The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord! scheelt me een hoop tijd door niet verder te gaan met doorkloten!
Ik ga proberen te doen wat jij hebt gedaan en hopenlijk lukt het dan wel!
Groetjes,
Rick
Verwijderd
Ik heb met RivaTuner de kaart gesoftmod en volgens rivatuner had ik toen werkelijk 8x1 pipelines.
Na het draaien van 3dmark (score benk alweer vergeten maar die was iig hoger dan de standaard score, veel hoger) wilde ik het voor de zekerheid nog een keer doen aangezien ik er de eerste keer niet bij was. Ik zag allemaal hele kleine witte stipjes (een beetje door het beeld en verspreid) die door de mooie 3dmark beeldjes heenzaten.
Zijn dit nu de beruchte artifacts en is de softmod mislukt of ligt het aan de warmte of iets dergelijks. Ik heb 8x1 pipelines volgens RivaTuner ...
Net als in dit topic:
Hercules Radeon 9800SE softmodden handleiding
staat:
7. download/installeer rivatuner, zie je 8x1 staan? dan is je mod gelukt!
dat er in rivatuner 8x1 pipelines staat, wilt nog niet zeggen dat de softmod is gelukt.
probeer anders core/mem iets te onderclocken. dit wil soms ook helpen tegen de artifacts.
je kaart zal dan nog altijd sneller zijn 8x1 met wat onderclocken, dan wanneer je 4x1 en hogere core/mem snelheden hebt..
Verwijderd
Dus dat je net zo goed je 4x1 pipes had kunnen houden?
lol, euhh, dat merk je wel aan je 3Dmark03 scores...Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:35:
Tot hoever kun je onderclocken tot het eigenlijk niet meer rendabel is?

Verwijderd
Zou een extra koeler niet meer effect hebben of worden artifacts niet door warmte veroorzaakt? (Tsja ben nog niet zo lang in de tweakwereld bezig
Ik heb nu mijn 9800se AIW op Pro lopen door middel van omega drivers en het is goed gelukt, maar ik zit toch te overwegen om een bioshack uit te voeren, omdat het gewoon beter voelt
Kan iemand zijn ervaringen ff posten mocht die er zijn.
Ik heb overigens al de 9800pro AIW bios gevonden.
http://www.ocfaq.com/softmod/bios/A...sung28_0716.bin
Verwijderd
Ik ging naar mediamarkt om te kijken naar de prijzen van videokaarten, hadden ze daar een 9800 se met 128mb geheugen die 256 bit is. liggen voor 180 euro. Het was de laatste die ze hadden, maar ik had er nog nooit van gehoord. Ik vragen aan de verkoper: wtf is se? special edition second edition. Hij wist het ook niet, maar hij vroeg wat ik had. Ik had een geforce ti 4200 agp (128mb) van msi die ik 2 jaar geleden gekocht had. Hij zij dat het een grote verbetering zou moeten zijn. Hij op internet kijken naar core en memory snelheid en het zag er wel goed uit dacht ik. Ik naar huis, kaart erin pleuren drivers instaleren en ik merkte dus 0% verschil, het was zelfs een beetje slechter. (ik gebruikte www.pcpitstop.com als benchmark aangezien grafische kaarten alle onderdelen een beetje beinvloeden.).
Ik zoeken op tweak forum en kom erachter dat een 9800 se gewoon gaar is, vooral de 128bit versie, maar ik heb een 256 bit versie, het is mogelijk om 4 extra pipelines aan te zetten, makkelijkste met omega drivers. Die installeer ik maar er was bij mij geen optie voor 9800, alleen voor 9500 en 9700 ...
Ik koos 9700 en gehackte drivers. Daarna merkte ik gewoon 100% verschil, waar ik eerst warcraft 3 zonder deze driver op de laagste stand met redelijke fps kon spelen, speel ik nu gewoon alles op de hoogste waarden 1600x1200x32 zonder enige fps drop in grote battles. het ziet er ook beter uit.
Command en conquer generals haperde als een gek op laagste stand, nu speel ik op hoogste stand zonder problemen.
quake2 hoogste stand had ik met timerefresh ongeveer 40 fps in arena van q2dm1, nu 900 fps

3dmark03 kom boven de 4000 nu.
verder heb ik overal minder gehaper in windows enzo (mensen zeggen wel dat grafische kaarten hier niets te maken heeft, maar ik heb elke keer dat ik grafische kaarten upgrade een overal verbetering gehad. Van mijn ati 3d rage iic+ naar voodoo 3 2000, naar geforce 4 ti4200(128) naar deze radeon).
Maar toch na deze mod denk ik nog lang niet alles uit mijn kaart te hebben gehaald, het kan nog hoger zonder over te klokken.
Specs.
Duron 1300 (1314mhz)
11x118 moederbord van chaintech 7kjd ofzoiets.
512 mb ddr 1x256 pc2100 (onbekende merk) 1x256 pc2700 kingston
via chipset
40 gb maxtor 7200 rpm
meer niet nodig denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 13:45 ]
Ik snap maar weinig van je post. Je hebt zonder 'vooronderzoek' een grafische kaart gekocht bij de mediamarkt, lijkt me een beetje gokwerk. Die verkoper had je zo te zien net zo goed een FX5800 aan kunnen smeren ofzoVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:43:
Ik dacht dat ik ook maar effe een post kon doen aangezien ik ook heb gemod.

Toen kwam je erachter dat die SE bagger presteerde op standaard snelheid en 4 pipelines...dat had je dus van te voren kunnen weten. Je hebt 'm gemod naar een 9700 pro zeg je (?)....lijkt me niet erg waarschijnlijk. Bovendien heb je met de Omega drivers gewoon de mogelijkheid om voor de 9800SE-->9800 mod te kiezen. Of heb je een hele oude versie van de drivers gebruikt
Verder kan je eigenlijk alleen hogere scores halen door over te klokken (dat wil je niet) of door je mobo/processor/geheugen te vervangen. Met een mooi Nforce2 moederbord met een snelle Barton (XP2800 ofzo) en (2x) 512MB PC3200 ga je een flink sneller systeem krijgen
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Ik heb een radeon 9800 se van "canyon" (128mb 256-bit) en ik heb internet rondgezocht, en de softmod lukt volgens mij altijd op deze kaart. Ik snap verder ook niet echt het verschil tussen geforce en radeon, maar 180 euro was niet echt veel geld. en die drivers waren de nieuwste op de site, maar optie voor 9800 zat er dus niet bij... rivatuner geeft 350 8x1 aan.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:03 ]
Editen doe je met ditVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:01:
kan die bericht hierboven niet editen, dus hier nog effe iets bijgevoegd:
Ik heb een radeon 9800 se van "canyon" (128mb 256-bit) en ik heb internet rondgezocht, en de softmod lukt volgens mij altijd op deze kaart. Ik snap verder ook niet echt het verschil tussen geforce en radeon, maar 180 euro was niet echt veel geld. en die drivers waren de nieuwste op de site, maar optie voor 9800 zat er dus niet bij... rivatuner geeft 350 8x1 aan.

Canyon is een beetje onbekend merk, ik zie maar 1 vermelding in de pricewatch...
Rivatuner zegt dat je nu een pro hebt, dus je mod is wel geslaagd, ondanks dat je 9700 drivers hebt geinstalleerd
180 is nou niet echt goedkoop, voor 15 euro meer heb je een échte Sapphire 9800pro....(moet je wel een 256bits versie pakken) die met wat geluk ook nog naar een XT geflashed kan worden...
Verwijderd
Was een beetje vreemd.
Maar bij andere drivers was het gewoon een 9800gpu.
Snelheid van de zgn. 9700 was echter wel hetzelfde als normaal
3dmark geinstalleerd, hier de resultaten:
VOOR: 3652 punten
NA: 5337 punten!
Ik heb sinds gisteren een 2800+ op een a7n8x-e met 2x512 mb geheugen (2-2-2-5).
En de mod is dus gelukt
[ Voor 9% gewijzigd door Elektronicanet op 23-06-2004 18:17 ]
Nederlander in België
Ik heb het geprobeerd, het werkt niet.Iavak schreef op 21 juni 2004 @ 23:23:
Ik heb bij de topicstart gezien dat een 9800se AIW bios flash geen hack opleverd bij SmokeyTheBandit maar zijn er ook andere mensen die het geprobeerd hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door peke op 24-06-2004 10:29 ]
Simpel, de pro heeft 2 maal zo veel pipes tov de se, beide zijn even snel geclocked,Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:35:
Tot hoever kun je onderclocken tot het eigenlijk niet meer rendabel is?
<=> de pro heeft dus op de helft van de snelheid van de se net zo veel fillrate.
Conclusie: op 189MHz is een pro evensnel als een se op default speeds.
Moeilijk he.
Verwijderd
Ze zijn beide even snel geklokt alleen de SE heeft 4/8pipelines enabled
Ik haal trouwens nu 5600 3dmarks ongeveer.
Heb em overklokt zodat ie iets sneller is dan een pro maar ook iets langzamer als een XT
Mooi ertussen dus
Na het installeren van de hacked Omega drivers worden de overige 4 pipelines enabled. Dit zou dan dus betekenen dat de mod 9800SE > 9800 is, en niet 9800SE > 9800Pro zoals hier overal wordt beweerdVerwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 12:17:
Ach ja je kunt ook gewoon zeggen dat de 9800se hetzelfde is als een 9800(non-pro)
Ze zijn beide even snel geklokt alleen de SE heeft 4/8pipelines enabled
Wie kan dit even ophelderen
Ik citeer:
Tweeke schreef op 04 juni 2004 @ 20:42:
[...]
Ja, kan je gewoon zien met ATITool of Rivatuner. Mits je natuurlijk bij de installatie van de Omega drivers hebt gekozen voor de softmod.
Na een reboot zou je dan een 9800SE @ Pro moeten hebben, dus 8x1 volgens eerder genoemde progjes.
[ Voor 28% gewijzigd door Elektronicanet op 24-06-2004 13:44 ]
Nederlander in België
De mod is (mits geslaagd): 9800SE --> 9800PRO. De SE loopt op exact dezelfde core- en memoryspeeds als de PRO, enkel de hoeveelheid ingeschakelde pipelines verschilt. De 256bits SE is dus gewoon een pro met 4 i.p.v. 8 pipelines, en de mod doet niets anders dan het inschakelen van de (al dan niet defecte) pipelines. De clockspeeds veranderen NIET.Elektronicanet schreef op 24 juni 2004 @ 13:40:
[...]
Na het installeren van de hacked Omega drivers worden de overige 4 pipelines enabled. Dit zou dan dus betekenen dat de mod 9800SE > 9800 is, en niet 9800SE > 9800Pro zoals hier overal wordt beweerd
Wie kan dit even ophelderen?
Ik citeer:
[...]
Voor de duidelijkheid: De 9800 (non-pro, non-SE) heeft 8 enabled pipelines, net als de PRO, maar dan met lagere kloksnelheden (core: 340, mem: 290). Ter vergelijking, de SE's en Pro's draaien op 380/340.
Duidelijker zo?
Ik heb gevoeld voor de warmte, sommige geheugenchipjes worden behoorlijk warm (en ik heb dus niks overgeklokt). Ik heb ATITool gerund en de core laten testen, hij ging zonder problemen tot 400, maar toen heb ik 'm stopgezet omdat het geheugen nogal heet werd.
Ik kan er eventueel een tempsensor tegen houden.
Edit: de mod was dus gelukt mbv de omega drivers.
[ Voor 8% gewijzigd door Elektronicanet op 24-06-2004 18:26 ]
Nederlander in België
Verwijderd
Een duidelijke verbetering dus. Alleen bij Counter-Strike krijg ik allemaal groene blokjes in beeld, en ook in mn browser helemaal bovenaan bij tekst.
Nu mijn vragen:
-Kan ik dit wegkrijgen ?
-Is mijn mod mislukt ?
-Heb ik nu een pro met zon verbetering in 3dmark ?
Alvast bedankt
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 17:50 ]
je hebt pech, de mod is mislukt.
Verwijderd
Weet je het zeker ?
Kan ik dit niet weg werken, met lagere clockfrequente, of iets met Z...wat ik in het topic las.
Zo ja, hoe ?
Nee dat gaat niet, je kan ze verminderen maar nooit volledig wegdoen, je hebt dus een gewone se.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:33:
[...]
Weet je het zeker ?
Kan ik dit niet weg werken, met lagere clockfrequente, of iets met Z...wat ik in het topic las.
Zo ja, hoe ?
je kan gewoon proberen je core/mem snelheden omlaag te gooien...
wellicht dat dit de artifacts kan verhelpen.
gewoon proberen en je komt er achter..
onderclocken met 8 pipelines is meestal nog veel sneller dan normale core/mem snelheden met 4 pipelines.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De AIW en er is ook een 128bitt versie van Sapphire dus die in iedergeval niet nemen maar verder zit er volgens mij niet veel verschil tussen. Ik zelf heb een clu3d en daar is het gelijk goed bij gelukt werkt helemaal perfect. Het is ook een kwestie van gelukVerwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 13:07:
Zijn er nou nog verschillende versies van de SE? Weet iemand of die van gistron.com de goede is?? (van powercolor). En als die softmod niet werkt kan de bios flashen van een 9800 pro wel werken of werkt dat dan waarschijnlijk ook niet en zitten er nog risico's aan het flashen. En als de softmod gelukt is moet je hem dan ook nog koelen??
Verwijderd
http://www.gistron.com/scripts/producten.php?cat=7#41000
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 15:08 ]
Nu is het probleem dat ik artifacts krijg na de softmod (er staat wel 8x1 pipelines) maar ook met find max core en find max mem (van ATiTool) verschijnen er naar mijn mening al snel artifacts. De kaart voelt ook vrij warm (lees: best heet) aan.
Zelfs de achterkant van de kaart (die zwarte vierkante blokjes) worden vrij warm.
Op de kaart zit natuurlijk nog garantie en hoe veilig is het om de koeler eraf te halen en een CPUkoeler ervoor in de plaats te zetten?
(Zou een standaard 2600+ koeler voldoen? En wat op de memchippies?)
T was bedoeld als edit maar ik kan het nu net zo goed hier zetten:
Tis een 1800+ koeler van AMD, niet echt boeiend maar anders staat hier hetzelfde als hierboven

[ Voor 82% gewijzigd door SH4D3H op 30-06-2004 20:04 ]

Past dit ding eigenlijk op een se AIW? Ik heb nu een zelfgemakt blokje op de core maar de kaart wordt nog superheet.
[ Voor 23% gewijzigd door peke op 03-07-2004 10:51 ]
Als ik met rivatuner mijn ati2mtag.sys wil modden om 9800 capabilities te krijgen zegt ie:
Wat wil ie daar mee zeggen?This file is not certified to use with this patch script, therefore it may not function properly. Are you sure you want to continue.
Kan je rustig negeren, niets ernstigs in ieder gevalSH4D3H schreef op 06 juli 2004 @ 20:19:
Eej mensjes nog even een vraagje.
Als ik met rivatuner mijn ati2mtag.sys wil modden om 9800 capabilities te krijgen zegt ie:
[...]
Wat wil ie daar mee zeggen?
Ik kreeg die melding ook, en het heeft niets afgedaan aan het feit dat mijn SE al weer een maand probleemloos Pro is
Nee, volgens mij alleen de C variant.corpseflayer schreef op 02 juli 2004 @ 21:57:
Zalman ZM80-HP VGA Cooler
[afbeelding]
Past dit ding eigenlijk op een se AIW? Ik heb nu een zelfgemakt blokje op de core maar de kaart wordt nog superheet.
Nederlander in België

• Gewicht: 400 gram
• Materiaal: Aluminium
• Oppervlakte: 1300 cm²
• Past op elke kaart met mounting holes
• Gebruik van OP1 fan wordt aangeraden, wat op dit model standaard niet aan te brengen is
Zalman ZM80C-HP

• Gewicht: 325 gram
• Oppervlakte: 1200 cm²
• OP1 fan aangeraden
Zalman ZM80D-HP Laatste model

• Gewicht: 350 gram
• Oppervlakte: 1350 cm²
• Heeft twee heatpipes ipv één
• Komt standaard met mem-heatsinkjes
• OP1 fan aangeraden
Let er bij allemaal wel op dat overklokken wordt afgeraden,
mede om het feit dat Zalman vooral op stilte is gericht.
Persoonlijk zou ik, als ik moest kiezen, voor het laatste model gaan: de ZM80D-HP
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Zelfs op High komt ie nog niet boven m'n andere fans uit (Spire Whisperrock IV en Ultra Silent voeding)
O ja, ik heb de stock-koeling heel gehouden (met gemak), dus mocht ik ooit een beroep op de garantie moeten doen, dan zet ik gewoon de stockkoeling er weer op
[ Voor 35% gewijzigd door Elektronicanet op 07-07-2004 12:33 . Reden: garantiegebeuren ]
Nederlander in België
Verwijderd
alvast bedankt weer heren,
greetz (een huilende) G@pster
Edit: Ik hoor net dat het wil zeggen dat de 4 extra pipes gewoon beschadigd zijn..? Kan ik dan niet gewoon terug naar de winkel en zeggen dat ik een kapotte kaart heb gehad?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 14:27 ]
Verwijderd
Gaat dit hele topic niet over het feit een SE naar Pro om te gooien, dmv van de ander 4 juist weer aan te zetten?Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:47:
Nee dat kan NIET, een SE is gewoon een kaart met 4 pipelines. Waarbij de andere 4 het dus meestal NIET doen anders was het wel een Pro.
Helaas bij hem waren de andere 4 pipes dus echt kapot.
* SinergyX heeft succelvolle 8 pipes 9800SE AIW
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Nee dat kan niet, wat je misschien wel kan is de verkoper smeken om de se te ruilen voor een echte pro (mits bijbetaling of course) onder het mom "het ding is veel te traag".Edit: Ik hoor net dat het wil zeggen dat de 4 extra pipes gewoon beschadigd zijn..? Kan ik dan niet gewoon terug naar de winkel en zeggen dat ik een kapotte kaart heb gehad?
Of je verkoopt 'm met een zo klein mogelijk verlies aan een particulier (niet-wetenden vallen voor '9800'corpseflayer schreef op 07 juli 2004 @ 20:44:
[...]
Nee dat kan niet, wat je misschien wel kan is de verkoper smeken om de se te ruilen voor een echte pro (mits bijbetaling of course) onder het mom "het ding is veel te traag".
Verwijderd
damnit, nouja, ik ga toch maar wat proberen denk ik, en anders maar genoegen nemen met slechts een "gewone" 9800SE

- Hercules 9800SE AIW
- Core : 380 MHz
- Mem : 300 MHz (600 MHz)
- Hercules 9800 Pro
- Core : 380 MHz
- Mem : 340 MHz (680 MHz)
- Hercules 9800 XT
- Core : 412 MHz
- Mem : 365 MHz (730 MHz)
Je zal je kaart ook moeten OC'en om er een 'echte' pro van te maken
Maw alleen de softmod maakt nog geen PRO
[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 07-07-2004 23:52 ]
Ik zou die se toch wegdoen hoor, ik heb nu 10 maand mijn niet modbare se en merk wel al dat de framerates drastisch omlaag gaan met de nieuwste games. Als de pro toch maar 200 kost ga je beter terug naar de winkel en vraag je beleefd of je de kaart mag ruilen voor een pro mits de kleine bijdrage.
Tsja, ik wil er een leuke 1800+ AMD koeler opzettenSH4D3H schreef op 28 juni 2004 @ 23:23:
Kheb een maandjuh of wat geleden nog maar een Hercules 9800 SE AIW gekocht na het succes van de eerste.
Nu is het probleem dat ik artifacts krijg na de softmod (er staat wel 8x1 pipelines) maar ook met find max core en find max mem (van ATiTool) verschijnen er naar mijn mening al snel artifacts. De kaart voelt ook vrij warm (lees: best heet) aan.
Zelfs de achterkant van de kaart (die zwarte vierkante blokjes, het geheugen dus) worden vrij warm.
Zou het probleem bij de warmte kunnen liggen?
Probleempje :

Hoe krijg ik die eraf zodat die er weer op kan?
En wat is het beste materiaal om die 1800+ koeler te monteren?
Kleine schroeven met rubber ertussen? Maar die gaatjes zijn wel klein ...
Verwijderd

Als je hem met de schroeven wil vastmaken moet je de core spacer laten zitten, anders plooit het pcb mee tijdens het stevig vastschroeven (heb ik ondervonden).SH4D3H schreef op 08 juli 2004 @ 09:55:
[...]
Tsja, ik wil er een leuke 1800+ AMD koeler opzetten
Probleempje :
[afbeelding]
Hoe krijg ik die eraf zodat die er weer op kan?
En wat is het beste materiaal om die 1800+ koeler te monteren?
Kleine schroeven met rubber ertussen? Maar die gaatjes zijn wel klein ...
De afstand tussen de core en HS moet je dus overbruggen met koelpasta, niet ideaal maar wel beter dan de spacer araf halen en kans hebben om je core/pcb te slopen.
Die gaatjes zijn wel erg klein ...
En graag nog wat tips over hoe een andere koeler te monteren? Kleine schroeven met een rubbertje erom?
Nederlander in België
Dat is het idd -> ik wil hem niet slopen want das toch weer 200 weggegooide euries dan. Maar kan ik die pinnetjes 'normaal' loskrijgen of moet ik ze forceren met een tang ofsow? Afknippen dus ...corpseflayer schreef op 08 juli 2004 @ 23:02:
Man, blijf er gewoon af als je het niet weet of niet ziet zitten, schroef gewoon het fannetje los en hang een 60 mm fannetje vast met rekkertjes of tie wraps onder de standaard HS, op die manier heb je toch nog een betere koeling en kan je niks slopen.
En met welk materiaal kan ik een koeler erop zetten die niet permanent is...
Kleine schroefjes? Met die standaardveertjes en een beetje rubber ofsow?
Bvd
koop een goed 60mm fannetje en hang er op je blokje met tie wraps of rekkertjes.
Verwijderd
ik ben gisteren overgegaan naar catalyst 4,7 ipv 4.6, zou dat de oorzaak zijn? Ik kijk even aan of dit probleem zich vaker voordoet, anders ga k ns terug naar 4.6
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 08:38 ]
Verwijderd
Bij een VGA silencer zal hij nog steeds die heatsink eraf moeten halenElektronicanet schreef op 08 juli 2004 @ 23:07:
Koop de VGA silencer. Dat ding kost inclusief verzendkosten ong. 20 euro en koelt perfect
moet je die pinnetjes knippen of kun je ze toch inknijpen?
En het gaat me niet om een paar MHz het gaat me om 4 pixelpipes;
als ik die aanzet wordt ie nog warmer dan nu en dan krijg ik artifacts,
evenals bij het licht overklokken via bv atitool duiken er na een paar MHzjes al artifacts op ...
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 09-07-2004 10:54 ]
Nederlander in België
Verwijderd
Nu nog ff het bevestigen van mijn 1800+ koeler
Hoe kan ik dat het beste doen?
Met een paperclip aan de slag gaan?
alleen een lullig ding: mijn broer (gapster) heeft dus pech gehad, die van hem deed het dus niet en we hadden ze samen gekocht en heeft mij deze kaart gegeven

daar was hij niet echt blij mee...
maargoed, met atitool heb ik 7 en een half uur lopen "search artifact"en en geen enkel probleempje ofzo!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
ikheb net Wolfenstein: Enemy Territory geïnstalleerd, 1.02 patch erover enzo en toen wilde ik spelen en kreeg ik het volgende:
1
| GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem |
ik heb dus die softmod die het goed doet, 2.5.51 omega drivers... DirectX 9b en Prince of persia: Sands of time en GTA Vice City doen het wel gewoon op 1600x1200....
iemand enig idee?
moest ik de nieuwste DirectX en ATi Drivers installeren eer ie het deed
dan issie niet meer gemod
Nederlander in België
Verwijderd
Verwijderd
Hun hebben ook softmod.
Of een kijkje nemen op OCFaq voor de originele Catalyst met softmod.
Edit: TerranGhost, je bent me net te snel af
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 22:04 ]
//edit: probleempje! ik heb hier op ocfaq die drivers (4.7) gedownload alleen daar zat dus zoals ik op de site zag geen 9800SE mod bij... Wel stond daar een geëdite "ati2mtag.sys" maar waar moet ik die wanneer toepassen om die mod te applyen?
tnx already!
[ Voor 67% gewijzigd door stevenP op 11-07-2004 22:22 ]
Verwijderd
Wil nog wat aanvullen.stevenP schreef op 11 juli 2004 @ 22:17:
*stevenp gaat die andere drivers dan proberen, laat straks een rapport achter
De allernieuwste drivers van DNA (based on 4.7) heeft nog geen softmod functie.
Ik zou dan voor 1 build lager gaan
ATi Catalist downloaden en installeren,
RivaTuner patchje over ati2mtag.sys en dan issie weer gemod
Verwijderd
Op http://softmod.ocfaq.com/download.php deze: Softmodded Catalyst Package downloaden. Direct link: http://69.93.129.141/soft...-8-03-040610a-016126c.exestevenP schreef op 11 juli 2004 @ 22:17:
*stevenp gaat die andere drivers dan proberen, laat straks een rapport achter
//edit: probleempje! ik heb hier op ocfaq die drivers (4.7) gedownload alleen daar zat dus zoals ik op de site zag geen 9800SE mod bij... Wel stond daar een geëdite "ati2mtag.sys" maar waar moet ik die wanneer toepassen om die mod te applyen?
tnx already!
Deze drivers zijn aangepast en activeren de 4 andere pipelines, enige verschil met de originele Catalyst drivers is de softmod.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:09 ]
hey maar er staat volgens mij dat dat juist NIET zo is:Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:08:
[...]
Op http://softmod.ocfaq.com/download.php deze: Softmodded Catalyst Package downloaden. Direct link: http://69.93.129.141/soft...-8-03-040610a-016126c.exe
Deze drivers zijn aangepast en activeren de 4 andere pipelines, enige verschil met de originele Catalyst drivers is de softmod.
dus het is niet alleen de drivers installeren maar ook ergens een .sys replacen maar WAAR en WANNEER is mijn vraag...Catalyst 4.7 v6.14.10.6458
(including overclocking for 9000/9200/9550/9600)
------------------------------------------------------------------------------------
Patched ati2mtag.sys (9500 -> 9700 and 9800SE -> 9800)
btw, tnx already!
[ Voor 109% gewijzigd door stevenP op 12-07-2004 07:45 ]
Verwijderd
Je installeert gewoon de catalyst drivers. Eenmaal geïnstalleerd ga je naar de veilige modus en overschrijf je dat .sys bestand met de gewijzigde versie van riva tuner. Vervolgens zijn dan 8 pipelines actief al dan niet werkendstevenP schreef op 12 juli 2004 @ 07:39:
[...]
hey maar er staat volgens mij dat dat juist NIET zo is:
[...]
dus het is niet alleen de drivers installeren maar ook ergens een .sys replacen maar WAAR en WANNEER is mijn vraag...
btw, tnx already!
Neej? Dan is het bestand dus gewo0n gebleven
En als 't softmodden niet lukt...is dan meteen je kaart kapot
edit : en krijg je bij elk van deze merken zo'n ATi afstandsbediening erbij
[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 12-07-2004 11:59 ]
Ze zijn allemaal gelijk, kies de goedkoopste.Weet iemand waar die Hercules kaart nog te krijgen is? Of is een Club 3D of Saphire kaart net zo goed of beter als de Hercules
Zoek ff de pricewatch door.
NeenEn als 't softmodden niet lukt...is dan meteen je kaart kapot
Geen idee, bij de Hercules iig wel want die heb ik ook.en krijg je bij elk van deze merken zo'n ATi afstandsbediening erbij
[ Voor 5% gewijzigd door peke op 12-07-2004 12:13 ]
Verwijderd
Klopt, maar die kan/kon (weet niet of ze het nog hebben) je er voor 20 € wel bij kopen.g00fy schreef op 12 juli 2004 @ 13:13:
Net even Computerland aan de lijn gehad, en bij de enige Club3D All in wonder die ze nog hebben (9800SE) zit _geen_ afstandsbediening
Nederlander in België
Verwijderd
Ik heb em ook daar gekocht.g00fy schreef op 12 juli 2004 @ 13:13:
Net even Computerland aan de lijn gehad, en bij de enige Club3D All in wonder die ze nog hebben (9800SE) zit _geen_ afstandsbediening
En heb de afstandsbediening gewoon erbij gekocht
Ook bij computerland dan? wat koste die en was dat ook n echte Ati remote ?Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:20:
[...]
Ik heb em ook daar gekocht.
En heb de afstandsbediening gewoon erbij gekocht
edit : volgens een medewerker van PCL is de AIW 9800SE altijd 128bit qua geheugen, dit klopt toch niet
[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 12-07-2004 13:24 ]
raar dat ze daar dan zeggen dat je extra .sys bestand moet replacen...Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 12:42:
Als je die OCfaq drivers installeerd is hij dus gesoftmod, je hoeft verder niks te doen. Dus ook geen .sys bestandjes te verplaatsen. Gewoon die driver en je bent klaar.
--SH4D3H, tnx voor de info!
en een ati remote wonder kost geloof ik 25 pleuro ofzo...
Nee hoor, de mijne is 256bit, waarschijnlijk zijn er haast geen 9800se kaarten meer in omloop met een 256bit bus.g00fy schreef op 12 juli 2004 @ 13:21:
[...]
Ook bij computerland dan? wat koste die en was dat ook n echte Ati remote ?
edit : volgens een medewerker van PCL is de AIW 9800SE altijd 128bit qua geheugen, dit klopt toch nietIk wil wel zeker weten dat ik de goede koop namelijk...
De nieuwe besparing is nu een goeie pro core met een slechte(128bit) bus ipv omgekeerd.
Verwijderd
Je krijgt de Club3D ATi Radeon 9800SE 128mb en 256bitsg00fy schreef op 12 juli 2004 @ 13:21:
[...]
Ook bij computerland dan? wat koste die en was dat ook n echte Ati remote ?
edit : volgens een medewerker van PCL is de AIW 9800SE altijd 128bit qua geheugen, dit klopt toch nietIk wil wel zeker weten dat ik de goede koop namelijk...
En het is echt de remote control van ati.
Het is de ATi Remote Wonder.
Ojah.. de mod werkte bij mij perfect
weet je zeker dat ie 256bit is? dat kon ie me niet vertellen namelijk....tis geen retail ook, klopt datVerwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:08:
[...]
Je krijgt de Club3D ATi Radeon 9800SE 128mb en 256bits
En het is echt de remote control van ati.
Het is de ATi Remote Wonder.
Ojah.. de mod werkte bij mij perfect
wat kosten die dan volgens jou ? en bij die oem versie zitten wel alle kabels erbij iig.g00fy schreef op 12 juli 2004 @ 18:11:
[...]
weet je zeker dat ie 256bit is? dat kon ie me niet vertellen namelijk....tis geen retail ook, klopt dat
Verwijderd
Ik ben er zeker van dat het 256bit is.g00fy schreef op 12 juli 2004 @ 18:11:
[...]
weet je zeker dat ie 256bit is? dat kon ie me niet vertellen namelijk....tis geen retail ook, klopt dat
ik heb nog een screenshot van Rivatuner voor als je me niet geloof
Het is idd de bulk versie (dus niet in doos) maar alle benodigde kabels krijg je erbij.
Zelfs een soort scart input naar je All-In-Wonder (met rood geel en witte stekkers), en de stroom voor de fan enz..
wil t gewoon zeker wetenVerwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:41:
[...]
Ik ben er zeker van dat het 256bit is.
ik heb nog een screenshot van Rivatuner voor als je me niet geloof
[afbeelding]
Het is idd de bulk versie (dus niet in doos) maar alle benodigde kabels krijg je erbij.
Zelfs een soort scart input naar je All-In-Wonder (met rood geel en witte stekkers), en de stroom voor de fan enz..
of gaat het hier om een andere waarde?
[ Voor 19% gewijzigd door stevenP op 12-07-2004 21:16 ]