Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101187

Topicstarter
als het nieuws bericht een weekje geleden meldde op tweakers.net:

Op het MiniDisc T-board zijn de eerste plaatjes van Sony's nieuwe MiniDisc-schijfjes en de apparaten die ze gaan afspelen te zien. Deze afbeeldingen waren maandag enige tijd te vinden op de servers van Sony, maar zijn ondertussen alweer offline gehaald. De nieuwe Hi-MD-schijfjes hebben een opslagcapaciteit van 1GB. Dit zou betekenen dat er met de standaard SP-compressie bijna acht uur muziek op dit schijfje past. Met de compressievarianten LP2 en LP4 past er respectievelijk twee keer en vier keer zoveel muziek op

Naast de schijfjes waren ook de afbeeldingen van verschillende nieuwe spelers te aanschouwen. Deze spelers zijn allemaal in staat om de nieuwe Hi-MD-schijfjes af te spelen. Waarschijnlijk zijn ze backwards compatible en kunnen ze ook de oude schijfjes afspelen. In de displays van de spelers is naast de aanduiding Hi-MD ook de aanduiding Hi-SP te zien. Dit zou kunnen betekenen dat Sony met Hi-MD ook een nieuw compressieformaat zal introduceren, waarschijnlijk met een hogere bitrate. Na het lekken van deze informatie heeft Sony besloten om morgen meer informatie over deze nieuwe techniek naar buiten te brengen, zo meldt de Sydney Morning Herald.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1073484321.jpg

deze kost volgens :http://go.to/MiniDisc ongeveer 250,- € je heb dus ongeveer 5 keer zoveel als de eerdere NetMD (op de normale 80min schijfies) wat ongeveer gelijk staat aan: 5:20 (uur:min) * 5 = 25uur!!! en verwisselbaar... dus als je er 2 of 3 mee neemt heb je zowat je hele HD bij (naja ik iig :))...

maar de NetMD ondanks dit nog wel aantrekkelijk want 5uur muziek op 1 schijfie, je neemt een 2e mee en je heb gewoon een 256MB mp3 speler (om gerekend!!)... terwijl de baterij ongeveer 40/50 uur meegaat...

misschien is dit dan aantrekkelijker dan die overdreve dure HD-MP3 spelers... je kan er waarschijnlijk geen bestanden opzetten, maar sommige zeggen van wel.

op http://www.sony-europe.co...ressrelease=1073396339865 staat:

[qoute]
Versatile recording media
?Hi-MD? uses the File Allocation Table (FAT) system, which enables the recording of music and other PC data files such as images and text.[/qoute]

dus... je kan zeg maar gewoon een ISO file of een film meenemen... of wat dan ook (onder de 1GB natuurlijk :))

hier julie mening graag over...

[Sorry Modus] Het spijt me voor de iets wat on overzichtelijkheid... want ik snap niet alle Forum codes :P... ben niet gewend om het netjes in zo'n kader etc... te zetten :))[Sorry Modus]

*Nieuwe Generatie Hi-Md Spelers*

Info en foto's uit het [MP3]Nieuwe Sony MP3 Spelers. topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/200501/pictures/detail/MZRH10.jpg

MZ-RH10
Features:
• HI-MD WALKMAN with large Organic EL Display
• MP3 / Atrac3plus direct playback
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC compression)
• SonicStage for easy music management and unlimited check outs of your favourite tracks
• Supports all popular digital audio compression formats: ATRAC / MP3 / WMA / WAV
• New type remote control
• Record from multiple source: USB-in / Mic-in / Analogue-in / Digital-in
• Extreme fast music transfer from and to PC: 1 CD in less than 40 seconds
• Capable to store audio, video and data files on your HI-MD disc (Word, Powerpoint, ATRAC, MP3, JPEG, MPEG, etc)
• Incl. Charging stand, AC Power Adpater
• Long battery life of 32 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/200501/pictures/detail/MZRH910.jpg

MZ-RH910
Features:
• HI-MD WALKMAN with large 5 line LCD display
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC compression)
• SonicStage for easy music management and unlimited check outs of your favourite tracks
• Supports all popular digital audio compression formats: ATRAC / MP3 / WMA / WAV
• New type remote control
• Record from multiple source: USB-in / Mic-in / Analogue-in / Digital-in
• Capable to store audio, video and data files on your HI-MD disc (Word, Powerpoint, ATRAC, MP3, JPEG, MPEG, etc)
• Incl. Rechargeable batt., Charging stand, AC Power Adpater
• Long battery life of 25 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/200501/pictures/detail/MZRH710.jpg

MZ-RH710
Features:
• HI-MD WALKMAN with 3 line LCD display
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC3plus compression)
• New basic remote control
• Record from multiple source: USB-in / Analogue-in / Digital-in
• Long battery life of 25 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

Officieel bericht:
http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/200503/05-013E/

Hi-MD Photo (met de MZ-DH10)
http://www.sony.net/Products/Hi-MD/photo.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/MZ-DH10P_004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/MZ-DH10P_006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/MZ-DH10P.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.minidisc.org/index.php?act=Attach&type=post&id=79
Afbeeldingslocatie: http://forums.minidisc.org/index.php?act=Attach&type=post&id=80
- dimensions: 83.6×81.1×21.4mm

Veel foto's van de MZ-RH10:
http://forums.minidisc.org/index.php?showtopic=8614
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/MZ-RH10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/MZ-RH10_D.jpg
- release date March 10th
- requires Sonicstage 3.x
- dimensions: 80.2×84.1×18.9mm
- can only record in Hi-MD mode
- 5mW output
- 147g; charging stand 27g
- charges via USB
- battery: standard gumstick battery [same as MZ-NH900, etc]
-- also uses AA add-on pack for extra battery life
- time required to charge battery: 3 and 1/2 hrs
- can record in *.mp3 on the unit itself [only 128kbps]
- can facilitate 32-320kbps *.mp3 via Sonicstage along with the first generation Hi-MD ATRAC3/plus offerings
- no definition on regional color variation..yet.

*Verdere Informatie Volgt....*

*UPDATE 06-03-2005*

SonicStage 3 is te downloaden, mogelijk al enkele dagen... maar vandaag vond ik het pas...

http://esupport.sony.com/...d=1468&PASSVAL=ALLOS%255D

naar mijn mening werkt het bete, het werkt wat sneller, het is tot nu toe (uurtje in gebruik ofzo) erg stabiel... Mooie vormgeving, rustig en past bij zo ongeveer elke skin die je op Windows XP kan gooien (zilver/blauw).... de functies zijn iets uitgebreider dan bij SS1 of SS2....

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 101187 op 06-03-2005 12:29 . Reden: SonicStage 3 Info en download lnk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 07:44

tweakerbee

dus..?

Je kunt inderdaad met die techniek een film meenemen, hoewel je met transferrates van ~1MBps ongeveer 10 a 12 minuten zult moeten wachten voordat je film gekopieerd is. Dan kun je beter een CD'tje fikken ;)
Wat wel een leuke mogelijkheid is, is kleine documenten meenemen. Of even wat MP3'tjes kopieren van een vriend. Voor mij zou dit de ideale vervanging voor een USB-memorystick zijn. Nu heb ik 64MB (die ongeveer even traag werkt), straks heb ik 1GB per nieuw schijfje, of 300MB op m'n oude schijfjes. :9~

Allergrootste voordeel IMHO is nog wel de mogelijkheid om 30+ uur op een accu te spelen. Dat is toch wel zo heerlijk. En als het ding dan eindelijk leeg is (na een dag of drie) gooi je er gewoon weer een nieuwe 1600MaH accu in. Dat doet bijna geen enkele MP3-speler je na.

En nee, ik ben niet vroeg wakker, ik kan niet slapen. :/

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Jammer dat ze niet ook gelijk het fisieke formaat hebben aangepast :) Ik blijf die dingen toch nogsteeds ietsies te groot vinden. Voor de rest: top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 09:03
Ik vind het formaat eigenlijk prescies goed. Kleiner vind ik weer te klein. Bijvoorbeeld die dataplay dingen, zo groot als een euro, raak je volgens mij zo kwijt. Nee, op het discje zelf heb ik niets aan te merken.

Ik kijk uit naar het moment dat die dingen ook in NL verkocht gaan worden. Wel vreemd dat er nog geen decks zijn aangekodigt. Ik gebruik MD's als primair muziek opslag medium, dus neem (bijna) alles als SP op en luister daar ook naar in de kamer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31

MaDLiVe

.-Observer-.

Ojjorz schreef op 15 januari 2004 @ 10:03:
Jammer dat ze niet ook gelijk het fisieke formaat hebben aangepast :) Ik blijf die dingen toch nogsteeds ietsies te groot vinden. Voor de rest: top!
De top serie als de n10 en n1 zijn echt klein hoor. Zo schokbestendig als het maar kan. Ze doen ook nog eens erg lang op de bat.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hij heeft het over het formaat van de discs zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
was vergeten te melden:

Hi-MD is niet compatible met de oude Minidisc spelers... dus je zal een nieuwe moeten kopen... aangezien mijn MP3 speler toch biena kapoet is, is dit natuurlijk een goede optie...
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Is het al bekend of er uberhaupt Hi-MD-Decks op het programma staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

icecreamfarmer

en het is

Ik dacht dat er 1 deck bijkwam van sony zelf.
en dan mischien nog van externe partijen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 18:57
Heb door dit bericht in ieder geval de aankoop van een iPod uitgesteld. Als hij dezelfde goede batterijduur heeft als de "oude" modellen (35+ uur op een AA of li-ion) en 100x usb record-snelheden wordt dit apparaatje wel heel aantrekkelijk. Goede zet van Sony. Nu hopen dat ze ook goeie software meeleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
Dit is weer een mooi speeltje van Sony. Ben zelf nu in het bezit van een NetMD (MZ-N707) maar die heeft de laatste kus met de grond niet helemaal overleefd, versterker-gedeelte voor de koptelefoon is een beetje overleden :(
Ik ben al tijdje op zoek naar een soort gelijk model, die bij voorbeeld een mechanisch defedt heeft om van 2 kapotte apparaten weer één werkende te maken, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
offtopic:
Heb die MZ-N707 gekocht voor € 299,- ongeveer 1 jaar en 3 maanden terug, en ik heb naar Sony gebeld om te vragen of het mogelijk was om de kapotte printplaat te bestellen, met als antwoord dat ik die niet na WILDE bestellen, dus ik toch maar vragen wat dat geval kost: € 377,-!!!!! Da's toch niet leuk meer. Snap ook niet goed waarom het apparaat zelf minder kost dan de printplaat, maar ja.

Ik denk dat ik dan toch maar voor de HiMD ga, wanneer deze in NL beschikbaar komt. Heb op MDCenter.nl gelezen dat met die HiMD apparaten ook de mogelijkheid er is om met de mic opgenomen audio via de USB-interface over te zetten naar je PC. Dat is ook zeker weer een verbetering van Sony, aangezien dat met de oude NetMD's niet mogelijk was. Ook dat je niet alleen MP3's maar ook allerlei andere soorten files op de disc kan zetten spreekt mij erg aan. Altijd makkelijk voor het transferen van een of andere download bij een maat/op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Hi-MD komt ongeveer april 2004 in nederland.
Zie www.himd.nl daar is ie dan trouwens ook te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70626

ik begrijp alleen niet waar UMD dan komt kijken. want die zullen ze toch enigzins op dezelfde markt gaan richten, of ben ik de weg kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mjah... hi-MD komt hier "zonder import" uit in Juni... kon niet w88 dus kocht een MZ N710, neem wel een extra discje mee :P 6 uur muziek is toch wel genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84303

Heey,

volgens mij is het wel mogelijk om de oude type discs te gebruiken.. maar dan moet je het wel eerst opnieuw formatteren waardoor de capaciteit verdubbeld wordt(!!!).

verder vind ik het een mooie technologie. knap van sony om het (deels) backwards compatible te houden afgezien van de nieuwe schrijftechnologie.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Anoniem: 101187 schreef op 05 februari 2004 @ 13:19:
mjah... hi-MD komt hier "zonder import" uit in Juni...
Damn, pas in juni... :'( Ik hem momenteel de Sony MZ-N10, alleen begint hij kuren te vertonen als zo maar uitvallen terwijl de accu helemaal vol is. Maar ik zal het dus nog een paar maandjes moeten volhouden... Om mijn opvolger te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
das k*t.... ik hou me N710 gewoon tot die kapot gaat :) of de Hi-MD wat goedkoper worden (dat de 600 iets van 175€ kost ofzo :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 84303 schreef op 10 februari 2004 @ 09:23:
verder vind ik het een mooie technologie. knap van sony om het (deels) backwards compatible te houden afgezien van de nieuwe schrijftechnologie.
Was Philips toch ruim eerder mee met hun DCC systeem.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben eigenlijk al helemaal overtuigd van HiMD en ga er zeker eentje importeren. Scheelt geld en tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

vraagje, misschien heel dom, maar ik ben al een aantal jaar uit de minidisc-scene verdwenen :)

kan de nieuwe md-recorder iets met ID3-tags?

ik vond het zo'n pokke-werk om steeds die namen bij elk nummer in te voeren :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 22:53:
vraagje, misschien heel dom, maar ik ben al een aantal jaar uit de minidisc-scene verdwenen :)

kan de nieuwe md-recorder iets met ID3-tags?

ik vond het zo'n pokke-werk om steeds die namen bij elk nummer in te voeren :/
In de nieuwe software kun je alles automagisch laten overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sebastius schreef op 22 maart 2004 @ 22:56:
[...]

In de nieuwe software kun je alles automagisch laten overzetten.
kewl...

en hoe snel is het overzetten van bijv. een gig aan mp3's op goede kwaliteit (LP2)?

in de buurt van usb-snelheid of eerder firewire/usb2-snelheid?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 23:01:
[...]

kewl...

en hoe snel is het overzetten van bijv. een gig aan mp3's op goede kwaliteit (LP2)?

in de buurt van usb-snelheid of eerder firewire/usb2-snelheid?
Sony says that downloading can run at up to 100X realtime (assuming 48kbps audio content).
http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ja ok, maar hoe is het in de praktijk? :)

als ik een beetje kwaliteit wil, ben ik dus nog tientallen uren bezig met het vullen van een 1gig schijfje?

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 22-03-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 23:07:
[...]

ja ok, maar hoe is het in de praktijk? :)

als ik een beetje kwaliteit wil, ben ik dus nog tientallen uren bezig met het vullen van een 1gig schijfje?
Simpel rekensommetje:

100x bij 48kbps is
50x bij 96 kbps
25x bij 192 kbps

Tuurlijk kost het effe om vol te plempen, maar dat is wel vergelijkbaar met normale MP3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

dus 25x zo snel als realtime....hm, 1gig volpompen duurt dus een uurtje...

als dit zo is, is het heel aantrekkelijk om op md over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 14:49

Erw

Hij zou toch snel tekoop moeten zijn ,iemand hem al gezien?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Erw schreef op 07 juni 2004 @ 22:47:
Hij zou toch snel tekoop moeten zijn ,iemand hem al gezien?
Ja dacht ik ook. Maar ik heb momenteel nog nix gezien in diverse winkels... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
had bijna een MP3 speler gekocht maar ga nu voor Hi-MD, de MZ-NH1. Nou maar hopen dat Juni gaat lukken :p (dacht dat m'n oude MZ-R55 m'n laatste MD speler zou zijn)

MZNH1
Flagship model, super slim, lightweight Hi-MD WALKMAN with full metal (Magnesium) body. Available from June 2004

Afbeeldingslocatie: http://products.sony.co.uk/ProductImages/ProductMainImage/006191_001.jpg

Features

Transfer up to 45 CD's onto a 1 GB Hi-MD disc with ATRAC3plus compression
SonicStage 2.0 software for easy music management and unlimited check outs of your favourite tracks
Supports all popular digital audio compression formats: ATRAC / MP3 / WMA / WAV
Large 3-line LCD remote control with jog dial for easy navigation
Record from multiple sources: USB-in / Mic-in / Analogue-in / Digital-in
Extreme fast music transfer from and to PC:1 CD in less than 40 seconds
Capable to store audio, video, and data files on your Hi-MD Disc / Word. Powerpoint. ATRAC. MP3. JPEG. MPEG
Unique Charging & USB (recording) cradle
Long bettery life of up to 17 hours (approx.)
Shock Resistant System: G-PROTECTION
Silver
SonicStage version 2.0
Remote Control (3 Line back-lit LCD with jog dial)
Rechargeable Battery, Battery Charging Cradle with USB port, Battery Charger (Main Unit has charging mode via USB cradle) and AC Power Adaptor (6V) Supplied
Digital Cable, USB Cable, Headphones and Carrying Case supplied
SonicStage 2.0 OPERATION (unlimited check outs)
Compatible with 1GB Hi-MD disc
Double density recording on conventional disc
PC upload function
PC data storage capability
USB bus powered
Selectable data compression (ATRAC3 / ATRAC3 plus / Linear PCM)
CDDB automatic music information transferring
High speed music transfer (up to 100x)
USB connection (2 x - Cradle & main unit)
One touch download
Hi-MD, MDLP and Monaural Recording
ATRAC Type-S DSP high quality sound playback (includes TYPE-R function)
Stereo and Syncho recording
Recording Level Control (Digital / Analogue)
Digital AGC (Auto Gain Control)
Mic sense (High / Low)
Date & Time stamp function
USB-in (USB 1.1), Digital-in, Analogue-in, MIC-in, DC-in 6V (on cradle only) and Line-out function
Auto end search rec.
Group rec. function (Setting / Editing)
Track mark on/off (divide / combine)
Auto track marking (analogue / digital)
Auto time track mark stamp (1-60 min)
Erase (1 song / group / all) and Move (1 song / group) Functions
Title Input (Track / Group / Artist / Album / Disc
Hi-MD Mode, MDLP and Monaural Playback (Automatic)
ATRAC Type-S DSP high quality sound playback (includes TYPE-R function)
HD Digital Amplifier
VPT Acoustic Engine (Virtual Phone Technology = Virtual Surround)
6 Band Equalizer
Quick mode (till battery runs out)
Auto Personal Disc Memory
Group Function
Bookmark Function (up to 2047 tracks)
Program (64 songs) and Group Program (20 groups)
AMS (Auto Music Search)
repeat ( 1 / All / Shuffle / Program / Group), Shuffle, Cue/Review, DPC (Digital Pitch Control = Playback Speed Control), AVLS and Hold
Rechargeable Lithium Ion LIP-4WM 10g battery supplied
W x H x D (mm) 81.7 x 14.8 x 76.1
Weight: 85g excl. battery, 95g incl. battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

USB 1.1 :/

Mmm, nee toch maar niet dan.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 08-06-2004 12:49 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
MaDLiVe schreef op 08 juni 2004 @ 12:49:
USB 1.1 :/

Mmm, nee toch maar niet dan.
ja maar 1GB schijfje is ongeveer 8 Eurie...dus je (ik) gaat niet echt vaak muziek overzetten. (je vult gewoon een paar 1GB schijfjes en klaar is Karel.
Verder is USB 2.0 niet nuttig omdat de overdrachtsnelheid onder de 1.1 zit.

edit:
net effe met Sony NL gesproken en de MZ-NH1 is "weer" leverbaar :? eind augustus....

[ Voor 23% gewijzigd door Karel2001 op 08-06-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Als je hem koopt moet je hem echt in de vs kopen
de nh 1 voor rond de 260 euro (afhankelijk koersen)

maar ga denk voor de nh 900 want de nh 1 is met net iest te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
of de 800 met FM Tuner :)

de 900 is idd nice, denk eraan om die tekopen aan het eind van de zomer ofzo..

heb nu een goedwerkende N710 dus :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 101187 schreef op 22 juni 2004 @ 19:49:
of de 800 met FM Tuner :)

de 900 is idd nice, denk eraan om die tekopen aan het eind van de zomer ofzo..

heb nu een goedwerkende N710 dus :) 8)7
ja ik weet het niet het verschil tussen de 900 en 800 is miniem de prijs ook in de VS en ik vind die radiofunctie wel leuk
de 900 heeft alleen een digitale versterker wat heeft dat voor meerwaarde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80938

Hoe zit 't trouwens met de software die erbij geleverd wordt? Ik kan nu met mijn MZ-N505 geen muziek erop krijgen onder Windows 2003 Server, dus dat is wel balen... Ook onder VMWare met Windows 2000 of XP werkt het nu niet. Weet iemand een stukje software die 't wel doet met MD onder Windows 2003? Ik heb al een hele zooi pakketten geprobeerd, en veel afgezocht op internet maar ik kan niks vinden verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Laatst online: 19:43
Misschien dit:
http://www.clubic.com/d/drivers/10026.html
er staat bij dat er enkele bugs uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80938

Ik zal 't eens testen, bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe moet je hier nou muziek op krijgen? Zit er nog steeds zo'n irritant programma bij dat al je MP3s op je PC omzet naar ATRAC zodat je alles 2x op je HD hebt staan?
Ik vind het op zich wel een vette ontwikkeling (heb MiniDisc altijd wel handig gevonden), maar ik denk dat een iPod toch wat praktischer is (zoiezo omdat ik al mijn CD's als AAC heb geript *D ).

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 24-06-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:35

jvdb1975

tsja.........

Bigs schreef op 24 juni 2004 @ 10:39:
Hoe moet je hier nou muziek op krijgen? Zit er nog steeds zo'n irritant programma bij dat al je MP3s op je PC omzet naar ATRAC zodat je alles 2x op je HD hebt staan?
Ik vind het op zich wel een vette ontwikkeling (heb MiniDisc altijd wel handig gevonden), maar ik denk dat een iPod toch wat praktischer is (zoiezo omdat ik al mijn CD's als AAC heb geript *D ).
Volgens mij kun je gewoon je mp3's naar de MD kopieren.
een ipod (of whatever) is erg leuk, maar omdat er een harddisk in zit, is het veel gevoeliger voor schokken e.d. Dus ik denk dat de HI-MD wel een goed leven gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 22:35
Ik ben ongeveer een jaar geleden al gestopt met de site (vanwegen allerlei redenen). Je kunt nu linken naar mdcenter.nl. Marck doet nog steeds met veel plezier die site (samen met de hulp van enkele anderen), en daarom staat mijn site ook doorgelinkt naar http://www.mdcenter.nl.

Misschien is het grappig om te weten dat ik om ben gegaan van Minidisc naar een iPod. En alhoewel ik een aantal dingen best mis, heb ik nooit spijt van m'n beslissing gehad. Nooit meer schijfjes meeslepen/kwijtraken _/-\o_ ...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

w-k-pieters schreef op 24 juni 2004 @ 12:06:
[...]

Ik ben ongeveer een jaar geleden al gestopt met de site (vanwegen allerlei redenen). Je kunt nu linken naar mdcenter.nl. Marck doet nog steeds met veel plezier die site (samen met de hulp van enkele anderen), en daarom staat mijn site ook doorgelinkt naar http://www.mdcenter.nl.

Misschien is het grappig om te weten dat ik om ben gegaan van Minidisc naar een iPod. En alhoewel ik een aantal dingen best mis, heb ik nooit spijt van m'n beslissing gehad. Nooit meer schijfjes meeslepen/kwijtraken _/-\o_ ...
Daargelaten al het spul overzetten.

Of 1:1 of iets sneller met kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Ik had gezocht op HiMD en niets gevonden dus bij Audio/etc... een nw. topic gestart! sorry....

Maar vlgs Sony komen ze met schijfjes begin juli................ik persoonlijk vind het wachten waard, al die MP3 dingetjes met/of zonder HDD vind ik te gevoelig(met!)

Ik heb wat meer info daar staan. met links waar technische details en plaatjes staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja, dit ziet er erg mooi uit, maar eigenlijk moet sony eens echt de concurentiestrijd aangaan met mp3, want die hi-md spelers kosten een rib uit je lijf. Het goedkoopste model is al €220, dat gaat opzich nog wel, maar het blijft duur.

Als sony deze dingen wat goedkoper gaat maken en afstapt van de normale Md's, dan kan dit de standaard worden en mp3 gaan overtreffen. Niets is zo mooi als gewoon de muziek kunnen uitwisselen via het handje. De transferrates zijn ook redelijk, dus wat wil je nog meer?

Ik wacht nog even met Mp3. Heb zelf een normale MD speler (sharp met mdlp) met ontzettend veel schijfjes, maar dat is zo'n geklooi met opnemen. En die schijfjes zijn ook zo moeilijk te labelen. Als je een goede mp3 player wilt ben je ook veel geld kwijt, maar de komst van deze hi-md is zeker een punt om over na te denken bij aanschaf van een mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116977

HI, ik ben ook zeker van plan om zo'n hi-md te kopen. Weet iemand misschien een amerikaanse site waar ie te bestellen is? Is ie in Hong Kong goedkoper?
Thanx
papagoose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Groot nadeel blijft dat irritante Atrac. Je blijft zo aan het converteren en al die suffe kopieer beveiliging zit ik ook niet op te wachten, maargoed, ik heb toch een .ape master van al mn muziek.

Nog even over die prijs, het mooie van een MD unit is dat het eigenlijk een kleine opnamestudio is. Je kunt overal opnemen, digitaal en analoog, en Atrac heeft natuurlijk een nagenoeg perfect geluid op de hoge bitrates. Dat is voor mij een voordeel boven de meeste mp3spelers (die af en toe niet eens nummers zonder gap aan 1 stuk af kunnen spelen). En wat ik ook nog prettig vind aan mijn MD speler, of je ze nou van 2 meter hoogte op de grond laat stuiteren of ze al draaiende in een emmer met sop laat vallen (is me dus afgelopen week allebei gebeurd :X) ze blijven het doen.

Ik ga voor een 900, het goedkoopste model met die HD-amp van Sony. Schijnt een hele ervaring te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 116977 schreef op 26 juni 2004 @ 00:23:
HI, ik ben ook zeker van plan om zo'n hi-md te kopen. Weet iemand misschien een amerikaanse site waar ie te bestellen is? Is ie in Hong Kong goedkoper?
Thanx
papagoose
ik ga hem ook in de vs halen

www.buyriteelectronics.com
www.bluetin.com (hebben een exclusief model en is duurder)

en google eens en je zult het vinden

verder wat is er speciaal aan de digitale amp heeft dat veel meerwaarde :?
want ik vind dat radiootje op de nhf800 ook wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Breepee schreef op 26 juni 2004 @ 09:14:
Groot nadeel blijft dat irritante Atrac. Je blijft zo aan het converteren en al die suffe kopieer beveiliging zit ik ook niet op te wachten, maargoed, ik heb toch een .ape master van al mn muziek.

Nog even over die prijs, het mooie van een MD unit is dat het eigenlijk een kleine opnamestudio is. Je kunt overal opnemen, digitaal en analoog, en Atrac heeft natuurlijk een nagenoeg perfect geluid op de hoge bitrates. Dat is voor mij een voordeel boven de meeste mp3spelers (die af en toe niet eens nummers zonder gap aan 1 stuk af kunnen spelen). En wat ik ook nog prettig vind aan mijn MD speler, of je ze nou van 2 meter hoogte op de grond laat stuiteren of ze al draaiende in een emmer met sop laat vallen (is me dus afgelopen week allebei gebeurd :X) ze blijven het doen.

Ik ga voor een 900, het goedkoopste model met die HD-amp van Sony. Schijnt een hele ervaring te zijn.
idd ze slaan nooit over zijn ijzersterk kunnen vanaf elke muziekbron opnemen
en je zit niet met dure geheugenkaartjes te kutten
verder zijn ze in de vs redelijk goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Breepee schreef op 26 juni 2004 @ 09:14:

Maar je kan bv een iriver ihp 120 ook gebruiken om op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik liever MiniDisc dan MP3 spelers met een Harddiskje er in......veel te kwetsbaar, ik heb al jaren diverse HD's gekocht, Quantum(toen nog zelstandig)/Maxtor/WDCaviar/Fuitsu/Seagate, maar ze krijgen na zo'n drie jaar gebruik toch problemen....
Financieel gezien vind ik ze op dit moment niet echt duur, de HDD's voor de grote GB's die je er voor krijgt.

Maar ik heb 2 MD decks en een portable, waarvan de eerste JE500 uit '96 is, en alles werkt nog goed, het enige van die oude is het auto-insert van cartridge die ratelt, ik heb hem open gemaakt en het MO unit er uit los gehaald, en de oorzaak is de leeftijd van een standaard(goedkopere) type waarbij de plastic tandwieltjes ruimte hebben gekregen en nu dus ratelen als ik er niet gauw een MD in stop, dan is het bij geluid weg, portable is een MZ35 met een nieuwere versie ATRAC, en begin dit jaar heb ik er nog een JE480 bij genomen. (Heb zelfs nog een Sony DAT-recorder) en ik speel synthesizer/modules via MIDI ook via de PC.

Ik heb dat softwarepakket SONICSTAGE2 (op CDROM) ook eens zitten bekijken, dat krijg je met 1 lege cartridge er bij, en dat werkt leuk CD's rippen en direct schuiven via USB2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik ben zelf ook een minidisc gebruiker, daarniet van...ik heb een sharp mt 180, zeer relaxt ding alleen opnemen en titels invoeren is niet echt makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mr_gadget schreef op 27 juni 2004 @ 13:28:
Ik ben zelf ook een minidisc gebruiker, daarniet van...ik heb een sharp mt 180, zeer relaxt ding alleen opnemen en titels invoeren is niet echt makkelijk...
Gelukkig dat je dat nu dus met software kunt doen. ;)

Ik gebruik nu zelf ook al 4 jaar een MD-deck en al 2,5 jaar een MZ-R700. Als m'n huidige portable het begeeft, komt er ook een Hi-MD recordertje... :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

maar kan iemand mij nu vertellen wat de meerwaarde is van de digitale amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hij speelt dus geen MP3's af? Dat is wel enorm jammer, anders was het wel een interessant apparaat geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

j-w schreef op 27 juni 2004 @ 14:36:
hij speelt dus geen MP3's af? Dat is wel enorm jammer, anders was het wel een interessant apparaat geweest...
Zijn die niet te converteren met de software die je er bij krijgt? Moet haast wel, als je kijkt naar de populariteit....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Prutz0r schreef op 27 juni 2004 @ 14:54:
[...]

Zijn die niet te converteren met de software die je er bij krijgt? Moet haast wel, als je kijkt naar de populariteit....
jep met sonicstage 2 zet zo`n beetje alle gangbare formaten om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MR.GADGET, daarom heb ik er ook een MD Deck bijstaan, is wat makkelijker te editten!

<feitmodus> als je zo eens terug kijkt wat we allemaal uitgeven aan gadgets,
Vorig jaar januari de Sony DRU-500A, ik heb nog een portable DAT-recorder,daarvoor kocht ik de portable MZ-35 MD, begin dit jaar MD-Deck JE-480, tussendoor in de uitverkoop nog een Panasonic MP3/CD speler, en dan nu weer een HiMD portable......</feitmodus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb nog zo een oude minidisc die wel 320 minuten op een disc kan flikkeren alleen het opnemen is niet handig...
Hij zet een trackmark (scheiding tussen de nummers) bij twee seconden stilte. Wat ik tegenwoordig doe is dat ik als ik er wat opzet via de computer er telkens een nummer met 4 sec stilte tussenzet..
met die hi-md heb je dat probleem natuurlijk niet meer, maar zend ie de namen van de mp3's ook naar de md?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Prutz0r schreef op 27 juni 2004 @ 14:54:
[...]

ja dat wel, maar de voordelen van een MD speler wegen wat mij betreft niet op tegen het nadeel dat je alles moet converteren. Het was voor Sony wsl. geen enkel probleem geweest om native MP3 support in te bouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
j-w schreef op 28 juni 2004 @ 15:14:
[...]

ja dat wel, maar het voordelen van de MD spelers wegen wat mij betreft niet op tegen het nadeel dat je alles moet converteren. Het was voor Sony wsl. geen enkel probleem geweest om native MP3 support in te bouwen....
das waar. Daarentegen kun je natuurlijk ook gewoon CD's erop zetten en dan hoe je niets te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

.

[ Voor 100% gewijzigd door j-w op 28-06-2004 18:08 . Reden: foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Laatst online: 10-05 11:21
weten jullie wel hoe teringsloom dat coderen naar atrac is :? ik moest een keer 350 nummers coderen, was mijn amd2800+ 3!!uur mee bezig terwijl er niks anders aanstond, en toen liep dat pokkeding vast toen ik het op cd wou zetten :( kheb namelijk een sony-cdspelertje dat atrac3plus enzow afspeelt(trouwens ook een miskoop maja), nee, ik ga mooi voor een hdd-mp3speler :) gaat wat sneller enzow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Kamikaza schreef op 28 juni 2004 @ 20:25:
weten jullie wel hoe teringsloom dat coderen naar atrac is :? ik moest een keer 350 nummers coderen, was mijn amd2800+ 3!!uur mee bezig terwijl er niks anders aanstond, en toen liep dat pokkeding vast toen ik het op cd wou zetten :( kheb namelijk een sony-cdspelertje dat atrac3plus enzow afspeelt(trouwens ook een miskoop maja), nee, ik ga mooi voor een hdd-mp3speler :) gaat wat sneller enzow :P
tja dat vind ik niks gek moet eens 350 mp3 overzetten
maar op mijn p4 1,8ghz doet hij over het converteren nog geen halve minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114391

Gevonden in het belgische Makroblaadje:

Afbeeldingslocatie: http://www.users.skynet.be/fa437759/Parking/HiMD.jpg

Die zijn er ook vroeg bij... Ik wist niet dat HiMD hier al (vlot) te verkrijgen is?
De MZ-NH600 is wel het basismodel (geen microphone-in).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114391 op 29-06-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:35

jvdb1975

tsja.........

hoe zit het nu? De een zegt dat de md geen mp3 afspeelt, in de advertentie hierboven staat dat mp3 wordt ondersteund :?

Moet er nu wel of niet geconverteerd worden?

[ Voor 18% gewijzigd door jvdb1975 op 30-06-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
jvdb1975 schreef op 30 juni 2004 @ 09:10:
hoe zit het nu? De een zegt dat de md geen mp3 afspeelt, in de advertentie hierboven staat dat mp3 wordt ondersteund :?

Moet er nu wel of niet geconverteerd worden?
Het programma om muziek op dat ding te zetten ondersteund mp3 (ea), maar converteerd alles naar atrac, want atrac is het enige dat een MD-speler afspeelt en ooit zal afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Tis alweer een tijdje geleden dat er hier gepost is maar ik vroeg mij af: iemand aan het begin had het over dat de data op zo'n minidisc magnetisch bewaard wordt. Ik heb zelf ook een minidisc (Sony MZ-R700, MDLP verder niets :() maar deze lijkt nu naar de knoppen. Hij speelt zeer slecht af (vaker niet dan wel, hij blijft maar spinnen) maar hij is denk ik al een jaar niet gebruikt en heeft dus liggen stoffen in de kast. Ik pakte hem laatst weer op om hem weer eens te gaan gebruiken (MP3 speler is naar de maker :Y) ) maar toen dat dus.

Nou vroeg ik mij af: als je dus een magneet bij de speler houd met een disc erin is ie foetsie? Heeft Sony hier niet aan gedacht en het magnetisch afgesloten? Ik bedoel er zijn nogal wat gebieden waar magnetisme wordt gebruikt... Winkels, vliegvelden etc etc.

Btw: iemand al in het bezit van een HiMD of heeft er een pre-order te pakken? Ik kan niet wachten om er ook 1 te kopen maar ze zijn er nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Zolang ze gebruik blijfen maken van sonic stage komt deze md speler niet bij mij in huis.

Heeft iemand hier een alternatief voor ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117823

Ik was ook een tijdje van plan een hi-md te kopen en ik zo wat alles over het formaat en de spelers opgezocht dus ik zal dit topic nog at blijven volgen. Toen echter bleek dat meer geld in mijn handen zal krijgen ga ik toch maar voor een HDD-MP3 , de iriver H320.

Maar dat even terzijde , toen ik de hi-md nog wou bestellen was ik dat van plan hier te doen.

http://hermeselectronics.nl/

Je moeten kijken bij Geluid --> Draagbaar --> Minidisc --> gaan naar pagina 2 voor de Hi-MD's.

Ze hebben de hi-md vanaf 15juli , het lijkt me een degelijke store , ik heb een aantal mailtjes toen gestuurd met vragen en kreeg een snel en degelijk antwoord.

Veel sucess. :)

Entarus,

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 117823 op 07-07-2004 01:15 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Acolyte schreef op 06 juli 2004 @ 19:54:
Tis alweer een tijdje geleden dat er hier gepost is maar ik vroeg mij af: iemand aan het begin had het over dat de data op zo'n minidisc magnetisch bewaard wordt. Ik heb zelf ook een minidisc (Sony MZ-R700, MDLP verder niets :() maar deze lijkt nu naar de knoppen. Hij speelt zeer slecht af (vaker niet dan wel, hij blijft maar spinnen) maar hij is denk ik al een jaar niet gebruikt en heeft dus liggen stoffen in de kast. Ik pakte hem laatst weer op om hem weer eens te gaan gebruiken (MP3 speler is naar de maker :Y) ) maar toen dat dus.

Nou vroeg ik mij af: als je dus een magneet bij de speler houd met een disc erin is ie foetsie? Heeft Sony hier niet aan gedacht en het magnetisch afgesloten? Ik bedoel er zijn nogal wat gebieden waar magnetisme wordt gebruikt... Winkels, vliegvelden etc etc.

Btw: iemand al in het bezit van een HiMD of heeft er een pre-order te pakken? Ik kan niet wachten om er ook 1 te kopen maar ze zijn er nog steeds niet :(
Magnetische velden maken niks uit. Mijn Natuurkunde leraar heeft eens een zware magneet bewogen boven mijn MDtje en het losse schijfje, om me te treiteren. Geen enkel probleem. Het is een MO-Drive, dus eerst verhitten met een laser, daarna veranderen met magneetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En vervolgens weer lezen met een laser, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

Anoniem: 59 schreef op 27 juni 2004 @ 03:36:Ik heb dat softwarepakket SONICSTAGE2 (op CDROM) ook eens zitten bekijken, dat krijg je met 1 lege cartridge er bij, en dat werkt leuk CD's rippen en direct schuiven via USB2!
Ja leuk en aardig maar je moet dus wel eerst weer al je CD's opnieuw rippen....
Ik heb nu zo'n 8 GB aan hoge qualiteit MP3tjes (bijna alles van CD en audio DVD) en nu ook in OGG Vobis :P en wil zeker niet nog een keer opnieuw alles rippen.

Mijn collectie is perfect benoemd met titel, arties, album, genre en jaartal (ID3tag en filename) en dit neemt SonyStage dus niet gelijk over toch?
SonyStage wil eerst de originele CD rippen voordat hij het overzet naar ATRAC3. verder kun je geloof ik maar een keer of 3 een nummer verplaatsen.
Als ik het fout heb graag een reactie maar dit is voorlopig niets voor mij...
Denk nu toch aan de iAudio M3 of Iriver H320....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 110292 schreef op 07 juli 2004 @ 10:06:
[...]

Ja leuk en aardig maar je moet dus wel eerst weer al je CD's opnieuw rippen....
Ik heb nu zo'n 8 GB aan hoge qualiteit MP3tjes (bijna alles van CD en audio DVD) en nu ook in OGG Vobis :P en wil zeker niet nog een keer opnieuw alles rippen.

Mijn collectie is perfect benoemd met titel, arties, album, genre en jaartal (ID3tag en filename) en dit neemt SonyStage dus niet gelijk over toch?
SonyStage wil eerst de originele CD rippen voordat hij het overzet naar ATRAC3. verder kun je geloof ik maar een keer of 3 een nummer verplaatsen.
Als ik het fout heb graag een rectie maar dit is voorlopig niets voor mij...
Denk nu toch aan de iAudio M3 of Iriver H320....
Je kunt ook gewoon MP3's in SonicStage importeren, helaas geen OGG. Je zit dan wel weer met het probleem dat je een lossy bestand om moet zetten naar een ander lossy bestand. Overigens is het met de HiMD verleden tijd met slechts 3 keer 'uitchecken'. Dat is nu onbegrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok thx voor snelle reactie.
Dit is dus niks voor mij, ik heb niet voor niets alles in hoge (192kb) qualiteit MP3 gezet om het nu rot over te zetten in ATRAC.
Verder duurt dat overzetten veeeeeel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Bigs schreef op 07 juli 2004 @ 09:51:
En vervolgens weer lezen met een laser, toch?
Het fijne weet ik er niet van, maar er zitten bepaalde ionen in de disc die op een bepaalde manier gerankschikt worden zodat je een 1 of een 0 krijgt. Zit gebeurd door bij het schrijven met een laser de disc te verhitten en met een magneet de ionen in de gewenste stand te zetten. Vervolgens koeld het af en heb je dus een 1 of een 0. Bij het lezen tast een laser (zonder verhitten) gewoon af wat goed reflecteerd en wat niet en ziet dan 1-en en 0-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 110292 schreef op 07 juli 2004 @ 10:12:
Ok thx voor snelle reactie.
Dit is dus niks voor mij, ik heb niet voor niets alles in hoge (192kb) qualiteit MP3 gezet om het nu rot over te zetten in ATRAC.
Verder duurt dat overzetten veeeeeel te lang.
Ik heb gewoon niet moeilijk gedaan en alles in een lossless codec opgenomen op mn PC'tje. Zodoende kan ik overal naartoe converteren als ware het een CD. SonicStage kan met WMA Lossless overweg, en dat gaat prima volgens iemand van een MD-forum, en levert zeer goede Atrac nummers op. Daarbij, ik heb ook nog een aardige verzameling MP3's en die heb ik er ook opgezet en ik moet zeggen dat ik heel weinig merk van het 2 maal encoderen.
Maargoed, je hebt gelijk, handig is anders. Sony maakt prima hardware, maar die software (dus ook firmware) sucked gewoon bigtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed idee van die Lossless dat ga ik ook maar eens doen denk ik, altijd handig als er een nieuw (beter) format ontstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Royal schreef op 07 juli 2004 @ 00:57:
Zolang ze gebruik blijfen maken van sonic stage komt deze md speler niet bij mij in huis.

Heeft iemand hier een alternatief voor ?
er is een alternatief heb ik ook gedownload. (moet even zoeken)
werkt samen met winamp.
verder kun je ook een pluging voor realplayer downloaden

maar nu gebruik ik de sonicstage 2 beta die stukken stabieler en sneller is dan 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Precies. Je moet even wat meer ruimte reserveren (misschien een HDD ervoor kopen), maar dit soort problemen heb je daarna nooit meer. Daarbij heb je gewoon echte CD-kwaliteit onder handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb al me liedjes in Atrac3plus staan :) 7,5GB aan MP3tjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Krantje van de mediamarkt is er!

De MZ-NH 600 kost 249,-
De MZ-NH 700 kost 299,-
De MZ-NH 900 kost 379,-
De MZ-NH 1 kost 479,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

sebastius schreef op 07 juli 2004 @ 12:55:
Krantje van de mediamarkt is er!

De MZ-NH 600 kost 249,-
De MZ-NH 700 kost 299,-
De MZ-NH 900 kost 379,-
De MZ-NH 1 kost 479,-
1. Waar is de NHF800 gebleven?
2. Tot de 700 zijn ze volgens mij goedkoper dan HermesElectronics (enigste zaak waar ik ze heb kunnen bespeuren) maar daarna zijn ze fors duurder. De NH1 zou bij HE net iets meer dan 400 euro gaan kosten, hier bijna 500!

"De goedkoopste prijsgarantie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb het vage vermoeden dat die 800 helemaal niet in Europa op de markt gaat komen, omdat ook de opgave van wattages speciaal voor Europa nergens reppen over de 800.

Wanneer kan de Mediamarkt leveren? Vanaf heden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Breepee schreef op 07 juli 2004 @ 21:58:
Ik heb het vage vermoeden dat die 800 helemaal niet in Europa op de markt gaat komen, omdat ook de opgave van wattages speciaal voor Europa nergens reppen over de 800.

Wanneer kan de Mediamarkt leveren? Vanaf heden?
Lijkt mij niet, Hermes heeft ze ook pas 15 juli en ik ben 3 juli ofzo nog naar Mediamarkt Groningen geweest maar ze konden mij geen exacte datum geven wanneer ze er waren.
Rond 19:00 nog een mail verstuurd naar hun om te vragen welke types ze gaan leveren, maar dat is bij deze wel duidelijk dus.. :D

Over de NHF800: http://www.diga4u.nl/ verkoopt 'm wel zeggen ze..

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte op 08-07-2004 00:07 . Reden: aanvullende info gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 07 juli 2004 @ 22:16:
[...]

Lijkt mij niet, Hermes heeft ze ook pas 15 juli en ik ben 3 juli ofzo nog naar Mediamarkt Groningen geweest maar ze konden mij geen exacte datum geven wanneer ze er waren.
Rond 19:00 nog een mail verstuurd naar hun om te vragen welke types ze gaan leveren, maar dat is bij deze wel duidelijk dus.. :D

Over de NHF800: http://www.diga4u.nl/ verkoopt 'm wel zeggen ze..
en in duitsland verkopen ze hem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 08-05 10:33
Volgens mij heeft Duitsland ze ook nog niet in de winkel liggen.. Net met Sony gebeld en die zeggen dat het komt omdat de HI-MD schijfjes nog niet genoeg beschikbaar zijn om de spelers op de markt te brengen.. Jammer had graag voor de vakantie eentje willen kopen.. Nu verwachten ze alle spelers pas in augustus..

Trouwens dat converteren (MP3 - ATTRAC) kost dat echt zoveel tijd als eerder vermeld? dus paar uur voor 320 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BollieBolstra schreef op 08 juli 2004 @ 16:29:
Volgens mij heeft Duitsland ze ook nog niet in de winkel liggen.. Net met Sony gebeld en die zeggen dat het komt omdat de HI-MD schijfjes nog niet genoeg beschikbaar zijn om de spelers op de markt te brengen.. Jammer had graag voor de vakantie eentje willen kopen.. Nu verwachten ze alle spelers pas in augustus..

Trouwens dat converteren (MP3 - ATTRAC) kost dat echt zoveel tijd als eerder vermeld? dus paar uur voor 320 nummers.
nee maar hij word al wel vermeld op de site

verder op www.minidisc.org
hebben ze de handleidingen online staan
en daar zie je in dat de batterijduur flink is terug gegaan alleen de nh900 heeft acceptabele uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ja afhankelijk van je pc plus dat is niks gek even 320 nummers converteren is niet niks
trouwens omdat er nog niet genoeg schijfjes zijn om te verkopen brengen ze de spelers ook maar niet op de markt ?
je krijgt bij je speler standaart een schijfje daar kun je het toch wel een maand mee volhouden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 08 juli 2004 @ 16:51:
[...]
je krijgt bij je speler standaart een schijfje daar kun je het toch wel een maand mee volhouden :?
Het gaat om het princiepe... Mensen vinden het geen veilig gevoel als de opslagmedia nog niet beschikbaar zijn wanneer het apparaat al uit is...

Maar je hebt gelijk, ik zou eerst met 1 schijfje genoeg te luisteren hebben. Bovendien waren de 52x branders er ook eerder dan de 52x beschrijfbare discs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
...
Vaag! Ik heb in begin mei die Sony Showroom bezocht in Badhoevedorp (moest mn N10 laten repareren) en toen stond die MZNH1 daar al in een vitrine! weet niet of ie ook te koop was... Maar er op zich is alles daar in die showroom te koop dacht ik

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Menesis schreef op 08 juli 2004 @ 19:28:
[...]
Maar er op zich is alles daar in die showroom te koop dacht ik
Dacht ik niet:
Graag willen wij er wel op wijzen dat de showroom alleen een adviserende functie heeft en dat u er niet terechtkunt voor het kopen van producten.
http://www.sony.nl/PageVi...144&section=nl_NL_Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
:+ oeps...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Ben ik even blij dat ik 3 maand geleden toch een "gewone" NetMD gekocht heb, nl de MZ-N510, voor slechts 120 euro met 5 gratis 80min minidiscjes :)
Ik zat toen te twijfelen of ik nog op Hi-MD zou wachten, maar ik heb het niet gedaan.
Maar goed ook want nu blijkt dat de HiMD-equivalent van mijn NetMD (de MZ-NH 700) zo'n 300+ € gaat kosten, wat dus meer als het dubbel is. En dat heb ik wel niet over voor een draagbaar muziekspelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79399

Ik heb een oude MD-deck en losse MD-speler (beide ruim 4 jaar oud), nu las ik dus dat je niet zomaar, als je een HiMD hebt, je er je oude MD's in kunt afspelen. Wat ik me nu dus afvraag is waar zit het verschil, mijn MD-deck zit namelijk geintegreerd in de rest van mijn radio en ik heb geen zin om een losse deck erbij te kopen.

Deze vraag omdat ik toch graag een andere MD-speler wil, de mijne begint na dik 4 jaar een beetje te overlijden :'( . Is wel een goed excuus om een nieuwe MD-speler te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 58852 schreef op 08 juli 2004 @ 19:56:
Ben ik even blij dat ik 3 maand geleden toch een "gewone" NetMD gekocht heb, nl de MZ-N510, voor slechts 120 euro met 5 gratis 80min minidiscjes :)
Ik zat toen te twijfelen of ik nog op Hi-MD zou wachten, maar ik heb het niet gedaan.
Maar goed ook want nu blijkt dat de HiMD-equivalent van mijn NetMD (de MZ-NH 700) zo'n 300+ € gaat kosten, wat dus meer als het dubbel is. En dat heb ik wel niet over voor een draagbaar muziekspelertje.
Het equivalent van jouw speler is meer de 600 (beide de instapmodellen) en die heeft een adviesprijs van 200 euro. In de winkels is 'ie inderdaad wel wat duurder, maar ik koop hem gewoon via internet voor een voordelige prijs.

Overigens is de geluidskwaliteit van de netMD's, als je de muziek via de PC overzet, een stuk minder in vergelijking met normaal opnemen, of met een HiMD en een PC. Zie de diverse MD-sites voor meer info daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Breepee schreef op 08 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Het equivalent van jouw speler is meer de 600 (beide de instapmodellen) en die heeft een adviesprijs van 200 euro. In de winkels is 'ie inderdaad wel wat duurder, maar ik koop hem gewoon via internet voor een voordelige prijs.

Overigens is de geluidskwaliteit van de netMD's, als je de muziek via de PC overzet, een stuk minder in vergelijking met normaal opnemen, of met een HiMD en een PC. Zie de diverse MD-sites voor meer info daarover.
Euhm daar ben je op beide vlakken verkeerd hoor Breepee. Mijn NetMD heeft namelijk een draagtasje, een oplaadbare batterij met batterijlader, een optische en een digitale Line-IN, en een afstandsbedieing. Al die functies/eigenschappen ontbreken bij de 600, maar zijn wel aanwezig bij de 700, daarom dat die 700 dus de HiMD equivalent is van mijn NetMD (dezelfde functies, dezelfde meegeleverde accesoires, enkel de extra HiMD functionaliteit is er verschillend aan).

En dat een HiMD betere geluidskwaliteit bied is pure onzin.
Aangezien je zowel voor NetMD als voor HiMD identiek dezelfde software gebruikt (Sonicstage 2) en identiek dezelfde codec (Atrac3) zal de geluidskwaliteit ook identiek hetzelfde zijn.
Het enige voordeel dat Hi-MD bied is de verhoogde opslagcapaciteit, en nog enkele extra Atrac3Plus codec formaten, die het toelaten om nog meer muziek op een schijfje te plaatsen.
Maar als je dus gewoon bij Atrac3 blijft, is er absoluut geen kwaliteitsverschil tussen HiMD of NetMD (identieke software, identieke codec, identieke bitrates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Anoniem: 79399 schreef op 08 juli 2004 @ 20:15:
Ik heb een oude MD-deck en losse MD-speler (beide ruim 4 jaar oud), nu las ik dus dat je niet zomaar, als je een HiMD hebt, je er je oude MD's in kunt afspelen. Wat ik me nu dus afvraag is waar zit het verschil, mijn MD-deck zit namelijk geintegreerd in de rest van mijn radio en ik heb geen zin om een losse deck erbij te kopen.

Deze vraag omdat ik toch graag een andere MD-speler wil, de mijne begint na dik 4 jaar een beetje te overlijden :'( . Is wel een goed excuus om een nieuwe MD-speler te kopen >:)
Je kunt uiteraard geen Hi-MD diskjes in je oude deck afluisteren maar andersom wel: de HiMD recorders / players kunnen wel alles van daarvoor lezen. Backwards compatible heet zoiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 58852 schreef op 08 juli 2004 @ 21:07:
[...]

Euhm daar ben je op beide vlakken verkeerd hoor Breepee. Mijn NetMD heeft namelijk een draagtasje, een oplaadbare batterij met batterijlader, een optische en een digitale Line-IN, en een afstandsbedieing. Al die functies/eigenschappen ontbreken bij de 600, maar zijn wel aanwezig bij de 700, daarom dat die 700 dus de HiMD equivalent is van mijn NetMD (dezelfde functies, dezelfde meegeleverde accesoires, enkel de extra HiMD functionaliteit is er verschillend aan).

En dat een HiMD betere geluidskwaliteit bied is pure onzin.
Aangezien je zowel voor NetMD als voor HiMD identiek dezelfde software gebruikt (Sonicstage 2) en identiek dezelfde codec (Atrac3) zal de geluidskwaliteit ook identiek hetzelfde zijn.
Het enige voordeel dat Hi-MD bied is de verhoogde opslagcapaciteit, en nog enkele extra Atrac3Plus codec formaten, die het toelaten om nog meer muziek op een schijfje te plaatsen.
Maar als je dus gewoon bij Atrac3 blijft, is er absoluut geen kwaliteitsverschil tussen HiMD of NetMD (identieke software, identieke codec, identieke bitrates).
dat is geen onzin de hi md gebruikt sonicstage 2 en verder atrac3 plus dat is ook 1 van de redenen dat die schijfjes niet leesbaar zijn in oude aparatuur.
tenzij je ipv hi lp2 gewoon lp2 gebruikt.

verder nog een tip koop hem in de vs daar heb je de nh900 al voor €230 enigste wat je moet doen is een universele adapter kopen a €10 en dopjes want de vs modellen krijgen een koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 08-05 10:33
Tja helaas komen er nog redelijk wat verzendkosten overheen, en daarnaast is de garantie (denk ik) ook niet Europees. Dan maar wachten tot augustus, hoewel het me niet zou verbazen als het weer wordt uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

BollieBolstra schreef op 09 juli 2004 @ 14:15:
hoewel het me niet zou verbazen als het weer wordt uitgesteld
Dat lijkt mij niet, want er zijn al teveel blaadjes van winkels die hem aanbieden en dat doen ze niet zomaar natuurlijk. Dan moet er haast al een schip onderweg zijn met tiefus veel van die dingen :9

@icecreamfarmer: Naast een adapter en nieuwe oordopjes moet je je ook helemaal scheel betalen aan verzendkosten :(. Die kunnen wel oplopen tot €40! Bovendien heb je dan denk ik inderdaad geen Europese garantie en als er wat mee is moet je hem naar US opsturen of als je geluk hebt naar een service point hier in Nederland maar daar heb ik geen goede ervaringen mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Hi-MD gebruikt geen atrac3 maar atrac3plus en er bestaat dus wel verschil in kwaliteit en mogelijkheid tussen deze 2:
http://minidisc.org/mdlpfaq.html#_q61

Hier staat de sony mz-nh1 trouwens voor 355 te koop:
http://www.warenhuisservice.nl/
zonder bezorgkosten

[ Voor 5% gewijzigd door siknu op 09-07-2004 15:03 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste