veel werk bespaart. Er zijn in dit programma 3 optie's (zie screenie);

* Internet Explorer
* LocalAdmin
* Navclient

IE optie bezoekt onder het Roaming Profile van de Domain admin een pagina die een ActievX component door je strot douwt. Doordat je Domain Admin bent mag je deze dan op YES zetten en wordt hij geinstalleerd (local users hadden die rechten niet en kregen dus een rood kruisje).

LocalAdmin oakt de inglogde ghebuiker, maakt deze lid van de Domain group "LocalAdmin" en maakt de Domain grou "LocalAdmin" lid van de Local group "Administrators"

Navlcient veort een .exe uit die wat met NAV rommelt

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/QuickplaceLocalAdmin.jpg

Auto Copy
Name says it :P

Voer een source file in, een destination file en hoeveel seconden hij moet wachten.
Vervolgens wordt om de X seconden destination overschreven met de source.
Indien de Confirm is aangevinkt, krijg je voor 2 seconden een popup dat het gelukt is.
Alle ingevoerde waarden worden in de registry opgeslagen.

Ik persoonlijk schreef en en gebruik deze om mijn ONLINESIG.DAT van eMule naar een dir op de fileserver te mikken :P

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/AutoCopy.jpg

Mja, en in PHP pruts ik ook wel eens wat.
Maar dit zijn de echt geprogrammeerde tooltjes van mezelf.
Indien intressem, geef maar een brul :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

BetuweKees schreef op 05 februari 2004 @ 02:37:
code:
1
dir *.mp3 /a:-d /b /o:n > foldername.m3u
Geweldig! _/-\o_

Ik heb het even omgevormd tot het volgende, maar natuurlijk alleen nuttig voor mijn eigen situatie:
code:
1
2
3
4
F:
cd\
dir *.mp3 /a:-d /b /o:n /s > temp
move /Y temp "C:\Documents and Settings\username\Desktop\playlist.m3u"

Ik behoef nu slecht het volgende te doen om op mijn desktop weer een playlist te hebben met al mijn nummers: Start > Run > updatePlaylist > [enter] 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Door die winamp-playlist kwam ik op het idee om snel ff een Winamp-playlist-generator te maken :P
Zogezegd zogedaan, ik moet er morgen nog wat kleine dingetjes aan veranderen, maar voor de rest werkt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tool in crystal reports, queriet op mijn filesystem.
Zo kan ik in 1 keer selecteren op bestandsgrootte en type en zie evt doublures.
Handig voor bijhouden multimediadownloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Leuk topic, allemaal leuke tooltjes. Er zitten soms echt handige tussen.

Ik ben zeg maar begonnen met het programmeren van tooltjes - wat ik overigens nog steeds doe, want ik ben lerende - en dit is toch wel een goede manier om een programmeertaal te leren.

Het eerste tooltje waarmee ik begon was een IE Renamer. Deze is ook terug te vinden op mijn website, en je kunt goed de ontwikkeling in de nieuwere versies zien. Door een vraag voor dat tooltje ben ik trouwens op dit forum terecht gekomen :D.

Daarna ben ik aan een tool begonnen, die ik zelf wel goed kon gebruiken. Ik was het namelijk zat om telkens Apache manueel te starten, en heb toen een simpel tooltje geschreven dat dit voor me deed; Apache Control. Na wat verder te werken, heb ik een 2e versie gemaakt. Deze was meer voor publieke doeleinden gemaakt, omdat anderen ook mijn Apache Control wel handig vonden. Maar omdat hij nogal brak was, ben ik toen aan HostControl begonnen. Deze moest meer universeel worden.

Op een gegeven moment ben ik me meer in Delphi gaan verdiepen, boek gekocht en zo, en toen heb ik HostConrol naar een hoger niveau gebracht (het was zeg maar mijn OO test proggie). Afgelopen weekend vroeg mij een gebruiker - heb geen idee hoeveel mensen mijn tooltje gebruiken, ik dacht een handjevol maar dat blijken er meer te zijn 8) - of ik een paar nieuwe features kon introduceren. Intern had ik die toevallig al gedaan, alleen was die versie compleet herschreven, en door te weinig zin (meestal de reden tot vastlopen :D) nooit afgemaakt. Maar toen heb ik er flink wat werk van gemaakt, en dat is de nieuwe bèta geworden.

HostControl kan dus je localhost servers als MS IIS, Apache, MySQL, enz. besturen. Dit die je via een handig system tray icontje. Dit icon kan ook de status van twee van de servers weergeven. Ook is er een handige prefix optie, zodat je localhost bestanden in een browser sneller kunt zien.
De tool is vooral gericht op webdevelopers die net als ik niet altijd servers willen draaien omdat het systeem ook voor andere dingen worden gebruikt. Met HostConrol kun je daarom simpel je servers aan en uit zetten.

Meer info is natuurlijk op mijn website te vinden. Hieronder zie je nog een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.oikoyama.net/downloads/apps/hostcontrol/screenshots/screenshot1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
@ Oikoyama: Lijkt me een handig progje, alleen draait mijn webserver nu niet meer onder Windows, dus helaas voor jou heb ik er nu niet veel meer aan. Ziet er iig mooi uit :)

Inmiddels heb ik mijn winamp-playlist-generator af. Ik weet dat Winamp zelf ook al zo'n HTML-output functie heeft, maar die heeft maar weinig opties. Bij mijn prog kan je zelf HTML, variabelen (bijv %artist, %totaltime enzo :7) etc invullen, waarna hij een mooi html-bestand (of iets anders, bijv TXT) uitpoept.
Een voorbeeldje van de output is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/ss_plgen.jpg

Downloaden: http://www.jer00n.nl/downloads.php (bovenaan) sorry dat ik telkens doorlink naar m'n site, maar ik hou graag bij hoevaak iets wordt gedownload :)

[ Voor 8% gewijzigd door JER00N op 06-02-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

oikoyama schreef op 06 februari 2004 @ 12:58:
Meer info is natuurlijk op mijn website te vinden. Hieronder zie je nog een screenshot:

[afbeelding]
Ziet er keurig uit. Als je de tools in dit topic bekijkt, zien sommige tools eruit als een 5-minutenklusje op zondagavond, terwijl aan andere heel veel zorg is besteed. HostControl maakt zeker de indruk in de laatste categorie te vallen.

Ik vind 'het werkt toch?' in het algemeen een beetje karig. Je moet ook aan de buitenkant kunnen zien dat het onder de motorkap wel goed zit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
tomatoman schreef op 06 februari 2004 @ 17:40:
[...]
Ziet er keurig uit. Als je de tools in dit topic bekijkt, zien sommige tools eruit als een 5-minutenklusje op zondagavond, terwijl aan andere heel veel zorg is besteed. HostControl maakt zeker de indruk in de laatste categorie te vallen.
Allereerst bedankt voor het compliment :Y). Ik hecht meestal veel waarde aan de GUI, omdat dit toch uiteindelijk is wat de gebruiker voor z'n neus krijgt. Ik begin zelfs meestal eerst aan de GUI en maak daaromheen het programma. Rare methode, maar zo heeft de gebruiker geen last van de manier waarop een programmeur iets ziet.
Ik vind 'het werkt toch?' in het algemeen een beetje karig. Je moet ook aan de buitenkant kunnen zien dat het onder de motorkap wel goed zit.
Maar aan de andere kant; we hebben het hier wel over tooltjes. Sommige hebben ook een hoog hobby gehalte, en dan hoeft het ook niet mooi te zijn. Als het maar goed werkt. Als nu echt veel mensen het tooltje gaan gebruiken zal bijna elke programmeur daar wel meer aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

ASCII overzicht incl. code (ter vervanging van die papieren tabelletjes weetjewel :+)
Je kunt ook zelf invoeren welk font je wilt weergeven, zo kun je makkelijk rare tekens vinden. Verder is het niet zo boeiend :)

[edit]
Het echt handige hiervan was dat ie maar 5 regels lang is ofzo :D

[ Voor 13% gewijzigd door Not Pingu op 06-02-2004 20:25 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Hé, dat LEDtrip, zet dat ook echt de functies aan of alleen de lampjes?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

oikoyama schreef op 06 februari 2004 @ 12:58:
Op een gegeven moment ben ik me meer in Delphi gaan verdiepen, boek gekocht en zo, en toen heb ik HostConrol naar een hoger niveau gebracht (het was zeg maar mijn OO test proggie). Afgelopen weekend vroeg mij een gebruiker - heb geen idee hoeveel mensen mijn tooltje gebruiken, ik dacht een handjevol maar dat blijken er meer te zijn 8) - of ik een paar nieuwe features kon introduceren. Intern had ik die toevallig al gedaan, alleen was die versie compleet herschreven, en door te weinig zin (meestal de reden tot vastlopen :D) nooit afgemaakt. Maar toen heb ik er flink wat werk van gemaakt, en dat is de nieuwe bèta geworden.

HostControl kan dus je localhost servers als MS IIS, Apache, MySQL, enz. besturen. Dit die je via een handig system tray icontje. Dit icon kan ook de status van twee van de servers weergeven. Ook is er een handige prefix optie, zodat je localhost bestanden in een browser sneller kunt zien.
De tool is vooral gericht op webdevelopers die net als ik niet altijd servers willen draaien omdat het systeem ook voor andere dingen worden gebruikt. Met HostConrol kun je daarom simpel je servers aan en uit zetten.

[afbeelding]
Vanmiddag nog de RC1 erbij gezet? :P

Jammer dat b3 op mijn school PC niet werkt wegens Apache geregistreerd als service (hoe krijg je die uberhaupt weg??) en de mysqld uit phpdev mist de mysqladmin.exe.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Laatst online: 04-07 12:07
Leuk topic!

eigen tools:

png2swf: command line converteren van elk soort png (met alpha) naar een compressed mx 6 swf formaat. Erg handig voor het simpel laden feeden van alpha images voor flash. [Java, want moet op elke server kunnen draaien]

looper: een programma dat andere programmas (zoals png2swf) meermaals kan uitvoeren met verschillende parameters. Soort van batch front-end voor programmas die zelf geen batch of subdir etc aankunnen. [PHP / C++]

animate: heel specifiek programmatje waarmee ik bepaalde walk cycles voor
cubussen in lightwave kan genereren. (zoiets als , walk left 10 in motion smooth, go down 4, etc etc ;). heel stom maar bespaarde me dagen tijd vanwege de foutjes die lightwave soms heeft.

CRTL+ALT+F12: (zoals het noemt op het werk;) dit is gewoon een shortcut naar een batch file die een programma runt die alle cache (maar dan ook echt alle cachen) van IE en dergelijke cleart. ONMISBAAR voor hardcore flashdevelopment. (en nee F5 or CRTL+F5 werken echt wel niet goed genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
IceManX schreef op 06 februari 2004 @ 20:44:
[...]
Vanmiddag nog de RC1 erbij gezet? :P
Hahah, goed oog ;) Yep, deze is weer een tikkie stabieler en gebruiksvriendelijker.
Jammer dat b3 op mijn school PC niet werkt wegens Apache geregistreerd als service (hoe krijg je die uberhaupt weg??) en de mysqld uit phpdev mist de mysqladmin.exe.
Dat probleem van een service en een console kan ik helaas niet verhelpen. Dit komt doordat apache zonodig twee processen moet starten, waardoor HostControl er niet wijs uit kan worden of het nu om een service of een console app gaat. (is trwns op dit forum nog een topic over te vinden ;))
En over MySQL; als je een andere manier weet om MySQL te stoppen dan met mysqladmin, dan kun je die gewoon in de definitions file wijzigen of toevoegen! Met de documentatie moet je een eind op weg komen. Als je die manier hebt, geef 'm dan ff door ;). Iig is het volgens MySQL zelf het beste om MySQL op de huidige manier te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik heb allerlei programmaatjes gemaakt voor thuis gebruik, maar heb ook heel veel projectjes lopen die voor de helft afzijn..

Ik zal even de paar noemen die ook op mijn website te downloaden zijn:

Clipboard Dump
Dumpt bij elke CTRL+C of screenshot of welke kopieer actie dan ook je text of plaatje in een bestandje.. Zo hoef je nooit meer screenshots te gaan pasten in een programma en ze daarna nog eens opslaan

Color
Handige color-picker die de kleur onder je muis direct naar je clipboard kan kopieeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/text/color.gif

MouseWalk
Programmaatje dat je muis als je het bijvoorbeeld rechts uit je scherm laat gaan er links weer inkomt..
Hij telt ook hoevaak je het gebruikt, en je kan de hoeken afschermen..
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/text/mousewalk.gif

TweakCheck
Programmaatje dat topics op GOT en nieuws-items op Tweakers.net in een MSN-achtige popup aan je laat zien..
(zie ook het forum-topic)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/text/TweakCheckMain.jpg

TvNes (= Tv Nu & Straks)
Progje waarmee ik kan zien wat er nu op tv is.. Je kan een zender markeren door deze te dubbelklikken, en vervolgens zal het schermpje popuppen wanneer er op die zender een nieuw programma is begonnen..
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tvnes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@jozy2002 Ik kan op je webpage TvNes niet vinden :(

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
Eusebius schreef op 07 februari 2004 @ 01:36:
@jozy2002 Ik kan op je webpage TvNes niet vinden :(
Oeps :X

Hier staat ie: http://www.vanpraag.nl/TvNes.exe :d
(Maar da's wel het minste progje van mijn progjes die ik hier heb neergezet.. Hij kan nog niet zoveel namelijk)

[ Voor 21% gewijzigd door JozyDaPozy op 07-02-2004 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gave tool die TvNes, jozy!
Ik krijg alleen enkel nickelodeon in de lijst, maar dat zal wel aan het tijdstip liggen? Ik zal em straks na het slapen nog es proberen ;)
Maar ik ga deze tool zeker volgen in de ontwikkeling (als die er is)!! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 01 februari 2004 @ 10:51:
Ow btw voor een TV-gids kan je ook Samurize gebruiken:
[afbeelding]
Kan ik dat ook nog ergens downloaden? :)
(tv zenders én dat andere daarnaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 08:04:
[...]
Kan ik dat ook nog ergens downloaden? :)
Euh, als je ff op de frontpage van tweakers.net kijkt, dan zie je daar ook in de meuktracker samurize staan. Met daarin een linkje naar een draadje waar je ook die config kunt vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
jozy2002 schreef op 07 februari 2004 @ 02:30:
[...]

Oeps :X

Hier staat ie: http://www.vanpraag.nl/TvNes.exe :d
(Maar da's wel het minste progje van mijn progjes die ik hier heb neergezet.. Hij kan nog niet zoveel namelijk)
Wow! Hij doet't ... ik denk dat ik deze tool te vaak ga gebruiken :) Tnx ...

Misschien iets te veel gevraagd (weet niet met welke taal je deze tool hebt gemaakt): zou het mogelijk zijn om de resultaten naar een actieve desktop te krijgen? Dus dat je op je buroblad ziet wat er straks op tv komt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 07-02-2004 13:09 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Afbeeldingslocatie: http://www.snipemonkey.com/screenshots_gfx/snipemonkey_full_application_3.jpg

eBay Snipe applicatie (op het laatste moment bieden), met zoek functionaliteit welke ik momenteel aan het uitbreiden ben.

zie www.snipemonkey.com voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:22
T68, T65 etc (zal waarschijnlijk ook wel voor de T610 werken) net monitor in Delphi 6:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuystermans/t68info1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuystermans/t68info2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuystermans/t68info4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door bramfm op 07-02-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

net even tijd genomen, en Da Planner opgespoord

werkt nog vrij redelijk kwam ik achter ;)
zijn wel paar kleine dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden; zie daarvoor de readme.txt in het zipje

Om Da Planner te downloaden ga je naar http://www.weijmans.net/upload/daplanner.zip

Als iemand nog commentaar heeft hoor ik het wel *D

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Niet HEEL ontopic, maar ik doe 'n poging. Ik zoek al maanden een programmaatje om heel simpel de line-in van m'n soundkaart timeshifted weer te geven. Dus bijvoorbeeld (instelbaar) 5 seconden later dan dat 't binnenkomt. Omdat ik dat NIET kan vinden wil ik 't zelf gaan maken. Heeft iemand iets in Delphi liggen wat er op lijkt wat ik aan kan passen? Heb wel Delphi-kennis, maar geen audio-in-Delphi-kennis...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
BetuweKees schreef op 07 februari 2004 @ 19:57:
net even tijd genomen, en Da Planner opgespoord

werkt nog vrij redelijk kwam ik achter ;)
zijn wel paar kleine dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden; zie daarvoor de readme.txt in het zipje

Om Da Planner te downloaden ga je naar http://www.weijmans.net/upload/daplanner.zip

Als iemand nog commentaar heeft hoor ik het wel *D
Erg handig programmaatje!
Hier nog ene paar ideetje als je het nog meer zou willen verbeteren:
  • Een menu "Help" met in in ieder geval een optie "about" en misschien een optie die naar je "readme.txt" linkt.
  • Optie om alleen totaal gewerkte tijd of alle gewerkte tijden weer te geven op de tab "View files".
  • Mogelijkheid om een eigen tekst in stellen voor de melding dat je moet stoppen met werken.
  • Optie voor timer (ipv afteller)
Verder vraag ik me af wat het tabblad "calculate" zou moeten doen... bij mij verschijnt daar een lege tab namelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 07-02-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Ik heb de volgende tools gemaakt:
- Isdn nummer-melder die gebruik maakt van Microsoft Agent. Dus nog voor de telefoon gaat werd op de speakers de naam van de persoon die belt 'omgeroepen', en dat groene vogeltje komt in je scherm met zo'n tekst balonnetje (handig als het geluid uit staat). [VB+CAPI+MsAgent]

- Antwoord-apparaat (voor isdn) welke je kon programmeren om bij bepaalde nummers andere berichten te geven (of willekeurig een stuk van Hans Teeuwen laten horen). Het opnemen van de beller starte standaard al vanaf het begin van het 'gesprek' waardoor je soms leuke dingen achteraf kan horen ;). Verder kon je in een scherm precies zien wie er wanneer had gebeld en de opname met één klik afspelen. [VB+CAPI+MsAccess]

- Muziek database die automatisch mappen met mp3's indexeert, mappen in de vorm: Artiest/Album/Tracknr - Titel.mp3. Laatst genoemde formaat word ook door CDex gegenereerd ;). Liedjes konden grafisch ingedeeld worden op goedheid en hardheid, dus in 2 dimensies. Daarnaast kon je grafisch selecteren op beide demensies zodat je bijvoorbeeld heel makkelijk voor mooie achtergrond muziek kon zorgen. [MsAccess + MediaPlayer]

- Online php-editor waarmee je heel snel wijzigingen kan doorvoeren op php-files. Files worden automatisch opgeslagen, dus wanneer je op één of andere manier de editor verlaat word het huidige bestand automatisch opgeslagen (dus ook als je simpelweg naar een ander window gaat via de taakbalk). Verder maakt het programma automatisch backup's (wat wel een beetje gevaarlijk is want die backup's worden gewoon door de webserver geserveerd). [php+html+javascript]

- Windows werkbalk, gewoon een simpele html-pagina die je kan gebruiken in windows als taakbalk (http://test.seweso.com/taskbar.php). Voor iedereen die niet weet hoe dat moet: 1. Rechtermuisknop op de taakbalk. 2. Werkbalken - Nieuwe werkbalk ... 3. Bij het veld 'map' een http adres invullen :D

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

JeroenM_tbs schreef op 07 februari 2004 @ 20:09:
Erg handig programmaatje!
Hier nog ene paar ideetje als je het nog meer zou willen verbeteren:
dank :)
heb de programma code sinds 1999 niet meer aangeraakt, maar wellicht dat ik er nog eens iets mee doe, alhoewel ik momenteel ook best tevreden ben met mijn access macro's..
Verder vraag ik me af wat het tabblad "calculate" zou moeten doen... bij mij verschijnt daar een lege tab namelijk...
daarom zit die readme.txt er nog bij.. staat precies wat en hoe in. als je em had gelezen (doe ik zelf ook nooit ;)) had je gezien dat die calculate voor functionaleit was die ik nooit ingebouwd heb.. vandaar..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@seweso:
Die Windows werkbalk kan iedere oelewapper bedenken natuurlijk, maar stom genoeg sta je er niet bij stil dat je in plaats van een map ook een internet adres kan opgeven nattuurlijk ;)

@Betuwekees:
Ik heb dit keer de readme.txt wel een beetje gelezen (voor de veranding he :+ ), maar blijkbaar heb ik er dan over heen gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oikoyama schreef op 07 februari 2004 @ 12:16:
[...]
Euh, als je ff op de frontpage van tweakers.net kijkt, dan zie je daar ook in de meuktracker samurize staan. Met daarin een linkje naar een draadje waar je ook die config kunt vinden ;).
I've got him!

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

leokennis schreef op 06 februari 2004 @ 20:34:
Hé, dat LEDtrip, zet dat ook echt de functies aan of alleen de lampjes?
Alleen de lampjes natuurlijk, zou niet echt handig zijn als je nieuwe email hebt en dan opeens alles wat je typt in CAPS is heh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nog erges een plugin voor Winamp die de ledjes als meter gebruikt. Ik kom zo ff niet op de naam van zo'n meter, maar als je dan een toon hebt met een frequentie tussen 3000 en 5000Mhz gaat het Numlock-lampje branden, etc.
En het heeft nauwelijks invloed op je typen.
Tenminste... bij mij gata het vaak uren goed en ene heel enkele keer slaat het op tilt en sringen je vensters alle kanten op allerlei contextmenu's, flits, flits en hoppa, een zooitje :P
Kortom: leuk, maar kan nog geperfectioneerd worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ook even offtopic in dit draadje.
Naar aanleiding van dit topic ben ik zelf ook weer aan het proggelen geslagen dit weekend.
Nu heb ik 1 hele korte vraag die een topic niet waard is;

Die MSN meuk kan zo'n leuk popupj tonen rechtsonderin boven je systray. NAV doet dat ook als de updates automagisch geinstalleerd zijn.
Wat is de term voor zo'n venster, dan weet ik waar ik op moet zoeken om te kijken of dat ook in mijn tooltje gebouwd kan worden.

Overigens heb ik inmiddels zelf ook een "ED2K Sender" gebouwd.
Client vangt de links af, en stuurt ze via socket naar de server door die ze weer aan de default protocol handler geeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

probeer eens te zoeken op "balloon" / "popup" en "trayicon"
voor delphi kun je dit eens bekijken: http://people.zeelandnet.nl/famboek/delphi/ maar grote kans dat je het niet voor delphi zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Het tooltje dat ik als laatste heb gemaakt heet Studio 8 Tweaker. Het is bedoeld om een paar bugs in Pinnacle Studio 8 te verhelpen (titelbalk onzichtbaar, problemen met veranderde schijfletters) en geeft een mogelijkheid om ingelezen audio cd's een andere naam te geven.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~robin.gerrets/linked/studio8tweaker.gif

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 08:59

flexje

got-father

Koffie schreef op 08 februari 2004 @ 19:26:
Naar aanleiding van dit topic ben ik zelf ook weer aan het proggelen geslagen dit weekend.

Die MSN meuk kan zo'n leuk popupj tonen rechtsonderin boven je systray. NAV doet dat ook als de updates automagisch geinstalleerd zijn.
Wat is de term voor zo'n venster, dan weet ik waar ik op moet zoeken om te kijken of dat ook in mijn tooltje gebouwd kan worden.

Client vangt de links af, en stuurt ze via socket naar de server door die ze weer aan de default protocol handler geeft :Y)
Ik heb er laatst een voor mn hottopic parser gedownload (wel aangepaste)...screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/hottopics.jpg

Fftjes geupload:
Klikje

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 08-02-2004 23:02 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online

Kijk eens hier: http://www.torry.net/appearence.htm en zoek op die pagina naar MSN, je komt dat aan bij TMSNPopup (voor Delphi). Ik heb het zelf niet geprobeerd dus ik weet niet of en hoe het werkt, maar je kan het ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 18:51
Aangezien dit topic over zelf gemaakte apps/tools gaat. het idee voor dit progie komt uit een cursus maar is veder geen hulp bij dus d8t ik van laat ik het eens posten.
Ben momenteel dus bezig met een cursus VB.Net dus om dit te draaien heb je de .NET runtime nodig.

MyQuiz
Antwoorden zijn (DataTypes): integer,short,long,boolean,date enz.
Klik hier om te downloaden 60KB

met dit tempo ben ik over 5 dagen all klaar met deze cursus :) het is echt simpel.

[ Voor 1% gewijzigd door jordan2k op 08-02-2004 23:17 . Reden: hmm .net draaide de exe van server :( dus maar even gezipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

jordan2k schreef op 08 februari 2004 @ 23:13:
Aangezien dit topic over zelf gemaakte apps/tools gaat. het idee voor dit progie komt uit een cursus maar is veder geen hulp bij dus d8t ik van laat ik het eens posten.
Ben momenteel dus bezig met een cursus VB.Net dus om dit te draaien heb je de .NET runtime nodig.

MyQuiz
Antwoorden zijn (DataTypes): integer,short,long,boolean,date enz.
Klik hier om te downloaden 60KB

met dit tempo ben ik over 5 dagen all klaar met deze cursus :) het is echt simpel.
Da's nou precies 'n reden waarom ik niet zo gek ben op die .NET omgeving. Ik heb geen zin om 23mb te downloaden aan runtime shit. Geef mij maar good ol' Delphi, je maakt een exe, en oke, die is wat groter, maar die draait tenminste overal.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://phpmystats.kingofdos.com/phpmystats_logo_big.gif
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/phpsysinfo-preview-got-beta1-s.jpg

Een PHP Script dat Statestieken maakt van een computer die php draait.
Meer info zie:
Official Website (nieuwe in de maak)
• GoT Topic: [rml][ PHP] PHPMyStats project[/rml]
Direct Preview

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
[...]

Da's nou precies 'n reden waarom ik niet zo gek ben op die .NET omgeving. Ik heb geen zin om 23mb te downloaden aan runtime shit. Geef mij maar good ol' Delphi, je maakt een exe, en oke, die is wat groter, maar die draait tenminste overal.
Klopt ook wel weer, Ben meer begonen met deze taal voor de toekomst, aangezien de runtime straks toch ingebakken is in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

oikoyama schreef op 06 februari 2004 @ 20:58:
[...]
Hahah, goed oog ;) Yep, deze is weer een tikkie stabieler en gebruiksvriendelijker.

[...]
Dat probleem van een service en een console kan ik helaas niet verhelpen. Dit komt doordat apache zonodig twee processen moet starten, waardoor HostControl er niet wijs uit kan worden of het nu om een service of een console app gaat. (is trwns op dit forum nog een topic over te vinden ;))
En over MySQL; als je een andere manier weet om MySQL te stoppen dan met mysqladmin, dan kun je die gewoon in de definitions file wijzigen of toevoegen! Met de documentatie moet je een eind op weg komen. Als je die manier hebt, geef 'm dan ff door ;). Iig is het volgens MySQL zelf het beste om MySQL op de huidige manier te stoppen...
Ik heb net RC2 hier op mijn school PC geinstalleerd, en ik kan Apache 1 nu starten vanuit de console terwijl hij als service is geregistreerd. TOP!

Edit: toch nog 1 bug gevonden, al weet ik niet of die in HostControl zit of MySQL. Zodra je de root een password geeft, dan vertikt HostControl het (logischerwijs, want standaard probeert hij het zonder password). Vul ik dan echter in Definitions.xml in
XML:
1
<setting name="OPTIONS" version="1.0">,mysqld-nt.exe,--console,,mysqladmin.exe,&quot;-u root --password=<password> shutdown&quot;</setting>
dan vertikt hij het. Op de command prompt "mysqladmin.exe -u root --password=<password> shutdown" werkt dan wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Robtimus op 09-02-2004 11:54 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tooltjes gemaakt voor
- Highlighten van code (Delphi, VB, C++, SQL, HTML) en op te slaan als HTML, RTF of BB code.

- De nodige rename en color tooltjes, maar geen enkele zo mooi als wat ik hier allemaal zie. 8)

- Stopwatch dingetje... niet echt zinvol :D

Verder schrijf ik vooral stukjes (Delphi) code en zelden complete tooltjes.. Ik sla ze althans niet op. :D

Eén van de leukere is eigenlijk geen tooltje, maar een tekst-adventure, geschreven in MS-Dos batch. Dat was best een klus, maar de engine werkte verder wel, inclusief het oprapen van objecten, typen van commando's, pijltjesbesturing en kleurtjes (8>

Wel Choice nodig. Zit niet meer ingebouwd in de command prompt van windows. Moet er dus als los tooltje bij. Verder Ansi.sys een pré. Anders werkt de besturing alleen met letters en heb je geen kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
IceManX schreef op 09 februari 2004 @ 09:50:
[...]
Edit: toch nog 1 bug gevonden, al weet ik niet of die in HostControl zit of MySQL. Zodra je de root een password geeft, dan vertikt HostControl het (logischerwijs, want standaard probeert hij het zonder password). Vul ik dan echter in Definitions.xml in
XML:
1
...code...
dan vertikt hij het. Op de command prompt "mysqladmin.exe -u root --password=<password> shutdown" werkt dan wel goed.
Vreemd, hier op mijn eigen pc werkt het wel naar behoren :?. Heb je wel eerst HostControl afgesloten voordat je het Definitions file ging bewerken, en daarna de nieuwe definition opnieuw toegevoegd? In Settings.xml staan namelijk je "geregistreerde" instellingen, en daar zou het nog fout kunnen staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

oikoyama schreef op 09 februari 2004 @ 16:43:
[...]

Vreemd, hier op mijn eigen pc werkt het wel naar behoren :?. Heb je wel eerst HostControl afgesloten voordat je het Definitions file ging bewerken, en daarna de nieuwe definition opnieuw toegevoegd? In Settings.xml staan namelijk je "geregistreerde" instellingen, en daar zou het nog fout kunnen staan ;).
Dat laatste dus niet. Morgen maar weer es proberen. Verder is het een geweldige tool.

OK, net even geprobeerd, en het is me gelukt. Ik moest dus eerst HC afsluiten, daarna Definitions.xml aanpassen, daarna HC weer opstarten en gaan maar!

[ Voor 15% gewijzigd door Robtimus op 10-02-2004 09:42 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

AtleX schreef op 29 januari 2004 @ 13:58:
Screen locker: Om in Windows 9x je PC te vergrendelen, inclusief CTRL-ALT-DEL beveiliging (VB6/Delphi).
Remote Shutdown: Via het netwerk andere PC's rebooten, afmelden, afsluiten (VB6/Delphi).
zou je die ergens willen uppen?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Een persoonlijke startpagina om al m'n links te verzamelen en categoriseren (heb een hekel aan "favoriten"), met draggable layers waarvan de positie opgeslagen wordt in een cookie (voor elke aparte pc worden dan de posities bewaard ivm schermresolutie) en wat beknopte eMule statistiekjes (ben bezig om dat uit te breiden).
plaatjes knip...

Verder nog eens een rechtsklik-send-to-ftp batch file gemaakt
plaatje knip...

En nog een heleboel halve projectjes...

modbreak: iets teveel warez-referenties

[ Voor 33% gewijzigd door curry684 op 11-02-2004 09:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
* mschol heeft eigenlijk niks boeiends gemaakt

heb voor school een toets systeem gemaakt in asp & OOP (samen met iemand anders)
je kon er dus toetsen mee maken (multiple choice vragen) en die werden dan gelijk nagekeken

ben nu bezig met een forumpje, puur voor de oefening , NIET OOP (jah weet het is niet handig etc...) maar ik begrijp weinig van OOP en in php wordt ik er al helemaal niet wijs uit.. (mioscchien wordt het duideijker als ik nederlandse tuts vind of kleine stukjes code)

en bezig met een soort van een favorieten systeem (in php) zodat ik dus i.p.v favorieten gebruik gewoon het scrippie laat draaien (dit is i.c.m. mysql database)

voorbeeld forum:
http://62.251.83.181/forum/
favorieten
http://62.251.83.181/index2.php

zeer simpel allemaal maar ach vind het gewoon leuk... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ooit voor m'n vader geschreven: Een DOS-tooltje om alle partities van de primary schijf te wissen. Voor als je een NT of Linux installatie wilt verwijderen, en de Microsoft FDISK zijn werk niet goed kan doen. Ooit was een aanwezige NTFS-partitie een groot probleem als je Windows '98 wilde installeren.

Tooltje is ook handig om snel ff een crappy partitietabel te wissen en opnieuw te beginnen.

Tooltje is veel verspreid, je gebruikt het nooit maar is de verlossing als je het echt nodig hebt.

Download: http://svdmeer.tomaatnet.nl/WIPEMBR.ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Officieel heet dat een toast popup. 8)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• jordan2k
Ik heb er nog 1 gevonden.
FilmDB heb ik gemaakt om mn films bij te houden, alleen mist het nog het een en ander. en minimale scherm resulutie was 1280*1024 om alles passend op scherm te krijgen. Ik gaat zodra ik weer eens tijd heb eens opnieuw maken. Meschien dat hij dan Public wordt als er animo voor is. FilmDB is een VB macro script gebaseerd op Excel.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jordan2000/projects/Film_DB_3_5.jpg

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
nummer 9, ali g in da house, kwaliteit: comedy, moet kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mayco op 12-02-2004 19:51 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dan doe ik even een crosspost uit het crewforum :P

Ik had gevraagd of de schrijver van dat edonkey link proggel het vrij kon geven maar heb 'm daarna niet meer gezien hier. Aangezien ik stomtoevallig dus al met die gedachte liep, heb ik het zelf gedaan.
Gewoon leuk om te bouwen, en goed voor de programmeer skillz :P
Driewerf woei

* Koffie is afgelopen zaterdag (!) zelf begonnen met een "ED2K Sender" proggel.
Met dit programma kan ik op een client op een ED2K (eDonkey/eMule) link klikken vanuit mijn favo browser.
Het client programma ondervangt deze linkt (reageerd is default FileProtocolHandler voor ED2K:// links) en maakt verbinding met de server proggel.
Daar doen ze wat babbelen en handshaken om vervolgens de link over te dragen.
Het server proggel voert vervolgens weer deze link aan de default handler voor ED2K op de PC waar hij draait :Y)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/ED2K%20Client%20-%20settings.jpg
Settings wijzigen voor CLIENT proggel. Password wordt via RC4 opgeslagen

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/ED2K%20Server%20-%20settings.jpg
Settings wijzigen voor SERVER proggel. Password wordt via RC4 opgeslagen

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/ED2K%20Server%20-%20Ready.jpg
SERVER is Ready en up and running :Y)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/ED2K%20Server%20-%20link.jpg
CLIENT heeft verbinding gehad met SERVER en beide hebben hun werk gedaan

Staat nog het e.ea. op de ToDO maar ik vindt dat ik al best wel ver ben :Y) _o_
Proggel is overigens ook Multi lanhuage zonder dat teksten hardcoded zijn.
* Koffie is dus happy :+
Programma is dus al redelijk ver gevorderd maar bevat nog wat glitches en bugjes.
Als er vraag naar is wil ik 'm anders binnenkort wel eens releasen met nette setup enzo ?

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk meer iets om .torrent links vanuit een windows machine (liefst vanuit browser), direct naar een linux bak (mldonkey) te sturen.
eDonkey etc. ook prima, maar vooral dat er een linux client is, die dit kan opvangen (en doorsturen naar mldonkey).

[edit]
Ben zelf ff aan de slag met Perl voor het 'server' gedeelte, client kant zal niet zo'n probleem zijn (good old delphi)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 21:28 ]

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Koffie, hoe fix je dat dat iets:// door een programma wordt uitgevoerd? Is dat een registry setting ergens ofzo, heb je daar docs over? Ben ik nl. al een tijdje naar op zoek...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is een registry setting ja.
ED2K files zijn gewoon van die URL links, oftewel windows denk dat het een protocol is.
Maar omdat IE/browser zegt "ikniesnapnie" gaattie kijken wat DAN de handler moet zijn voor dit file protocol.

Dit is de originele file handler voor ED2K files met eMule:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k]
@="URL: ed2k Protocol"
"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\DefaultIcon]
@="C:\\Program Files\\eMule\\emule.exe"
"OldIcon"="C:\\Program Files\\emule\\emule.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\eMule\\emule.exe\" \"%1\""
"OldDefault"=""

En die wijzig ik dus van emule.exe naar mijn client proggel.
Een klik op een ED2K link wordt dan rechstreeks naar de client proggel verzonden, welke dan idd met de server gaat babbelen.

muii71; ik kan je helaas niet verder helpen. Heb de ballen verstand van Linux en Winbatch is nou niet echt cross-platform lijkt me :P

Verwijderd

Koffie schreef op 12 februari 2004 @ 22:39:
[/code]

muii71; ik kan je helaas niet verder helpen. Heb de ballen verstand van Linux en Winbatch is nou niet echt cross-platform lijkt me :P
:)

Ik ben al een eind, echter ik check nu met een timer (iedere seconde) het clipboard, als er .torrent in de text staat, dan wordt de inhoud van
het clipboard naar m'n mldonkey op m'n linux bak gegooid.

Ik zou liever zoiets als zo'n ed2k link willen hebben, echter die torrent links zijn
http://vanalles.torrent
Kan ik daar ook een handler aan vast knopen ?

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Koffie schreef op 12 februari 2004 @ 19:56:

Ik had gevraagd of de schrijver van dat edonkey link proggel het vrij kon geven maar heb 'm daarna niet meer gezien hier. Aangezien ik stomtoevallig dus al met die gedachte liep, heb ik het zelf gedaan.

[...]

Programma is dus al redelijk ver gevorderd maar bevat nog wat glitches en bugjes.
Als er vraag naar is wil ik 'm anders binnenkort wel eens releasen met nette setup enzo ?
Zou je tegen die tijd ook de source willen releasen?
ben wel heel erg benieuwd hoe het gemaakt is (kwa code dan)
kan ikke ook weer van leren
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:43:
[...]

:)

Ik ben al een eind, echter ik check nu met een timer (iedere seconde) het clipboard, als er .torrent in de text staat, dan wordt de inhoud van
het clipboard naar m'n mldonkey op m'n linux bak gegooid.

Ik zou liever zoiets als zo'n ed2k link willen hebben, echter die torrent links zijn
http://vanalles.torrent
Kan ik daar ook een handler aan vast knopen ?
dat wordt beetje lastig aangezien http al een handler heeft sorry

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Robinski schreef op 12 februari 2004 @ 23:07:
[...]
dat wordt beetje lastig aangezien http al een handler heeft sorry
Ging ik al vanuit, jammer maar dan houdt ik het op de Timer.
Wel cool het werkt nu allemaal prima (ondanks m'n samengeraapte Perl gepruts).
Nu ff de ed2k links ook verwerken ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 09:22
Kan je 'm niet op het filetype .torrent laten reageren? net als bijvoorbeeld een pdf in je browser opent, alleen dan moet er nu iets ander gebeuren?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op 13 februari 2004 @ 00:02:
Kan je 'm niet op het filetype .torrent laten reageren? net als bijvoorbeeld een pdf in je browser opent, alleen dan moet er nu iets ander gebeuren?
Ben ik mee bezig, echter nu moet ik de file (de fysieke .torrent file) over sturen naar m;n linux machine, ipv alleen een link. En het verwerken van die link vergde al m;n maximum Perl kennis, dus dat duurt ff eer dat ik dat aan de andere kant voorelkaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 00:07:
[...]

Ben ik mee bezig, echter nu moet ik de file (de fysieke .torrent file) over sturen naar m;n linux machine, ipv alleen een link. En het verwerken van die link vergde al m;n maximum Perl kennis, dus dat duurt ff eer dat ik dat aan de andere kant voorelkaar heb.
Implementeer je het http protocol, en bied je het script op de server een link met je eigen ip aan, zodat ie em zelf download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eigenlijk niet of dit wel mag maar aangezien er zoveel mensen hier zijn die handige programmatjes gemaakt hebben wil ik het toch even vragen.

Ik heb namelijk net als vele van jullie een mobiele telefoon (Siemens S55) en die bevalt me top.
Eens in de zoveel tijd hang ik hem aan de PC en zet mijn sms-jes over naar de PC maar nu wilde ik die eigenlijk uitprinten.
Alleen is het probleem dat het programma (standaard door siemens meegeleverd Siemens Data suite) elk sms-je in een bestandje zet.
De extensie ben ik even kwijt maar ik kan hem in word openen (is geen .doc).

Hoe kan ik er voor zorgen dat al die documenten worden geopend de tekst wordt gecopieerd en dat dan alle bestanden in 1 bestandje wordt neergezet.

Is dat mogelijk en zo ja hoe moet dat??
(handmatig doen is dus niet te doen per maand zijn dat er wel 130 sms-jes of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pff .. is toch wel een simpel PHP script voor te maken :?

Flikker alle files in 1 dir, laat PHP alle files openen en dumpen naar 1 nieuwe file.
Reutel reutel .. je heb 1 groot bestand met de inhoud van al die kleine k bestandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
moet zeggen dat ik wel een paar leuke dingen heb gezien die ik meteen ga uitproberen als ik thuiskom :)
offtopic:
Een schaamteloze terugvindpost, ik weet het :X

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Voor mijn broer geschreven: dirpurge en mdirpurge.

dirpurge neemt als argumenten een aantal dagen en een directory, en verwijdert alle bestanden uit die directory die ouder zijn dan het aantal dagen.
mdirpurge neemt als argumenten een aantal dagen, een basedir en een lijst van directory namen, en roept voor alle directories onder de basedir (diepte is onbelangrijk) die dezelfde naam hebben als een naam uit de lijst dirpurge aan.

Hij gaat dat nu gebruiken op de ftp server van een klant van het bedrijf waarvoor hij werkt, om de incoming directories van de homedirs van de gebruikers te cleanen.
(maw: mdirpurge 3 ftproot incoming)

Ik zet het als ik thuis ben wel even op de tweakers ftp.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Koffie schreef op 13 februari 2004 @ 13:07:
Pff .. is toch wel een simpel PHP script voor te maken :?

Flikker alle files in 1 dir, laat PHP alle files openen en dumpen naar 1 nieuwe file.
Reutel reutel .. je heb 1 groot bestand met de inhoud van al die kleine k bestandjes.
Das volgens mij zelfs al te doen moet batch-scripting. (En uiteraard met shell-scripting op unix varianten)
edit: ff gekeken, het kan idd wel met batch scripting. Maar die syntax is zo uber-ranzig, dat ik na 5 minuten klooien er genoeg van had. Geef mij maar bash, stuk logischer.

[ Voor 17% gewijzigd door Grijze Vos op 13-02-2004 14:38 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

code:
1
for %%f in (*.txt) do more %%f >> groot.bla

>:)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

bartware schreef op 13 februari 2004 @ 15:23:
code:
1
for %%f in (*.txt) do more %%f >> groot.bla

>:)
- Gebruik dan type ipv more, dan krijg je ook niet dat ie op user input wacht als het bestand te groot is voor het scherm.
- Het moet zijn %f, niet %%f.
- Je kunt net zo goed "type *.txt >> groot.bla" gebruiken

Edit: %%f ipv %f in een batch script dus. bartware had wel gelijk wat dat betreft.

[ Voor 16% gewijzigd door Robtimus op 13-02-2004 18:49 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Doe es voor de gein "help for" intypen in een dosbox. En kijk hoe brak die helpfile ineen steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

IceManX schreef op 13 februari 2004 @ 14:03:
Ik zet het als ik thuis ben wel even op de tweakers ftp.
Ik kan niet meer uploaden? Jammer, want ook randombg valt eindelijk onder de GPL.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
geïnspireerd door "FTP Uploader" ben ik ook aan de slag gegaan met Delphi om ook zoiets te maken.

Met dit tooltje kun je ook meerdere ftp servers gebruiken.
Ik moet nog VEEL leren met Delphi en ik zie het als een hobby om af en toe wat leuks/nuttigs voor mezelf te maken. Ook dit programma is nog lang niet optimaal :)

Ik gebruik nu bijvoorbeeld nog geen threads voor de upload, met als gevolg dat het programma 'bezet' is bij het uploaden. Nu heb ik dit gedeeltelijk kunnen oplossen met het Indy component 'Antifreeze'. Maar ik ga me nog verdiepen in threads. En zo zijn er nog een aantal dingen die anders moeten. Maar dit is het begin.

Mocht je het willen uitproberen (werkt wel goed volgens mij), laat effe een berichtje achter met commentaar :)

screenshotjes:

[edit: screenshots verwijderd]

edit: nieuwe versie, zie: [rml]M0rpheus in "[ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf ge..."[/rml]

[ Voor 48% gewijzigd door Rambo op 17-02-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillR-B
  • Laatst online: 09-09 09:55
Een jaar terug verzamelde ik veel brushes voor Photoshop. Waar ik me toen mateloos aan irriteerde was dat ik die (*.abr) files alleen in photoshop kon bekijken en dat ging nogal omslachtig. Ik heb nergens een tooltje kunnen vinden die de brush kan inlezen en weergeven, dus ik dacht laten we er zelf maar eens eentje bouwen :*) Maar dat was een hels karwei aangezien de SDK niet openbaar was, dus was ik toen dagen bezig geweest om dat bestandsformaat te analyseren :+

Het was toen aardig gelukt, maar ben toen wegens tijdsgebrek niet verder gegaan met doorontwikkelen. Wat het tooltje nu alleen kan is: openen en previewen van alle brushes in een abr-file met wat gedetaileerde info.

Afbeeldingslocatie: http://www.killr-b.com/got/brushbrowser.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

KillR-B schreef op 16 februari 2004 @ 23:44:
Een jaar terug verzamelde ik veel brushes voor Photoshop. Waar ik me toen mateloos aan irriteerde was dat ik die (*.abr) files alleen in photoshop kon bekijken en dat ging nogal omslachtig. Ik heb nergens een tooltje kunnen vinden die de brush kan inlezen en weergeven, dus ik dacht laten we er zelf maar eens eentje bouwen :*) Maar dat was een hels karwei aangezien de SDK niet openbaar was, dus was ik toen dagen bezig geweest om dat bestandsformaat te analyseren :+

Het was toen aardig gelukt, maar ben toen wegens tijdsgebrek niet verder gegaan met doorontwikkelen. Wat het tooltje nu alleen kan is: openen en previewen van alle brushes in een abr-file met wat gedetaileerde info.

[afbeelding]
wil je die online zetten?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

woest85 schreef op 17 februari 2004 @ 08:11:
[...]

wil je die online zetten?
<font color=blue>hou je flames voor jezelf</font> :/
Mijn excuses voor de flame, mijn GoT account is misbruikt. Probeer nog steeds te achterhalen hoe en wat.

[ Voor 38% gewijzigd door Korben op 17-02-2004 16:45 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KillR-B schreef op 16 februari 2004 @ 23:44:

[afbeelding]
_/-\o_

Hier was indertijd een topic over in [WG]! Ik zal hem opzoeken, maar denk dat je een hoop WG-ers blij hebt gemaakt :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste andere dingen schrijf ik, gebruik ik en sla ik niet eens op :/ stom kweetet. Heb al een paar keer dingen opnieuw geschreven :)

Een van de dingetjes die ik wel opgeslegen heb is een tooltje die je pc afsluit wanneer er geen verkeer meer is over je internetconnectie. Dit zowel voor download als upload.

[EDIT] Tekst een beetje beter getypt :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 12 februari 2004 @ 19:56:

[...]

Zou je deze ook online willen zetten ? Deze vindt ik erg interesant !

Ik bedoel dus die Emule link Push tool !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Juist. Negeer mijn vorige post, dat was misbruik van mijn account. Ik ben net klaar met een nieuw tooltje, PicBaseMonitor. Is erg handig als je veel plaatjes verzameld. Wat het doet is bepaalde directory's monitoren, en als er een plaatje in wordt gedonderd, renamen naar n vast formaat, bijvoorbeeld caprice0001.jpg, en dat telt dan gewoon door. Scheelt een boel werk. Wat ik ook erg irritant vind is als je een plaatje probeert op te slaan en je kan 'm alleen opslaan als .bmp. No worries, dat wordt ook afgehandeld. Plaatje wordt geopend, opgeslagen als .jpg en gewoon in de collectie opgenomen.

Download

Er zit ook support in om alle plaatjes automatisch in een database op te nemen, maar daar hebben jullie waarschijnlijk vrij weinig aan, aangezien de tabellen in een bepaald formaat moeten zijn, en de SQL gebaseerd is op SQL Server. Dat is dus voor jullie gewoon disabled, tenzij je weet hoe het weer aan te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Korben op 17-02-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

En de brush tool??

Die MOET ik hebben!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:26:
[...]
Zou je deze ook online willen zetten ? Deze vindt ik erg interesant !

Ik bedoel dus die Emule link Push tool !!!
Ik wil er nog een paar kleine dingen aan bijschaven (betere errorchecking, multi lang finetunen en logfile support), daarna kannie online.
Ik hoop het e.e.a. op korte termijn af te hebben (misschien nog voor het weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillR-B
Ik zal die brush tool binnenkort eens online zetten, maar let wel op dat deze niet geheel stabiel werkt voor brushes die gemaakt zijn met PS7 en hoger. Van sommige bits en bytes wist ik de betekenis namelijk niet (ik heb helaas geen SDK van PS7). Brushes die gemaakt zijn met PS6 en lager zijn wel gewoon inleesbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillR-B
BtM909 schreef op 17 februari 2004 @ 10:57:
[...]

_/-\o_

Hier was indertijd een topic over in [WG]! Ik zal hem opzoeken, maar denk dat je een hoop WG-ers blij hebt gemaakt :D
Ja klopt idd! Dit was de post:
[rml][ photoshop brushes] Browsen door brushes[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Korben schreef op 17 februari 2004 @ 17:11:
Wat het doet is bepaalde directory's monitoren, en als er een plaatje in wordt gedonderd, renamen naar n vast formaat, bijvoorbeeld caprice0001.jpg, en dat telt dan gewoon door. Scheelt een boel werk. Wat ik ook erg irritant vind is als je een plaatje probeert op te slaan en je kan 'm alleen opslaan als .bmp. No worries, dat wordt ook afgehandeld. Plaatje wordt geopend, opgeslagen als .jpg en gewoon in de collectie opgenomen.

Download

Er zit ook support in om alle plaatjes automatisch in een database op te nemen, maar daar hebben jullie waarschijnlijk vrij weinig aan, aangezien de tabellen in een bepaald formaat moeten zijn, en de SQL gebaseerd is op SQL Server. Dat is dus voor jullie gewoon disabled, tenzij je weet hoe het weer aan te zetten.
krijg alleen maar .net errors en prog doet verder nix....

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
BUTT v1.1 is af :)

Nu dus met een thread, veel stabieler :)
Ben er zelf erg blij mee. Misschien dat jullie het ook handig vinden.
Tool ook te vinden op mijn site (homepage).

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/download/butt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/download/butt_config.jpg

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/download/butt_copyto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/download/butt_upload.jpg

readme:
Readme.txt

download:
Download

PS: heeft een uninstaller ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rambo op 17-02-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik volg dit topic al een tijdje en vind het leuk om te zien wat er allemaal geprogd is.
Misschien ook al tijd om eens mijn tooltjes hier te plaatsen. Ik heb voor mijn werk een aantal tools geschreven. Wij werken met Novell Netware servers en ik ben druk bezig alles te automatiseren. We checken niet meer zelf op storingen e.d. maar laten ons mailen door het monitoring systeem. Een van de punten daarvan is ook dat backup statusmeldingen uit de logfile naar ons toe gemaild moeten worden. Daar heb ik 2 tools voor geschreven:

NWTail
Voor de mensen die tail nog niet kennen: NWTail neemt een file als input en een aantal regels. Dit aantal regels geeft ie weer op de standaard output, of exporteert het naar een file. Dit programma is dus een native .nlm in C geschreven voor Netware 5.1 en hoger.
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1655.html

NWMail
De NWMail is geschreven om via de console SMTP mailtjes te versturen. NWMail neemt enkele configuratieparameters mee voor de SMTP instellingen en een filenaam. Bij ons dus de door NWTail gesplitte file en mailt hem naar ons toe.
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1654.html

Op beide programma's heb ik heel veel commentaar gehad van mensen die het op de Novell site hebben gevonden en het gebruiken. Hoop feature requests gehad, aangepast dat het niet alleen werkt met GWIA, maar ook met andere SMTP servers. Ik heb vooral reacties gehad uit het buitenland. Een deens televisiestation, een canadees televisie station. Enkele Amerikaanse universiteiten en wat kleinere bedrijfjes. Een tijdje gecorrespondeert met een tsjech die het programma gebruikt. Erg leuke community die Novell Coolsolutions bezoekers.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 13:26
M0rpheus schreef op 17 februari 2004 @ 20:59:
BUTT v1.1 is af :)

Nu dus met een thread, veel stabieler :)
Ben er zelf erg blij mee. Misschien dat jullie het ook handig vinden.

<<snip>>
Win2ksp4, geinstalleerd, niet herstart.
Wel de optie onder rechtermuisknop, maar hij doet niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Baudje schreef op 17 februari 2004 @ 21:07:
[...]

Win2ksp4, geinstalleerd, niet herstart.
Wel de optie onder rechtermuisknop, maar hij doet niets....
Dat is klote :)
Heb zelf best veel getest, maar op WinXP. Maar volgens mij moet dat niet uitmaken.
Heb je de ftp server gegevens goed ingevoerd? Dus de naam zonder spaties?
Wat is het doel van de shortcut in je sendto? Als het goed is staat daar de naam van je nieuwe settingsfile achter, name.ini ofzo.

Heb je wel een bestand geselecteerd?

edit: ook op een andere WinXP Pc getest, ook ok..

[ Voor 5% gewijzigd door Rambo op 17-02-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudje
M0rpheus schreef op 17 februari 2004 @ 21:14:
[...]

Dat is klote :)
Heb zelf best veel getest, maar op WinXP. Maar volgens mij moet dat niet uitmaken.
Heb je de ftp server gegevens goed ingevoerd? Dus de naam zonder spaties?
Wat is het doel van de shortcut in je sendto? Als het goed is staat daar de naam van je nieuwe settingsfile achter, name.ini ofzo.

Heb je wel een bestand geselecteerd?
Het doel van de shortcut is:
"C:\Program Files\BUTT v1.1\butt.exe" home.planet.nl.ini

Ik heb natuurlijk wel een bestand geselecteerd, het zou maf zijn als ik zeg dat ie het niet doet als ik hem ook niet vraag iets te doen ;) .

Iig, nog iets ontdekt, de shortcut blijft staan na een uninstall

succes

(alle drie de settings uit settings.ini stonden op yes, maar hij deed het ook niet als ze op no stonden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Hmm, die shortcut is ok.
Dat de shortcut blijft staan klopt, effe toevoegen aan mn todo list.
Volgende versie wordt die dan ook meteen verwijderd.
Ik snap niet waarom het bij jou niet werkt :/

Kan het zijn dat het programma nog aan het verbinden was met de ftp server? Het zou dan aan de ftp server kunnen liggen. Als ik bijvoorbeeld wil uploaden naar mijn webspace van @home dan kan ik ook uren wachten ;)

Maar die settings stonden bij de install toch standaard op no he?
Heb je wel op Upload file(s) geklikt? Veranderde de status?

edit:
ik zal effe een inputfilter maken bij het invoeren van die naam.
Ook wel belangrijk dat dat goed gaat.
edit: Done.

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 17-02-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudje
M0rpheus schreef op 17 februari 2004 @ 21:29:
Hmm, die shortcut is ok.
Dat de shortcut blijft staan klopt, effe toevoegen aan mn todo list.
Volgende versie wordt die dan ook meteen verwijderd.
Ik snap niet waarom het bij jou niet werkt :/

Kan het zijn dat het programma nog aan het verbinden was met de ftp server? Het zou dan aan de ftp server kunnen liggen. Als ik bijvoorbeeld wil uploaden naar mijn webspace van @home dan kan ik ook uren wachten ;)

Maar die settings stonden bij de install toch standaard op no he?
Heb je wel op Upload file(s) geklikt? Veranderde de status?
Zo ver komt ie geeneens. Er wordt geen file toegevoegd in het venstertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
ik denk er effe over na :/
edit: misschien wil iemand anders met win2000 het programma nog even testen?

[ Voor 255% gewijzigd door Rambo op 17-02-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

woest85 schreef op 17 februari 2004 @ 20:08:
[...]

krijg alleen maar .net errors en prog doet verder nix....
:/ Quote de errors aub, dan kan ik er wat aan doen...

[edit]
Heb zelf ff gekeken, 't zou nu gefixt moeten zijn.
Download nog maar n keer :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Korben op 18-02-2004 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
phpSecurePages
Deze tool was in eerste instantie alleen voor mijzelf ontwikkeld om simpel en snel beveiliging op admin gedeeltes van mijn websites aan te kunnen brengen. Later heb ik de tool iets uitgebreid en de code opgeruimt waarna ik hem ook publiek heb gemaakt.
Je kunt met phpSP snel een gedeelte van een website afsluiten met een username en wachtwoord.

Hier een plaatje van de interface (is licht uitvergroot, maar dat komt door freshmeat)
Afbeeldingslocatie: http://images.freshmeat.net/screenshots/8035.jpg

Alles te vinden hier: www.phpSecurePages.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dyna18 schreef op 18 februari 2004 @ 16:31:
phpSecurePages
Deze tool was in eerste instantie alleen voor mijzelf ontwikkeld om simpel en snel beveiliging op admin gedeeltes van mijn websites aan te kunnen brengen. Later heb ik de tool iets uitgebreid en de code opgeruimt waarna ik hem ook publiek heb gemaakt.
Je kunt met phpSP snel een gedeelte van een website afsluiten met een username en wachtwoord.

Hier een plaatje van de interface (is licht uitvergroot, maar dat komt door freshmeat)
[afbeelding]

Alles te vinden hier: www.phpSecurePages.com
OMG, heb jij die gemaakt? In mn begintijd in PHP (zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden) maakte ik er veel gebruik daar van en aan de hand daar van ben ik de opties op dat systeem voor me zelf steeds meer gaan uitbreiden en nu weet ik zelf hoe je loginsystemen e.d. kunt maken. :)
Wel LOLlig allemaal. :)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
cosmoOo schreef op 31 januari 2004 @ 20:06:
TVGids ver 0.5 (project is in ontwikkeling maar wordt al wel dagelijks gebruikt)

[afbeelding]

Haalt info van xml file die op mijn server wordt gemaakt door php en geeft die duidelijk weer, kan programma's schedulen zodat ze op mijn server worden opgenomen door mijn tv kaart (gebruikt standaard task scheduler van windows die je ook remote gewoon kan aanroepen).

Gemaakt in Delphi 7. parsen van site (rtl.nl en discovery-channel.nl (meer info) -> xml gaat op andere server via php

Ik heb zelf vrij veel desktop ruimte (3x 22" :) ) dus ik merk net dat het screenshot wel erg groot is voor dit forum dus even geresized, linkje is origneel.

Ben momenteel bezig met een auto functie die automatisch programma's die ik altijd wil zien scheduled.
ik ben ERG geinsteresseerd in je tvgids progje.
namelijk ik heb erg veel van dit soort progjes gezien, maar wat ik altijd wilde is:
in 1 oogopslag meerdere zenders zien.
en dat is wat ik bij jou prog zie!!!! dus is het ergens te dl?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Korben schreef op 17 februari 2004 @ 17:11:
Juist. Negeer mijn vorige post, dat was misbruik van mijn account. Ik ben net klaar met een nieuw tooltje, PicBaseMonitor. Is erg handig als je veel plaatjes verzameld. Wat het doet is bepaalde directory's monitoren, en als er een plaatje in wordt gedonderd, renamen naar n vast formaat, bijvoorbeeld caprice0001.jpg, en dat telt dan gewoon door. Scheelt een boel werk. Wat ik ook erg irritant vind is als je een plaatje probeert op te slaan en je kan 'm alleen opslaan als .bmp. No worries, dat wordt ook afgehandeld. Plaatje wordt geopend, opgeslagen als .jpg en gewoon in de collectie opgenomen.

Download
Werkt perfect hiero _/-\o_
Heb alleen 1 request, of je er een browse knop bij kan maken bij het 1e veld "Directory"... zodat je niet alle mapnamen hoeft te copy/pasten.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/images/pinoview1.jpg

Pinoview :)

Een snelle plaatjes viewer, voor jpg, gif en bmp tjes, zonder de vervelende windows, dubbelklikken(in verkenner) op plaatje is openen met pinoview, linkermuisknop is verplaatsen, rechtermuisnkop is sluiten.

Zelf geschreven een jaar of twee geleden... gebruik het nog steeds veel. Ooit zet ik hem online als ik een goede setup heb gemaakt (eentje waar je kan aanvinken welke bestanden hij met pinoview moet openen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Pin0 op 20-02-2004 09:10 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Ftp-sync download

Met dit programma kun je een locale map automatisch laten synchroniseren met een ftp-map

• Alle instellingen worden in xml-bestanden opgeslagen (er is geen grafische user-interface)
• Subdirectories worden meegenomen
• Gewijzigde bestanden en nieuwe mappen worden automatisch geupload
• Je kunt bepaalde bestanden insluiten en uitsluiten
• Het systeem kan meerdere mappen tegelijk synchroniseren
• Als er iets geupload moet worden dan word er (m.b.v. xsl) een snel ftp-script gemaakt

Wat nog niet werkt
• Fout afhandeling (waarom zou het fout gaan?)
• Uploaden naar meerdere servers (waarom zou je dat willen?)

Verder als je de boel aan de praat wil krijgen moet je deze dll's installeren. En MSXML2 moet aanwezig zijn op je systeem.

Ik ben wel beniewd of iemand dit ook handig vind en het aan de praat krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door seweso op 20-02-2004 13:25 ]

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Leuk topic :) Misschien handig als iedereen er bij vermeld of de tool te donwloaden is. Zo wil ik bv pinoview wel uitproberen, net als de studio8 tweaker. :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming & Webscripting is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software :)