vet dit
ik wil ook wel meedoen 
/me haalt potloden uit kast
/me haalt potloden uit kast
[ Voor 7% gewijzigd door agentorangina op 21-01-2004 20:34 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:10 ]
mjah, dat gebruik ik ook wel (al kan ik in de verste verte niet goed tekenen), maar ik dacht dat er misschien nog een ander/beter proggel voor dit soort werk is waar ik geen weet van heb.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:09:
met photoshop, idd een HELE domme vraag![]()
![]()
ff een schetsje gemaakt, weet iemand hoe die voeten WEL moeten? en verder commentaar is ook welkom
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 21-01-2004 22:44 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Wat een onzin! Het is helemaal geen domme vraag. Ik heb zelf zeker een jaar met Painter getekend en ben van plan het weer te gaan doen, omdat Photoshop zo beperkt is in het lekker natuurlijk tekenen.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:09:
![]()
ff een schetsje gemaakt, weet iemand hoe die voeten WEL moeten? en verder commentaar is ook welkom
[afbeelding]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Verwijderd
hoho, niet zo verhit. vergeet deDark Blue schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
[...]
Wat een onzin! Het is helemaal geen domme vraag. Ik heb zelf zeker een jaar met Painter getekend en ben van plan het weer te gaan doen, omdat Photoshop zo beperkt is in het lekker natuurlijk tekenen.
[...]
Haar voeten moeten verder achterover (lees: tegen de klok in draaien) omdat haar lichaam dan meer gespannen staat in een boog. imho dus.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:09:
![]()
[afbeelding]
Sorry, ik bedoelde het totaal niet boos
Inderdaad, ze valt nu een beetje slapjes uit de lucht. Juist door 'bogen' en 'ronde vormen' (dan wel in de juiste richting) te maken, creeër je het effect van strak aangespannen spieren, een dynamische houding, alsof ze inderdaad dus als een boog gespannen staat.intGod schreef op 22 januari 2004 @ 16:32:
[...]
Haar voeten moeten verder achterover (lees: tegen de klok in draaien) omdat haar lichaam dan meer gespannen staat in een boog. imho dus.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door R4NCOR op 22-01-2004 20:46 ]
Ja, je hebt wel gelijk, er mankeert nog van alles aan.R4NCOR schreef op 22 januari 2004 @ 20:38:
....
@arie_kan: Dit is een WIP neem ik aan? En die A enzo ook handgetekend?
....
Verwijderd
Verwijderd
Zelf teken ik in 'Toon Boom Studio'. Eigelijk om animaties mee te maken maar tekent verdomd veel fijner dan photoshop!bennierex schreef op 21 januari 2004 @ 22:05:
[...]
mjah, dat gebruik ik ook wel (al kan ik in de verste verte niet goed tekenen), maar ik dacht dat er misschien nog een ander/beter proggel voor dit soort werk is waar ik geen weet van heb.
Begint goed
[ Voor 52% gewijzigd door R4NCOR op 23-01-2004 15:55 ]
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Verwijderd
R4NCOR schreef op 22 januari 2004 @ 20:38:
Discussiepuntje: Hoe zit dat met referentie? Mag je een voorbeeld plaatje natekenen?
Verwijderd
Ziet er goed uit, alleen de houding waarin ze de beweging maakt klopt niet echt. Het lijkt net alsof ze op het punt staat haar nek te breken. Ik zie heel weinig informatie over welke beweging ze maakt, wat met zo'n move natuurlijk ook heel moeilijk uit te beelden is. Maar het lijkt me nu alsof ze een onmogelijke move doet. Doet ze nu een handstand of een soort koprol? In beide gevallen heeft ze iig 1 hand nodig om op te staan, maar ze heeft 2 geweren in haar handen. In het geval van een salto is ze iets te weinig in elkaar gedoken. Wat me ook nog opvalt is dat ze ergens op richt zonder te zien waar ze richt, haar hoofd staat namelijk een andere kant op. Nog een puntje, het lichaam lijkt op een manier getordeerd te zijn, haar benen staan een andere kant op dan de romp en dit laat het geheel er een beetje ongemakkelijk uitzien.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:10:
update:
[afbeelding]
nog schaduw en alles erbij pleuren, en dan kijk ik aan het eind wel of ik de zwarte lijnen weglaat
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Senzuboon op 27-01-2004 16:08 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:33 ]
[ Voor 66% gewijzigd door DarkX op 27-01-2004 20:12 ]
Verwijderd
als dat een wip is he... dan denk ik maar dat ik stopClay schreef op 27 januari 2004 @ 22:36:
wip!
Dit is een soort combo van wolverine, darth maul, en een cape.
[afbeelding]
Neehee *mept DarkX*DarkX schreef op 27 januari 2004 @ 20:11:
Ik denk niet alleen aan superhelden, of jij moet Ariel een superheld vinden
* DarkX is helemaal niet zo dol op de Marvel/DC generatie aan helden.
Zat wel ff te denken aan een spoof daarop in de vorm van Spandex Man, maar daar kwam ik toch niet helemaal lekker uitDus het wordt iets anders.
Geweldig, de kracht boost er gewoon vanafClay schreef op 27 januari 2004 @ 22:36:
wip!
[afbeelding]
Verwijderd
Dark Blue :[/b]
[...]
Geweldig, de kracht boost er gewoon vanaf
Maar: Ik vind de rechtermiddelvinger iets té dik worden. Fisheye effect oké, winterhanden: neuh, mag het toch niet hopen voor deze kerel
Verder heeft hij een vrij dunne knie, ik had m iets meer gespierd verwacht, maar hoe ziet dat eruit als je hem wat voller zou maken? Natuurlijk heb je ook de werkinvg van een sterk perspectief he. En last but not least, wat heeft hij aan zijn voeten? Flippers? (Almighty Allround Amphibious (?) Man
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
Clay schreef op 27 januari 2004 @ 22:36:
wip!
[afbeelding]
Hij reageert op Clay, en bedoelt dat 't niet een overdreven bodybuilder is, met van die 'tieten' als borstkas.DarkX schreef op 28 januari 2004 @ 00:13:
Eh. Het is dan ook een kerel? Of waar reageer je op?
Nou, dan was er iig toen al geen twijfel over dat jij graag je inspiratie haalde uit de ronde vormen van het vrouwelijk geslacht hè, het is voor een jongen nog altijd achteraf makkelijker te zeggen 'tja ik kijk graag naar vrouwen' dan dat je liever de gewelfde borstkas van een vriend van je zietSenzuboon schreef op 28 januari 2004 @ 19:08:
Ik snap dat niet. Vroeger op de basisschool zeiden ze dat ook al dat ze 'tieten' hadden.
Of ligt het dan aan mijn teken kunsten van toen
Verwijderd
bierman is nu al mijn held
Verwijderd
heb je die met wacom gemaakt ? ziet vet uitDarkX schreef op 28 januari 2004 @ 22:10:
Okay, deze zou eik gewoon een random vrouwtje worden, maar vond haar blik gewoon koel, dus ik ben aan het experimenteren of ik er een heldinnetje van kan makenZoals de wip in algemeen topic aangeeft ben ik er na de TS van dit topic aan begonnen, denk dus niet dat het een probleem is. Als dat wel zo is ga ik wel iets anders maken
![]()
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Firestorm op 29-01-2004 20:22 ]
Verwijderd
kan toch met een wacom in een vector prog ?John_Bruin schreef op 30 januari 2004 @ 10:32:
@DarkX
Goed gedaan jochie, maar volgens mij zit je in de verkeerde topics te posten, want dit is noch handgetekend en noch Wacom.
Is dit wel de bedoeling?
[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 30-01-2004 13:49 ]
Verwijderd
doe maar lekker meeDarkX schreef op 30 januari 2004 @ 13:44:
Hmm? Zover ik weet zijn dit soort vector tekeningen altijd in het tekentopic geweest hoor. Lijkt me toch duidelijk dat dit een tekening is en geen fotobewerking/collage/filterding ofzo wat je verder in het 2d topic ziet. Ik had het ook in photoshop kunnen maken, dan was het wel een tekening geweest
Naja, ik wil me best terugtrekken als mensen het niet accepteren, maar persoonlijk vind ik het toch duidelijk een illustratie.
I'm a LAMER and i'm proud 2 be
Stoer; Marduq
Dat is vast onderbewust, omdat dat comic sans isDarkX
Oeh, ziet er vet uit!
Vind alleen je tekstblokken erg lelijk
Mja misschienXangadiX
je schaduwen zijn te vloeiend voor de stijl van tekenen, imo
Hij is best 'hoekig' en je schaduwen lijken wel bij een mooie ronde naakte vrouw te horen zeg maar. Kun je niet meer uhm... 'manga' achtig werken of zelfs 'vector' achtig. Volgens mij wordt ie daar sterker van
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
[ Voor 47% gewijzigd door Savantas op 05-02-2004 09:28 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
smeagol/gollem? die in het water kijkt...Larixk schreef op 27 januari 2004 @ 20:00:
mijn eerste wip, ik had ineens een goede ingeving, nu maar hopen dat ik het kan realiseren![]()
[afbeelding]
ik verklap verrder nog niks
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
who cares!DarkX schreef op 04 februari 2004 @ 22:44:
Oeh, ziet er vet uit!
Vind alleen je tekstblokken erg lelijk
Stoer; Marduq
hmm ik mag jouw manier van schetsen wel...XangadiX schreef op 05 februari 2004 @ 20:02:
Ondanks dat ik weet dat ik toch nooit een volledig ingekleurde versie ga halen voor de sluitingsdatum wilde ik toch even wat wipjes posten, zodat ik als ik het TOCH haal stiekem lekker wel mag posten
anyway, mijn manier van werken is ietsje anders, ik houdt er van om lekker rond te schetsen alvorens met een pose/compositie etc te komen. In eerste instantie had ik dus een aantal fotorefs voor de Wacom threats:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
die laatste pose vond ik wel erg mooi om om te werken naar een heldhaftige heldin die uitkijkt over een stad die zij beschermt (of zoiets). Na een beetje zoeken kwam ik deze afbeelding tegen van luis Royo.
[afbeelding]
(nah ik hoefde niet zo lang te zoeken, want er hangt een reproductie van boven mijn bed). Maar goed, ik ben dus erg fan van de Malefic serie en vind de compositie van de plaat erg mooi.
Maar ik wilde dus een meer cyberpunk achtige plaat dus ben ik weer gaan schetsen.
[afbeelding]
(dit zijn 2 platen samengevoegt) ik wilde de houding van het 2e meisje houden en die dus uit laten kijken over een stad, zodat het verdwijnpunt ongeveer uitkomt bij haar knieen en dan 2 manen erbij ofzo. Het eerste idee was een rotspunt, maar dat slaat natuurlijk nergens op, dus dat moet een gebouw-hoek worden waar ze op staat.
Daarna was het tijd om wat omgeving te verzinnen en onze helding een beetje karakter te geven. Meestal doe ik dat door compleet zinloze stripindelingen te maken. Daardoor krijgen de tekeningen een verhalen karakter en omdat mijn schetsboek toch al lijkt op een berg stripplaatjes valt het niet zo op. Ik was vooral op zoek naar goede kledij en wapens.
[afbeelding]
Lekker cyberpunk, geraffelt spijkerjasje; zwart tshirt eronder en een (heule) lage broek op de heupen zodat de string erboven uitkomt.Als je een lekker kontje in je tekening hebt zitten dan moet je daar gebruik van maken vind ik.
Om de broek nog wat bandjes met wapens en hoge, logge schoenen waar je lekker hard mee kunt trappen. De robot was een extratje.
In deze schets kwam ik ook op het idee om de stad in een hele grote koepel te laten liggen. Iets als de Klad zoals je bij Gibson tegenkomt.
Nu is het tijd voor wat finals en kleurschetsen; dus hier is zeg maar een van de eerste final schetsen geen ref meer gebruikt, ook niet de eerdere schets; ik heb deze houding en vorm nu wel in mijn hoofd; dan kun je dus lekker spelen met uitdrukkingen.
[afbeelding]
tot zover; ik hoop dat ik nog tijd heb om te gaan kleuren.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 67% gewijzigd door XangadiX op 06-02-2004 02:01 ]
Stoer; Marduq
[ Voor 66% gewijzigd door Sunrise op 08-02-2004 07:52 ]
Verwijderd
niks mis met uitstekende kontjesDark Blue schreef op 06 februari 2004 @ 13:41:
Van mij dan ook een WIP, die voor dit weekend nog helemaal afgetekend hoopt te zijn, maar niet is:
[afbeelding]
Het moet een dame op een paard worden die een vijand neerkwakt. In mijn dummy staan atm al verdere schetsen, ook van haar naast het paard, maar ja... vind ze nog niet inscan waardig.
En ja, ze steekt dr kont ongelooflijk euh,achteruit maar daar hangt nu alweer een nette wapperende cape overheen
Verwijderd
Mooie tekeningVerwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:43:
[afbeelding]
TRIA Markers! En die zijn fijn zal ik je zeggen. Moet alleen nog wat oefenen met het maken van van ronde letters op die auto. Verder heb ik eerst basislijnen geschetst, en ben ik meteen aan de slag gegaan met strepen trekken. TRIA Markers zijn trouwens best duur, woon je in Eindhoven heb je geluk. Op de "Eindhovense School" kosten ze 5,50 euro per stuk.
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:43:
TRIA Markers zijn trouwens best duur, woon je in Eindhoven heb je geluk. Op de "Eindhovense School" kosten ze 5,50 euro per stuk.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 11-02-2004 22:01 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Dark Blue op 12-02-2004 01:05 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Dark Blue op 12-02-2004 14:53 ]
Vind uitstelling prima.Clay schreef op 15 februari 2004 @ 17:34:
subtiele schop
* Clay is voor uitstellen (meer tijd -> meer inzendingen, meer helden, meer vreugd) of anders poll.
[ Voor 17% gewijzigd door AkaXakA op 16-02-2004 22:20 ]
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq