Onderwerp |
In het tekentopic ontstond het idee voor een teken-contest! Na snel overleg in het Algemene teken/wacom topic, heb ik de knoop doorgehakt |
Tijdsduur |
De contest begint vandaag, Woensdag 21 Januari, en duurt tot Woensdag 11 Februari 23:59:59. Dit houdt in dat je 3 weken precies krijgt om te tekenen. |
Regels |
• Alleen werken die met de hand getekend zijn (pen, potlood, verf, whatever) of met een wacom horen in deze contest! • Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is. • Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg. • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waar je 1 lijntje of kleurtje verandert hebt • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een teken-contest en geen 2D contest. Wees dus NIET te enthousiast met Filters, licht-effecten en gradients. Not done! • Het gaat dus om het eindresultaat. Geef duidelijk aan welke tekening dit is! • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant. |
Puntentelling |
Wat mij betreft een discussie-punt. Houden we hetzelfde systeem aan in als in het 3D-contest? Reageer hierover ook aub |
Laatste opmerkingen |
Dit contest is net als het 3D-contest, een "free for all". Iedereen die wil mag meedoen, gedurende de gegeven 3 weken. Nog nooit een potlood aangeraakt, geen probleem! Je leert er alleen maar van! Verder veel lof aan de mensen van het 3D-contest-topic, ik heb zoals jullie zien een groot deel van de start-post overgenomen. Hulde! Veel plezier en veel succes! Let op: Aangezien dit het eerste tekencontest is zal wel niet alles in 1 keer smooth verlopen... Graag kritiek, commentaar en suggesties! |