KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Sinds 16-1 upgrade opgemerkt, gedroeg zich als een kabel aansluiting, dwz kleine haperingen in de stream en wisselende snelheidsresultaten van 70 tot 200 Kb. Vanaf vandaag 20-1 altijd 200 Kb. Abbo xs4all basic Haarlem-west.
PS. ik installeer +/- 10 breedband verbindingen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

PS. ik installeer +/- 10 breedband verbindingen per maand.
knap! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Erg zinvol zo'n cynische reactie. Ik wil alleen aangeven dat ik ervaring heb met diverse soorten breedbandverbindingen om mijn vergelijking in de eerste zin te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
ik heb hier iets supervaags waarvan ik nu niet weet of het betrekking heeft op de upgrade. ongeveer 3 uur geleden ging m'n verbinding down. hij kwam weer up op oude snelheid. alleen leek het surfen op alle sites ineens een stuk sneller. vanuit welke pc dan ook in m'n netwerk.

toen ik net een ping testje wilde doen kwam ik erachter dat ik geen enkel ip adres kan pingen. ook niet van de dns servers. terwijl ik wel kan internetten. ook vanuit de modem zelf (zyxel 650-r13) kan ik niet pingen ??. het lijkt wel of mijn provider (euronet) de terugkomende pakketjes blokkeert :? echt superwazig dit.

Hij resolved wel adressen overigens, maar pakketjes die ik verzend krijg ik dus niet terug. intern pingen gaat (uiteraard) wel goed.

I'M PUZZLED :?

[ Voor 21% gewijzigd door KaMiKaZe op 21-01-2004 04:17 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Anoniem: 40484 schreef op 20 januari 2004 @ 20:03:
Schitterend mooie site, die adslcentrale.nl. Maar als hier geen snelheidsvermeldingen kunnen komen te staan is dat een beetje jammer. Zie de eindeloze topics over Chello internet bijvoorbeeld over hun pings en download snelheden. Laat ze daar ook iets aan doen, die topic beheerders. Wij zijn in ieder geval blij dat wij zijn overgestapt van Chello naar ADSL (XS4All) hier in Zutphen, ruim een jaar geleden. Chello werkt hier nog steeds niet goed.
Belangrijk verschil is dat bij Chello het zeer bijzonder is als het eens werkt (technisch, maar ook administratievelijk) dus in die thread is het van belang. Hier hebben we afgesproken om alleen over problemen tgv de upgrade te praten. ADSL werkt namenlijk gewoon perfect, is per definitie beter dan kabel. Dus je moet geen rotte appels met peren gaan vergelijken. Het werd zo'n puinhoop! Kijk nog even naar de allereerste thread hierover, dan zul je zien dat het echt een grote puinhoop werd toen de thread dicht ging. Linkje staat in de eerste post van deze thread.

Oh ja, dit is geen chello-adsl discussie topic. Gaarne deze discussie niet inzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 21-01-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Dinsdag is mijn advanced abbo geupgrade van 2Mb naar 4 Mb maar het downloaden van binaries gaat nu langzamer dan voor de upgrade. Speedtest geeft +/- 395 Kb/s aan en met binaries had ik voor de upgrade een continue snelheid van +/- 212 Kb/s en nu fluctueert het tussen 130 Kb/s - 180 Kb/s.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 21:15

slaay

Natuurbeleven.com

buysj schreef op 20 januari 2004 @ 19:43:
Ik heb dus ook een probleem naar de upgrade. Eerst was mijn snelheid 2048/640.
Sinds gisteren is de centrale geuprade. (Dalen (Dln)). De snelheid die nu door de speedtouch modem wordt aangegeven is 640 up / 2304 down. Het downloaden gaat niet sneller dan 250kb/s.

Ik heb de modem gereset, kabels verwisselt etc. De down-snelheid verandert dan steeds. Ook b.v. 2337.

Ik zit bij Tiscali. Woon zo'n 700M van de centrale. Iemand vlak in de buurt heeft presies hetzelfde abbo. Zelfde ethernet speedtouch modem, ISDN. Maar bij hem is het wel de goede snelheid (4096).
Heb hier in Sevenum precies hetzelfde!

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 5433 2304
Upstream : 1509 640

Na een reset:

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 5584 2368
Upstream : 1509 640

Zit op 800 meter afstand, terwijl iemand op 4 km 2 mbit haalt... :(

[ Voor 10% gewijzigd door slaay op 21-01-2004 13:08 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel dan je ISP of kpn op... Kan je gratis weer naar basic, dit is een bekend "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Volgens Xs4all is het niet normaal, en moet een storing melden bij KPN. Want waarom iemand op 3 km afstand wel 4 mbit haalt en iemand op 800 meter niet, is niet bepaald logisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mwoah in Sevenum kan 't allemaal :D.

Maar gewoon ff bellen, 't zou idd niet voor mogen komen onder normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:27
Sinds vandaag is me snelheid nog maar 1.5MBit en sinds de laatste paar dagen valt af en toe de verbinding ook weg zodat ik opnieuw moet opstarten.

Hij heeft BTW al perfect op 2MBit gelopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Veel mensen zitten hun ipv4 verbinding te testen bij speedtest enzo, wat ook leuk is. Zeker voor de mensen bij xs4all die een ipv6 verbinding hebben.

Is om je ipv6 verbinding te testen en kijken wat je daar mee kunt halen op http://ipv6.klingon.nl

ps niet is natuurlijk geen uitnodiging om je snelheden te posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

slaay schreef op 21 januari 2004 @ 15:57:
Volgens Xs4all is het niet normaal, en moet een storing melden bij KPN. Want waarom iemand op 3 km afstand wel 4 mbit haalt en iemand op 800 meter niet, is niet bepaald logisch te noemen.
Blijkt zelfs dat mensen dichterbij de centrale op nog geen 400 meter nog geen 2 mbit halen maar 1770 kbit...

Blijkt dat er een reset aan de dslam gegeven moet worden of stukje hardware vervangen moet worden.

[ Voor 42% gewijzigd door slaay op 21-01-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Ze zeggen toch ook dat ze werkzaamheden aan de centrales moeten doen? Misschien hiervoor wel :P, ik heb hier nergens last van, maar dat zal wel omdat er volgens mij maar weinig op mijn centrale zitten die echt adsl hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee niet daarvoor, een adsl lijn kan in zijn eentje altijd de maximale verbindingssnelheid halen. Of die snelheid ook netto gehaald kan worden heft wel weer met de capaciteit te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 12:05

Jammie

Da's pas lekker!

Hier in postcodegebied 5582 sinds vandaag nu 215 K! Als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik haal sinds vandaag opeens maar ~90kBps ipv ~220 :( Kan dat te maken hebben met een stroomstoringkje van ee nfractie van een seconde die ik vanmiddag bemerkte? ik heb alle apparatuur gecontroleerd en nog weer een paar keer gereset, maar dat helpt niets...

Of hebben meer mensen in/rond Amersfoort Centrum dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Ik ging gisteren uit mn werk achter mn pc zitten... maak connectie en wach gespannen af...:

JA HOOR! upgrade is er door!

2mbit _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Zosas schreef op 22 januari 2004 @ 09:25:
Ik ging gisteren uit mn werk achter mn pc zitten... maak connectie en wach gespannen af...:

JA HOOR! upgrade is er door!

2mbit _/-\o_
Dit soort posts horen hier dus NIET thuis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Hier in 6598 is de verhoging er sinds gisterenmiddag door, en mijn downloadsnelheid bij Planet is zeer constant: 219 kB/sec.
Het omschakelen duurde ongeveer 15 minuten, waarna alles weer meteen vloeiend ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
@Zosas & butrosgali:
Gefeliciteerd.
Echter is het niet de bedoeling dat je je vreugde in dit topic komt melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

JeroenM_tbs schreef op 22 januari 2004 @ 11:21:
@Zosas & butrosgali:
Gefeliciteerd.
Echter is het niet de bedoeling dat je je vreugde in dit topic komt melden ;)
Dan kun je dit topic net zo goed sluiten: Want wat valt er voor de rest eigenlijk over te vertellen?

Ik zou tegen sommigen willen zeggen: Niet zo krampachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals je ziet zijn er zat discussies met betrekking tot de problemen, dus hou die discussie over het melden van verhogingen hier weg SVP. Als jij het nut van dit topic dan niet snapt, moet je er gewoon niet posten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 30386 schreef op 22 januari 2004 @ 12:07:
[...]

Dan kun je dit topic net zo goed sluiten: Want wat valt er voor de rest eigenlijk over te vertellen?

Ik zou tegen sommigen willen zeggen: Niet zo krampachtig!
Als je kijkt naar de titel... Dan staat er:
GoT - KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *
Voor je problemen, en een discussie...
En dus niet:
GoT - KPN ADSL Upgrade - Patstopic

:/
offtopic:
Had je trouwens geweten, als je de startpost door had gelezen...

Maar wat ik me afvraag... Ik las net, dat iemand met 15 min. de upgrade had... Maar als het een software-matige wijziging is, moet dat toch veel sneller kunnen? Of denk ik nu te simpel?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij stoeien ze soms tegelijk met wat herindelingen en nieuwe aansluitingen, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook zijn dat ze een beetje de tijd nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6546

is het niet zo dat je bij een nieuwe verbinding pas je nieuwe snelheid krijgt?
Misschien willen ze gewoon zeker weten dat iedereen gedisconnect is... (al is 15 min daar ook wel erg lang voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Lijkt mij dat:
kabel er uit = geen verbinding (en dus verbinding verbroken)
Dus kwestie van 30 seconden werk dan...

En anders:
softwareupdate per verbinding = 15 minuten tijd, per poort hooguit een minuutje of zo

Ik heb er verder ook geen lood verstand van, maar na de reacties van een aantal mensen te hebben gelezen bij de vorige verhogingen is 15 minuten wel erg lang.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 22-01-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 6546 schreef op 22 januari 2004 @ 12:39:
is het niet zo dat je bij een nieuwe verbinding pas je nieuwe snelheid krijgt?
Misschien willen ze gewoon zeker weten dat iedereen gedisconnect is... (al is 15 min daar ook wel erg lang voor)
Je krijgt de nieuwe snelheid, bij een nieuwe verbinding ja... Maar dat laatste, dat dacht ik dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik heb inmiddels de upgrade ook gehad, maar vind het vreemd dat ik met 216KB/s kan downloaden.

Ik woon op 3,5 KM, van de centrale in 1 van de minste wijken van de stad (Hoogeveen, 7904). Bij de upgrade naar 768 kbit werd het al onmogelijk om ADSL Basic te bestellen, terwijl ik nu alle upgrades moeiteloos doorloop. Wil KPN niet snellere lijnen in mijn straat als Lite verkopen oid :/.

Ik had ADSL Basis dus al in het 512 kbit tijdperk (en het was toen al afwachten of ik door de lijntest kwam). En nu heb ik een 2048 lijn terwijl mij dat toch echt onmogelijk leek :/

Hoe zit het met die afstandentheorie? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn tabellen en zijn gebaseerd op verwachtingen van wat mogelijk is op een globale afstand, met een ruime veiligheidsmarge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:15
Persoonlijk vin ik die hele snelheidsverhoging VET zuigen. Tis natuurlijk leuk dat veel mensen nu sneller internetten kunnen en ik gun het ze ook wel maar ik heb nu een probleem.
Omdat ik vrij ver van de centrale woon kon ik nog wel lite (ZONDER datalimiet) nemen toen dat nog 384 kbit was maar dat kan nu dus niet meer. Omdat ik geen Lite ofzo meer kan benk nu aangewezen op ADSL Go en dat is traag (384) en er zit altijd een datalimiet op. Dit geheel ZUIGT dus ontzettend. :( :( :(

edit:

Als iemand zo'n abbo weet met 384 kbit en geen datalimiet via het KPN netwerk zou dat zeer fijn zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Fr33z op 22-01-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Wietman!!! schreef op 22 januari 2004 @ 17:49:
Persoonlijk vin ik die hele snelheidsverhoging VET zuigen. Tis natuurlijk leuk dat veel mensen nu sneller internetten kunnen en ik gun het ze ook wel maar ik heb nu een probleem.
Omdat ik vrij ver van de centrale woon kon ik nog wel lite (ZONDER datalimiet) nemen toen dat nog 384 kbit was maar dat kan nu dus niet meer. Omdat ik geen Lite ofzo meer kan benk nu aangewezen op ADSL Go en dat is traag (384) en er zit altijd een datalimiet op. Dit geheel ZUIGT dus ontzettend. :( :( :(

edit:

Als iemand zo'n abbo weet met 384 kbit en geen datalimiet via het KPN netwerk zou dat zeer fijn zijn
kun je je huidige isp niet voorstellen om hetzelfde te blijven betalen en lite te hebben zonder datalimiet, maar dan gewoon traag?

het is toch zeker niet zo dat ze jou dwingen om minder te gaan betalen :?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:15
kun je je huidige isp niet voorstellen om hetzelfde te blijven betalen en lite te hebben zonder datalimiet, maar dan gewoon traag?

het is toch zeker niet zo dat ze jou dwingen om minder te gaan betalen :?
Klinkt wel leuk, maar me huidige isp biedt geen adsl aan. En ik heb dus nog geen ADSL, das dus het probleem. En denk je dat wanadoo op zulk soort voorstellen in zal gaan dan???

[ Voor 1% gewijzigd door Fr33z op 22-01-2004 21:18 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Heb nu meerdere malen KPN aan de lijn gehad en blijkbaar als de verhoging niet goed is gegaan, verhelpen ze je probleem pas na 15 februari.

Ik moet dus een kleine maand wachten terwijl ik 2300 kbit haal op een afstand van 800 meter ipv 4096 kbit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb thuis een KPN aansluiting. Deze is loopt ook naar boven.
Heb dus twee telefoons aan 1 lijn hangen, maar geen isdn. Wanneer ik nu boven opsplits en mijn ADSL erop zet, Komt er in de telefoon beneden heel erg veel ruis en dat gaat zo hard dat het pijn doet in je oren wanneer je het hoort. Weten jullie waar het aan kan liggen, Want ook wanneer ik de boven lijn direct aan mijn modem leg, dus zonder de tweede telefoon erbij, komt de Ruis beneden nog.
Ik wordt er gek van. zou iemand me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:40
minze schreef op 22 januari 2004 @ 14:04:
Ik heb inmiddels de upgrade ook gehad, maar vind het vreemd dat ik met 216KB/s kan downloaden.

Ik woon op 3,5 KM, van de centrale in 1 van de minste wijken van de stad (Hoogeveen, 7904). Bij de upgrade naar 768 kbit werd het al onmogelijk om ADSL Basic te bestellen, terwijl ik nu alle upgrades moeiteloos doorloop. Wil KPN niet snellere lijnen in mijn straat als Lite verkopen oid :/.

Ik had ADSL Basis dus al in het 512 kbit tijdperk (en het was toen al afwachten of ik door de lijntest kwam). En nu heb ik een 2048 lijn terwijl mij dat toch echt onmogelijk leek :/

Hoe zit het met die afstandentheorie? :S
Ik begin een beetje scared te worden hier :)
Heb een brief gehad van KPN en Planet dat ze de snelheid niet kunnen garanderen, maar ik het wel kon proberen. De verhoging zou tussen 14 jan en 1 feb plaats vinden, maar ik heb nog steeds niks van een verhoging gemerkt... Terwijl 1 feb toch dichterbij begint te komen :+
Nu is die ene website wel leuk waar je zo gezegd kan kijken hoever je van de centrale zit. Maar dit is in feite bullshit omdat je alleen hemelsbreed kijkt.
Tussen de hoofd centrale en je huis kunnen nog wel is wat kabel verdelers zitten :)
waardoor je verbinding heel wat omwegen kan maken (zoals wij dus hebben)
Nu hebben wij een collega een paar jaar geleden de lijn laten nameten vanuit de centrale, omdat KPN leuk zei dat het bij ons niet kon lengte bla bla. Bleek dus dat mijn lijn aan de eisen voldeet +/- 4 KM, 3 dagen later had ik opeens ADSL. :/
Ik zou zoiezo "als" het al gebeurd zou zijn enigsinds verschil moeten merken right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb sinds de laatste upgrade ook weer problemen.De vorige keer had ik daar ook al last van.Een 1 1/2 maand geleden dacht ik dat ik dat kon ondervagen door een adsl modem/router van e-tech te kopen,omdat ik een usb modem had.
Zoals bekend is dat nou niet echt een stabiel modem.
Nu echter is ook de router niet stabiel,hij is juist instabieler dan de usb modem.Vooral als ik videoconference gebruik,klapt ie er om de minuut uit.Ligt dat nou aan de router,of ligt dat nou aan de verbinding?
En als het aan de router ligt,helpt nieuwe firmware dan??

Ik heb trouwens planet adsl comfort,en ik woon in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28138

onze central is nu ook geupdate.

Alleen als ik bijv. 100mb.bin ga downloaden (zowel met als zonder dap) dan gaan de eerste paar seconde op volle snelheid +/- 440kb/sec. Daarna zakt hij langzaam terug oop 300~320kb/sec

tevens is de upload ook niet echt hoog. Meestal haal ik max. 60kb/sec Wel pieken er in etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Anoniem: 28138 schreef op 23 januari 2004 @ 15:10:
onze central is nu ook geupdate.

Alleen als ik bijv. 100mb.bin ga downloaden (zowel met als zonder dap) dan gaan de eerste paar seconde op volle snelheid +/- 440kb/sec. Daarna zakt hij langzaam terug oop 300~320kb/sec

tevens is de upload ook niet echt hoog. Meestal haal ik max. 60kb/sec Wel pieken er in etc.
Ik neem aan dat je die 100mb.bin bij XS4ALL vandaan haalt? Dan is 300-320 wel enigszins laag. Aangezien hier de 430-440kbyte/s vrij constant is, zowel overdag als 's avonds en 's nachts.

Die upload van 60kilobyte/s is vrij normaal, ik kom rond de 65-68kbyte/s (Fast ADSL @ XS4ALL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28138

haalde hem van af leaseweb. Maar met dap haalde hij hem vanaf 3 locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Anoniem: 86453 schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
Heb dus twee telefoons aan 1 lijn hangen, maar geen isdn. Wanneer ik nu boven opsplits en mijn ADSL erop zet, Komt er in de telefoon beneden heel erg veel ruis en dat gaat zo hard dat het pijn doet in je oren wanneer je het hoort. Weten jullie waar het aan kan liggen, Want ook wanneer ik de boven lijn direct aan mijn modem leg, dus zonder de tweede telefoon erbij, komt de Ruis beneden nog.
Je moet ook splitsen vanaf het isra punt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Je moet gewoon ff de handleiding doorlezen die je bij je adsl pakketje gekregen hebt. Daar staat dat alles keurig in beschreven!

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 22 januari 2004 @ 22:24:
[...]

Ik begin een beetje scared te worden hier :)
Heb een brief gehad van KPN en Planet dat ze de snelheid niet kunnen garanderen, maar ik het wel kon proberen. De verhoging zou tussen 14 jan en 1 feb plaats vinden, maar ik heb nog steeds niks van een verhoging gemerkt... Terwijl 1 feb toch dichterbij begint te komen :+
Nu is die ene website wel leuk waar je zo gezegd kan kijken hoever je van de centrale zit. Maar dit is in feite bullshit omdat je alleen hemelsbreed kijkt.
Tussen de hoofd centrale en je huis kunnen nog wel is wat kabel verdelers zitten :)
waardoor je verbinding heel wat omwegen kan maken (zoals wij dus hebben)
Nu hebben wij een collega een paar jaar geleden de lijn laten nameten vanuit de centrale, omdat KPN leuk zei dat het bij ons niet kon lengte bla bla. Bleek dus dat mijn lijn aan de eisen voldeet +/- 4 KM, 3 dagen later had ik opeens ADSL. :/
Ik zou zoiezo "als" het al gebeurd zou zijn enigsinds verschil moeten merken right?
Als je op http://www.adslcentrale.nl kijkt kun je kijken of andere mensen op de zelfde centrale al wel meer snelheid hebben gekregen. Dan zou jij dat ook moeten hebben!

Overigens lijkt het er op dat KPN klaar is met het upgraden van alle centrales. Het lijkt me dat niet iedereen uit iedere plaats met ADSL op adslcentrale.nl komt, dus die paar groene stipjes (niet geupgrade centrales) zijn waarschijnlijk ook geupgrade. Dit ook omdat alles er om heen al wel geupgrade is en de bezoekersaantallen nu fors zijn afgenomen (geupgrade mensen komen niet meer terug want die hebben er geen intresse meer in).

Dan nog even een herhaling: In dit topic mag je niet posten dat je sneller geworden bent of wat je snelheid nu is! Daarom hebben we http://www.adslcentrale.nl gemaakt! Lees de openingspost! Mocht je problemen hebben t.g.v. de upgrade dan kan dat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86453 schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
Mocht je problemen hebben die met de installatie te maken hebben kun je ook kijken op deze site

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 27-01-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79727

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen last hebben bij tiscali, Nou ja blij ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Maar ik heb al naar de helpdesk gemaild maar ja dat zou als gewoonlijk wel weer een maand of 5 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 18-05 22:40
Ik download nog steeds met 100 kb/s ;(
Ik heb nie veel hoop meer dat ik verhoging nog mee ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44064

Er was laatst iemand in die topic die dacht dat TISCALI niet mee deed aan de upgrade. Deze is inmiddels al 2 weken geleden gebeurd.

Kreeg vandaag pas een mail van TISCALI :?
Betreft: belangrijk nieuws over uw ADSL-aansluiting

Geachte heer VERSCHOOTEN,

Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.

Uw Tiscali ADSL Plus snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding wordt dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.

Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 4096 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.

Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.

Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.

Met vriendelijke groet,
Snap die lui niet bij Tiscali, ze zijn dus echt nooit ergens van op de hoogte.
Of hebbeb dit meer providers?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44064 op 27-01-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb drie dagen geleden nog naar Tiscali gebeld over de snelheden. Ik heb net een nieuwe aansluiting en op de brief met gegevens staan nog de oude snelheden. Ik dus gebeld en dat mens zei idd dat de snelheden niet verhoogd zouden worden. Ik helemaal over de zeik natuurlijk, maar even zoeken op internet en ik had mijn antwoord al: die mensen daar zijn gewoon nergens van op de hoogte :Z

offtopic:
@ JayHova: als je het doe-het-zelf pakket van KPN hebt, net als ik, dan vind ik jou vraag wel een beetje dom. Er staat toch HEEL duidelijk wat je moet doen en wat er gebeurt als je het fout doet (idd: ruis op je telefoon). Gewoon beter lezen dus B)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb nog steeds corrupte downloads en ik zit nog steeds vast op 1.5mbit download (ipv 2)... Heeft iemand een idee of dit nog gefixt wordt voor 15 februari? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dav- schreef op 28 januari 2004 @ 02:32:
Ik heb nog steeds corrupte downloads en ik zit nog steeds vast op 1.5mbit download (ipv 2)... Heeft iemand een idee of dit nog gefixt wordt voor 15 februari? :/
Eerder in dit topic stond al een linkje naar een fix voor alcatel speedtouch 510 modems van voor december 2003. Misschien lost dat jouw corrupte bestanden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Sinds de upgrade is mijn verhoging van 2048 naar 2300 kilobit/seconde gegaan.
Een KPN monteur uit de buurt, heeft na vraag gedaan bij KPN.

Deze had een blauwe ader tegen de aarde gemeten, de monteur is hierop naar de centrale geweest.

Alle aansluitingen waren in orde.

Thuis heb ik nog eens alles nagelopen en telkens kwam ik op ongeveer 2300 kilobit/seconde uit.

Vorige week had een medewerker van de storingsdienst mij gevraagd om deze week nog eens te bellen, mocht het probleem niet verholpen zijn.

En wat blijkt gisteren: "Meneer, er is iets mis in de centrale. Ik stuur morgen een monteur tussen 16 en 18 uur. Dan kunt u na 18 uur weer op volle snelheid internetten."

Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
slaay schreef op 28 januari 2004 @ 10:24:
Sinds de upgrade is mijn verhoging van 2048 naar 2300 kilobit/seconde gegaan.
Een KPN monteur uit de buurt, heeft na vraag gedaan bij KPN.

En wat blijkt gisteren: "Meneer, er is iets mis in de centrale. Ik stuur morgen een monteur tussen 16 en 18 uur. Dan kunt u na 18 uur weer op volle snelheid internetten."

Ik ben benieuwd....
Dat vind ik netjes, toch? Bij Chello zouden ze blijven volhouden dat het aan je PC ligt en dat als er een monteur moet komen voorrijkosten berekend worden. nouja, verschil moet er zijn.

Zijn er eigenlijk nog mensen die nog niet geupgrade zijn momenteel? Lijkt me dat KPN al een paar dagen helemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:54

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik denk dat het hier het beste te posten is:

Ik heb hier comfort, maar het gaat vandaag wel erg sloompjes:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jan 28 2004 om 17:11:36 UTC+0100)

Download : 25.5 KByte/sec
Upload : 23.8 KByte/sec
Connection : 80.0 Conn/min
Ping test Nederland : 124.0 ms

Da's toch niet normaal? Planet hulplijn schuift het op die server upgrades.

Meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92021

Sjah, comfort haalt in de meeste gevallen iets van 210 KB/s down/65 KB/s up, laatste weet ik niet 100% zeker. Er klopt dus waarschijnlijk iets echt niet bij je. Wat was je snelheid eerst? Zou iets van 110 KB/s down moeten zijn geweest. Ook al de afstand tot de centrale geckecked? Vanaf 3,7 km wordt de snelheid gradueel lager, vanaf 5,5 km houdt het zelfs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 92021 schreef op 28 januari 2004 @ 19:07:
Sjah, comfort haalt in de meeste gevallen iets van 210 KB/s down/65 KB/s up, laatste weet ik niet 100% zeker. Er klopt dus waarschijnlijk iets echt niet bij je. Wat was je snelheid eerst? Zou iets van 110 KB/s down moeten zijn geweest. Ook al de afstand tot de centrale geckecked? Vanaf 3,7 km wordt de snelheid gradueel lager, vanaf 5,5 km houdt het zelfs op.
Maak er maar de helft van, ongeveer 32KB/sec dus ;)

Enne, nogmaals een waarschuwing: geen speedtest-resultaten posten! De hier bovenmstaande lijkt me geoorloofd, daar dat wel erg extreem langzaam is ;)
Ik zou als ik jou was nog eens flink gaan zeiken bij Planet ;)
Mijn Planet Comfort is iig gelukkig in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:08

Zjemm

...

ik heb een basic abbo en ik heb nog steeds nix gemerkt van een snelheidsverhoging. terwijl de centrale al lang geupgrade is.

haal max 111 kb/s

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op welke centrale zit je?
EN hebben andere mensen in je omgevind wel de verhoging? Gewoon ff rondvragen in de buurt (oef, de deur uit... :P ) of zij al wel de verhoging hebben vernomen.
Als je na 10 februari nog geen verhoging hebt gehad zou ik als ik jou was even contact opnemen mat je ADSL-provider of KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104953

Ik heb een upgrade gekregen 15 januari .. 30 minuten na 12 uur :)

Alleen vandaag heb ik ineens een brief van tiscali gehad dat de upgrade niet gratis is!! Als ik mijn snelheid wilt behouden (4mbit) dan moet ik 10 euro per maand meer gaan betalen!!

En als ik weer downgrade dan moet ik 10 eruo minder betalen dan mijn huidige prijs... waar slaat dat op eerst adverteren dat de snelheden kosteloos worden geupgrade en dan vervolgens een brief opsturen dat ze meer geld willen zien!!

Ik word hier een beetje jammer van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Planet Internet is ook omhoog gegaan zo leek het, achteraf bleek dit alleen te gelden voor nieuwe klanten. Planet was hier erg onduidelijk in. Maar ze zetten er wel een "vaste" FUP op... En ook XS4All heeft de abonnementsprijzen voor nieuwe abonnee's omhoog moeten gooien. Blijkbaar kunnen de ISP's het toch niet bolwerken die hogere snelheden en een nieuw abonnement.
Maar dat Tiscali bestaande klanten gaat opschepen met een duurder abonnement? Daar zou ik ook niet blij mee zijn ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 15:09

nIghtorius

Poef!

JeroenM_tbs schreef op 04 februari 2004 @ 19:56:
Planet Internet is ook omhoog gegaan zo leek het, achteraf bleek dit alleen te gelden voor nieuwe klanten. Planet was hier erg onduidelijk in. Maar ze zetten er wel een "vaste" FUP op... En ook XS4All heeft de abonnementsprijzen voor nieuwe abonnee's omhoog moeten gooien. Blijkbaar kunnen de ISP's het toch niet bolwerken die hogere snelheden en een nieuw abonnement.
Maar dat Tiscali bestaande klanten gaat opschepen met een duurder abonnement? Daar zou ik ook niet blij mee zijn ;) :(
vreemd... zover ik weet is bij planet adsl-advanced een vaste FUP (80GB p/maand) erop gekomen waarbij de abboprijzen ongv ~8 EUR goedkoper zijn geworden (ipv duurder).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 104953 schreef op 04 februari 2004 @ 18:58:
En als ik weer downgrade dan moet ik 10 eruo minder betalen dan mijn huidige prijs... waar slaat dat op eerst adverteren dat de snelheden kosteloos worden geupgrade en dan vervolgens een brief opsturen dat ze meer geld willen zien!!
Dan moet je nog wel 25 EUR administratiekosten aan KPN betalen.
nIghtorius schreef op 04 februari 2004 @ 20:02:
[...]
vreemd... zover ik weet is bij planet adsl-advanced een vaste FUP (80GB p/maand) erop gekomen waarbij de abboprijzen ongv ~8 EUR goedkoper zijn geworden (ipv duurder).
Een 'vaste FUP' van 80Gb per maand bestaat niet; je hebt of een limiet van 80Gb per maand of een FUP, beiden is onmogelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 04-02-2004 20:03 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Laatst online: 20-05 15:09

nIghtorius

Poef!

pven schreef op 04 februari 2004 @ 20:03:
[...]

Dan moet je nog wel 25 EUR administratiekosten aan KPN betalen.

[...]

Een 'vaste FUP' van 80Gb per maand bestaat niet; je hebt of een limiet van 80Gb per maand of een FUP, beiden is onmogelijk.
zal ik het nog vreemder maken..

er stond "FUP of FCP hoe zij het noemen".. waarin de FUP zelf stond dat de advanced abbo 80GB (kan een richtlijn zijn). ik weet dat ik dit gelezen had. maar nu ga ik het weer controleren is er geen vermelding meer over die 80gb :?..

hebben ze het weer veranderd?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Zjemm schreef op 04 februari 2004 @ 00:13:
ik heb een basic abbo en ik heb nog steeds nix gemerkt van een snelheidsverhoging. terwijl de centrale al lang geupgrade is.

haal max 111 kb/s
En geen USB modem op een USB 1.0 poort :? Die heeft nl. een max verbindings-snelheid van 1.1Mbs geloof ik

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104953

nIghtorius schreef op 04 februari 2004 @ 20:10:
[...]

er stond "FUP of FCP hoe zij het noemen".. waarin de FUP zelf stond dat de advanced abbo 80GB (kan een richtlijn zijn). ik weet dat ik dit gelezen had. maar nu ga ik het weer controleren is er geen vermelding meer over die 80gb :?..

Op de site van tiscali staat vermeld dat het advanced abbo een datalimiet heeft van 20gig!! en dat is precies dezelfde limiet als van een basis abbo.. dus lijkt mij erg sterk dat de limiet 20 gig gaat worden!! Een dubbele snelheid vraagt ook om een dubbele limiet.. liever geen limiet maar als het moet een zo'n hoog mogelijke :)

En ja op die 10 euro kom ook nog eens 25 euri administratiekosten per jaar van kpn bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 104953 schreef op 04 februari 2004 @ 20:26:
[...]

Op de site van tiscali staat vermeld dat het advanced abbo een datalimiet heeft van 20gig!! en dat is precies dezelfde limiet als van een basis abbo.. dus lijkt mij erg sterk dat de limiet 20 gig gaat worden!! Een dubbele snelheid vraagt ook om een dubbele limiet.. liever geen limiet maar als het moet een zo'n hoog mogelijke :)
In Datalimiet Tiscali: al merkbaar? is er ook al het een-en-ander over Tiscali geschreven.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
nIghtorius schreef op 04 februari 2004 @ 20:10:
[...]

Blader een stukje trug geloof ik in dit topic ;)
Economy = 2GB (geloof ik, iig harde limiet)
Standard =10GB (harde limiet)
Comfort = 20GB (zachte limiet)
Advanced = 80GB (zachte limiet)
En idd, Advanced is juist goedkoper geowrden (ook bij XS4All), maar die anderen niet hoor. Dat is nu juist het rare er aan ook :/
Linkje zoek ik btw nog ff op...

Edit:
• Zijn er ook variabele kosten op basis van MB's?
ADSL Economy kent een datalimiet van 2 GB en ADSL Standard van 10 GB. Bij overschrijding kan er € 0,005 per MB, dus €0,50 per 100 MB, in rekening gebracht worden. Deze kosten zullen op een aparte factuur aan u doorberekend worden. Op dit moment factureert Planet Internet uw meerverbruik nog niet.
Ah, hier is ie dan ;) :
• Voor het ADSL Economy abonnement geldt een datalimiet van 2 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor het ADSL Standard abonnement geldt een datalimiet van 10 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.

[ Voor 48% gewijzigd door Joen op 04-02-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 13:28
Anoniem: 44064 schreef op 27 januari 2004 @ 18:57:
Er was laatst iemand in die topic die dacht dat TISCALI niet mee deed aan de upgrade. Deze is inmiddels al 2 weken geleden gebeurd.

Kreeg vandaag pas een mail van TISCALI :?

Betreft: belangrijk nieuws over uw ADSL-aansluiting

Geachte heer VERSCHOOTEN,

Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.

Uw Tiscali ADSL Plus snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding wordt dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.

Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 4096 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.

Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.

Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.

Met vriendelijke groet,

Snap die lui niet bij Tiscali, ze zijn dus echt nooit ergens van op de hoogte.
Of hebbeb dit meer providers?
Inderdaad rare lui daar bij Tiscali.
Ik heb sinds eind december ADSL en ben ook onlangs geupgrade van 2048/640 naar 4096/640 en ben daar (uiteraard) blij mee. Ik betaal de eerste drie maanden 59 Euro en daarna 69 Euro per maand. Op zich een prima deal dus!

Maar.... vandaag kreeg ik de volgende brief:
Geachte heer Wilschut,

Welicht hebt u het al gehoord. KPN heeft in de maand januari 2004 de snelheid van het ADSL Plus abonnement verhoogd. Dit heeft ook gevolgen voor u. Door deze verhoging van de snelheid van KPN wordt Tiscali geconfronteerd met hogere kosten die worden doorberekend in de maandelijkse abonnementsbedragen.

Ik wil uw maandbedrag niet zomaar automatisch verhogen, vandaar dat ik u de volgende twee mogelijkheden biedt:

Mogelijkheid 1: Betaal minder voor 2048 Kbits/s downloadsnelheid (standaard).

Voor deze standaard mogelijkheid hoeft u niets te doen. U bespaart automatisch € 240,- op uw abonnementskosten (op jaarbasis). Wel brengt KPN u éénmalig € 25,- administratiekosten in rekening via de KPN factuur. Concreet, uw snelheid wordt 2048/320 Kbit/s, maar u betaald geen € 69,95 maar slechts € 49,95 per maand. Verder blijft alles ongewijzigd.

Mogelijkheid 2: Betaal € 10,- extra per maand en verdubbel uw downloadsnelheid.

Als u kiest voor mogelijkheid 2 (niet standaard) dan gaat uw snelheid van 2048/640 Kbit/s naar 4096/650 Kbit/s. U betaalt dan € 10,- meer, waarmee uw abonnementsbedrag op € 79,95 per maand komt. Via de volgende website http://overstappen.tiscali.nl kunt u deze keuze kenbaar maken.

Als u niet reageert vóór 15 maart 2004 ga ik ervan uit dat u kiest voor mogelijkheid 1.

Door u de mogelijkheid te bieden om te kiezen tussen snelheid of een lagere prijs hoop ik eventueel ongemak weg te nemen.
Met vriendelijke groet,
Tiscali
Ik heb hier een vreemd gevoel bij. Ten eerste claimt Tiscali dat ze door de KPN-upgrade met hogere kosten worden geconfronteerd. Volgens mij was die verhoging toch geheel voor rekening van KPN en dus zonder kosten voor de provider of eindgebruiker. De werkelijke reden is volgens mij dat met de KPN-snelheidsverhoging de Tiscali abonnementen via het KPN-netwerk goedkoper zouden worden dan de abonnementen via hun eigen Tiscali-netwerk. Met deze belachelijke prijsverhoging wordt hun eigen Tiscali-netwerk (welke hier niet verkrijgbaar is) weer goedkoper en houden ze zo hun eigen netwerk aantrekkelijker dan dat via KPN.

Tiscali was trouwens ook de enige die nergens meldde dat de KPN half januari de snelheden ging verdubbelen terwijl andere providers dat nieuws meteen op hun site hadden gezet en ook melden dat de verhoging niet met een prijsverhoging gepaard zou gaan. Ik had dus al een vermoeden dat er iets ging gebreuren. Nu kan ik weliswaar voor minder geld weer terug naar de oude snelheid, maar dan heb ik wel een twee keer zo langzame upload (was 640 wordt dan 320) en heb ik het gevoel belazerd te worden terwijl mensen bij andere providers geen prijsverhoging krijgen na de snelheidsverdubbeling. Ook het feit dat ik maar even 25 Euro "administratiekosten" voor hun preisbeleid moet betalen vind ik buiten alle proporties. Vooral de halvering van de upload vind ik onterecht. Dan wordt je gedwongen 10 euro per maand (toch ruim 22 hollandse guldens extra!) meer te gaan betalen. :r

Ben ik de enige die zich door Tiscali genaaid voelt? Ik zit er over te denken om de boel op te zeggen en dan bij een andere provider een abbo te nemen (desnoods voor meer geld, maar gewoon uit principe). Volgens mij kan dat met een prijsverhoging of maak ik hier een denkfout?

Al met al ben ik niet gelukkig met de situatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kreeg die brief ook van Tiscali rare zaak! ik moet ineens 5 uero per maand meer gaan betalen! :(

ben ff naar wannadoo en zonnet gesurft... maar volgens mij zijn daar de tarieven ook verhoogd!

rare zaak van de KPN eerst heel leuk en populair doen met die verdubbeling van de snelheid, hebben ze het gerealiseerd en dan vervolgens extra kosten doorberekenen naar de provider die het weer door berekend naar de klant!

het leek allemaal zo leuk die hele adsl upgrade en nu dit! :r

hmm krijg hier wel een dejavu gevoel bij... wie heeft dit ook alweer eerder geflikt!?

meschien is het slim om de consumentenbond ofzo in te schakellen? ik vindt dit misleiding! :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 13:28
Lijkt mij trouwens ook een zaak voor de OPTA. KPN voert blijkbaar een merkwaardig prijsbeleid door eerst van de toren te blazen dat de upgrades zonder prijsverhogingen zouden plaatsvinden, (ik vond het al zo vreemd dat KPN voor sinterklaas/kerstman ging spelen, ik bedoel, die upgrade kost investeringen in apparatuur en arbeidstijd en dat kost toch ook geld?) om later tóch de boel door te belasten aan de providers, die het vervolgens weer doorberekenen aan ons, de eindgebruikers. Waarom ze dan niet meteen vanaf het begin eerlijk zijn geweest en de providers habben ingelicht met de mededeling dat er aan de upgrade een prijs vast zou komen te zitten.

Nu zitten wij er weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

JazzySOB schreef op 05 februari 2004 @ 00:06:
Lijkt mij trouwens ook een zaak voor de OPTA. KPN voert blijkbaar een merkwaardig prijsbeleid door eerst van de toren te blazen dat de upgrades zonder prijsverhogingen zouden plaatsvinden, (ik vond het al zo vreemd dat KPN voor sinterklaas/kerstman ging spelen, ik bedoel, die upgrade kost investeringen in apparatuur en arbeidstijd en dat kost toch ook geld?) om later tóch de boel door te belasten aan de providers, die het vervolgens weer doorberekenen aan ons, de eindgebruikers. Waarom ze dan niet meteen vanaf het begin eerlijk zijn geweest en de providers habben ingelicht met de mededeling dat er aan de upgrade een prijs vast zou komen te zitten.

Nu zitten wij er weer mee.
KPN berekent niets door, want je betaald apart aan KPN, en aan de provider.
dus KPN upgrade gewoon echt gratis...

wat natuurlijk wel zo is: als alle snelheden worden verhoogd wordt er veel meer gedownload/geupload, en dat kost dataverkeer. En dat gaat allemaal ten koste van de provider...daarom ws deze prijsverhoging[en]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 22:23
JazzySOB schreef op 05 februari 2004 @ 00:06:
Lijkt mij trouwens ook een zaak voor de OPTA. KPN voert blijkbaar een merkwaardig prijsbeleid door eerst van de toren te blazen dat de upgrades zonder prijsverhogingen zouden plaatsvinden...
Dat heeft KPN naar mijn weten nooit gezegd, zelfs op de website van KPN heeft gestaan dat dat aan de providers zelf is om te bepalen. Dan gaat het uiteraard om het provider deel, het KPN deel van de prijs blijft gewoon gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Pc123 op 05-02-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:29

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hmm, die tiscali....
is het nu mogelijk, door die verhoging, je abo op te zeggen? Ik wil GRAAG weg bij tiscli, anders moet ik tot november wachten

Brief heb ik overigens niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Tiscali: klant betaalt voor extra snelheid KPN @ Webwereld.nl

[ Voor 8% gewijzigd door mmedia op 05-02-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 15:32

TMC

Weer een nieuwe snelheidsverhoging op komst volgens geruchten, wat neerkomt op een verdubbeling van zowel de download- als de upload snelheid.

Bron

Let it be true :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
TerryC schreef op 10 februari 2004 @ 16:21:
Weer een nieuwe snelheidsverhoging op komst volgens geruchten, wat neerkomt op een verdubbeling van zowel de download- als de upload snelheid.

Bron

Let it be true :).
Eerst bewijzen zien dan geloven. Dit kan iedereen wel beweren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Pubbert

random gestoord

tweak_dude, ik moet je echter wel vertellen dat die geruchten telkens waar waren :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Thund3r schreef op 10 februari 2004 @ 18:39:
tweak_dude, ik moet je echter wel vertellen dat die geruchten telkens waar waren :P
Inderdaad, daar kan ik je groot gelijk ion geven. Tot nu toe kwamen redelijk betrouwbare geruchten altijd uit, hetzij in iets veranderde vorm. ;)

Maarre. het ngerucht werd hier ook al besproken:
KPN: Gerucht KPN gaat weer verhogen/
En die is gesloten omdat het nog niet al te betrouwbaar gerucht volgens de mod daar was.
Ik verzoek jullie ook enigszins stil over dit onderwerp te houden en even meer informatie af te wachten. Graag willen we dit topic open houden voor ADSl Upgrade problemen van de afgelopen upgrade namelijk.

U kunt reageren bij de familie Fok! als u er op wilt reageren tenzij het een echt serieuze toevoeging is. :)

Dank u voor de aandacht. ;) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 10-02-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 20-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FF kickje van dit topic..
Info vooraf: Speedtouch 510 (firmware 4.2.3.0.0), Tiscali Basis via KPN netwerk, meerdere pc's via switch aangesloten.

Sinds enige tijd heb ik hier het probleem dat mijn adsl-lijn af en toe wegvalt, de hele dag gaat het goed, maar omstreeks 17.00u begint de ellende.. Verbinding is er, en even later is de verbinding weer verbroken (Lampje van adsl op modem is dan ook uit, dus het ligt niet aan de pc). Er wordt automatisch weer verbinding gemaakt...
Het probleem is pas ontstaan na de verhoging van de snelheid de laatste keer.
Op http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html staat de centrale via welke ik telefoonverbinding heb niet erbij voor een upgrade.
Zou het probleem dus veroorzaakt kunnen worden door een capaciteitstekort in de centrale??

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Anoniem: 107229

Dat probleem heb ik ook! Iemand van KPN dacht dat het wel eens aan zou kunnen komen doordat het snoer tussen modem en splitter plat is en niet rond: die platte kabel zou de verhoogde snelheid misschien niet aankunnen. Tot nu toe nog niet geprobeerd of dat helpt, want ik heb hier destijds zeker tien meter snoer netjes weggewerkt en voordat ik dat allemaal vervangen heb... Afijn, misschien hebben jullie een betere oplossing!
FlipFluitketel schreef op 20 februari 2004 @ 11:52:
FF kickje van dit topic..
Info vooraf: Speedtouch 510 (firmware 4.2.3.0.0), Tiscali Basis via KPN netwerk, meerdere pc's via switch aangesloten.

Sinds enige tijd heb ik hier het probleem dat mijn adsl-lijn af en toe wegvalt, de hele dag gaat het goed, maar omstreeks 17.00u begint de ellende.. Verbinding is er, en even later is de verbinding weer verbroken (Lampje van adsl op modem is dan ook uit, dus het ligt niet aan de pc). Er wordt automatisch weer verbinding gemaakt...
Het probleem is pas ontstaan na de verhoging van de snelheid de laatste keer.
Op http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html staat de centrale via welke ik telefoonverbinding heb niet erbij voor een upgrade.
Zou het probleem dus veroorzaakt kunnen worden door een capaciteitstekort in de centrale??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 107229 schreef op 26 februari 2004 @ 23:31:
Dat probleem heb ik ook! Iemand van KPN dacht dat het wel eens aan zou kunnen komen doordat het snoer tussen modem en splitter plat is en niet rond: die platte kabel zou de verhoogde snelheid misschien niet aankunnen. Tot nu toe nog niet geprobeerd of dat helpt, want ik heb hier destijds zeker tien meter snoer netjes weggewerkt en voordat ik dat allemaal vervangen heb... Afijn, misschien hebben jullie een betere oplossing!

[...]
Ik heb een 10 meter (of misschien was het zelfs 15 meter :P ) van splitter naar modem en die kabel is PLAT. Het kan aan de kabel liggen, maar lijkt me onwaarschijnlijk anagezien ik ook dus ene platte lange kabel heb en de verhogingen wel doorstaan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 20-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 107229 schreef op 26 februari 2004 @ 23:31:

[...]
Dat het aan de kabel ligt is lijkt me grote onzin... Waarom heb ik er dan alleen 's avonds problemen mee?? Als ik 's ochtens om 9.00u of zo mijn pc aanzet dan heb ik constant verbinding, dus zonder dat de verbinding ook maar 1x verbroken wordt, tot ongeveer 17.00u.. Dan wordt de verbinding af en toe gewoon verbroken... Lijkt me dus eigenlijk toch echt op een capaciteitstekort in de centrale...
BTW Ik heb wel zo'n 25m platte telefoonkabel liggen van splitter naar modem.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 09:59

AvK

Ready Set Go

Sluit je modem eens rechtstreeks aan op je splitter rond die tijd.
Kijk of het probleem dan blijft.
NB: 25 meter van die platte kabel is niet echt ideaal.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106892

Wat Tiscali doet hoef je volgens mij niet te pikken. Je hebt gewoon een overeenkomst met ze en die moeten ze naleven. Er kan van alles in de algemene voorwaarden staan, maar zomaar je upload omlaag gooien mogen ze niet. Ik zou eens kijken op sites van consumentenprogramma's wat ze er daar over zeggen.

Sinds de snelheidsverhogingen heb ik nogal last van haperingen, vaak duurt het een minuut of twee voordat ie verbinding maakt met de gewenste website. Dat is bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij zijn ze ook verplicht om je de optie te geven om de boel kostenloos te op te zeggen. Hun wijzigen de algemene voorwaarden, dat ze jou 2 optie's geven waarmee je allebei het schip in gaat wil niet zeggen dat je dat maar hoeft te slikken. Gewoon opzeggen en bij een fatsoenlijke provider gaan.....

Hoe vaak lees je niet dat er 1000'en mensen hun contract bij vodafone o.i.d. opzeggen omdat ze een of ander wazig tarief wijzigen. Je kan dat gewoon als reden aangrijpen om je contract op te zeggen...... :)

[ Voor 27% gewijzigd door stylezzz op 29-02-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59
Nadat ik geupgrade was naar 2mbit werkte dat eventjes goed (haalde meer dan 200 kb/s), maar na een paar dagen moest ik moeite doen om 75 kb/s te halen :( Nu is dat nog steeds zo. Mijn provider is HCCnet. Mijn modem (oude speedtouch home isdn) geeft wel aan dat de ingestelde snelheid 2048/320 is. Ligt dit nou aan mijn provider of is de centrale misschien overbelast ofzo (of ligt het gewoon aan mijzelf?). Ik snap er werkelijk niets van...

Anoniem: 80442

Ze hebben mij sindskort ook upgrades doorgevoerd, maar nu geeft mn router pagina aan (10.0.0.138) 5664down/992up. Ik dacht dat de snelheid die daar stond altijd je theoretische snelheid is ?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 16:50

Pimmuz

Roar

Anoniem: 80442 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:22:
Ze hebben mij sindskort ook upgrades doorgevoerd, maar nu geeft mn router pagina aan (10.0.0.138) 5664down/992up. Ik dacht dat de snelheid die daar stond altijd je theoretische snelheid is ?
Je modem traint dan op die snelheden probeer hem eens te resetten.

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
Hmm, ben benieuwd hoe freeler zich uit deze nieuwsbrief gaat lullen, indien ze een prijsverhoging gaan doorvoeren door de upgrade..

Afbeeldingslocatie: http://www.markheideman.freeler.nl/freeler.JPG

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Hoi, Ik heb een ISDN speedtouch 510 en dit is de snelheid die ik haal,

De Telefoonkast van de wijk staat naast m`n huis en vanaf daar is het denk ik 2km.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
[adsl]=>info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  10

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                8                6
Attenuation  [dB]     :               20               10
OutputPower  [dBm]    :               17               12

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            16000             6784
  Upstream            :             2339              992

Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :         1213998865         514735152
    Upstream          :         1098292157         465675808
  Current Connection
    Downstream        :          3287449          1393878
    Upstream          :           923769           391678
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :               34
      Received HEC    :               17

Na een system => reboot zijn dit de waardes. voor de upgrade was dit wel stabiel, straks nog eens rebooten :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
=>adsl
[adsl]=>info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  1

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                6                6
Attenuation  [dB]     :               20               10
OutputPower  [dBm]    :               17               12

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            17132             7264
  Upstream            :             2339              992

Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :              397              168
    Upstream          :              322              136
  Current Connection
    Downstream        :              903              382
    Upstream          :              322              136
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :                1
      Received HEC    :                0

[ Voor 33% gewijzigd door raymonvdm op 17-02-2005 19:47 ]

Anoniem: 58690

Heeft iemand ook een flinke drop in zijn SNR margin?
Ik ben van 20.6 naar 10.6 tot 7.4 gegaan, lijkt me niet goed.

Hier mijn E-tech gegevens:

Downstream Upstream SNR Margin 9.3 10.0 dB
Line Attenuation 21.1 13.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 8000 896 kbps
Latency FAST

• harmageddon
  • Laatst online: 15:23
Ik heb sinds de upgrade dat ik een maximale internet uptime haal van 5uur, daarna disconnect me router(alcatal 510), en heb ik 1minuut later gewoon weer internet.
Voor de upgrade haalde ie zo een uptime van 50 dagen (meestal niet langer omdat dan er ff een stop doorsloeg omdat er iemand wou flipperen... oud huis enzo).
Hebben meer mensen hier last van?

Aap!

Anoniem: 129338

Hmm bij mij werken de links niet die verwijzen naar de planet pagina waar een downloadlimiet voor advanced zou staan van 80 Gigabyte. Zou planet de pagina's verwijderd hebben?? Heb net ff met de helpdeks van Planet gebeld en ook daar was niks bekend over harde limieten..

• harmageddon
  • Laatst online: 15:23
Anoniem: 129338 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:06:
Hmm bij mij werken de links niet die verwijzen naar de planet pagina waar een downloadlimiet voor advanced zou staan van 80 Gigabyte. Zou planet de pagina's verwijderd hebben?? Heb net ff met de helpdeks van Planet gebeld en ook daar was niks bekend over harde limieten..
Ik heb nu al iets van 2~3 jaar het advanced abbo van planet, en nog NOOIT gehoord over een datalimiet, Wel een FUP. Maar ja zoals je weet zijn daar ook geen harde getallen voor....
Nou leech ik ook niet echt veel per maand (gemiddeld 50~60gb)

edit: Is wel soort van offtopic trouwens he...

[ Voor 5% gewijzigd door harmageddon op 17-02-2005 21:08 ]

Aap!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Anoniem: 58690 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:55:
Heeft iemand ook een flinke drop in zijn SNR margin?
Ik ben van 20.6 naar 10.6 tot 7.4 gegaan, lijkt me niet goed.

Hier mijn E-tech gegevens:

Downstream Upstream SNR Margin 9.3 10.0 dB
Line Attenuation 21.1 13.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 8000 896 kbps
Latency FAST
Een SNR van > 6dB is prima. Schommelen is vaak net zo handig als dat gebeurd.

Is vast gezakt van 20dB naar 10dB met snelheids verhoging. Niet zo gek natuurlijk nu je veel meer DSL signaal nodig hebt (of hebt gekregen zegmaar). Zou je de lijn nu op 256/256 laten configureren heb je misschien wel 40dB SNR.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 134215

Ik heb nog geen brief gezien hoor :/
En ben al ruim een week ge-upgraded van 4 naar 8 mbit

Hmm dat was een post van vorig jaar :/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 134215 op 18-02-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Volgens adslcentrale.nl is mijn dorp al geupgrade maar ik merk er niks van. Heb mijn modem al gereset (wat niet hoeft) maar toch voor de zekerheid. Moet die site maar met een korreltje zout nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134215

Anoniem: 2479 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:28:
Volgens adslcentrale.nl is mijn dorp al geupgrade maar ik merk er niks van. Heb mijn modem al gereset (wat niet hoeft) maar toch voor de zekerheid. Moet die site maar met een korreltje zout nemen?
Quotje van Adslcentrale.nl:
"Dit systeem is afhankelijk van het correct invullen door de gebruikers...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Heerlijk, een 3200 kbps lijn.. Theoretische snelheid is 400 kb/s, dus ik had verwacht dat ik wel zo'n 360 ~ 370 kb/s zou kunnen halen in de praktijk, maar ik heb dus max zo'n 333 kb/s download (goed genoeg getest).. Modem gereset, geen verschil (toen was mn upload plots wel 10 kb/s hoger, van 70 naar 80).

Iemand enig idee hoe dit kan en of hier wat aan gedaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

Lightah

Strikes Again

wdekreij schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:55:
Heerlijk, een 3200 kbps lijn.. Theoretische snelheid is 400 kb/s, dus ik had verwacht dat ik wel zo'n 360 ~ 370 kb/s zou kunnen halen in de praktijk, maar ik heb dus max zo'n 333 kb/s download (goed genoeg getest).. Modem gereset, geen verschil (toen was mn upload plots wel 10 kb/s hoger, van 70 naar 80).

Iemand enig idee hoe dit kan en of hier wat aan gedaan kan worden?
Die snelheid klopt gewoon.
Ik heb hetzelfde abbonment: ongeveer 339 bij 77 kb/s

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20-05 10:02
Dit is een oud topic.

Even ter herinnering: Een hogere maximale snelheid betekend NIET dat je die ook daadwerkelijk haalt. Je modem 'traint' op de hoogste snelheid die mogelijk is voor die afstand / kwaliteit kabel. Valt niets aan te doen verder :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.