[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:35:
Wie kan voor mij de volgende bios online zetten of een goede link geven, want de links in dit topic zijn dood.

Hercules Radeon 9800 "XT" SE AIW 128MB Samsung bios.
Ik heb wel ooit een XT bios in mijn hercules geprobeert te flashen maar dat gaf zwart, een bios zoals jij zegt ben ik nog nooit tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floep schreef op 28 mei 2004 @ 10:57:
[...]

Ik heb wel ooit een XT bios in mijn hercules geprobeert te flashen maar dat gaf zwart, een bios zoals jij zegt ben ik nog nooit tegengekomen...
Oke dus niet echt een goed idee om het flashen naar XT.

Bios staat trouwens op eerste pagina in dit topic:
[rml]G_M_C in "[ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee is goed hoor, alleen de uitvoering wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Voor de AIW bleek een bios flash geen hack op te leveren ook niet na het solderen van weerstanden @ gpu dus deze werkt niet voor de AIW SE kaartjes ( Geprobeerd door Smokey the bandit met een 9800 Pro AIW Bios )
Hier staat toch echt dat het niet werkt, wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm , heb me Powercolor 9800se proberen te softmodden , helaas niet gelukt :(

4 overige pipelines zijn beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukwekkend ik heb ff de softmod van omega geprobeerd, ben van 3688 3mark03 met de laatste catalyst naar 5307 punten met laatste omega!!

edit:
ik zie net dat ik bij menu van far cry gelijk al zwarte puntjes heb, betekent dat dat de kaart niet koel genoeg is?, dat zou betekenen dat als ik voor 30 € zon zalman+koeler geval koop, dat ik gewoon een pro van mn radeon kan maken. Lekker makkelijk via softmod!

Hoe kan het eigenlijk dat ik artifacts/zwarte puntjes heb bij far cry, en niks vreemds zag bij 3dmark03? Gewoon dat ie dan op een gegeven moment te warm wordt of ligt het gewoon aan car cry zelf. Ben nu weer terug naar catalyst 3.5. Als ik weer geld heb ga ik zon zalman monteren op mn kaartje. Relax om te weten dat ik mn kaart zo makkelijk kan upgraden.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Nope, ik heb artifacts in 3dmark03 en niks in Far Cry, dus artifacacts op default speed = altijd slechte sample.
Ik ga later wel nog eens een volt mod proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het dus goed begrijp, heeft extra goede koeling geen zin. Hmm jammer. Het leek zo makkelijk :P Toen ik mn comp herstartte was heel mn beeld verpest. Was ik wel een beetje van geschrokken. Heb toen comp uitgezet raam open, kast open, en de boel laten afkoelen. Nu doet alles weer normaal icm catalyst 3.5 Ik had zelfs al bij scherm bios, blokjes, dat lijkt me duidelijk een te warme kaart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:51:
Als ik het dus goed begrijp, heeft extra goede koeling geen zin. Hmm jammer. Het leek zo makkelijk :P Toen ik mn comp herstartte was heel mn beeld verpest. Was ik wel een beetje van geschrokken. Heb toen comp uitgezet raam open, kast open, en de boel laten afkoelen. Nu doet alles weer normaal icm catalyst 3.5 Ik had zelfs al bij scherm bios, blokjes, dat lijkt me duidelijk een te warme kaart toch?
Dat kan je makkellijk te weten komen door je case ff open te laten en je kaart op 300MHz gpu speeds te zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel kan zon kaart nou gemiddeld hebben voordat hij het loodje legt? Ik ben momenteel beetje heel erg blut en kan het me niet veroorloven om mn kaartje te slopen :P Zou een extra case fan vlak boven mn radeon helpen?

Ik heb twee plekken waar ik mn fans kan plaatsen in mn BX kast. Moet ik die fans dan laten zuigen of blazen? Wat is het meest effectief? Overal op het forum lees ik dat ik voorin mn kast moet laten blazen en achterin kast laten zuigen. Ik heb echter alleen achterin plek voor een koeler :? Zo'n zalman passief ding voor mn radeon vind ik nog even te drastisch/duur :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/2.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@ Yalhambra: Ik zou iig één van de 'blowholes' gebruiken door er een Fan in te plaatsen die naar buiten blaast. Het liefst de bovenste, want warme lucht stijgt immers. :)

/Tweeke krijgt morgen een Club3d Radeon 9800SE! :9
En nu hopen dat ie 8 werkende pipelines heeft, en op Pro speeds wil werken. Ik ben van plan de nieuwste Omega-drivers te gebruiken voor de mod.

Een pro-bios is dan niet meer nodig toch? Het is toch óf een Pro-bios, óf een pro-driver :?

Ben erg benieuwd of mijn voeding (300watt AOpen) de videokaart gaat trekken... :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de bovenste een fan naar buiten laat blazen, heeft dat dan invloed om de temp van mn radeon, want daarom wil ik een fan plaatsen. Ik heb geen fans om uit te proberen. Hoe controleren jullie eigenlijk de temp van je radeon? Welke externe temp meter is het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Het lijkt me dat de algehele kast-temperatuur dan naar beneden gaat, en dus ook die van je Radeon...maar veel invloed zal het inderdaad niet hebben.

Je zou ook kunnen overwegen om een slotcooler onder je Radeon te hangen, die de hete lucht direct uit je kast zuigt. Schijnt best effectief te zijn, maar niet de meest stille oplossing. Ligt ook aan de fan natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.mikhailtech.com/articles/cooling/sc080180/sc080180-05.jpg

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik heb dezelfde kast als dat erdaar boven staat die chieftec.

Ik heb in alle ( vakjes ) waar maar kan koeling gezet ook heb ik een zalman koeler op me 3dkaart met fan zitten en nog loopt me pc om de 3 uur vast. Alles getest maar mijn voerige hardware werkt perfect.

zodtra ik een andere 3dkaart erin stop dan heb ik geen last maar met die 9800se alleen maar problemen.

Op die zalman koeler heb ik artic silver 5 gesmeert 1 tubetje om precies te zijn.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of zal mijn kaart gewoon KAPOET zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm ik heb net softmod geactiveerd van omega drivers. Kast open. Raam in kamer open voor koele lucht. Grote ventilator op computer gezet. Alles is behoorlijk koel. Computer uitgezet, zodat alles is afgekoeld. Toen opgestart en far cry gestart, weer de zwarte puntjes.... Misschien toch een "slechte"radeon 9800se

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gatygun schreef op 01 juni 2004 @ 14:03:
Ik heb dezelfde kast als dat erdaar boven staat die chieftec.

Ik heb in alle ( vakjes ) waar maar kan koeling gezet ook heb ik een zalman koeler op me 3dkaart met fan zitten en nog loopt me pc om de 3 uur vast. Alles getest maar mijn voerige hardware werkt perfect.

zodtra ik een andere 3dkaart erin stop dan heb ik geen last maar met die 9800se alleen maar problemen.

Op die zalman koeler heb ik artic silver 5 gesmeert 1 tubetje om precies te zijn.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of zal mijn kaart gewoon KAPOET zijn.
loopt de boel vast met een overclock? of gewoon met catalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:03:
Ehm ik heb net softmod geactiveerd van omega drivers. Kast open. Raam in kamer open voor koele lucht. Grote ventilator op computer gezet. Alles is behoorlijk koel. Computer uitgezet, zodat alles is afgekoeld. Toen opgestart en far cry gestart, weer de zwarte puntjes.... Misschien toch een "slechte"radeon 9800se
Je hebt idd net zoals ik een slechte, je kan nog altijd ff proberen downclocken, probeer eens met een gpu speed van 200MHz (komt overeen met 400MHz op SE) en kijk of het nu werkt, als het niet werkt kan je nog altijd w88 tot ik een volt mod gedaan heb en mocht het helpen kan jij dat dan ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht jouw volt mod wel ff af :) Ik speel momenteel toch niet veel spelletjes, dus het heeft allemaal niet zon haast. Maar het leek even erg makkelijk met zon softmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die problemen die jij beschrijft heb ik niet met de softmod....
Me softmod werkt echt prima, ook gewoon op 380/680 zoals die Peak Radeon hoort te lopen.

oja, nog een vraagje.... Als je je kaart naar een pro flashed, moeten je dan juist niet de Omega drivers met hack gebruiken of nogsteeds wel? Ik krijg met flashen rare blokken/strepen (met softmod driver), met de softmod niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me dat je dan gewoon de catlyst drivers kunt gebruiken. En eh, Roel werkt het bij jou met de standaard koeler?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:50:
Lijkt me dat je dan gewoon de catlyst drivers kunt gebruiken. En eh, Roel werkt het bij jou met de standaard koeler?
Ja, werkte gewoon met de standaard koeler....

Heb nu wel een ZM80C-HP erop voor die 50Mhz op de core extra, maar 8 pipes doet die gewoon met standaardkoeling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog even de riva tuner manier geprobeerd. Hij geeft mooi 8x1 in de tuner, maar nog steeds zwarte puntjes in far cry. Ik ga het lekker opgeven denk ik, gewoon pech met mn exemplaar van de 9800SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:35:
Ennuh ik zag bij computerland.nl de Club3D ATi Radeon 9800SE 128 MB All-in-Wonder voor EUR199,--
Lekker goedkoop dus (toch?), en zo te zien is deze kaart ook makkelijk de modden naar ene Pro.

Maar wordt de Club3D's versie met een afstandsbediening geleverd (net als de Hercules)?
Ik koop em namelijk omdat ik ook een TV-Tuner nodig hebt.
Deze kaart wil ik ook gaan kopen. Kan iemand de vraag over de afstandsbediening beantwoorden, want straks in m'n thuisbioscoop heb ik dat wel nodig >:) (ThaDemon moet het weten nu ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 02-06-2004 10:12 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Woei, ik heb mn Club3d Radeon 9800SE binnen. 139 euro bij Yorcom...echt een superprijs :)
Ik ga 'm zo installeren/softmodden. Ik edit wel even als het gelukt is.

Shit, de 1e keer booten na het installeren van de Omega-drivers (meteen de hacked geprobeerd) gaf al een beeldscherm op zwart (videokaart schakelde zichzelf uit). Zou dat een hitteprobleem kunnen zijn of kan ie ook helemaal uitvallen omdat de 8 pipelines niet werken :?

Ik ga het iig nog een keertje proberen...

[ Voor 51% gewijzigd door Tweeke op 02-06-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Tweeke schreef op 02 juni 2004 @ 10:57:
Woei, ik heb mn Club3d Radeon 9800SE binnen. 139 euro bij Yorcom...echt een superprijs :)
Wow goedkoop :D Zit er een afstandsbediening bij :?
Geen AIW zie ik :P Sorry :+

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 02-06-2004 11:17 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 02 juni 2004 @ 10:57:

Shit, de 1e keer booten na het installeren van de Omega-drivers (meteen de hacked geprobeerd) gaf al een beeldscherm op zwart (videokaart schakelde zichzelf uit). Zou dat een hitteprobleem kunnen zijn of kan ie ook helemaal uitvallen omdat de 8 pipelines niet werken :?

Ik ga het iig nog een keertje proberen...
Lijkt mij de hitte, bij mij werd ie ook behoorlijk warmer met de gehackte drivers, waardoor ik zelfs blokjes in de bios kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Hmm, het zou idd de hitte kunnen zijn, of misschien toch de voeding (300watt AOpen)?
Ik plaats er wel even 12CM deltafan onder die het geheel een beetje koel kan houden.

Is het trouwens mogelijk om te softmodden, en voordat je reboot de kloksnelheden van de radeon veranderd, zodat ie niet opstart met de pro-snelheden maar met lagere instellingen... ?

Nog een vraagje: mocht ik een SE met beschadigde pipelines hebben, is het dan normaal dat ie niet eens Windows (XP) in komt? Zou ie niet gewoon moeten booten en dan checkers geven ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik beschadigde pipelines. (allemaal vage zwarte puntjes in Far Cry na softmod) Hij start verder wel netjes op, maar als ik hem te lang belast krijg ik ook in windows vern**kt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat het een hitteprobleem is, ik denk zelf namelijk van niet omdat mijn kaart na activatie nog genoeg koeling over had om de 422Mhz te halen. Toen werd die wel heel heet, maar nogsteeds geen artifacts })

Je hebt dus denk ik een slecht excemplaar :(

Hoe kan het trouwens ooit dat de helft van die pipes niet werkt en een chip toch werkt? Zijn die pipelines zo lastig te produceren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 02 juni 2004 @ 14:11:
Is het trouwens mogelijk om te softmodden, en voordat je reboot de kloksnelheden van de radeon veranderd, zodat ie niet opstart met de pro-snelheden maar met lagere instellingen... ?

Nog een vraagje: mocht ik een SE met beschadigde pipelines hebben, is het dan normaal dat ie niet eens Windows (XP) in komt? Zou ie niet gewoon moeten booten en dan checkers geven ofzo :?
De softmod(driver) zorgt bij mij niet voor prosnelheden, puur activatie van de overige 4 pipes.
Als je de bios flashed kan je de instellingen van de bios aanpassen, bijvoorbeeld hier een aangepaste versie downloaden:http://softmod.ocfaq.com/bios.php

Mocht je een brakke kaart hebben, dan zal je dat snel genoeg merken. Bij de pro bios werd me kaart sloom in de bios + checkers in 3dmark2k3, bij de XT bios boote die helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:55:
Raar dat het een hitteprobleem is, ik denk zelf namelijk van niet omdat mijn kaart na activatie nog genoeg koeling over had om de 422Mhz te halen. Toen werd die wel heel heet, maar nogsteeds geen artifacts })

Je hebt dus denk ik een slecht excemplaar :(

Hoe kan het trouwens ooit dat de helft van die pipes niet werkt en een chip toch werkt? Zijn die pipelines zo lastig te produceren ofzo?
Ik heb waarschijnlijk een slecht exemplaar ja....hij komt met geen mogelijkheid in windows :|
Ik heb er nog wel even een Club3 9800pro (hynix) bios in geflashed, tegen beter weten in (kapot blijft kapot).

Eens kijken of ik mn gloednieuwe kaart maar weer kan verkopen (met zo min mogelijk verlies) om het nog een keer te proberen met een ander.... :Y)

Kaartje doet trouwens wel 430/375 stabiel @ stock-cooling en dat is toch vrij netjes lijkt me :)
Alleen nog lang niet snel genoeg voor Far Cry @ very high....
Die pipelines zijn blijkbaar 1 van de gevoeligste onderdelen van het bakproces, en er zullen er dus regelmatig een paar mislukken. En is er 1 of meer stuk dan is het --> SE. Alles wat ze dan nog te kort hebben aan SE's wordt gemaakt van 'perfecte' chips. Hoe beter het productieproces, hoe meer 'perfecte' kaarten :)
offtopic:
Als er hier nog tweakers zijn die een 9800SE met 8 werkende pipelines (zonder artifacts) hebben dan mag je me mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik krijg nu op default speeds met mijn se (4 pipes dus) blokjes in mijn beeld, vroeger was dat niet, mijn geheugen heb ik nooit overclocked, alleen de core naar 400MHz en er zit zelfs een grotere koeler op.
Mijn radeon op sterven? Ik hoop het niet want mijn garantie is weg na het verwijderen van de spacer en de standaarkoeling. :(
/e/
Boosdoener was ditmaal een soft mod file om naar 9700 pro te modden dat ik ooit probeerde, dat ging niet goed dus ik nam weer de 9800 soft mod, ondanks de omschakeling naar 9800 kreeg ik toch nog errors in ut2004.
Drivers herinstalleren en hij doet het weer. :)

[ Voor 30% gewijzigd door peke op 04-06-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Ik heb mijn kaart al gesoftmod, dus alleen de software, klopt het dat hij nu al iets anders hoort te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Ik heb dus die Omega drivers erop gedaan, maar nog niet de bios gehackt, zou ik nu al kunnen zien of ik beschadigde pipelines heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Fernoráto schreef op 04 juni 2004 @ 17:26:
Ik heb dus die Omega drivers erop gedaan, maar nog niet de bios gehackt, zou ik nu al kunnen zien of ik beschadigde pipelines heb?
Ja, kan je gewoon zien met ATITool of Rivatuner. Mits je natuurlijk bij de installatie van de Omega drivers hebt gekozen voor de softmod.

Na een reboot zou je dan een 9800SE @ Pro moeten hebben, dus 8x1 volgens eerder genoemde progjes. Staat er 4x1 dan heb je iets niet goed gedaan, en kom je windows niet in of heb je erge artifacts dan is de mod waarschijnlijk mislukt.

Je kan dan nog een Pro bios erin flashen, zodat de kaart door je OS als een 'echte' pro wordt gezien. Dit maakt in eerste instantie niets uit voor de prestaties. Wellicht dat je verder kan overklokken, al weet ik niet of dat al bewezen is.

offtopic:
Tweeke wordt een beetje moe van mensen die 100 euro of minder bieden op mijn gloednieuwe 9800SE waaraan NIETS is gemod. Ik ga een kaart van 2 dagen oud toch niet met bijna 50% verlies verkopen :P :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Dan is hij gelukt! Er staat 8x1, kan ik nu zonder risico de bios erin flashen of zal ik toch eerst ergens een PCI Videokaartje vandaan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Waarom zou je dat willen, als het nu ook al goed werkt. :? Je schiet er niets mee op, behalve dan misschien een paar procenten hogere overklok.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
dus Tweeke als ik het goed begrijp heb ik ook pech. Heb namelijk vorige compleet nieuw systeem besteld bij Yorcom met ook de 9800se. Voor deze kaart gekozen omdat ik hier had gelezen over het softmodden ervan.

bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chob schreef op 05 juni 2004 @ 14:08:
dus Tweeke als ik het goed begrijp heb ik ook pech. Heb namelijk vorige compleet nieuw systeem besteld bij Yorcom met ook de 9800se. Voor deze kaart gekozen omdat ik hier had gelezen over het softmodden ervan.

bummer!
hoezo heb je pech, heb je al geprobeerd te softmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
chob schreef op 05 juni 2004 @ 14:08:

bummer!
Hoezo? Ik heb toevallig pech met mijn SE, maar dat wil dus NIET zeggen dat alle SE's van Yorcom slechte exemplaren zijn. Sterker nog, ik denk dat ik gewoon een nieuwe bij Yorcom bestel zodra ik mijn niet-modbare kaart heb verkocht...

Gewoon softmodden die SE van jou, je hebt zo'n 80% kans op slagen als ik de poll mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Das mooi dan. Systeem heb ik nog niet binnen, waarschijnlijk maandag. Wanneer het gelukt is laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Mijne komt ook van de Yorcom en is modbaar :) Alleen wordt hij een beetje heet, ik ben van plan om er een fan tegen aan te laten blazen ten eerste en misschien nog iets van een koelblokje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Fernoráto schreef op 05 juni 2004 @ 19:47:
Mijne komt ook van de Yorcom en is modbaar :) Alleen wordt hij een beetje heet, ik ben van plan om er een fan tegen aan te laten blazen ten eerste en misschien nog iets van een koelblokje erop.
Zaag een oude heatsink aan stukken en plak de stukjes op je mem-chips met Thermal Adhesive (dus warmtegeleidende lijm, bijvoorbeeld van Zalman). Dat is iig de goedkoopste oplossing en het koelt even goed als de retail mem-heatsinkjes die je voor heeeel veel euro's kan aanschaffen.

En dan een grote fan op het geheel laten blazen en je hebt een koele kaart.

Als je een totaaloplossing zoekt, dan is de Arctic VGA Silencer erg geschikt:
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/
http://www.tweakers.net/pricewatch/72700

15 euro incl. verzendkosten is niet veel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Tweeke, krijg die die warmte geleidende lijm er makkelijk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Fernoráto schreef op 05 juni 2004 @ 22:08:
Tweeke, krijg die die warmte geleidende lijm er makkelijk af?
Nee, die krijg je er _niet_ makkelijk af is mijn ervaring. In 1 keer goed doen dus (vooral niet teveel!), dan valt het er nooit meer af.

Als je het aandurft kan het wel (eraf halen), door je mem-chips enorm te verhitten (zwaar overklokken, en een paar uur 3dmarken ofzo) --> in 1 keer je PC uitgooien, videokaart eruit en met het risico op verbrande vingers de heatsinkjes er met kracht af gooien. :P De lijm is dan warm en laat makkelijker los.

Andere methode is je kaart in de vriezer leggen (uiteraard luchtdicht verpakt) en daarna schijn je de heatsinks eraf te kunnen trekken. Met een beetje pech trek je echter ook het chipje eraf, dus ook deze methode is niet ideaal.

Kortom, vast is vast = geen garantie meer = lekker koele mem-chips :D
De afweging, wel of niet doen moet je zelf maar maken. Als je huiverig bent voor het bevestigen van de sinks kan je ook voor de Arctic VGA-oplossing gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Zijn er geen andere dingen om iets vast te maken zonder dat het TE vast zit? :D

Ik wil namenlijk wel terug naar de winkel als hij naar de knoppen gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Koelblokjes met plakstrips
Zal vast makkelijker los te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Tweeke schreef op 05 juni 2004 @ 22:27:
[...]
Kortom, vast is vast = geen garantie meer = lekker koele mem-chips :D
De afweging, wel of niet doen moet je zelf maar maken. Als je huiverig bent voor het bevestigen van de sinks kan je ook voor de Arctic VGA-oplossing gaan. ;)
als je zelf een andere heatsink bevestigt dan er origineel op zit, ben je ook je garantie kwijt hoor... ;)

en als je 't niet aandurft met thermal adhesive, dan kan je beter voor de zalman gaan dan voor de arctic silencer..
bij de zalman kan je tenminste een fan over je geheugen laten blazen.
bij een arctic silencer komt er never nooit lucht over je geheugen, kijk maar goed naar de bouw van de heatsink en de plaatsing van de fan. dus je geheugen wordt niet gekoeld met een arctic silencer, itt de zalman.

plaatje toont de achterkant van de arctic silencer, die dus volledig dicht is:
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/arctic_vga_silencer_unten.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 06-06-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
NewbieNeo schreef op 06 juni 2004 @ 11:42:
[...]

als je zelf een andere heatsink bevestigt dan er origineel op zit, ben je ook je garantie kwijt hoor... ;)
Weet ik, maar dat was het punt niet. Ik dacht dat hij huiverig was was voor het bevestigen an sich....
Je bent natuurlijk altijd je garantie kwijt als je hardwarematig iets aan de kaart verandert/toevoegt. :)

Dit lijkt me ook wel makkelijk: Dubbelzijdig warmtegeleidend plakband - 35 x 35 mm
Dit is wel een beetje offtopic enzo...

Auw, wil ik net een nieuw kaart bestellen bij Yorcom, hebben ze de prijs omhoog gegooid..... 8)7 Hij is nu 148 (mijn kaart was 139!) :'(

Maar goed, nu komt een AIW wel erg in de buurt (169 euro excl. afstandsbediening). Ik vind een 9800 AIW SE @ pro wel erg stoer, maar hoe zit het met de overklokbaarheid van die 3,3ns Samsung chips?

In de pricewatch staat trouwens dat die van Yorcom een Hercules is, en Yorcom zelf rept met geen woord over een merk, het lijkt dus gewoon een OEM. Rare is alleen dat me bijstaat dat ATI zelf helemaal geen 9800SE AIW's uitgeeft..... :P

:?

[ Voor 33% gewijzigd door Tweeke op 06-06-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
* Excuses voor de schop *

Ik heb toch maar weer een 'gewone' 9800SE besteld (m'n 2e dus) bij Yorcom. Daarnet binnengekomen, geinstalleerd, gesoftmod.....

WOEI! 8 werkende pipelines! Hij komt alleen lang niet zover als de vorige SE. ATITool komt met een max van 403MHz core (stockcooler), en dat heeft ongetwijfeld te maken met de 4 extra geactiveerde pipelines. Mem nog niet getest.

Eigenlijk moet ik de poll nu 2x invullen (1x mislukt, 1x gelukt) maar dat kan helaas niet.
* Tweeke is blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tweeke schreef op 08 juni 2004 @ 11:18:
* Excuses voor de schop *

Ik heb toch maar weer een 'gewone' 9800SE besteld (m'n 2e dus) bij Yorcom. Daarnet binnengekomen, geinstalleerd, gesoftmod.....

WOEI! 8 werkende pipelines! Hij komt alleen lang niet zover als de vorige SE. ATITool komt met een max van 403MHz core (stockcooler), en dat heeft ongetwijfeld te maken met de 4 extra geactiveerde pipelines. Mem nog niet getest.

Eigenlijk moet ik de poll nu 2x invullen (1x mislukt, 1x gelukt) maar dat kan helaas niet.
* Tweeke is blij :D
Nog aardig netjes, Ik kom met mijn pro met stockkoeling op 407 mhz, dus ik denk met een ander koelertje dat hij wel xt speeds wilt draaien, de core iig ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mazzelaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spec:

Kast CS-1018 -BK Midi Tower + CoolerMaster Aerogate II
6 case fan's

Voeding ToPower Active PFC 370W P4/2 Fans

Koeler Thermalright SP97/Artic silver 5/ENERMAX FAN 9x9
MB Asus A7N8X Ultra 400 rev 2.0 (Uberbios v1007)
Mem Corsair 3200 512MB
GPU Club3D 9800Se@9800Pro
HD Maxtor 160GB en Dvd liteon writer

2600xp-m@2400Mhz 1.65v pifast/prime95/3dmark2001/2003 Stabiel

12x200 FSB timings: 2-3-3-10

Benchmark voor de Mod: Alles op default settings

3Dmark2001: 14483
3Dmark2003: 3761

AquaMark: 27,805

Temp via sensor: idle 49 Load: 56

Benchmarks met mod 9800Se@9800Pro

3Dmark2001: 17466
3Dmark2003: 5520

AquaMark: 40,914

Temp via sensor: idle 49 Load: 56

ale benchmarks vlekkeloos kunnen draaien, tot nu toe een zeer geslaagde mod!
Temps zijn wel hoog vind ik!

Ik had eerst een fx5600, maar die valt in het niet bij de standard 9800Se en
ik vind de beeldkwaliteit zo wie zo toch net even iets beter dan bij Nvidia.

Heerlijk kaartje dus voor 139,- euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 08 juni 2004 @ 11:42:
[...]

Nog aardig netjes, Ik kom met mijn pro met stockkoeling op 407 mhz, dus ik denk met een ander koelertje dat hij wel xt speeds wilt draaien, de core iig ;)
Ja, ik mag natuurlijk niet klagen, clocks gaan nu eenmaal hoger @ 4 pipelines. :)

Ik heb er trouwens net een Club3D 9800pro bios ingeflashed, en dat is gelukt (XP roept meteen dat er een andere kaart in zit, alleen staat er nog steeds "9800 series" (ook in Sandra 2003/Rivatuner). Welk programma laat zien wat er écht in je AGPslot hangt?

EDIT Met geflashte bios geeft ATITool al fouten op standaard speed (zowel core als mem, dus ik flash snel weer terug.
/EDIT

Het booten is wel wat trager omdat ie wat 'sloom' is in de _bios_ (tekst wordt niet zo snel weergeven). Maar ik geloof dat meer mensen daar last van hadden. ;)

Tips voor een koeler? VGA silencer van Arctic (koelt die ook de mem-chips?)
Zelf een oude koeler op de core plakken? (welk formaat/bevestiging?) en dan een paar heatsinkjes op de memchips?

Zalman is het mooist, maar te duur :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tweeke op 08-06-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel_ jij hebt ook zon Peak radeon 9800SE, hoe makkelijk ging bij jou die cooler eraf? Ik zit eraan te denken om zon VGA silencer erop te gaan zetten.\

edit:
Ik heb de silencer erop gezet. Voor deze koeler, omdat die het meest simpel leek om te installeren. Niet zo zwaar. Moest wel ff heatsink verwarmen voordat die losliet. Erg mooi dingetje.

Welke software vinden jullie het fijnst om mee over te clocken. Riva tuner of radlinker? Bij 8 pipelines overigens nog steeds artifacts, echt een brakke kaart dus. Jammer, maar wel verwacht. In vakantie ga ik denk ik wel een beetje proberen te overclocken. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels me 9800Se geupdate met een bios flash 9800Pro, een club3d9800Pro hynix 2.8 mem. Leverde me trouwens op default settings 220 punten meer winst op in 3dmark2003, 300 in 2001 en 150 in aquamark. Niet bar veel maar alle beetjes winst zijn mooi mee genomen.

Ik heb ook verschillende xt biossen gebruikt, werkt bij mij wel, alleen me core is niet toereikend voor xt settings. Ik hoop dat de vga silencer die ik in bestelling hebt staan daar misschien enige verandering in brengt.

De standaard koeler van Club3d is niet geweldig te noemen, wordt bloedje heet! Een kachel in je kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn Radeon momenteel niet overgeclocked, maar er komt een behoorlijk warme luchtstroom uit mn kast via VGA silencer. Die Radeons worden ook gewoon gigantisch heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:29:
Ik heb mn Radeon momenteel niet overgeclocked, maar er komt een behoorlijk warme luchtstroom uit mn kast via VGA silencer. Die Radeons worden ook gewoon gigantisch heet :P
De warmte wordt nu teminste afgevoerd naar buiten, dat is het belangrijkste effect van deze koeler

Hoe ging trouwens het monteren van de nieuwe koeler? En het demonteren van de standaard koeler? En kreeg je nog wat performancewinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, ik had bij 3dmark2001 iets van 400 punten extra zonder over te clocken. Weet niet zeker of dit daadwerkelijk door cooler komt.

Demonteren ging redelijk makkelijk. Heatsink moeten verwarmen omdat deze vastgeplakt zat. Heb alles heel voorzichtig gedaan. Monteren ging even lastig, maar toen bleek dat een ijzertje in dat blauwe omhulsel er verkeerd om in zat. Hoe dat kan snap ik ook niet, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel loopt mijn 9800se als 9800XT! Dit leverde me opzich wel een paar puntjes op in 3dMark })
Club3D Rules.. (natuurlijk wel met een Arctic Silencer.)
Iemand enig idee waarom ik in 3dMark2001 weinig performence winst heb.. (Zou 2001 soms iets meer based zijn op de proc. en geheugen??)

TEVENS: Mijn dank aan de omega-drivers.. THEY ROCK.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:16:
Iemand enig idee waarom ik in 3dMark2001 weinig performence winst heb.. (Zou 2001 soms iets meer based zijn op de proc. en geheugen??)
'Iets' meer? :D
3DMark2001 is juist op je hele systeem gebaseerd.
3DMark03 is enkel en alleen als benchmark-prog voor je videokaart bedoelt :)

Maar gefeliciteert met het succesvol modden :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 10-06-2004 17:24 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:16:
Momenteel loopt mijn 9800se als 9800XT! Dit leverde me opzich wel een paar puntjes op in 3dMark })
Club3D Rules.. (natuurlijk wel met een Arctic Silencer.)

TEVENS: Mijn dank aan de omega-drivers.. THEY ROCK.. _/-\o_
Welke bios heb je gebruikt? Ik weet niet wat van geheugen erop mijn club 3d kaartje zit :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:24:
[...]
Ik weet niet wat van geheugen erop mijn club 3d kaartje zit :'( 8)7
Dat kun je toch zo aflezen? Of heb je er al memsinks op zitten? :)
Lijkt me dat je ervan uit kunt gaan dat het Hynix 2.8ns geheugen is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
t kan ook samsung zijn :) die zie je veel op de aiw's

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
@JJJagermeister: Nog geen 4 dagen terug heb je dit al gevraagd in je topic in DOC.
Dit had je dan mijns inziens allang op kunnen zoeken.
Wij kunnen vanaf hier je memchipjes niet lezen..

Zoals je zelf in dat topic al zei heb je een 'gewone' Club3D 9800SE.
Dan is de kans heel groot dat er Hynix 2.8ns op zit, maar doe zelf alsjeblieft wat meer moeite :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 10-06-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 10 juni 2004 @ 17:28:
t kan ook samsung zijn :) die zie je veel op de aiw's
Ik ga wel is kijken op het kaartje:P:P:P:P:P ik heb nu gewoon de andere 4 pipelines aan staan door sotfmod met omega drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb "gewoon" hynix geheugen, maar "uit ervaring" kan ik spreken dat het geen bal uit maakt welke bios je erop zet.
Een van de weinige verschillen zit hem erin hoeveel spanning er over het geheugen staat. Bij Hynix is dit hoger => Hogere overclock })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met ati tool zitten testen:
max core 455
max mem 381

heb 3dmark 2003 gedaan met omega drivers:
core441 /mem379 4x1

4193 punten

Zonder overclock had ik 3688 punten.

Toen ik softmod deed (had artifacts jammergenoeg) had ik wel 5307 punten! Dus als je een goede 9800SE hebt, ga je gigantisch vooruit met die softmod :P

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een mogelijkheid zodat je hem toch kunt overclocken Yalhambra.
(Werkte bij mij ook en zoals je ziet zit ik nu met een XT opgescheept.. }) )
Eerst ff een bios v.d. 9800 pro in flashen, vervolgens pas de softmod!!
Bij mij werkte het ook met een 9800XT bios 8)..

Maar goed, succes hiermee als je het probeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had jij ook zwarte puntjes toen je met de standaard bios de softmod activeerde? En niet meer toen je softmod deed met de pro bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Tevens had ik last van (heel veel) "balken" :'(

maar gelukkig was dit weg nadat ik de pro bios erin had geflashed.. >:)

Succes ermee.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, das wel relax. Thx voor de tip! Ga ik zeker nog een keer uitproberen. Ik heb een Peak/Powercolor kaart. Moet ik dan gewoon de bios uit de start post gebruiken, of een powercolor 9800 Pro bios opzoeken?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
K ga deze mod ook eens proberen,
is wel eens tijd naar die ati radeon 8500 @ 9100 300/300 mod :+ :+

Powercolor is dus het beste voor deze mod of zijn er ook andere kaartjes met 2.8 256bit geheugen en 4 pipelines (van de 8 natuurlijk) ?

Geen saphire dus, club3d wordt te warm (heb het topic wel gelezen hoor :+ )

Misschien suggesties en een verkoop adres ?

bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Tweeke schreef op 06 juni 2004 @ 12:06:
[...]
Weet ik, maar dat was het punt niet. Ik dacht dat hij huiverig was was voor het bevestigen an sich....
Je bent natuurlijk altijd je garantie kwijt als je hardwarematig iets aan de kaart verandert/toevoegt. :)

Dit lijkt me ook wel makkelijk: Dubbelzijdig warmtegeleidend plakband - 35 x 35 mm
Dit is wel een beetje offtopic enzo...

Auw, wil ik net een nieuw kaart bestellen bij Yorcom, hebben ze de prijs omhoog gegooid..... 8)7 Hij is nu 148 (mijn kaart was 139!) :'(

Maar goed, nu komt een AIW wel erg in de buurt (169 euro excl. afstandsbediening). Ik vind een 9800 AIW SE @ pro wel erg stoer, maar hoe zit het met de overklokbaarheid van die 3,3ns Samsung chips?

In de pricewatch staat trouwens dat die van Yorcom een Hercules is, en Yorcom zelf rept met geen woord over een merk, het lijkt dus gewoon een OEM. Rare is alleen dat me bijstaat dat ATI zelf helemaal geen 9800SE AIW's uitgeeft..... :P

:?
In de startpost staat dat een AIWse niet te flashen is naar een pro, is hier al een oplossing voor gevonden? Zoja dan wil het ook nog ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Even een klein vraagje, heeft iemand een bios voor een 128 bits 9800PRO met 3,3ns Samsung RAM, en nog een vraagje, hoe haal je het veiligst de shim rond de core eraf?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
corpseflayer schreef op 11 juni 2004 @ 10:52:
[...]
In de startpost staat dat een AIWse niet te flashen is naar een pro, is hier al een oplossing voor gevonden? Zoja dan wil het ook nog ff proberen.
De overige 4 pipelines zijn te activeren met de Omega-drivers. Daarna kan je de videokaart (met bijvoorbeeld "Powerstrip") overclocken tot pro-snelheid.

Ik heb een Club3D 9800se besteld en eenvoudige geheugenkoelertjes van Revoltec . Waarschijnlijk komt hij morgen of maandag binnen. Duimen op een goede afloop :Y)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een soort samenvatting op de vragen:

Yalhambra:
Ik heb dus zelf een Club3d kaartje, deze werkte ook met andere bios'en dan Club3d (Maakt over het alg. weinig uit, lees eerdere reaktie..)

Morph666:
Club3D werkt (zelfs vaak) "gewoon" op 8 pipelines, icm. de koeler die ik eerder noemde heeft hij acceptabele temperaturen. Daarnaast heeft Club3D ook vaak "gewoon" een 360 core _/-\o_ .

Corpseflayer:
De AIW-kaarjtes van Yorcom zijn zeker geen HERCULES, de Hercules waren soms (+/- 1 op 3) wel goed flashbaar. Van de anderen (Muv. Connect3D) weet ik alleen dat het "bijna" onmogelijk is (mede omdat de fabrikanten die AIWse maken geen AIW pro produceren :'( )..
Het enige wat je zou kunnen proberen is een Connect3d te kopen en te flashen met een Club3D bios.. Hier heb ik nog wel relatief veel positieve geluiden over gehoord (1 v.d. 2 ongeveer!)

Dawan:
Waarom wil je de SHIM eraf halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bios uit startpagina geprobeerd en powercolor 128 MB hyrnix getest en dan vervolgens softmod: nog steeds artifacts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
DaWaN schreef op 11 juni 2004 @ 11:25:
...en nog een vraagje, hoe haal je het veiligst de shim rond de core eraf?
Gewoon met een mesje/bankpasje eronder wrikken.
Beetje wiebelen/draaien/duwen/fietsen/moeilijk doen; dan komt hij wel los :)
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:51:
Dawan:
Omdat bij veel ATi kaarten de shim even hoog of zelfs ietsjes hoger is dan de core, waardoor je koelblok (welke dan ook) niet goed contact maakt met de core en dus de koelprestaties achteruit gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Rone op 11-06-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de hele tijd een soort flits door het scherm wanneer windows net is gestart. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de originele peak bios er weer in gezet.

Hebben jullie ook als je bijv even in instellingen scherm geweest bent van monitor/vid kaart en je daar dan uit gaat door op ok/annuleren te klikken, dat je even een flits door het scherm ziet gaan, is dat normaal? Of wordt ik paranoia :P

edit:
windows maar even opnieuw geïnstalleerd, probleem verholpen. Denk dat ik iets te vaak drivers opnieuw heb geïnstalleerd etc.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:51:
Ff een soort samenvatting op de vragen:

Yalhambra:
Ik heb dus zelf een Club3d kaartje, deze werkte ook met andere bios'en dan Club3d (Maakt over het alg. weinig uit, lees eerdere reaktie..)

Morph666:
Club3D werkt (zelfs vaak) "gewoon" op 8 pipelines, icm. de koeler die ik eerder noemde heeft hij acceptabele temperaturen. Daarnaast heeft Club3D ook vaak "gewoon" een 360 core _/-\o_ .

Corpseflayer:
De AIW-kaarjtes van Yorcom zijn zeker geen HERCULES, de Hercules waren soms (+/- 1 op 3) wel goed flashbaar. Van de anderen (Muv. Connect3D) weet ik alleen dat het "bijna" onmogelijk is (mede omdat de fabrikanten die AIWse maken geen AIW pro produceren :'( )..
Het enige wat je zou kunnen proberen is een Connect3d te kopen en te flashen met een Club3D bios.. Hier heb ik nog wel relatief veel positieve geluiden over gehoord (1 v.d. 2 ongeveer!)

Dawan:
Even ter verduidelijking;
Ik heb al 8 maand een Hercules AIW 9800se (250 voor betaald).
De kaart laat zich soft modden met minor checkerboards in sommige games.
De standaardkoeling is al vervangen door een groter blok + mijn spacer is er af.
Mijn kaart heeft last van haarscheurtjes door mijn lomp geweld bij het modden (kaart geplooid door de koeler te strak aan te schroeven met boutjes en moertjes :P ).
Toen mijn pc niet meer voorbij het "Enable power plug on your r..." tijdens de post kwam heb ik de haarscheurtjes gefixt door de kaart te verhitten met een haardroger, nu doet de kaart het prima.

Als ik kan flashen naar pro hoef ik niet meer te klungelen met die soft mod als ik nieuwe drivers wil, daarbij kan het misschien de checkerboards vermlinderen net zoals die extra koeling al deed :9
/e/
De link naar hetflashprogramma werkt niet meer.
Heeft iemand anders een AIW pro bios en een flashprogramma?

[ Voor 5% gewijzigd door peke op 12-06-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
hier nogal een leek aan het woord:
oke ik heb zojuist mijn 9800se (van yorcom) gesoftmod. stond eerst bij rivatuner 4 pipelines en nu 8 dus das neem ik aan goed gedaan. Maar nu lees ik hier overal over het flashen van de bios. Moet ik dit nu ook nog doen waneer ik hem wil laten lopen als een XT?

Over koeling gesproken, die van mij is van Club3d. Volgens dit topic wordt deze te warm, kan een n00b zoals mij dit eenvoudig zelf doen zonder dat er al teveel fout kan gaan? ik zet maar ff mn spec erbij, weet nooit waar het goed voor is

PIV 3,2 1mb HT
2*512
CLub3d 9800se
Asus P4PC800-E deluxe
maxtor 80 g
maxtor 200 g
Aopen 600B

Scores voor 3dmark waren voor softmodden 3743 daarna 5486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
chob schreef op 13 juni 2004 @ 12:52:
hier nogal een leek aan het woord:
Allereerst gefeliciteerd met je geslaagde mod :D Heb je al ATITool gedraaid, en zoja wat is de max van je core/mem met 8 pipelines :?

Zonder betweterig over te willen komen: jouw vragen zijn al eens beantwoord in dit topic. Zoeken in een lang topic kan makkelijk door ?limit=999 achter de URL van een topic te plakken: http://gathering.tweakers...messages/861932?limit=999 :)

Vervolgens kan je met CTRL+F heel makkelijk zoeken op posts die voor jou interessant zijn. Staat er niets in dit topic, dan staat het vast wel in 1 van de 3 vorige delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
kee tweeke bedankt voor je antwoord. had al gezocht natuurlijk maar kwam er niet echt uit. maar ik ga op mn gemak eens zoeken en dan komt het goed.
ik laat nog weten wat dat atitool geeft voor scores. heb em net gedownload. moet ik die gewoon maar laten lopen voor 10 min ofzo. houdt namelijk niet op? of is deze vraag ook al ergens beantwoord ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
ATITool laat je net zolang draaien totdat ie stabiele waardes heeft gevonden. Zorg dat óf mem óf core stabiel is op de overgeklokte versie (dus ATItool niet eerder afbreken!) voordat je de ander (core of mem) test met ATItool.... :)

Daarnet heb ik mijn Club3D 9800SE @ Pro nog even getest met raam open en een Delta-"gehaktmolen" op de kaart gericht. Mem is dan max 370 en core max 410 ofzo. Dat is dan met stock-cooling. Met een VGA silencer en wat koper op het geheugen moeten XT speeds toch haalbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Denk het wel 412-365 dus ja. Alleen de core weet ik niet helemaal die willen tegenwoordig niet veel meer dan 410 eerst was 450 geen probleem.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 13 juni 2004 @ 23:39:
ATITool laat je net zolang draaien totdat ie stabiele waardes heeft gevonden. Zorg dat óf mem óf core stabiel is op de overgeklokte versie (dus ATItool niet eerder afbreken!) voordat je de ander (core of mem) test met ATItool.... :)

Daarnet heb ik mijn Club3D 9800SE @ Pro nog even getest met raam open en een Delta-"gehaktmolen" op de kaart gericht. Mem is dan max 370 en core max 410 ofzo. Dat is dan met stock-cooling. Met een VGA silencer en wat koper op het geheugen moeten XT speeds toch haalbaar zijn :P
Ik draai nu al een tijdje met radlinker op 445.5 core en 371.25 mem. Dit met alleen de VGA silencer. Mn mob en proc zijn 26 graden volgens asus probe. Volgens atitool kan ik op core 455 en mem 381 draaien. Niet zon grote boost als met de 4 extra pipelines, maar toch weer een stukje sneler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de bios van een 9800XXL (Medion) vinden??
Dit is misschien wel het alternatief voor de bios die ik nu draai (Gemodde 9800XT bios.., welke niet ondersteund wordt door ATI.. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
probleempje; start zojuist mn pc op en krijg zo'n schaakbord patroon. Nu heb ik gelezen dat ik niet meteen die vier pipelines moet gaan dichtgooien maar dat het verstandiger is om de klokfrequentie lager in te stellen. Hoe doe ik dit? heb al gegoogeld en hier in de search gezet maar ka nhet niet vinden. anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer de ATItool 0.0.20. (Of radlinker, maar ik vind deze fijner..)

Vervolgens kun je eenvoudig de core of de memory verhogen (Of dus verlagen.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Ziezo; de kaart is binnen. De startpost aan het begin van de TS is niet meer up-to-date... ...sommige links zijn dood.

Het was even klooien, dat flashen. Opstartdiskettes; daar heb ik al een tijdje niet meer mee gewerkt. Deze Club3D 9800se zit nu nog in mijn ouwe bak (1Ghz). De b-merk voeding van 235Watt trok het niet, dus heb ik de processor ondergeclocked naar 750Mhz.

Rivatuner meldt dat er 8 pipelines werken. Dat flashen naar 9800pro-bios ging prima en gelikt. Helaas vond Windows niet automatisch nieuwe hardware. Aangezien ik nu nog fatsoenlijk kan internetten zonder schaakpatroon, neem ik aan dat het gelukt is. Ik heb ook nog geen nieuwe games (Farcry?) om de kaart mee te stressen.

Komt vanzelf allemaal wel goed. :Y) :)
(volgende week een nieuw systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check even een 3d game om te kijken of je geen artifacts hebt, ik had namelijk alleen in spelletjes artifacts. In windows zag alles er ok uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het testen raad ik je 3dMark2003 aan.
Gametest 2+3 voor "softmod-fouten"
Gametest 4 voor core en memory instellingen..

Ik hoop dat je inderdaad een werkende hebt.. 8)

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Klaas Jong schreef op 14 juni 2004 @ 20:51:
Ziezo; de kaart is binnen. De startpost aan het begin van de TS is niet meer up-to-date... ...sommige links zijn dood.

Het was even klooien, dat flashen. Opstartdiskettes; daar heb ik al een tijdje niet meer mee gewerkt. Deze Club3D 9800se zit nu nog in mijn ouwe bak (1Ghz). De b-merk voeding van 235Watt trok het niet, dus heb ik de processor ondergeclocked naar 750Mhz.

Rivatuner meldt dat er 8 pipelines werken. Dat flashen naar 9800pro-bios ging prima en gelikt. Helaas vond Windows niet automatisch nieuwe hardware. Aangezien ik nu nog fatsoenlijk kan internetten zonder schaakpatroon, neem ik aan dat het gelukt is. Ik heb ook nog geen nieuwe games (Farcry?) om de kaart mee te stressen.

Komt vanzelf allemaal wel goed. :Y) :)
(volgende week een nieuw systeem)
Kan je een link geven naar die flash tool? Ik heb nl een bios maar geen flashprogsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Enkele (tot nu toe) werkende links... Riva Tuner (links-klikken) en Flash rom.

Helaas moet ik mijn opmerking over werkende "bios-flash" terugnemen. Na een tijdje wordt de kaart (zelfs met extra fan) zó heet, dat ik hem niet meer kan vasthouden.
Maar toch ben ik tevreden. Alle pipelines werken!
Vier extra pipelines en een overclock met Powerstrip zijn een prima winst.
:)

edit: heeft er iemand aub een gewoon Club3D 9800se bios voor mij? Dit is mijn emailadres.

[ Voor 18% gewijzigd door Guus Leeuwis op 15-06-2004 23:26 . Reden: vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Het klopt dus wat er in de startpost staat, mijn Hercules AIW9800se blijft se ook met een AIW pro bios.
Maakt niet uit want de kaart had af en toe checkerboards (in 3d mark alleen GT3) dus het is geen goede pro core.
Ik laat hem nu op se draaien, voorlopig op 411/337, juist nog op de achterkant van de core een klein alublokje en blokjes op het mem plaatsen (ga ik maken van de standaardkoeler die erop zat :Y) , en dan maximaal overclocken, dan haal ik ook rond de 4500 punten schat ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaas Jong:
Ik heb je mijn orginele bios gestuurd.

Teven de bij mij werkende bios van de 9800XT, voor het geval dat je het toch niet kunt laten..

Mvg, Danny Slotboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Danny bedankt! Top! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al een paar dagen bezig met mij ATI Radeon 9800SE maar kan niet echt zeggen dat alles goed verloopt.

Heb nu de Omega drivers geinstalleerd maar niet de Forced drivers voor 9800.
Doe ik dat wel dan gaat de monitor bij het opstarten van WinXP in de standby.

Ook heb ik die kant en klare ati2mtag.sys geprobeerd maar daarbij hetzelfde verhaal.

Ik heb in de BIOS AGP 8x Support op disabled staan evenals AGP Fast Write.
Dit ook omdat ik VPU errors kreeg!

3d Mark 2003 geeft scores aan die rond de 3700 liggen, niet erg veel dus!

Heeft iemand een idee wat ik het beste met deze kaart kan doen? aangezien het toch wel beter zou moeten lopen als ik lees wat de andere gebruikers eruit halen!

Mijn systeem is een:

Amd XP 2600+
A7N8X-X Moederbord
512 mb DDR
80 gig hd 7200
VOEDING: PowMax 4000W ---> weet niet of dat goed is..
Sony DVD Brander
en nog een merkloze dvd brander..

Thanks!
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste