Toon posts:

[Cooling] Gigabyte 3D Cooler Pro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic geopend om de ervaringen te delen met de
Gigabyte 3D Cooler-Pro (GH-PCU21-VG):

Afbeeldingslocatie: http://global.giga-byte.com/DeskTop/FileList/ProductImage/photo_gh-pcu21-vg_small.jpg

Grotere detailopname:
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_3705.jpg

Hij heeft de volgende specs:

Heatsink Dimension 83 x 89 x 93mm
Rated Voltage 5~12V
Rated Current 0.5A
Fan Speed 2000~4000rpm
Noise 19.2~37.2dBA
Bearing Type 2 Ball bearing
Life Expectancy 70000Hr
Total Weight 430g

Application
Intel Pentium 4 478 up to 3.2GHz and higher
AMD Athlon XP up to 3200+ and higher
AMD Athlon 64 up to 3400+ and higher

Package Contents
GH-PCU21-VG Cooler
Heat sink paste Injector
Fan Speed Control and 3.5" Front Panel
PCI Rear Panel
Power Cable
Intel® Pentium® 4 Clips
AMD Athlon� XP Clip
AMD Athlon� 64 Clip
Screws

Link voor meer info: De site van Gigabyte

Bij de cooler wordt een een fancontroller bijgeleverd (voor in drive-bay of in een PCI-bracket). Uit de manual blijkt verder dat hij een aparte voedingskabel èn een aparte kabeltje nodig heeft voor de doorgave van het tacho-signaal naar de cpu fan aansluiting op het moederbord.

Hoewel het erop lijkt dat het niet mogelijk is om via bv. speedfan de snelheid te controleren is het ook wel geinig dat je een fancontrollertje erbij krijgt om de snelheid te regelen.

Misschien is het mogelijk om de cooler te modden zodat het mogelijk wordt om de snelheid te regelen via je mobo + speedfan..

Maar omdat er tot op heden niet veel bekend is over de prestaties van de 3D cooler pro ben ik benieuwd naar GoT-ers die wèl meer weten van deze cooler, en wellicht ervaringen ermee hebben zodat we goed kunnen beoordelen of het wat is.

Daarvoor is het de bedoeling om in dit topic te vergelijken hoe die presteert t.o.v. andere koelers. Daarvoor wil ik iedereen vragen om zijn/haar resultaten en ervarinen met de 3d cooler op te geven.

Als je je resultaten opgeeft, geef dan processortype/merk, processorsnelheid, voltage op processor. Geef daarnaast de temperatuur van de processor en temperatuur van de case op van de 3d cooler maar ook van je vorige/oude koeler.

Doe eventueel ook een opgave over hoe je het geluid vind (liefts in dB, maar niet iedereen heeft een dB meter :9 ). Als je op,- of aanmerkingen hebt over het inbouwen van de koeler kan je die ook opgeven.

Als er een x aantal reacties zijn zal ik die verzamelen en naast elkaar leggen in een samenvatting. Afhankelijk van de reacties zal ik evt ook proberen een conclusie te trekken.

Op deze manier hoop ik dat we zelf tot een gedegen prestatievergelijking kunnen komen, in tegenstelling tot de reviews die er tot nu toe zijn.

Als laatste: Het is niet de bedoeling om de status van de bestellingen te posten of opmeringen waar is die te koop e.d. Daarvoor verwijs ik iedereen naar de pricewatch (als die up to date is) en/of de Shopsurvey. Dit topic is dus uitdrukkelijk voor ervaringen met de 3d cooler

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:17 . Reden: Geen koop / bestel reacties meer hoop ik. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardwarezone heeft er een reviewtje van, misschien wel interessant voor je om te lezen. Hier nog wat korte info in het Nederlands....

Ik vind hem wel strak opzich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel mooi passen als gpu koeler maar met zulke afmetingen is dat niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:09:
Ik vind het wel mooi passen als gpu koeler maar met zulke afmetingen is dat niet te doen...
Hey tumOr, deze koeler is niet voor m'n GPU, maar voor m'n CPU.

edit:
Voor m'n zelf gemaakte koeler op m'n rad9800se komen van de week de pics in het mod-topic, lees je dan daar weer. Maarruh . . . daarvoor zoek ik idd ook nog een fan met blauwe ledjes (maar 60mm fans met blauwe ledjes zijn vrij zeldzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know, ik zou hem wel leuk vinden als gpu koeler maar dat moet je niet proberen sinds de afmetingen het niet toelaten...

Was gewoon ff aan het droomen, een heatpipe koeler blijkt zeer efficient te zijn en heeft ook zijn looks.
Ben benieuwd naar je creatie... :)
Die fan zal je toch ook zelf moeten maken want dat heb ik nog nooit gezien en indien het bestond ben je met DIY goedkoper gesteld...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:26:
[...] een heatpipe koeler blijkt zeer efficient te zijn en heeft ook zijn looks.
Ja idd. Heb zelf nog ff verder gegraven, en uitgevonden dattie met 4 heatpipes werkt en erg goede resultaten haalt bij o.a. Athlon XP's.

Wat ik ervan begreep (want rare buitenlandse taal :? ) véél minder herrie bij lagere temperaturen. Het is allen jammer dattie zo moeilijk te krijgen is :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:12
Ziet er goed uit als koeler, redelijk goede koel resultaten.
Maar wat ik me wel af vraag is het wel zo slim om een blok ijzer van 430gram aan je socket te hangen? De nieuwe, zwaardere koelers maak je meestal vast met schroeven die door het moederbord gaan.
Het is idd jammer dat hij slecht verkrijgbaar is. Misschien zou je eens naar gigabyte een mailtje moeten sturen voor de winkels in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt wel meer voor dat 'zwaare' heatsinks enkel aan het socket vast hangen.
Wie weet komt er na enige tijd wel een revisie uit van de koeler met enkele performance tweaks zoals koper ipv alu. Dat zou de koeler nog eens zwaarder maken en dan is het idd niet overbodig met de gaten rondom het socket te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heintjeput schreef op 14 januari 2004 @ 19:35:
Ziet er goed uit als koeler, redelijk goede koel resultaten.
Maar wat ik me wel af vraag is het wel zo slim om een blok ijzer van 430gram aan je socket te hangen? De nieuwe, zwaardere koelers maak je meestal vast met schroeven die door het moederbord gaan.
Het is idd jammer dat hij slecht verkrijgbaar is. Misschien zou je eens naar gigabyte een mailtje moeten sturen voor de winkels in Nederland.
Echt superzwaar is 'ie niet, je hebt Zalman koelers die zwaarder zijn. Maar die MOETEN dan ook met schroeven worden vastgezet. Ik vraag me in dat kader af wat een standaard boxed koeler voor een P4 3.0 weegt in vergelijking met deze.

Ik heb al enige zaken geprobeert om deze koeler te krijgen, hoop jullie er meer van te kunnen vertellen.

Tevens heb ik een melding gemaakt in de meuk-tracker van de hardwarezone review uit de eerste post. Hoop dat die doorkomt, wellicht wordt dit draadje dan wat drukker en leren we snel meer. Zowiezo zal ik mijn bevindingen hierin schrijven als ik het voor elkaar krijg om deze koeler te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff een update over de verkijgbaarheid van deze cooler. Heb een email gestuurd naar Gigabyte:

"Can i buy this cooler, the GH-PCU21-VG(3D Cooler-Pro), somerwhere in The Netherlands ? I cannot find any retailer !"

en het antwoord:

" Dear Sir,

Thank you for your kindly mail and inquiry. About the issue you mentioned, the cooler will be shipped out on 1/16. Thus, we suggest you contact your local distributor for asking and purchasing.

Hoever, if you still cannot get any help from them, please kindly inform us again, we will try to help you to resolve the problem as soon as we can.

[...] "

Heb contact met de distibuteurs opgenomen, en geen van hen is zelfs maar bewust van het bestaan van deze cooler, en dus kunnen ze hem niet leveren.

Maar goed, Gigabyte verscheept hem pas vanaf 16/1/2004.

Dus volgende week weer verder vragen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Tis idd wel een mooie cooler maar ik zou gewoon een Thermalright SLK-800 of 900 pakken en daar een blue led fan op gooien :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 15 januari 2004 @ 11:56:
Tis idd wel een mooie cooler maar ik zou gewoon een Thermalright SLK-800 of 900 pakken en daar een blue led fan op gooien :)
Tja, dan kan maarruh ik heb een p4 (en die 800 en 900 passen alleen op amd's).

De 947 past wel maar die is te groot (te breed eigenlijk). Dat komt omdat ik een gigabyte 8KNXP heb, waar wat veel dingen direct in de buurt van de socket zitten èn een DSP2 module die in de weg zit. Weet overigens niet of die module nou iets toevoegd, maar maakt geen herrie en is niet lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:04:
[...]

Tja, dan kan maarruh ik heb een p4 (en die 800 en 900 passen alleen op amd's).

De 947 past wel maar die is te groot (te breed eigenlijk). Dat komt omdat ik een gigabyte 8KNXP heb, waar wat veel dingen direct in de buurt van de socket zitten èn een DSP2 module die in de weg zit. Weet overigens niet of die module nou iets toevoegd, maar maakt geen herrie en is niet lastig.
de slk-900-a is alleen maar voor AMD ja.
de slk-900-u die ik heb is voor socket 462 en 478.. dus ook voor jouw p4.. als je echt state of the art wilt hebben zou ik gaan kijken voor de sp-94, alleen voor intel, met heatpipes!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRaZy_MaRK schreef op 15 januari 2004 @ 12:43:
[...]

de slk-900-a is alleen maar voor AMD ja.
de slk-900-u die ik heb is voor socket 462 en 478.. dus ook voor jouw p4.. als je echt state of the art wilt hebben zou ik gaan kijken voor de sp-94, alleen voor intel, met heatpipes!
Dat blijft (bijna) net zo groot als de 947, en denk datdat niet passen gaat.

Deze gigabyte-koeler is hoog, en niet breed waardoor dat wel passen gaat (btw óók met heatpipes; 4 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Hier ook nog een review:

http://www.ocworkbench.co...pro/PCU21-VG-1.htm&e=7634

[ Voor 21% gewijzigd door PoisonouZ op 15-01-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

Kan je deze koeler ook andersom laten draaien?
dus dat ie het erdoor laat aanzuigen en via dat centrale gat eruit?

Bij mij komt recht voor dat gat namelijk precies een outtake fan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 17:39

w0w

Kan je deze koeler ook andersom laten draaien?
dus dat ie het erdoor laat aanzuigen en via dat centrale gat eruit?

Bij mij komt recht voor dat gat namelijk precies een outtake fan....
Fan gewoon los schroeven, omdraaien en weer vastschroeven werkt meestal wel jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 19:12

Exigence

dnkroz

yojordi schreef op 15 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Fan gewoon los schroeven, omdraaien en weer vastschroeven werkt meestal wel jah ;)
Nou, ik zou zo gauw niet weten of dat hier gaat. Het lijkt mij een radiaal fan die er in zit, en dat gaat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik vind het een hele mooie cooler :9~ .
Ook het design is heel anders dan andere coolers.

Het mooie is ook dat ie op iedere socket past!!

Nou nog ff de prijs afwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
zekerzz een hele mooie koeler en de prijs is niet veel hoger dan een gewone doorsnee koeler max 55 euro had ik gehoord kan er aan 100 komen via iemand:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorisw86 schreef op 16 januari 2004 @ 09:34:
zekerzz een hele mooie koeler en de prijs is niet veel hoger dan een gewone doorsnee koeler max 55 euro had ik gehoord kan er aan 100 komen via iemand:P
Waarvoor heb jij er 100 nodig ? En ik en ook op zoek naar deze koeler.
Leg ff uit ??

(G_M_C = topic-starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:57
erik9287nl schreef op 15 januari 2004 @ 21:35:
[...]

Nou, ik zou zo gauw niet weten of dat hier gaat. Het lijkt mij een radiaal fan die er in zit, en dat gaat niet :P
gewoon ompolen die hap en kijken wat er gebeurt :P komt er rook uit dan werkt het niet, gaat ie draaien, dan werkt het wel

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update over de verkrijgbaarheid van de koeler. Zoals ik eerder schreef heb ik gemaild met Gigabyte over de verkrijgbaarheid van de koeler. Zij stuurden me net een nieuwe update die ik geinteresseerden niet wil onthouden;

I have informed from our sales that CPU Cooler will available on the first
week on the February in Netherland.

Ondanks de fouten in het Engels :+ komt het echt van hen. Dus nog twee weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Kan je mischien ook even vragen wanneer het in België komt :), of is dit normaal rond dezelfde tijd?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:49
Heb hier een meningsverschil met iemand dat de stand van de heat-pipes niet uitmaakt... dacht toch zelf dat horizontaal veel beter is als verticaal ... kan iemand dat nog (proffesioneel bevestiggen, uitleggen)???? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
Een heatpipe kan juist beter verticaal staan, omhoog dus. Hierdoor kan de vloeistof erin koken, opstijgen, bovenin weer condenseren en omlaagvallen --> Het principe waarop een heatpipe berust :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

MewBie schreef op 16 januari 2004 @ 11:21:
[...]

gewoon ompolen die hap en kijken wat er gebeurt :P komt er rook uit dan werkt het niet, gaat ie draaien, dan werkt het wel
DC fans kun je NOOIT ompolen :)
Les #86 van DOC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
FOUT FOUT FOUT WORMAAP....

Naar mijn eerder gestelde vraag over de effectie van de plaatsing van heatpipes kwam ik dit stuk tegen!!! :9

The Heat Pipe Effect

We’ve discussed the theory behind heat pipe technology before, but for those of you unfamiliar with the concept, a heat pipe is a hollow tube filled with a small amount of liquid that boils at a fairly low temperature. As the fluid heats, it vaporizes and moves upward through the tube, away from the heat source, where it dissipates its heat, condenses back into liquid form, then flows back down to repeat the process. The theory is that a heat pipe can rapidly conduct the heat to an area farther from the source, where it can be more efficiently dissipated.

Some of you may recall something of a controversy surrounding the Cooler Master HHC-001, which was one of the earlier heat pipe CPU cooling efforts. Some reviews had it performing fantastically, near the top of all coolers, while others only rated it average, or in some cases, below average. A considerable amount of discussion (and argument) ensued, and it wasn’t until someone pointed out that the orientation of the heat pipes can alter the heat dissipation properties was it realized that perhaps both camps’ arguments might have merit. Generally speaking, it’s now recognized that heat pipes perform better when they are mounted horizontally than they do when mounted vertically.

The socket layout of our Abit motherboard is such that the heat pipes are mounted vertically, and we were curious as to how much difference it would make if the pipes were horizontal. Now obviously, we couldn’t very well change the way the heat sink or processor socket are mounted, but what we could do, and did, was to change the orientation of the entire case. We tested the system in a variety of positions, and measured the load temperatures in each position.

(1) Heat pipes vertical – case upright, in normal position
(2) Heat pipes horizontal – rear of case facing downward
(3) Entire heat sink horizontal – case on its side

As we can see from the results, having the heat pipes oriented horizontally does indeed increase heat dissipation, although by a quite small margin. Obviously, the SP-94 is not as profoundly effected by heat pipe position as perhaps the HHC-001 was, but if you have a motherboard with the processor socket oriented in such a way that the SP-94’s heat pipes are horizontal, there is quite possibly a little bit to be gained.

(grafiek is weggevallen... http://www.systemcooling....ews&file=article&sid=1080 )

Dus horizontaal zoals de heatpipes liggen in de gigabyte in een pc is beter toch?? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Meteen beginnen met FOUT FOUT FOUT FOUT FOUT WORMAAP is een beetje érg cru he, jij bent degene die om hulp vroeg.... 'K weet niet waar jij die review hebt gelezen, maar 't lijkt me vrij stug dat horizontaal beter zou zijn, aangezien het berust op het OPSTIJGEN van gas...

[ Voor 56% gewijzigd door Wormaap op 16-01-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
sorry wormaap... (ik scheld nu niet lol) de link staat er bij hoor van de reviewer, ik dacht het zelf namelijk ook want het gaat erom dat vloeistof elkaar afstoot door dat het warm wordt en naar de koude kant gaat daarvoor hoeft het niet perse verticaal te staan , horizontaal loopt beter ... hoeft niet te klimmen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
original4u schreef op 16 januari 2004 @ 20:54:

Naar mijn eerder gestelde vraag over de effectie van de plaatsing van heatpipes kwam ik dit stuk tegen!!! :9

The Heat Pipe Effect

Generally speaking, it’s now recognized that heat pipes perform better when they are mounted horizontally than they do when mounted vertically.

As we can see from the results, having the heat pipes oriented horizontally does indeed increase heat dissipation, although by a quite small margin. ...
Als je de koeler rechtop op tafel zet lijkt het alsop de pipes verticaal staan. Maar in ingebouwde toestand "liggen" ze horizontaal, doordat je mobo zelf verticaal staat. Dus bij deze koeler zou het heatpipe systeem optimaal moeten werken.

Da's de theorie, we moeten nog ff wachten totdat de 3D Cooler verkrijgbaar is. Dan kunnen we hem zelf, hier op dit forum, onderling vergelijken met andere koelers. Daarnaast kunnen we beoordelen hoe die werkt met oc-en e.d.

Laten we dan pas de discussie beslechten over horizontaal vs. verticaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Lijkt me leuk om dat te onderzoeken, wil in ieder geval de gigabyte kopen, weet alleen niet hoe duur die gaat worden, vrees het ergste..(50 euro) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

original4u schreef op 16 januari 2004 @ 23:41:
Lijkt me leuk om dat te onderzoeken, wil in ieder geval de gigabyte kopen, weet alleen niet hoe duur die gaat worden, vrees het ergste..(50 euro) :|
Voor dat geld heb je ook een SLK800/900 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl schreef op 16 januari 2004 @ 23:50:
[...]

Voor dat geld heb je ook een SLK800/900 :/
Dan ga jij er dus van uit dat die beter is. Daarom alvast dit topic , kunnen we kijken of dat idd zo is . . .

Overigens:
Bij deze koeler is een fan inbegrepen, met blauwe led's. Bij de SLK moet je dat erbij regelen, extra kostenpost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dit is het oc-forum, blauwe LED's doen er hier niet toe, ofzo :P 'T zal hem de meeste mensen hier voornamelijk om de performance gaan en minder om het uiterlijk als ik me niet vergis... Mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 17 januari 2004 @ 00:31:
Dit is het oc-forum, blauwe LED's doen er hier niet toe, ofzo :P 'T zal hem de meeste mensen hier voornamelijk om de performance gaan en minder om het uiterlijk als ik me niet vergis... Mij iig wel.
Zie o.a mijn post van vrijdag 16-1-2004 21:44, daar gaat het dus mij ook om (maar ik wil wèl blauwe led's als dat mogelijk is).

De reactie was om te illustreren dat er mogelijk een fout zat in de redenering van erik9287nl . . . dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hmz... In that case: Mijn SLK947U kostte 49 euro, een blauwe ledfan kostte mij 8.95 euro, totaal is 57.95 :P Als die koeler echt 50 euro gaat kosten, dan VERMOED ik dat je met een SLK947U beter af bent... Aangezien die koeler nog niet getest is kan ik dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar't is een vermoeden van Wormaapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Nog een artikel over de stand van heatpipes..

http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-60513.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 12:59
Waar is hij te koop in Nederland ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmxmmx schreef op 19 januari 2004 @ 11:16:
Waar is hij te koop in Nederland ?
Lees ff een paar postjes terug, hij is pas vanaf 1e week in februari in Nederland verkrijgbaar. En wordt daarvoor vanaf 16/1 verscheept naar de diverse distributeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
aha thanx .

Ik moet ff wachten dus en beter kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook hard opzoek geweest naar deze koeler en heb eindelijk een site gevonden die hem in de catelogus heeft staan:

GigaByte S478/S462/S754 3D Cooler-Pro €39,20 bij www.tagie.nl

( te vinden onder producten>coolers/fans>diverse )

Nu maar hopen dat er meerdere winkels komen die hem leveren, zodat ie in heel Nederland een beetje verkrijgbaar wordt. De prijs valt me in ieder geval mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 13:56:
Ik ben ook hard opzoek geweest naar deze koeler en heb eindelijk een site gevonden die hem in de catelogus heeft staan:

GigaByte S478/S462/S754 3D Cooler-Pro €39,20 bij www.tagie.nl

( te vinden onder producten>coolers/fans>diverse )

Nu maar hopen dat er meerdere winkels komen die hem leveren, zodat ie in heel Nederland een beetje verkrijgbaar wordt. De prijs valt me in ieder geval mee!
De beschikbaarheid wordt inderdaad al beter, heb bv. al een mail gehad van m'n lokale computer-boer die hem binnenkort ook kan leveren !

ff afwachten op de definitieve prijzen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Post hier graag even als je nog meer winkels gevonden hebt waar deze cooler te koop is. 39,20 is niet te duur, maar alle kleine beetjes helpen. Denk niet dat ze er ver onder zullen komen.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Zijn er al winkels die hem al hebben? Ik ben op zoek naar deze :)
en BTW enkele revieuws meer misschien,ivm resultaten op standaarts. Ik zou wel wille weten. Men Barton 2500+ draait standaart op 51° stressed dus. Ik hoop deze te verminderen met een 3 graden EN FSB overclocked :)
Dus op 400MHZ FSB EN 48 graden MAX(en met MAX bedoel ik toast MAX)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Entity_Razer schreef op 02 februari 2004 @ 22:23:
Zijn er al winkels die hem al hebben? Ik ben op zoek naar deze :)
en BTW enkele revieuws meer misschien,ivm resultaten op standaarts. Ik zou wel wille weten. Men Barton 2500+ draait standaart op 51° stressed dus. Ik hoop deze te verminderen met een 3 graden EN FSB overclocked :)
Dus op 400MHZ FSB EN 48 graden MAX(en met MAX bedoel ik toast MAX)
Volgens de mail die ik kreeg van gigabyte moet ie in de eerste week van februari verkrijgbaar zijn, nu dus. Ik houd het dagelijks bij via de pricewatch en met google. Tot nu toe is het nog niet zo dat ie echt verkrijgbaar is. De een paar posts eerder genoemde site heeft overigens wel op z'n site duidelijk gemaakt dat ze hem nog niet in voorraad hebben.

Ik persoonlijk wacht ff deze week af. Om een beetje te kijken naar de prijsontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag blijkt dat die in ieder geval bij de pcconcurrent te koop is voor € 43,00. Hier de link naar de PCConcurrent in Shopsurvey . Voor eenieder die 'm meteen wil hebben.

Dit is waarschijnlijk het signaal dat die inderdaad vanaf deze week te koop is.

Ik wil in deze post ook vragen of iedereen het terugkoppeld op het momentdat ze hem binnen, en ingebouwd hebben. De bedoeling is om te vergelijken hoe die presteert. Als er een x aantal reacties zijn zal ik die verzamelen en naast elkaar leggen in een samenvatting.

Op die manier komen we zelf tot een gedegen prestatievergelijking, in tegenstelling tot de reviews die we tot nu toe hebben gezien. Kortom, we testen zelf wel, maar dan met z'n allen, en maken op die manier een eigen review !

Als je je resultaten opgeeft, geef dan processortype/merk, processorsnelheid, voltage op processor, temperatuur van de processor en temeratuur van de case.

Doe daarna een opgave over hoe je het geluid vind, waarvan ik besef dat we niet allemaal een dB meter zullen hebben (doe een opgave in dB als je er wèl een hebt natuurlijk :P ). Afhankelijk van deze reacties zal ik evt proberen een conclusie te trekken.

Overigens als je op,- of aanmerkingen hebt over het inbouwen van de koeler geef die dan ook op, kan ook in de samenvatting meegenomen worden.

Zelf zal ik, als ik hem heb, een vergelijking maken van de prestaties voor zowel "horizontaal" als "vertikaal" geplaatste heatpipes (zie een aantal posts terug). Dit doe ik door mijn kast wel,- of niet op schragen op z'n kant te leggen, zodat de airflow in beide gevallen gelijk is.

Daarnaast zal ik deze tests doen met zowel een niet als wèl geOCde P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Ik heb net een e-mail binnegekregen van colorcase waarin staat dat zij nog niets afweten van deze cooler. Dus die komt precies in belgie nog niet direct uit?
Maar een andere winkel zegt enkel dat zij er niet aan kunne komen omdat ze een leverancier hebben die dit niet levert ofzo. Iets in die naart.
Ik zal zeker de resultaten posten als ik hem heb en getest. Maar eerst de prijs een beetje in't oog houden :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Entity_Razer schreef op 03 februari 2004 @ 16:38:
Ik heb net een e-mail binnegekregen van colorcase waarin staat dat zij nog niets afweten van deze cooler. Dus die komt precies in belgie nog niet direct uit?
Maar een andere winkel zegt enkel dat zij er niet aan kunne komen omdat ze een leverancier hebben die dit niet levert ofzo. Iets in die naart.
Ik zal zeker de resultaten posten als ik hem heb en getest. Maar eerst de prijs een beetje in't oog houden :)
Bestel je 'em toch gewoon in NL. Die shop waarover ik had bijvoorbeeld doet internationale zaken dacht ik. Maar zo zijn er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Zo dit topic is wat nieuwer hehehe dus hier dan maar .

Ik heb hem net besteld bij http://www.tagie.nl/ hij is met verzend kosten 56 €

De verzendkosten bedragen 37 Gulden dus ze brengen hem waarscheinlijk met een vliegtuig ofzo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
WOW
das wel veel
daarom zoek ik een winkel in belgie
Dan moet ik geen verzendingskosten betalen die schandalig hoog oplopen
37 verzendingskosten. Ja wadde
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 09:23
Ik krijg hem als het goed is morgen binnen })

Ben €47 kwijt (allin) :Y)

Loop stage op bedrijf dat Pc`s inelkaar zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Thesilence07 schreef op 05 februari 2004 @ 12:05:
Ik krijg hem als het goed is morgen binnen })

Ben €47 kwijt (allin) :Y)

Loop stage op bedrijf dat Pc`s inelkaar zet :+
En welk bedrijf is dat ? Kunnen wij daar bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Loop stage bij Skiltronics Leeuwarden :Y)

En het is niet echt een bedrijf voor particulieren ;)

Duss jamer :>

Maar ik ben zeer benieuwd hoe hij het zal doen want ik heb een Athlon 2400+ (zoals je kan zien) en hij loopt Idle op 55/60C dus das niet zo fijn |:(
En dan heb ik er ook nog 3 case fans in die op 5V draaien.

Ik heb er nu een Boxed kooler op zitten, maar die gaat er strakjes dus af _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door HiDNN op 05-02-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hey ik heb nog een linkje voor jullie waar je em ook kan kopen : http://www.pcconcurrent.n...h=154_155&products_id=794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Wisten we al :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Thesilence,en ? hoe koelt die man? ik kan eraangeraken voor 39euro/ 7 euro verzending dus 46 euro. via een nederlandse maat :)
Leuk toch zo'n mense. ben enkel ff aant wachte op de eerste resultaten met een XP 2500 ofzo
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één van de laatste dagen stond er op de frontpage van tweakers een aantal reviews van heatpipe CPU-koelers, die presteerde namelijk allemaal bagger volgens mijn gedacht, dan doet mijn Zalman 6000cu nog beter.

Toch verwacht ik veel van deze cooler, is hij anders misschien als die van de review op de frontpage van tweakers? Wa maakt hem anders dan de andere heat-pipe koelers?

edit: nieuws: Review van drie heatpipe AMD-processorkoelers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Heb em nog niet binnen ;(

Vanmiddag hoplijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 06 februari 2004 @ 09:40:
Heb em nog niet binnen ;(

Vanmiddag hoplijk O-)
Ik als TS wil graag vragen om hier niet meer de status van de bestelling te posten. Dit topic heb ik geopend om:
Uit topic start
Nu ben ik benieuwd naar GoT-ers die wèl meer weten van deze cooler, en wellicht ervaringen ermee zodat ik goed kan besluiten of het wat is. En misschien is het ook wat voor hen (?)
Onze ervaringen te kunnen delen dus.
Uit mijn post:
[rml]G_M_C in "[ Cooling] Gigabyte 3D Cooler Pro"[/rml]

[...]
De bedoeling is om te vergelijken hoe die presteert. Als er een x aantal reacties zijn zal ik die verzamelen en naast elkaar leggen in een samenvatting.

Op die manier komen we zelf tot een gedegen prestatievergelijking, in tegenstelling tot de reviews die we tot nu toe hebben gezien.
[...]

Als je je resultaten opgeeft, geef dan processortype/merk, processorsnelheid, voltage op processor, temperatuur van de processor en temperatuur van de case.

Doe daarna een opgave over hoe je het geluid vind,
[...]

Afhankelijk van deze reacties zal ik evt proberen een conclusie te trekken.

Overigens als je op,- of aanmerkingen hebt over het inbouwen van de koeler geef die dan ook op, kan ook in de samenvatting meegenomen worden.
Aan iedereen verder;
Sorry voor deze interventie, maar we zijn allemaal meer gebaat bij ervaringen met de koeler dan ervaringen met het kopen/bestellen van producten bij diverse shops.

Voetnoot:
Ik heb een aantal keer een mededeling gedaan mbt. tot de verkrijgbaarheid (misschien daarom de verwarring). Maar ik deed dat omdat bij de start van dit topic bleek dat de cooler nog niet verkrijgbaar was. Nu die verkrijgbaar is, kunnen we allemaal in de pricewatch (als die is ge-update) zien waar, en voor hoeveel. Dat hoeft nu dus niet meer HIER

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Ooh Sorry wist ik niet :D

Maar laat vannavond wel spec zien :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door HiDNN op 06-02-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Hij is binnen :) En dat is erg snel daar houd ik wel van _/-\o_

Oke hij zit er in en dat was niet makkelijk op mijn asus bord maar als je het eenmaal door hebt dat zit hij wel meteen goed :)

De oude temps met Zalman CU6000 Full Copper 100% strest tussen de 49 en 54 graden afhankelijk van de stand van de verwarming in de woonkamer :)
Moederbord 28 graden . Fan max speed . (zonder verwarming)

De nieuwe temps 100 % strest 3d cooller = 42 graden zonder verwarming .
Moederbord 24 graden .

Het verschil is dus 7 graden op 100 % belasting en de fan van de 3d cooler op max speed !!!

Het gaat hier om een Barton 3000+ op 11x200 3200+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/3d1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/3d2.JPG

Oke fan speed van de fan in de deur lager gedaan aangezien de temps erg mooi zijn en ook de fan van de 3dcooler terug van 4200 rpm naar 3000 rpm .

Het is nu een stil systeem en de temps 100% strest zijn nu 45 processor en 24 moederbord .

[ Voor 26% gewijzigd door mmxmmx op 06-02-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmxmmx schreef op 06 februari 2004 @ 14:56:
Hij is binnen :) En dat is erg snel daar houd ik wel van _/-\o_

Oke hij zit er in en dat was niet makkelijk op mijn asus bord maar als je het eenmaal door hebt dat zit hij wel meteen goed :)

De oude temps met Zalman CU6000 Full Copper 100% strest tussen de 49 en 54 graden afhankelijk van de stand van de verwarming in de woonkamer :)
Moederbord 28 graden . Fan max speed . (zonder verwarming)

De nieuwe temps 100 % strest 3d cooller = 42 graden zonder verwarming .
Moederbord 24 graden .

Het verschil is dus 7 graden op 100 % belasting en de fan van de 3d cooler op max speed !!!

Het gaat hier om een Barton 3000+ op 11x200 3200+
Zo de eerste temperatuurverbetering is een feit Afbeeldingslocatie: http://www.free-dc.org/forum/images/smilies/firebounce.gif.

Maar . . . maakt 'ie veel geluid of valt dat mee ?

Ziet er cool uit btw !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:52:
één van de laatste dagen stond er op de frontpage van tweakers een aantal reviews van heatpipe CPU-koelers, die presteerde namelijk allemaal bagger volgens mijn gedacht, dan doet mijn Zalman 6000cu nog beter.

Toch verwacht ik veel van deze cooler, is hij anders misschien als die van de review op de frontpage van tweakers? Wa maakt hem anders dan de andere heat-pipe koelers?

edit: nieuws: Review van drie heatpipe AMD-processorkoelers
Zo kijk maar ff 2 postings hoger of je nog steets denkt dat je Zalman beter scoort :)

Voor G_M_C

Hij is erg stil op 3000 rpm ik hoor hem niet .
Mijn Gygabyte 9800 PRO maak meer geluid .

Maar op 4200 rpm is hij wel hoorbaar en komt hij kwa geluid boven de Zalman uit .
Het scheelt 3 graden van 4200rpm naar 3000rpm en das wel te doen lijkt mij :)

[ Voor 20% gewijzigd door mmxmmx op 06-02-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmxmmx schreef op 06 februari 2004 @ 15:45:
[...]
Het scheelt 3 graden van 4200rpm naar 3000rpm en das wel te doen lijkt mij :)
Nou je resultaat is dus:
1) stiller
2) èn koeler

Prima, toch. Daar hoop ik zelf ook op want ik draai nog op de stock intel koeler van m'n p4 3.0 (wel met speedfan, mar toch).

Btw. heb je die standaard koelput gebruikt ? (is dat wat overigens ?).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Zat koelprut bij van Gigabyte en dat zit er tussen .

1) stiller
2) èn koeler
3) en uiterlijk geiler :)

[ Voor 35% gewijzigd door mmxmmx op 06-02-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmxmmx schreef op 06 februari 2004 @ 16:11:

1) stiller
2) èn koeler
Nu 'ns zien . . . nu bijna idle, geen verwarming in huis en pas 5 minuten aan, 30 graden @ 2200 rpm (stock koeler, gepolijst en met AS5).

Maar daarbij moet ik melden dat ik alle instellingen zo heb gemaakt dat m'n systeem zo stil mogelijk is. Daaronder bedoel ik dat ik o.a. m'n proc heb geONDERvolt 8)7 nu @ 1.400 volt ipv 1.525. Dat scheelt meteen een boel graadjes en is nog stabiel ook @ stock GHZ.

Maar ja moet harder, met meer volt, maar met weinig herrie !!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
mmxmmx schreef op 06 februari 2004 @ 16:11:

1) stiller
2) èn koeler
Hoever zit bij jou case de bovenkant van de koeler van de window af? volgens mij niet zover en er onstaat daardoor meer geluid door zuiging langs het raam ....

Of is dit maar gezichtsbedrog?
Thx alvast voor wat informatie _/-\o_ (misschien nog wat close up foto's? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
FOTOS FOTOS FOTOS
+ prijs en kooplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Entity_Razer schreef op 06 februari 2004 @ 22:46:
FOTOS FOTOS FOTOS
+ prijs en kooplaats?
8)7
Prijs en koopplaats tzt in pricewatch NIET HIER SVP zie [rml]G_M_C in "[ Cooling] Gigabyte 3D Cooler Pro"[/rml] 9 posts hierboven.

De eerste foto's 8 of zo posts hierboven.
8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
srry GMC niet de bedoeling van pricewatch te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Entity_Razer schreef op 06 februari 2004 @ 23:04:
srry GMC niet de bedoeling van pricewatch te doen :)
No worries mate ! Ik hoop overigens ook op meer pics (o.a. die van mij). Maar vooral wil ik info, waarmee we duidelijk kunnen vaststellen of deze koeler niet alleen "geil" eruitziet maar ook nog eens goed presteerd.

En geil eruitzien dat doettie toch ?!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
original4u schreef op 06 februari 2004 @ 19:13:
[...]

Hoever zit bij jou case de bovenkant van de koeler van de window af? volgens mij niet zover en er onstaat daardoor meer geluid door zuiging langs het raam ....

Of is dit maar gezichtsbedrog?
Thx alvast voor wat informatie _/-\o_ (misschien nog wat close up foto's? :) )
Oh nu snap ik het :)
Ongeveer 8 cm :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/3d3.JPG
Links onder zie je de snelheids regelaar die je gewoon in een leeg pci slot kan schroeven das erg mooi :)

Met de verwarming aan en de fan op volle speed . ook de 3 overige fans op volle speed :)
Geluid is niet meer om aan te horen hahahahhaa

Barton 3000+ op 11x200 3200+
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/3d5.JPG

Nog ff over het geluid van de cooler zelf .
Ik vind hem op volle snelheid niet erg veel lawaai maken hij is zelfs dan stiller als een 8 by 8 cm Enermax case fan en dan bedoel ik veel stiller .

Draai je de cpu fan een tikkeltje terug dan is hij zelfs fluister stil ik ben der naar 1 dag testen heel erg tevreden over en ik kan iedereen met een Zalman CU6000 full copper aanraden om de overstap te nemen :) En natuurlijk ook iedereen met een mindere cooler dan de Zalman :)

[ Voor 68% gewijzigd door mmxmmx op 07-02-2004 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Entity_Razer schreef op 06 februari 2004 @ 22:46:
FOTOS FOTOS FOTOS
+ prijs en kooplaats?
Allemaal te vinden in dit topic .

Prijs was 57 € met verzendkosten :)
Wel duure winkel maar wel in 2 dagen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Thx voor de pics ziet er erg mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
.... Kan je je oude temperaturen ff posten? gewoon om te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Toen ik die temps las, dacht ik bijna dat mijn SLK947U verslagen was... Maar nu zie ik pas dat de persoon met de 3000+@3200+ AsusProbe gebruikt om z'n temps te lezen... AsusProbe leest (helaas) je _socket_ temperatuur af en geeft deze aan als cpu temp. Deze temp LIJKT echter nieteens op je core temp. Je schrikt echt wel even als je in MBM ziet dat je temp van 42 graden opeens 70 blijkt te zijn (zo was't bij mij dus...) Ik zit voor de 49 euri van mijn SLK947U op een core temp van 50 graden 100% stressed en een socket-temp (wat AsusProbe dus aangeeft) van nog geen 30. Dit wilde ik even kwijt voordat iedereen té enthausiast wordt over deze koeler, al ziet'ie er idd leuk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Wormaap schreef op 07 februari 2004 @ 23:58:
Toen ik die temps las, dacht ik bijna dat mijn SLK947U verslagen was... Maar nu zie ik pas dat de persoon met de 3000+@3200+ AsusProbe gebruikt om z'n temps te lezen... AsusProbe leest (helaas) je _socket_ temperatuur af en geeft deze aan als cpu temp. Deze temp LIJKT echter nieteens op je core temp. Je schrikt echt wel even als je in MBM ziet dat je temp van 42 graden opeens 70 blijkt te zijn (zo was't bij mij dus...) Ik zit voor de 49 euri van mijn SLK947U op een core temp van 50 graden 100% stressed en een socket-temp (wat AsusProbe dus aangeeft) van nog geen 30. Dit wilde ik even kwijt voordat iedereen té enthausiast wordt over deze koeler, al ziet'ie er idd leuk uit :P
Hmm tja zoals je hebt kunnen zien in mijn postings is hij stukken beter dan de oude Zalman CU6000 full copper en ook die temps waren gemeten met asus probe .
En zoals ik eerder ook al aangaf is het dus voor mensen met een zalman of slechter een goede cooler .

Dus als je altijd hetzelfde proggie gebruikt voor je temp metingen dan is het verschil best betrouwbaar te noemen lijkt mij ?

En wat de daadwerkelijke temp in de core dan is dat zal mij een worst zijn . Want de temp gemeten door asus probe is nu iets van 7 graden cooler en dat is wat voor mij belangrijk is .

[ Voor 7% gewijzigd door mmxmmx op 08-02-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ja ok, dat'ie beter is, da's duidelijk. Maar de core temp is waar het over het algemeen toch om gaat. Die socket temp verandert erg langzaam en niet zo veel als je core temp. Na een koude boot zit bij mij de socket temp beneden de 20 graden, en tijdens het eerste half uurtje stressen stijgt die niet boven de 25, terwijl mijn core temp met mijn oude koeler dan al op 65 zat. Voor vergelijkingen voor jezelf is AsusProbe leuk, maar 't is niet echt vergelijkingsmateriaal voor andere mensen op GoT die misschien deze koeler overwegen. Als ik niet had geweten dat die temps in AP gemeten zijn, had ik dus gedacht dat een SLK947U slechter was, en er zullen vast mensen zijn die daardoor deze Gigabyte liever zouden kopen. Daarom vond ik dus dat dat postje er even tussendoor mocht zodat mensen geen onreëel hoge verwachtingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Bedankt voor je info :)
Nu ik dat weet overweeg ik een sp 97 van thermaltake(of thermalright,whatever)
maar 64 euro ZONDER verdomde fan!!!!!!!!!
Das wel erg veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Entity_Razer schreef op 08 februari 2004 @ 17:54:
Bedankt voor je info :)
Nu ik dat weet overweeg ik een sp 97 van thermaltake(of thermalright,whatever)
maar 64 euro ZONDER verdomde fan!!!!!!!!!
Das wel erg veel geld
Wacht effies meer reacties af, er zijn er meer met deze koeler onderweg (waaronder ikkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
owk
maar ik verzoek mensen aub om :
-Je CORE temperatuurt e posten aangezien blijkbaar de asus probe je socket temperatuur geeft.
-Je Kamertemperatuur
-Je voormalige temperatuur + de "oude" koeler
-JE cpu en mobo etc natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
Dat zou ik ook graag willen weten.
Ik ben op zoek naar een goede cooler die stil is en toch goede prestaties levert. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Zalman 7000.
Kan iemand een vergelijken geven tussen de 3D de Zalman 7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ook hier te koop:
http://www.comptechworld.nl
Prijs 45,00

Af te halen in Naarden
6 euro verzendkosten bij voorruit betaling
16 euro rembours
TNT Express koerier extra kosten
-------------------------------------------------------------
Ook hier tekoop (vreemd webwinkeltje, verzendkosten niet te achterhalen...??)
http://www.hobbysoft.nl
Prijs 40,00 Euro
De webwinkel hobbysoft doet NIET aan verzending (kzei het toch, vreemd webwinkeltje.!!)

[ Voor 79% gewijzigd door John2B op 10-02-2004 12:55 . Reden: 2e webwinkel toegevoegd en NIET verzenden Hobbysoft ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Wormaap schreef op 08 februari 2004 @ 02:32:
Ja ok, dat'ie beter is, da's duidelijk. Maar de core temp is waar het over het algemeen toch om gaat. Die socket temp verandert erg langzaam en niet zo veel als je core temp. Na een koude boot zit bij mij de socket temp beneden de 20 graden, en tijdens het eerste half uurtje stressen stijgt die niet boven de 25, terwijl mijn core temp met mijn oude koeler dan al op 65 zat. Voor vergelijkingen voor jezelf is AsusProbe leuk, maar 't is niet echt vergelijkingsmateriaal voor andere mensen op GoT die misschien deze koeler overwegen. Als ik niet had geweten dat die temps in AP gemeten zijn, had ik dus gedacht dat een SLK947U slechter was, en er zullen vast mensen zijn die daardoor deze Gigabyte liever zouden kopen. Daarom vond ik dus dat dat postje er even tussendoor mocht zodat mensen geen onreëel hoge verwachtingen krijgen.
Oke ik heb mbm nu draaien .

Ik heb een ini file gehaald van de MBM site die bij mijn moederbord past en dat waren 4 bestanden die heb ik in de mbm dir geplaatst op de goede plek en toen kwamen deze resultaten naarvoren .

100% stres maar dat is waarschijnlijk overbodige info :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/diode.JPG

Oke ik kan voor 2 sensors kiezen .

1) W83L785TS S Diode = temp lager dan socket temp ( 37 )
2) W83L785TS S = Temp hoger dan socket temp ( 48 )

De eerste word door het ini file als goede bestempeld .

[ Voor 27% gewijzigd door mmxmmx op 09-02-2004 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Dit heb ik van de site zelf .

What are the correct settings for MBM sensors?

Asus 1...............................Case/Mobo (Rev < 1.06)
Asus 1...............................Socket (Rev 1.06 and up)
Asus 2...............................Socket (Rev < 1.06)
Asus 2...............................Case (Rev 1.06 and up)
W83L785TS-S Diode.......Diode (in most cases)
W83L785TS-S..................Diode (in few cases)
Asus 3, Asus 4...................Unused/Optional Self-Installed Sensor

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=16364

Ziet er zeer betrouwbaar uit :O :*) _/-\o_

[ Voor 198% gewijzigd door mmxmmx op 09-02-2004 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Heb em ook sinds vrijdag morgen binnen.

Maar was vergeten te posten :o

Mijn temps met Athlon 2400+ @ 2266Mhz

Gigabyte Cooler 3D

idle 52C @ Min rpm Cooler (hoor em niet, m`n voeding heeft nog meer herrie :X )
stress 52C @ Max rpm Cooler (Heeft ie VIND Ik veel herrie ;( )

Oude boxed Cooler.

idle 60C @ Max rpm (kon ik niet gerelen)
Stress 65/70C @ max

Dus maakt wel degelijk verschil.
En heb er dan ook nog 3 case fans in die op 5 V draaien

Maar als ik kast open doe dan daalt de temp behoorlijk 45C idle :)

Dus ik denk dat ik m`n airflow nog wat beter moet hebben om de temps nog meer naar beneden te krijgen

Maar is het geld zeker wel waard geweest :+

Edit: Kom via Speedfan aan de temps :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door HiDNN op 09-02-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

hmm... leuk koelertje dus, voor een leuke prijs :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Is er verders nog iemand die die koeler al heeft?

Wil het wel ff weten of die van mij ook te warm wordt.
Dus dat ie misschien er niet goed opzit, want ik vind de temp van mij ook nog wel wat aan de hoge kant. :X

Of is dat normaal voor een 2400+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 09 februari 2004 @ 14:56:

Dus dat ie misschien er niet goed opzit, want ik vind de temp van mij ook nog wel wat aan de hoge kant. :X

Voor zover ik kan nagaan moet je nog ff wachten. De 3D cooler is pas 1 week verkrijgbaar bij de inmporteur, en de meeste mensen die 'em besteld hebben wachten nog op levering (net als ikkie).

edit:
Plus wat hieronder wordt geschreven :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Thesilence07 schreef op 09 februari 2004 @ 14:56:

tsja, de standaard vragen he :)

code:
1
2
3
heb je ehm oc'd? (ja dus, niet gezien)
heb je koelpasta (as3) ertussen? zoja, niet te veel?
is de koeler warm als je eraan voelt? zonee, contact niet optimaal :)

hoeveel volt jaag je trouwens door je proc?

al met al, test eerst zelf eens wat en kom met de resultaten :)
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:58:
edit:
Plus wat hieronder wordt geschreven :P
offtopic:
hehe :P

[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2004 15:01 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Dat ie veel geluid maakt op max rpm valt best mee aangezien hij 110CFM!!! verplaatst aan lucht bij 37.2 db ... dit door dat hij 360 graden in de ronte blaast.

Bij andere modellen cpu koelers zou dit makkelijk 50 db kunnen zijn als er een 110 CFM tegen een heatsinkie wordt geblazen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
original4u schreef op 09 februari 2004 @ 17:19:
Dat ie veel geluid maakt op max rpm valt best mee aangezien hij 110CFM!!! verplaatst aan lucht bij 37.2 db ... dit door dat hij 360 graden in de ronte blaast.

Bij andere modellen cpu koelers zou dit makkelijk 50 db kunnen zijn als er een 110 CFM tegen een heatsinkie wordt geblazen O-)
Zoals ik al eerder aangaf maakt hij helemaal niet veel geluid op max speed .

Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk waar licht bij jouw de grens van herrie en waar licht hij bij mij ?

Als ik de cooler fan op 3500 rpm laat draaien dan hoor ik hem niet meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
[quote]MisteRMeesteR schreef op 09 februari 2004 @ 14:58:
[...]

tsja, de standaard vragen he :)

code:
1
2
3
heb je ehm oc'd? (ja dus, niet gezien)
heb je koelpasta (as3) ertussen? zoja, niet te veel?
is de koeler warm als je eraan voelt? zonee, contact niet optimaal :)

hoeveel volt jaag je trouwens door je proc?

al met al, test eerst zelf eens wat en kom met de resultaten :)

Ik heb em zoals je kon zien tot 2266Mhz ge oc`d en de Voltage heb ik niet opgeschroeft.
En er zit koelpasta bij de koeler, dus dat zit er wel tussen dus :Y)
En heb er een heeel dun vliesje pasta er tussen weet wel zeker dat er niet te veel tussen zit.
En hij zit er Volgens mij Recht op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 09 februari 2004 @ 09:43:
[...]

En heb er dan ook nog 3 case fans in die op 5 V draaien

Maar als ik kast open doe dan daalt de temp behoorlijk 45C idle :)

Dus ik denk dat ik m`n airflow nog wat beter moet hebben om de temps nog meer naar beneden te krijgen
Je hebt het antwoord zelf al gegeven, betere airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Jah weet et maar wil dan wel zeker weten of het daar aan ligt want anders Doe ik het voor niks :O

En kan die Case fans wel weer op 12V laten draaien maar dan geven ze mij te veel herrie |:(
Dus dan zal ik wel genoegen met die Temps moeten nemen dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 10 februari 2004 @ 08:58:
Jah weet et maar wil dan wel zeker weten of het daar aan ligt want anders Doe ik het voor niks :O

En kan die Case fans wel weer op 12V laten draaien maar dan geven ze mij te veel herrie |:(
Dus dan zal ik wel genoegen met die Temps moeten nemen dus ;(
der bstaat ook een tussenfase 7 of 9.5 volt (middels verloopstekkers), maar ook een baybus is een optie (dat heb ik). In die baybus ga ik proberen de fancontroller van de 3d cooler in te bouwen.

edit:
Verlengkabels bv. van sharkoon, kijk ff in privewatch. In pricewatch is inmiddels onze 3d cooler ook gearriveerd !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Ooh dan moet ik dat ook maar eens proberen :Y)

Thnx _/-\o_

Maar kan misschien m`n 2400+ wel verkopen, En dan kan ik de 3200+ kopen Voor €170
Duss dan moet ik maar eens weer de temps bekijken :+

[ Voor 54% gewijzigd door HiDNN op 10-02-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
Maar is verders niet meer een die ook die koeler heeft :?

Wil het wel kunnen vergelijken :Z

[ Voor 3% gewijzigd door HiDNN op 11-02-2004 11:30 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Net in nieuw topic gepost |:(

Van de week @ work een Gigabyte 3D Cooler-Pro binnen gekregen. Leuk ding, blauwe lichtjes erin, oogt mooi ...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1074193658.jpg

Dat is 'em. Zie ook t.net nieuws: nieuws: Gigabyte 3D Cooler Pro review

Met als doel een stille koeler heb ik hem vandaag eens geprobeerd icm met een Pentium 4.
Gebruikte hardware:

Asus P4S800
Intel Pentium 4 @ 3GHz (niet overclocked)
2x 512 DDR400 Buffalo
Club 3D GeForce FX5600 (met actieve koeling)
AOpen QF50a kast

Nou goed... de boxed koeler ging eruit (kabaaaal) en ik heb de CPU schoongepoetst.
Toen ik de verpakking open maakte vond ik een spuitje koelpasta, dus dat kon ik mooi gebruiken.

Ik neem het spuitje in m'n hand en toen viel de helft er vanzelf al uit! :( Precies boven de socket, het mobo zat ook onder.... Great.

Maargoed dit mag de pret niet drukken, dus ik pakte het boekje er eens bij om te kijken wat volgens hun de beste manier van bevestiging was.

Allemaal vage tekentjes..... Alleen Japans :(
Dat wordt dus plaatjes kiek'n en zelf proberen.
Gelukkig is montage simpel, men plompt de koeler er bovenop en bevestigt 2 beugeltjes.
Zo gezegd zo gedaan. Helaas zat bij mijn eerste poging de koeler scheef... en dat past dus ook. Hij heeft bijzonder veel speling als je hem er eenmaal op hebt zitten, voor een ding van 400 gram best kwalijk vind ik ....

Toen sloot ik de kabeltjes aan. Gigabyte heeft er een bracket bij gedaan voor aan de achterkant, en voor in een 3,5" bay.
Maar het is óf het één of het ander, want er zit maar 1 knopje bij :/
Bovendien paste de 3,5" bracket niet in de kast want het schroefgat zat op de verkeerde plek.

Eenmaal bevestigd natuurlijk de pc aangezet en temp afgelezen. Volgens het BIOS idle 41 graden terwijl hij op zijn hardst stond. En dat maakt een kabaal! (4000rpm).
Op de langstaamste stand (2000rpm) was de koeler stiller, maar superstil zou ik het niet willen noemen.
Ongeveer het geluid van een Q-Tec dual fan.
Verder kan ik hem niet laten staan in deze stand...idle werd de CPU 49 graden :(

Tot zover mijn korte (en slechte) ervaring... helaas geen pics (gaan cam bij me).
Heeft iemand anders deze koeler al geprobeerd?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1 2 Laatste