Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siknu en anderen : Atrac3 op NetMD en Atrac3 op HiMD levert een identieke kwaliteit op.
En Sonicstage 2 wordt ook gewoon gebruikt bij NetMD hoor.
Kan je gewoon gratis downloaden vanop de sony site. Het enige wat Atrac3 Plus meer bied dan Atrac3, is een Hi-LP en een Hi-SP. De Hi-LP gebruikt een zeer lage bitrate van 64kbit, en is dus niet echt geschikt om hoge kwaliteit muziek op te slaan.
De Hi-SP daarentegen biedt wel heel goede kwaliteit, inderdaad beter dan de normale SP, maar dat gaat ook ten koste van de opslagcapaciteit.
Met de HiMD zal je dus ook het meerendeel van de tijd gebruik maken van de gewone Atrac3 LP2, omdat deze de beste balans heeft tussen kwaliteit en opslagcapaciteit, en daarmee kan je tot de conclusie komen dat HiMD, buiten de verhoogde opslagcapaciteit, niet veel nieuws biedt tegenover NetMD.
Doe eerst alsjeblieft wat meer huiswerk, eer je hier komt lopen draven dat HiMD veeeeeeeeeeel betere geluidskwaliteit heeft dan NetMD.
Je bent namelijk gewoon voor de marketing truukjes gevallen.
HiMD (Atrac3 + Sonicstage2) is kwalitatief identiek aan NetMD (Atrac3 + Sonicstage2). Tenzij je Atrac3Plus gebruikt, maar die codec heeft slechts 1 echt nuttige vorm namelijk Hi-SP, en daarmee krijg je maar weinig muziek op zo 1 HiMD schijfje.
I rest my

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:07:
Euhm daar ben je op beide vlakken verkeerd hoor Breepee. Mijn NetMD heeft namelijk een draagtasje, een oplaadbare batterij met batterijlader, een optische en een digitale Line-IN, en een afstandsbedieing. Al die functies/eigenschappen ontbreken bij de 600, maar zijn wel aanwezig bij de 700, daarom dat die 700 dus de HiMD equivalent is van mijn NetMD (dezelfde functies, dezelfde meegeleverde accesoires, enkel de extra HiMD functionaliteit is er verschillend aan).
In de 600 gaat een gewone AA, heeft optische en digitale line-in (is trouwens hetzelfde) tasje weet ik niet maar wat heb je daar nou weer aan.
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:07:
En dat een HiMD betere geluidskwaliteit bied is pure onzin.
Aangezien je zowel voor NetMD als voor HiMD identiek dezelfde software gebruikt (Sonicstage 2) en identiek dezelfde codec (Atrac3) zal de geluidskwaliteit ook identiek hetzelfde zijn.
Maar zoals je blijkbaar niet weet, kun je met de HiMD in 2 modes opnemen, de brakke netMD opnamemode (heb je er nou al een MDsite bijgepakt waarom die zo slecht is?) en de HiMD mode. Deze laatste is gewoon net zo goed als optisch opnemen. Als je met netMD opneemt, krijg je gewoon veel slechtere kwaliteit muziek. Daarnaast wordt, als je in SP een liedje overzet, gewoon een (slechte) LP2 track opgerekt tot SP lengte. Kijk even om de fora van mdcenter.nl en minidisc.org voor details. Dit zijn gewoon feiten die al sinds de introductie van netMD bekend zijn. OpenMG/Sonicstage <2.0 en Sonicstage 2.0 in de netMD modus hebben (om de 1 of andere duistere reden) een zeer brakke Atrac encoder aan boord.

http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html http://www.mdcenter.nl/netmd/kenmerken.php
Ik kan even geen links vinden naar de brakheid van de atrac encoders
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:07:
Doe eerst alsjeblieft wat meer huiswerk, eer je hier komt lopen draven dat HiMD veeeeeeeeeeel betere geluidskwaliteit heeft dan NetMD.
Het is iets wat zelfs Sony toegeeft :)

Daarbij is de Atrac3plus codec gewoon een stapje beter vanwege de manier waarop geencodeerd wordt (vanwege meer passes etc).

[ Voor 18% gewijzigd door Brent op 09-07-2004 15:43 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:36
Mediamarkt heeft de 600 dus al in de winkel liggen. De 800 serie is overal spoorloos verdwenen. De 700 en 900 komen zeer binnenkort. Balen.. zat net te wachten op de 800 met radio... Naja heb nu al zo lang gewacht dat kan er ook nog wel vanaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 14:30:
[...]

Dat lijkt mij niet, want er zijn al teveel blaadjes van winkels die hem aanbieden en dat doen ze niet zomaar natuurlijk. Dan moet er haast al een schip onderweg zijn met tiefus veel van die dingen :9

@icecreamfarmer: Naast een adapter en nieuwe oordopjes moet je je ook helemaal scheel betalen aan verzendkosten :(. Die kunnen wel oplopen tot €40! Bovendien heb je dan denk ik inderdaad geen Europese garantie en als er wat mee is moet je hem naar US opsturen of als je geluk hebt naar een service point hier in Nederland maar daar heb ik geen goede ervaringen mee 8)7
mijn huidige heb ik ook uit de vs de verzendkosten waren €20 en dan was het verzekerd verzonden.
en de garantie is het zelfde sony hanteerd altijd maar een jaar

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Net met de Mediamarkt hier in Groningen gebeld en dit is wat ik doorgekregen heb:

- Ze verwachten ze volgende week...
- Er zullen heel veel 600 en 700 modellen zijn...
- Richtprijzen zijn niet bekend bij hun...
- Ook de NH1 is bevestigt dat deze er zal zijn, prijs en hoeveelheid onbekend.
- 800 wordt niet over gerept.. :(

Ik kan niet wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 09 juli 2004 @ 16:11:
[...]

mijn huidige heb ik ook uit de vs de verzendkosten waren €20 en dan was het verzekerd verzonden.
en de garantie is het zelfde sony hanteerd altijd maar een jaar
Verzekerd verzonden jah, maar als er iets mis gaat met je recorder, dan zit je daar mooi mee... Want waar moet je hem naar toe sturen? Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Hmm als de 800 hier in Europa niet gelanceerd wordt, dan overweeg ik toch een bestelling in de VS. @icecreamfarmer bij welke Amerikaanse webwinkel heb je dat voor elkaar gekregen 20 euro? Via amazon is het stukken duurder bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:07:
siknu en anderen : Atrac3 op NetMD en Atrac3 op HiMD levert een identieke kwaliteit op.
En Sonicstage 2 wordt ook gewoon gebruikt bij NetMD hoor.
Kan je gewoon gratis downloaden vanop de sony site. Het enige wat Atrac3 Plus meer bied dan Atrac3, is een Hi-LP en een Hi-SP. De Hi-LP gebruikt een zeer lage bitrate van 64kbit, en is dus niet echt geschikt om hoge kwaliteit muziek op te slaan.
De Hi-SP daarentegen biedt wel heel goede kwaliteit, inderdaad beter dan de normale SP, maar dat gaat ook ten koste van de opslagcapaciteit.
Met de HiMD zal je dus ook het meerendeel van de tijd gebruik maken van de gewone Atrac3 LP2, omdat deze de beste balans heeft tussen kwaliteit en opslagcapaciteit, en daarmee kan je tot de conclusie komen dat HiMD, buiten de verhoogde opslagcapaciteit, niet veel nieuws biedt tegenover NetMD.
Je bent namelijk gewoon voor de marketing truukjes gevallen.
HiMD (Atrac3 + Sonicstage2) is kwalitatief identiek aan NetMD (Atrac3 + Sonicstage2). Tenzij je Atrac3Plus gebruikt, maar die codec heeft slechts 1 echt nuttige vorm namelijk Hi-SP, en daarmee krijg je maar weinig muziek op zo 1 HiMD schijfje.
I rest my
zeg mij niet dat ik mijn huiswerk nog niet gedaan heb want ik zelfs al de handleiding gelezen.
ja atrac3 wel ja maar daar heb ik het nu niet over ik had het over atrac 3 PLUS wat dus beter is ik zeg niet veel beter maar wel beter. dat bedoel ik aan te geven in dat onderzoek wordt nergens gezegt welke atrac3 ze nu gebruiken.
en lp2 van het apparaat is ongeveer net zo goed als een 196kb/s mp3

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-07-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 09 juli 2004 @ 16:18:
Hmm als de 800 hier in Europa niet gelanceerd wordt, dan overweeg ik toch een bestelling in de VS. @icecreamfarmer bij welke Amerikaanse webwinkel heb je dat voor elkaar gekregen 20 euro? Via amazon is het stukken duurder bijvoorbeeld.
ik zat zelf te denken aan www.datavis.com (ligt eraan welke creditcard je hebt)
en www.buyriteelectronics.com (maar deze verzend niet naar europa heb je een tussen adres nodig en dat heb ik).

de vorige keer via ebay en volgens mij heb ik nog teveel betaald ook je moet het ook via us postal doen want ups die geeft alles mooi door aan de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

BollieBolstra schreef op 09 juli 2004 @ 16:18:
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn... Op diga4u.nl is de NHF800 wel te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 16:14:
[...]

Verzekerd verzonden jah, maar als er iets mis gaat met je recorder, dan zit je daar mooi mee... Want waar moet je hem naar toe sturen? Juist :)
gewoon een sony dealer.
verder minidiscspelers reapereren kost altijd meer dan een nieuwe kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-07-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 09 juli 2004 @ 16:26:
[...]

gewoon een sony dealer.
verder minidiscspelers reapereren kost altijd meer dan een nieuwe kopen.
Kortom je moet gewoon een beetje zuinig omgaan met je speler, het is wel minstens 550 ballen die je er aan uitgeeft!

Ik werd een beetje achterdochtig van het verhaal van de verkoper Portabe in Groningen, dus ik ben wat gaan rondbellen bij andere Mediamarkt winkels in Nederland:

Zwolle: ze (ja, een zij :+ ) wilde eigenlijk helemaal niets loslaten; ze kwamen eraan en zowel modellen als prijzen als een datum kon ze niet noemen :(
Utrecht: Deze meneer was een stuk vriendelijker en persoonlijker. Hij zei dat ze ze pas verwachtten aan het eind van juli / begin augustus. Balen dus maar wel goed nieuws voor degenen die zitten te azen op de NHF800: die gaan ze ook leveren!! :*)

Ik zal nog wel wat meer onderzoek doen want ik ga 1 augustus op kamp en ik wil dan we zo'n te dope ding hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Kan er nog een aan toevoegen: Alkmaar (mediamarkt) de 600 in de winkel; de 700 komt er volgende week aan. De 800 staat nog niet in het systeem, dus duurt nog even... (maarja wat moet je in Alkmaar als je in Groningen studeert 8)7 Ik denk dat ik de de speler (800) niet krijg voor 18 juli (=vakantie)

[ Voor 15% gewijzigd door BollieBolstra op 09-07-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 09 juli 2004 @ 16:56:
Kan er nog een aan toevoegen: Alkmaar (mediamarkt) de 600 in de winkel; de 700 komt er volgende week aan. De 800 staat nog niet in het systeem, dus duurt nog even... (maarja wat moet je in Alkmaar als je in Groningen studeert 8)7 Ik denk dat ik de de speler (800) niet krijg voor 18 juli (=vakantie)
even voor degene die mij niet geloven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36755/full.jpg

hmm hoe resize ik die boel

[ Voor 10% gewijzigd door Canaria op 10-07-2004 14:09 . Reden: pic resized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Kan IK er nog aan toevoegen Leeuwarden en Enschede :D

Beide mannen zeiden dat de ALLE MODELLEN besteld zijn maar pas aan het einde van JULI beschikbaar zijn. Ook kon niemand mij tot nu toe een uitspraak over de prijzen geven, behalve Enschede: "Reken op de internet-winkel prijzen maar dan nog ietsje er bovenop omdat wij geen internetshop zijn". Aangezien ik dit antwoord nu het meeste heb gehoord leg ik me erbij neer: voor kamp / vakantie zit het er niet in :(...

En wie was dat btw die een Mediamarkt krantje had gekregen met prijzen erin? Ik heb daar ook met 3 medewerkers over gesproken bij hun maar zij reageerden allemaal zeer verbaasd en wisten niets van een vermelding in de Mediamarkt krant en dus ook geen prijzen.. |:(
En ik ga hem dit keer zeker niet online kopen, daar is de 900 me te duur voor. Ik heb totaal geen goede ervaringen met de online opstuur service.. Krijg hem gewoon zo terug als toen ik hem opgestuurd had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Dat hij in het krantje van mediamarkt stond komt uit het forum van www.mdcenter.nl:

http://www.mediamarkt.nl/...L_MM_RIS_0807RFNL1_07.pdf

Maar toen ik dat vertelde (over de advertentie) bij het bellen naar de winkel in Groningen, werd ik niet echt serieus genomen. De betreffende mediamarkt medewerker beweerde zelfs dat mediamarkt helemaal gaat stoppen met de MD omdat het geflopt was |:(

@icecreamman: ga jij hem weer bestellen in de VS? Misschien is dan een samenbestel aktie een optie? Scheelt toch weer in verzendkosten

[ Voor 14% gewijzigd door BollieBolstra op 09-07-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
BollieBolstra schreef op 09 juli 2004 @ 22:21:
@icecreamman: ga jij hem weer bestellen in de VS? Misschien is dan een samenbestel aktie een optie? Scheelt toch weer in verzendkosten
Ik heb evt. ook wel interesse. Misschien een idee voor een IA?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Breepee schreef op 09 juli 2004 @ 23:06:
[...]

Ik heb evt. ook wel interesse. Misschien een idee voor een IA?
ik heb www.datavis.com
op het oog alleen die verstuurd met het dure dhl en ups
ik heb een hun site beken en gekeken naar de kosten
bij ups is het $50 en dhl $60 dan komen ze hem aan de deur brengen en is hij verzekerd tot en met $220.
maar nu heb ik ook bij us postal gekeken en die doet het voor $35 plus geen douane want je verzend hem dan als gift.

het enigste wat ik vind is de hoge prijs opeens terwijl het 2 jaar geleden nog $25 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Maar ik neem als je er bijv. 3 tegelijk zou gaan bestellen, dat het dan niet meer door kan als gift? Of hoe moet ik dat zien? Aangezien dit redelijk OT gaat, is het misschien handig om hier verder over te emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Sorry hoor jongens, maar bij elke webwinkel die ik kom (ook Amerikaans) zie ik Availability: Pre-Order... Ze zijn dus gewoon nog nergens te krijgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke hi-md recorder is het beste voor het opnemen via microfoon ?

ze hebben allemaal een microfoon opname mogelijkheid; zit er onderling verschil tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:03:
Welke hi-md recorder is het beste voor het opnemen via microfoon ?

ze hebben allemaal een microfoon opname mogelijkheid; zit er onderling verschil tussen ?
Nee, zit naar mijn idee geen verschil tussen. Al zou ik voor de zekerheid natuurlijk niet met het instap model in zee gaan, maar minimaal al op de 700 serie gaan zitten.

@BollieBolstra: raar :? in DenHaag hebben ze ze wel dan? Anders gaan ze dat niet zomaar in dat foldertje zetten toch? * Acolyte gaat vandaag nog wel ff een belletje doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Klopt zijn idd preoders.. maar de prijs is wel super aantrekkelijk. 249 (dollars) ipv. 300 + euros...
@acolyte: Keep me posted concerning the phonecalls :)

[ Voor 7% gewijzigd door BollieBolstra op 10-07-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 10 juli 2004 @ 10:05:
Maar ik neem als je er bijv. 3 tegelijk zou gaan bestellen, dat het dan niet meer door kan als gift? Of hoe moet ik dat zien? Aangezien dit redelijk OT gaat, is het misschien handig om hier verder over te emailen?
dat weet ik zo niet ik facht dat gifts altijd duty free waren of ze kijken er in iedergeval niet naar.
maar dat moet ik even checken

zoals ik het nu zie gaat het rond de €260 zitten

en ja het zijn preorders maar in de vs komt hij als het goed is eerder uit dan in europa

[ Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-07-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Maar goed, gaat het dus schelen als we bijv. met drie man tegelijk bestellen? Lijkt me toch wel.. of betaal je per produkt de verzendkosten.. is het handig om even de email adressen uit te wisselen van diegene die hem via de VS wil bestellen?

[ Voor 28% gewijzigd door BollieBolstra op 10-07-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Najah zo'n inkoopactie is wel een idee inderdaad... Alleen ik vind het wat riskant :). Jullie zullen me eerst moeten overtuigen waarom het geen kwaad kan in VS te kopen... Naast de aantrekkelijke prijs en waarschijnlijk het feit dat we hem eerder hebben dan de luitjes in Nederland... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 10 juli 2004 @ 14:13:
Najah zo'n inkoopactie is wel een idee inderdaad... Alleen ik vind het wat riskant :). Jullie zullen me eerst moeten overtuigen waarom het geen kwaad kan in VS te kopen... Naast de aantrekkelijke prijs en waarschijnlijk het feit dat we hem eerder hebben dan de luitjes in Nederland... :+
ik heb nog nooir een inkoop aktie gedaan maar wel in de vs besteld zelfs via ebay (daar kun je ze nog goedkoper krijgen :+)

maar hoe gaan we dat dan doen
word dan alles naar mij gestuurt en verstuur ik het dan verder of hoe zit dat?
verder dan wel van te voren betalen want ik heb geen geld voor 4 hi-md`s
en het ligt eraan wanneer ze er nu zijn want ik ga 11 augustus op vakantie

verder doet dat bedrijf volgens mij niet aan kortingen

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-07-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hier van ups met 4 pakkjes scheellt het al wel en komt de prijs van verzenden al lager te liggen

Results Summary

Ship From: NEW YORK, 10016, UNITED STATES
Ship To: GOIRLE, 5051ng, NETHERLANDS
Shipment Date: Thursday,July 15, 2004
Bill to UPS Account: Yes
Total Shipment Weight: 8 lbs.
Drop-off / Pickup: Drop Off - I will drop off my package at any location accepting UPS packages
Address Type: Residential
Number of Packages: 4
Packaging: Your Packaging
Customs Value: 211.00 USD
Duty Type: 01 - Dutiable
Currency: USD

Package Information

Service Total
(All Packages) Contact UPS by: Latest Pickup Time:

UPS Worldwide Express SM
Guaranteed by: By End of Day
Monday
July 19, 2004
106.27*
By End of Day
Thursday
July 15, 2004 By End of Day
Thursday
July 15, 2004

UPS Worldwide Expedited SM
Delivered by: By End of Day
Tuesday
July 20, 2004
100.63*
By End of Day
Thursday
July 15, 2004 By End of Day
Thursday
July 15, 2004

Result estimates calculated by UPS: Saturday,July 10, 2004 8:23 A.M. Eastern Time (USA)

samengevat: ups
het komt dan op $106 totaal en hij is er dan binnen 4 dagen gegarandeert.
dat scheelt al ipv $50 dollar verzendkosten per unit naar $25 wat het dus nog aantrekkelijker maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

UPDATE UPDATE UPDATE :D

net ff met Mediamarkt Den Haag gebeld en dit is wat ik doorkreeg:

- De NHF800 staat niet in de flyer maar is wel door hun besteld dus in principe gaan ze nu alle types leveren...!
- Ze gaan de prijzen aanhouden die in die flyer staan (zie een paar posts terug)
- Leverdatum: geen idee, deze week zei hij verwachtte hij ze, maar reken daar maar niet op aangezien ik overal begin augustus lees.
- Verder erkende hij dat de flyer uitgebracht was en dat ze iets te vroeg gejuicht hadden :(

@icecreamfarmer: als ze zo'n 225 euro (=$279) gaan kosten kan ik het geld naar jou overmaken en dan bij opmerkingen het typenummer dat gewenst is opgeven. Maar I'm still not convinced... :/
Ik heb al sowieso slechte ervaringen met kopen via een webshop (mijn beide MP3CDspelers online gekocht en na een half jaar niets anders dan trammelant mee gehad :() dus om dan ook nog vanuit de VS te kopen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 10 juli 2004 @ 14:29:
UPDATE UPDATE UPDATE :D

net ff met Mediamarkt Den Haag gebeld en dit is wat ik doorkreeg:

- De NHF800 staat niet in de flyer maar is wel door hun besteld dus in principe gaan ze nu alle types leveren...!
- Ze gaan de prijzen aanhouden die in die flyer staan (zie een paar posts terug)
- Leverdatum: geen idee, deze week zei hij verwachtte hij ze, maar reken daar maar niet op aangezien ik overal begin augustus lees.
- Verder erkende hij dat de flyer uitgebracht was en dat ze iets te vroeg gejuicht hadden :(

@icecreamfarmer: als ze zo'n 225 euro (=$279) gaan kosten kan ik het geld naar jou overmaken en dan bij opmerkingen het typenummer dat gewenst is opgeven. Maar I'm still not convinced... :/
Ik heb al sowieso slechte ervaringen met kopen via een webshop (mijn beide MP3CDspelers online gekocht en na een half jaar niets anders dan trammelant mee gehad :() dus om dan ook nog vanuit de VS te kopen... :|
dan heb je pech gehad of bout mp3 spelers gekocht ik weet trouwens niet wat het kost om zo`n pakketje in NL te versturen.
je kunt ze ook ophalen woon in de omgeving van tilburg. verder zal eens kijken wat het goedkoopste is dhl of ups.

verder is datavision een gerenomeerd bedrijf en hebben ze meerdere winkels in NY

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-07-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

dhl

2 dagen (dat is wel erg snel)
en per pakje $67 (dat is dan ook wel weer veel en ik zie geen mogelijkheid om tegelijkertijd 4 pakjes te versturen net als bij ups)

verder us postal service:
2 tot 3 dagen
via de beste wat inhoud verzekerd versturen, gegarandeerd aankomst!! (deze heeft mijn voorkeur) kost tot 5 pakjes $49 5 tot 11 pakkejes $37 (prijzen per pakje)
en
via de wat mindere wel verzekerd maar geen gegarandeerde aankomst po die datum.
3 tot 5 dagen
$29 ongeacht de hoeveelheid.

dus het lijkt mij het slimste om het via us postal service te doen met de duurste verzending

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

maar het is allemaal afhankelijk van de hoeveelheid bij 5 of meet pakjes is ups de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

aupdate

hij kost bij datavision nog maar $239 de hn900 wat neer komt op €194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ze doen trouwens wel graag aan inkoop acties mee

zie onderstaand

Pricing and Information Disclaimer

All pricing subject to change. For all prices, products and offers, datavis.com reserves the right to make adjustments due to changing market conditions, product discontinuation, manufacturer price changes, errors in advertisements and other extenuating circumstances. High volume bids are welcome! While datavis.com uses reasonable efforts to include accurate and up-to-date information on the Site, Datavision Computer Video, Inc. makes no warranties or representations as to the Site's accuracy. datavis.com assumes no liability or responsibility for any errors or omissions in the content on the Site.
Limitation of Liability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 10 juli 2004 @ 14:42:
[...]

dan heb je pech gehad of bout mp3 spelers gekocht ik weet trouwens niet wat het kost om zo`n pakketje in NL te versturen.
je kunt ze ook ophalen woon in de omgeving van tilburg. verder zal eens kijken wat het goedkoopste is dhl of ups.

verder is datavision een gerenomeerd bedrijf en hebben ze meerdere winkels in NY
Nee het waren geen bout spelers, de iRiver iMP serie staat toch wel bekend als qualitatief goed spul en ook de leveranciers liegen er niet om: MP3man en Holland Global.
Versturen van pakketjes tot 1KG kost €5,50 (aangetekend).

Ik woon in Groningen, zoals je miss al wel doorhad :). Iets te ver van Tilburg af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53
Kijk ook eens op www.goedkoopste.nu

NH600 - € 198
NH700 - € 238
NH800 - € 304
NH900 - € 344
NH1 - € 399

[ Voor 46% gewijzigd door babbelbox op 12-07-2004 19:51 . Reden: ff 800 erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Als ze in de VS er eerder zijn dan in NL dan ga ik hem in de VS bestellen. We kunnen ook wachten tot ze uitkomen en dan gaan beslissen, na 11 augustus is het dan handiger om ze mij kant op te laten komen denk ik (Groningen).. anders moeten we op jouw vakantie wachten icecreamman.. :-)

@ Acolyte: tja ik ga ook de 'gok' nemen om dan maar in de VS te bestellen, opzich moet je toch garantie hebben hier vanuit het Sony Service center? Ik zal ze maandag es bellen hoe het bijvoorbeeld zit als ik op mijn aanstaande vakantie in de VS (die niet in de VS is, maar boeiuh) een produkt van Sony koop, of ik dan ook hier garantie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

BollieBolstra schreef op 10 juli 2004 @ 20:58:
@ Acolyte: tja ik ga ook de 'gok' nemen om dan maar in de VS te bestellen, opzich moet je toch garantie hebben hier vanuit het Sony Service center? Ik zal ze maandag es bellen hoe het bijvoorbeeld zit als ik op mijn aanstaande vakantie in de VS (die niet in de VS is, maar boeiuh) een produkt van Sony koop, of ik dan ook hier garantie kan krijgen.
Doe dat ;). Ik weet het ook wel en ik ga van 1-7 aug op kamp en dan zou een beetje muziek geen kwaad kenne dus als de tijd begint te dringen en de VS heeft ze dan al dan moet het maar ;( .
Het is gewoon zo dat ik anders m'n ouders op m'n dak krijg.. Nou zul je zeggen het is toch jou geld jij neemt het risico.. Is zo maar mijn ouders zijn gewoon niet zo happig op online webshops enzo. Ik ook niet zo moet ik je eerlijk bekennen. Voor kleine artikelen niet maar zodra het om €100+ zaken gaat koop ik ze toch liever gewoon in de winkel en een beetje dichtbij ook want dan kan ik er gewoon naar toe gaan en het uitleggen. Anders moet het via de telefoon of via E-mail en dat is toch ruk... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Misschien mis ik iets, maar als je een MD speler uit de States haalt, zit er dan niet een 110V accu/lader bij. Is het dan wel mogelijk om je batterij hier in NL op te laden.
Want als je er hier in NL ook nog eens een adapter bij moet kopen is het prijsverschil ook bijna NUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Daar heb je een redelijk punt babbelbox. Ik moet idd even nagaan wat nu het definitieve prijs verschil wordt met alle plussen en minnen tegen elkaar afwegen. Bij goedkoopste.nu gaat de 800 309 euro kosten. In de VS kost de NHF800 dacht ik 249 dollar (edit: ik zie 169). Maar goed verzendkosten komen daar nog over heen, plus gezeik met garantie, plus adapter en een brakke kop telefoon.
Hoewel ik verwacht dat je een adapter wel kan kopen bij een onderdelenhuis voor een eurootje of 10.. Misschien moet je er dan zelf een stekkertje aan maken,..

[ Voor 5% gewijzigd door BollieBolstra op 12-07-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Laten we niet al te goedkoop rekenen...
110V -> 240V omzetter = €15?
Goede oordopjes = €15?
Verzenden = €50 :? (Ik heb via dat Datavision eens gekeken)
Recorder zelf = €224 (ongeveer :P tenzij je voor de NH1 gaat)

224 + 80 = €304,- voor de NH900. Ik win er €76 mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

babbelbox schreef op 11 juli 2004 @ 22:09:
Misschien mis ik iets, maar als je een MD speler uit de States haalt, zit er dan niet een 110V accu/lader bij. Is het dan wel mogelijk om je batterij hier in NL op te laden.
Want als je er hier in NL ook nog eens een adapter bij moet kopen is het prijsverschil ook bijna NUL.
dat maakt weinig uit daar let ik ook op je moet gewoon zo`n universele adapter kopen waar verschillende stekkertjes bij zitten, heb ik toen met mijn netmd ook gedaan. en dat gaat goed. koste me toen €10
verder dopjes als je al een speler hebt dan heb je waarschijnlijk al goede.

even over de prijs van de nhf800 en respectievelijk nh900
de 800 kost nu $209 (€168)
en de 900 $239 (€193)
voor die prijzen heb je hier in NL niet eens de 600
de prijzen kunnen veranderen want zoals ik hier poste zijn ze blij met inkoop acties

verder de euro staat lekker hoog dus importeren is nog eens goedkoper ook.

met dit bedrijf gaat het verzenden met ups en hoe meer mensen hoe goedkoper het verzenden met 4 mensen is het nog maar $25 en dan worden ze verzekerd verstuurd voor een waarde van $240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Via minidisc.org verneem ik dat de 800 nu ook leverbaar is in de VS, tenminste via de SONY site, dus het zal niet lang meer duren voordat ze ook bij de (web)winkel zijn. Helaas zal ik ze niet voor 18 juli krijgen... (mijn vakantie) maar goed, ook weer een reden om terug te keren van vakantie. Ik vind het prijsverschil van 100+ euro dusdanig dat ik hem in de VS ga bestellen. Moeten we alleen nog even uitvechten waar we hem laten bezorgen e.d.

