Een iAudio had dit grapje heeeel waarschijnlijk ook niet overleefd hoor, dus je kunt beter een MuVo2 nemenVerwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:11:
ik heb hardware matig gereset. en jah, dit was de eerste keer dat ik het zo deed. En trouwens zo gevoelig zijn die dingen ook niet, het begon allemaal met die Fout melding. Maarjah, ik heb nu ook zoiets , probeer nu maar die Muvo2, die heeft tenminste 4 gig, ik wou anders de Iaudio alleen mij werd gezegt dat die pas begin maart kwam.
Ja of een portable casettedeck... Die lopen op 6 van die batterijen weet je wel?
Kortom: Ga er wat voorzichtiger mee om en het zal niet overlijden, imo was dit je eigen schuld
Kortom: Ga er wat voorzichtiger mee om en het zal niet overlijden, imo was dit je eigen schuld
[ Voor 38% gewijzigd door Ojjorz op 06-02-2004 19:18 ]
de IAUDIO 4 komt tussen 14-16 februari aan in ons super grote landje...Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:11:
ik wou anders de Iaudio alleen mij werd gezegt dat die pas begin maart kwam.
Mmmm. wel vreemd JayHova. Toch lovend over de speler maar toch wil je een andere. Maar goed, niets zo veranderlijk als een gadget freak.
Trouwens El Cid, nog bedankt voor de radio test in de trein. Mijn vermoedens zijn bevestigd. Ik krijg met een portable radio ook sommige zenders minder goed door zoals radio538 maar 3fm komt weer heel sterk door.
Trouwens El Cid, nog bedankt voor de radio test in de trein. Mijn vermoedens zijn bevestigd. Ik krijg met een portable radio ook sommige zenders minder goed door zoals radio538 maar 3fm komt weer heel sterk door.
Mja, als hij zijn eerste spelertje al kapot gekregen heeft in 1 dag, valt daar natuurlijk wel het een en ander over te zeggen he..dit staat dus los van de geluidskwaliteit etc. van het spelertje, maar heeft puur met de levensduur die Jayhova eraan geeft te maken.broodjepoep schreef op 06 februari 2004 @ 20:16:
Mmmm. wel vreemd JayHova. Toch lovend over de speler maar toch wil je een andere. Maar goed, niets zo veranderlijk als een gadget freak.
Daarom vind ik deze post dan ook volledig overbodig..
Verwijderd
Ik vind dat dit mijn eigen schuld niet is. Ik heb niks verkeerds gedaan, heb elke keer dat ik muziek erop zette, eerst op hardware verwijderen gedrukt enzovoorts.Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:45:
[...]
Mja, als hij zijn eerste spelertje al kapot gekregen heeft in 1 dag, valt daar natuurlijk wel het een en ander over te zeggen he..dit staat dus los van de geluidskwaliteit etc. van het spelertje, maar heeft puur met de levensduur die Jayhova eraan geeft te maken.
En Excidium heeft wel uitgelegd waarom ik een andere speler wil.
Waren er op dit moment 1 gig Flash Spelers ( Iops of Iaudio ) dan had ik die wel genomen waarschijnlijk, ( iriver is te duur ) en de 256 Mb staat geplanned voor 16 Februari, maar als je de site goed leest van Mmport, dan staat er duidelijk dat de 512 pas de eerste week van Maart komt.
Ik heb mijn IOPS ook al een aantal keren eruit getrokken toen ie nog op "connecting" stond, want ik dacht dat dat kon omdat er geen bestandsoverdracht was. Gelukkig niets fout gegaan. Maar na de rampspoed van Jayhova wacht ik voortaan rustig tot ie op "removable" staat. Trouwens erg rot voor je Jayhove. Ik hoop dat je van je Muvo 2 meer plezier hebt.
Nog een nieuwtje: Het lijkt er op dat bij het afspelen van Ogg bestanden, SRSWOW niet te gebruiken is. Nou maar hopen dat dat veranderd bij toekomstige firmware upgrades.
Nog een nieuwtje: Het lijkt er op dat bij het afspelen van Ogg bestanden, SRSWOW niet te gebruiken is. Nou maar hopen dat dat veranderd bij toekomstige firmware upgrades.
[ Voor 5% gewijzigd door El Cid op 07-02-2004 00:36 ]
maar als je per ongeluk een foute speler hebt die toevallig wel super is op het gebied van de geluidskwaliteit/looks etc dan lijkt het me een uitgemaakte zaak dat je opnieuw een iops neemt of je vertrouwen in een iops moet in 1 klap weg zijn.Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:45:
[...]
dat bedoelde ik ermee dus ik vond het niet overbodig.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 21:53:
[...]
Ik vind dat dit mijn eigen schuld niet is. Ik heb niks verkeerds gedaan, heb elke keer dat ik muziek erop zette, eerst op hardware verwijderen gedrukt enzovoorts.
========
Wa bedoelt ie met hardware verwijderen drukken???
[...]
Ik vind dat dit mijn eigen schuld niet is. Ik heb niks verkeerds gedaan, heb elke keer dat ik muziek erop zette, eerst op hardware verwijderen gedrukt enzovoorts.
========
Wa bedoelt ie met hardware verwijderen drukken???
Verwijderd
Bij Windows XP als je een USB apperaat aansluit dan krijg ergens rechtsonderin je taakbalk een groen pijltje. Als je daarop klikt dan kan je de USB hardware verwijderen, de verbinding wordt dan verbroken.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 03:51:
Wat bedoelt ie met hardware verwijderen drukken???
Kan iemand mij nou precies uitleggen hoe je je mp3speler veilig kan losmaken?
Ik doe het gewoon nadat er de bestanden opgezet zijn, trek ik de speler er uit.
P.S.: Mijn IOPS is nog niet vastgelopen terwijl ik hem al 2 dagen heb en ik heb ook nog de oude firmware.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:04:
Ik ging gisteravond even nog een paar nummers erop zetten, Toen zij de computer opeens , bestands naam te groot, Maar dat klopte niet, hij was juist erg kort dacht ik.
Toen liep De computer helemaal vast , ( ik heb een Amd 64 Pc ) en ik nam de speler eruit.
Daarop stond dat hij nog steeds verbonden was, dus ik resetten, en daarna liep hij de hele tijd vast bij het opstart scherm, waar hij je Firmware versie aangeeft, en ik maar resetten. Maar niks hielp meer. Ik ben echt teleurgesteld, want de speler was echt mooi.
jammer zeg dat het zo'n slecht apparaat is dat het nu al stuk is , ik zou hem ook direct ingeruild hebben voor iets anders. Nieuwe producten hebben vaak kinderziektes. Soms het beter om een paar weken de kat uit de boom te kijken (al is dat ook wel een beetje laf)
Ik ging gisteravond even nog een paar nummers erop zetten, Toen zij de computer opeens , bestands naam te groot, Maar dat klopte niet, hij was juist erg kort dacht ik.
Toen liep De computer helemaal vast , ( ik heb een Amd 64 Pc ) en ik nam de speler eruit.
Daarop stond dat hij nog steeds verbonden was, dus ik resetten, en daarna liep hij de hele tijd vast bij het opstart scherm, waar hij je Firmware versie aangeeft, en ik maar resetten. Maar niks hielp meer. Ik ben echt teleurgesteld, want de speler was echt mooi.
jammer zeg dat het zo'n slecht apparaat is dat het nu al stuk is , ik zou hem ook direct ingeruild hebben voor iets anders. Nieuwe producten hebben vaak kinderziektes. Soms het beter om een paar weken de kat uit de boom te kijken (al is dat ook wel een beetje laf)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 12:53 ]
Dit heeft echt helemaal niks te maken met de kwaliteit van de speler. Misschien is het een slecht ding, maar dat is aan de hand van dit voorval niet vast te stellen. Veel spelers overlijden als je hem uit je USB-poort trekt terwijl hij connected is.jammer zeg dat het zo'n slecht apparaat is dat het nu al stuk is , ik zou hem ook direct ingeruild hebben voor iets anders. Nieuwe spelers hebben vaak kinderziektes.Soms het beter om de kat uit de boom te kijken.
Het antwoord op je vraag uit de tweede alinea, geef je eigenlijk zelf al in de eerste alinea.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 09:11:
[...]
Bij Windows XP als je een USB apperaat aansluit dan krijg ergens rechtsonderin je taakbalk een groen pijltje. Als je daarop klikt dan kan je de USB hardware verwijderen, de verbinding wordt dan verbroken.
Kan iemand mij nou precies uitleggen hoe je je mp3speler veilig kan losmaken?
Ik doe het gewoon nadat er de bestanden opgezet zijn, trek ik de speler er uit.
P.S.: Mijn IOPS is nog niet vastgelopen terwijl ik hem al 2 dagen heb en ik heb ook nog de oude firmware.
Voor de zekerheid kun je ook nog op de speler zelf kijken. Er staat of "connecting" of "removable".
Ik heb de geluidskwaliteit inmiddels met een aantal andere spelers kunnen vergelijken, waaronder een ibead en een iriver. De Iops verslaat ze allemaal.
Heb nu alleen nog een Iaudio nodig om vast te stellen of de Iops daadwerkelijk de koning van de geluidskwaliteit is.
[ Voor 17% gewijzigd door El Cid op 07-02-2004 13:05 ]
El Cid: probeer het eerst eens met een CW300, want ik betwijfel of hij DAAR al overheen gaat. 
Maar wel nice dat hij over een een iBead en een iRiver heen wandelt, want dat is toch wel noodzakelijk tegenwoordig, tenzij het een 59xT was van iRiver, die schijnen wel aardige kwaliteit te geven.
@ Arucard
Zoals al gezegd is hierboven is het dus niet van toepassing wanneer je KLAAR bent met dingen erop zetten etc. Alleen abrupte afbrekingen etc. kunnen tot beschadiging lijden. Dit geldt voor bijna alle flash spelers en geen een flash speler overleeft een dergelijk voorval wanneer de firmware geflasht wordt! * Houd daar dus rekening mee! *
Maar wel nice dat hij over een een iBead en een iRiver heen wandelt, want dat is toch wel noodzakelijk tegenwoordig, tenzij het een 59xT was van iRiver, die schijnen wel aardige kwaliteit te geven.
@ Arucard
Zoals al gezegd is hierboven is het dus niet van toepassing wanneer je KLAAR bent met dingen erop zetten etc. Alleen abrupte afbrekingen etc. kunnen tot beschadiging lijden. Dit geldt voor bijna alle flash spelers en geen een flash speler overleeft een dergelijk voorval wanneer de firmware geflasht wordt! * Houd daar dus rekening mee! *
Een zeer boude uitspraak mijn vriend.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 15:57:
El Cid: probeer het eerst eens met een CW300, want ik betwijfel of hij DAAR al overheen gaat.
Eerst horen, en dan pas geloven. Maar ik begrijp het wel. Je wilt het natuurlijk voor jezelf verantwoorden dat je nog zo lang moet wachten op een Iaudio
[ Voor 19% gewijzigd door El Cid op 07-02-2004 19:23 ]
Oh nee, want ik heb toch pas geld aan het eind van de maand, dus ik kan altijd nog een IOPS kopen, maar omdat ze in Korea van mening zijn van de CW300 // iAudio4 nog steeds aan de top staan van geluidskwaliteit vraag ik het zo.
Verwijderd
komt er trouwens nog een 1 gig versie van de Iops of Iaudio?
Edit: Iops weet ik al, was even ergens anders et mijn gedachten
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 19:43 ]
Verwijderd
Voor diegenen die een mobieltje én MP3-player zoeken
Nokia 6230
Nokia 6230
- 65000 kleurenscherm
- ondersteund MMC-geheugenkaarten tot 256mb
- stereo radio
etc.
prijs: +/- 400€
release: midden februari
sjiek ding moet ik wel zeggen!
Speelt MP3 en AAC
Nokia 6230
Nokia 6230
- 65000 kleurenscherm
- ondersteund MMC-geheugenkaarten tot 256mb
- stereo radio
etc.
prijs: +/- 400€
release: midden februari
sjiek ding moet ik wel zeggen!
Speelt MP3 en AAC
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 19:53 ]
Als de Iaudio 4 Ogg support, een lagere prijs, en een ingebouwde USB-stekker bezat, dan had ik ook gewacht.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:40:
Oh nee, want ik heb toch pas geld aan het eind van de maand, dus ik kan altijd nog een IOPS kopen, maar omdat ze in Korea van mening zijn van de CW300 // iAudio4 nog steeds aan de top staan van geluidskwaliteit vraag ik het zo.
Ja, komt er ook aan, maar ja, de IOPS 1gb is ook niet leverbaar, dus de iAudio 4 1gb al helemaaaaaaaaaaaal niet!Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:41:
komt er trouwens nog een 1 gig versie van de Iops of Iaudio?
Oh en de i4 krijgt OGG support net zo goed als dat IOPS een Engelse site gaat krijgen. You figure.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Iops andere mp3 spelers qua geluidskwaliteit verslaat. Hoe uit zich dat? Klinkt het geluid voller?
Weet je, praten over geluidskwaliteit is gevaarlijk. Het is net zoals met bijvoorbeeld wijn. Zogenaamde kenners die roepen dat een fles van 100 euro van een beroemd merk, beter smaakt dan een Aldi huiswijntje. Maar zodra ze aan een blinde test worden onderworpen, vallen ze allemaal door de mand.
Of mensen die roepen dat CD's beter klinken dan, pak 'm beet, mp3's op 192kbps VBR. Wederom vallen ze door de mand bij blinde luistertests.
Maar om toch mijn subjectieve mening te geven.
Ik vondt met name de iriver nogal schel klinken. En ik vond de ibead een beetje overstuurd. Bij de IOPS was veel meer detail in de muziek te horen. Ook had ik het idee dat met SRS aan, de IOPS de muziek weergaf "zoals ie bedoeld was". Klinkt stom maar ik heb er geen andere beschrijving voor.
Maar bij een blinde luistertest val ik waarschijnlijk ook door de mand.
Of mensen die roepen dat CD's beter klinken dan, pak 'm beet, mp3's op 192kbps VBR. Wederom vallen ze door de mand bij blinde luistertests.
Maar om toch mijn subjectieve mening te geven.
Maar bij een blinde luistertest val ik waarschijnlijk ook door de mand.
Verwijderd
Hey allemaal,
Zelf nu al een tijdje opzoek naar een flash-mp3-player. Ik had echter een klein vraagje aan jullie. Ik ben van plan de Iops 350 (jammer dat de 1GB niet te koop zal zijn(?apri)) of de iAudio 4 (512mb) (ook jammer dat de 1GB niet uitkomt(?)) te kopen. Beide spelers hebben ongeveer dezelfde opties, ieder z'n specialiteiten zeg maar.....echter wat is jullie mening over een interne-batterij t.o.v. AAA?
Volgens mij worden (li-ion) batterijen na vaak opladen/herladen etc. op den duur "lui"......... Dit zou beteken dat de iAudio t.o.v. dit punt een streepje voor heeft aangezien deze geen interne batterij heeft en gewoon door een nieuwe AAA kan worden vervangen als de batterij op is..............
Graag jullie mening hierover, thanks!
Zelf nu al een tijdje opzoek naar een flash-mp3-player. Ik had echter een klein vraagje aan jullie. Ik ben van plan de Iops 350 (jammer dat de 1GB niet te koop zal zijn(?apri)) of de iAudio 4 (512mb) (ook jammer dat de 1GB niet uitkomt(?)) te kopen. Beide spelers hebben ongeveer dezelfde opties, ieder z'n specialiteiten zeg maar.....echter wat is jullie mening over een interne-batterij t.o.v. AAA?
Volgens mij worden (li-ion) batterijen na vaak opladen/herladen etc. op den duur "lui"......... Dit zou beteken dat de iAudio t.o.v. dit punt een streepje voor heeft aangezien deze geen interne batterij heeft en gewoon door een nieuwe AAA kan worden vervangen als de batterij op is..............
Graag jullie mening hierover, thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 14:52 ]
Ik denk er normaal gesproken ook zo over. De accu/batterij is meestal het zwakste onderdeel in een mobiel apparaat.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:28:
Maar van Ojjorz heb ik gehoord dat de accu van de IOPS bij elke goeie elektronica-boer voor rond de 10 euro te koop is. Vervanging kun je zelf doen. Gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien.
Maar om even verder te gaan over de geluidskwaliteit. Het zou dus kunnen dat een goedkope pendrive (aiptek/promedion) beter klinkt dan een slecht afgestelde iops of ibead? Alleen de iops of ibead hebben meer instelmogelijkheden waardoor het beter kan klinken.
Of is de kwaliteit van zo'n product beter zodat het zowieso beter klinkt?
Of is de kwaliteit van zo'n product beter zodat het zowieso beter klinkt?
Dat lijkt me niet. Bij goedkopere spelers zoals de Aiptek, zullen dingen zoals "signal to noise ratio" een rol gaan spelen. En die zijn nou net weer wel objectief waarneembaar.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Dit is eigenlijk voor mij een van de knelpunten of ik nu voor de iops of iaudio ga.......... Nadeel is dat zodra je de iops zelf gaat openmaken is dat de garantie vervalt (ik neem aan dat de batterij pas lui gaat worden na de garantietermijn) of dat je hem, indien je niet-technisch bent, kapot zou kunnen maken......... Zeg El Cid, welke ga jij nou kopen? of had je er nu al een gekocht?
thanx
(had iemand hem nou al opengeschroefd?)
thanx
(had iemand hem nou al opengeschroefd?)
El Cid schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
[...]
Ik denk er normaal gesproken ook zo over. De accu/batterij is meestal het zwakste onderdeel in een mobiel apparaat.
Maar van Ojjorz heb ik gehoord dat de accu van de IOPS bij elke goeie elektronica-boer voor rond de 10 euro te koop is. Vervanging kun je zelf doen. Gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 19:23 ]
Ja, ik heb een Iops. En ja, iemand heeft 'm al opengeschroefd om te resetten (reset knop over het hoofd gezien.
). Dat had je allemaal al kunnen weten door deze topic te lezen.

Verwijderd
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijkerEl Cid schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
[...]
Ik denk er normaal gesproken ook zo over. De accu/batterij is meestal het zwakste onderdeel in een mobiel apparaat.
de accu is geloof ik heel makkelijk te vervangen, maar toch zal ik als ik jou was voor de IAUDIO 4 gaanVerwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:04:
[...]
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijker
Tis een 520mAh Lithium Ion batterij. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Het duurt wel lang voor ie leeg is. Met de nieuwe firmware zelfs 20 uur.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:04:
[...]
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijker
@McBvBB
Tis gebruikelijk dat je zulke uitspraken door argumenten laat volgen.
Verwijderd
NU bedacht ik me het volgende:
Stel je bent op reis en de batterij van je iops begeeft het......er is geen stopcontact in de buurt......je kan de batterij niet a la minute veranderen aangezien deze intern is bij de iops....hmmm...zou het niet handig zijn om dan een externe powersource te hebben die dan via de ingebouwde USB van de iops kan worden aangesloten???? TADA!!! ik heb ff gesearched en kijk wat ik vond:
http://www.gpscity.com/gp...38063943/batusbpower.html
De vraag is echter of als je deze externe source aansluit de Iops zich eerst gaat opladen of het gewoon als een batterij herkent en je gewoon muziek kunt luisteren en opladen te gelijk..? Iemand ervaring met zulke apparaten?
Alex
Stel je bent op reis en de batterij van je iops begeeft het......er is geen stopcontact in de buurt......je kan de batterij niet a la minute veranderen aangezien deze intern is bij de iops....hmmm...zou het niet handig zijn om dan een externe powersource te hebben die dan via de ingebouwde USB van de iops kan worden aangesloten???? TADA!!! ik heb ff gesearched en kijk wat ik vond:
De vraag is echter of als je deze externe source aansluit de Iops zich eerst gaat opladen of het gewoon als een batterij herkent en je gewoon muziek kunt luisteren en opladen te gelijk..? Iemand ervaring met zulke apparaten?
Alex
mwah....bij de IAUDIO 4 spreekt dat toch voor zichEl Cid schreef op 08 februari 2004 @ 22:31:
[...]
@McBvBB
Tis gebruikelijk dat je zulke uitspraken door argumenten laat volgen.
Wat denk je zelf? Dit is toch niks anders dan een soort externe accu. Als je accu van je IOPS kapot is dan kun je die toch niet meer opladenVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 01:53:
NU bedacht ik me het volgende:
Alex

Ik snap je probleem ook niet helemaal.. een laptop werkt toch ook op een accu? Met die dingen doe je ook een tijdje en ga je er niet vanuit dat ze het zomaar opeens begeven. Als je er al vantevoren vanuit gaat dat je accu het begeeft dan moet je inderdaad maar geen IOPS kopen
Misschien dat ik je vraag fout begrijp, als je het zo bedoeld dat als je accu tijdens de reis gewoon op raakt, dan zou je dat dingetje inderdaad kunnen gebruiken. En om antwoord te geven op je vraag: als de speler op aan het laden is kun je niet teglijk muziek afspelen.
Verwijderd
Voor alle mensen die hun IOPS al hebben geupgrade met nieuwe Firmware
Hoe doe je dit precies? Ik snap dat je hem eerst moet formateren etc, dat staat ook al terug in dit topic, maar dan moet je het nieuwe bestandje plaatsen in de "root"folder. Is dit de folder waar je de mappen: Music, Voice en Record staan? Ik vraag dit omdat ik mijn huidige firmware bestand niet kan vinden op mijn IOPS? of kan dit ook niet? Misschien een domme vraag maar toch
Hoe doe je dit precies? Ik snap dat je hem eerst moet formateren etc, dat staat ook al terug in dit topic, maar dan moet je het nieuwe bestandje plaatsen in de "root"folder. Is dit de folder waar je de mappen: Music, Voice en Record staan? Ik vraag dit omdat ik mijn huidige firmware bestand niet kan vinden op mijn IOPS? of kan dit ook niet? Misschien een domme vraag maar toch
Nee kloptVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:53:
Voor alle mensen die hun IOPS al hebben geupgrade met nieuwe Firmware
Dan doe je dat .fup bestand dus in die root folder (bij mij bv I:/). Als je de speler dan opstart vind ie dat bestand automatisch en word er gevraagd of je de nieuwe firmware wil installeren.
Verwijderd
Heb de iops (512mb) nu 5 dagen in gebruik en heb toch wel een aantal dingen te melden:
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig verschil met m'n minidiskwalkman of ook cd-speler; en de variatie in geluid bij de verschillende instellingen is erg groot: sommige nummers klinken super met srs, soms ook zet ik t liever uit.
- het gebruiksgemak vind ik echt top, je hebt zo door hoe alles werkt en dat kun je m blind bedienen.
- het opnemen van mp3 vanaf de cd-speler valt me tegen; ik hoor fouten, heb dat nog niet gecheckt maar denk dat die software toch niet zo geweldig is; overigens heb ik m nog niet ge-update en komt t maar op een enkel nummers voor , maar toch...... Geen idee trouwens of andere encoding-software dat euvel ook heeft (iemand aanbevelingen??)
- het apparaatje ziet er geweldig uit en het schermpje is echt genieten, zeker als je zelf gekozen plaatjes (of ''filmpjes' 40 frames) als schermbeveiliging kunt gebruiken.
Maar je moet er voorzichting mee omgaan, het scherm vlekt snel en is erg gevoelig voor krassen. Bij vol daglicht is het allemaal niet zo helder, maar daar hebben al dit soort schermpjes natuurlijk last van.
Al met al ben ik erg tevreden (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig verschil met m'n minidiskwalkman of ook cd-speler; en de variatie in geluid bij de verschillende instellingen is erg groot: sommige nummers klinken super met srs, soms ook zet ik t liever uit.
- het gebruiksgemak vind ik echt top, je hebt zo door hoe alles werkt en dat kun je m blind bedienen.
- het opnemen van mp3 vanaf de cd-speler valt me tegen; ik hoor fouten, heb dat nog niet gecheckt maar denk dat die software toch niet zo geweldig is; overigens heb ik m nog niet ge-update en komt t maar op een enkel nummers voor , maar toch...... Geen idee trouwens of andere encoding-software dat euvel ook heeft (iemand aanbevelingen??)
- het apparaatje ziet er geweldig uit en het schermpje is echt genieten, zeker als je zelf gekozen plaatjes (of ''filmpjes' 40 frames) als schermbeveiliging kunt gebruiken.
Maar je moet er voorzichting mee omgaan, het scherm vlekt snel en is erg gevoelig voor krassen. Bij vol daglicht is het allemaal niet zo helder, maar daar hebben al dit soort schermpjes natuurlijk last van.
Al met al ben ik erg tevreden (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
Probeer eens het rippen van cd naar wav. met EAC: http://www.exactaudiocopy.de/
En te converten naar mp3 met Winlame(VBR): http://winlame.sourceforge.net/
Zo doe ik het al tijden. Het is nog steeds de allerbeste methode. Zelfs experts kunnen op deze manier het verschil niet horen tussen de mp3 en de oorspronkelijke cd.
En te converten naar mp3 met Winlame(VBR): http://winlame.sourceforge.net/
Zo doe ik het al tijden. Het is nog steeds de allerbeste methode. Zelfs experts kunnen op deze manier het verschil niet horen tussen de mp3 en de oorspronkelijke cd.
Om nog maar even een vraag te stellen aan de iops gebruikers. Hoe is de kwaliteit van de voice recorder? Een beetje acceptabel?
Verwijderd
IK heb dat eerder niet genoemd, maar wel al uitgeprobeerd. Ik vond het een heldere en duidelijke weergave, verbaasde me daar in positieve zin over, maar heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal.broodjepoep schreef op 09 februari 2004 @ 23:43:
Om nog maar even een vraag te stellen aan de iops gebruikers. Hoe is de kwaliteit van de voice recorder? Een beetje acceptabel?
Verwijderd
Bedankt dat je je mening over de iops hebt gegeven! Zou je ons je ervaringen tot nu toe kunnen vertellen over de levensduur van de batterij?
thanx
thanx
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:27:
Heb de iops (512mb) nu 5 dagen in gebruik en heb toch wel een aantal dingen te melden:
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig ...............n (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
Verwijderd
Is het eigenlijk zo'n accu die zichzelf weer vanzelf gaat ontladen als je hem te lang in de oplader laat zitten voor z'n eigen veiligheid? (net zoals de iBead 150 geloof ik, of het was een andere speler)
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleiding
Kan je em dus niet 's nachts even opladen ofzo.
Dat is absoluut niet handig natuurlijk. Ben sowieso al geen voorstander van accu's in mp3spelers
Heeft iemand trouwens een foto van de speler in z'n hoesje?
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/6.jpg
'k heb trouwens ook 't gevoel dat die 'joystick' er redelijk snel af kan breken, omdat hij uitsteekt. Dus als hij in je zak zit en ergens langschuurt ofzo, dat het dan *krak* is.
En kan iemand eens een opname maken met de microfoon? En dan van bepaalde afstanden. Ben wel benieuwd hoe goed de kwaliteit daarvan is en op welke afstand.
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleiding
Dat is absoluut niet handig natuurlijk. Ben sowieso al geen voorstander van accu's in mp3spelers
Heeft iemand trouwens een foto van de speler in z'n hoesje?
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/6.jpg
'k heb trouwens ook 't gevoel dat die 'joystick' er redelijk snel af kan breken, omdat hij uitsteekt. Dus als hij in je zak zit en ergens langschuurt ofzo, dat het dan *krak* is.
En kan iemand eens een opname maken met de microfoon? En dan van bepaalde afstanden. Ben wel benieuwd hoe goed de kwaliteit daarvan is en op welke afstand.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 11:44 ]
Verwijderd
============Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:38:
Is het eigenlijk zo'n accu die zichzelf weer vanzelf gaat ontladen als je hem te lang in de oplader laat zitten voor z'n eigen veiligheid? (net zoals de iBead 150 geloof ik, of het was een andere speler)
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleidingKan je em dus niet 's nachts even opladen ofzo.
Dat de batterij volledig wordt ontladen en dan pas terug opgeladen vind ik héél goed. Zo wordt namelijk het maximumvermoen uit de batterij gehaald en gaat je batterij véél minder snel kapot! Als je hem maar voor een half uurtje zou opladen ofzo en dit terwijl de batterij niet volledig op is en je doet dit altijd dan verkort de levensduur van je batterij drastisch! Er zijn wel batterij waarbij je dit kan doen zonder enig gevolg maar die zijn héél duur.
Wat ik ook wou zeggen is i.v.m. de Engelse website die in maart zou moeten verschijnen (zie eerder in dit forum). Ik heb de webmaster namelijk OOK een mail gestuurd i.v.m de MediaSync-optie en i.v.m. de Engelse site die nog moet komen. Dit kreeg ik als antwoord:
Dear Madam/sir
Sorry for late reply.
Unfortunately, MP3FILE is for Korean Users. All contents are taught by
Korean. Even tough MP3FILE's interface is shown by English, you can not
understand contents.
I will toss your mail to the maker of IOPS and try to find how to help you.
readyko@mfsystem.co.kr
Sincerely
David Moon
SyncSoft Inc.
---------------ORIGINAL MESSAGE----------------------------
Sent: Thursday, February 05, 2004 2:37 PM
To: webmaster@mp3file.co.kr
Subject: English version website?
Hello
I have bought the IOPS MFP-350 and I would like to use the mediasync option.
In the manual it reffers to your site but it's in Korean. It says something
about saving a licensekey or else it won't work. I would like to ask if
there is an English version of your site or if there is an other possibility
for me to use the mediasync.
Thank You
Wat ik niet begrijp is wat hij bedoelt met "MP3FILE"! Bedoelt hij daar nu die mediasync mee? Zoals je zelf kan lezen is zijn Engels niet al te best misschien daarvan?
Wat ik ook niet begrijp is dat er geen support in het Engels is (of gaat komen!!??!!) terwijl de MP3-speler waarschijnlijk meer verkocht zal worden in de rest van de wereld dan in Korea zelf!
Zoals je kan zien heb ik de mail OOK naar de webmaster gestuurd! Wat is het nu?
De handleiding kon ook wat duidelijker vind ik. Gelukkig dat het menu voor de handliggend is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 12:48 ]
Verwijderd
Ja, dat snap ik, alleen als je hem nu een nachtje in de oplader laat zitten (stel dat hij nog niet helemaal leeg was), gaat hij dus eerst bijv 2 uur opladen, daarna weer 3 uur ontladen, dan weer 3 uur opladen en 2 uur ontladen en dan word je ongeveer wakker en haal je em uit de oplader en blijkt dus dat hij maar halfvol is. Dat is toch niet handig? Moet je altijd precies op het goede moment dat ding uit de lader halen om een volle batterij te hebben.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:32:
[...]
Dat de batterij volledig wordt ontladen en dan pas terug opgeladen vind ik héél goed. Zo wordt namelijk het maximumvermoen uit de batterij gehaald en gaat je batterij véél minder snel kapot! Als je hem maar voor een half uurtje zou opladen ofzo en dit terwijl de batterij niet volledig op is en je doet dit altijd dan verkort de levensduur van je batterij drastisch! Er zijn wel batterij waarbij je dit kan doen zonder enig gevolg maar die zijn héél duur.
M'n mobiel kan ik d'r toch ook een nacht in laten zitten zonder dat hij weer gaat ontladen? 'k snap niet dat ze geen systeem inbouwen dat hij automatisch de stroom afsluit als de batterij volledig opgeladen is of dat er een timer in de lader zit oid. Of snap ik het systeem verkeerd?
Me gaat duzz (als ik er 1 aanschaf) een timer tussen het stopcontact en de lader zetten
| Dell XPS M1710 |
Verwijderd
Door Stimp - Thursday 05 February 2004 19:00
quote:
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 18:51:
[...]
You got to be kidding! Ik vindt die Cresyn doppies echt geweldig.
Ik vind vooral de bas niet zo lekker klinken (maar dat komt ook omdat ik ze niet ver genoeg in mn oor krijg denk ik).
Maar ik ben niet echt oordopjes expert. Heb alleen maar el cheapo sony dopjes gehad hiervoor. En begrijp me niet verkeerd, ze klinken nog altijd een stuk beter dan die sony dopjes .
Weet iemand trouwens waar dat ene metalen bolletje aan de halsketting voor is?
Stimp
Dat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
quote:
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 18:51:
[...]
You got to be kidding! Ik vindt die Cresyn doppies echt geweldig.
Ik vind vooral de bas niet zo lekker klinken (maar dat komt ook omdat ik ze niet ver genoeg in mn oor krijg denk ik).
Maar ik ben niet echt oordopjes expert. Heb alleen maar el cheapo sony dopjes gehad hiervoor. En begrijp me niet verkeerd, ze klinken nog altijd een stuk beter dan die sony dopjes .
Weet iemand trouwens waar dat ene metalen bolletje aan de halsketting voor is?
Stimp
Dat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
Verek! daar had k niet aan gedachtDat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
Verwijderd
Zo had ik het nog niet bekekenVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:52:
[...]
Ja, dat snap ik, alleen als je hem nu een nachtje in de oplader laat zitten (stel dat hij nog niet helemaal leeg was), gaat hij dus eerst bijv 2 uur opladen, daarna weer 3 uur ontladen, dan weer 3 uur opladen en 2 uur ontladen en dan word je ongeveer wakker en haal je em uit de oplader en blijkt dus dat hij maar halfvol is. Dat is toch niet handig? Moet je altijd precies op het goede moment dat ding uit de lader halen om een volle batterij te hebben.
M'n mobiel kan ik d'r toch ook een nacht in laten zitten zonder dat hij weer gaat ontladen? 'k snap niet dat ze geen systeem inbouwen dat hij automatisch de stroom afsluit als de batterij volledig opgeladen is of dat er een timer in de lader zit oid. Of snap ik het systeem verkeerd?

Maar is het wel degelijk zo dat de batterij constant wordt ontladen en opgeladen als je hem er niet uittrekt? En duurt het zo lang om te ontladen???
Hmmm...Moet ik nog effe teste..
Een timer is in ieder geval al een oplossing. Zo'n ding kost praktisch niets. Voor mij hoeft dat niet ik zit op de pc en plug dat ding in en wanneer de batterij opgeladen is eruit. Je kunt het toch opladen wanneer je wil aangezien de slimme ontlaadfunctie
Het lijkt me sterk dat de batterij zo wordt opgeladen. Ik heb Iops alleen in de usb-poort gehad om bestanden over te zetten. Toen heb ik 'm ff laten zitten voor het opladen. Maar ik heb 'm nog nooit zien leeglopen. Het batterij-lampje staat continu op vol.
Verwijderd
Tja, ik dacht dat ik dat eerder in dit forum ergens had zien staan (meerdere malen zelfs) maar in de handleiding staat er ook niets over. Maar ja, die is niet echt zo goed vind ik.El Cid schreef op 10 februari 2004 @ 16:45:
Het lijkt me sterk dat de batterij zo wordt opgeladen. Ik heb Iops alleen in de usb-poort gehad om bestanden over te zetten. Toen heb ik 'm ff laten zitten voor het opladen. Maar ik heb 'm nog nooit zien leeglopen. Het batterij-lampje staat continu op vol.
Weet er iemand meer over? (+ bronnen please...
Verwijderd
In de handleiding staat:
- Connect the charger to the adapter
- Your player will take 2~3 hours to charge, following complete discharge.
- The charging LED will show while the player is charging and go off when charging is finished
Kan iemand het niet ff testen?
- The charging LED will show while the player is charging and go off when charging is finished
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 17:22 ]
Heb 'm ff in de oplader gehangen, alhoewel m'n Iops nog bijna helemaal vol is. Dus we hebben zo duidelijkheid. Volgens mij bedoelen ze met "following complete discharge", dat het 2-3 uur duurt tot dat ie weer vol is als de accu helemaal leeg is.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:21:
In de handleiding staat:
Verwijderd
het klopt dat het lampje uit ging wanneer de speler vol was.
En dat hij ging ontladen weet ik niet, heb hem namelijk maar twee keer aan de lader gehangen, en toen echt eraf gehaald zodra hij vol zat, dit is wel een minpunt, dit betekend dat je hem moet gaan opladen voor je gaat slapen, Maar alsnog het is een hele mooie speler met super geluidskwaliteit. Alleen de mijne was gewoon eentje die niet helemaal spoorde. Maarjah kan altijd gebeuren.
En dat hij ging ontladen weet ik niet, heb hem namelijk maar twee keer aan de lader gehangen, en toen echt eraf gehaald zodra hij vol zat, dit is wel een minpunt, dit betekend dat je hem moet gaan opladen voor je gaat slapen, Maar alsnog het is een hele mooie speler met super geluidskwaliteit. Alleen de mijne was gewoon eentje die niet helemaal spoorde. Maarjah kan altijd gebeuren.
Verwijderd
Dat zou inderdaad ook kunnen. Dat ze bedoelen dat het 2~3 uur duurt volgend op een lege accu ja. Hmmm...naja, we wachten de test maar afEl Cid schreef op 10 februari 2004 @ 17:37:
Heb 'm ff in de oplader gehangen, alhoewel m'n Iops nog bijna helemaal vol is. Dus we hebben zo duidelijkheid. Volgens mij bedoelen ze met "following complete discharge", dat het 2-3 uur duurt tot dat ie weer vol is als de accu helemaal leeg is.
Hij is inmiddels klaar met laden. Duurde zo'n 45-60 minuten tot ie vol was. En vooralsnog begint ie niet opnieuw. Ik zal 'm tot morgenvroeg in de lader laten zitten om te kijken of ie weer leegloopt en opnieuw begint.
Maar volgens mij loopt ie niet eerst leeg. Anders was ie nooit in krap een uurtje weer vol geweest. En 't lampje is nog steeds uit, dus ik denk dat ie ook niet opnieuw begint.
Maar volgens mij loopt ie niet eerst leeg. Anders was ie nooit in krap een uurtje weer vol geweest. En 't lampje is nog steeds uit, dus ik denk dat ie ook niet opnieuw begint.
Het lijkt me ook erg onlogisch om een speler na opladen weer te laten ontladen.
de zin "Your player will take 2~3 hours to charge, following complete discharge" is misschien dan wel niet juist.
Misschien had de vertaler van de handleiding wel een slechte dag.
Maar el cid weet straks het antwoord.
de zin "Your player will take 2~3 hours to charge, following complete discharge" is misschien dan wel niet juist.
Misschien had de vertaler van de handleiding wel een slechte dag.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion op 10-02-2004 20:08 ]
Verwijderd
Nouja, het wordt wel meer toegepast als bescherming voor de accu. Maar daar kunnen ze idd beter iets anders voor verzinnen.broodjepoep schreef op 10 februari 2004 @ 20:03:
Het lijkt me ook erg onlogisch om een speler na opladen weer te laten ontladen.
Misschien had de vertaler van de handleiding wel een slechte dag.![]()
Verwijderd
beste jongelui(meeste van jullie?), ik weliswaar geen docent engels (wel docent) maar zou moeilijk is die taal niet. "following betekent letterlijk ''volgend op'', dus als ie helemaal leeg is duurt t 2 a 3 uur. ALs de accu weer zouu ontladen zou er iets staan als "followed by" en echt nog wel wat meer info daarover. Trouwens, li-oin batterijen of accu's zijn niet gevoelig voor ''halverwege opladen'' zoals dat vroeger wel het geval was bij oplaadbaar spul. Dus maak je nou geen zorgen.....
Hij is nu al 3 uur klaar met laden, maar hij is nog steeds niet opnieuw begonnen. De Iops vult de batterij dus gewoon aan bij het opladen, en stopt wanneer hij vol is.
Verwijderd
Naja, weer een probleem de wereld uitgeholpen 
Die Koreanen kunnen ook voor geen meter Engels schrijven, dus je weet het nooit zeker als je zo'n handleiding leest he
Die Koreanen kunnen ook voor geen meter Engels schrijven, dus je weet het nooit zeker als je zo'n handleiding leest he
Ik niet jong wel lui vond het wel een beetje onduidelijk hoor. Maar gelukkig staat er altijd een docent klaar om je uit de brand te helpen.
dus weer een probleem minder en nu blijkt dus de iops nog beter dan eerst.
Misschien dat ik dan toch mijn spaarcenten moet gaan aanspreken.
Ben aan het bedenken hoe je dat schermpie van de Iops nuttig kan gaan gebruiken. Met 40 frames kun je vast iets leuk doen. Had al bedacht om elke ochtend mijn agenda via een scriptje in de Iops te laden. Dan scrolt de dag aan je voorbij. 
Iemand nog andere leuke ideen?
Iemand nog andere leuke ideen?
[mierenneuken]broodjepoep schreef op 10 februari 2004 @ 23:28:
Ik niet jong wel lui vond het wel een beetje onduidelijk hoor. Maar gelukkig staat er altijd een docent klaar om je uit de brand te helpen.![]()
Nee, je redeneert verkeert. De IOPS blijkt nu niet beter te zijn dan eerst, hij blijkt te doen wat hij hoort te doen. Kortom, hij blijkt MINDER SLECHT te zijn dan eerst LEEK. Dat is van een hele andere kant beredeneert hierboven. Met "eerst" verwijs je namelijk naar hoe het apparaatje afgeleverd werd. Misschien bedoel je het wel goed, maar nu komt het echt zo over of je de IOPS koste wat het kost op wil hemelen om zo een aankoop te rectiviseren.
[/mierenneuken]
maar als de de speler klaar is met opladen, stopt die dan ook daadwerkerlijk, want mss gaat die wel verder met opladen....dan zou die juist weer slechter zijn, als de speler de batterij gaat ontladen gaat de batterij wel langer mee, want als ie nu verder laadt terwijl die klaar is dan is dat slecht voor de batterij...
je hebt dus nog steeds niet door dat je de speler zelf hebt stukgemaakt??Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:38:
Alleen de mijne was gewoon eentje die niet helemaal spoorde. Maarjah kan altijd gebeuren.
maar ja het is natuurlijk wel raar dat een mp3 speler stuk gaat waar dat bij andere mp3 spelers (flash spelers) ook zou gebeuren...
Verwijderd
Ik vind dit echt grappig, Ik heb de Mp3speler echt niet zelf stuk gemaakt. De speler liep gewoon vast tijdens een nummer overzetten. het teken van hardware verwijderen ging ook weg. Dus ik naar deze computer om te kijken of hij nog wel herkend werd. Maar deze computer liep vast en wou ook niks laten zien. Dus toen heb ik hem er maar uitgehaald. Wat heb ik nou gedaan dat het mijn eigen schuld is dat hij kapot is.McBBvB schreef op 11 februari 2004 @ 12:21:
[...]
je hebt dus nog steeds niet door dat je de speler zelf hebt stukgemaakt??
maar ja het is natuurlijk wel raar dat een mp3 speler stuk gaat waar dat bij andere mp3 spelers (flash spelers) ook zou gebeuren...
Ik kan echt pissed worden hierom, Geloof mij, als dit normaal was geweest bij Mp3spelers dan zou 98% van alle verkochte mp3spelers nu al terug verzonden zijn omdat ze kapot waren. Zeg in het vervolg gewoon wat zinnigs of niets.
maar je weet toch dat je een mp3 speler niet gewoon eruit moet halen, gewoon comp opnieuw opstarten en kijken of ie het dan weer doet...Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:24:
[...]
Ik vind dit echt grappig, Ik heb de Mp3speler echt niet zelf stuk gemaakt. De speler liep gewoon vast tijdens een nummer overzetten. het teken van hardware verwijderen ging ook weg. Dus ik naar deze computer om te kijken of hij nog wel herkend werd. Maar deze computer liep vast en wou ook niks laten zien. Dus toen heb ik hem er maar uitgehaald. Wat heb ik nou gedaan dat het mijn eigen schuld is dat hij kapot is.
Ik kan echt pissed worden hierom, Geloof mij, als dit normaal was geweest bij Mp3spelers dan zou 98% van alle verkochte mp3spelers nu al terug verzonden zijn omdat ze kapot waren. Zeg in het vervolg gewoon wat zinnigs of niets.
Verwijderd
Ik betwijfel of hij het dan wel had gedaan, Want ik weet niet of je het weet, 90% van alle mp3gebruikers kliukt niet eerst op hardware veilig verwijderen, voor dat ze de mp3speler eruit trekken.McBBvB schreef op 11 februari 2004 @ 13:36:
[...]
maar je weet toch dat je een mp3 speler niet gewoon eruit moet halen, gewoon comp opnieuw opstarten en kijken of ie het dan weer doet...
dus ik vind het een beetje raar dat de Iops gelijk overlijdt wanneer men dit 1 keer niet doet.
Als de speler ( mijn speler, ik heb het niet over andere Iops, die zijn denk ik van beter kwaliteit ) zo slecht is dan denk ik dat hij geen toekomst heeft en iedereen hem binnen 1 maand terug stuurd.
Laten we daarom maar hopen dat die van mij gewoon brak was, en niet dat het door mijn handelen komt ( zoals jij nu beweert ), want als het door mijn handelen komt, dan zou dat betekenen dat het een klote Mp3speler is en dat iedereen daar nog wel achter gaat komen.
als het door jouw handelen komt is het JUIST geen klote speler maar ging die kapot door jou...ik zegt niet zo dat het is maar je zegt het verkeerd.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 13:55:
want als het door mijn handelen komt, dan zou dat betekenen dat het een klote Mp3speler is en dat iedereen daar nog wel achter gaat komen.
maar laten we maar ophouden met deze discussie....ja ik weet het, ik begon um zelf....
maar nog 1 vraagje waarom kies je dan toch voor de Creative, omdat je bang bent dat je weer een stukke krijgt??
Verwijderd
de reden dat ik voor de creative kies is Puur omdat ik al was aan het twijfelen of ik de Iops moest nemen of de Creative, En die krijgt nu dus de kans. wat ik trouwens wel HEEL raar vind is dat mp3man, de Creative Muvo 2 512 Mb dus Flash Speler aanbied voor 169 Euro, dat is wel erg goedkoop. denk trouwens ook dat het 269 moet zijn ofzo.
Ps. de zin die je had gequote klopt wel, jij begrijpt hem alleen niet.
Ps. de zin die je had gequote klopt wel, jij begrijpt hem alleen niet.
ik denk dat de prijs wel klopt, want mp3spelers verkoopt de 1,5 GB voor 249 euro, het komt omdat het een hdd speler is...
Verwijderd
Flash spelers zijn duurder hoor, want bij mmport kost hij 255. Maar bij hun verhaaltje staat ook, 512 mb super goedkoop. dus als iemand nog een 512 Mb mp3speler zoekt dan zou ik toch maar even bij mp3man informeren. Maar ik denk dat het gewoon een fout is.
ja dat bedoel ik, het is een hdd speler dus dees is goedkoper dan bijv. de IOPS 512 mb want dat is een flash speler...
Verwijderd
misschien was ik in de laatste post wat onduidelijk, de 512 Mb versie is ook een flash speler en geen Hdd speler. Maar toch dnek ik dat het gewoon een fout is in de prijs, want anders is hij wel erg goedkoop.McBBvB schreef op 11 februari 2004 @ 15:15:
ja dat bedoel ik, het is een hdd speler dus dees is goedkoper dan bijv. de IOPS 512 mb want dat is een flash speler...
Verwijderd
of het nu een fout is of niet, als jij hem Nu besteld, voor 169 euro, dan heb jij recht op die speler, voor 169 euro.dat heb ik toevallig op school gehadVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:24:
[...]
misschien was ik in de laatste post wat onduidelijk, de 512 Mb versie is ook een flash speler en geen Hdd speler. Maar toch dnek ik dat het gewoon een fout is in de prijs, want anders is hij wel erg goedkoop.
meestal staat er op de site ergens dat de prijzen kunnen verschillen met de prijzen die op de site staan...Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 18:37:
[...]
of het nu een fout is of niet, als jij hem Nu besteld, voor 169 euro, dan heb jij recht op die speler, voor 169 euro.dat heb ik toevallig op school gehaddus als je die speler nog wil kopen voor die prijs, doe het dan nu voordat ze door hebben dat de prijs niet klopt, als die al niet klopt.
Mijn beste Excidium,
De speler was in mijn ogen al goed. Alleen ik wist dat het probleem met het opladen kon bestaan.(ibead) Nu blijkt dat dit niet het geval is, is de speler in mijn ogen beter (niet minder slecht).
Gelukkig zet je er in je topic Mierenneu*en bij maar toch adviseer ik je om een hobby te nemen ipv van nutteloze posts te plaatsen.
Bedankt
De speler was in mijn ogen al goed. Alleen ik wist dat het probleem met het opladen kon bestaan.(ibead) Nu blijkt dat dit niet het geval is, is de speler in mijn ogen beter (niet minder slecht).
Gelukkig zet je er in je topic Mierenneu*en bij maar toch adviseer ik je om een hobby te nemen ipv van nutteloze posts te plaatsen.

Bedankt
Verwijderd
Maar even over die batterij weer.
Ik heb niet het idee dat hij 15uur meegaat! Het volume staat constant op 23 maar na ca. 8uur is de batterij op. Dus ik heb wel het idee dat er iets ontladen moet worden ergens(na het opladen).
En die batterij meter klopt ook voor geen meter, want er staat dat bv: de batterij op de helft is maar na 1min valt hij dan uit dus de batterij is dan op. Ik heb de battrij meter nog geen een keer tot het laatste streepje zien gaan, maar tot de helft als het op is.
BTW: ik heb de oude firmware
Ik heb niet het idee dat hij 15uur meegaat! Het volume staat constant op 23 maar na ca. 8uur is de batterij op. Dus ik heb wel het idee dat er iets ontladen moet worden ergens(na het opladen).
En die batterij meter klopt ook voor geen meter, want er staat dat bv: de batterij op de helft is maar na 1min valt hij dan uit dus de batterij is dan op. Ik heb de battrij meter nog geen een keer tot het laatste streepje zien gaan, maar tot de helft als het op is.
BTW: ik heb de oude firmware
Verwijderd
Inderdaad, t gaat toch over de iops? Nou let op:
Gisteravond laat dacht ik ik zal m eens updaten met de nieuwe firmware . Dus eerst het geheugen geformatteerd(''normal'). Dat duurde erg lang vond ik en op het scherm stond wel format maar het was me niet duidelijk dat ie nog bezig was.
Knoppen deden niks dus ik denk: misschien met een reset. Toen ik m daarop aanzette bleek het scherm raar te doen. Hele velden blauw/geel ook de submenu- schermen hadden (kleinere) fouten. Wel funtioneerde alles dus toch maar de nieuwe firmware geinstalleerd. De speler werkte wel, maar het scherm was dus naar de knoppen, althans zo leek t. Mailtje naar mmport en alvast begonnen alles netjes in te pakken. Binnen 5 minuten kreeg ik het volgende retour:
De oplossing:
The solution of your problem,
The font was broken.
Please download attached IOPSFONT to the IOPS.
Then, turn off the iops and after that, turn on again.
Sales Support
MMPORT
Dat werkte en het scherm is weer hersteld. Snelle service...... dat wel, maar van het geheel wordt ik niet blij. Daarbij heb ik de indruk dat onder die nieuwe firmware:
- de screensaver niet uit kan zetten
- de plaatjes niet door de screensaver weergegeven worden (dat werkte eerst
zeker wel).
Misschien doe ik iets verkeerd..... iemand ervaringen wat betreft die update?
Gisteravond laat dacht ik ik zal m eens updaten met de nieuwe firmware . Dus eerst het geheugen geformatteerd(''normal'). Dat duurde erg lang vond ik en op het scherm stond wel format maar het was me niet duidelijk dat ie nog bezig was.
Knoppen deden niks dus ik denk: misschien met een reset. Toen ik m daarop aanzette bleek het scherm raar te doen. Hele velden blauw/geel ook de submenu- schermen hadden (kleinere) fouten. Wel funtioneerde alles dus toch maar de nieuwe firmware geinstalleerd. De speler werkte wel, maar het scherm was dus naar de knoppen, althans zo leek t. Mailtje naar mmport en alvast begonnen alles netjes in te pakken. Binnen 5 minuten kreeg ik het volgende retour:
De oplossing:
The solution of your problem,
The font was broken.
Please download attached IOPSFONT to the IOPS.
Then, turn off the iops and after that, turn on again.
Sales Support
MMPORT
Dat werkte en het scherm is weer hersteld. Snelle service...... dat wel, maar van het geheel wordt ik niet blij. Daarbij heb ik de indruk dat onder die nieuwe firmware:
- de screensaver niet uit kan zetten
- de plaatjes niet door de screensaver weergegeven worden (dat werkte eerst
zeker wel).
Misschien doe ik iets verkeerd..... iemand ervaringen wat betreft die update?
Verwijderd
Die firmware upgrade zorgt precies alleen maar voor problemen!
Die IOPSFONT heb je die gekregen van MMPORT of zit die ergens bij de software?
Ik hoop dat ik fout zat met het feit dat er GééN Engelse versie van de IOPS-website komt!
Die IOPSFONT heb je die gekregen van MMPORT of zit die ergens bij de software?
Ik hoop dat ik fout zat met het feit dat er GééN Engelse versie van de IOPS-website komt!
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 20:24 ]
Ik heb de nieuwe firmware (1.1.0.4) er al een paar dagen opstaan, maar nog geen problemen gehad.
Screensaver kun je uit zetten door menu/display/screensaver op nul te zetten.
De plaatjes die je door de screensaver wil laten gebruiken selecteer je via: menu/navigation en dan selecteren die je als screensaver wil.
Screensaver kun je uit zetten door menu/display/screensaver op nul te zetten.
De plaatjes die je door de screensaver wil laten gebruiken selecteer je via: menu/navigation en dan selecteren die je als screensaver wil.
ja maar wie moet er anders mierenneuken (ja hoor je mag het gewoon zeggen, niemand die het ziet) dat hoort bij een forum anders is het geen forum...broodjepoep schreef op 11 februari 2004 @ 19:40:
Mijn beste Excidium,
Gelukkig zet je er in je topic Mierenneu*en bij maar toch adviseer ik je om een hobby te nemen ipv van nutteloze posts te plaatsen.![]()
Bedankt
en hij heeft al een grote hobby: hopeloos wachten op de IAUDIO 4, een speler waar geen gepruts is met oplaadt gedoe...
[ Voor 9% gewijzigd door McBBvB op 11-02-2004 21:47 ]
Verwijderd
De screensaver op nul zetten helpt dus niet. Ik krijg zodra ik niks meer doe het klokje (en dat natuurlijk zolang als het oled-display aan staat) ipv de info over het nummer, alsof de screensaver bv. op 1 seconde staat.
EN met die plaatjes: t werkte eerst wel dus weet ik hoe t moet, maar hij doet t niet meer, ik zal t eens proberen met nieuwe plaatjes.
Die iopsfont kwam van mmport. Ik wil ''m best beschikbar stellen, maar lijkt me dat iedereen (onder de garantie) dat beter rechtstreeks met mmporrt kan regelen.
Oja, dan nog iets als die site echt niet in t engels komt is het toch de taak van mmport om op haar site alles voor de iops beschikbaar te stellen. Sterker nog, ook al kunnen die Koreanen toch een beetje vertalen, denk dat mmport dat sowieso moet doen
EN met die plaatjes: t werkte eerst wel dus weet ik hoe t moet, maar hij doet t niet meer, ik zal t eens proberen met nieuwe plaatjes.
Die iopsfont kwam van mmport. Ik wil ''m best beschikbar stellen, maar lijkt me dat iedereen (onder de garantie) dat beter rechtstreeks met mmporrt kan regelen.
Oja, dan nog iets als die site echt niet in t engels komt is het toch de taak van mmport om op haar site alles voor de iops beschikbaar te stellen. Sterker nog, ook al kunnen die Koreanen toch een beetje vertalen, denk dat mmport dat sowieso moet doen
Ik raad je aan om gewoon die firmware opnieuw te installeren (als je het nog durf). En ditmaal wel wachten tot ie klaar is met formateren.
Verwijderd
dat wilde ik al proberen. Er moet een fout in zitten want als ik een plaatje selecteer vraagt ie confirm?... dan ga ik naar yes en wil dat dan bevestigen: Op dat moment zie ik dat het vinkje niet overspringt naar yes (terwijl je dat wel moet kunnen zien voordat het scherm verdwijnt. Laat t mrgen wel weten of t gelukt is..
Verwijderd
heb het toch direct maar gedaan! Formatteren ging goed, het firmwarebestandje is er dan ook af; maar als je dat vervolgens in de root zet, 'weet' de speler bij het aanzetten dat het geen nieuwe update is en gaat dus gewoon aan, zonder iets nieuws te installeren. Dus dat helpt niet. Ik ben zeker dat het probleem door de firmware veroorzaakt wordt, hoop dat er snel een nieuwe update komt. Zal trouwens ook eens gaan mailen naar mmport wat zij daar aan kunnen/willen doen.
ik hoor hier en daar toch nog wat problemen, maar te hopen dat er snel een engelse website is...
@Arucard
De tijdsduur is een indicatie veelal gebaseerd op een equaliser in FLAT mode met een mp3 van 128kbps en geen extra effecten. De speeltijd verandert dus nogal wanneer je meerdere van deze factoren verandert en daarom zou het best kunnen dat je maar aan de 8 uur komt per keer. Het lijkt me overigens wel erg weinig.
Hierdoor is het tevens te verklaren dat er met een simpele FW upgrade een langere speeltijd gerealiseerd kan worden, gewoon simpel door het feit dat er wellicht efficienter omgegaan wordt met de beschikbare resources.
@jean
Zou dit misschien ook gewerkt hebben bij de IOPS van Jayhova? In dat geval neem ik mijn comments in zijn richting terug, maar dat zullen we denk ik nooit weten. Had jij dezelfde symptomen Jayhova?
@broodjeaap
Je acht het nutteloos te reageren, maar toch reageer je, je gebruikt een argumentatiefout van de bovenste plank door mij persoonlijk aan te vallen en je hebt geen idee waarom ik het gepost heb. Overigens laadt een iBead gewoon normaal op, maar dat terzijde. Rest mij alleen nog te zeggen dat "mierenneuken" een volkomen normaal woord is in de Nederlandse taal, zelfs opgenomen is in het woordenboek en totaal geen relevantie heeft met jouw gecensureerde deel van het woord, dus censureren heeft dan ook geen nut. En kom nou niet aan met het "ja maar jij reageert nu toch ook!"-argumentje, want ik nam het gewoon even op in deze post, die voor bovengenoemden bedoeld was. Danku.
De tijdsduur is een indicatie veelal gebaseerd op een equaliser in FLAT mode met een mp3 van 128kbps en geen extra effecten. De speeltijd verandert dus nogal wanneer je meerdere van deze factoren verandert en daarom zou het best kunnen dat je maar aan de 8 uur komt per keer. Het lijkt me overigens wel erg weinig.
Hierdoor is het tevens te verklaren dat er met een simpele FW upgrade een langere speeltijd gerealiseerd kan worden, gewoon simpel door het feit dat er wellicht efficienter omgegaan wordt met de beschikbare resources.
@jean
Zou dit misschien ook gewerkt hebben bij de IOPS van Jayhova? In dat geval neem ik mijn comments in zijn richting terug, maar dat zullen we denk ik nooit weten. Had jij dezelfde symptomen Jayhova?
@broodjeaap
Je acht het nutteloos te reageren, maar toch reageer je, je gebruikt een argumentatiefout van de bovenste plank door mij persoonlijk aan te vallen en je hebt geen idee waarom ik het gepost heb. Overigens laadt een iBead gewoon normaal op, maar dat terzijde. Rest mij alleen nog te zeggen dat "mierenneuken" een volkomen normaal woord is in de Nederlandse taal, zelfs opgenomen is in het woordenboek en totaal geen relevantie heeft met jouw gecensureerde deel van het woord, dus censureren heeft dan ook geen nut. En kom nou niet aan met het "ja maar jij reageert nu toch ook!"-argumentje, want ik nam het gewoon even op in deze post, die voor bovengenoemden bedoeld was. Danku.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 15:53 . Reden: Bla, bovengenoemdeN en symptoMen (had het al gezien, maar zat @ school en geen zin in edit gehad, sorrie debilio!) ]
Verwijderd
Zijn er nu veel problemen met deze speler of niet , ik lees formatteren,opladen,firmware,geen engelse website, foute handleiding ?
Nee!Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 11:11:
Zijn er nu veel problemen met deze speler of niet , ik lees formatteren,opladen,firmware,geen engelse website, foute handleiding ?
Verwijderd
Het zijn altijd de negatieve dingen die in het oog springen. Deze "kleine" onvolmaaktheden (die trouwens niet bij alle players voorkomen!) maakt van de player zeker geen slecht toestel.
symptoMen!
@ Excidium
symptoMen!
@ Excidium
Verwijderd
Ik heb de IOPS nu iets langer dan een week en nog totaal geen problemen gehad. Het enige wat ik had was dat ie vast liep toen ik de SRSWOW instellingen wilde veranderen, maar na de Firmware upgrade was dit probleem ook verholpen...
De muziekkwaliteit is erg goed, begin nu ook iets meer sympathie te krijgen voor het SRSWOW, bij sommige nummers klinkt het inderdaad mooier, maar het blijft een kwastie van smaak.
De oordopjes zijn echt perfect, zeer goede kwaliteit en mooie geluidskwaliteit natuurlijk....
Wat ik een nadeel vind, is dat bijvoorbeelde de MPIO's een mooie neckkoord hebben met daarin ook hun oordopjes, dat is zeker handig met sporten.
over de accu heb ik nog geen problemen gehad, ik gebruik de IOPS ook niet dagelijks.
Radiokwaliteit vind ik wel redelijk
Voor vragen post gerust
De muziekkwaliteit is erg goed, begin nu ook iets meer sympathie te krijgen voor het SRSWOW, bij sommige nummers klinkt het inderdaad mooier, maar het blijft een kwastie van smaak.
De oordopjes zijn echt perfect, zeer goede kwaliteit en mooie geluidskwaliteit natuurlijk....
Wat ik een nadeel vind, is dat bijvoorbeelde de MPIO's een mooie neckkoord hebben met daarin ook hun oordopjes, dat is zeker handig met sporten.
over de accu heb ik nog geen problemen gehad, ik gebruik de IOPS ook niet dagelijks.
Radiokwaliteit vind ik wel redelijk
Voor vragen post gerust
Verwijderd
ik heb IOPS een mailtje gezonden en deze vertelde me dat hun product binnenkort bij een nieuwe NL distributeur te koop is met nederlandse handleiding. Gewoon ff afwachten denk ik.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 11:11:
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 13:50 ]
nederlandse handleidingVerwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:42:
[...]
ik heb IOPS een mailtje gezonden en deze vertelde me dat hun product binnenkort bij een nieuwe NL distributeur te koop is met nederlandse handleiding. Gewoon ff afwachten denk ik.