[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 14:02:
[...]

Lijkt mij de hitte, bij mij werd ie ook behoorlijk warmer met de gehackte drivers, waardoor ik zelfs blokjes in de bios kreeg.
eventjes een wat 'oudere' quote...

Ik heb hier dus ook last van... blokjes in de bios, tijdens opstarten van XP... zelfs na een cold boot (terug van vakantie).

Ook in XP zelf, heb ik vaker last van rare beeldvormingen... Het heeft een aantal maanden perfect gedraaid (3 weekjes met standaard cooler en daarna met Zalman+fan)

Dit kan toch niet driver gerelateerd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
@Silex

Ik heb ook wel eens strepen gehad, even oud kaartje erin en daarna weer mijn Radeon en en draaide weer. Heel gek. De driver zal het niet zijn, eerder de bios, want de driver wordt natuurlijk pas geladen in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of weet iemand toevallig een plek waar de Hercules versie nog verkocht wordt tegen een goede prijs? :*

kweenie waarom, maar hercules trekt me meer dan Club 3d :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op 13 juli 2004 @ 00:29:
Of weet iemand toevallig een plek waar de Hercules versie nog verkocht wordt tegen een goede prijs? :*

kweenie waarom, maar hercules trekt me meer dan Club 3d :o
Club3D heeft em in Bulk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fernoráto schreef op 12 juli 2004 @ 21:52:
@Silex

Ik heb ook wel eens strepen gehad, even oud kaartje erin en daarna weer mijn Radeon en en draaide weer. Heel gek. De driver zal het niet zijn, eerder de bios, want de driver wordt natuurlijk pas geladen in het OS.
Ok... Ik moet sowieso mijn bios updaten voor mijn RAID controller - wellicht dat het dan opgelost wordt. Ik heb gister ook de originele cooler erop gezet ipv de Zalman... maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb em binnen nu :) ik ga em er vanavond ff in zetten en ik laat nog wel ff weten of ie t hier ook doet met mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nou, hij doet het :) bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje ik heb net mijn ATI 9800SE gesoftmod naar een 9800. Het is een All In Wonder kaart met remote. Is het met dezxe kaart mogelijk om op je PC tv beeld te krijgen? Met andere woorden zit er een tv tuner op? Dit wordt me namelijk niet helemaal duidelijk.

3dmarks03: Met de standaard 3dmarks03 instellingen 1024*786

9800 SE: 3476
Gesoftmod: 5123

2000+, 512 Mb, 220 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zit er geen manual bij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geen manual, ja een kleine folder en daar staat bij de coaxiale ingang: cable of amplified antenna. dus daar uit komt voor mij naar voren dat ik ook tv op mijn pc moet kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tjonge ...
Er zit zo'n gek Phillips? ding op je kaart en er past een TV kabel in ...

Trouwens waarom is het anders een AIW die hebben volgens mij altijd TV tuners ...

[ Voor 38% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Hehehe je neemt gewoon de antenne die normaal in je tv gaat, die trek je er lekker uit, en die steek je dan in het daarvoor-bestemde-gaatje in de videokaart :P
Vervolgens start je Ati Multimedia Centre (versie 9, haal je bij ati.com via Downloads).
Even zenders laten zoeken, klaar :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het bijna altijd als je een club-3d 9800SE heb?
En een zalman ZM80C-HP erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:14:
Lukt het bijna altijd als je een club-3d 9800SE heb? nee... het is geluk hebben
En een zalman ZM80C-HP erop? heeft er niets mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb net 3D Mark 2003 gedraaid en ik heb last van artifacts dus :'(
zijn er manieren dit alsnog te verhelpen door betere cooling oid?

edit : elke keer allemaal beeldpunten die niet de goede kleur hebben enzo :(

[ Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 14-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zalman is voor het overklokken. En beter dan standaart koler :P
Maar bij de meeste menden die club-3d kopen lukt het.
Je zou zeggen dat ati nu alleen nog mar goede cores heeft voor een 9800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zelfs als ik in Media Player Classic een divx/xvid bekijk heb ik een aantal statische zwarte beeldpunten... maar in Windows Media Player met dezelfde film heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Ik heb de Arctic Vga Silencer Rev 1 erop gezet. Ik heb voor rev 1 gekozen omdat ik 1 geheel toch wat leuker vind. Ik knoeide alleen wat met de koelpasta omdat ik dat een irri spuitje vond, maar hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Na het installen van de originele catalyst drivers doet alles het normaal, maar is nu een van de andere pipelines gewoon kapot of is dit op te lossen met extra koeling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
@ Goofy

Helaas heb jij een kapotte kaart, nouja, een kapotte 9800Pro maar een hele 9800se :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De club-3d is toch al geklokt op 9800pro speeds?
Dus je hoeft alleen de 4 pipes te activeren.

Ik verkoop dan ook me 9600pro lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 17:35:
De club-3d is toch al geklokt op 9800pro speeds?
Dus je hoeft alleen de 4 pipes te activeren.

Ik verkoop dan ook me 9600pro lite
en als je daar artifacts mee hebt dan ? en met ATi tool mn speeds veranderen lijkt niks te helpen :? of hoe zie ik dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de rootste kans dat het lukt. En hij is standaart al beter dan een radeon 9600door zijn 256bits geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
g00fy schreef op 14 juli 2004 @ 17:48:
[...]

en als je daar artifacts mee hebt dan ? en met ATi tool mn speeds veranderen lijkt niks te helpen :? of hoe zie ik dat :?
Ik dacht dat ik hier al antwoord op had gegeven.

Een van je 4 extra pipes is STUK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel misschien even terugklokken.
Dit wilt bij sommige (1 op de 10) kaarten wel eens lukken.
Zo neit.. dan jammer voor je, maar je hebt alsnog een niet al-te-slechte kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan controleren of je tv tuner het doet? Bij mijn 9800 SE AIW krijg ik met geen mogelijkheid de tv op mijn pc. ideetjes zijn zeer welkom en er zit wel een zilver kleurig philips blokje op de kaart met een coax ingang.
Dus Help!!!

softmod ging echt super simpel --> 8 pipelines!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:05:
Weet iemand hoe je kan controleren of je tv tuner het doet? Bij mijn 9800 SE AIW krijg ik met geen mogelijkheid de tv op mijn pc. ideetjes zijn zeer welkom en er zit wel een zilver kleurig philips blokje op de kaart met een coax ingang.
Dus Help!!!

Coax kabel in dat poortje duwen.. eumh ATi''s MMC installen.
Tuner starten..

Of euh Beyond TV ipc MMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat werkt dus niet. zou het dan zo zijn dat de tuner kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah denk t niej.
Zal wel driver probleempiej zijn.
Zoek in deze topix of da search moe je wel ietz vindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:05:
Dus Help!!!

Norfolk kiezen als land!
Anders zie je maar 1/2 sec even iets, en daarna nix meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hoe kan t eigenlijk dat de ene scene onwijs veel artifacts geeft en de andere scene helemaal goed is in 3d mark 2003 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik heb gewo0n Nederland gekozen, intensive search en natuurlijk de patch van MS gedownload hier :)

@Goofy Omdat de ene scene je kaart zwaarder belast dan de andere.
Nu heb ik hetzelfde probleem als jij; een mislukte mod :'( maar na het aanbrengen van
een extra koelertje waren er wel al minder artifacts ... ik snap er niets van :?

[ Voor 35% gewijzigd door SH4D3H op 15-07-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 10:55:
Ik heb gewo0n Nederland gekozen, intensive search en natuurlijk de patch van MS gedownload hier :)

@Goofy Omdat de ene scene je kaart zwaarder belast dan de andere.
Nu heb ik hetzelfde probleem als jij; een mislukte mod :'( maar na het aanbrengen van
een extra koelertje waren er wel al minder artifacts ... ik snap er niets van :?
dus er is nog hoop :+

in de categorie hele stomme vraag (denk ik) :

maar is het niet mogelijk softwarematig de pipelines aan en uit te zetten per stuk :? dan kun je de ene kapotte pipeline niet gebruiken ?

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 15-07-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Het vreemde is dat in een ander topic (die met de x800) BioBlade 16 pipes probeerd te unlocken en dat atitool er maar 12 blijft aangeven ondanks de prestatiewinst die hij toch gekregen heeft. Het lijkt erop te duiden dat er geen 16 hele pipes zijn maar mss maar 14 en dat atitool alleen per 4 weergeeft.
Daarom vind ik het zo vreemd dat na mijn softmod er wel 8 pipes staan ondanks dat er 1tje kapot zou kunnen zijn ... :?

En ja dat zou wel handig zijn :)
maar is het niet mogelijk softwarematig de pipelines aan en uit te zetten per stuk dan kun je de ene kapotte pipeline niet gebruiken ?
Dat gebeurt al he? :P vandaar softmod :)

[ Voor 22% gewijzigd door SH4D3H op 15-07-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 11:06:
Het vreemde is dat in een ander topic (die met de x800) BioBlade 16 pipes probeerd te unlocken en dat atitool er maar 12 blijft aangeven ondanks de prestatiewinst die hij toch gekregen heeft. Het lijkt erop te duiden dat er geen 16 hele pipes zijn maar mss maar 14 en dat atitool alleen per 4 weergeeft.
Daarom vind ik het zo vreemd dat na mijn softmod er wel 8 pipes staan ondanks dat er 1tje kapot zou kunnen zijn ... :?

En ja dat zou wel handig zijn :)

[...]

Dat gebeurt al he? :P vandaar softmod :)
maar ik bedoel niet 4 of 8, maar bijv 7 omdat er 1 kapot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat kan niet. Je kaart is gewoon niet te softmodden, niks helpt. Extra koeling niet, voltmods niet, NIETS. Je zult er mee moeten leven dat je een 9800SE hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op 15 juli 2004 @ 11:18:
[...]

maar ik bedoel niet 4 of 8, maar bijv 7 omdat er 1 kapot is ;)
Dat is al meerdere keren gevraagd maar helaas voor jullie.. het is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ach me kaart klokt igg wel lkkr (de core dan), memory moet ik nog doen maar dan moet ik eerst ff een setje sinkjes halen :)

De core (378 MHz) loopt op luchtkoeling (het originele heatsinkje met AMD 1800+ fannetje erop) stabiel tot bijna 430 MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel ns geheugen heeft clubh-3d?
Yorcom stuurde me een mailtje dat het 3.6ns geheugen is dat op 340mhz draait.
Maar dat kan toch helemaal niet??
3.6ns is max 277mhz

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met mn memory 720MHz = 380DDR
Me core loopt met stock koeling tot 392mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoeveel ns geheugen hebben jullie bij je club-3d 9800SE ?
Yorcom zei 3.6ns dat op 340mhz loopt.
En de core loopt op 380. Zijn dat geen pro speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
zijn wel pro speeds, maar 3.6 ns klopt volgens mij niet.... zou 2.8 ns moeten zijn

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat dacht ik ook al. Maar ze toch echt 3.6ns.
Misschien maar nog een keer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
@ antraxbomb: Heb je em toevallig al gekocht, gekregen en geprobeerd met softmod? Ben erg benieuwd ;)

Is het nu 3.6ns of 2.8ns?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
met 3.6ns is de theorewtische snelheid 278MHz.... dus erg kleine kans dat je met dat geheugen 340, of 365MHz haalt.... waarschijnlijk zit er trouwens geheugen op dat minimaal op 300MHz draait (3.3ns)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen ze geen geheugen van 1.0ns erbij ofzo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Club3D 9800SE van yorcom.nl binnengekregen, meteen erin gezet, softmod, opnieuw opgestart en toen stond er bij rivatuner 8x1. Toen heb ik de kaart eruit gehaald en een arctic cooling VGA silencer erop gezet, kaart weer erin maar toen liep ie vast. Ik startte hem daarna opnieuw optoen gaf hij helemaal geen beeld meer. Toen heb ik even gewacht en daarna hem weer aangezet maar toen kwam de bios dat ik moest controleren of mijn CPU speed wel goed stond (2000 mhz voor 2400+ is toch goed?) en toen liep hij weer vast en er kwamen allemaal blokjes. Daarna weer even uitgezet ven weer aan toen liep ie vast bij het windows XP logo en weer die blokjes. Wat kan dit zijn? Betekent dit dat de mod niet gelukt is of erger?
De kaart die ik hiervoor had was een Sapphire Atlantis 9500 128MB en die deed ook al raar: Hij heeft het eerst een week of 8 goed gedaan totdat hij raar ging doen: Hij klapte opeens uit een spel (Far Cry) en starte windows opnieuw op maar zonder beeld. Op het scherm stond ' going to off mode'. Daarna deed hij dat iedere keer als ik de pc aanzette en gaf hij ook allemaal rare kleuren enzovoort.
Ik heb hem toen teruggebracht en die winkel zei dat het videogeheugen kapot was en niet meer te reparenn is. Dus toen heb ik deze gekocht. Ik heb de 9800SE ook in een andere pc gezet en daar deed hij ook raar (blokjes bij nhet windows 2000 opstart logo). kan het soms zijn dat mijn computer videokaarten sloopt ofzo?
Ik dacht dat het misschien mijn voeding is die kapot is maar dat is ook maar een gok

Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik snap er helemaal niks meer van :?

Groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 15:21:
Ik heb vandaag een Club3D 9800SE van yorcom.nl binnengekregen, meteen erin gezet, softmod, opnieuw opgestart en toen stond er bij rivatuner 8x1. Toen heb ik de kaart eruit gehaald en een arctic cooling VGA silencer erop gezet, kaart weer erin maar toen liep ie vast. Ik startte hem daarna opnieuw optoen gaf hij helemaal geen beeld meer. Toen heb ik even gewacht en daarna hem weer aangezet maar toen kwam de bios dat ik moest controleren of mijn CPU speed wel goed stond (2000 mhz voor 2400+ is toch goed?) en toen liep hij weer vast en er kwamen allemaal blokjes. Daarna weer even uitgezet ven weer aan toen liep ie vast bij het windows XP logo en weer die blokjes. Wat kan dit zijn? Betekent dit dat de mod niet gelukt is of erger?
De kaart die ik hiervoor had was een Sapphire Atlantis 9500 128MB en die deed ook al raar: Hij heeft het eerst een week of 8 goed gedaan totdat hij raar ging doen: Hij klapte opeens uit een spel (Far Cry) en starte windows opnieuw op maar zonder beeld. Op het scherm stond ' going to off mode'. Daarna deed hij dat iedere keer als ik de pc aanzette en gaf hij ook allemaal rare kleuren enzovoort.
Ik heb hem toen teruggebracht en die winkel zei dat het videogeheugen kapot was en niet meer te reparenn is. Dus toen heb ik deze gekocht. Ik heb de 9800SE ook in een andere pc gezet en daar deed hij ook raar (blokjes bij nhet windows 2000 opstart logo). kan het soms zijn dat mijn computer videokaarten sloopt ofzo?
Ik dacht dat het misschien mijn voeding is die kapot is maar dat is ook maar een gok

Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik snap er helemaal niks meer van :?

Groet Bas
Was de softmod zonder de arctic vga silencer wel gelukt?
Anders heb je die cooler er niet goed op gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier succes! Ruim 5500 3DMarks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
Ik snap er niks van!

Ik had een 9800se mbv driverhack naar pro gemod en dat werkte prima, rond de 5800 3dmark2003 ofzo.
Omdat ik de 4.9 catalyst drivers wilde draaien van ATi leek het mij verstandig om de bios van mijn kaart te flashen naar een pro.

Zo gezegd zo gedaan. Heb de 9800.bin bios van de startpagina genomen en die geflashed. Daarna 4.9 geinstalleerd en net 3dmark2003 gedraaid.

3521 punten!

Hoe kan dit nou?
Moet ik het proberen om er een XT van te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je begint met de install van de laatste omegas en kiest voor de 9800se mod install, die laat je voltooien.. dan de vraag of je de omega drivers wilt installeren kies je Nee en begin je de install van bv final 4.7 ATI CATS na een reboot zal win XP in veilige modus die driverhack isntalleren vanuit de omega 9800se mod (wazig blauw dosscherm dat die mod installeert) daarna doe je die opengll dll file van de 4.9betas in je system32 map knallen en volgens mij zit je dan weer op full max

hoeveel pipes leest atitool met die scores uit, en wat zijn je clockspeeds daarbij!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik heb net de sapphire 9800xt 128mb bios in mijn club3d 9800se 128 mb geflashed. de sapphire gebruikt ook hynix memory, vandaar dat ik die gekozen had.

in windows word de kaart ook herkent als een 9800 xt. ik moest echter nog wel de mod uitvoeren om 8 pipelines te krijgen. de mod heb ik uitgevoerd door de omegadrivers opnieuw te installeren.

3dmark2k3 score: 5929, compare url: 3dmark2k3

het is nu echt bloedje heet, maar als het weer wat kouder word, zal ik proberen zowel de kaart als de cpu nog wat hoger te klokken, en dan moet ik makkelijk voorbij de 6000 punten kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qrazi schreef op 09 augustus 2004 @ 17:11:
ik heb net de sapphire 9800xt 128mb bios in mijn club3d 9800se 128 mb geflashed. de sapphire gebruikt ook hynix memory, vandaar dat ik die gekozen had.

in windows word de kaart ook herkent als een 9800 xt. ik moest echter nog wel de mod uitvoeren om 8 pipelines te krijgen. de mod heb ik uitgevoerd door de omegadrivers opnieuw te installeren.

3dmark2k3 score: 5929, compare url: 3dmark2k3

het is nu echt bloedje heet, maar als het weer wat kouder word, zal ik proberen zowel de kaart als de cpu nog wat hoger te klokken, en dan moet ik makkelijk voorbij de 6000 punten kunnen komen
Man wat voor cooling heb je op die kaart.
Ik kom maar tot 392/360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmz, stockkoeling op de gpu, en memsinkjes op het memory. memsinkjes zitten met de standaard kauwgom eropgeplakt.... ze zijn wel laag genoeg om er een zalman koeler op te zetten.....

weet iemand waar een 9800 kaart het meeste baat bij heeft, hogere memclock, of hogere gpu clock?
wat me opviel bij het opvoeren van de clockspeeds, is dat wanneer ik met de gpu begin, de gpu tot 418MHz komt, en het mem tot 386MHz. dit is dan ten opzichte van de standaard 9800se/pro clockspeeds: 380/340 gpu/mem
overkloks zijn dan dus: 418/340 en 380/386

echter, begin ik op de 9800xt waarden (412/365), gaat het een stuk slechter:
414/365 en 412/370.

beginnend op de xt waarden kan ik dus zowel de gpu als de memclock een stuk minder overklokken. waarschijnlijk is het het dus wel waar om 1 van de twee zo hoog mogelijk te klokken, maar zoals al eerder gezegd, waar heeft de 9800 serie kaarten de meeste baat bij? gpu of mem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik ben van plan een club3d 9800SE te kopen enik zit nu dus onderhand 2 dagen te bladeren door dit topic en de eerdere delen en ik wil ff vragen of de door mij gemaakt samenvatting juist is.

komt ie:

- Als ik mijn SE flash naar een Pro dan moet ik mijn geheugen 50 Mhz onderklokken tenzij ik andere sinkjes koop voor mijn mem.

- Het is aan te raden dat ik een Club3d neem omdat ik hier de grootste kans van slagen mee heb.

- De standaard koeler is goed genoeg om de GPU @ Pro-mode te koelen.

- Bij het Flashen detecteerd windows dus een Pro en hoef ik alleen die te installeren zonder andere truukjes uit te halen.

-De Bios uit de SP werkt met een club3d kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
- Als ik mijn SE flash naar een Pro dan moet ik mijn geheugen 50 Mhz onderklokken tenzij ik andere sinkjes koop voor mijn mem.
club3d 9800se kaarten hebben standaard al de kloksnelheden van een 9800pro. het enige wat je hoeft te doen is de resterende 4 pipelines te activeren.
- Het is aan te raden dat ik een Club3d neem omdat ik hier de grootste kans van slagen mee heb.
zie de poll... dus ja...
- De standaard koeler is goed genoeg om de GPU @ Pro-mode te koelen.
yup
- Bij het Flashen detecteerd windows dus een Pro en hoef ik alleen die te installeren zonder andere truukjes uit te halen.
nadat ik een 9800xt bios had geflashed moest ik alsnog de softmod uitvoeren. probeer het gewoon, heb je nog steeds 4 pipelines, kun je altijd nog softmodden.
-De Bios uit de SP werkt met een club3d kaart.
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

club3d 9800se kaarten hebben standaard al de kloksnelheden van een 9800pro. het enige wat je hoeft te doen is de resterende 4 pipelines te activeren.
Mijnd standaard clocks zijn toch echter 378/297 (594)
Terwijl de Pro clocks heeft van 380/340 (680)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
ik heb hem maar besteld.
Hopen dat het lukt, ik houdt jullie op de hoogte :P

• qrazi
@ThaDemon:

hmmmz, ik had wel gehoord van 9800se kaarten die standaard op 380/300 liepen, alleen wist ik niet dat club3d die ook heeft. mijn club3d kaart werd gewoon met 380/340 geleverd.

Verwijderd

qrazi schreef op 12 augustus 2004 @ 10:27:
@ThaDemon:

hmmmz, ik had wel gehoord van 9800se kaarten die standaard op 380/300 liepen, alleen wist ik niet dat club3d die ook heeft. mijn club3d kaart werd gewoon met 380/340 geleverd.
naja hij is toch makkelijk naar pro speeds te overclocken >:)

• Volk
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:27:
[...]

naja hij is toch makkelijk naar pro speeds te overclocken >:)
dat makkelijk zal wel weer met ectra koeling moeten neem ik aan? :|

Verwijderd

rfolkers schreef op 12 augustus 2004 @ 16:21:
[...]

dat makkelijk zal wel weer met ectra koeling moeten neem ik aan? :|
Nop ik draai met stock cooling :)

• Volk
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Nop ik draai met stock cooling :)
Kijk das alweer een grote meevaller.

Verwijderd

rfolkers schreef op 12 augustus 2004 @ 18:09:
[...]

Kijk das alweer een grote meevaller.
dat klopt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Kreeg gisteren me 9800se van peak binnen op de doos stond clock snelheid 380/680 maar met atitool zijn hij 270/540 heb kreeg 2953 3dmark03.

De softmod werkt en heb de clock snelheid op 380/680 gezed nu heb ik met 3dmark03 4400+

De rest van het systeem 2500+@3000+ a7n8x 512 ddr 120gb maxtor

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
weet je zeker dat je softmod werkt? een 9800pro haalt ongeveer 5500/6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ik krijg geen artifects en bij rivatuner staat 8*1

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
De link naar flashrom uit de SP werkt hier niet.

Misschien dat iemand ff kan mirroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
nou mensen, ik draai nu een een week of 2 (met 3 weken vakantie ertussen) mijn gesoftmodde 9800SE van club3D. Met atitool gewoon 8 pipelines, in windows geen trekjes, met gta, met Prince of Persia, met Wolfenstein: ET en nog wat dingen geen problemen, maar nu met Fifa2k4 en met Thps4 begin ik vanaf het hoofdmenu met blokjes door het beeld, het lijkt wel een raster eroverheen.... keurige van ik denk 1x1 cm met zwart/grijze lijntjes enzo erdoorheen die dus ONWIJS irritant zijn met het spelen...

iemand?

ik vrees het ergste...
God blesses me als het niet van het overclocken is :9

[ Voor 5% gewijzigd door stevenP op 13-08-2004 19:31 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Zeg maar vaarwel tegen je 4 pipes. :D
Je had beter een echte pro gekocht gezien de lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
you're shure? nou dan ga ik maar eens drivers downgraden en dan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 13 augustus 2004 @ 22:12:
Zeg maar vaarwel tegen je 4 pipes. :D
Je had beter een echte pro gekocht gezien de lage prijzen.
Ik heb een All In Wonder 9800se gekocht.
Softmod doet het en ik kan nu TV kijken in me kamertje ;)

~5700 3d marks
~34000 AM3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ik heb die omega drivers geinstalt en hij ziet ook 8 pipes maar mij 3dmark03 score is 4400~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
RedDragon schreef op 14 augustus 2004 @ 09:43:
ik heb die omega drivers geinstalt en hij ziet ook 8 pipes maar mij 3dmark03 score is 4400~
nou dat ligt er gewoon aan hoe snel je pc verder is en of je nog andere programma's draaide enzo dat kan allemaal uitmaken!

//Over mijn kaart:

ik heb de catalyst drivers geinstalleerd en heb nu helemaal geen vage dingen meer nee..... Dus het was idd gewoon die softmod :'( best wel heel erg klote want hij deed het verder goed alleen dan bij sommige spellen dat hij problemen gaf... D*MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
stevenP schreef op 14 augustus 2004 @ 11:09:
[...]

nou dat ligt er gewoon aan hoe snel je pc verder is en of je nog andere programma's draaide enzo dat kan allemaal uitmaken!
het is een verse windows xp install en up to date en ook me nforce 2 drivers ook

verder het systeem

2500+@3000+
a7n8x
512 ddr
120 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
RedDragon schreef op 14 augustus 2004 @ 11:14:
[...]

het is een verse windows xp install en up to date en ook me nforce 2 drivers ook

verder het systeem

2500+@3000+
a7n8x
512 ddr
120 gb
ja dat is idd erg mooi, maar misschien heeft hij een 3200+, 1024mb ram dual channel en een 10000rpm schijf :9, dat zijn gewoon de kleine dingen die uitmaken joh
btw, mooi mobo'tje, heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
kijk maar naar de specs van ThaDemon die zijn "minder" als die van mij maar hij haalt een hogere 3dmark03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedDragon schreef op 14 augustus 2004 @ 13:16:
kijk maar naar de specs van ThaDemon die zijn "minder" als die van mij maar hij haalt een hogere 3dmark03
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
dan zou je moeten kijken of hij en jij nog programma's hadden draaien, of services zoiets, het kan vanalles zijn hoor! en hadden jullie precies zelfde OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op 15 augustus 2004 @ 10:12:
dan zou je moeten kijken of hij en jij nog programma's hadden draaien, of services zoiets, het kan vanalles zijn hoor! en hadden jullie precies zelfde OS?
Ik heb een Windows XP nLite edition.
Dus een heleboel teringzooi is uitgeschakeld :)
En ik draai nooit achtergrond programma's tijdens het benchen (het liefste zet ik explorer zelfs uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
nou....
net de kaart binnen gekregen en ik denk: direct flashen die handel.

zo gezegd zo gedaan, maar er gebeurd niks, windows vraagt niet naar andere drivers, rivatuner geeft nog steeds evenveel pipelines weer.

Ik heb de bios uit de SP gebruikt, en flashrom van de tweakzone site (omdat de link uit de SP dood is:).

hoe kan dit?

ps.

Als ik hem nu nog een keer wil flashen geeft ie de melding dat die bios er al in zit, dus de flash is wel degelijk gelukt.

edit:

Ik heb ff een paar benchmarks gedraaid en ik haalde met 3Dmark'03 5544 Punten en met 3Dmark'01 16000 punten.

zonder enige vorm van artifacts of andere ongein.

[ Voor 16% gewijzigd door Volk op 18-08-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik weet niet zeker waarom het niet lukt, maar ik had precies hetzelfde na het flashen van een 9800XT. alsnog de softmod uitvoeren bied de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
qrazi schreef op 16 augustus 2004 @ 20:20:
ik weet niet zeker waarom het niet lukt, maar ik had precies hetzelfde na het flashen van een 9800XT. alsnog de softmod uitvoeren bied de oplossing
beetje raar idd,

ik heb nu iig gewoon de softmod uitgevoerd en die werkt tot nu toe perfect op de standaard kloksnelheden en 8 pipelines, dus ik ben weer een tevreden mens (voor even >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond BS

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een peak radeon 9800se, met een R350 chip, maar ik heb us de 9800 pro bios erin geflashed, maar nu ziet hij hem nog steeds als een 9800se, wie kan mij verder helpen?

p.s. ik heb geflashed zoals hier is uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:00:
ik heb dus een peak radeon 9800se, met een R350 chip, maar ik heb us de 9800 pro bios erin geflashed, maar nu ziet hij hem nog steeds als een 9800se, wie kan mij verder helpen?

p.s. ik heb geflashed zoals hier is uitgelegd
Hehe je moet em hardmodden wil je de andere 4 pipelines voor altijd geactiveerd hebben.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

Hehe je moet em hardmodden wil je de andere 4 pipelines voor altijd geactiveerd hebben.. ;)
je bedoelt dus solderen??

edit, heb ook de softmod eroverheen gegooid, maar dan krijg ik artifacts, dus moet hem ff proberen terug te clocken, anders is het jammer

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 00:05 ]

• qrazi
wat voor artifacts? laat ff weten of terug klokken helpt...

Verwijderd

qrazi schreef op 19 augustus 2004 @ 08:47:
wat voor artifacts? laat ff weten of terug klokken helpt...
ik heb hem ver terug geclocked, liep standaard 378 bij 330, zoiets, heb hem tot 290 bij 270 terug geclocked maar moccht niet baten, ik krijg de artifacts in de 1e run van 3d mark 03, waar vierkant, maar niet geheel zwart meetje streeperig zwart

edit

als ik er een 9700 pro of 9800 xt bios in flash, is de kans dan groot weer artifacts te krijigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:12:
[...]

ik heb hem ver terug geclocked, liep standaard 378 bij 330, zoiets, heb hem tot 290 bij 270 terug geclocked maar moccht niet baten, ik krijg de artifacts in de 1e run van 3d mark 03, waar vierkant, maar niet geheel zwart meetje streeperig zwart

edit

als ik er een 9700 pro of 9800 xt bios in flash, is de kans dan groot weer artifacts te krijigen?
Ik neem aan dat je pipelines naar de t*ring zijn..
Zal dus niet helpen om een andere erin te flashen.
Kun je geen screenshot maken om ons te laten zien wat je precies bedoelt?

Verwijderd

Ik denk het ook, bij mij werkt de softmod met dezelfde kaart wel gewoon zonder artifacts.... Nieuwe bios wil bij mij niet werken met een Peak Radeon 9800se. Bios werd traag en beeld vertoonde fouten met een Pro bios. Wel vreemd want met softmod en OCen kom ik boven XT snelheden uit :?

Met het warme weer afgelopen dagen kwam ik wel een beetje koeling tekort denk ik. Ik kreeg afentoe VPU recovery......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Ik neem aan dat je pipelines naar de t*ring zijn..
Zal dus niet helpen om een andere erin te flashen.
Kun je geen screenshot maken om ons te laten zien wat je precies bedoelt?
kan het ook aan de koeling liggen, dat ik hem beter moet koelen?

Verwijderd

Opzich was standaardkoeling bij mij al voldoende....

Btw, met die 4.8 catalyst werkt die wel een stukkie sneller :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 18:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:31:
[...]

kan het ook aan de koeling liggen, dat ik hem beter moet koelen?
Nee, als ze eenmaal kapot zijn kun je niks eraan doen em het te fixen, koeling zal ook niet helpen.

Probeer anders nog een de DNA-Drivers.
www.dna-drivers.nl

Daar zit ook een softmod feature op en die driver zelf geeft al flinke performance bij mij..

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Ik heb ook een 9800SE maar ik krijg wel artifacts :'( .
Dus geen pro voor mij helaas.

Een club3d is het en daarmee zou ik wl de beste kans van slagen hebben,
maar jammer genoeg blokjes.

[ Voor 39% gewijzigd door JWR op 19-08-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
RedDragon schreef op 20 augustus 2004 @ 09:35:
[...]

dan heb je zeker de 128 bit versie O-)
Het verchil tussen de 128bit versie en de 256bit versie bedraagt welgeteld 4 euro (pricewatch T net, kijk maar).
De MSI radeon 9800pro is niet gebaseerd op het reference design maar op een goekoper ontwerp met goedkopere condensatoren.
Had je gekeken naar de link dan had je ook gezien dat de meeste sites "256 bit memory" vermelden.
Bij de kaart zit:
Morrowind
Tom Clancy's Ghost Reckon
Duke Nukem MP
7-1 cd met 7 Lite versies van spellen of oude spellen.
Een heleboel andere software

En

Deze 9800 serie heeft standaard de R360 core, in Windows wordt de kaart herkent als een 9800 XT met 128MB (op Pro speeds).

Ik heb de kaart samen met een maat besteld, met verzendingskosten betalen we 195 euro elk.
Een betere koop is er niet in 3d land IMHO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik mijn peak 9800se binnen kreeg lag er een zwart blokje in mijn kast, ik heb mijn videokaart bekeken, en bleek daarvan te zijn Afbeeldingslocatie: http://mcgreen.ath.cx/vga.jpg dus heb het gemeld, waar ik de kaart heb gekocht, en hij word uit voorzorg vervangen, ik ben blij, want bij die kaart waren de overige 4 pipelines naar de t****g, hopen dat bij mijn nieuwe kaart niet de extra pipelines naar de k***e zijn
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste