Toon posts:

Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bestellen ;) Kheb die medion 5.1 set ook trouwens.. vond het wel een leuk setje voor mn oude pc. Voor de prijs is het best een leuke set, maar het is idd niet bepaald mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een heftige discussie. Zo van, ja als het koopt hoef je niet meer bij te komen dat je pc kapot is(ik had 2 pc's in een half jaar :X ). Maar mijn pc is nu perfect dus ik denk dat ik ze gewoon ga bestellen als ze uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zouden in oktober officieel uitkomen. Dus november in de schappen. Als het het slim speelt heb je direct een kerstcadeau :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:31:
ze zouden in oktober officieel uitkomen. Dus november in de schappen. Als het het slim speelt heb je direct een kerstcadeau :*)
_/-\o_ Waar haal jij die info vandaan? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Uuh..ik zat eens te denken en vroeg me net weer wat af.
Het is alom bekend dat de Z serie in het algemeen beter is dan de X serie.
Ik heb niet zo lang geleden een X-530 speakerset besteld, deze is nog niet uit maar wordt binnen een paar weken verwacht.

Nou weet ik niet heel veel van Speakersets\Audio af, maar gezien de specificaties zijn ze vrijwel identiek, afgezien het feit dat de X-530 een nieuwe feature heeft genaamd: Frequency Directed Dual Drivers (wat zorgt voor een meer even geluidsgolf), lijkt me de X-530 toch wel de beste keus ofniet?

Specs Z-640
• Total output power: 71.2 Watts RMS
• Subwoofer power output: 25.7 Watts RMS
• Satellite speaker power output: 45.5 Watts RMS (2 x 7.3w Front; 2 x 7.3w Rear; 16.3w Center)
• Total peak power: 140 Watts
• System frequency response: 35Hz - 20kHz
• Signal-to-noise ratio: >75 dB

Specs X-530
• Total RMS power: 70 watts RMS
• Subwoofer: 25 watts RMS
• Satellites: 45 watts RMS (2 x 7.4 watts front, 15.5 watts center, 2 x 7.4 watts rear)
• Total peak power: 140 watts
• System Frequency response: 40Hz - 20kHz
• Signal-to-noise ratio: >96dB
• (Satellites: (2) 2" drivers per satellite)
• (Subwoofer: 5.25" ported driver)

De meest opvallende verschillen zijn dus:
- dat de X530 twee drivers heeft per satellite,
- en een hogere Signal-to-Noise Ratio.
Verder zijn ze nagenoeg hetzelfde.

Nu dacht ik dus, "Had ik niet beter de Z-640 kunnen nemen, is van de Z-serie en de reviewers zijn der wel positief over" Maar aan de andere kant, deze is alweer beetje verouderd, en design vind ik wat minder.

[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 05-09-2004 18:09 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:41:
[...]
_/-\o_ Waar haal jij die info vandaan? O+
De vertegenwoordiger van logitech bij de leverancier 8), let wel, veel beloven is weinig doen bij die mannen (er zit geen enkel vrouw tussen, behalve aan de telefoon en die klinkt als man ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Nou alle pagina's door gelezen, ik was eerst erg enthousiast over de set maar na deze pagina's door gelezen te hebben ga ik er denk ik vanaf stappen:

Subwoofer schijnt niet goed regelbaar (kwa volume) te zijn? Beetje bonkerig soms?

Ruis, waarom fixen ze die verdomde kut ruis er niet uit? Mijn steen oude dtt2200 heeft zelfs geen last van ruis, behalve op hoog volume.

Hoe irritant is de ruis, als je gewoon een muziekje hebt op staan op een laag volume, merk je de ruis dan nog?

[ Voor 15% gewijzigd door Strider op 06-09-2004 15:26 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Response op de Z680:

Ik heb ze nu een kleine 1,5 week, en op een kleine kamer staan ( slaapkamer anex mijn werkplek ongeveer 20 m2) dat ter info.

Aangesloten op mijn Epox Ex5 barbone op de onboard geluidskaart (AC'97) via de coax. Opstelling Sub onder mijn bureau, de centre satelliet op de barbone op bureau daarnaast de 2 frontspeakers afstand ongeveer 80 cm van de barbone. Achtermijn op 2 Ikea speakersvoetjes 90 cm hoog de andere 2 speakers.

Nog dagelijks ben ik zeer verrast over het geluid, totaal geen last van ruis, (wel bij geen geluid en volume helemaal open, maar dan geeft zelf mijn stereo in de huiskamer ruis).
De bas is goed te regelen via de controlpanel of e.v.t. via een plugin onder WInamp.
Stereo geluid, goed maar ook 5.1 en DTS. Dus ook bij laag volume een goed geluid. en toch nog iets van een lekker basje zonder dat deze overheerst. Zeker bij mij voor muziek en films DivX en DVD echt goed geluid.
Wel een klein min puntje het schakkel geluid als je automatisch overschakkeld naar 5.1 of DTS, weet je dat eenmaal hou je daar rekening mee met het volume.

En toch nog even over het volledige volume en dan de bas, dat is echt bruut. Dus al met al een echte aanrader.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de reply op mn mail over Z-5500
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting Logitech European Customer Service.

As I understood by your e-mail, you have seen American and Australian
shops
promoting the Logitech Z-5500, although you would like to know, when
this
product is going to be officially released and when it will be in
shops.

Unfortunately, I do not have any information regarding a speaker set
called
Logitech Z-5500, although I can inform you that we are currently
releasing
many new products into the market among them there will be a few new
speaker sets.

I am sorry, I can not be more helpful.

If you still have any questions you can always contact us again by
replying
to this e-mail.

Kind Regards,

Peter DeBrass
Logitech Europe SA
European Customer Service
p.s. Ik hoop /denk dat ze het ruis probleem wel opgelost of toch verbeterd zullen hebben in deze nieuwe set...
en als het tzelfde is als de Z680, foert, zie die pod O+ :P

edit:
Ik heb hem nu gevonden bij Funcomputer.de, komt al beetje dichterbij dan Australië alleszinds. Kga ze ff mailen voor info.
Sorry als ik teveel post hierover, laat me dan ff iets weten, kpost het omdat mss nog wat mensen interesse hebbe in dit nieuwe setje

edit2: Op geizhals staan 2 winkels onder Z-5500... Is nu dus echt quasi zeker dat de Z-5500 echt bestaat, en toch binnekort moet uitkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoop ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Montana schreef op 06 september 2004 @ 16:21:
Response op de Z680:

Ik heb ze nu een kleine 1,5 week, en op een kleine kamer staan ( slaapkamer anex mijn werkplek ongeveer 20 m2) dat ter info.

Aangesloten op mijn Epox Ex5 barbone op de onboard geluidskaart (AC'97) via de coax. Opstelling Sub onder mijn bureau, de centre satelliet op de barbone op bureau daarnaast de 2 frontspeakers afstand ongeveer 80 cm van de barbone. Achtermijn op 2 Ikea speakersvoetjes 90 cm hoog de andere 2 speakers.

Nog dagelijks ben ik zeer verrast over het geluid, totaal geen last van ruis, (wel bij geen geluid en volume helemaal open, maar dan geeft zelf mijn stereo in de huiskamer ruis).
De bas is goed te regelen via de controlpanel of e.v.t. via een plugin onder WInamp.
Stereo geluid, goed maar ook 5.1 en DTS. Dus ook bij laag volume een goed geluid. en toch nog iets van een lekker basje zonder dat deze overheerst. Zeker bij mij voor muziek en films DivX en DVD echt goed geluid.
Wel een klein min puntje het schakkel geluid als je automatisch overschakkeld naar 5.1 of DTS, weet je dat eenmaal hou je daar rekening mee met het volume.

En toch nog even over het volledige volume en dan de bas, dat is echt bruut. Dus al met al een echte aanrader.
Hmz, welke versie heb je?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Strider schreef op 06 september 2004 @ 17:19:
[...]

Hmz, welke versie heb je?
Waar staat dat

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

level en input een aantal seconden indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ik heb dus de 1.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Gek, 1.1.2 scheen een 'probleem' versie te zijn, ik dacht dat die er al lang uit was, zat er geen stof op de doos? Waar gekocht trouwens?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
voor de mensen die hun z680 kwijt willen ivm de komst van de Z-5500, ik ben één en al oor O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Strider schreef op 06 september 2004 @ 20:06:
Gek, 1.1.2 scheen een 'probleem' versie te zijn, ik dacht dat die er al lang uit was, zat er geen stof op de doos? Waar gekocht trouwens?
Volgens mij is 1.1.2 de laatste versie die uitgebracht is meen ik.

Trouwens of ik die nieuwe set ga aanschaffen ligt aan de prijs en de optie's. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Strider schreef op 06 september 2004 @ 20:06:
Na zoeken over het "Pod" firmware" blijkt wel dat dit de laatste versie is.
Gekocht bij Funprice, en volgens velen dus geen probleemversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zijn er eigenlijk mensen die het subje in een ander kistje hebben gebouwd, waardoor hij wel een stuk beter was voor normale muziek?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Strider schreef op 07 september 2004 @ 20:38:
Zijn er eigenlijk mensen die het subje in een ander kistje hebben gebouwd, waardoor hij wel een stuk beter was voor normale muziek?
waar om zo moeilijk doen als je de (normale) muziek via je pc luistert en je hebt een beetje degelijke geluidskaart kan je gewoon het bas via je soundcard minder zetten dan overheerst hij minder en klinkt alles 100% zuiver.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Ik wil al heel lang nieuwe speakers, en ben me dus ook al geruime tijd aan het oriënteren :). Ik heb de Logitech Z-680 gehoord :~, en damn wat klinkt die strak zeg :9 Maar! deze vind ik ook wel weer errug duur ;(, dus ben ik gaan kijken naar een alternatief, en daarbij zag ik de Z-5300. Paar revieuws gelezen, en dat lijkt me ook wel wat. Het grote gemis hier aan vind ik dat er maar 1 ingang op zit, en dat is analoog. Omdat ik ook graag mijn DVD speler er op aan zou willen sluiten, zal ik dus kabels moeten gaan wisselen :(, en bij de Z680 hoeft dat dus niet.

Zit er kwaliltatief veel verschil tussen de 5300 en 680? Ik heb de Z5300 nog niet gehoord, de Z680 wel.

Andere vraag:
Ik heb nu een soundblaster live 5.1 geluidskaart, heeft het zin om deze tegelijk mee te upgraden naar bijvoorbeeld een Audigy 2 ZS :)? Ik heb gelezen dat het digitaal aansluiten een iets voller geluid geeft, maar is dit groot? en zijn er andere geluidskaarten op de markt met digitale uitgang?

Bij voorbaat dank :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag een Logitech Z-680 gekocht. Superdikke set :P alleen had nog maar een 4.0 kaartje. Vandaag ff 5.1 kaartje gehaald, en erin geplant, nog vetter geluid :P. Alleen nu een probleempje/vraagje:

Waarom doet bij de z-680 mn center t niet als ie op 6 ch direct staat...?

Als ik m op dolby surround zet is meteen t geluid een stuk zachter, maar doet mn center t wel.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm..misschien dit? AV FAQ; Veelgestelde vragen :? "Mijn centerspeaker doet het niet"

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 08-09-2004 20:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:35:
Ik heb zaterdag een Logitech Z-680 gekocht. Superdikke set :P alleen had nog maar een 4.0 kaartje. Vandaag ff 5.1 kaartje gehaald, en erin geplant, nog vetter geluid :P. Alleen nu een probleempje/vraagje:

Waarom doet bij de z-680 mn center t niet als ie op 6 ch direct staat...?

Als ik m op dolby surround zet is meteen t geluid een stuk zachter, maar doet mn center t wel.. ?
euhm welk 5.1 kaartje heb je gehaald?

Verwijderd

Ik ben gister eens even naar de media markt geweest en wegen kijken naar de z-680 en die verkoper daar zei dat, dat setje veel te krachtig voor mijn kamer(mijn kamer is 3 bij 4 meter). Hoe denken jullie daarover?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
Wat kost ie daaro? de 680.

Verwijderd

Ehm... daar heb ik niet naar gekeken :P maar hij stond niet bij de plek waar alle speakers stonden, hij stond bij de beeldschermen, vaag opzich

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:08:
Ik ben gister eens even naar de media markt geweest en wegen kijken naar de z-680 en die verkoper daar zei dat, dat setje veel te krachtig voor mijn kamer(mijn kamer is 3 bij 4 meter). Hoe denken jullie daarover?
Duh dat is een kleine slaapkamer man waar je achter je pc'tje zit dan is een z-680 mega dikke overkill (tenzij je oren verstopt zitten of je keihard wilt dreunen).
Mijn kamer is niet veel groter maar ik zou het al overkill vinden als ik al hoor wat er uit mijn goedkoop 5.1 setje al aan decibel komt.

Verwijderd

Je koopt die set toch ook niet alleen omdat ie veel vermogen heeft. Het geluid is gewoon heel mooi en de set heeft veel mogelijkheden. En als je em later nog eens in een grotere kamer wil plaatsen kan dat ook :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:24:
Je koopt die set toch ook niet alleen omdat ie veel vermogen heeft. Het geluid is gewoon heel mooi en de set heeft veel mogelijkheden. En als je em later nog eens in een grotere kamer wil plaatsen kan dat ook :)
Daarom wilde ik hem ook, voor het mooie geluid en omdat ik hij hopelijk lang meegaat :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier nog even een lastig persoon :)
IK heb een tijdje zitten lezen over die Logitech spreakersets en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Z-5300 wel wat voor mij was (mede doordat ie een stuk goedkoper is dan de Z-680). Maar nu was ik vanmiddag bij de mediamarkt in Rijswijk en daat heb ik ff zitten prutsen aan een Z-2200 en nu moet ik zeggen dat die ook errug lekker klinkt.
Nu komt de prijs van de Z-2200 mij nog beter uit wegens al hoge komende upgrade kosten :P en nu hoef ik niet al die kabels voor 5.1 geluid in me kamer te leggen :).
Nu was mijn vraag of het verschil in geluids kwaliteit erg groot is tussen de 2 setjes, buiten het gemis van surround geluid om dan bij de Z-2200.
Mijn kamer is een zolderkamer van ongeveer 4x5m en ik gebruik me geluid het meeste voor Rock/punk muziek en UT2k3, en wat andere fururistische shooters. Het komt trouwens van een nVidia soundstorm af ;).
Wat denken jullie hiervan ?

Gabriël AM5

• Montana

Montana

Zoals ik al in eerdere post heb geschreven ben ik ook net eigenaar van de Z680, en ook in een kleine kamer/slaapkamer wel groter dan die van jou, maar dan kan de bas soms wel veel zijn. Maar dat is goed te regelen. Maar bij een laag volume heb je wel goed geluid en ook nog dat je zegt van "lekker basje"zonder dat andere daar last van hebben. Echt toppie!

• GoEV6
Helaas heeft mijn Z-560 het een paar weken geleden begeven en ben nu ook opzoek naar iets nieuws.

Zit ook te denken aan de Z-680, maar wel een hoop geld en is het het wel waard :?

Ik wil hem vooral gebruiken voor het kijken van DVD's en het luisteren van mp3's.

Verwijderd

mijn kamer is ook ongeveer 3 op 4m...
als vorig 5.1 setje had ik een Philips A5.600, goedkoop setje dus, maar als ik deze op max volume zet was het helemaal nie luid genoeg voor een DVD.
Een goeie DVD mag wel es goed hard staan he >:)

p.s.: Heb nog altijd nie meer info over de Z-5500, buiten bevestiging van een Duitse shop dat de pdf file die hier gepost is wel degelijk klopt (hij had me dezelfde nog doorgestuurd).
IK WIL EEN DATUM >:)

Verwijderd

GoEV6 schreef op 09 september 2004 @ 19:49:
Helaas heeft mijn Z-560 het een paar weken geleden begeven en ben nu ook opzoek naar iets nieuws.

Zit ook te denken aan de Z-680, maar wel een hoop geld en is het het wel waard :?

Ik wil hem vooral gebruiken voor het kijken van DVD's en het luisteren van mp3's.
Ey ik heb z-560 ook gehad en helaas heeft ie het begeven. Toen ben ik maar doorgegegaan voor de z-680 en ben er blij mee :D Is meer geld maar wel 5 channels en natuurlijk de decoder dat is een must voor je films voor dolby en shit en dat digitaal aansluiten ;) Maarre wachten kan ook z-5500 komt uit design is wel mooier en volgens mij een 10 " sub

PS: alsof de z-680 al niet genoeg bass geeft

Greetz Frank

• GoEV6
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:50:
[...]

Ey ik heb z-560 ook gehad en helaas heeft ie het begeven. Toen ben ik maar doorgegegaan voor de z-680 en ben er blij mee :D Is meer geld maar wel 5 channels en natuurlijk de decoder dat is een must voor je films voor dolby en shit en dat digitaal aansluiten ;) Maarre wachten kan ook z-5500 komt uit design is wel mooier en volgens mij een 10 " sub

Greetz Frank
Heb je een foto dan van die nieuwe set?

Verwijderd

Montana schreef op 09 september 2004 @ 19:43:
[...]

Zoals ik al in eerdere post heb geschreven ben ik ook net eigenaar van de Z680, en ook in een kleine kamer/slaapkamer wel groter dan die van jou, maar dan kan de bas soms wel veel zijn. Maar dat is goed te regelen. Maar bij een laag volume heb je wel goed geluid en ook nog dat je zegt van "lekker basje"zonder dat andere daar last van hebben. Echt toppie!
Klopt zeker wat je over de bas zegt. Mijn kamer is ongeveer 4x5m. Kheb de subwoover altijd op 50% staan, surround op 100% en center ongeveer op 75%. Dat geeft bij mij het mooiste geluid vind ik. Soms wil ik tijdens heftige dvd's nog wel eens de bas ietsje hoger draaien, maar dat is dan ook alleen als er niemand thuis is :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:15:
[...]

Klopt zeker wat je over de bas zegt. Mijn kamer is ongeveer 4x5m. Kheb de subwoover altijd op 50% staan, surround op 100% en center ongeveer op 75%. Dat geeft bij mij het mooiste geluid vind ik. Soms wil ik tijdens heftige dvd's nog wel eens de bas ietsje hoger draaien, maar dat is dan ook alleen als er niemand thuis is :9
Geen last van klagende buren? :P Daar heb ik nogal snel last van :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:15:
[...]
Sub op 50%, is dat niet een beetje veel te veel??? hier staat hij nooit meer dan +/- 20 (mooi onder de b van subwoofer). Als de plaatsing van de sub goed is dat meer dan genoeg. Tijdens een film voel ik mijn tenen toch al lekker mee trillen. Maar ja, voor sommige mensen kan de sub nooit hoog genoeg staan }) , daarvoor is de Z-680 zeker goed (toch als je het geld hebt :*) )

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Na tijden te hebben gespaard was ik eindelijk van plan om een Z-680 te gaan halen, komen er weer vele geruchten (:?) over de z-5500 :X.
En bedankt, kan ik weer verdersparen :P

301SQN

• Strider
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:50:
[...]

Greetz Frank
10inch subwoofer= diepere bass, en waarschijnlijk een veel mooiere bass (geen booomboom effect meer). Daarom is het zo verstandig om op die set te wachten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforceddq schreef op 09 september 2004 @ 23:19:
Na tijden te hebben gespaard was ik eindelijk van plan om een Z-680 te gaan halen, komen er weer vele geruchten (:?) over de z-5500 :X.
En bedankt, kan ik weer verdersparen :P
ehe :+

exact hetzelfde hier, zelfs mn vorig setje verkocht, helemaal klaar om de Z-680 te gaan halen tot ik ineens lees over de opvolger.

Het zijn ondertussen geen geruchten meer hoor, staat bij genoeg winkels al op prijslijst, ze hebbe bevestiging gegeven dat dit een compleet nieuwe set is, hebbe me pdf met specs doorgestuurd.... alleen nog geen datum :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 02:18:
[...]
hebbe me pdf met specs doorgestuurd.... alleen nog geen datum :'(
Zet de specs hier dan eens (of de PDF), als je geen ruimte hebt mail hem dan maar. Dan zwier ik hem wel op het net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 17:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Res-q schreef op 07 september 2004 @ 23:43:
Ik wil al heel lang nieuwe speakers, en ben me dus ook al geruime tijd aan het oriënteren :). Ik heb de Logitech Z-680 gehoord :~, en damn wat klinkt die strak zeg :9
klopt! :)
Maar! deze vind ik ook wel weer errug duur ;(
klopt ook! :P
.. dus ben ik gaan kijken naar een alternatief, en daarbij zag ik de Z-5300. Paar revieuws gelezen, en dat lijkt me ook wel wat. Het grote gemis hier aan vind ik dat er maar 1 ingang op zit, en dat is analoog. Omdat ik ook graag mijn DVD speler er op aan zou willen sluiten, zal ik dus kabels moeten gaan wisselen :(, en bij de Z680 hoeft dat dus niet.

Zit er kwaliltatief veel verschil tussen de 5300 en 680? Ik heb de Z5300 nog niet gehoord, de Z680 wel.
Ik heb beide sets gehoord en gekozen voor de Z-5300 .. voornamelijk vanwege het prijsverschil. Persoonlijk geef ik toch niet zo heel veel om die digitale aansluitingen .. heb een SBlive 5.1 met 5.1 analoge uitgangen dus plug-play-play_even_harder >:) :9

Ze klinken nagenoeg hetzelfde, al zijn de satelieten van de Z-680 wel zwaarder en zouden waarschijnlijk wat voller klinken als je ze naast de 5300 houdt .. dunno :?

'k Kan je wel vertellen dat P4 + 9800 pro + Doom3 + Z-5300 garant staat voor een heftige sessie beuken en knallen!! _o_ :9 :P

Hij bevalt mij dus ÜBERGOED! d:)b
Andere vraag:
Ik heb nu een soundblaster live 5.1 geluidskaart, heeft het zin om deze tegelijk mee te upgraden naar bijvoorbeeld een Audigy 2 ZS :)? Ik heb gelezen dat het digitaal aansluiten een iets voller geluid geeft, maar is dit groot? en zijn er andere geluidskaarten op de markt met digitale uitgang?

Bij voorbaat dank :)
Geen idee. Als je nog geen Surround hebt, dan ga je vandaag de dag voor een Audigy1 .. een hele goede en betaalbare 5.1 instapkaart. Als je al een 5.1 Live hebt .. moah ... misschien is het verschil dan beter te merken als je een Audigy 2 nemen zou, maar of je dat het waard vind? :? Ik zit eigenlijk met hetzelfde punt .. maar moet zeggen dat ik met die SBlive 5.1 en Z-5300 gewoon hartstikke tevreden ben. Laat ik het zo zeggen .. de aanschaf van de Z-5300 vind ik gevoelsmatig 1000x meer zinvol dan van een SBlive naar een Audigy1/2 gaan :D

'k Denk dat ik de binnen nu en een jaar naar een Audigy 2 ga .. gewoon natuurlijke evolutie bij een nieuw systeem .. P4 HT 775 met DDR2(3?) en PCI express e.d. :9

Hoop dat je er wat aan hebt :w

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 08:58:
[...]

Zet de specs hier dan eens (of de PDF), als je geen ruimte hebt mail hem dan maar. Dan zwier ik hem wel op het net ;)
Ik heb hem op pagina 32 al eens gepost :P

hier staat ie dus. Deze link heb ik via een australische webshop + exact dezelfde doorgestuurd gekregen van duitse webshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er bij de 680 eigenlijk ook een afstandsbediening? En nog een vraagje, bij de media markt leek dat lcd'tje heel licht zodat je er bijna niet op kan kijken. Is dat ook bij die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:18:
Zit er bij de 680 eigenlijk ook een afstandsbediening? En nog een vraagje, bij de media markt leek dat lcd'tje heel licht zodat je er bijna niet op kan kijken. Is dat ook bij die van jullie?
Het schermpje is inderdaad niet echt duidelijk. Je moet er eigenlijk van boven naar kijken, dan wordt het duidelijker. Het ware ook beter geweest moest hij na een tijdje niet meer oplichten als je er niet aankomt. Uiteraard zit er een afstandsbediening bij, dat had je toch makkelijk zelf kunnen zoeken, maar ja, het vragen is inderdaad makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

ing._Buttje schreef op 10 september 2004 @ 09:24:
[...]
/me :P *
[...]
Hoop dat je er wat aan hebt :w
Thx voor je reactie :), maar enigszins te laat, ik heb t nml al besteld :P. Na veel reviews gelezen te hebben en na lang wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en het zaakje besteld, hopelijk komt het vandaag binnen :~. Ik zit nu nog op school, en kan haast niet wachten om naar huis te gaan om te kijken of 't binnen is :9

[ Voor 61% gewijzigd door Res-q op 10-09-2004 11:53 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de Z680 gisteren gekocht.
Eindelijk 5.1 sound bij m'n PC en heel wat lekkerder geluid dan m'n oude Labtec APX4620 setje.
Gelijk ff stukje matrix gekeken en ik merkte al snel dat je met dit setje zo ruzie met de buren hebt als je niet uitkijkt :P

Het enige minpuntje wat ik eraan kon ontdekken is het slecht afleesbare display en de lichte ruis als ie analoog is aangesloten.
Morgen snel ff een coaxiaal kabeltje voor m'n pc regelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 10-09-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Res-q schreef op 10 september 2004 @ 11:52:
[...]

Thx voor je reactie :), maar enigszins te laat, ik heb t nml al besteld :P. Na veel reviews gelezen te hebben en na lang wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en het zaakje besteld, hopelijk komt het vandaag binnen :~. Ik zit nu nog op school, en kan haast niet wachten om naar huis te gaan om te kijken of 't binnen is :9
Good 4 U :Y)

Welk issut nu geworden dan??? Z-680 denk'k? :9
InZane schreef op 10 september 2004 @ 13:23:
[..]
Gelijk ff stukje matrix gekeken en ik merkte al snel dat je met dit setje zo ruzie met de buren hebt als je niet uitkijkt :P
So true :P

Als je Matrix 2 Reloaded hebt .. als Trinity naar beneden springt/valt en agent Smith er achteraan springt ... damn, die knallen van de wapens ... ASO :9 _o_ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2004 13:33 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ing._Buttje schreef op 10 september 2004 @ 13:31:
[...]

[...]

So true :P

Als je Matrix 2 Revolutions hebt .. als Trinity naar beneden springt/valt en agent Smith er achteraan springt ... damn, die knallen van de wapens ... ASO :9 _o_ :9~
offtopic:
Matrix, Matrix Reloaded (2), Matrix Revolutions (3) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

offtopic:
gun a man ff tijd om te editten :P 'k was lekker sneller, puh! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:21:
[...]

Geen last van klagende buren? :P Daar heb ik nogal snel last van :r
Buren wonen 100 meter verder.. mn ouders kunnen wel behoorlijk klagen :9
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:17:
[...]

Sub op 50%, is dat niet een beetje veel te veel??? hier staat hij nooit meer dan +/- 20 (mooi onder de b van subwoofer). Als de plaatsing van de sub goed is dat meer dan genoeg. Tijdens een film voel ik mijn tenen toch al lekker mee trillen. Maar ja, voor sommige mensen kan de sub nooit hoog genoeg staan }) , daarvoor is de Z-680 zeker goed (toch als je het geld hebt :*) )
Neuh, vind ik wel lekker. Vooral bij films heb ik em op minstens 50% staan. Heerlijk gewoon. Soms zet ik em wel wat lager (30% ongeveer), omdat de sub dan overheerst. Heeeel af en toe draai ik de sub wel eens helemaal los, maar dat komt zelden voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

ing._Buttje schreef op 10 september 2004 @ 13:31:
[...]

[...]
Jup :). Hij's nog niet binnen :(

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

InZane schreef op 10 september 2004 @ 13:23:
Eindelijk 5.1 sound bij m'n PC en heel wat lekkerder geluid dan m'n oude Labtec APX4620 setje.

Het enige minpuntje wat ik eraan kon ontdekken is het slecht afleesbare display en de lichte ruis als ie analoog is aangesloten.
Morgen snel ff een coaxiaal kabeltje voor m'n pc regelen :)
tip zet iets onder het achterste deelte van de pod zijn voetje. dan zie je het scherm wel goed ;).

Game PC

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:46
Hoe bevalt de logitech z-640 jullie je??

Ik wil namelijk een nieuw speaker setje, ik zit nu met een cambridge soundworks 4.1. fps-150. Ik had er eerst nog een stereoset naaststaan maar ik heb de afgelopen week 4 boksen opgeblazen >:)

Ik gebruik dat ding ook om veel muziek te draaien,
is dat setje nu sterk genoeg om muziek redelijk hard met veel bass in een kamer van 4x4 te geven??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmmmz ... kweenie .. past de Z-5300 niet binnen jouw budget? Dies flink wat zwaarder, vergelijkbaar met de Z-680 mist alleen de digitale techniek, maar de Z-640 lijkt me te licht voor jouw situatie :P

Maar loop es ff de mediamarkt binnen ofzo en geef ze eens een slinger :9

• Dekaasboer
Ik zit nu deze topic te bekijken en ik krijg er echt hoofdpijn van!!!!
Verwijderd in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top..."

Mijn budget is 80 euro max. en dat is dan ook echt de max.

Ik zit nu te twijfelen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/PCspeaker/51/T5400.jpg
Sub 22watt
Center 20 watt
Sats 8 watt (2-weg)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/PCspeaker/51/Z640.gif
sub 25watt
center 16 watt
sats 7 watt

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/PCspeaker/61/6700.jpg
sub 22watt
center 20 watt
sats 8 watt
is 6.1 en heeft ietsies betere bdiening vind ik.

Wat is nu het beste setje voor mij uit deze?? wat ik erin zoek staat al in mijn post hierboven.

Verwijderd

De Z640 is echt wel aan te raden, ik heb hem al meer dan een jaar en ben er nog steeds tevreden over.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:44:
De Z640 is echt wel aan te raden, ik heb hem al meer dan een jaar en ben er nog steeds tevreden over.
Zeker de Z-640 ja. Ik vind de Creative's altijd minder klinken dan vergelijkbare Logitech setjes en heb een half jaar geleden ook voor de Z-640 gekozen toen ik een simpel betaalbaar setje wilde hebben.

Ik heb alleen wel een stukje zwart tape over het felle blauwe ledje op de center speaker geplakt, want anders leidt dat erg af ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 11-09-2004 12:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

De Z-640 is al weer redelijk oud; en Logitech komt binnenkort met een vergelijkbaar setje, misschien is dit dan wat voor jou?

Specs Z-640
• Satellite speaker power output: 45.5 Watts RMS (2 x 7.3w Front; 2 x 7.3w Rear; 16.3w Center)

Specs X-530
• Satellites: 45 watts RMS (2 x 7.4 watts front, 15.5 watts center, 2 x 7.4 watts rear)

Link naar X530

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

YellowNeck schreef op 11 september 2004 @ 13:06:
De Z-640 is al weer redelijk oud; en Logitech komt binnenkort met een vergelijkbaar setje, misschien is dit dan wat voor jou?

Specs Z-640

Specs X-530

Link naar X530
1. Waarom wordt oud altijd als minder goed beschouwd? Echt onzin.
2. De Z-serie is anders dan de X-serie
3. Setjes met die kleine ronde mini-units klinken bagger. Ze kunnen alleen maar hoog weergeven dus je mist het middengebied volledig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Dekaasboer: mjah .. gezien 't feit dat je graag een flink stuk volume hoort, denk ik dat de Z-5300 beter geschikt is. De Z-640 zul je dan al snel tot zijn max. draaien terwijl ik hier mijn Z-5300 zelden vol open draai ... sowieso alleen als ik home-alone ben, zó luid istie iig wel! :P
Daarnaast is de Z-5300 THX gecertificeerd, dus hij's heel goed in het natuurgetrouw weergeven van 't geluid, zoals 't bedoeld is.

Als 't je voornamelijk om muziek gaat, kun je ook 2.1 overwegen, stereo muziek over 5.1 speakers is toch een beetje apart .. en 2.1 is vast flink goedkoper! :D

• Dekaasboer
de z5300 is alleen wel het dubbele van mijn budget :(
Misschien kan ik het op een akkordje gooien met mijn ma:p

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ing._Buttje schreef op 11 september 2004 @ 13:49:
Daarnaast is de Z-5300 THX gecertificeerd, dus hij's heel goed in het natuurgetrouw weergeven van 't geluid, zoals 't bedoeld is.
Dat is dus echt de grootste onzin die er bestaat. Ten eerste moet ik de eerste PC-speaker set tegenkomen die ook maar in de buurt komt van een paar gewone speakers en een simpele versterker, en ten tweede is dat hele THX gedoe de grootste marketing kul ever.

THX is geen enkele garantie voor goed geluid of natuurgetrouwheid. En als ik hier zo rondkijk dan is de Z-680 ook de meest overhypte speaker die ik ken. Hij evenaart zelfs de Bose Accoustimass (of hoe ze dat ding ook noemen) wat betreft overschatting ;)

Verwijderd

Exirion schreef op 11 september 2004 @ 15:04:
[...]

Dat is dus echt de grootste onzin die er bestaat. Ten eerste moet ik de eerste PC-speaker set tegenkomen die ook maar in de buurt komt van een paar gewone speakers en een simpele versterker, en ten tweede is dat hele THX gedoe de grootste marketing kul ever.

THX is geen enkele garantie voor goed geluid of natuurgetrouwheid. En als ik hier zo rondkijk dan is de Z-680 ook de meest overhypte speaker die ik ken. Hij evenaart zelfs de Bose Accoustimass (of hoe ze dat ding ook noemen) wat betreft overschatting ;)
Tja..THX zegt iets over dat de set niet mag vervormen bij een bepaald aantal decibels..105db ofzo.
Voor de rest zegt het idd ook niet erg veel (THX-multimedia al helemaal niet ;) )
Die Z-680 is voor een computer speaker erg mooi, maar als échte hifi speaker niet echt (hetzelfde als bij bose acoustimass, alleen die zuigen doordat ze een te hoge prijs hebben, en niet voor de PC bedoeld zijn..voor de rest zijn ze denk ik vergelijkbaar met de Z-680).
Voor films echter weer wel (vind ik :) )

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Exirion schreef op 11 september 2004 @ 15:04:
[...]

Dat is dus echt de grootste onzin die er bestaat.
dankjewel :?

Ik zeg toch dattie er goed in is .. zeg niet dat het perfect is of dat er niks beters bestaat .. :?
Ten eerste moet ik de eerste PC-speaker set tegenkomen die ook maar in de buurt komt van een paar gewone speakers en een simpele versterker, en ten tweede is dat hele THX gedoe de grootste marketing kul ever.

THX is geen enkele garantie voor goed geluid of natuurgetrouwheid.
Dus wel .. wat is het anders? En alles is betrekkelijk .. maar bij normaal nominaal volume is het geluid natuurgetrouw.
En als ik hier zo rondkijk dan is de Z-680 ook de meest overhypte speaker die ik ken. Hij evenaart zelfs de Bose Accoustimass (of hoe ze dat ding ook noemen) wat betreft overschatting ;)
Maar van de computer luidsprekersetjes zijn het wel de betere series. George Lucas is een toffe peer, dus als hij zegt dat hij deze setjes goed genoeg vind voor zijn films, dan is dat goed genoeg voor mij .. en het geluid dat er uit komt is wat mij betreft dik in orde! :)

De grootste kul die er is, is deze setjes te vergelijken met de duurdere €xxxx,xx Hi-fi sets .. dat is appels en peren .. en om nu te zeggen dat dát geluid ook 10x zo mooi is? :? Moah .. 't zal ongetwijfeld mooier zijn, maar of't verschil zó groot is .. 't blijven maar melkpakjes :+

[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-09-2004 15:43 ]

Verwijderd

http://www.alion.ru/pic/news/Logitech/Logitech_Z5500.jpg

Voor de liefhebbers de z-5500 hopelijk een waardige opvolger

Wat kan er beter:

-LCD moet goed zichtbaar worden
-Geen klap of plof enz meer als je verwisselt van input vooral met digitaal erg
-De knop voor geluid moet niet meer zo lichtjes aanvoelen
-Bass kan als die voluit staat wat minder bonkerig
-Een coax kabeltje erbij leveren, zou wel heel handig zijn

Voor de rest nog meer power hahahah wordt nu al me kamer uit geblazen

ps: wat zouden jullie erg graag verandert zien?

Verwijderd

Ik heb mn Z680 nnu eindelijk digitaal aangesloten :) Alleen ik krijg er volgens mij geen 5.1-geluid uit... De volgende effecten heb ik hier staan:
Stereo, Stereo x2, PL2 Music, PL2 Movie

Geen 6 channel dus. Want PL2 betekent toch dat een stereogeluid omgevormd wordt naar 5.1? Hoe zit dat precies?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:19:
Voor de liefhebbers de z-5500 hopelijk een waardige opvolger

Wat kan er beter:

...
-Geen klap of plof enz meer als je verwisselt van input vooral met digitaal erg
...
Ehm, volgens mij kun je geen één speakerset verwisselen van input wisselen als ie aanstaat. Probeer het maar eens met de stereoset van je ouders :+
Plop en kraak gegarandeerd... Hotwiren ofzo heet da toch? :?

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
EVEN IETS NEGATIEFS OVER DE Z/X-SERIE

sorry maar dit moet ik echt kwijt, als ...."audiofiel of hoe je het ook mag noemen(gewoon goed getrainde oren)" raad ik ze af. De Z-680 is een perfect systeem voor films(dolby digital of dts), maar 1 iets dat ze hebben verpest al een boel.
Dat is een bass-reflex systeem voor de middentonen/hoge bassen, dit heeft logitech(of labtec) gedaan voor een hoge rendement uit de satellieten. Maar een bass-reflex systeem is nou niet echt de manier die geschikt is om middentonen te versterken.

Hierdoor ontstaat een hoop vervorming en dat heb ik zelf heel goed gemerkt, dit bass-reflex principe hebben haast alle modellen van logitech op de satellieten.

En voor mensen die een keuze gaan maken tussen de Z-640 en de creative inspire6700 , raad ik van harte de creative 6.1 setje aan. Niet omdat er 1 satellietje meer bij zit ofzo, het gaat om virtuele 6.1 en geen echte aparte 6.1 kanalen. Wat uit je voor-center speaker komt, dat zelfde komt ook uit je rear-center en dat klinkt nou niet echt veel mooier ofzo. Gelukkig hoef je die rear-center niet aan te sluiten, je kan hem gewoon weglaten.

De Z-640 (en vergelijkbare modellen met een 20cm passieve radiator subwoofer) is ERG goed in bass'en tussen 30-40Hertz, maarja je koopt hem ook om muziek te luisteren, en de rest van het gebied (40-100Hz) klinkt heel erg vervormd en niet strak. Is gewoon een zwaar vervormde boem bass. Sub heeft zelfde ontwerp als de oude Labtec pulse-424 2.1 speakers die ik zelf gehad heb( ze kunnen aardig veel dB's produceren maar :X )

Sinds de oudere cambridge soundworks modellen klinken de creative satellietjes het beste voor het geld. De Inspire 6700 set biedt gewoon erg veel waar voor het geld.

• Shunt

Shunt

Boe

eh sorrie hoor maar zo ver ik weet is ieders smaak kwa geluid anders. ik vind heel de creative series niet klinken. ik ben iemand die van zware en zeer lage bas geniet. ben dan ook een hardcore/style liefhebber. en geen enkel setje van creative haalt het op dat gebied bij de Z-680 ik heb ze allemaal beluistert. iedere keer als er een nieuwe uit kwam ben ik gaan luisteren. en nogsteeds heb ik iets van ik hou het mooi nu nog bij mijn Z-680 natuurlijk is het geen HIFI maar daar betaal je ook niet naar. 300 euro koop je geen degelijk hifi setje hoor. dat begint pas bij de 500 + ik ben zelf ook aan het sparen voor een systeem van rond de 2000 euro. maar in de tussen tijd is mijn Z-680 perfect.

jij praat over het syteem of het allemaal maar zo is dat de mening van jou de standaard zet dat iedereen maar het zelfde er over behoord te denken. dat is dus niet.

spelfouten zijn op het moment niet makkelijk voor mij te verhelpen aangezien ik nu bezig ben op een laptop zonder word. (main rig crash)

Game PC

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:07:
Ik heb mn Z680 nnu eindelijk digitaal aangesloten :) Alleen ik krijg er volgens mij geen 5.1-geluid uit... De volgende effecten heb ik hier staan:

Geen 6 channel dus. Want PL2 betekent toch dat een stereogeluid omgevormd wordt naar 5.1? Hoe zit dat precies?
Komt me bekend voor ik had hem ook aangesloten met coax alleen moet binnenkort nieuwe lange kabel halen. Maarre gebruik ff de search.
Als je audigy heb kan je digitaal aanvinken enz als je uiteindelijk dat heb gedaan dan hoort ie het te doen, maar volgens mij alleen met dvd`s

Pl2 betekent dat er een soort surround van wordt gemaakt van stereo en je hebt ook Pl2 voor spellen dan is het wel surround

Verwijderd

W00T! De Logitech Z-2300 THX :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~mvp35/Logitech_Z2300(LOG3455).jpg
Specs & PDF

• Sergej
  • Niet online
Shunt schreef op 11 september 2004 @ 22:33:
eh sorrie hoor maar zo ver ik weet is ieders smaak kwa geluid anders. ik vind heel de creative series niet klinken. ik ben iemand die van zware en zeer lage bas geniet. ben dan ook een hardcore/style liefhebber. en geen enkel setje van creative haalt het op dat gebied bij de Z-680 ik heb ze allemaal beluistert. iedere keer als er een nieuwe uit kwam ben ik gaan luisteren. en nogsteeds heb ik iets van ik hou het mooi nu nog bij mijn Z-680 natuurlijk is het geen HIFI maar daar betaal je ook niet naar. 300 euro koop je geen degelijk hifi setje hoor. dat begint pas bij de 500 + ik ben zelf ook aan het sparen voor een systeem van rond de 2000 euro. maar in de tussen tijd is mijn Z-680 perfect.

jij praat over het syteem of het allemaal maar zo is dat de mening van jou de standaard zet dat iedereen maar het zelfde er over behoord te denken. dat is dus niet.

spelfouten zijn op het moment niet makkelijk voor mij te verhelpen aangezien ik nu bezig ben op een laptop zonder word. (main rig crash)
Ik heb het hier over een paar feiten die gelden voor een geslaagd luidsprekerontwerp, wat jij luistert...hardecore/style...dat zijn vrij eentonige klanken en niet een breed gebied of complex geluid. En ik heb ook geen slechte woorden voor de sub van de Z680...het gaat echt om de satellieten sorry dat ik dat niet heel duidelijk erbij heb vermeld.

En kwa hifi eigenschappen komen de MegaWorks setjes van cambridge soundworks(de 2.1/5.1 setjes heb ik zelf naar geluisterd) toch wel dichter in de buurt van hifi dan de logitech setjes. De lage bass'en kunnen wel enorm hard en laag/diep bij de Z560/Z5300/Z680enz. maar ze klinken niet strak zoals het bedoelt is bij sommige liedjes, het blijft "door blubberen". Wat dat betreft doen de creative MegaWorks setjes het veel beter. Ik heb zelf ook veel liever minder van het goeie dan veel van het slechte.

Mocht je toch een erg goed geluid willen dat gerust "hifi"(wat een rare woord ook }:O ) kan noemen, dan kijk je voor 2de hands luidsprekers&versterker op marktplaats :P . Dan heb je voor 300euro een veeeel beter set dan een pc speakerset van logitech/creatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:47:
[...]

Komt me bekend voor ik had hem ook aangesloten met coax alleen moet binnenkort nieuwe lange kabel halen. Maarre gebruik ff de search.
Als je audigy heb kan je digitaal aanvinken enz als je uiteindelijk dat heb gedaan dan hoort ie het te doen, maar volgens mij alleen met dvd`s

Pl2 betekent dat er een soort surround van wordt gemaakt van stereo en je hebt ook Pl2 voor spellen dan is het wel surround
Dankje. Kheb een Audigy 2.. Ga het na mn format maar eens proberen :) Wel vreemd dat er op de z680 geen 6channel setting op zit, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sergej schreef op 11 september 2004 @ 21:36:
EVEN IETS NEGATIEFS OVER DE Z/X-SERIE

sorry maar dit moet ik echt kwijt, als ...."audiofiel of hoe je het ook mag noemen(gewoon goed getrainde oren)" raad ik ze af. De Z-680 is een perfect systeem voor films(dolby digital of dts), maar 1 iets dat ze hebben verpest al een boel.
Dat is een bass-reflex systeem voor de middentonen/hoge bassen, dit heeft logitech(of labtec) gedaan voor een hoge rendement uit de satellieten. Maar een bass-reflex systeem is nou niet echt de manier die geschikt is om middentonen te versterken.

Hierdoor ontstaat een hoop vervorming en dat heb ik zelf heel goed gemerkt, dit bass-reflex principe hebben haast alle modellen van logitech op de satellieten.
Euhm .. zo lijkt het in eerste instantie wel, maar ik heb mijn 5300 nog eens bekeken, maar er zit een soort schuimpje achter de gaten. 't Lijkt erop alsof het met lage druk de boel gewoon tegenhoudt, maar bij steeds hoger wordende druk (les: lagere tonen) zal een deel van die druk wellicht kunnen ontsnappen door 't poreuze profiel van 't schuim. Misschien is het gewoon een soort overdruk beveiliging voor de diepere tonen mochten die alsnog door 't actieve filter komen. 't Lijkt mij iig niet het doorsnee bass-reflex systeem zoals jij dat bedoeld .. en zoals ik dat ken. :?

Geen idee of de Z-680 e.d. dit ook heeft .. :?

Wat die blubberende bass betreft .. 'k zal Metallica es een keer erop gaan draaien als 't volk hier ff weg is ... Metallica heeft zo'n typische knal harde snelle dubbele bass erin zitten .. en alleen als je luidsprekers snel genoeg en ver genoeg heen en weer willen, klinkt die snoeihard! Mijn huidige grote zware kamer zpeakers blubberden er eerst ook maar wat op los .. met 1 grote reflex poort werd dat beter .. maar een tweede pssies zo'n poort did the trick! KNALLEN :9 _o_

Ik denk dat je op dit punt gelijk hebt B) .. denk niet dat deze subwoofers dát aankunnen ... Dance, House en explosies uit games/films zullen wel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan echt de kracht (en de helderheid) van sub wil testen zet dan Gorecki van Lamb eens op, maar inderdaad met échte muziek ;) kan je de helderheid van een muziekset goed testen. Het is hier al meerdere malen bewezen dat een aantal mensen van het standpunt zijn "hoe meer bass hoe liever". Bij sommige genres is dat inderdaad mss aangenaam. En daarvoor is de brommende bas van de Z-680 inderdaad goed voor.

De reden van een bassreflex is inderdaad het hogere vermogen. Maar voor de echte gekken die een hekel aan reflexpoorten hebben kan je bijvoorbeeld een dikke prop in het gat steken. Dan klinkt hij inderdaad wat strakker.

(de schrijver van dit bericht is niet verantwoordelijk voor eventuele schade :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:16:
[...]

Dankje. Kheb een Audigy 2.. Ga het na mn format maar eens proberen :) Wel vreemd dat er op de z680 geen 6channel setting op zit, of niet?
Uhm volgens mij wel 6 channel direct maar ja dan staat ie analoog aangesloten wat nu het geval bij mij is, heb er nog over nagedacht om een 2de hands z-560 te kopen en ze aan elkaar te koppelen de z-680 digitaal en de z-560 analoog maarre probleem is ik weet niet of het werkt dus heb me zinnen maar op de archos av420 gezet, beetje offtopic maar ga vanavond hem hopelijk bestellen en zet de cradle naast me pod van z-680 (PATSEN) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zeg ik, kheb em via coax aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Ik kom misschien niet goed over, ipv "bass-reflex" zeg ik nu maar "middentonen-reflex" ;) .

De poort en kastvolume is zo afgestemd dat er een halve fase vertraging optreedt, dus als je conus naar achteren beweegt, dat luchtmassa dat ie naar achteren duwt, dat komt met een halve fase vertraging weer de kast uit vanuit de "reflex" poort. Hierdoor verdubbelt de rendement bijna (en niet de vermogen).

Dit is nog redelijk netjes af te stemmen voor de lage frequenties van 25-80Hz, maar om op deze manier nou de middentonen te gaan versterker(en ik weet 100% zeker dat dat gebeurt bij de Z680/Z560/Z640/Z3) is niet echt zo slim, het klinkt gewoon niet meer zoals het hoort te klinken, stemmen gaat vervormen enz.enz.

Nou kopen de meeste mensen zo een logitech set niet om een mooi neutraal geluid uit te pompen, het gaat vooral om harde diepe zware bassen, en scherpe harde sissende hoge tonen meestal. Als dit aanwezig is dan zit het goed O-) .

Maar waarom ik hierover zeur is omdat...als je in je woonkamer een goede stereoinstallatie hebt en aan goed geluid gewend bent, dat je zoeits ongeveer(neem ik aan) van je computer speakers mag verwachten. Nogmaals ik noem de cambridge soundworks setjes geen prachtig hifi ofzo, maar het komt er veel meer in de buurt dan de logitechs.

Maarja maybe is dit niet de juiste topic voor mij om over dit soort dingen te gaan praten want voor de meeste mensen maakt het niet echt uit denk ik, want ik lees dat de meesten(bijna allemaal :P ) erg tevreden zijn over hun Z680 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sergej schreef op 12 september 2004 @ 12:38:
Nou kopen de meeste mensen zo een logitech set niet om een mooi neutraal geluid uit te pompen, het gaat vooral om harde diepe zware bassen, en scherpe harde sissende hoge tonen meestal. Als dit aanwezig is dan zit het goed O-) .
Exact :) Als het maar beukt.

Een echte bass is heel wat anders dan een monotone resonantiedreun. Dat je zo'n setje 3 huizen verderrop hoort bonken is niet omdat ie zo goed is en een harde bass kan weergeven, maar puur omdat het een enorm resonerend systeem is. Dat kan ook niet anders, want hoe wil je anders zoveel geluidsdruk uit zo'n klein kastje halen.

Een veel beter systeem met veel grotere speakers zal voor veel mensen 'minder bass geven' maar het verschil is dat een goed systeem een goed gecontroleerde bass zonder overdreven resonanties zal weergeven en geen keiharde monotone dreun :)

Probeer ik nu ze Z-680 af te kraken? Nee, niet echt. Het is een leuk systeem voor waar het voor bedoeld is: herrie bij de PC. Maar ook niet veel meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aankondiging van de nieuwe setjes staan nu ook op de front:
nieuws: Logitech komt met Z-2300, Z-5300e en Z-5500 speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Nu nog hopen dat er geen "middentonen-reflex" poortjes op de satellieten van de Z-5500 zitten >:) . Aan de voorkant zitten ze zo te zien niet, als de achterkant ook helemaal gesloten is dan gaan ze eindelijk wat vooruit denk ik. Zodra ze uitkomen zal ik wel ervoor zorgen dat ik ze beluisterd heb :P (de Z-5500 iig dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al meer informatie over deze nieuwe setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sergej schreef op 12 september 2004 @ 20:57:
Nu nog hopen dat er geen "middentonen-reflex" poortjes op de satellieten van de Z-5500 zitten >:) . Aan de voorkant zitten ze zo te zien niet, als de achterkant ook helemaal gesloten is dan gaan ze eindelijk wat vooruit denk ik. Zodra ze uitkomen zal ik wel ervoor zorgen dat ik ze beluisterd heb :P (de Z-5500 iig dan)
Dat ze maar eens een keer met tweeters gaan werken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-5500 THX Digital

505W RMS total power incl 188W sub, 4x62W & 1x69W centre
Built-in hardware decoding for Dolby Digital & DTS
10" long throw subwoofer driver with flared bass port pounds out powerful distortion-free bass
Support for 96 kHz / 24 bit digital audio streams for studio quality sound
Polished aluminium phase plug satellites combine the clarity of a tweeter with the richness and fullness of a separate mid-range
Dolby Pro Logic II creates realistic 5.1 surround sound from stereo music, movies & games
Simultaneously connect 6 audio sources including PCs, video game consoles, and DVD, CD & portable music players
6 channel direct input can be used as 3 separate stereo inputs
Digital equalisation actively adjusts frequency response in real time forthe cleanest, most accurate sound reproduction
Wireless remote control: great for use with home theatres and video game consoles
Frequency response: 33 Hz - 20 kHz
Signal to noise ratio: > 93.5 dB, typical 100
Input impedance: 8,000 ohms
Hardware decoding for Dolby Digital, DTS, and DTS 96/24 soundtracks, Dolby Pro Logic II (Movie and Music modes), 6 Channel Direct, Stereo x2, Stereo
Supported digital formats - Dolby Digital, DTS and DTS 96/24, PCM (uncompressed stereo): 44.1 kHz / 16 bit through 96 kHz / 24 bit
Source Inputs - (1) Digital optical for DVD or CD players, PlayStation 2, Xbox (Requires Xbox Advanced AV Pack or Xbox High Definition AV Pack), (1) Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards (requires coaxial cable, sold separately), (1) 6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4, or 6 channel PC sound cards OR 6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 3 stereo analog mini audio sources, like CD and DVD players, PlayStation 2, Xbox, or 2 channel PC sound cards (some devices may require stereo mini to dual RCA adapter,sold separately), (1) Analog stereo-mini (on side panel of control centre) for portable D, MP3 or MiniDisc players

Available from 15/11/04

http://www.techbuy.com.au...505W_RMS_10_inch_sub..asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik moet zeggen dat deze er wel erg nice uit ziet. Ik ben op zoek naar een mooie 2.1 speakerset en wil eigenlijk toch iets minder uitgeven dan de Klipsch Promedia. Maar als ik zo naar de prjs van deze kijk dan lijkt hij me wel duur.....ik zou eerder denken dat het de vervanger van de Z3 zou zijn.

Edit: De prijs was in Australische Dollars zag ik net. In Amerika staat ie al voor 115 Dollar: http://www.smalldog.com/product/12654078

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 13-09-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

heeft iemand enig idee wanneer dat set van die Z5500 in een 6.1 of 7.1 uitvoering komt??

5.1 is leuk, maar 6.1 / 7.1 is toch alweer een tijdje uit dacht ik zo...

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hplos.nl schreef op 13 september 2004 @ 14:14:
heeft iemand enig idee wanneer dat set van die Z5500 in een 6.1 of 7.1 uitvoering komt??

5.1 is leuk, maar 6.1 / 7.1 is toch alweer een tijdje uit dacht ik zo...
7.1 staat leuk maar je hebt er geen kont aan aangezien er haast geen 7.1 dvd's of games zijn. dus dat zou een beetje zware overkill zijn. en het zou het setje alleen maar extreem duur maken

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

nou okeej... maar 6.1 is wel leuk....

creative heeft ook van die zooi... waarom blijft logitech dan achter?

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

* dubbel post .... mijn internet is een beetje f*ck*d *p!! :X

[ Voor 92% gewijzigd door lordofthelints op 13-09-2004 18:31 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

En nou is de rest ook al weg... la maar, ik zeg al niks meer!!! :'(

[ Voor 93% gewijzigd door lordofthelints op 13-09-2004 18:33 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hplos.nl schreef op 13 september 2004 @ 18:24:
nou okeej... maar 6.1 is wel leuk....

creative heeft ook van die zooi... waarom blijft logitech dan achter?
Misschien liggen ze niet achter maar willen ze geen 6.1 omdat ze denken dat niemand het gaat kopen ofzo. Zoiets denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, de Creative 6.1 inspire6700 heeft geen echte 6.1, dus geen aparte kanaal voor de rear-center volgens de dolby digital EX specifitatie.

Hij splitst de center kanaal ook gewoon naar de rear-center, dus uit de 2centers komt precies het zelfde geluid. Hier heb je dus echt niks aan. Toch beveel ik deze set over de Z640, de creative vind ik zelf(en ik ben geen amateur) veel beter en hij is ook gewoon beter. Er zijn gewoon paar feiten die iets over de kwaliteit zeggen, ik heb het vergeleken en kan zeker zeggen dat de creative inspire 6700 duidelijk beter is dan de logitech Z640.

(en ja aan 7.1 heb je helemaal niks, je hebt er wel wat aan maar dan moet je iig een audigy2 hebben en een film die het ondersteunt. Er zijn voorlopig weinig films die het ondersteunen en laat staan games, overigens heeft het zowiezo geen zin om een game met 7.1 te gaan spelen ipv 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sergej, wat vind jij van de Klipsch GMX D-5.1 :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zijn dat nou 2 weg sattelites of is het een port die bovenin zit?

Ik moet nog een nieuwe 2.1 set hebben dus ik ga deze zeker eens beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:31:
[...]

Buren wonen 100 meter verder.. mn ouders kunnen wel behoorlijk klagen :9
Same here ;)

Ook ik ben op zoek naar wat boxen voor mn pc (aan te sluiten op mn tc - stereo). Veelal om spellen te spelen, films te kijken en muziek te luisteren. 2 vrienden van me hebben de Logitech Z-640 en zijn hier behoorlijk content over. Ik ben dan ook gewoon op zoek naar een simpel setje, en heb een budget van rond de 80 euro. Nu las ik hier ook al iets over de wat nieuwere Logitech X-530...Kunnen jullie me wat advies geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Strider schreef op 13 september 2004 @ 23:11:
Sergej, wat vind jij van de Klipsch GMX D-5.1 :)
(eigenlijk mogen we hier niet over praten, maar omdat ik de creatives over de logitechs aanbeveel zal ik toch een en ander zeggen)

Ik heb de GMX D-5.1 eerlijk gezegd nog niet spelend gehoord B) (wat stom van me zeg!). Maar Klipsch ken ik meer van hun hifi speakers, daar heb ik wel veel van gehoord en ze zijn super, behoren gewoon tot de klasse ....(....zoeits als B&W/tannoy/de duurdere wharfedale's).

Ik verwacht dan ook geen slechte pc speakers van Klipsch, en ik heb even paar plaatjes gezien nu, ook van de binnenkant en ze zien er iig super uit met een zeer degelijk versterker erin.

En no shiet hij staat nog lager geprijsd dan de Z680 ook _/-\o_

Hij zal denk ik niet zo hard op een bepaalde frequentie door blijven resoneren }:O als de logitechs :P denk ik, en zal dus niet 3straten verder hoorbaar zijn.....maar je hebt volgens mij wel een nette strakke ("strakkere dan andere setjes") bass weergave. Echt een lul ben ik ook >:) dat ik ze tot nu niet heb beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:07:

Hm vaag. Moet toch bijna wel aan een instelling van je geluidskaart liggen.
Bij mij pakt ie namelijk wel gewoon Dolby Digital via coax aan m'n nforce 2.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.