Anoniem: 44064 schreef op 27 januari 2004 @ 18:57:
Er was laatst iemand in die topic die dacht dat TISCALI niet mee deed aan de upgrade. Deze is inmiddels al 2 weken geleden gebeurd.
Kreeg vandaag pas een mail van TISCALI
Betreft: belangrijk nieuws over uw ADSL-aansluiting
Geachte heer VERSCHOOTEN,
Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.
Uw Tiscali ADSL Plus snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding wordt dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.
Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 4096 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.
Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.
Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.
Met vriendelijke groet,
Snap die lui niet bij Tiscali, ze zijn dus echt nooit ergens van op de hoogte.
Of hebbeb dit meer providers?
Inderdaad rare lui daar bij Tiscali.
Ik heb sinds eind december ADSL en ben ook onlangs geupgrade van 2048/640 naar 4096/640 en ben daar (uiteraard) blij mee. Ik betaal de eerste drie maanden 59 Euro en daarna 69 Euro per maand. Op zich een prima deal dus!
Maar.... vandaag kreeg ik de volgende brief:
Geachte heer Wilschut,
Welicht hebt u het al gehoord. KPN heeft in de maand januari 2004 de snelheid van het ADSL Plus abonnement verhoogd. Dit heeft ook gevolgen voor u. Door deze verhoging van de snelheid van KPN wordt Tiscali geconfronteerd met hogere kosten die worden doorberekend in de maandelijkse abonnementsbedragen.
Ik wil uw maandbedrag niet zomaar automatisch verhogen, vandaar dat ik u de volgende twee mogelijkheden biedt:
Mogelijkheid 1: Betaal minder voor 2048 Kbits/s downloadsnelheid (standaard).
Voor deze standaard mogelijkheid hoeft u niets te doen. U bespaart automatisch € 240,- op uw abonnementskosten (op jaarbasis). Wel brengt KPN u éénmalig € 25,- administratiekosten in rekening via de KPN factuur. Concreet, uw snelheid wordt 2048/320 Kbit/s, maar u betaald geen € 69,95 maar slechts € 49,95 per maand. Verder blijft alles ongewijzigd.
Mogelijkheid 2: Betaal € 10,- extra per maand en verdubbel uw downloadsnelheid.
Als u kiest voor mogelijkheid 2 (niet standaard) dan gaat uw snelheid van 2048/640 Kbit/s naar 4096/650 Kbit/s. U betaalt dan € 10,- meer, waarmee uw abonnementsbedrag op € 79,95 per maand komt. Via de volgende website
http://overstappen.tiscali.nl kunt u deze keuze kenbaar maken.
Als u niet reageert vóór 15 maart 2004 ga ik ervan uit dat u kiest voor mogelijkheid 1.
Door u de mogelijkheid te bieden om te kiezen tussen snelheid of een lagere prijs hoop ik eventueel ongemak weg te nemen.
Met vriendelijke groet,
Tiscali
Ik heb hier een vreemd gevoel bij. Ten eerste claimt Tiscali dat ze door de KPN-upgrade met hogere kosten worden geconfronteerd. Volgens mij was die verhoging toch geheel voor rekening van KPN en dus zonder kosten voor de provider of eindgebruiker. De werkelijke reden is volgens mij dat met de KPN-snelheidsverhoging de Tiscali abonnementen via het KPN-netwerk goedkoper zouden worden dan de abonnementen via hun eigen Tiscali-netwerk. Met deze belachelijke prijsverhoging wordt hun eigen Tiscali-netwerk (welke hier niet verkrijgbaar is) weer goedkoper en houden ze zo hun eigen netwerk aantrekkelijker dan dat via KPN.
Tiscali was trouwens ook de enige die nergens meldde dat de KPN half januari de snelheden ging verdubbelen terwijl andere providers dat nieuws meteen op hun site hadden gezet en ook melden dat de verhoging niet met een prijsverhoging gepaard zou gaan. Ik had dus al een vermoeden dat er iets ging gebreuren. Nu kan ik weliswaar voor minder geld weer terug naar de oude snelheid, maar dan heb ik wel een twee keer zo langzame upload (was 640 wordt dan 320) en heb ik het gevoel belazerd te worden terwijl mensen bij andere providers geen prijsverhoging krijgen na de snelheidsverdubbeling. Ook het feit dat ik maar even 25 Euro "administratiekosten" voor hun preisbeleid moet betalen vind ik buiten alle proporties. Vooral de halvering van de upload vind ik onterecht. Dan wordt je gedwongen 10 euro per maand (toch ruim 22 hollandse guldens extra!) meer te gaan betalen.
Ben ik de enige die zich door Tiscali genaaid voelt? Ik zit er over te denken om de boel op te zeggen en dan bij een andere provider een abbo te nemen (desnoods voor meer geld, maar gewoon uit principe). Volgens mij kan dat met een prijsverhoging of maak ik hier een denkfout?
Al met al ben ik niet gelukkig met de situatie.