Net even sony nederland aan de telefoon gehad.. Garantie geld alleen in de VS tenzij je een wereldwijde garantiekaart krijgt, en die krijg je alleen op luchthavens e.d. Zoniet dan moet je gewoon terug naar de VS... :(

[ Voor 25% gewijzigd door BollieBolstra op 12-07-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 10:34:
Laten we niet al te goedkoop rekenen...
110V -> 240V omzetter = €15?
Goede oordopjes = €15?
Verzenden = €50 :? (Ik heb via dat Datavision eens gekeken)
Recorder zelf = €224 (ongeveer :P tenzij je voor de NH1 gaat)

224 + 80 = €304,- voor de NH900. Ik win er €76 mee :Y)
hoe heb je dat via datavision bekeken :? want ik zie nergens verzend kosten staan.
2 waarom klikken jullie niet op latest price dan zie je dat de nh900 nog maar €194.
verder geen transormator kopen die dingen zijn duurder dan een nieuwe adapter.
verder verzenden idd laten we het duur houden en €50 rekenen maar het kan ook al van af €30.
hieronder mijn kosten.
de nh900 €193
verzendkosten €50
adapter heb ik al dopjes ook

totaal €243 verschil €100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 10:49:
[...]

hoe heb je dat via datavision bekeken :? want ik zie nergens verzend kosten staan.
[...]
totaal €243 verschil €100
Gewoon net doen of je besteld en dan een overzichtje laten maken maar net niet verzenden...

Meer verschil.. Najah ik zou hem kopen bij Mediamarkt daar kost de NH900 €379 geloof ik dus... Dan is het verschil al 140 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

http://www.datavis.com/we...rfnbr=446812&prmenbr=2000

:9~ :9~
Product Name: MZ-NH900 HI- MD Walkman
Brand: Sony
UPC Code: 027242636507
Availability: In Stock <-----
Product Price: $ 299.00

Woei dus ze hebben 'm? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 12 juli 2004 @ 10:45:
Via minidisc.org verneem ik dat de 800 nu ook leverbaar is in de VS, tenminste via de SONY site, dus het zal niet lang meer duren voordat ze ook bij de (web)winkel zijn. Helaas zal ik ze niet voor 18 juli krijgen... (mijn vakantie) maar goed, ook weer een reden om terug te keren van vakantie. Ik vind het prijsverschil van 100+ euro dusdanig dat ik hem in de VS ga bestellen. Moeten we alleen nog even uitvechten waar we hem laten bezorgen e.d.

Net even sony nederland aan de telefoon gehad.. Garantie geld alleen in de VS tenzij je een wereldwijde garantiekaart krijgt, en die krijg je alleen op luchthavens e.d. Zoniet dan moet je gewoon terug naar de VS... :(
wanneer ben jij terug van vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 15:22:
http://www.datavis.com/we...rfnbr=446812&prmenbr=2000

:9~ :9~
Product Name: MZ-NH900 HI- MD Walkman
Brand: Sony
UPC Code: 027242636507
Availability: In Stock <-----
Product Price: $ 299.00

Woei dus ze hebben 'm? :D
zie het maar de prijs is wel gestegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 15:27:
[...]

Hoezo... Mja wel ietsje met wat jij zegt die 194 euro maar wat maakt het uit je winst is er nog steeds enorm op hoor.. Minstens €90..!

@bolliebolstra: kun je die niet bijbestellen ofzo :? ? Ik heb geen zin dat ding helemaal naar de VS te sturen als ie stuk is...

Maar als ie nu in Amerika leverbaar is kan het toch niet lang meer duren vooraleer hij ook hier verkrijgbaar is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 15:17:
[...]

Gewoon net doen of je besteld en dan een overzichtje laten maken maar net niet verzenden...

Meer verschil.. Najah ik zou hem kopen bij Mediamarkt daar kost de NH900 €379 geloof ik dus... Dan is het verschil al 140 euro...
ik krijg serieus geen verzendkosten te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 15:33:
[...]

Hoezo... Mja wel ietsje met wat jij zegt die 194 euro maar wat maakt het uit je winst is er nog steeds enorm op hoor.. Minstens €90..!

@bolliebolstra: kun je die niet bijbestellen ofzo :? ? Ik heb geen zin dat ding helemaal naar de VS te sturen als ie stuk is...

Maar als ie nu in Amerika leverbaar is kan het toch niet lang meer duren vooraleer hij ook hier verkrijgbaar is? 8)7
hij ging informeren verder ik heb hem al voor $260 gespot
ik denk in europa over een week of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

https://www.datavis.com/w...0&sgname=B844144493d3a546

Some kind of confusion here.. In de Sony shop van Datavision staat ie In stock en zijn de verzendkosten stukken hoger ($106 voor international) maar in hun eigen "stock" staat ie op Preorder :? ?

Beetje vreemd... Daar is de prijs ook gewoon weer $239 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 15:42:
https://www.datavis.com/w...0&sgname=B844144493d3a546

Some kind of confusion here.. In de Sony shop van Datavision staat ie In stock en zijn de verzendkosten stukken hoger ($106 voor international) maar in hun eigen "stock" staat ie op Preorder :? ?

Beetje vreemd... Daar is de prijs ook gewoon weer $239 ...
ja zag ik ook maar waar zie jij die verzend kosten :? ik krijg die nergens gevonden de hele procedure niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 15:45:
[...]

ja zag ik ook maar waar zie jij die verzend kosten :? ik krijg die nergens gevonden de hele procedure niet
laat maar ik zie ze hij is trouwens $239 dat is ook de prijs die je op het laatst krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Misschien ben ik ff helemaal gek, maar komen er ook Decks uit met Hi-MD? Ik kon helaas zaterdag niet bij de MM zijn in den haag.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dj_Neo_Ziggy schreef op 12 juli 2004 @ 15:54:
Misschien ben ik ff helemaal gek, maar komen er ook Decks uit met Hi-MD? Ik kon helaas zaterdag niet bij de MM zijn in den haag.
ja 1 of 2 van sony er komt zelf een digitale camara uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ik moet nu weten wie wat haalt en waarom als je nu besteld heb je hem al de 16de binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 15:27:
[...]

Daar is zelfs de NH1 in stock, maar zodra ik klik op "Add to Chart" krijg ik een pagina die niet kan worden weeergegeven :?

edit:
nog ff wat toevoegingen

Stel nou dat je dat je bijvoorbeeld de NH1 uit de States laat komen, en je koopt er zo'n cheapy adapter ding bij, is dat dan niet een beetje gevaarlijk, ik bedoel. Dat de spanning gelijk is dat zal best wel, maar gaat die MD er niet (mogelijk) eerder kapot van.

[ Voor 37% gewijzigd door babbelbox op 12-07-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Nee die garantie kan je niet bijkopen.

Ik wil hem wel bestellen in de VS (de 800 serie), maar voor het definitieve ja wil ik nog wel even de prijs weten.. Moet minimaal 50 euro onder de 309 euro zitten (incl. transport e.d.)

@icecreamfarm ik ben 2 augustus terug van vakantie.
@babbelbox: Lijkt me niet, als je een adapter van gelijke sterkte maakt het niks uit.

[ Voor 14% gewijzigd door BollieBolstra op 12-07-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ik ben op zich ook wel in in een IA. Maar met hoeveel moesten we dan ook weer zijn? 4? En zijn ze nou al goed leverbaar? Of alleen nog in die malle Sony shop :?

Verder wilde ik nog weten: wie kan zien welke kleur die NH900 heeft bij Datavision? De kleur van de afbeelding of staat dat ergens nog vermeld? Ik vind persoonlijk de zwarte versie mooier (http://www.minidisc.org/i..._black_mymd_thumb_110.jpg) dan de zilvere.

@icecreamfarmer: NH900, in de States omdat dat way goedkoper is en de NH900 rox :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Misschien niet onaardig om te vragen: hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de 1GB Hi-MD schijfjes? Je krijgt er 1 bij als je hem besteld maar als ik 'm de 18de ofzo al heb dan heb ik daar niet genoeg aan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Aangezien de 600 al in de winkel ligt, waar je bij mijn weten geen schijfje bij krijgt, zullen de schijfjes toch wel deze dan volgende week in de winkel verkrijgbaar moeten zijn. Ik heb wel es gehoord dat dat de reden is waarom de md-spelers, nog niet eerder zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 12 juli 2004 @ 20:23:
Nee die garantie kan je niet bijkopen.

Ik wil hem wel bestellen in de VS (de 800 serie), maar voor het definitieve ja wil ik nog wel even de prijs weten.. Moet minimaal 50 euro onder de 309 euro zitten (incl. transport e.d.)

@icecreamfarm ik ben 2 augustus terug van vakantie.
@babbelbox: Lijkt me niet, als je een adapter van gelijke sterkte maakt het niks uit.
nee dat maakt niets uit

de 800 is $209

ik moet nu echt gaan weten hoeveel man want dan kan ik een mail opsturen met hoeveel units dan kan ik wat van de prijs halen en dan weet ik hoeveel de verzendkosten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 21:29:
Misschien niet onaardig om te vragen: hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de 1GB Hi-MD schijfjes? Je krijgt er 1 bij als je hem besteld maar als ik 'm de 18de ofzo al heb dan heb ik daar niet genoeg aan natuurlijk...
je krijgt er 1 schijfje bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Icecream: ik ben er bij... misschien handig om even verder te mailen.... ik heb nog even iets op het forum van MDcenter gezet.. Maar goed daar hoeft natuurlijk niet op gewacht te worden

[ Voor 60% gewijzigd door BollieBolstra op 12-07-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

als iedereen die hem via de inkoop aktie wil hebben mij mailt naar maikel.lemmens[apenstaartje]wanadoo.nl

ik doe het in ieder geval en een vriend van mij ook.
en hoe meer man hoe goedkoper de verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 21:40:
als iedereen die hem via de inkoop aktie wil hebben mij mailt naar maikel.lemmens[apenstaartje]wanadoo.nl

ik doe het in ieder geval en een vriend van mij ook.
en hoe meer man hoe goedkoper de verzend kosten.
verder de 900 krijgt volgens mij ook een radio

zie beschrijving afstands bediening

Backlit LCD Tuner Remote with Editing Functions Supplied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
De 900 heeft geen tuner.. Staat ook niks over van in de handleiding.. (www.minidisc.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 21:41:
Backlit LCD Tuner Remote with Editing Functions Supplied
Hmmm... Nice :9~

En met die universele stroomadapter? Waar kun je die krijgen en hoeveel moet ie kosten?
More of Sony's 2004 Hi-MD line-up begins to appear: Japan-Direct (Osaka) now stocks Sony's MZ-NH1 recorder and MZ-EH1 player. Hi-MD media are reportedly still hard to find though.
? John Brady finds the MZ-NH1, MZ-NH900, MZ-NHF800, as well as the MZ-NH600D are all available at Sonystyle.com. Update: all except the MZ-NH600 are still "pre-order" only. Sony contacts report the MZ-NH800 due in two weeks, the MZ-NH900 closer to August and the MZ-NH1 in August.
Quote van minidisc.org! Doe ik er goed aan hier uit op te maken dat:
- Hi-MD schijfjes extreem zeldzaam zijn op het moment?
- Alle modellen behalve die 600 nog steeds niet leverbaar zijn en dus pre-order?

Jezus wat verwarrend nou :? |:(

Hoe dan ook, ik ben nog steeds in voor de IA. Maarruh: als icecreamfarmer de zooi koopt hoe gaan we dat dan verspreiden als hij die troep krijgt? Ook weer per post neem ik aan dan mag je nog eens €5,50 er bovenop rekenen.
Bovendien: wanneer ging je ook weer op vakantie icecream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 21:52:
[...]

Hmmm... Nice :9~

En met die universele stroomadapter? Waar kun je die krijgen en hoeveel moet ie kosten?

[...]

Quote van minidisc.org! Doe ik er goed aan hier uit op te maken dat:
- Hi-MD schijfjes extreem zeldzaam zijn op het moment?
- Alle modellen behalve die 600 nog steeds niet leverbaar zijn en dus pre-order?

Jezus wat verwarrend nou :? |:(

Hoe dan ook, ik ben nog steeds in voor de IA. Maarruh: als icecreamfarmer de zooi koopt hoe gaan we dat dan verspreiden als hij die troep krijgt? Ook weer per post neem ik aan dan mag je nog eens €5,50 er bovenop rekenen.
Bovendien: wanneer ging je ook weer op vakantie icecream?
ik ga 9 augustus ja jullie mogen er €5,50 bij rekenen. buy rite geeft nog steeds aan dat hij beschikbaar is ik denk dat hun het over de europese launch hebben die is idd weer uitgesteld naar september!!!

zo`n universele adapter heeft mij toen €10 gekost zo`n een met 40 van die plugjes ding kun je voor bijna elk apparaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 21:59:
[...]

ik ga 9 augustus ja jullie mogen er €5,50 bij rekenen. buy rite geeft nog steeds aan dat hij beschikbaar is ik denk dat hun het over de europese launch hebben die is idd weer uitgesteld naar september!!!

zo`n universele adapter heeft mij toen €10 gekost zo`n een met 40 van die plugjes ding kun je voor bijna elk apparaat gebruiken
verder heb ik het geld wel graag van te voren binnen maar over die details mail ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Nou die kosten kunnen acolyte en ik weer delen :-).. Jij kwam toch ook uit groningen? Acolyte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

verder ik wil even een deadline stellen want anders zijn we over een week nog over aan het vergaderen.

morgen rond 1700 wil ik weten wie wat wil geef je echte naam in het mailadres
en de naam van je bank (dan weet ik hoelang de transactie erover doet ik zelf zit bij de rabo en rabobank naar rabobank gaat het snelste, verder internet bankieren gaat ook snel). dan stel ik die avond een mail op naar datavision.
over de hoeveelheid en de kosten en welke credit cards ze accepteren.
dan zie ik graag zo snel mogelijk het geld op mijn rekening.

OF we doen het anders wij cvan jullie heeft een credit card want ik moet hem van mijn oom lenen wat wel gaat lukken maar dat is niet het ideale.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 12-07-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

BollieBolstra schreef op 12 juli 2004 @ 22:01:
Nou die kosten kunnen acolyte en ik weer delen :-).. Jij kwam toch ook uit groningen? Acolyte..
Ja najah Groningen, Leens eigenlijk maar dat is een half uurtje met de bus van Groningen af. Maar de kosten delen is miss wel een puik plan.

@icecreamfarmer: ik heb het geld contant, moet ik eerst storten, doe ik morgen dan wel, staat er dan dus woensdag op met een beetje geluk en dan moet ik het ff naar jou overmaken.
Graag zou ik daarom even willen weten wat het exacte bedrag is wat overgemaakt moet worden, misschien moet ik aanvullen van mijn spaarrekening.

Wat ik wel weer lees in de handleiding van minidisc.org:

Carrying pouch (except USA model) <-- staat bij wat er allemaal in de doos zit..

Betekent dit zoveel als dat je geen draagtasje bij je minidisc recorder krijgt wanneer je hem in de USA koopt? :| Dat zou wel sonde zijn want dat vond ik wel fijn... Ik hoop niet dat ik al te veel dwarszit maar... :X

En weet iemand nou welke kleur ze leveren bij Datavision? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
Umm ja ik ben in principe ook wel geinteresseerd in een NH900 als dat idd max 250 euro gaat kosten. Ik zou graag een definitieve prijs en de levertijd weten in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 12 juli 2004 @ 22:22:
[...]

Ja najah Groningen, Leens eigenlijk maar dat is een half uurtje met de bus van Groningen af. Maar de kosten delen is miss wel een puik plan.

@icecreamfarmer: ik heb het geld contant, moet ik eerst storten, doe ik morgen dan wel, staat er dan dus woensdag op met een beetje geluk en dan moet ik het ff naar jou overmaken.
Graag zou ik daarom even willen weten wat het exacte bedrag is wat overgemaakt moet worden, misschien moet ik aanvullen van mijn spaarrekening.

Wat ik wel weer lees in de handleiding van minidisc.org:

Carrying pouch (except USA model) <-- staat bij wat er allemaal in de doos zit..

Betekent dit zoveel als dat je geen draagtasje bij je minidisc recorder krijgt wanneer je hem in de USA koopt? :| Dat zou wel sonde zijn want dat vond ik wel fijn... Ik hoop niet dat ik al te veel dwarszit maar... :X

En weet iemand nou welke kleur ze leveren bij Datavision? :?
ik denk allemaal maar ik zal ze het vragen en kosten kan ik zo nog niet geven dat ligt aan de hoeveelheid mensen
maar zal het aangeven voor het duurste geval (als 4 mensen meedoen)
de nh900
€290
want die fakking prijs is weer omhoog gegaan ik zou eens willen dat ze eens besloten wat de prijs word. maar daar ga ik wel over onderhandelen. want dit is mij te duur en dan vooral de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wtf kijk ik op het ander deel van de site is hij weer $239 wat is de prijs van dat ding nu daar ga ik ze zeker over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ik heb ze gemailt over de prijs de verzend kosten en welke credit card ze accepteren ik verwacht morgen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ik kap ermee voor vandaag ik spreek jullie morgen weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ff op het minidisc.org forum gebrowsed, en ik kwam daar ook enkele fanatiekelingen tegen. Zij wezen op "Froogle, search for the lowest prices through Google". Heb ik gedaan en de NH900 is op onderstaand adres voor $258 weg te snaaien:

http://store.yahoo.com/lgdsuperstore/mznh900.html

De eerste (naar mijn idee) gerenomeerde shop heeft hem liggen voor $260 (verschilt dus niets):
http://buyriteelectronics...&Category_Code=_MINIDISCS

De prijs van Froogle op datavision is vooralsnog $299...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 11:48:
Ff op het minidisc.org forum gebrowsed, en ik kwam daar ook enkele fanatiekelingen tegen. Zij wezen op "Froogle, search for the lowest prices through Google". Heb ik gedaan en de NH900 is op onderstaand adres voor $258 weg te snaaien:

http://store.yahoo.com/lgdsuperstore/mznh900.html

De eerste (naar mijn idee) gerenomeerde shop heeft hem liggen voor $260 (verschilt dus niets):
http://buyriteelectronics...&Category_Code=_MINIDISCS

De prijs van Froogle op datavision is vooralsnog $299...
buy rite had ik ook al gevonden alleen die versturen niet naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
@icecream; Hoeveel mensen hebben al gereageerd? Heb je al informatie vanuit de VS omtrend de kosten? De deadline stond op 1700 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Waarom zijn die spelers in andere continenten zoveel goedkoper? Kan ik ze niet betere daar bestellen?

In Amerika is bijvoorbeeld sprake van een belastingsstelsel, waarbij elke staat diens eigen percentage belasting over een apparaat heft. Globaal gezien worden dingen op het web dus belastingvrij aangeboden, alhoewel in veel delen van de VS weinig tot geen additionele belasting wordt geheven.

Voor Aziatische landen geldt: hoe dichter je bij de bron van de originele fabrikant zit, hoe goedkoper het wordt. Omdat je in dit werelddeel eik constant geparkeerd staat tussen allerlei mp3-hardware-giganten kun je dus wel zelf bedenken, dat je hier aardig wat goedkoper uit gaat zijn.

Iets uit deze verre streken bestellen heeft echter weinig nut. Er komt sowieso 19% BTW bovenop (NL), en daar weer bovenop komt ook nog een bepaald percentage invoerrechten (meestal 9.5%). Je kunt het als cadeautje laten verzenden, maar als je dan de pech hebt dat de douane het ontdekt krijg je ook nog eens een boete voor je kiezen.

Denk er verder ook aan, dat regelingen rond garantie en regio-gebonden firmware nog wel eens lastig kunnen worden. Wie in NL/BE koopt is een stuk duurder uit, maar kan zich ten alle tijden beroepen op een vorm van garantie (mocht het niet van de vrachtwagen af zijn gevallen).
:? Wtf is dit nou weer.. Ik denk dat ik maar ff in Amerika ga wonen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 13 juli 2004 @ 15:32:
@icecream; Hoeveel mensen hebben al gereageerd? Heb je al informatie vanuit de VS omtrend de kosten? De deadline stond op 1700 toch?
de deadline word verschoven ik heb er nu 5 want datavision heeft nog niks cvan zich laten horen
en ik bestel het ding pas als ik de prijs weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 16:26:
[...]

:? Wtf is dit nou weer.. Ik denk dat ik maar ff in Amerika ga wonen ofzo :+
het loont wel ja de garantie is een heikel punt
verder als gift versturen leverd geen boete op het kan toch een cadeau zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
5 md spelers als cadeau.. zeker een suiker oom in de VS :-)... Maar goed we zullen we l zien wat het wordt.. Idd verstandig om even te wachten tot de definitieve prijzen bekend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 13 juli 2004 @ 17:47:
en ik bestel het ding pas als ik de prijs weet
En ik bestel pas als ik een paar dingen zeker weet, het zint me lang niet dat bestellen via de USA al is het wel goedkoper zo lijkt het...:

- What about de 19% BTW die er volgens mijn quote sowieso bovenop komen? :?
- What about de mogelijke 9,5% invoerrechten erboven op? :?
- Ik vind het geen veilig idee een boete te riskeren als we gesnapt worden met 5 of meer van die dingen. "Cadeautje" yeah right.. Je denkt toch niet dat die lui gek zijn |:( :?

Want laten we stellen dát ie €290 inclusief alles moet kosten: 19% daarvan is €55,10 (=€345,10). 9,5% invoerrechten erover = €32,80 (=€377,90).
Totaalprijs: Toch nog €380! En dan maar hopen dat je niet gepakt wordt...

Het levert je dus a) nix op en b) je krijgt er met 6 van die dingen in 1 keer waarschijnlijk nog eens een boete overheen als je hem binnen probeerd te smokkelen via het "cadeautje" plan.

Totdat iemand mij heeft weten te overtuigen van het apert onwaar zijn van bovengenoemde beweringen wacht ik lekker op de Nederlandse release. Veel veiliger bovendien kun je dan nog ergens terecht met je garantie.

edit: ik heb het geld al wel vast gestort op mijn rekening (zo'n €230 euro maar dat kan aangevuld worden met spaargeld :Y)) dus ik ben er wel klaar voor zeg maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Acolyte op 13-07-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 11:48:
De eerste (naar mijn idee) gerenomeerde shop heeft hem liggen voor $260
Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 18:51:
Want laten we stellen dát ie €290 inclusief alles moet kosten: 19% daarvan is €55,10 (=€345,10). 9,5% invoerrechten erover = €32,80 (=€377,90).
Totaalprijs: Toch nog €380! En dan maar hopen dat je niet gepakt wordt...

Het levert je dus a) nix op en b) je krijgt er met 6 van die dingen in 1 keer waarschijnlijk nog eens een boete overheen als je hem binnen probeerd te smokkelen via het "cadeautje" plan.
Mwah, 260 dollar excl BTW is ongeveer 260 euro incl BTW. Tel daar nog ongeveer 10% aan douane rechten bij op (9,5%) en je zit op €287,-. Met de douane heb je dan geen problemen. Dan komen er alleen nog wat verzendkosten bij.

offtopic:
Is zo'n hdd speler toch niet zo gek duur, maar das een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ja tja je moet het zelf weten

ik heb over mijn netmd ook geen invoer belasting en btw betaald. dat ging allemaal goed.
dus ik heb hier ook vertrouwens in.
het enigste waar ik op wacht is Sony en het antwoord op mijn mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 13 juli 2004 @ 20:31:
ja tja je moet het zelf weten

ik heb over mijn netmd ook geen invoer belasting en btw betaald. dat ging allemaal goed.
Mja maar toen kocht je er geen 6 tegelijk, wel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

wwillem schreef op 13 juli 2004 @ 19:02:
[...]

[...]

Mwah, 260 dollar excl BTW is ongeveer 260 euro incl BTW. Tel daar nog ongeveer 10% aan douane rechten bij op (9,5%) en je zit op €287,-. Met de douane heb je dan geen problemen. Dan komen er alleen nog wat verzendkosten bij.

offtopic:
Is zo'n hdd speler toch niet zo gek duur, maar das een ander verhaal ;)
Eh.. Die 260 dollar is excl. verzendkosten en alles, gewoon de kale prijs van dat ding. Maar net wat ik zeg ik dat verhaaltje, je krijgt er nog vanalles bovenop en bovendien als je gepakt wordt op vet versturen van spul onder het motto cadeautje maar je besteld er 6 tegelijk dan weet de douane ook wel wat jij van plan bent, die pipo's komen dat waarschijnlijk dagelijks of wekelijks tegen...

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte op 13-07-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 20:50:
[...]

Mja maar toen kocht je er geen 6 tegelijk, wel? 8)7
nee
maar het gaat waarschijnlijk toch nog 2+ weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 13 juli 2004 @ 20:55:
[...]

Eh.. Die 260 dollar is excl. verzendkosten en alles, gewoon de kale prijs van dat ding. Maar net wat ik zeg ik dat verhaaltje, je krijgt er nog vanalles bovenop en bovendien als je gepakt wordt op vet versturen van spul onder het motto cadeautje maar je besteld er 6 tegelijk dan weet de douane ook wel wat jij van plan bent, die pipo's komen dat waarschijnlijk dagelijks of wekelijks tegen...
verder worden ze in 4 aparte pakjes verstuurd en let de douane er niet op die hebben het al druk zat met de gewone zendingen.

maarja het duurt toch nog wel even els ik sony moet geloven dus het komt allemaal op een lager pitje te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Geachte heer De Jong,

Graag willen we reageren op uw e-mail van 7 juli jl.

Volgende week komt de Minidisc recorder waar u geïnteresseerd bent, weer bij
ons binnen. De verkoopprijs zal 349,- euro bedragen.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Media Markt Groningen
Dit meeltje kreeg ik net binnen :). Lijkt er toch echt op dat het er nu aan zit te komen, en op tijd ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

dat zou heel mooi zijn

je hebt het toch over de 900 he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een vriend van icecreamfarmer en ik heb nog een site gevonden voor de hi md.

http://www.minidisc-canada.com/shopexd.asp?id=339
mz nh900
238 euro + verzendkoste 22.50=260.81 euro
375+36=411 cad dollar
en als het totaal pakkektje meer als 1 kg weegt zijn de verzendkoste 39 cad dollar

voor de wisselkoersen zie http://www.gwk.nl/

mz nh600 $194.56 160 euro
mz nh700 $233.42 192 euro
mz nh800 $251.53 207 euro
mz nh900 $292.02 240 euro
mz nh1 $397.15 328 euro

voorbeeldje

voor mz nh900 5 maal zijn de totale koste 1,956.00 cad dollar is 1241,57 euro gedeeld door 5 is 248,31 euro de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:57:
ik ben een vriend van icecreamfarmer en ik heb nog een site gevonden voor de hi md.

http://www.minidisc-canada.com/shopexd.asp?id=339
mz nh900
238 euro + verzendkoste 22.50=260.81 euro
375+36=411 cad dollar
en als het totaal pakkektje meer als 1 kg weegt zijn de verzendkoste 39 cad dollar

voor de wisselkoersen zie http://www.gwk.nl/

mz nh600 $194.56 160 euro
mz nh700 $233.42 192 euro
mz nh800 $251.53 207 euro
mz nh900 $292.02 240 euro
mz nh1 $397.15 328 euro

voorbeeldje

voor mz nh900 5 maal zijn de totale koste 1,956.00 cad dollar is 1241,57 euro gedeeld door 5 is 248,31 euro de man.
GOED GEDAAN G**SJKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 14 juli 2004 @ 19:52:
dat zou heel mooi zijn

je hebt het toch over de 900 he
Jep, 900 :)

Ga je 'm nou via Canada doen?
Ik doe btw sowieso niet mee, want ik kijk het nog even aan. Als de MM zijn belofte houdt dan kan ik toch voor 1 aug mijn speeltje hebben en dan betaal ik maar wat meer en ben ik zekerder van mijn zaak dan miss 120 euro goedkoper uit zijn maar in feite geen garantie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een inkoopactie wel zien zitten, neem even deze mededeling door: Einde aan de Inkoopacties.
http://www.inkoopactie.net/ is daar bijv. prima geschikt voor en zo blijft dit topic een beetje schoon van allerhande IA zut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Dit is toch weer een zeer interessant product (lekker overbodige reactie ook in dit topic :D).

En vanaf 198 euro in Nederland te krijgen (kwam ik ergens tegen), ik ben benieuwd hoe duur hij in de winkels komt :P

edit:

en wanneer? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Vrieskist op 23-07-2004 01:28 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste