Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

HunterPro schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:39:
:D ik ga 'm nú bestellen :P iemand een half jaar oude ipod mini kopen? :P
100 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb op MDcenter.nl gelezen dat alleen de Japanse RH10 een afstandsbediening met backlite lcd krijgt. De Europese en de Amerikaanse schijnen een AB te krijgen zonder lcd.

Zou wel heel naaiend zijn :(

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

bigchristiaan schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:09:
[...]

Heb je simpleburner enzo al geprobeerd?

[...]

En ik heb anderhalf jaar geleden nog €280 voor m'n mz-n710 betaald. Stom, stom stom... Vooral omdat na 1 jaar al de batterij niet op wilde laden, wat niet aan de batterij maar aan de unit zelf lag...
Dan heb je nog gewoon garantie hoor. Op zo'n moment hoef je je niet veel van de garantieperiode van 1 jaar aan te trekken. Zo'n apparaat is gebouwd om meerdere jaren mee te gaan, en daar zullen ze ook voor moeten zorgen.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bigchristiaan schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:28:
Ik heb op MDcenter.nl gelezen dat alleen de Japanse RH10 een afstandsbediening met backlite lcd krijgt. De Europese en de Amerikaanse schijnen een AB te krijgen zonder lcd.

Zou wel heel naaiend zijn :(
Dan bestel ik wel de Japanse.... Zo simpel is dat :)

OF

http://www.minidisc.com.au/default.php?cPath=3_25

daar kan je remotes los bestellen

100 AuDollar is ongeveer 60 Euries....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
bigchristiaan schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:28:
Ik heb op MDcenter.nl gelezen dat alleen de Japanse RH10 een afstandsbediening met backlite lcd krijgt. De Europese en de Amerikaanse schijnen een AB te krijgen zonder lcd.(
Afbeeldingslocatie: http://forums.minidisc.org/index.php?act=Attach&type=post&id=140
Hmm, ziet er niet best uit voor ons Europeanen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmz ok... toch de Japanse ;):)... download dan wel ffkes een NL boekje in PDF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Waarom doet Sony zulke nare streken?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bigchristiaan schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:16:
Waarom doet Sony zulke nare streken?
japanners zijn vaak bereid veel meer voor hun gadget's te betalen en willen het zo mooi mogelijk. in europa is dat meestal wat minder, hoewel ik het ook een naaistreek vind dat ze hier er geen display op doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gekke mensen zijn de wereld nog niet uit. Koopt ie een nagelnieuwe RH10 en gooit hem direct open :p

http://forums.minidisc.org/index.php?showtopic=9159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ey, het is Tweakers hier. Dat doe je juist, als je tenminste een echte tweakers bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

even een megakick van dit topic maar ik denk dat ik heel wat mensen er heel blij mee kan maken:

De Sony NH600 is van 249 voor 49 euro bij de mediamarkt!!!

Voor 49 euri heb je dus een Hi-MD recorder... ik heb er gister één gehaald en ik ben echt blij met mijn aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

49? Bij ons was ie 79!

Nog maar een keertje gaan kijken dan. Welk filiaal was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

DenHaag centrum.. Ik heb er daarnet nog een gehaald voor mn broertje. Ze hebben er nog een stuk of 50 gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ok, daar ga ik zo dan maar even heen!

[Update] En ja idd. Vorige week stonden ze er nog voor 80 euro, dus ze willen er erg graag vanaf.

[ Voor 58% gewijzigd door sebastius op 28-04-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwe generatie komt er aan he :) die ook MP3 aan kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sebastius schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:11:
Ok, daar ga ik zo dan maar even heen!

[Update] En ja idd. Vorige week stonden ze er nog voor 80 euro, dus ze willen er erg graag vanaf.
damm ik heb nu al een mz n-510, maar vind de opslagcapiciteit toch wel wat weinig, zou het slim zijn om de nh-600 voor die prijs te kopen? 49 euro is toch wel heel erg goedkoop :) damm ik twijfel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:08:
Dat klopt, maar ook daar zitten haken en ogen aan. En voor 50 euro (in vergelijking met de 800 gulden die ik voor mijn MD toendertijd heb betaald) is goedkoop genoeg om deze te kopen.
Metal schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:28:
[...]

damm ik heb nu al een mz n-510, maar vind de opslagcapiciteit toch wel wat weinig, zou het slim zijn om de nh-600 voor die prijs te kopen? 49 euro is toch wel heel erg goedkoop :) damm ik twijfel echt.
Voor die 50 euro kun je niet echt een buil vallen. Je kunt al je accessoires overzetten en je oude discjes recyclen. Geluidskwaliteit is beter dan het ouderwetse LP2/LP4, en het staat er vrij vlot op.

Maar ik ben dan ook ge-upgrade van een MDLP, niet van een NetMD. De oude (de MZ-R700) heeft hier 6 jaar trouwe dienst geleverd, maar ik was het onhandige overzetten zat.

Een tip overigens: Download de nieuwe sonicstage (want versie 2.0 is meegeleverd, en 3.1 is al uit).

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 29-04-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ik ga maandag bellen of hij er dan nog is, zo jah koop ik hem.
ik weet trouwens wel wat over minidisc hoor, zit ook op het mdcenter forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben boos :P

Mediamarkt komt pas eind 2005 in Middelburg (naastgelegen stad voor mij)

en heb weinig zin om ff de trein te pakke naar Breda or Rotterdam -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:24:
ik ben boos :P

Mediamarkt komt pas eind 2005 in Middelburg (naastgelegen stad voor mij)

en heb weinig zin om ff de trein te pakke naar Breda or Rotterdam -_-
het kan ook een plaatselijke aanbieding zijn hoor, dat hij alleen in den-haag voor die prijs verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:08:
maar deze kan toch oko MP3 aan? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:58:
[...]

maar deze kan toch oko MP3 aan? :s
ze moeten eerst omgezet worden naar het atrac formaat via sonicstage, de allerniewste modellen supporten dit ook native zonder omzetting naar atrac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed zullen de allernieuwste modellen in de buurt komen van de 50 euro? Ze waren toch stukken duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:11:
maar goed zullen de allernieuwste modellen in de buurt komen van de 50 euro? Ze waren toch stukken duurder
de nieuwste modellen niet,

het ging hier om het "instap" model de NH600, deze had eerst een prijskaartje van tegen de 200 euro's, maar vanwege de slechter verkoopcijfers heeft de winkel ze omlaag gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:04
Het gaat dus alleen om Mediamarkt Den Haag?! Want op zich lijkt me dit wel een interessante aanbieding. Maar ik ga niet helemaal naar Den haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:01:
[...]

de nieuwste modellen niet,

het ging hier om het "instap" model de NH600, deze had eerst een prijskaartje van tegen de 200 euro's, maar vanwege de slechter verkoopcijfers heeft de winkel ze omlaag gegooid :)
de rest is nog niet zo sterk in prijs gedaald

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:30:
[...]

de rest is nog niet zo sterk in prijs gedaald
en hoe zit het met de andere mediamarkten? Overal 49 euro? Heb namelijk nog geen tijd gehad om te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb nu sinds enkele dagen mijn eerste minidisc-recorder, een MZ-RH10. Het is ook meteen mijn eerste portable geluids-gadget sinds mijn walkman uit ~1992. Mijn Tungsten T3 heeft provisorisch goede diensten verleend.

Mijn mening:

Mooi apparaatje, jammer dat er al 3 (miniscule) krasjes op zaten...(dat belooft nog iets als het mooie glimmende frontje wordt blootgesteld aan the hardships of life) Verder is het jammer dat de laatste twee karakters op het keuzescherm wegvallen als je bijvoorbeeld een titel wilt invoeren. De Fransen willen hun oren willen beschermen,daardoor gaan ekele functies te loor (maar de functies(equalizer, output) die dat beïnvloed gebruik ik toch nauwlijks)
Geluidskwaliteit is goed, met name PCM ;) Atrac3plus HI-SP modus is ook heel goed vind ik. Jammer dat er geen flac-ondersteuning opzit. De oortelefoon (E808) mag wel door iets beters worden vervangen. (Zijn niet vergelijkbaar met mijn AKG K501)
Sony moet iets doen aan zijn vreemde DRM-systeem. Eigen opnames moet je probleemloos overal heen kunnen sturen vind ik.

Ik hoop dat sony een firmware update uitbrengt met flac, ogg, mp3(inclusief recording) en de vervelende foutjes die nu in de fw zitten eruit haalt.

Al met al ben ik wel tevreden met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
begintmeta schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:22:
Jammer dat er geen flac-ondersteuning opzit.
Met jou kan ik praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
O ja, nu je het zegt zie ik het. Ik zou trouwens ook kunnen leven met Shorten, WavPack, monkey's audio of zelfs Apple's lossless codec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Inderdaad is iedere lossless codec welkom, maar aangezien FLAC het minste decodeerkracht vergt, is het mijn favoriet (is weer goed voor de batterijduur enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
batterij duur zit toch wel goed? een ruime 30 uur *laagste kwaliteit muz*... en 20 uur op redelijk goede...

en kan je er ook weer een extra Batterij aanhangen? een AA batterij in een houdertje bedoel ik dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:54:
batterij duur zit toch wel goed? een ruime 30 uur *laagste kwaliteit muz*... en 20 uur op redelijk goede...

en kan je er ook weer een extra Batterij aanhangen? een AA batterij in een houdertje bedoel ik dus :D
Batterijduur hangt helemaal af van de kracht die de cpu moet leveren bij het decoden en de hoeveelheid dat de disc gedraaid moet worden.

PCM heeft per minuut het meest om te wentelen maar nauwelijks tot geen cpu-kracht nodig. FLAC ongeveer de helft qua omwentelfrequentie, alleen weer wel decoderingskracht. Ik gok dat het ongeveer hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Breepee schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:59:
Inderdaad is iedere lossless codec welkom, maar aangezien FLAC het minste decodeerkracht vergt, is het mijn favoriet (is weer goed voor de batterijduur enzo).
Ik dacht dat de door mij genoemde lossless-audio codecs niet veel voor elkaar onderdoen qua efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
begintmeta schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:04:
[...]

Ik dacht dat de door mij genoemde lossless-audio codecs niet veel voor elkaar onderdoen qua efficientie.
Bijvoorbeeld Monkey's Audio is een vele malen zwaardere codec dan FLAC en derhalve niet geschikt voor mobiele audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Idd monokeys audio is m.n. wat betreft decoding wat zwaarder (maar een custom chip zou toch geen problemen moeten hebben?). Ik dacht trouwens dat Shorten weer wat lichter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
begintmeta schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:59:
Idd monokeys audio is m.n. wat betreft decoding wat zwaarder (maar een custom chip zou toch geen problemen moeten hebben?).
Kost alleen weer meer stroom en dus gaan de batterijen sneller leeg.
Ik dacht trouwens dat Shorten weer wat lichter is...
Daar weet ik niet zo hele veel van, maar ik weet wel dat FLAC de lichtste is (vandaar dat het ook de enige (naast Apple Lossless) lossless codec is die gebruikt wordt in draagbare apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naja :) wat maakt het eigenlijk "allemaal" uit? de geluids kwaliteit is toch goed??

Long Play 2 op me NetMD klinkt beter dan de MP3 file *192Kb/s* door me 5.1 set op me compu... komt denk ik ook door me overpriced koptelefoon van sony die ik gebruik op me MD tegen de 5.1 van Medion... maar jah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:16:
naja :) wat maakt het eigenlijk "allemaal" uit?
Precies, wat maakt het uit.
de geluids kwaliteit is toch goed??
Neuh. Ik wil de MD ook gebruiken voor HiFi toepassingen (er is meer dan draagbaar en computer) en daarvoor is HiSP niet genoeg en PCM te duur (je moet dan haast wel 1G-discs kopen, en die zijn duur, met FLAC kun je met een ouwe disc nog heel wat, gemiddeld een minuut of 60).

Ik wil gewoon geen gezeur en 1:1 CD kwaliteit. Het is technisch allemaal perfect mogelijk, Sony hoeft alleen maar FLAC toe te voegen. De chips die reeds aanwezig zijn zijn krachtig zat, dus het is een kwestie van een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Weet iemand nog of de Mediamarkt (en dan in het bijzonder, Mediamarkt Amsterdam) de 600 nog verkoopt? Zoja, nog steeds voor 49 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Weet iemand wat er met de Sony MZ-RH710 is gebeurd?

Op de Sony websites is de speler nergens meer te vinden. In sommige webstores nog wel, voor een prijs van onder/rond de €160... Is de speler nooit geintroduceerd? Is 'ie wel geintroduceerd, maar teruggehaald? [paranoide]En zo ja, waarom dan?[/paranoide]

Verder nog een specifiek MZ-RHx10 vraagje: MP3 overzetten in Sonic Soundstage, gebeurt dat met conversie of niet? Voor zover ik begrepen heb wordt er DRM aan toegevoegd zodat het vervolgens niet van een Hi-MD schijfje te rippen is (wat ik geen punt vind) maar ik vraag me af of dit dus toevoegen of conversie + toevoegen is. Geluidskwaliteit inleveren zou ik niet zo leuk vinden...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RH10 speelt DIRECT mp3 af.
Dus als je met Sonicstage mp3's op de RH10 zet, worden die niet omgezet in Atrac3 ofzo.
Het is dus enkel toevoegen, zonder conversie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb al jaren een Sony MZ-R30, maar die is echt aan pensioen toe, knoppen werken niet goed meer, als de accu bijna leeg is wil 'ie soms overslaan, kortom, versleten. Mag ook wel, na jarenlang gebruik.

Dus een MP3 spelende Hi-MD lijkt me een mooie oplossing, 2 vliegen in 1 klap, want ik heb ook meerdere gigabytes aan vrijgegeven legale DJ livesets.

( Tip voor de liefhebbers van o.a. Hybrid, Nick Warren, Way Out West en Shiloh:
Met toestemming/medewerking van de artiesten geplaatste (live/radio)mixes @ www.hybridized.org )

Alleen moet ik nu dus nog achterhalen wat er is gebeurd met de RH710... Als die uit het assortiment van Sony is gehaald vanwege een product probleem, een fabricage- of ontwerpfout, dan ben ik niet al te happig om er eentje aan te schaffen. :X

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• costanza
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb een vraag over de MZ-NH600..

Hier zit geen microfooningang op, maar wel een line-in (USB-in / analoog-in / digitaal-in)
Kan ik op deze ingang ook een microfoon gebruiken? Zoja, moet dit dan een speciale zijn, bijvoorbeeld om het geluid extra te versterken?

http://www.palmclub.nl

• Brent
Yep, een versterkertje zal waarschijnlijk nodig zijn. Je kunt het natuurlijk altijd zonder proberen.

• sebastius

sebastius

Gewoon een kleine microfoon voorversterker, anders doet ie echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Howdy,

ik zit ook eens met een vraagje, ik heb nou al een tijdje de MZ-NH600, lekker goedkoop bij de mediamarkt aantal maanden terug en t dingskie bevalt uitstekend, enige nadeel is het bedroevend lage volume zodra je de equalizer gebruikt en aangezien ik nogal een grote koptelefoon gebruik is de output gewoon niet sterk genoeg. Nu las ik op minidisc.org dat de europesche modellen gelockt zijn op een max output van 3mw terwijl de amerikaanse en aziatische modellen wel de volle 5mw output hebben.
Voor de MZ-NH700 en NH10 is hier een hack voor te vinden door de landcode in het setupmenu te veranderen, voor de NH600 is er echter bar weinig over te vinden en de nh700 manier lijkt niet te werken.

Iemand die hier wat meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Yep, even rondzoeken naar de "service manual" en/of ervaringen van mensen die het geprobeerd hebben (en waarbij het gelukt is) of forums.minidisc.org.

• Pruttelpot
Breepee schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:37:
Yep, even rondzoeken naar de "service manual" en/of ervaringen van mensen die het geprobeerd hebben (en waarbij het gelukt is) of forums.minidisc.org.
Jaja, hoe je in service mode enzo moet komen weet ik wel maar voorzover ik weet zijn er voor de NH600 geen andere land codes bekend? Of in iedergeval alleen A0 voor europa en 25 wat ook voor europa schijnt te zijn. En deze zorgen niet voor een volume boost of iets dergelijks.

Maargoed, niemand die de codes weet dus?

• Brent
Ok die website is iemand uit de UK (is afaik dezelfde regio als de rest van Europa) die het succesvol heeft gedaan. Kijk dus even naar hoe hij het dan heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De beheerder van de minidisc.org fora, heeft zo ongeveer door laten schemeren dat het exit MD is. Er is net een persconferentie van Sony geweest en hij heeft inside information (die hij nog niet wil delen, waarom mag Joost weten).

Ziet er dus slecht uit voor de MD.

http://forums.minidisc.org/index.php?showtopic=12318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Hier het mailtje van minidisc.org met de correcte link naar t forum..
Hi, it's the administrator kurisu. Either I see you every day, or you've been around once and never again. Your still a friend, and must know what's occuring.

The Minidisc format is seemingly going to stop being actively developed. Sony's recent initative to restructure and give more definition to their products has initated the decision to cut "15 product lines.." This is very disturbing news. Right now there's a very slim chance that Hi-MD may even see a third generation, and if it were, it would probably be the definitive last. I'm not so sure anymore that the Connect Player will even support MD. There's something else on the horizon now, a unified approach.

Sony had a recent webcast in New York, displaying the path in which they would take for the next few years. Walkman was incessantly touted, but MD was nowhere to be seen. Judging by the focus of the webcast, it should've was very clear as to what Sony's immediate future will be, and I can honestly say I do
not see MD in the equation.

This is causing an uproar in the community; please visit the (massive) discussion thread about it and share opinions with fellow MD enthusiasts --

http://forums.minidisc.org/index.php?showtopic=12392

Regards,

Christopher MacManus
Founder, Sony Voice Network

Administrator,
Minidisc Community Forums (http://forums.minidisc.org)
ATRACLife Colloquium (http://www.atraclife.com)

[ Voor 4% gewijzigd door Pruttelpot op 03-10-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-MD is dood, lang leve Hi-MD!!

Link naar de press release van de nieuwe MZ-RH1
Link naar een high-res foto

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/res/images/image/93/1142610580293.jpg

Hoogtepunten:

* HD Digital Amp
* USB 2.0 High-Speed
* Compatibel met Mac
* Volledig metalen behuizing (aluminium)
* OLED display
* remote (mogelijk LCD)
* mogelijkheid om alle gemaakte opnames naar de pc te uploaden (geen DRM restricties meer)
* mogelijkheid om oude niet-Hi-MD opnames te downloaden
* Atrac3/Atrac3Plus/MP3/Linear PCM directe weergave & opnemen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dit apparaat heeft de features, die de vorige generaties misten en waardoor minidisc een flop is geworden (ik vind MD iig aardig geflopt):
-analoge opnames digitaal uploaden;
-directe weergave van mp3.

Eindelijk geeft Sony toe aan de wensen van de consument. Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom ze zo koppig waren bij Sony |:( Het is hun eigen schuld dat ze MD naar de kl*te geholpen hebben door die stomme restricties, Sonicstage, het doordrammen van ATRAC etc. Jammer, want Sony maakt geweldig mooie MD-apparaatjes. Maar ik denk dat het met dit apparaat al te laat is.

Op de press release staat trouwens:
"Hi-MD is light years ahead of alternative formatting technologies such as HDD and Flash", maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die het hier niet mee eens is? Neem bijv. een micro-hdd voor een geheugenslot, deze is veeeel kleiner en soms nog groter dan de 1 GB van hi-md.

[ Voor 2% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-03-2006 22:35 . Reden: typo ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"bigchristiaan" het enige wat jouw opmerkingen duidelijk maken is jouw erg beperkte kennis van MD/Hi-MD/Atrac.
De Hi-MD/NW-HD spelers van Sony ondersteunen al meer dan een jaar directe mp3 weergave, en analoge opnames uploaden is al sinds enkele maanden mogelijk sinds de nieuwe SonicStage versie.
Atrac3/Atrac3Plus staat nog steeds lichtjaren voor op MP3 qua efficiëntie en geluidskwaliteit, en het MD formaat is een formaat dat al tientallen jaren door talloze professionals gebruikt wordt, en zijn sporen al ruimschoots verdient heeft.
En vergelijk aub geen micro-hdd van 200 euro met een Hi-MD schijfje van 6 euro.
Ik ga mijn porsche ook niet vergelijken met de driewieler van de buurman.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
wel heel gaaf dat je nu EINDELIJK muziek kunt UPLOADEN naar je computer!
Ondanks mn mp3 speler van Sony (nw-e99) vind ik mn NetMD mzn10 toch nog steeds veel cooler, beter etc, ware het niet dat de bediening 'vaag' doet.

Als die RH1 eruit had gezien als de RH10 had ik hem wel willen kopen. Maar helaas ik vind de RH1 nogal lelijk eigenlijk :/

[ Voor 201% gewijzigd door Menesis op 25-03-2006 18:23 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:35:
"bigchristiaan" het enige wat jouw opmerkingen duidelijk maken is jouw erg beperkte kennis van MD/Hi-MD/Atrac.
De Hi-MD/NW-HD spelers van Sony ondersteunen al meer dan een jaar directe mp3 weergave, en analoge opnames uploaden is al sinds enkele maanden mogelijk sinds de nieuwe SonicStage versie.
Atrac3/Atrac3Plus staat nog steeds lichtjaren voor op MP3 qua efficiëntie en geluidskwaliteit, en het MD formaat is een formaat dat al tientallen jaren door talloze professionals gebruikt wordt, en zijn sporen al ruimschoots verdient heeft.
En vergelijk aub geen micro-hdd van 200 euro met een Hi-MD schijfje van 6 euro.
Ik ga mijn porsche ook niet vergelijken met de driewieler van de buurman.
Qua restricties had ik het over de restricties die er tot voor kort nog wel opzaten, sinds het begin van NetMD. Als MD voor pro's is, waarom mag je dan geen analoge opnames uploaden? Dat is toch dom van sony :r

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
zijn er nog goedkope hi-md aanbiedingen ? :9 aangezien het formaat zo goed als nergens meer verkrijgbaar meer is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik wil ook een Sony MZ-RH910B kopen. Maar alle shops in Nederland lijken hem niet meer te hebben..

Jammer dat er zo lastig aan te komen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.videopartner.nl heeft ze in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
Bedankt!
Heb hem meteen maar besteld.
Ik vind het geen 50e waard, het verschil tussen de rh-910 en de rh-10.
Vooral na al die verhalen die ik gelezen heb over de vele krassen.

Ik hoop wel dat er een AB bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RH910 heeft idd een afstandsbediening.
Het enige wezenlijke verschil tussen de RH910 en de RH10 is dat de 10 een iets sterkere batterij heeft (maar zo'n batterij kan je voor 10 € bestellen bij videopartner, dan heb je er 2 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Snoeiharde kick, ik sta op het punt om een minidisc recorder aan te schaffen. Een Hi-MD met wat schijfjes erbij. Lineair PCM recording here i come :)

Vind mp3/wma toch niet goed genoeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hi-MD is toch wel een beetje stervend, zou je niets anders willen overwegen (zoals bijvoorbeeld een EDIROL R-09 HR)?

De MD-schijfjes zijn natuurlijk erg houdbaar, maar je moet alijd nog een recorder/speler hebben. Ik ben nog tevreden met mijn Hi-MD-recorder, maar of ik tegenwoordig nog zo'n ding aan zou schaffen, ik weet het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

begintmeta schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:38:
Hi-MD is toch wel een beetje stervend, zou je niets anders willen overwegen (zoals bijvoorbeeld een EDIROL R-09 HR)?

De MD-schijfjes zijn natuurlijk erg houdbaar, maar je moet alijd nog een recorder/speler hebben. Ik ben nog tevreden met mijn Hi-MD-recorder, maar of ik tegenwoordig nog zo'n ding aan zou schaffen, ik weet het niet.
mee eens ik heb hem toen aangeschaft vanwege de betere geluidskwaliteit en hem 2 jaar zeker veel gebruikt maar nu ik zo`n walkmanphone heb gebruik ik hem eigenlijk niet meer omdat je het verschil toch niet hoort in de bus of trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

icecreamfarmer schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:29:
[...]
mee eens ik heb hem toen aangeschaft vanwege de betere geluidskwaliteit en hem 2 jaar zeker veel gebruikt maar nu ik zo`n walkmanphone heb gebruik ik hem eigenlijk niet meer omdat je het verschil toch niet hoort in de bus of trein.
Ja, maar met een Walkman telefoon kun je niet PCM opnemen hè.

Ik heb ook nog een MZ-RH1, maar deze ligt een beetje te verstoffen. Heel af en toe met live-muziekopnames komt deze wel weer uit de verpakking, dan is het een ideaal apparaat.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 11:14
Leuk dat dit topic ineens weer omhoog komt. Heb ook nog een HiMD thuis liggen...nooit echt voor opnames gebruikt. Maar mooie aparaten, nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PD2JK schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

Ja, maar met een Walkman telefoon kun je niet PCM opnemen hè.

Ik heb ook nog een MZ-RH1, maar deze ligt een beetje te verstoffen. Heel af en toe met live-muziekopnames komt deze wel weer uit de verpakking, dan is het een ideaal apparaat.
klopt, maar dat deed ik nooit gebruikte het puur om mee af te spelen.
Bij nader inzien kan ik hem misschien beter verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met zo'n EDIROL kun je prima opnemen. Gewoon nette microfoon eraan en gaan. Een Hi-MD recorder is ook prima geschikt, maar heeft een kleinere capaciteit medium (dat in tegenstelleing tot SD-kaarten niet (meer) in elke winkel te krijgen is (al een beetje een understatement)) en is, als je echt voor het opnemen wil gaan, toch wel minder veelzijdig.

offtopic:
Ik zit er trouwens over te denken zo'n soundman-microfoon te kopen, schijnen best ardig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Leuk zo'n Edirol, maar gezien de aanschafprijs (300+) versus een hi-md recorder van onder de 100. Het aantal keren dat ik ga opnemen komt niet boven de 10x per maand uit.

Dan koop ik nu ergens een voorraadje hi-md schijfjes weg, laten we zeggen 10 stuks. En dan kan ik nog duizenden keren opnemen in Lineair PCM.

Bovendien neemt de Edirol op in MP3 320 op zijn hoogst (en Wav ok). Niet dat een gewone leek het verschil hoort, maargoed het is iets :)

Daarnaast zou ik geen Edirol = Roland nemen, maar een Sony PCM-M10, Marantz PMD620 of een Tascam DR 1 of DR 100.

Toch zijn deze allemaal lang niet zo draagbaar als bijvoorbeeld een Sony MZ-RH1 of MZ-NH1. Welke ook nog eens ruim 15 uur muziek spelen op 1 accu'tje.

Vandaar Hi-MD minidisc > solid state recorder.

[ Voor 26% gewijzigd door W00fer op 17-08-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
W00fer schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:09:
Leuk zo'n Edirol, maar gezien de aanschafprijs (300+) versus een hi-md recorder van onder de 100. Het aantal keren dat ik ga opnemen komt niet boven de 10x per maand uit.
Welke Hi-MD recorder krijg je tegenwoordig nieuw onder de €100 eigenlijk? Anders kun je ook naar andere tweedehands apparaten kijken. Die EDIROL is trouwens ook maar een voorbeeldje. Je vind moeiteloos wat anders.
Dan koop ik nu ergens een voorraadje hi-md schijfjes weg, laten we zeggen 10 stuks. En dan kan ik nog duizenden keren opnemen in Lineair PCM.
Klopt, vermoedelijk wel.
Bovendien neemt de Edirol op in MP3 320 op zijn hoogst (en Wav ok). Niet dat een gewone leek het verschil hoort, maargoed het is iets :)
Hmm, volgens de specs ondersteunt die recorder 24-bit/96kHz linear PCM. en zoals eerder geschreven, 't is maar een voobeeldje, anders zijn er wel andere apparaten die het doen.
Daarnaast zou ik geen Edirol = Roland nemen, maar een Sony PCM-M10, Marantz PMD620 of een Tascam DR 1 of DR 100.
Er zijn inderdaad diverse andere apparaten op de markt.
Toch zijn deze allemaal lang niet zo draagbaar als bijvoorbeeld een Sony MZ-RH1 of MZ-NH1. Welke ook nog eens ruim 15 uur muziek spelen op 1 accu'tje.
Ik vind veel apparaten praktisch even draagbaar. In combinatie met een kleine microfoon wordt het voordeel van zo'n MZ-RH1(of ander klein apparaat) wel groter natuurlijk. Als je iets anders wilt dan opnemen wordt zoals ik eerder had gepost het voordeel van de Hi-MD aover het algemeen alleen maar groter.
Vandaar Hi-MD minidisc > solid state recorder.
Ik weet het zonet nog niet. Maar goed, ik ben vooralsnog tevreden met mijn Hi-MD-recorder

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb het ook niet over een "nieuwe" hi-md recorder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OK W00fer, dat nuanceert de prijsvraag wel wat natuurlijk. Maar een niet-nieuwe andere digitale recorder (met sd-kaarten als media bijvoorbeeld) blijft denk ik toch ook echt wel het overwegen waard. (bijvoorbeeld een Zoom H2, M-Audio Microtrak II of TASCAM DR-07 moeten niet al te duur te krijgen zijn lijkt me)

Maar ik wil totaal niemand van een minidiscspeler afpraten, hoe langer behoorlijk veel van die dingen worden gebruikt hoe makkelijker het door de marktsituatie voor mij blijft de mijne te blijven gebruiken.

Nu alleen nog eens een NH-14WM compatibele accu ergens op de kop tikken als backup...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 20-08-2009 23:49 ]

• W00fer
  • Niet online
Hmpf, al 3 marktplaats deals afgeketst omdat men de Hi-MD speler voor meer dan 100 wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, ook de wat oudere/minder mooie modellen? Er zijn natuurlijk nu eenmaal mensen die graag minidic-apparatuur hebben... Het zal op een gegeven moment wel lukken. Ik heb net een beetje op eBay gekeken en daar lijken wel een aantal apparaten onder de 100€ weg te gaan. Ook nog wel wat andere accessoires lijken daar redelijk geprijsd beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bedoel je minidisc of Hi-MD. Het laatste is namelijk een stuk lastiger te krijgen. Zoek het liefst nog een MZ-RH1, maarja de meesten vragen daar rond de 200 euro voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hi-MD. Wat ik me nog zo kan herinneren van gisteren was/is in D een MZ-RH10 te koop voor <€40 (maar goed, de veiling is nog niet afgelopen). RH1s zijn een stuk duurder inderdaad... (net op ebay gezien dat recent een voor ±180€ en een voor ±215€ is weggegaan). Dat laatste (in de VS) is wel een beetje veel, aangezien winkels ze nog vanaf 250€ aanbieden. Maar minder dan 120€-150€ hoef je voor een RH1 echt niet te verwachten denk ik.

Nogmaals, ik hoop dat je Hi-MD gaat gebruiken (ik gebruik zelf een RH10), maar andere portable recorders moeten toch ook wel aantrekkelijk (mogen) zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

W00fer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:26:
Bedoel je minidisc of Hi-MD. Het laatste is namelijk een stuk lastiger te krijgen. Zoek het liefst nog een MZ-RH1, maarja de meesten vragen daar rond de 200 euro voor 8)7
oh dan loont het misschien om mijn nh900 ook te koop te zetten, ik dacht daar niets voor terug te krijgen maar zoals ik het nu lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je krijgt er vast nog wel wat voor, wel een stuk minder dan voor een MZ-RH1. Kijk maar eens bij beeindigde/lopende veilingen (eventueel zou ik het ding wel interessant vinden als backup voor mijn RH10 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, al die MZ-RH1s gaan weg voor ruim meer dan €130... Nog iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

begintmeta schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:12:
Hmm, al die MZ-RH1s gaan weg voor ruim meer dan €130... Nog iets gevonden?
Ik heb niet meer gekeken maar voor minder dan €100 doe ik hem nog niet weg al was het maar de nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb een MZ-RH1 voor een vriendelijk prijsje ;) Zie het minidisc topic daar vertel ik hoe en wat.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste