Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BB] Babybus softeware matig aangestuurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gezocht op het forum, maar kon het niet zo 1 2 3 vinden. Zijn er ook mods bekend van babybussen die softwarematig worden aangestuurd. die dus op basis van case en proc. temps harder en zachter gaan draaien?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een DigiDoc heeft aansluitingen voor temp-sensoren (weet niet of die standaard bijgeleverd worden).
Is dat wat je wil of zoek je eerder iets om zelf te bouwen? Indien dat je bedoeling is hoop ik dat je een serieuse elektronica achtergrond hebt anders zal je niet ver raken ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Een Xtreme Baybus dus...

EDIT: of speedfan (Software)

[ Voor 40% gewijzigd door tafkaw op 21-01-2004 19:36 ]

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Zoeken op GoT: Resultaat
Zoekwoorden: Software Baybus

Zoeken op Google: Resultaat
Zoekwoorden: Software Baybus

Er zijn dus aardig wat resultaten ;) o.a: [rml][ IA] De Xtreme Baybus! *betaalfase*[/rml]

Verder zijn er ook fans die op de omgevings temperatuur werken. Of wil je echt een stukje software die je fans harder en zachter laten draaien :?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:21

houthakker

Poehé

Gewone baybus kopen, en die met stappenmotoren aansturen? :P

Specs

• Benadski
  • Laatst online: 11-11 13:59
Hmm, ik zou het toch niet door de PC software laten regelen, als er iets fout gaat dan staat er ineens een belangrijke fan stil. Met goed ontwikkelde / geprogrammeerde hardware regelingen is de kans hierop veel kleiner. Maargoed da's mijn mening...

De eXtreme Baybus had hier trouwens wel beveiligingen voor in zitten meen ik. Maar of dat ding ooit echt helemaal af is gekomen en verkocht? Geen idee.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Software kan crashen net zoals hdds crashen... dat kan niet met een hardwarematige baybus.

• Deegroller
  • Laatst online: 24-03 16:46
Benadski schreef op 22 januari 2004 @ 13:27:
Hmm, ik zou het toch niet door de PC software laten regelen, als er iets fout gaat dan staat er ineens een belangrijke fan stil. Met goed ontwikkelde / geprogrammeerde hardware regelingen is de kans hierop veel kleiner. Maargoed da's mijn mening...

De eXtreme Baybus had hier trouwens wel beveiligingen voor in zitten meen ik. Maar of dat ding ooit echt helemaal af is gekomen en verkocht? Geen idee.
Ja, dat 'ding' had daar een beveiliging voor. De software programmeert een chip, die vervolgens onafhankelijk de temperatuur meet en de fansspeed regelt, dus ook als de pc 'hangt'.

Dat 'ding' is trouwens (na ruim een jaar) niet afgekomen, maar onlangs heeft de ontwikkelaar (Easy) een teken van leven gegeven en vermeldt dat hij het karwei weer gaat oppakken, of binnenkort alle sources gaat vrijgeven, zodat derden de eXtreme baybus verder kunnen af-/doorontwikkelen.

Trouwens, als je geinteresseert bent in Temperatuur-gestuurde-fans moet je eens hier, hier, hier, hier of hier kijken.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Pagina: 1