Whuzz schreef op 16 april 2004 @ 16:05:
Ik heb de laatste tijd af en toe het probleem dat ie ineens zijn sim-kaart kwijt is.
Telefoon staat gewoon, ligt stil op het buro en ineens: *tuuuut* Insert SIM Card.

Ik moet dan het klepje open doen, en hem uitzetten, dan weer aanzetten en dan doet ie het weer. Laat ik het klepje dicht, dan kan ik hem niet uitzetten.
Iemand enig idee waar dit door komt? Misschien is mijn SIM brak ofzo? T'is wel al een hele oude BEN-simkaart...
dit heb ik ook dus al een tijdje,
ik had het hier ook al eens gepost maar daar reageerde niemand op.
Bij mij is het eigenlijk alleen erger geworden. Hij doet het nu alleen nadat ik hem opnieuw boot ( na een vasthanger) meestal moet ik dan een keer of 4 proberen voordat hij ook gewoon aan blijft. De rest van de keren krijg ik na een halve minuut ineens de melding simkaart plaatsen.
ik ben laatst nog bij de orange shop geweest waar ze niet bekend waren met het probleem. Ik wilde dus weten of het aan mijn simkaart zou liggen. Maar waarschijnlijk is dat niet zo. Hij gaf me wel als tip om een stukje papier erbij te duwen zodat hij beter contact maakt. Als hij het dan nog doet ligt het waarschijnlijk aan de software ( wat ik zowieso al denk omdat het pas na ( random) een halve minuut gebeurd.
De laatste keer heb ik echt veel problemen gehad en dacht ik dat ik hem niet meer aan zou krijgen. Hij bleef gewoon op zwart beeld staan.. en kreeg hem niet eens meer aan. Na de batterij er uit gehaald te hebben en nogmaals proberen ging hij weer aan ( en kreeg ik ook weer de sim melding). Dit is overigens nadat hij al verbinding heeft gemaakt met het netwerk en het telefoonboek kun je ook gewoon benaderen.
Na dus 3 a 4x aan en uit zetten doet hij het dan weer een tijd ( meestal tot de volgende vasthanger en ik weer moet gaan booten) Maar het begon dus ook gewoon ineens dat hij die melding gaf.
Dit had ik bij de vorige firmwareversie trouwens ook ( dacht na updaten dat het dan wel weg zou zijn, maar helaas) achteraf gezien viel het mee dat hij tijdens het updaten niet die melding gaf ( na booten)