KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Met toestemming van Intoxicated open ik een nieuw topic over dit onderwerp.

Dit topic is al 2 keer eerder gesloten omdat mensen hier berichtjes plaatsten met speedtest resultaten of meldingen dat ze al wel of nog niet sneller geworden zijn.

DOE DAT DUS NIET

Tevens is dit topic NIET bedoeld als support-topic voor de hieronder genoemde site, alleen discussie over de snelheidsupgrade zelf hoort hier thuis.

We hebben hiervoor een speciale website gemaakt: http://www.adslcentrale.nl daarop kun je aangeven of je al sneller bent, ook kun je daar een kaart van nederland zien, waarop grafisch weergegeven is welke centrales al geupgrade zijn.

Wat mag hier wel dan?
Nou alle andere relevante zaken zoals: Problemen die er ontstaan zijn tijdens of na de upgrade, snelheden die niet kloppen etc etc.

Overigens de snelheid in KB's is de snelheid in Mbits gedeelt door 9.6! Dus 2048Kbit zal in speedtest zo'n 213 KB/s op moeten leveren. Die 9.6 komt door protocol overhead. dus 8 bits voor de data en gemiddeld 1.6 bit aan overhead om die data naar de juiste plaats te vervoeren.

Links naar de twee eerdere topics:
KPN ADSL Uploadsnelheidsverhoging
Opnieuw verhoging download kpn adsl!

klein faqje:
- Modem hoef je niet te resetten.
-tbd

[ Voor 20% gewijzigd door intoxicated op 14-01-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Een erg duidelijke topicstart lijkt mij en ik hoop dat dit inderdaad niet weer zo'n opsomtopic wordt van wie al wel en wie nog niet een verhoging hebben gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 14-01-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23237

Anoniem: 57381 schreef op 14 januari 2004 @ 09:09:
Dit topic is al 2 keer eerder gesloten omdat mensen hier berichtjes plaatsten met speedtest resultaten of meldingen dat ze al wel of nog niet sneller geworden zijn

DOE DAT DUS NIET
Doe dat idd maar in de HK, daar is er zelfs al een speciaal topic voor: [rml][ ADSL] Ben jij al geupgrade?[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aub ook niet mijn mailadres op http://www.adslcentrale.nl misbruiken voor meldingen dat je per ongeluk een verkeerde centrale hebt ingevuld. Ik had gisteren 150 van dat soort mailtjes. Je kunt dat op de site zelf weer corrigeren door een nieuwe status op te geven. (ja, er was een klein bugje waardoor dat even niet ging, die is gistermiddag verholpen).

Om grapjassen tegen te gaan, geld dat we naar meerdere ingevoerde gegevens kijken om de status te bepalen. Het is dus ook zeker belangrijk dat je invult dat je nog op de oude snelheid zit! (ja we kijken ook naar het tijdstip van invoer, wees niet bang dat je altijd op 'oude snelheid' blijft).

En mocht je niet meer op de site kunnen omdat je automatisch wordt doorgestuurd naar http://www.watbenjedan.nl, dan kunnen we dat niet voor je oplossen. Had je maar niet zo moeten klooien.

Voor die het niet weten: adslcentrale.nl is een site door tweakers voor tweakers. Wordt gemaakt door: Ondergetekende, Bram, Bouwe, Jeroen & Houz.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 14-01-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16
Als ik kijk naar http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html en daarna naar het kaartje op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje dan zijn er wel al heel veel centrale's met de nieuwe snelheid.

Vraag me af of dit wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Het lijstje op de KPN-site heeft niks met de snelheidsverhogingen te maken. KPN zal nooit een lijst publiceren met snelheidsverhogingen. Deze lijst is voor capaciteitsuitbreiding.
Hieronder vindt u de meest recente update van de geplande onderbrekingen als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen per woonplaats/omgeving voor de maand januari 2004. De planning voor februari / maart 2004 is op dit moment nog niet bekend. Dit betreft dus niet de generieke dienstonderbreking met betrekking tot de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Bij de vorige upgrade hadden jullie een mooie teller draaien waarop we konden zien hoeveel van het totale aantal centrales geupgrade was. Ik kan hem deze keer echter niet meer op de site terug vinden. Hebben jullie deze feature bewust achterwege gelaten, kan ik niet meer kijken of gewoon vergeten?

Verder hebben jullie het weer netjes voor elkaar hoor! Ik heb veel bewondering voor mensen die in hun vrijetijd een handig en bruikbaar initiatief opzetten.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
djlinsen schreef op 14 januari 2004 @ 10:12:
Verder hebben jullie het weer netjes voor elkaar hoor! Ik heb veel bewondering voor mensen die in hun vrijetijd een handig en bruikbaar initiatief opzetten.
Mee eens! Goed werk jongens! Nu maar hopen dat er inderdaad geen idioten vervelend gaan doen.

Wat me nu opvalt: er zijn zoals al gezegd is erg veel centrales al geupgrade als ik die site moet geloven. Sterker nog: mijn eigen centrale zou al geupgrade zijn terwijl ik hier nog altijd met de oude snelheid zit. Ik dus proberen te fixen door "Oude snelheid" aan te geven, dit WERKT helaas NIET. Beetje jammer, zeker omdat er op de welkom-pagina een bugfix gemeld wordt over precies dat probleem. Misschien dat er nog wat gedaan wordt.

Nu wat meer ontopic: Ik vraag me af of er veel mensen zijn die door de snelheidsverhoging willen gaan downgraden. Ikzelf heb zelf wel een klein beetje de neiging om van (xs4all) basic naar lite te gaan, maar ja, ik wil ook wel weer van die 200K down genieten >:). Zijn er meer mensen die hierover denken? En wat als er nou straks nog een keer een verhoging komt (dat kan eigenlijk niet uitblijven, al duurt dat misschien wel een jaar of 1,5)? Gaan mensen dan WEL massaal downgraden (las ergens dat het wel meevalt met het aantal downgraders)? Ik zal er zeker goed over nadenken, wat jullie?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

Pimmuz

Roar

Ik heb zelf ook xs4all basic en zit er niet aan te denken om te downgraden...

die 2048 staat me wel en de ruimere FUP zoals Xs4all het noemt!

Maarja internet word nog altijd betaald door mijn moeder dus maybe dat mensen die het zelf betalen zoiets hebben van uhuh voor 15euro minder verder gaan met wat je NU eigenlijk nog hebt! (mits je nog niet ben verhoogd naar 2mbit)

Overzicht geplande onderbrekingen per woonplaats

Hieronder vindt u de meest recente update van de geplande onderbrekingen als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen per woonplaats/omgeving voor de maand januari 2004. De planning voor februari / maart 2004 is op dit moment nog niet bekend. Dit betreft dus niet de generieke dienstonderbreking met betrekking tot de snelheidsverhoging.

Gewoon kwestie van lezen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen die terug willen van XS4All basic naar Lite hebben een eigen topic.

Voor het terugschakelen van een centrale zijn meer schakelingen (van verschillende IP-adressen) nodig. Het loont dus wel om te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 49530 schreef op 14 januari 2004 @ 11:06:
Mensen die terug willen van XS4All basic naar Lite hebben een eigen topic.
Hmm, idd, had ik ff niet gezien.. sorry! Maar het ging me niet alleen om xs4all, maar om alle ADSL-ers. Ik zei er alleen maar ff bij dat ik xs4all heb, voor hetzelfde geldt dat ik Planet of Zonnet of nog iets anders had gehad. Ben toch wel benieuwd wat anderen denken hierover.
Anoniem: 49530 schreef op 14 januari 2004 @ 11:06:
Voor het terugschakelen van een centrale zijn meer schakelingen (van verschillende IP-adressen) nodig. Het loont dus wel om te corrigeren.
OW! Er zit een check op! Dat had ik niet in de gaten, slim! B)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Volgens KPN ben ik de 30ste an de beurt, de vraag is ook of ik ook echt die 200kb's ga halen, waarschijnlijk zal het wel ergens weer bij de 180- blijven steken.

* Anoniem: 13610 wacht gespannen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610 schreef op 14 januari 2004 @ 14:00:
Volgens KPN ben ik de 30ste an de beurt, de vraag is ook of ik ook echt die 200kb's ga halen, waarschijnlijk zal het wel ergens weer bij de 180- blijven steken.

Lees dit topic nog even rustig door, je kunt nu niet als excuus geven dat het topic zo groot is.

Het lijstje van de KPN heeft niks met de snelheidsverhoging te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 13610 schreef op 14 januari 2004 @ 14:00:

KPN heeft geen planning voor de upgrade!

En planet heeft met haar mailtje ook een flater geslagen: http://webwereld.nl/nieuws/17449.phtml

leuk dat ze linken naar www.adslcentrale.nl

edit: dubbelpost, maar mijne heeft link naar webwereld artikel met uitleg.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 14-01-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Tot hoelaat worden de centrales nog geupgrade ? Tot 6 uur of ook nog later ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Anoniem: 49530 schreef op 14 januari 2004 @ 14:06:
[...]

Lees dit topic nog even rustig door, je kunt nu niet als excuus geven dat het topic zo groot is.

Het lijstje van de KPN heeft niks met de snelheidsverhoging te maken
http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html

Wat is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is een heel mooi rookscherm. Ik neem aan dat je 'snelheidsverhoging' met de tabel met werkzaamheden combineert? Bij die tabel staat echter heel duidelijk:

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 14-01-2004 16:11 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Laatst online: 12:11

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Anoniem: 93167 schreef op 14 januari 2004 @ 15:18:
Tot hoelaat worden de centrales nog geupgrade ? Tot 6 uur of ook nog later ?
Wat denk je zelf, tot hoelaat werk jij of werken je ouders? Dat er nog wijzigingen optreden in de monitor na werktijd komt omdat er dan pas mensen zijn die gaan internetten. Maar ik denk als je nu nog niet bent upgegrade dat je voor vandaag pech hebt. Tenminste als ik monteur was bij kpn zou ik nu of al naar huis gaan of mijn spullen aan het opruimen zijn.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Overigens de snelheid in KB's is de snelheid in Mbits gedeelt door 9.6! Dus 2048Mbit zal in speedtest zo'n 213 KB/s op moeten leveren.
8)7
* T.T. snapt die berekening niet, houdt je rekening met upstream (dus is het een vuistregel)?

Met 2048Mbit bedoel je toch zeker 2.048 Mbps? 2Gbps is echt SNEL hoor (zo'n 256MegaByte per seconde) :)

[ Voor 12% gewijzigd door T.T. op 14-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:51
T.T. schreef op 14 januari 2004 @ 17:26:
[...]

8)7
* T.T. snapt die berekening niet, houdt je rekening met upstream (dus is het een vuistregel)?

Met 2048Mbit bedoel je toch zeker 2.048 Mbps? 2Gbps is echt SNEL hoor (zo'n 256MegaByte per seconde) :)
Het is de 'M' van 'Milli' B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
C4l1m3r0 schreef op 14 januari 2004 @ 17:55:
[...]

Het is de 'M' van 'Milli' B) :P
Volgens het SI stelsel is wordt milli toch echt afgekort tot m. We schrijven toch ook geen Mm voor millimeter? M is mega, dus 106

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 14-01-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel weer goeie actie van de kpn om ons meer bandbreedte te geven.
Hopenlijk gaan ze de prijs niet over een paar maand fors verhogen.!

Het kan wel evt. interesant zijn om te downgraden ivm de kosten, maar hoe gaat het zo met de fairuser p.
Het lijkt me zo dat b.v. p2p gebruikers nu nog (veel) meer netwerk gebruiken van kpn.

Huh , ik zie op die mooie kaart van nl ineens dat ze in staphorst ook internet hebben ??
Wat moeten die kerkratten daar nu mee.
Die hebben immers al eeuwen elke vorm van evolutie tegengehouden.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-06 20:24

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Misschien een beetje off-topic, maar dit snap ik niet helemaal:
Overigens de snelheid in KB's is de snelheid in Mbits gedeelt door 9.6! Dus 2048Mbit zal in speedtest zo'n 213 KB/s op moeten leveren.
Ik dacht altijd dat 1byte=8bit, dus dat je door 8 moest delen. Waar komt die 9,6 vandaan?

Edit: volgens mij moet je ook de snelheid in kilobits delen door 9,6 om de snelheid in kiloBytes te krijgen (2048Mbit-lijntje moet wel hot zijn... 8))

[ Voor 22% gewijzigd door tijn.online op 14-01-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

hoi,

ik heb nu 5 maanden adsl basic op dit adres (heb het laten verhuizen).
en nu heb ik een brief gekregen over de update met de volgende tekst
ik heb een georgrafische beperking ¿¿¿ terwijl de centrale maandag geupdate is
ik heb nog steeds de oude snelheid .

wie heeft er ook zo`n brief gehad in de poscode regio 3077 .

groetjes
Hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82162

die snelheidsverhoging van het 'fast' abbonement, dat is toch nogsteeds de helft van een bbned/babyxl verbinding?

hoe kan kpn dan ooit concurrerent zijn tegen bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ADSL Connected by KPN is op (veel?) meer plaatsen beschikbaar als ADSL via bbned, daarnaast is KPN denk ik bij de meeste mensen toch het bekendst. :P

Anoniem: 57478 schreef op 14 januari 2004 @ 18:15:
hoi,

ik heb nu 5 maanden adsl basic op dit adres (heb het laten verhuizen).
en nu heb ik een brief gekregen over de update met de volgende tekst
ik heb een georgrafische beperking ¿¿¿ terwijl de centrale maandag geupdate is
ik heb nog steeds de oude snelheid .

wie heeft er ook zo`n brief gehad in de poscode regio 3077 .

groetjes
Hexx
Betaal je dan nog steeds hetzelfde bedrag? Als ik jou was zou ik dan downgraden naar ADSL Lite.

Een geografische beperking betekent overigens dat het (volgens KPN) technisch gezien niet mogelijk is om de snelheid te verhogen, omdat je te ver van de centrale vandaan woont.

[ Voor 75% gewijzigd door Joni op 14-01-2004 18:29 . Reden: reply op hexx added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:51
sdomburg schreef op 14 januari 2004 @ 17:59:
[...]

Volgens het SI stelsel is wordt milli toch echt afgekort tot m. We schrijven toch ook geen Mm voor millimeter? M is mega, dus 106
No shit Sherlock :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 18:35
Ik heb een brief thuis gehad dat ze de snelheid bij niet kunnen garanderen :r
Omdat de afstand te groot zou wezen (dit verhaaltje hingen ze ook al op toen ik adsl wilde hebben en het hier niet beschikbaar was vanwege de afstand).
Maar de volhouder wint :) mijn pa zit in die business en heeft de kabel laten nameten. Was ruim maar dan ook ruim binnen de gestelde waarde. 2 dagen later kwam me adsl pakket.
Maar is de maximale afstand nu ook verlaagd i.v.m de verhoging? Ik download nog steeds het zelfde en aan die brief heb ik ook niks ja tussen 14 januari en 1 feb das wel errrug ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

Blazer schreef op 14 januari 2004 @ 18:23:
ADSL Connected by KPN is op (veel?) meer plaatsen beschikbaar als ADSL via bbned, daarnaast is KPN denk ik bij de meeste mensen toch het bekendst. :P

[...]

Betaal je dan nog steeds hetzelfde bedrag? Als ik jou was zou ik dan downgraden naar ADSL Lite.

Een geografische beperking betekent overigens dat het (volgens KPN) technisch gezien niet mogelijk is om de snelheid te verhogen, omdat je te ver van de centrale vandaan woont.
Dat is het rare er van ik zit op 1579 meter van de centrale

greetz
hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
tijn.online schreef op 14 januari 2004 @ 18:14:
Misschien een beetje off-topic, maar dit snap ik niet helemaal:

[...]

Ik dacht altijd dat 1byte=8bit, dus dat je door 8 moest delen. Waar komt die 9,6 vandaan?

Edit: volgens mij moet je ook de snelheid in kilobits delen door 9,6 om de snelheid in kiloBytes te krijgen (2048Mbit-lijntje moet wel hot zijn... 8))
Overhead, vraag me niet de technische detials...

BTW, Hasse: kijk hier eens:
http://webwereld.nl/nieuws/17449.phtml

Planet Internet geeft haar zeer foute email toe, maar overweegt geen link naar www.adslcentrale.nl te plaatsen :(
Zou dat dan toch door onze mailtjes komen dat ze het toch rectificeren? ;) :P

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 14-01-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Bemmel stond al geupgrade, klopt niet mijn modem staat nog steeds op de oude snelheid: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 640 / 2048

Is aangepast.

Ik zie trouwens veel mensen via speedtest testen ofze al geupgrade zijn, dit is niet de beste test. Beter is via de telnet/web interface van je modem te controleren. Hier in kan je zien op wat voor een snelheid je moden is gesyncd.

voorbeeld voor THOMSON SpeedTouch 510 via telnet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
birdofprey:~# telnet 10.0.0.138
Trying 10.0.0.138...
Connected to 10.0.0.138.
Escape character is '^]'.
Username :
Password :
------------------------------------------------------------------------
*
* SpeedTouch 510
* ------------------------------------------------------------------------

=>adsl info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  1

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :               29               11
Attenuation  [dB]     :                1                0
OutputPower  [dBm]    :                7                4

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             4830             2048
  Upstream            :             1509              640

In dit geval is dus nog de oude snelheid te zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door eth0 op 14-01-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:37

Magure

Bla....

Dom vraagje misschien....

maar mijn adsl modem/router is continu online, pakt hij automatisch die nieuwe snelheid op?? Of moet ik hem resetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

Magure schreef op 14 januari 2004 @ 20:47:
Dom vraagje misschien....

maar mijn adsl modem/router is continu online, pakt hij automatisch die nieuwe snelheid op?? Of moet ik hem resetten??
die van mij pakte het automatisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn ADSL is verhoogd (van 1024 -> 2048), maar ik heb het idee dat het browsen juist trager is geworden ... :? ... Speedtest geeft aan dat ik net onder de te behalen snelheid zit (198KByte/s). Iemand anders ook last van dit probleem? (Ik heb overigens Tiscali ; tot gisteren ging het browsen gewoon goed.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60963

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze de centrales ook nog moeten upgraden. Denk ik iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
pven schreef op 14 januari 2004 @ 20:55:
Mijn ADSL is verhoogd (van 1024 -> 2048), maar ik heb het idee dat het browsen juist trager is geworden ... :? ... Speedtest geeft aan dat ik net onder de te behalen snelheid zit (198KByte/s). Iemand anders ook last van dit probleem? (Ik heb overigens Tiscali ; tot gisteren ging het browsen gewoon goed.)
Latency erg hoog mss? DNS servers traag? Als je naar IP surft, gaat 't dan wel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 28380 schreef op 14 januari 2004 @ 20:50:
[...]

die van mij pakte het automatisch _/-\o_
Hij pakt 'm toch altijd automatisch? Je bent wel 'n aantal seconden/minuten je verbinding kwijt maar zodra je weer pakketjes binnenkrijgt gaat het automatisch met de verhoogde snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Heb ik hier ook, vervelend, lijkt alleen maar trager te worden ipv sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:27

vanke014

Format C: Y/Y ?

StephanL schreef op 14 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Heb ik hier ook, vervelend, lijkt alleen maar trager te worden ipv sneller.
/Offtopic

Ik heb ook mijn upgrade nog niet mogen ontvangen, wel kan ik je vertellen dat de snelheid hier slechter is geworden. Ik denk dat het wel zal veranderen, maar leuk is het niet.

Op het ogenblik last van hoge pingtijden en packetloss, oh ja....graag hier geen discussie over in deze draad.

/Offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf ook Tiscali en het is al een paar dagen ontzettend traag, net alsof iedereen zijn downloads tot na de upgrade heeft uitgesteld.

Over www.adslcentrale.nl:
Er zijn nog weer een aantal centrales toegevoegd die wel ADSL hebben maar die nog niet in de lijst stonden (De gegevens die van KPN komen kloppen dus blijkbaar niet altijd).
Verder is er een bug gehaald uit het algoritme dat selecteerd of een centrale wel of niet geupgrade is aan de hand van alle invoer. Mocht iemand het verkeerd ingevoerd hebben, dan kunnen 2 verschillende bezoekers het weer corrigeren. Inmiddels zitten we over de 13.000 bezoekers alleen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddeVries
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12-2023
Sorry hoor, maar die www.adslcentrale.nl heb je dus niets aan. Vanmiddag (op m'n werk) lekker gemaakt dat m'n centrale aangepast is. Kom ik thuis, staat hij er dus niet tussen. Niet echt betrouwbaar, iedereen kan maar wat invullen, en dat wordt dus ook gedaan!
Overigens: ik woon op 2.5km van de centrale, dus waarschijnlijk geen 2048 voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

bij de laatste snelheidsverhoging was het hier nodig de modem overnieuw op te starten omdat ik anders internet niet opkwam
ik ben benieuwd of ik de snelheid kan verdubbelen
zit nu met 2048 op een download van ca 216 constant hangt een beetje van de server af waar ik het vandaan haal natuurlijk maar bij lange na niet slecht natuurlijk

maar weet iemand of de garantie van kpn net zo ver strekt als bij BBnet?

die garanderen met hun 8mb verbinding een snelheid tussen de 2 en 8mb download kpn zegt gewoon de download word 4096 maar is dit ook een gegarandeerde snelheid? daar ben ik wel benieuwd naar want dan kan ik mijn huidige verwachte snelheid ahw verdubbelen qua berekening en dat is dan ca 432kb downstream :9

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
13505 bezoekers op 1 dag, wow!

Ik ben even de draad kwijt, dit topic had net nog 4 pagina's en nu 2....??? Apollo weer brak soms?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 15-01-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Anoniem: 57381 schreef op 15 januari 2004 @ 00:34:
Ik ben even de draad kwijt, dit topic had net nog 4 pagina's en nu 2....??? Apollo weer brak soms?
Misschien je aantal berichten per pagina aangepast? :P

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een modje heeft opgeschoont, en volgens mij ook de tekst van je openingspost aangepast.
EddeVries schreef op 14 januari 2004 @ 23:40:
Sorry hoor, maar die www.adslcentrale.nl heb je dus niets aan. Vanmiddag (op m'n werk) lekker gemaakt dat m'n centrale aangepast is. Kom ik thuis, staat hij er dus niet tussen. Niet echt betrouwbaar, iedereen kan maar wat invullen, en dat wordt dus ook gedaan!
Overigens: ik woon op 2.5km van de centrale, dus waarschijnlijk geen 2048 voor mij :(
De informatie op de site is vanaf gistermiddag betrouwbaarder dan ooit want alle bugs zijn eruit, helaas viel jij er net buiten.
Volgens mij is jouw afstand nog geen beperking voor 2048

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 15-01-2004 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 23-06 14:54
Misschien is het mogelijk een soort van "voortgangs" balk te maken op de frontpage van http://www.adslcentrale.nl/

Bv. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/mapi/html/progress.gif
64% (240 van de 395 centrales) Upgraded

[ Voor 9% gewijzigd door Schrijver op 15-01-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:16

Pubbert

random gestoord

EddeVries schreef op 14 januari 2004 @ 23:40:
Ik woon op 4KM van de centrale, en ik kan volgens de postcode check alleen maar Basic en lager, dus 2,5KM lijkt me zat.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

BTW,

niet aleen snelheid is veranderd; ze hebben ook de voorwaarden weer eens *stilzwijgend* gewijzigd.

Hadden we tot vorige maand geen Datalimiet, nu is die er wel.
Mooiste is nog dat Planet bij abonnementsvormen daar niet over rept maar de net zo populaire als vage term "Fair-Use" policy hanteert, maar als je even doorzoekt blijkt dat "fair use" gewoon een harde datalimiet te hebben. 20GB voor comfort, 80GB voor advanced. Sinds gisteren heb ik 30 GB gedowned. Op dieet dus?!

Ik snap er ook niets van, want bij de concurrent krijg je geen datalimiet onder je neus geschoven. Nou ja, ik snap het wel (filosofie KPN = Planet = zakken vullen; klant moet zijn mond houden en kan toch nergens heen)maar ik ben het er niet mee eens.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Ik zie nu wat er aan de hand is. Er zijn een hoop posts verwijderd.

Dit is geen support topic voor http://www.adslcentrale.nl

Net als speedtest resultaten, NIET doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 57381 schreef op 15 januari 2004 @ 09:55:
[...]

Ik zie nu wat er aan de hand is. Er zijn een hoop posts verwijderd.

Dit is geen support topic voor http://www.adslcentrale.nl

Net als speedtest resultaten, NIET doen dus.
Ik dacxht het JUIST een support topic voor adslcentrale.nl was en dat juist de speedtest resultaten uit den boze waren in dit topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
JeroenM_tbs schreef op 15 januari 2004 @ 11:57:
[...]

Ik dacxht het JUIST een support topic voor adslcentrale.nl was en dat juist de speedtest resultaten uit den boze waren in dit topic? :?
Ja dat dacht ik ook..... :?

Misschien dat intoxicated hier zelf eens op wil reageren want ik me kan me toch behoorlijk storen aan het feit dat er al 2x een topic gesloten is zonder duidelijke redenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

In elk topic over de snelheidsverhogingen staat duidelijk in de openingsposts dat er alleen discussie over de snelheidsverhoging thuishoort. Als mensen het nodig vinden om opsommingen te posten, support over MySQL-errors op een site te vragen, etc. etc. dan hoort dat dus niet in zo'n topic. Als zo'n topic toch die kant op gaat worden er replies getrashed of gaat zo'n topic dicht als er niks meer aan te redden is.

En als je een beetje zo'n thread doorleest zie je die 'duidelijke redenen' ook gewoon staan.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ehm, dit dit is dan dus blijkbaar wel degelijk een beetje ene support topic voor www.adslcentrale.nl, maar blijkbaar mag je er dus gene technische storingen van die site in opnoemen zoals ik dat begrijp...
Anyways, bij wie kan ik dan straks mijn vreugde uiten als ik ge-upgrade ben? :P Ik heb nl. ook geen toegang tot HK... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

ijzer7 schreef op 15 januari 2004 @ 09:22:
BTW,

niet aleen snelheid is veranderd; ze hebben ook de voorwaarden weer eens *stilzwijgend* gewijzigd.

Hadden we tot vorige maand geen Datalimiet, nu is die er wel.
Mooiste is nog dat Planet bij abonnementsvormen daar niet over rept maar de net zo populaire als vage term "Fair-Use" policy hanteert, maar als je even doorzoekt blijkt dat "fair use" gewoon een harde datalimiet te hebben. 20GB voor comfort, 80GB voor advanced. Sinds gisteren heb ik 30 GB gedowned. Op dieet dus?!
Waaat? als dit een gevolg van de snelheids verhoging is mag het van mij wel weer omlaag.
Wat is je bron etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Brons schreef op 15 januari 2004 @ 15:20:
[...]

Waaat? als dit een gevolg van de snelheids verhoging is mag het van mij wel weer omlaag.
Wat is je bron etc?
Dit is de bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=725272/sc=50d118
En ik weet niet waar het geneuezel vandaan komt dat elke provider dit doet, want de bron van het (overigens al verwijderd bericht uit dit topic) was voorgenoemde URL en dat betreft alleen Planet.
• Voor het ADSL Economy abonnement geldt een datalimiet van 2 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor het ADSL Standard abonnement geldt een datalimiet van 10 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.

[ Voor 44% gewijzigd door Joen op 15-01-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hhmm lijkt het nu zo of hebben er maandag de meeste upgrades plaats gevonden ? Het lijkt wel of het nu een beetje stil ligt.... Als je het aantal groene vakjes telt in vergelijking met gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 18:08
Kan inmiddels ergens all zien wat de nieuwe snelheiden van KPN in zijn echt waard zijn :?
Ik zit namelijk op Chello Plus aangesloten en mijzelf afvraagt of het zin heeft om over te stappen op KPN aangezien de prijzen zijn hetzelfde :)
Speedtest vind ik onbetrouwbaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door SlowikPL op 15-01-2004 19:00 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97555

Zit er qua snelheidsverhoging ook nog verschil tussen providers. Maw, kan het zijn dat Het Net eerder verhoogd is dan Tiscali. Volgens mij niet maar wil het even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97555 schreef op 15 januari 2004 @ 19:15:
Zit er qua snelheidsverhoging ook nog verschil tussen providers. Maw, kan het zijn dat Het Net eerder verhoogd is dan Tiscali. Volgens mij niet maar wil het even zeker weten :)
Zo ver ik weet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

tsja hij zegt dat mijn centrale is geupdate maarja merk er nog niks van. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 19:06
Ik zou zeggen: Corrigeer het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
SlowikPL schreef op 15 januari 2004 @ 18:59:
Kan inmiddels ergens all zien wat de nieuwe snelheiden van KPN in zijn echt waard zijn :?
Ik zit namelijk op Chello Plus aangesloten en mijzelf afvraagt of het zin heeft om over te stappen op KPN aangezien de prijzen zijn hetzelfde :)
Speedtest vind ik onbetrouwbaar :)
Zo'n dicussie had ik ook al gevoerd met een kameraad van me die @Home in Haren (prov. Groningen) heeft.
Dan krijg je het eeuwige "gebekvecht" wat beter is: ADSL of Kabel
Zeer algemeen gezien zie ik het zo:
KabelADSL
Geen downloadlimietDownladlimiet of FUP (voor standaardgebruikers ruim voldoende)
IP-adres wisselt soms vaakSemi-vast IP-adres (wisselt echt zelden)
Kwaliteit verbinding afhankelijk van gebruik in de buurtEigen oprit tot aan de telefooncentrale, geen last vangebruikers in de buurt
1 providerKeuze uit vele providers en soms zelfs uit meerdere ADSL-netwerken
Vaker storingen in netwerk en/of op servers*Zeer goed onderhouden netwerk (KPN) en maar enkele providers die echt heel vaak storingen hebben
Wachten lang met snelheidsverhogingen wanner concurrenten gaan verhogenKPN verhoogt snelheid regelmatig zonder extra kosten

* = dit berust op verhalen die ik her en der hoor en lees

Natuurlijk haal ik wat meer de negatieve kanten van Kabel en de postieve kanten van ADSL naar voren en zijn er genoeg punten omgekeerd te noemen.
Maar bovenstaand zijn mijn overwegingen geweest om voor ADSL ipv Kabel te gaan. Beiden werden in mijn dorp ongeveer tegelijk aangelegd, dus ik kon zelf kiezen, met uitzondering van dat laatste, want daar kwam ik van zelf achter. :P

Echter wil je adviseren om discussies over Kabel vs. ADSL in een ander topic te starten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 15-01-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
<half on topic maar wel leuk(!?!)>
Ik heb nu een peter r de vriesje, niet helemaal 100% on topic maar wel relevant omdat het ook bij de vorige upgrade besproken werd.

Lezen jullie even mee, we gaan een klein stukje terug in de tijd.
KPN ADSL snelheidsverhoging
Op deze pagina gaat het grotendeels over 1 persoon die expres foute gegevens in de database heeft ingevoerd. Een paar slimme tweakers hadden in no-time zijn ICQ en homepage gevonden. Het bleek een man van 40 jaar te zijn, werkzaam in de verzorging en wel getrouwd hoewel zijn ICQ profiel aangaf dat ie single was.

We waren zojuist even aan het kijken of er op www.adslcentrale.nl entries van het zelfde IP adres komen als toen. Ik ging dus op zoek naar het vorige topic en surfde weer naar zijn ICQ profiel (http://people.icq.com/whi...html?to=%25U&Uin=12909764). Hij is nu een meisje van 15 met als homepage een porno site. Hoe kan een man van 40 veranderen in een meisje van 15?

Overigens was er 1 iemand met 28 entries, dat zien we volledig automatisch en met 1 druk op de knop hebben we zijn complete invoer ongedaan gemaakt en wordt hij vanaf nu geredirect naar www.watbenjedan.nl

</ half on topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:31

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ze hebben mij vandaag ge-upgrade (Beverwijk-Noord), maar de verbinding is zwaar k*t geworden. Als je naar mijn downloadgrafiek kijkt, zie dat hij telkens van 0Kb naar 200Kb springt. Dus ik heb geen constante snelheid. Ik heb ADSL Basic van Xs4all

Zijn d'r misschien meer die hier last van hebben?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

MrScratch schreef op 15 januari 2004 @ 22:54:
Ze hebben mij vandaag ge-upgrade (Beverwijk-Noord), maar de verbinding is zwaar k*t geworden. Als je naar mijn downloadgrafiek kijkt, zie dat hij telkens van 0Kb naar 200Kb springt. Dus ik heb geen constante snelheid. Ik heb ADSL Basic van Xs4all

Yep me2 maar dan in zoetermeer zit nou zelf onder de snelheid van voor de upgrade. Misschien een probleem met de wijk centrale?

Edit: Heb trouwens ook een xs4all basic abbo.

[ Voor 5% gewijzigd door bakkiepleur op 15-01-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Hmm... hier in Gouda was het al snel voor elkaar maar ik ben bang dat ik steeds problemen heb met het binnenhalen van mail, en dat over het algemeen het laden van pagina's een stuk trager is geworden... Op speedtest is mijn downloadsnelheid wel vet OK. Vaag... Heb trouwens XS4all basic.
bakkiepleur schreef op 15 januari 2004 @ 23:02:
[...]

Yep me2 maar dan in zoetermeer zit nou zelf onder de snelheid van voor de upgrade. Misschien een probleem met de wijk centrale?

Edit: Heb trouwens ook een xs4all basic abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 29-06 20:24

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Binnenhalen van mail hoeft niet per sé door de snelheidsverhoging te komen, XS4All schrijft op haar helpdesk-pagina's ook dat ze wat problemen hebben (gehad?) met de mailservers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MrScratch schreef op 15 januari 2004 @ 22:54:

Hee, nu is het wel ok. Modempie even een resetje gegeven. Kennelijk zat er iets dwars op de lijn. Alles ok nu, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik vind het goed, dan wordt het ook duidelijker dat het dit geen opsomtopic moet worden van mensen die geupgrade zijn en hun speedtest resultaten willen posten.

edit:
Inmiddels titlechange aangevraagd middels topicreport

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 15-01-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfixje "KPN ADSL Snelheidsverhoging" -> "KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
intoxicated schreef op 15 januari 2004 @ 23:34:
Titelfixje "KPN ADSL Snelheidsverhoging" -> "KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie"
Dank u _/-\o_
Ik vind het zelfs ene betere titel dan die we zelf bedacht hadden... :P

Om de discussie verder aan te zwengelen:
Ik lees in diverse nieuwe topics dat men problemen hebben met een constante snelheid halen op hun ADSL lijn na de upgrades. Even zo vaak lees ik dat men na de upgrade meer corrupte bestanden download terwijl ze slechts een week er voor nog wel gewoon deden.
Dit is 1 zo'n topic:
Downloads corrupt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 22:22
Na De upgrade van kpn wisselt nu mijn snelheid tussen de 100 ~ 224 kb/s..
Nu heb ik in huis 15 meter kabel tussen de splitter & Modem zitten, Zal het uit maken als ik de modem dichterbij de i.s.a zet ? Dat ik mischien stabiel 224.1kb/s kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
In principe zal je een betere verbinding moeten hebben als de kabel tussen de splitter en modem korter is.
Ik geloof dat er bij mij 10 metere platte telefoonkabel tussen zit (kan ook best 15 zijn, maar volgens mij toch 10) en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb overigens nog geen upgrade gehad en weet dus nog niet of ik ook problemen zal krijgen.

Overigens dat i.s.a... Volgens mij bedoelde je ISRA punt..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Hhhmm paar post terug melde ik nog dat me downloadsnelheid onstabiel was.

Maar na het uploaden van nieuwe software naar me modem is dit voorbij.

Check even http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st510R40.html als je net als mij een modem hebt gekregen voor 1-12-2003.

Bakkiepleur is gelukkig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Is dat een beetje eenvoudig te installeren en stuitte je ook nog tegen problemen aan?
* Joen is een beetje huiverig om zomaar firmware te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

JeroenM_tbs schreef op 16 januari 2004 @ 00:16:
Is dat een beetje eenvoudig te installeren en stuitte je ook nog tegen problemen aan?
* bakkiepleur is een beetje huiverig om zomaar firmware te updaten
Eenvoudig ja lijkt op de procedure die je moet volgen als je je modem net krijgt.

Handleiding wel eerst even uit printen en de software die nodig is downloaden.(dat was ik dus bijna vergeten)

En dan stap voor stap volgen

Maar check eerst of jou modem van voor die aangeven datum is!

[ Voor 8% gewijzigd door bakkiepleur op 16-01-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe zit dat met getwaekte modems dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:40
Sinds enige dagen heb ik last van corrupte files bij het downloaden. Zip bestanden, updates, jpg's in IE6, avi's.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

ISP: Planet
Abbo: ADSL Comfort
Modem: Alcatel Speed Touch ADSL

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upgrade kpn ook op zaterdagen ? !!!
sorry kan nie meer w8ten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben zo juist gebeld door onze hosting provider (http://www.pcextreme.nl) dat hij een brief had van KPN die er niet bepaald om loog. Ik weet niet wat er precies in stond maar het was kennelijk uiterst bedreigend.

KPN vond dat onze site (www.adslcentrale.nl) te veel op de site van KPN leek en we mochten hun logo ook niet gebruiken. Jammer, want we wilde KPN juist een warm hart onder de riem steken. Dat logo was een banner die linkte naar KPN. En we wilde voorkomen dat mensen met een andere provider ook hun snelheid zouden invullen (vorige keer is dat vaak gebeurt).

Omdat we onze hosting provider hiervan niet de dupe wilde laten worden hebben we de site aangepast. Hij is nou blauw in plaats van groen. Iemand problemen met blauw? UPC blauw, philips blauw? Laat het ons weten dan komt het wel goed.

Overigens hebben we de site weken geleden al aan KPN laten zien! Nooit reactie gehad. Ook hebben we gemeld dat we 35.000+ bezoekers verwachtte. We wilden KPN graag als sponsor..... We hebben onze goede bedoelingen getoont, dat ze dan met veel geweld onze provider overdonderen vindt ik te gek voor woorden. Waar is de waarden en normen discussie gebleven? Als ze ons vriendelijk gebeld hadden was het ook goed gekomen hoor.

Veel plezier nog met de nu blauwe website.

@modjes: Ik hoop dat u geen problemen heeft met deze post.

edit: mij is niet verteld dat ik hier niets over mocht zeggen, dus ik denk niets fout te doen met deze post. Mocht hij straks ineens weg zijn, dan ben ik gebeld door KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 16-01-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, het is zwaar offtopic, maar kpn wil inderdaad niet graag dat "hun" groen op andere websites zonder toestemming gebruikt wordt en "zwijgen is toestemmen" geldt hier denk ik niet :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft weer Webwereld gehaald.

http://www.webwereld.nl/nieuws/17485.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Anoniem: 57381 schreef op 16 januari 2004 @ 15:36:
Ik ben zo juist gebeld door onze hosting provider (http://www.pcextreme.nl) dat hij een brief had van KPN die er niet bepaald om loog. Ik weet niet wat er precies in stond maar het was kennelijk uiterst bedreigend.
Inderdaad, vrij flauw. Ik kan me op zich voorstellen dat ze niet willen dat kpn-logo's gebruikt gaan worden, maar dat kan inderdaad ook op een normale manier worden gevraagd. Dat ze bovendien die site al te zien hebben gekregen en er niet op gereageerd hebben, toont maar weer aan wat voor logge organisatie het daar is.

offtopic:
Het is "iemand een warm hart toe dragen" of "een hart onder de riem steken"

Dit gebruik je een beetje door elkaar in je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
bakkiepleur schreef op 16 januari 2004 @ 00:25:
[...]

Eenvoudig ja lijkt op de procedure die je moet volgen als je je modem net krijgt.

Handleiding wel eerst even uit printen en de software die nodig is downloaden.(dat was ik dus bijna vergeten)

En dan stap voor stap volgen

Maar check eerst of jou modem van voor die aangeven datum is!
Jah, ik heb ADSL opgeleverd gekregen in begin augustus van vorig jaar, dus mn modem zal ook wel van voor 1 december zijn he ;)
Nouja, mn modem werkt nu ook fijn en hij doet et tenminste... Ik denk dat ik het eerst zo laat.
* Joen blijft huiverig voor firmware-updates :P
KPN vond dat onze site (www.adslcentrale.nl) te veel op de site van KPN leek en we mochten hun logo ook niet gebruiken. Jammer, want we wilde KPN juist een warm hart onder de riem steken. Dat logo was een banner die linkte naar KPN. En we wilde voorkomen dat mensen met een andere provider ook hun snelheid zouden invullen (vorige keer is dat vaak gebeurt).
Kom op zeg, erg kinderachtig allemaal. Dat logo.. OK Op alle afbeeldingen die je maakt voor websites verkrijg je automatisch copyright en dat mag een ander niet zonder toestemming gebruiken, alhoewle dat regeltje vaak overtreden wordt.
Maar de kleur van een website???? :?
Dan zouden ze de website die ik voor een popfestival (www.beatpop.nl) heb gemaakt ook haast moeten verbieden omdat ie groen is. Belachelijk! Kleuren op een webpagina is gewoon HTML-code. En op HTML-code valt nu eenmaal geen copyright te verkrijgen, daar dit een algemene standaard is. dus de kleur #huppeldepup kan niet copyrighted zijn. ;)
Omdat we onze hosting provider hiervan niet de dupe wilde laten worden hebben we de site aangepast. Hij is nou blauw in plaats van groen. Iemand problemen met blauw? UPC blauw, philips blauw? Laat het ons weten dan komt het wel goed.
Als dat het gepuber van KPN oplost kan ik me daar goed in vinden. :)
Overigens hebben we de site weken geleden al aan KPN laten zien! Nooit reactie gehad. Ook hebben we gemeld dat we 35.000+ bezoekers verwachtte. We wilden KPN graag als sponsor..... We hebben onze goede bedoelingen getoont, dat ze dan met veel geweld onze provider overdonderen vindt ik te gek voor woorden. Waar is de waarden en normen discussie gebleven? Als ze ons vriendelijk gebeld hadden was het ook goed gekomen hoor.
Kijk, dat bedoel ik. Ze hadden al wéken geleden dat commentaar kunnen geven. Kinderachtig steeltje pubers van KPN...
Veel plezier nog met de nu blauwe website.
Natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

JeroenM_tbs schreef op 16 januari 2004 @ 17:37:
dat regeltje vaak overtreden wordt.
Maar de kleur van een website???? :?
Dan zouden ze de website die ik voor een popfestival (www.beatpop.nl) heb gemaakt ook haast moeten verbieden omdat ie groen is. Belachelijk! Kleuren op een webpagina is gewoon HTML-code. En op HTML-code valt nu eenmaal geen copyright te verkrijgen, daar dit een algemene standaard is. dus de kleur #huppeldepup kan niet copyrighted zijn. ;)
Wrong, ten eerste is de website waarnaar jij verwijst uit een totaal andere markt én is het geen kpn-groen, wat wél beschermd is in de bedrijfstakken waar kpn werkzaam is!

KPN groen wordt juist vaak als voorbeeld aangehaald als "kijk maar, het is wel zo". Zie: [google=kpn groen beschermd]

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 16-01-2004 17:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Laatst online: 14:26

bennierex

Pilot_Z

JvS schreef op 16 januari 2004 @ 17:40:
[...]
Wrong, ten eerste is de website waarnaar jij verwijst uit een totaal andere markt én is het geen kpn-groen, wat wél beschermd is in de bedrijfstakken waar kpn werkzaam is!

KPN groen wordt juist vaak als voorbeeld aangehaald als "kijk maar, het is wel zo". Zie: [google=kpn groen beschermd]
Dat kunnen ze toch nooit hard maken? Als ik zorg dat de kleur blauw mijn "eigendom" wordt, zou ik dus iedereen die iets publiekelijk laat zien met de kleur blauw kunnen aanklagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:25
zou het kunnen dat ik door de upgrade naar 2048kbps sites als hotmail en yahoomail niet kan openen? en zo ja wat zou ik er dan aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
bennierex schreef op 16 januari 2004 @ 18:06:
[...]

Dat kunnen ze toch nooit hard maken? Als ik zorg dat de kleur blauw mijn "eigendom" wordt, zou ik dus iedereen die iets publiekelijk laat zien met de kleur blauw kunnen aanklagen :?
Inderdaad, ik vind dat ook ronduit belachelijk, maar het zij zo blijkbaar.
Zo zit blijkbaar het merkenrecht en zo in elkaar. Moeilijk iets tegen in te brengen...
Ik houd me denk ik verder ook maar stil hier over :X Het is niet eens 100% mijn website namelijk, ik ben alleen maar 5e man, een soort hulpje van de makers van adslcentrale.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
nachtnet schreef op 16 januari 2004 @ 18:30:
zou het kunnen dat ik door de upgrade naar 2048kbps sites als hotmail en yahoomail niet kan openen? en zo ja wat zou ik er dan aan kunnen doen?
Ik denk dat dat niet door de upgrade kan komen. Heeft iig niets met snelheid an sichte maken.
Kijk eens of je de sites wel kan pingen en daarop dus antwoord krijgt.
Allicht heeft je provider problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben gebeld door de smurfen, ze claimen de kleur blauw......

Wel weer veel bezoekers.

Weet iemand of die update, die boven aan deze pagina genoemd werd, ook werkt voor getweakte modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voor zover ik heb begrepen alleen voor de SpeedTouch 510 serie, niet de SpeedTouch home.
Het gaat dus om de SpeedTouch 510's die tot 1 december 2003 werden geleverd bij ADSL.

Edit:
Voor alle duidelijkheid, het gaat dus niet om deze (welke vaak getweaked werd):
Afbeeldingslocatie: http://www.webblernet.nl/images-website/home.gif
Maar deze (zowel enkel als 4 poorts ingebouwde switch):
Afbeeldingslocatie: http://www.webblernet.nl/images-website/st510.gif

[ Voor 45% gewijzigd door Joen op 17-01-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 19:16

AvK

Ready Set Go

Anoniem: 57381 schreef op 16 januari 2004 @ 23:51:
ik ben gebeld door de smurfen, ze claimen de kleur blauw......

Wel weer veel bezoekers.

Weet iemand of die update, die boven aan deze pagina genoemd werd, ook werkt voor getweakte modems?
Offtopic: Toen ik de 1e keer op www.adslcentrale.nl keek dacht ik inderdaad dat dit een KPN afgeleide site was.
Verbaasd me dus ook niks dat KPN niet wil dat ze hierbij betrokken wordt.
Met name door het gebruik van hun logo had je kunnen verwachten dat er een reaktie zou kunnen komen. Het KPN-groene van de site maakt dat bezoekers in verwarring kunnen worden gebracht. Dat is nou net wat KPN niet wil.
Ondanks jullie beste bedoelingen en dat jullie je uiterste best hebben gedaan om KPN in te lichten, gaat 'wie zwijgt stemt toe' hier inderdaad niet op.
Ik denk dat dit een mooi 'leermoment' is. KPN heeft alleen maar aangegeven waar de grens ligt.
Flauwe smurfen grappen doen afbreuk aan de verder professionele site. :)
Voor de rest een en al lof voor jullie initiatief. Ik kijk elke dag even hoe het er mee staat.

On topic: Zijn er mensen met getweakte modems die nu ook corrupte bestanden binnen krijgen? En is er een firmware versie die dat mogelijk oplost?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb een probleem, ik ben sinds drie dagen meen ik geupgrade met ADSL Fast van Xs4all (2048 > 4096). Volgends de hierboven genoemde vuistregel (4096:9.6=426) zou ik vanaf nu 462kb/s per seconde moeten halen. Echter is het zo dat ik zo rond de 330kb/s haal de hele tijd?

Nu heb ik eens even mij modem/router zitten bestuderen (Thompson 510i) en kwam ik tot de ontdekking dat hij dit aangaf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
:adsl info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  3

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                6               10
Attenuation  [dB]     :               12                6
OutputPower  [dBm]    :               13                3

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             8000             3392
  Upstream            :             1509              640

Zoals je kan zien geeft hij als downstream in kbit/s 3392kbit/s aan ipv 4096kbit/s??? Na een upgrade naar de nieuwste firmware van de router en een reset was er nog steeds niet veranderd? Meer mensen met dit probleem en is het op te lossen of heeft KPN gewoon een fout gemaakt.

Ik woon overigens in Beusichem en de afstand tot de centrale is c.a. 700 meter hemelsbreed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ibbelz op 18-01-2004 01:24 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
kijk even op deze site (http://www.speedguide.net) en zoek op tcp/ip analyzer.
het kan zijn dat je windows settings niet goed staan ingesteld waardoor die 330kb het maximum is wat je kan downloaden...

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
MMAN schreef op 17 januari 2004 @ 14:42:
kijk even op deze site (http://www.speedguide.net) en zoek op tcp/ip analyzer.
het kan zijn dat je windows settings niet goed staan ingesteld waardoor die 330kb het maximum is wat je kan downloaden...

M.
Een aardige suggestie alleen het feit dat mijn router al aangeeft dat hij max die 3392kbit/s heeft zegt me dat het niet aan settings binnen windows ligt. Trouwens alle vijf de pc's hier in huis hebben dr last van (2x WinXP, 2x Wink2k en 1x Win98), die zouden toch niet allemaal de verkeerde settings hebben... :?

Maargoed ik zelf denk eigenlijk dat het aan de splitter ligt. :?
Ik heb gehoord dat de splitter die ik heb, de YCL CPF1021G (specs) maximaal maar 3200kbit/s aankan. Iemand die hier meer van weet?

Wat ik sowieso van de week even ga proberen is de splitter er tussen uit te halen en hem direct aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ibbelz op 17-01-2004 15:01 . Reden: Heb helemaal geen alcatel splitter ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Wat ik mij eigenlijk afvraag: wat zijn de handelingen die verricht moeten worden om een bepaalde centrale te upgraden?

+ moet er een monteur fysiek aanwezig zijn bij de centrale
+ moet elke lijn/aansluiting afzonderlijk worden veranderd
+ moet er hardware worden toegevoegd/gewijzigd
+ hoelang duren deze handelingen in totaal
+ etc.

een reactie van iemand die hierbij direct betrokken is zou wel leuk zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ben wat betreft die vraag van mmedia ook niet zo'n supertechneut, maar wat ik heb begrepen is het volgende:
- monteur komt in centrale
- daar staan een aantal DSLAN (of zo iets, vernter het maar... :P) (zijn als je het mij vraagt een soort routers/switches)
- Voor elke DSLAN moet de specificatie van een type abbo worden bijgewerkt (1024/320 -> 2048/320, 2048/640 -> 4096/640, enzovoorts)
- Als dit bijgewerkt is doet ie de deur van de telefooncentrale weer achter zich op slot :+ en gaat ie naar de volgende centrale om die bij te werken. ;)

Zoals ik verder heb begrepen heeft BBNed ietsjes beter voor elkaar, die zouden het naar verluit op afstand kunnen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
JeroenM_tbs schreef op 17 januari 2004 @ 15:17:
Ik ben wat betreft die vraag van mmedia ook niet zo'n supertechneut, maar wat ik heb begrepen is het volgende:
- monteur komt in centrale
- daar staan een aantal DSLAN (of zo iets, vernter het maar... :P) (zijn als je het mij vraagt een soort routers/switches)
- Voor elke DSLAN moet de specificatie van een type abbo worden bijgewerkt (1024/320 -> 2048/320, 2048/640 -> 4096/640, enzovoorts)
- Als dit bijgewerkt is doet ie de deur van de telefooncentrale weer achter zich op slot :+ en gaat ie naar de volgende centrale om die bij te werken. ;)

Zoals ik verder heb begrepen heeft BBNed ietsjes beter voor elkaar, die zouden het naar verluit op afstand kunnen doen. :)
Het is DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer). :+

Stukje uitleg over DSLAM:
DSLAM

In de nummercentrales komen alle binnenkomende ADSL-aansluitingen binnnen op een ADSL-modembank met splitters en dan in een DSLAM gemultiplexed: Digital Subscriber Line Access Multiplexer waar ze per lijnkaartmodule van 12-64 lijnen gemonteerd zitten. Een DSLAM is een chassis met ADSL-modems die alle signalen aggregeert in een ATM-uplink. KPN noemt hun DSLAMS ook wel ASAMs, naar het type dat ze voornamelijk gebruiken: Alcatel 7300 ASAM (Advanced Services Access Manager).

Meerdere aansluitingen delen een modemkaart die via een DSLAM de gebruiker het ATM-netwerk gaat. KPN hanteert voor MxStream een overboeking van meer dan 25:1 per WAN-interface hanteert. Andere ADSL-leveranciers gebruiken gemiddeld 1:25. In de DSLAM komen de data binnen van daaruit gaan ze naar een CIsco 6400, een ATM-switch met NRP die ze na verdere bewerking weer doorstuurt naar servers in het netwerk of het Internet op. Tussen de DSLAM en 6400 wordt het verkeer met PPPoA vervoerd. Een kleine afstand slechts: ze staan naast elkaar en de kabels worden in een "glasla" aan elkaar gekoppeld

In de DSLAM wordt via het AWS-netwerkbeheersysteem alles wat met de configuratie te maken heeft vastgesteld in modemprofielen. Zo ook de snelheid. Als men bij de access provider nieuwe diensten wil aanbieden hoeft men alleen het softwareprofiel te wijzigen om bijv. een hogere snelheid te krijgen
Bron: http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html

Wat ik uit dit stuk kan opmaken is volgens mij dus dat er geen monteur bij de centrale aanwezig hoeft te zijn om de snelheid te upgraden (als dat AWS-netwerkbeheersysteem iig remote beheert kwan worden). Gewoon een kwestie van het wijzigen van de modemprofielen.

[ Voor 60% gewijzigd door Ibbelz op 17-01-2004 15:48 . Reden: Uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nouja, als je de duur van de upgrades mag geloven dan zal dat bij KPN dus wel niet remote kunnen worden beheerd ;) :+

Enne, ik zat al te twijfelen tussen DSLAM en DSLAN ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
Gisteravond kwam ik erachter dat bij comfort abonnement van planet internet versneld was zoals ze aangekondigd hadden.
Echter, nu heb ik via speedtest ff gechecked en daar geeft hij maar 133kb/s aan ipv de 210kb/s die ik zou moeten hebben.

Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.