[2d-Contest] Handgetekend / Wacom only Part I: Helden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/tekencontest1.gif

Onderwerp
In het tekentopic ontstond het idee voor een teken-contest! Na snel overleg in het Algemene teken/wacom topic, heb ik de knoop doorgehakt ;) Het thema/onderwerp van deze contest is helden. Denk hierbij aan helden uit films, computergames, strips. Van Batman tot Link, van een Tauren Chieftain (Warcraft) tot The Hulk. Om het niet te vaag te houden: Een held die duidelijk het held-zijn uitstraalt!

Tijdsduur
De contest begint vandaag, Woensdag 21 Januari, en duurt tot Woensdag 11 Februari 23:59:59. Dit houdt in dat je 3 weken precies krijgt om te tekenen.

Regels
• Alleen werken die met de hand getekend zijn (pen, potlood, verf, whatever) of met een wacom horen in deze contest!
• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waar je 1 lijntje of kleurtje verandert hebt ;)
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een teken-contest en geen 2D contest. Wees dus NIET te enthousiast met Filters, licht-effecten en gradients. Not done!
• Het gaat dus om het eindresultaat. Geef duidelijk aan welke tekening dit is!
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant.

Puntentelling
Wat mij betreft een discussie-punt. Houden we hetzelfde systeem aan in als in het 3D-contest? Reageer hierover ook aub :)

Laatste opmerkingen
Dit contest is net als het 3D-contest, een "free for all". Iedereen die wil mag meedoen, gedurende de gegeven 3 weken. Nog nooit een potlood aangeraakt, geen probleem! Je leert er alleen maar van! :) Tijdens de hele 3 weken kan je gewoon aanschuiven en mee doen, zorg echter wel dat je een WIP en een Final post!

Verder veel lof aan de mensen van het 3D-contest-topic, ik heb zoals jullie zien een groot deel van de start-post overgenomen. Hulde!

Veel plezier en veel succes! :)

Let op: Aangezien dit het eerste tekencontest is zal wel niet alles in 1 keer smooth verlopen... Graag kritiek, commentaar en suggesties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Count me in :)

Ik voel volgens mij ook een hoop DBZ tekeningen aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Ik doe mee! Mag het ook een anti-held zijn? ;)

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Nozzman schreef op 21 januari 2004 @ 13:59:
Ik doe mee! Mag het ook een anti-held zijn? ;)
Wat mij betreft wel :)

Soort van.. uh.. de bad guys? :P

@DarkX hier beneden:
Och, natuurlijk :) Maar zie niet in waarom niet! :) En tis niet 'mijn' contest he, de onze ;)

[ Voor 23% gewijzigd door R4NCOR op 21-01-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Anti-held is geen badguy :) Eerder een held met slechte eigenschappen. Gollum uit LotR is bijvoorbeeld wel een antiheld te noemen, de quest was zonder hem niet gelukt maar echt een lieverdje is het ook niet. Wolverine valt ook nog enigzins in deze categorie.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hmm... dit lijkt me ook wel gaaf :)

Kijken of ik nog wat moois kan kriebelen op papier. Kan vast wel. Heb ik iig iets anders te doen dan steeds achter de comp zitten :X

En voor een anti-held zou ik kiezen voor Larry Laffer :D (niet dat ik een anti-held neem natuurlijk 8))

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

eigenlijk is het verschjil tussen held en anti-held dat een held de handelingen bepaalt, en de handelingen de anti-held bepalen.

ik doe ook mee, kep sinds kort een wacom en tekende al enthousiast daarvoor, dit wordt mn eerste echte werk op die wacom.

succes allemaal

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Joop Klepzeiker is een typische anti-held. Iemand waar je van gaat houden, juist omdat ie geen heldendaden vervult. Andere voorbeelden:

- Donald Duck
- Dirk (hoewel hij mijn persoonlijk held is)

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Nozzman schreef op 21 januari 2004 @ 16:06:
Joop Klepzeiker is een typische anti-held. Iemand waar je van gaat houden, juist omdat ie geen heldendaden vervult. Andere voorbeelden:

- Donald Duck
- Dirk (hoewel hij mijn persoonlijk held is)
Ik vind het op zich prima... maar ik stel voor om toch iets meer richting de helden te gaan die ook het held-zijn uitstralen. Niet echt het geval bij Dirk, Joop Klepzeiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Edit: Stom dat ik hier geen wip van had - had ik de regels maar beter moeten lezen :)

[ Voor 78% gewijzigd door intGod op 21-01-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus.
'n Held, geen bestaande, nog geen naam. (anyone?)
Work in Progress :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.tovenaar.net/~tweeq/WIP.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
IntGod:

Zeker wel een held :)

Maar: lees de regels nog eens door... Denk niet dat het plaatje hier dan thuis hoort ;( Minimaal 1 WIP :)

[ Voor 5% gewijzigd door R4NCOR op 21-01-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

R4NCOR schreef op 21 januari 2004 @ 16:45:
IntGod:

Zeker wel een held :)

Maar: lees de regels nog eens door... Denk niet dat het plaatje hier dan thuis hoort ;( Minimaal 1 WIP :)
Weet je hoelang het duurt om een schilderij van deze grootte af te hebben? Juist ja, nog geen 10 minuten. Als je dan een WIP wil is mijn verf opgedroogd en verlies ik een hoop effect :(

'k Zal een groter schilderijtje maken - daar kan ik dan wel een WIPje van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
intGod schreef op 21 januari 2004 @ 16:47:
[...]

Weet je hoelang het duurt om een schilderij van deze grootte af te hebben? Juist ja, nog geen 10 minuten. Als je dan een WIP wil is mijn verf opgedroogd en verlies ik een hoop effect :(

'k Zal een groter schilderijtje maken - daar kan ik dan wel een WIPje van maken :)
Sorry :'( Ik las het ook een beetje verkeerd, dacht dat je hem vroeger gemaakt had ;) WIP is in zo'n geval misschien een beetje lastig, maar liever wel.. Anti-fraude enzo ;)

edit: 't was wel een erg gaaf schilderijtje!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door R4NCOR op 21-01-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Als je over zoiets 10 mins doet is het misschien wel nuttig om voor een contast ietwat meer moeite te steken in je werk :) Doen de andere namelijk ook waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook mee! (heb eigenlijk stiekem al wat gedaan voor CKV3 thema helden en heiligen) ik heb een mooie plaat van held wolverine :Y) Even m'n WIP plaatjes opzoeken

@ TweeQ

je held deed mij sterk denken aan Capcom's Viewtiful Joe

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000A5B8M.02.LZZZZZZZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doe ook mee! :D Mijn wacommetje staat al vrolijk te schudden op mijn monitor :Y) , maar misschien teken ik haar wel met potlood en kleur ik haar pas op de wacom in.

Want, juist, ik ga een heldin tekenen! :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 21-01-2004 18:43 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je mag zeker geen oude pics tonen ofwel, anders heb ik nog een berg Spider-Man juweeltjes van de tweede en derde klas van de MAVO 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet dit :) ik wil ook wel meedoen :9

/me haalt potloden uit kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zal wel eens kijken of d'r iets leuks van te maken is.. maar eerst een held verzinnen.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door agentorangina op 21-01-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje is mijn held O+ , en anders teken ik lara croft wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

oeh! * Clay gaat ook zeker meedoen :)

Ik ga het dan in de richting zoeken van de X-men; Cable, Bishop of iemand van de vaste crew oid. :) :D woei!

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Misschien beetje domme vraag, maar als jullie een schets/tekening maken met een tablet, welke software gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met photoshop, idd een HELE domme vraag :9 ;)

ff een schetsje gemaakt, weet iemand hoe die voeten WEL moeten? en verder commentaar is ook welkom

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~helmjcvd/images/laracroftjpg.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:09:

ff een schetsje gemaakt, weet iemand hoe die voeten WEL moeten? en verder commentaar is ook welkom

[afbeelding]
mjah, dat gebruik ik ook wel (al kan ik in de verste verte niet goed tekenen), maar ik dacht dat er misschien nog een ander/beter proggel voor dit soort werk is waar ik geen weet van heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

bennierex> Painter is ook wel een mooi pakket icm een Wacom, is veel uitgebreider in het simuleren van echte tools (krijt, houtskool, allerlei verfshit, airbrush, potloden, pennen, you name it). Kan leuk zijn om eens naar te kijken, maar kost wel wat moeite om te leren.

Ow, en normaalgesproken gaat het om werk wat je in de tijd van de contest maakt, niet wat je ooit eerder gemaakt hebt :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 21-01-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]
Wat een onzin! Het is helemaal geen domme vraag. Ik heb zelf zeker een jaar met Painter getekend en ben van plan het weer te gaan doen, omdat Photoshop zo beperkt is in het lekker natuurlijk tekenen.

En, we hebben er een meedoende (net even geen echte) Tweakster bij! Mijn moeder!!! Ze heet iets van Justine ofzo, ze moet even haar username opduikelen (ze zal niet veel posten, ik zal dr nog met de camera achterna moeten zitten om een WIP te krijgen :P ) en ze gaat het dus met de hand tekenen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Ok dan, dan ga ik ook Painter maar eens proberen. Bedankt voor de reacties iig, ik zal nu dit topic niet meer bevuilen met mijn onkunde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes,

i love this :)
ik doe ook mee, veel succes allemaal.

Over die paketten. Het is maar wat je bevalt en wat je gewend bent.
Veel mensen gebruiken geen pakket om te schetsen.
Op papier schetsen, scannen, opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
[...]

Wat een onzin! Het is helemaal geen domme vraag. Ik heb zelf zeker een jaar met Painter getekend en ben van plan het weer te gaan doen, omdat Photoshop zo beperkt is in het lekker natuurlijk tekenen.

[...]
hoho, niet zo verhit. vergeet de :9 ;) niet te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

[afbeelding]
Haar voeten moeten verder achterover (lees: tegen de klok in draaien) omdat haar lichaam dan meer gespannen staat in een boog. imho dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:09:
[...]

hoho, niet zo verhit. vergeet de :9 ;) niet te lezen
Sorry, ik bedoelde het totaal niet boos :* :w
intGod schreef op 22 januari 2004 @ 16:32:
[...]

Haar voeten moeten verder achterover (lees: tegen de klok in draaien) omdat haar lichaam dan meer gespannen staat in een boog. imho dus.
Inderdaad, ze valt nu een beetje slapjes uit de lucht. Juist door 'bogen' en 'ronde vormen' (dan wel in de juiste richting) te maken, creeër je het effect van strak aangespannen spieren, een dynamische houding, alsof ze inderdaad dus als een boog gespannen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~helmjcvd/images/larajpg.jpg

nog schaduw en alles erbij pleuren, en dan kijk ik aan het eind wel of ik de zwarte lijnen weglaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Laatst online: 26-08 22:10
Nou vooruit dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~horst151/ah/whosthehero.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
@Znorro: Begint er op te lijken, misschien nog iets meer doen aan d'r houding?

@arie_kan: Dit is een WIP neem ik aan? En die A enzo ook handgetekend? :?

Discussiepuntje: Hoe zit dat met referentie? Mag je een voorbeeld plaatje natekenen?

[ Voor 24% gewijzigd door R4NCOR op 22-01-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Laatst online: 26-08 22:10
R4NCOR schreef op 22 januari 2004 @ 20:38:
....
@arie_kan: Dit is een WIP neem ik aan? En die A enzo ook handgetekend? :?
....
Ja, je hebt wel gelijk, er mankeert nog van alles aan.

Maar ik had het opeens als een ideetje en vond het leuk om even uit te werken, ik denk niet dat ik mee verder ga, alhoewel ik er nog wel wat andere ideetjes bij heb, de kleuren combi heeft m.i. wel wat. Eén of andere hippe held ofsow ... fashion hero ;) oid

nou ja, ik vond het vooral leuk om wat in te sturen, doe er mee wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon stuurde mij vanavond de link naar deze pagina, (thx!)

Het leek mij ook wel leuk om hieraan mee te doen, dus hier is een 1e, HEEL EARLY, schetsje!
(dit is gewoon een zelf verzonnen heroe, dus ik hoop dat dat ook toegestaan is :7)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/b.bette/schets1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bennierex schreef op 21 januari 2004 @ 22:05:
[...]

mjah, dat gebruik ik ook wel (al kan ik in de verste verte niet goed tekenen), maar ik dacht dat er misschien nog een ander/beter proggel voor dit soort werk is waar ik geen weet van heb. ;)
Zelf teken ik in 'Toon Boom Studio'. Eigelijk om animaties mee te maken maar tekent verdomd veel fijner dan photoshop!

@ parazonium

damn, ik ken de hele game niet, maar lijkt er idd verdomd veel op! :D
Mja, t was n beetje mijn bedoelling een wat stoerdere batman te tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een klein updatetje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/b.bette/schets3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dus zo werk jij, weet ik dat ook weer :D

Moet ik ook maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Begint goed :) :)

edit: mijn eerste wip.... Ik vind het op het moment nog erg lelijk :P Maar goed, 3 kwartiertjes ofzo... en die wacom ligt me nog niet helemaal lekker, potlood voelt veel fijner.. Maar goed, ik wil het per se met de wacom doen, dat ding een beetje fatsoenlijk onder de knie krijgen :) Roze = eerste schets... :) Zwart ook nog schets, voorlopig ;) Handen/Klauwen zijn klote btw :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/tekencontest-wip1.jpg

:)...

[ Voor 52% gewijzigd door R4NCOR op 23-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
WIP 2
Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/tekencontest-wip2.jpg

Wat kleurwerk gedaan, weet dat het eigenlijk nog niet mag/kan omdat de tekening nog maar half af is ;) Maar ach, had er zin in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06

Draven

It wasn't me

Als ik vanavond niet weg ben, zal ik misschien ook m'n potlood weer eens oppakken :)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R4NCOR schreef op 22 januari 2004 @ 20:38:
Discussiepuntje: Hoe zit dat met referentie? Mag je een voorbeeld plaatje natekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Wat mij betreft wel. :)

Heb het zelf niet gedaan dit keer, maarja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:10:
update:
[afbeelding]

nog schaduw en alles erbij pleuren, en dan kijk ik aan het eind wel of ik de zwarte lijnen weglaat
Ziet er goed uit, alleen de houding waarin ze de beweging maakt klopt niet echt. Het lijkt net alsof ze op het punt staat haar nek te breken. Ik zie heel weinig informatie over welke beweging ze maakt, wat met zo'n move natuurlijk ook heel moeilijk uit te beelden is. Maar het lijkt me nu alsof ze een onmogelijke move doet. Doet ze nu een handstand of een soort koprol? In beide gevallen heeft ze iig 1 hand nodig om op te staan, maar ze heeft 2 geweren in haar handen. In het geval van een salto is ze iets te weinig in elkaar gedoken. Wat me ook nog opvalt is dat ze ergens op richt zonder te zien waar ze richt, haar hoofd staat namelijk een andere kant op. Nog een puntje, het lichaam lijkt op een manier getordeerd te zijn, haar benen staan een andere kant op dan de romp en dit laat het geheel er een beetje ongemakkelijk uitzien.

And last but not least, die tieten zijn wel erg klein als dit Lara is ;)

Hopelijk heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R4NCOR: Je mag wel een deel van een plaatje gebruiken, maar niet dat je een heel lichaam kopieërd, dan is de lol er ook weer af.

JAAPF: bedankt voor de tips, ik doe de benen dichter naar elkaar, en een hand naar de grond zodat het een achterhandsestand word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook mee :)

~Eerste post op GoT~ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen...

WIP 1 (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huubvanhulst/Bierman.jpg%20+%20http://home.wanadoo.nl/huubvanhulst/Bierman.jpg

tips/commentaar zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rancor. Het mooiste resultaat bereik je als je lijnen in een vloeiende beweging trekt. Probeer dat eerst te oefenen :)
Als je heel sketchy te werk gaat dan krijg je het niet voor elkaar namelijk.
Elke lijn moet in 1 keer staan met kracht en zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Mijn WIP :) (heb hem al sinds vrijdag maar kon niet scannen. Heb hem nu maar op mijn stage gescant, mijn scanner thuis is kaduuk |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/gespierdeman.jpg

edit: die fout bij zijn biceps naar zijn monnikskapsspier (?) weet ik :)

[ Voor 17% gewijzigd door Senzuboon op 27-01-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat zie ik nu pas :) count me in... zal eens mijn strips gaan doorkijken om een goeie inspiratie te vinden... heb wel weer zin om te gaan tekenen en te finelinen :D

es kijken of ik iets koels van Krunk! (justice friends == _/-\o_ ) kan vinden.. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

mijn eerste wip, ik had ineens een goede ingeving, nu maar hopen dat ik het kan realiseren :X

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/armyantlyrix/contest1.gif

ik verklap verrder nog niks

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh... Ariel: De kleinde zeemeermin?
Mermaid Man & Barnacle Boy?

Of is dit geen pictionary? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

waarom denken mensen toch allemaal aan superhelden, en niet gewoon aan "helden".

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik denk niet alleen aan superhelden, of jij moet Ariel een superheld vinden :P

* DarkX is helemaal niet zo dol op de Marvel/DC generatie aan helden.

Zat wel ff te denken aan een spoof daarop in de vorm van Spandex Man, maar daar kwam ik toch niet helemaal lekker uit :) Dus het wordt iets anders.

[ Voor 66% gewijzigd door DarkX op 27-01-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

wip! :)

Dit is een soort combo van wolverine, darth maul, en een cape.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/wolfmaul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay schreef op 27 januari 2004 @ 22:36:

[afbeelding]
als dat een wip is he... dan denk ik maar dat ik stop :P en dat ik verdomde benieuwd ben naar je final... een mega :'( voor deze.. wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX schreef op 27 januari 2004 @ 20:11:
Ik denk niet alleen aan superhelden, of jij moet Ariel een superheld vinden :P

* DarkX is helemaal niet zo dol op de Marvel/DC generatie aan helden.

Zat wel ff te denken aan een spoof daarop in de vorm van Spandex Man, maar daar kwam ik toch niet helemaal lekker uit :) Dus het wordt iets anders.
Neehee *mept DarkX* :* , er verdrinkt natuurlijk iemand en die wordt gered door de held in dit verhaal :D

Larixk: Ik vind dat je die vlek van de maan op het water nog iets mag 'vervagen' met de horizontale golven. En natuurlijk, vergeet niet dat de naar boven zwemmende figuren blauwig licht op zich zullen hebben vallen, met een scherp contrast, dat van bovenaf tot aan hun tenen minder contrastvol wordt. Enfin, gewoon even ter geheugensteuntje. En de belletjes. Overal om je heen creeër je belletjes door het naar boven zwemmen. Maakt misschien de plaat iets minder mooi 'stil' en 'ademloos' ;) ...

[afbeelding]
Geweldig, de kracht boost er gewoon vanaf _o_
Maar: Ik vind de rechtermiddelvinger iets té dik worden. Fisheye effect oké, winterhanden: neuh, mag het toch niet hopen voor deze kerel ;)
Verder heeft hij een vrij dunne knie, ik had m iets meer gespierd verwacht, maar hoe ziet dat eruit als je hem wat voller zou maken? Natuurlijk heb je ook de werkinvg van een sterk perspectief he. En last but not least, wat heeft hij aan zijn voeten? Flippers? (Almighty Allround Amphibious (?) Man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom hier normaal nooit hoor (3D-er), maar ik vind juist dat zijn character lekker realistisch overkomt door niet die overdreven tieten enz. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh. Het is dan ook een kerel? Of waar reageer je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Dark Blue :[/b]

[...]

Geweldig, de kracht boost er gewoon vanaf _o_
Maar: Ik vind de rechtermiddelvinger iets té dik worden. Fisheye effect oké, winterhanden: neuh, mag het toch niet hopen voor deze kerel ;)
Verder heeft hij een vrij dunne knie, ik had m iets meer gespierd verwacht, maar hoe ziet dat eruit als je hem wat voller zou maken? Natuurlijk heb je ook de werkinvg van een sterk perspectief he. En last but not least, wat heeft hij aan zijn voeten? Flippers? (Almighty Allround Amphibious (?) Man 8)
:D idd. Die vinger mag wat dunner, en de knie ziet er ook raar uit ja, ga ik aan werken :) Wbt. de voeten, die zie je niet nu, die uitstekende dingen zijn een soort kniebeschermers die uit de laars komen (Die je ook niet echt ziet). Toch even kijken naar dat hele "onderstel" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
DarkX schreef op 28 januari 2004 @ 00:13:
Eh. Het is dan ook een kerel? Of waar reageer je op?
Hij reageert op Clay, en bedoelt dat 't niet een overdreven bodybuilder is, met van die 'tieten' als borstkas.

Denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik snap dat niet. Vroeger op de basisschool zeiden ze dat ook al dat ze 'tieten' hadden. :?

Of ligt het dan aan mijn teken kunsten van toen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Senzuboon schreef op 28 januari 2004 @ 19:08:
Ik snap dat niet. Vroeger op de basisschool zeiden ze dat ook al dat ze 'tieten' hadden. :?

Of ligt het dan aan mijn teken kunsten van toen :P
Nou, dan was er iig toen al geen twijfel over dat jij graag je inspiratie haalde uit de ronde vormen van het vrouwelijk geslacht hè, het is voor een jongen nog altijd achteraf makkelijker te zeggen 'tja ik kijk graag naar vrouwen' dan dat je liever de gewelfde borstkas van een vriend van je ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ook als ze zo plat waren als ze hoorden? :D Ik heb er jammer genoeg geen tekeningen meer, maar ik kan mij herinneren dat ik het altijd heb tegen gesproken. :)

Of dat je homo bent als je de X-Mannen tekent. Ook zoiets :D Maar dat was meer op de middelbare school :P Maar er waren genoeg mensen die het wel gaaf vonden, dus daar hoefde ik me niet druk over te maken. Zeker niet als je in de schoolkrant komt te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bierman is nu al mijn held :D

niet dat ik een kans maak van winnen, maar ik laat graag zien wat ik kan... ik zal morgen es iets proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Okay, deze zou eik gewoon een random vrouwtje worden, maar vond haar blik gewoon koel, dus ik ben aan het experimenteren of ik er een heldinnetje van kan maken :) Zoals de wip in algemeen topic aangeeft ben ik er na de TS van dit topic aan begonnen, denk dus niet dat het een probleem is. Als dat wel zo is ga ik wel iets anders maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22464/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 28 januari 2004 @ 22:10:
Okay, deze zou eik gewoon een random vrouwtje worden, maar vond haar blik gewoon koel, dus ik ben aan het experimenteren of ik er een heldinnetje van kan maken :) Zoals de wip in algemeen topic aangeeft ben ik er na de TS van dit topic aan begonnen, denk dus niet dat het een probleem is. Als dat wel zo is ga ik wel iets anders maken :)

[afbeelding]
heb je die met wacom gemaakt ? ziet vet uit :)

vectortekeningen zijn zowiezo geil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Gosh, 2 wips achter elkaar :)

Maar ik zit beetje te twijfelen over de pose. Klopt de pose die ze nu aanhoud enigzins? let niet op handjes enzo natuurlijk :) Maar komt het beetje natuurlijk over?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22507/full.gif

Het gaat vooral om de rechterarm (voor de kijkers links B)), daar twijfel ik nogal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik zou de elleboog omhoog zetten en de stok bovenlangs aan laten grijpen.
heb trouwens ook het idee dat haar rechterarm (links dus) korter is dan haar linker...
pak anders een bezem van je moeder oid :P en ga voor de spiegel kijken hoe het t beste staat B)

[ Voor 21% gewijzigd door Firestorm op 29-01-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Heb al wat met een bamboestok lopen zwaaien :P Maar hoger vastpakken is kei kut, dan kun je niet meer zwaaien :) Ik denk dat de hand meer richting schouder moet, bijna ervoor zegmaar. Nu is de arm wat te lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

bekijk anders de vechtscene uit robin hood prince of thieves even :D daar zit mooi stokgevecht in. heb niet echt een mooi screenshot kunnen maken, maar misschien dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik denk dat ik er achter ben, de elleboog moet naar achteren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22511/full.gif

Ja, armpje is nogal sketchy en niet netjes uitgewerkt, maar zo zit er wel ineens veel meer een 'en garde' gevoel in de plaat (ofja, dat heet voor stokvechten vast anders, mgoe :)).

En ik heb alleen Robin Hood - Men in Thights, en het stokgevecht daaruit is vrij lame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

ziet dr idd beter uit zo, mocht je nog intresse hebben in die scene, ik heb em ff uit film geknipt, bestandje is 3,3 mb en beetje beroerde kwaliteit, maar alles is wel te zien dacht ik. geef t ff aan en ik zal em wel online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, heb wel wat films met dergelijke scenes, maar het punt was dat dit een uitdagende pose is, geen in action shot :) Daarvan kan ik wel vrij veel filmpjes en pics vinden :)

Maar evengoed bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
@DarkX
Goed gedaan jochie, maar volgens mij zit je in de verkeerde topics te posten, want dit is noch handgetekend en noch Wacom.
Is dit wel de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Bruin schreef op 30 januari 2004 @ 10:32:
@DarkX
Goed gedaan jochie, maar volgens mij zit je in de verkeerde topics te posten, want dit is noch handgetekend en noch Wacom.
Is dit wel de bedoeling?
kan toch met een wacom in een vector prog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Tuurlijk kun je een Wacom als muis gebruiken in bijna elke applicatie, maar dan slaat het onderscheid tussen de topics 2D en handgetekend/Wacom nergens meer op.
Maar goed... ik ben slechts toeschouwer en zal me er verder niet meer druk om maken. Entertain me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm? Zover ik weet zijn dit soort vector tekeningen altijd in het tekentopic geweest hoor. Lijkt me toch duidelijk dat dit een tekening is en geen fotobewerking/collage/filterding ofzo wat je verder in het 2d topic ziet. Ik had het ook in photoshop kunnen maken, dan was het wel een tekening geweest :?

Naja, ik wil me best terugtrekken als mensen het niet accepteren, maar persoonlijk vind ik het toch duidelijk een illustratie. En ja, die photobewerkingen kun je ook met je wacom doen, maar het is natuurlijk ook maar een richtlijn :) Ik kan met mijn muis ook tekeningen maken waar je verder niet aan kunt zien dat ze niet gewacommed zijn, mogen ze dan ook niet omdat het met een muis gemaakt zijn? Ik denk dat het onderscheid er toch meer op moet liggen of het een illustratie is die je zelf getekent hebt, waarbij je alle lijnen opgezet hebt en ingekleurd, of een afbeelding die op een andere manier tot stand is gekomen (filters, foto's, renders e.d.).

Als vector hier niet mag dan loop ik al 2 jaar in het foute topic te posten :P

[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 30-01-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 30 januari 2004 @ 13:44:
Hmm? Zover ik weet zijn dit soort vector tekeningen altijd in het tekentopic geweest hoor. Lijkt me toch duidelijk dat dit een tekening is en geen fotobewerking/collage/filterding ofzo wat je verder in het 2d topic ziet. Ik had het ook in photoshop kunnen maken, dan was het wel een tekening geweest :?

Naja, ik wil me best terugtrekken als mensen het niet accepteren, maar persoonlijk vind ik het toch duidelijk een illustratie.
doe maar lekker mee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardaap
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-12-2024
DarkX, ga vooral zo door!

I'm a LAMER and i'm proud 2 be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

schop & update :)
in zwart wit omdat de kleuren niet zo tof zijn, en vercomic'd met loze tekst:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/wolfmaul2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Oeh, ziet er vet uit!

Vind alleen je tekstblokken erg lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je schaduwen zijn te vloeiend voor de stijl van tekenen, imo
Hij is best 'hoekig' en je schaduwen lijken wel bij een mooie ronde naakte vrouw te horen zeg maar. Kun je niet meer uhm... 'manga' achtig werken of zelfs 'vector' achtig. Volgens mij wordt ie daar sterker van

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

DarkX
Oeh, ziet er vet uit!
Dat is vast onderbewust, omdat dat comic sans is :X dat maakt alles lelijk. Ik had alleen ff geen goed comic font :+
XangadiX
je schaduwen zijn te vloeiend voor de stijl van tekenen, imo
Hij is best 'hoekig' en je schaduwen lijken wel bij een mooie ronde naakte vrouw te horen zeg maar. Kun je niet meer uhm... 'manga' achtig werken of zelfs 'vector' achtig. Volgens mij wordt ie daar sterker van
Mja misschien :) eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:15
@Clay:
Comic Fonts, deels gratis

Voor meer: Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 3]

mooie Wips, eens kijken of ik ook eens meer met mijn wacompje kan dan gewoon muizen...
(Enig nadeel, ben rechtsmuizig, maar verder linkshandig. En als je net gewend bent in Pshop met links allerlei shortcuts te gebruiken is het een geklooi om dat ineens met rechts te moeten doen...)

[ Voor 47% gewijzigd door Savantas op 05-02-2004 09:28 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Larixk schreef op 27 januari 2004 @ 20:00:
mijn eerste wip, ik had ineens een goede ingeving, nu maar hopen dat ik het kan realiseren :X

[afbeelding]

ik verklap verrder nog niks
smeagol/gollem? die in het water kijkt...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

DarkX schreef op 04 februari 2004 @ 22:44:
Oeh, ziet er vet uit!

who cares!
die tekstblokken zijn misschien niet de mooiste dingen van het plaatje..
maar dat ventje ziet er echt vet uit :D wou dat ik zo kon tekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Nog een weekje he guys :P

Hopen dat ik nog wat aan die tekening kan doen ivm school enzo.. :{ Niet dat ik kans maak, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Ondanks dat ik weet dat ik toch nooit een volledig ingekleurde versie ga halen voor de sluitingsdatum wilde ik toch even wat wipjes posten, zodat ik als ik het TOCH haal stiekem lekker wel mag posten :)

anyway, mijn manier van werken is ietsje anders, ik houdt er van om lekker rond te schetsen alvorens met een pose/compositie etc te komen. In eerste instantie had ik dus een aantal fotorefs voor de Wacom threats:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/sletje_ref.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/ami_ref.jpg

die laatste pose vond ik wel erg mooi om om te werken naar een heldhaftige heldin die uitkijkt over een stad die zij beschermt (of zoiets). Na een beetje zoeken kwam ik deze afbeelding tegen van luis Royo.

Afbeeldingslocatie: http://www.drucila666.de/royo/luis_royo_the_time_has_come.jpg

(nah ik hoefde niet zo lang te zoeken, want er hangt een reproductie van boven mijn bed ;) ). Maar goed, ik ben dus erg fan van de Malefic serie en vind de compositie van de plaat erg mooi.

Maar ik wilde dus een meer cyberpunk achtige plaat dus ben ik weer gaan schetsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/compositions.jpg

(dit zijn 2 platen samengevoegt) ik wilde de houding van het 2e meisje houden en die dus uit laten kijken over een stad, zodat het verdwijnpunt ongeveer uitkomt bij haar knieen en dan 2 manen erbij ofzo. Het eerste idee was een rotspunt, maar dat slaat natuurlijk nergens op, dus dat moet een gebouw-hoek worden waar ze op staat.

Daarna was het tijd om wat omgeving te verzinnen en onze helding een beetje karakter te geven. Meestal doe ik dat door compleet zinloze stripindelingen te maken. Daardoor krijgen de tekeningen een verhalen karakter en omdat mijn schetsboek toch al lijkt op een berg stripplaatjes valt het niet zo op. Ik was vooral op zoek naar goede kledij en wapens.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/ami_comic_clothing.jpg

Lekker cyberpunk, geraffelt spijkerjasje; zwart tshirt eronder en een (heule) lage broek op de heupen zodat de string erboven uitkomt. :9 Als je een lekker kontje in je tekening hebt zitten dan moet je daar gebruik van maken vind ik.

Om de broek nog wat bandjes met wapens en hoge, logge schoenen waar je lekker hard mee kunt trappen. De robot was een extratje.
In deze schets kwam ik ook op het idee om de stad in een hele grote koepel te laten liggen. Iets als de Klad zoals je bij Gibson tegenkomt.

Nu is het tijd voor wat finals en kleurschetsen; dus hier is zeg maar een van de eerste final schetsen geen ref meer gebruikt, ook niet de eerdere schets; ik heb deze houding en vorm nu wel in mijn hoofd; dan kun je dus lekker spelen met uitdrukkingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/ami_noref.jpg

tot zover; ik hoop dat ik nog tijd heb om te gaan kleuren.

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
XangadiX schreef op 05 februari 2004 @ 20:02:
Ondanks dat ik weet dat ik toch nooit een volledig ingekleurde versie ga halen voor de sluitingsdatum wilde ik toch even wat wipjes posten, zodat ik als ik het TOCH haal stiekem lekker wel mag posten :)

anyway, mijn manier van werken is ietsje anders, ik houdt er van om lekker rond te schetsen alvorens met een pose/compositie etc te komen. In eerste instantie had ik dus een aantal fotorefs voor de Wacom threats:

[afbeelding]

en

[afbeelding]

die laatste pose vond ik wel erg mooi om om te werken naar een heldhaftige heldin die uitkijkt over een stad die zij beschermt (of zoiets). Na een beetje zoeken kwam ik deze afbeelding tegen van luis Royo.

[afbeelding]

(nah ik hoefde niet zo lang te zoeken, want er hangt een reproductie van boven mijn bed ;) ). Maar goed, ik ben dus erg fan van de Malefic serie en vind de compositie van de plaat erg mooi.

Maar ik wilde dus een meer cyberpunk achtige plaat dus ben ik weer gaan schetsen.

[afbeelding]

(dit zijn 2 platen samengevoegt) ik wilde de houding van het 2e meisje houden en die dus uit laten kijken over een stad, zodat het verdwijnpunt ongeveer uitkomt bij haar knieen en dan 2 manen erbij ofzo. Het eerste idee was een rotspunt, maar dat slaat natuurlijk nergens op, dus dat moet een gebouw-hoek worden waar ze op staat.

Daarna was het tijd om wat omgeving te verzinnen en onze helding een beetje karakter te geven. Meestal doe ik dat door compleet zinloze stripindelingen te maken. Daardoor krijgen de tekeningen een verhalen karakter en omdat mijn schetsboek toch al lijkt op een berg stripplaatjes valt het niet zo op. Ik was vooral op zoek naar goede kledij en wapens.

[afbeelding]

Lekker cyberpunk, geraffelt spijkerjasje; zwart tshirt eronder en een (heule) lage broek op de heupen zodat de string erboven uitkomt. :9 Als je een lekker kontje in je tekening hebt zitten dan moet je daar gebruik van maken vind ik.

Om de broek nog wat bandjes met wapens en hoge, logge schoenen waar je lekker hard mee kunt trappen. De robot was een extratje.
In deze schets kwam ik ook op het idee om de stad in een hele grote koepel te laten liggen. Iets als de Klad zoals je bij Gibson tegenkomt.

Nu is het tijd voor wat finals en kleurschetsen; dus hier is zeg maar een van de eerste final schetsen geen ref meer gebruikt, ook niet de eerdere schets; ik heb deze houding en vorm nu wel in mijn hoofd; dan kun je dus lekker spelen met uitdrukkingen.

[afbeelding]

tot zover; ik hoop dat ik nog tijd heb om te gaan kleuren.
hmm ik mag jouw manier van schetsen wel...
erg cool

ik moet zelf ook maar weer eens de pen/potlood ter hand gaan nemen
mijn laatste handgetekende werk dateert van 3 jaar geleden... zonde ei'k

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
@Xangadix

Sorry, maar je werkelijke tekening valt in het niets bij de schetsen die je ervoor hebt gemaakt (die uiteraard dan wel geweldig mogen heten :) )

Overigens:
- neus is een beetje verkeerd. Tikkeltje te hoog lijkt het wel. Zoiezo beetje misvormd
- Je hebt de ogen overgenomen uit je schets. Verkeerd, want ze heeft haar hoofd nu minder gedraaid, waardoor de positie niet helemaal klopt, en je ook nog eens een verkeerde rechterwenkbrauw hebt (hoor je niet te zien vanuit dit perspectief)
- kin-nek overgang is nog niet helemaal zoals het hoort
- voeg een paar haren toe die over de linkerkant van haar gezicht gaan, ipv alles over de rechterkant

Kan het natuurlijk allemaal mis hebben, maar viel me op

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

dat is geen werkelijke tekening maar nog een schets ;)
maar die laatste is dus zonder ref, en dan is het opeens een tikkeltje moeilijker :P
daarbij deed ik over de eerste 2 ruim een uur en over de laatste 20 minuten
Maar ik vind de 'stilte voor de storm' blik wel lekker gelukt (ondanks de ogen)

ik moet nog A3 papier kopen voor de werkelijke tekening

en die ogen kloppen niet nee, dat zag ik ook toen ik hem scande

[ Voor 67% gewijzigd door XangadiX op 06-02-2004 02:01 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Van mij dan ook een WIP, die voor dit weekend nog helemaal afgetekend hoopt te zijn, maar niet is:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/tekencontest1.jpg
Het moet een dame op een paard worden die een vijand neerkwakt. In mijn dummy staan atm al verdere schetsen, ook van haar naast het paard, maar ja... vind ze nog niet inscan waardig.

En ja, ze steekt dr kont ongelooflijk euh, :X achteruit maar daar hangt nu alweer een nette wapperende cape overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmm. J-Lo eat your heart out :P

Heb zelf niet gek veel meer gedaan, heb alleen fftjes met lettertype gespeeld om beetje comic book look te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23128/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Wauw clay & XangadiX ! Fantastisch, doe je dat voor je werk ?
Ech super, ga vandaag ook met me wacom rotzooien.

ff bezig geweest :) (Wipje)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/terms/wip.gif

[ Voor 66% gewijzigd door Sunrise op 08-02-2004 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 06 februari 2004 @ 13:41:
Van mij dan ook een WIP, die voor dit weekend nog helemaal afgetekend hoopt te zijn, maar niet is:

[afbeelding]
Het moet een dame op een paard worden die een vijand neerkwakt. In mijn dummy staan atm al verdere schetsen, ook van haar naast het paard, maar ja... vind ze nog niet inscan waardig.

En ja, ze steekt dr kont ongelooflijk euh, :X achteruit maar daar hangt nu alweer een nette wapperende cape overheen ;)
niks mis met uitstekende kontjes :9

/me puber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/tf/Mini-Cooper.jpg

TRIA Markers! En die zijn fijn zal ik je zeggen. Moet alleen nog wat oefenen met het maken van van ronde letters op die auto. Verder heb ik eerst basislijnen geschetst, en ben ik meteen aan de slag gegaan met strepen trekken. TRIA Markers zijn trouwens best duur, woon je in Eindhoven heb je geluk. Op de "Eindhovense School" kosten ze 5,50 euro per stuk :P.
Pagina: 1 2 Laatste