KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Vaak wordt het in fases ingevoerd, dus even (een weekje) later checken kan al veel schelen.
Daarnaast ligt het aan een hoop factoren of je de maximum snelheid wel haalt (internet is groot ;): De traagste schakel bepaald de maximum snelheid. Dus lokaal naar/van je provider heb je een hogere snelheid als bij een ftp in weetikveelwaar. Dat is normaal). Je zou je systeem kunnen optimaliseren met TCP Optimizer van de Speedtest site :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-01-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Het rare is nu.. als ik vanaf de planet servers wat leech (van mijn eigen webspace) gaat hij wel op volle snelheid, echter bij speedtest.nl geeft hij maar 130kb/s aan.
Ook op 100mbit.nl ftp's is de snelheid nogsteeds tussen de 120kb/s en de 130kb/s.
Op die ftp's zaten op het moment dat ik het probeerde niemand.

edit// Speedoptimizer had ook geen nut:(

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan53xx op 18-01-2004 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102506

niks mis met je verbinding.

dat leechen gaat goed dus

speedtest gaat wat brak de laatste tijd
dat is natuurlijk omdat half nederland daar z'n snelheid gaat trekken en die speedtest heeft natuurlijk ook maar een beperkt upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Dat zou het kunnen zijn idd, maar hoe kan het dan dat ik niet meer dan max 130kb/s haal op die 100mbit.nl ftpservers?
Die zouden gewoon volle snelheid moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ibbelz schreef op 17 januari 2004 @ 12:16:
? Meer mensen met dit probleem en is het op te lossen of heeft KPN gewoon een fout gemaakt.

Ik woon overigens in Beusichem en de afstand tot de centrale is c.a. 700 meter hemelsbreed.
Nee, ik denk niet dat de kpn een fout heeft gemaakt, al is het niet uit te sluiten dat ze de dslam op 3300kbps hebben gezet, onwaarschijnlijk is het wel. De hemelsbrede afstand zegt overigens niets over de echte afstand en de kwaliteit van de bekabeling (zelfs bij nieuwbouw kan dat matig uitvallen). kpn heeft vantevoren aangegeven dat die 4mbit lijnen lang niet overal gegarandeerd kunnen worden bij bestaande aansluitingen, dus jij hebt kans dat je op zo'n aansluiting zit, maar je kan het even melden bij de storingsdienst van je ISP en dan zal je vanzelf horen of er inderdaad een foutje is, of dat je " te ver" van de centrale woont. ALs dat laatste zo is, mag je gratis naar adsl-basic downgraden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 22:24

vozzie

Zo beter?

Weet je zeker dat die de volle snelheid leveren.
Of zijn ze misschien toch gecapt.
En wat er bij speedtest uitkomt hoeft ook niet altijd betrouwbaar te zijn.
Als jij van de Planet server een Demo download van 100 mb, hoe hoog is je snelheid dan.
Ook 200 of nog steeds maar 130.
Als jij van Planet wel met 200 kan downlaoden, dan is er helemaal niks mis met je verbinding.
Als ik drivers download hier en daar dan kom ik bijna niet boven de 150 uit, maar dat ligt niet aan Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb het probleem nog niet eerder gehoord maar sinds de aanpassing van de centrale (niet sinds mijn snelheidsverhoging!) heb ik last van packetloss. Ik zie dit als ik Tactical Ops speel (een ram op F6 laat je incoming en outgoing traffic zien)
Ik hoor van meedere Tactical Ops spelers met een kpn adsl verbinding dat zei dit probleem ook hebben.

Iemand hier ook last van, hetzij in TO of in een andere game?

Ik heb Xs4all adsl basic, met mijn upload of download snelheid zelf is niets mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
JvS schreef op 18 januari 2004 @ 12:11:
[...]

Nee, ik denk niet dat de kpn een fout heeft gemaakt, al is het niet uit te sluiten dat ze de dslam op 3300kbps hebben gezet, onwaarschijnlijk is het wel. De hemelsbrede afstand zegt overigens niets over de echte afstand en de kwaliteit van de bekabeling (zelfs bij nieuwbouw kan dat matig uitvallen). kpn heeft vantevoren aangegeven dat die 4mbit lijnen lang niet overal gegarandeerd kunnen worden bij bestaande aansluitingen, dus jij hebt kans dat je op zo'n aansluiting zit, maar je kan het even melden bij de storingsdienst van je ISP en dan zal je vanzelf horen of er inderdaad een foutje is, of dat je " te ver" van de centrale woont. ALs dat laatste zo is, mag je gratis naar adsl-basic downgraden.
Ik las onderstaand stukje op de xs4all site:
Ik heb van KPN een brief ontvangen dat mijn lijn niet geschikt is voor de hogere snelheden. Wat nu?

KPN bepaalt van elke lijn of de kwaliteit voldoende is om de nieuwe snelheden te behalen. Bij een enkele lijn is dat niet het geval. Als u een brief krijgt over dit onderwerp, dan:

- kunt u besluiten dat de nieuwe maximale snelheid u bevalt
U haalt bijvoorbeeld toch de volledige snelheid of bent tevreden met een iets lagere maximale snelheid. U kunt uw nieuwe snelheid testen door dit 10 MB grote bestand te downloaden vanaf ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin. De meeste browsers drukken de snelheid uit in Kilobytes per seconde. De download snelheid is per abonnementsvorm verschillend:
Start ADSL: min. 20 Kilobyte per seconde en maximaal ongeveer 40 Kilobyte per seconde.
Lite ADSL: min. 50 Kilobyte per seconde en maximaal ongeveer 100 Kilobyte per seconde.
Basic ADSL: min. 100 Kilobyte per seconde en maximaal ongeveer 200 Kilobyte per seconde.
Fast ADSL: min 200 Kilobyte per seconde en maximaal 400 Kilobyte per seconde.

Als u niet de maximale snelheid behaalt, kunt u proberen de snelheid te vergroten door de bekabeling van de telefoonlijn tot aan uw modem te controleren.
toon volledige bericht
Aangezien het vet gedrukte stuk denk ik dat ze gewoon gaan zeggen dat ik ze niks kan maken, Fast ADSL staat dus schijnbaar voor mininmaal 200kb/s en maximaal 400kb/s, en ik haal tenslotte 330kb/s. :? Maargoed ik zal wel even bellen van de week.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 15:26

Len

Leeg

mmedia schreef op 17 januari 2004 @ 15:00:
Wat ik mij eigenlijk afvraag: wat zijn de handelingen die verricht moeten worden om een bepaalde centrale te upgraden?

+ moet er een monteur fysiek aanwezig zijn bij de centrale
Nee, het gaat via het overkoepelende management systeem (de AWS)
+ moet elke lijn/aansluiting afzonderlijk worden veranderd
Dit weet ik niet zeker, maar volgens mij gaat het met een script. Na het draaien van het script zal met wel wat tests/checks doorlopen
+ moet er hardware worden toegevoegd/gewijzigd
Nope, iedere aansluiting op de DSLAM kan 8000/1000 aan (in theory)
+ hoelang duren deze handelingen in totaal
+ etc.

een reactie van iemand die hierbij direct betrokken is zou wel leuk zijn :).

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92021

Vraagje: Welke site kun je gebruiken om een wat groter testbestand te downloaden, waar de snelheid van de server niet de bottleneck is? speedtest.nl is leuk, maar ik vind een testbestand van 1 MB eigenlijk niet erg maatgevend, mij lijkt pak em beet 50 MB meer zeggen over de kwaliteit van de verbinding. Overigens viel mij op dat planet zijn tarieven lichtelijk verlaagd heeft, maar ook een FUP heeft ingevoerd op de snelste abbo's, al ken ik eigenlijk niemand die 80 GB in een maand aan dataverkeer zal hebben, dan moet je volgens mij toch wel vreemd bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[google=50mb.bin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ibbelz schreef op 18 januari 2004 @ 13:41:

Aangezien het vet gedrukte stuk denk ik dat ze gewoon gaan zeggen dat ik ze niks kan maken, Fast ADSL staat dus schijnbaar voor mininmaal 200kb/s en maximaal 400kb/s, en ik haal tenslotte 330kb/s. :? Maargoed ik zal wel even bellen van de week.
Maken kan je ze zowiezo niets, want de lijn die je hebt genomen was een 1mbit lijn (fast zoals het eerst was), maar je mag afaik wel gratis downgraden naar basic, waarna je gewoon weer 2048/320kbps hebt en in principe gewoon 220kbyte/sec moet kunnen halen (als ik een 50mb.bin download met 2 threads, haal ik gewoon 220kbyte/sec iig).

Dat de kwaliteit onder vuur komt te liggen bij zo'n extreme verhoging is niet helemaal onverwachts denk ik, maar ik weet ook dat het niet de bedoeling is. Met een adsl verbinding hoor je gewoon per defenitie de snelheid te halen waarmee de lijn initialiseert (dus als je modem gewoon met 2048kbps verbindt, dan moet je gewoon 200kbvyte/sec halen). Alleen is het niet te garanderen dat dat ook gebeurt, als je lijn nooit als zo'n snelle lijn verkocht is :).

Packetloss en fluctuerende downloadtijden. verbrekende verbindingen etc etc etc zijn allemaal dingen die niet horen te gebeuren en die je gewoon bij je ISP of bij kpn (als je bij een kpn isp, dus hetnet, ddsl, xs4all of planet zit) moet melden, want dat is niet de bedoeling.

Overigens over fluctuerende snelheden enzo, kpn gaf zelf al aan dat sommige centrales in piekuren overbelast zouden kunnen raken, dat heeft dus al aandacht:
Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 18-01-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Levert niet een overvloed aan bruikbare zaken op, maar wel deze:

http://www.hostingworx.net/testspeed/100mb.bin

Hij pakt bij mij 412 KB/s, ben eigenlijk benieuwd of dat het maximum is. Kan iemand dat eens uitproberen, iemand die bijvoorbeeld een 8 Mbit/s verbinding heeft?

Anyway, thanks, usefull!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Hier is er ook eentje om te testen:
www.marcoh.mbit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28138

wat ik niet begrijp is:

in jan 2004 is onze centrale voor ADSL beschikbaar gemaakt. Waarom hebben ze dan de update ook niet gelijk gedaan?

Nu gebeurd het einde van de maand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Zijn er meer mensen die last hebben van een onstabiele verbinding op het moment? Hier is de centrale nog niet geupgrade, maar om de zoveel minuten lijkt het alsof de datastroom tijdelijk wordt geknepen.

Meerdere mensen op onze centrale hebben hier al last van, of is het landelijk?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44064

Anoniem: 92021 schreef op 18 januari 2004 @ 17:28:
[...]

Levert niet een overvloed aan bruikbare zaken op, maar wel deze:

http://www.hostingworx.net/testspeed/100mb.bin

Hij pakt bij mij 412 KB/s, ben eigenlijk benieuwd of dat het maximum is. Kan iemand dat eens uitproberen, iemand die bijvoorbeeld een 8 Mbit/s verbinding heeft?

Anyway, thanks, usefull!!
Ik haal hier max 429 KB/s met een KPN ADSL 4MBit verbinding.
Ik zit achter een Proxy, en haal de snelheid zowel met als zonder DAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga nou niet met z'n allen die snelheid hier lopen posten, want dat is echt nutteloos. Als je het haalt: gefelicteerd, als je het niet haalt: bel je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit momenteel een beetje te proberen, maar hier heb ik een redelijk constante verbinding. Het kan wel zijn dat je in een extreem druk gebied zit, dan krijg je te maken met de overboekingsfactor..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 18 januari 2004 @ 17:49:
Ga nou niet met z'n allen die snelheid hier lopen posten, want dat is echt nutteloos. Als je het haalt: gefelicteerd, als je het niet haalt: bel je provider.
Dat is ook zeker niet de bedoeling, het gaat er eerder om het ultieme snelheidsbeest aan de serverkant te vinden, ik zou het dus nuttiger vinden als iemand met een significant snellere verbinding eens post wat hij nij zo'n test vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Druk gebied lijkt me niet met een centrale van 3.000 aansluitingen waarvan 10-15% ADSL zou hebben.

Het zijn wel met name mensen die Xs4all hebben die problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
DjStefan schreef op 18 januari 2004 @ 08:17:
Gisteravond kwam ik erachter dat bij comfort abonnement van planet internet versneld was zoals ze aangekondigd hadden.
Echter, nu heb ik via speedtest ff gechecked en daar geeft hij maar 133kb/s aan ipv de 210kb/s die ik zou moeten hebben.
Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben?
Ja, ik heb ook adsl comfort van planet (Amsterdam-West) en ik zit ook vast op 1.5mbit download! Ik haal nooit meer dan precies 158KB/s, alleen overdag is het minder: rond 130. Ik hoop dat ze snel die upgrade naar 2mbit uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afstand tot de centrale speelt ook een niet te verontachtzamen rol, als je wat verder van de centrale zit haal je gewoon domweg niet meer dan een bepaald maximum. Het zou mij niet verbazen als daar nog een exponentiëel verband is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 09:25

nIghtorius

Poef!

Ibbelz schreef op 17 januari 2004 @ 14:48:
[...]

Een aardige suggestie alleen het feit dat mijn router al aangeeft dat hij max die 3392kbit/s heeft zegt me dat het niet aan settings binnen windows ligt. Trouwens alle vijf de pc's hier in huis hebben dr last van (2x WinXP, 2x Wink2k en 1x Win98), die zouden toch niet allemaal de verkeerde settings hebben... :?

Maargoed ik zelf denk eigenlijk dat het aan de splitter ligt. :?
Ik heb gehoord dat de splitter die ik heb, de YCL CPF1021G (specs) maximaal maar 3200kbit/s aankan. Iemand die hier meer van weet?

Wat ik sowieso van de week even ga proberen is de splitter er tussen uit te halen en hem direct aan te sluiten.
ik denk dat dit door twee dingen kan komen:

* lengte centrale (lijn is niet helder genoeg om de maximale snelheid eruit te halen)
* storingsbronnen bij kabels ADSL. (het 4 aderige telefoondraadje)
* slechte contacten ADSL snoer.

een ADSL modem werkt met blokken. ik weet niet hoe groot elk blok is (kbits) maar wel dat ze in laag frequentiegebied naar hoog frequentiegebied gaan. en hoe hoger des te meer geëist wordt van de signaalkwaliteit. misschien dat je signaalkwaliteit niet voldoende is om de volledige 4mb/s te halen.

kan wel vertellen dat je splitter makkelijk die 4mbit aan moet kunnen (ken al welke die deze splitter hebben m.c.v. 4mbit/s)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563

Volgens de site van adsl centrale is mijn centrale geupgrade maar er is bij toch echt niks veranderd???

Weet iemand hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ISP zal ook de hogere snelheid nog in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is echt onzin, die site heeft het gewoon niet goed, zoals ook heel duidelijk op de site staat, dat dat kan gebeuren of je hebt een "storing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Of iemand is zo vervelend voor je geweest de status op geupgrade te zetten. LKees dit topic nog es door en de disclamier van adslcentrale.nl ;)
Dan weet je dat deze site niet door KPN wordt onderhouden maar door bezoekers wiens adsl al geupgrade is wiens niet. ;)
En dara hangt dan meteen de betrouwbaarheid vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

snip

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 19-01-2004 08:44 . Reden: policy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

KPN is aardig haast aan het maken, er zijn vandaag 100 centrales met de nieuwe snelheid gemeld (waarschijnlijk zijn het er dus nog meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm hopelijk zijn ze vandaag dan niet uitgeput en komen ze mijn centrale ook 's ff fixen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13897

Ik heb sinds de upgrade het idee dat adsl er vaker uitknikkert... Ik heb hier xs4all basic (utrecht, 3572) en waar eerder de verbinding enorm constant was merk ik nu dat ik iedere dag wel een keer of 2 (of vaker) van internet afgegooid word.

Zijn er meerdere mensen die dit hebben opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 14:53
Mijn verbindings (Fast@xs4all) is nu helemaal naar de knoppe. Mijn download is maximaal 5KB/s terwijl de upload 50KB/s is. :? Klopt dus niet helemaal. Storing is begonnen op 14-1-2004 om 12.44u. Inmiddels alle kabels al vervangen en de splitter en modem ook.

Nu zou er deze ochtend een monteur langskomen, want de lijnmeting was OK. Belt de KPN net, sorry we hebben een verkeerde monteur ingepland. Gelukkig komen ze vanmiddag nog. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 20:32
Waar is het overzichtskaartje van Nederland gebleven op http://www.adslcentrale.nl???

Zo kan ik kijken of er bij mij in de buurt nog wat centrales geupgrade zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
lochtejans schreef op 20 januari 2004 @ 18:47:
Waar is het overzichtskaartje van Nederland gebleven op http://www.adslcentrale.nl???
hier misschien :?
edit:
je moet helaas toch ff doorklikken...

[ Voor 9% gewijzigd door mmedia op 20-01-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dus ook een probleem naar de upgrade. Eerst was mijn snelheid 2048/640.
Sinds gisteren is de centrale geuprade. (Dalen (Dln)). De snelheid die nu door de speedtouch modem wordt aangegeven is 640 up / 2304 down. Het downloaden gaat niet sneller dan 250kb/s.

Ik heb de modem gereset, kabels verwisselt etc. De down-snelheid verandert dan steeds. Ook b.v. 2337.

Ik zit bij Tiscali. Woon zo'n 700M van de centrale. Iemand vlak in de buurt heeft presies hetzelfde abbo. Zelfde ethernet speedtouch modem, ISDN. Maar bij hem is het wel de goede snelheid (4096).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
buysj schreef op 20 januari 2004 @ 19:43:
Ik zit bij Tiscali. Woon zo'n 700M van de centrale. Iemand vlak in de buurt heeft presies hetzelfde abbo. Zelfde ethernet speedtouch modem, ISDN. Maar bij hem is het wel de goede snelheid (4096).
Als iemand vlak bij jou in de buurt geen problemen heeft en dat met hetzelfde abbo (ik neem aan zelfde provider) dan moet je echt contact opnemen met de helpdesk van je provider of met de KPN. Lijkt me dat er "iets" niet goed zit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mmedia schreef op 20 januari 2004 @ 19:46:
[...]

Als iemand vlak bij jou in de buurt geen problemen heeft en dat met hetzelfde abbo (ik neem aan zelfde provider) dan moet je echt contact opnemen met de helpdesk van je provider of met de KPN. Lijkt me dat er "iets" niet goed zit helaas.
Idd zelfde provider. Ik vraag me ook of er mensen zijn die de zelfde situatie hebben gehad en dat b.v. een paar dagen later de snelheid wel goed werd.
Hopelijk is er geen een of ander probleem, dan kan ik net zo goed gaan downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40484

Schitterend mooie site, die adslcentrale.nl. Maar als hier geen snelheidsvermeldingen kunnen komen te staan is dat een beetje jammer. Zie de eindeloze topics over Chello internet bijvoorbeeld over hun pings en download snelheden. Laat ze daar ook iets aan doen, die topic beheerders. Wij zijn in ieder geval blij dat wij zijn overgestapt van Chello naar ADSL (XS4All) hier in Zutphen, ruim een jaar geleden. Chello werkt hier nog steeds niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40484 op 20-01-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Anoniem: 40484 schreef op 20 januari 2004 @ 20:03:
Maar als hier geen snelheidsvermeldingen kunnen komen te staan is dat een beetje jammer. Zie de eindeloze topics over Chello internet bijvoorbeeld over hun pings en download snelheden. Laat ze daar ook iets aan doen, die topic beheerders.
Wil je nu wel of geen snelheidsvermeldingen in de thread :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het is niet zo zeer de vraag of de posters zelf hier het willen, maar of de rest daar zo blij mee is.
De meeste mensen (waar onder ook ik) staan er niet echt om te springen hoe snel andermans ADSL dan wel niet is geworden. Die snelhied wordt toch overal het zelfde.
Wat in dit topic wel mag (zoals ik het begrepen heb) is het posten van je snelheid + enige uitleg als je een idioot lage snelheid ineens hebt gekregen terwijl je snelheid juist omhoog zou moeten gaan.
Ook bij wisselende snelheden of een knipperlichteffect op de ADSL-verbinding (ingelogd, uitgelogd, ingelogd, etc. ...) mag in dit topic wel zodat een ander kan proberen die persoon te helpen.

En @Eduitzutphen:
Ik heb die threads niet gelezen, maar als het klopt wat je zegt geef ik je daar groot gelijk in dan. ;)
Als je tegen de één A zegt, moet je tegen de ander geen B zeggen vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mmedia schreef op 20 januari 2004 @ 19:46:
[...]

Dat "iets" zal dan wel de kwaliteit van de bekabeling zijn, dat je buren het wel halen is geen garantie dat het op jouw adres wel kan. Ik zou dit even doormelden aan de storingsdienst, die kunnen dan bekijken of er inderdaad iets oplosbaars fout gegaan is, of dat de bekabeling die snelheid niet haalt. Het gaat niet alleen om de lengte, maar ook om de kwaliteit van de kabels. Als die het niet kunnen halen, dan kunnen ze het niet halen en mag je gratis naar een "basic" abonnement downgraden als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Sinds 16-1 upgrade opgemerkt, gedroeg zich als een kabel aansluiting, dwz kleine haperingen in de stream en wisselende snelheidsresultaten van 70 tot 200 Kb. Vanaf vandaag 20-1 altijd 200 Kb. Abbo xs4all basic Haarlem-west.
PS. ik installeer +/- 10 breedband verbindingen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PS. ik installeer +/- 10 breedband verbindingen per maand.
knap! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Erg zinvol zo'n cynische reactie. Ik wil alleen aangeven dat ik ervaring heb met diverse soorten breedbandverbindingen om mijn vergelijking in de eerste zin te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
ik heb hier iets supervaags waarvan ik nu niet weet of het betrekking heeft op de upgrade. ongeveer 3 uur geleden ging m'n verbinding down. hij kwam weer up op oude snelheid. alleen leek het surfen op alle sites ineens een stuk sneller. vanuit welke pc dan ook in m'n netwerk.

toen ik net een ping testje wilde doen kwam ik erachter dat ik geen enkel ip adres kan pingen. ook niet van de dns servers. terwijl ik wel kan internetten. ook vanuit de modem zelf (zyxel 650-r13) kan ik niet pingen ??. het lijkt wel of mijn provider (euronet) de terugkomende pakketjes blokkeert :? echt superwazig dit.

Hij resolved wel adressen overigens, maar pakketjes die ik verzend krijg ik dus niet terug. intern pingen gaat (uiteraard) wel goed.

I'M PUZZLED :?

[ Voor 21% gewijzigd door KaMiKaZe op 21-01-2004 04:17 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Anoniem: 40484 schreef op 20 januari 2004 @ 20:03:
Schitterend mooie site, die adslcentrale.nl. Maar als hier geen snelheidsvermeldingen kunnen komen te staan is dat een beetje jammer. Zie de eindeloze topics over Chello internet bijvoorbeeld over hun pings en download snelheden. Laat ze daar ook iets aan doen, die topic beheerders. Wij zijn in ieder geval blij dat wij zijn overgestapt van Chello naar ADSL (XS4All) hier in Zutphen, ruim een jaar geleden. Chello werkt hier nog steeds niet goed.
Belangrijk verschil is dat bij Chello het zeer bijzonder is als het eens werkt (technisch, maar ook administratievelijk) dus in die thread is het van belang. Hier hebben we afgesproken om alleen over problemen tgv de upgrade te praten. ADSL werkt namenlijk gewoon perfect, is per definitie beter dan kabel. Dus je moet geen rotte appels met peren gaan vergelijken. Het werd zo'n puinhoop! Kijk nog even naar de allereerste thread hierover, dan zul je zien dat het echt een grote puinhoop werd toen de thread dicht ging. Linkje staat in de eerste post van deze thread.

Oh ja, dit is geen chello-adsl discussie topic. Gaarne deze discussie niet inzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 21-01-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Dinsdag is mijn advanced abbo geupgrade van 2Mb naar 4 Mb maar het downloaden van binaries gaat nu langzamer dan voor de upgrade. Speedtest geeft +/- 395 Kb/s aan en met binaries had ik voor de upgrade een continue snelheid van +/- 212 Kb/s en nu fluctueert het tussen 130 Kb/s - 180 Kb/s.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

buysj schreef op 20 januari 2004 @ 19:43:
Ik heb dus ook een probleem naar de upgrade. Eerst was mijn snelheid 2048/640.
Sinds gisteren is de centrale geuprade. (Dalen (Dln)). De snelheid die nu door de speedtouch modem wordt aangegeven is 640 up / 2304 down. Het downloaden gaat niet sneller dan 250kb/s.

Ik heb de modem gereset, kabels verwisselt etc. De down-snelheid verandert dan steeds. Ook b.v. 2337.

Heb hier in Sevenum precies hetzelfde!

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 5433 2304
Upstream : 1509 640

Na een reset:

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 5584 2368
Upstream : 1509 640

Zit op 800 meter afstand, terwijl iemand op 4 km 2 mbit haalt... :(

[ Voor 10% gewijzigd door slaay op 21-01-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel dan je ISP of kpn op... Kan je gratis weer naar basic, dit is een bekend "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Volgens Xs4all is het niet normaal, en moet een storing melden bij KPN. Want waarom iemand op 3 km afstand wel 4 mbit haalt en iemand op 800 meter niet, is niet bepaald logisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mwoah in Sevenum kan 't allemaal :D.

Maar gewoon ff bellen, 't zou idd niet voor mogen komen onder normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
Sinds vandaag is me snelheid nog maar 1.5MBit en sinds de laatste paar dagen valt af en toe de verbinding ook weg zodat ik opnieuw moet opstarten.

Hij heeft BTW al perfect op 2MBit gelopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Veel mensen zitten hun ipv4 verbinding te testen bij speedtest enzo, wat ook leuk is. Zeker voor de mensen bij xs4all die een ipv6 verbinding hebben.

Is om je ipv6 verbinding te testen en kijken wat je daar mee kunt halen op http://ipv6.klingon.nl

ps niet is natuurlijk geen uitnodiging om je snelheden te posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

slaay schreef op 21 januari 2004 @ 15:57:
Volgens Xs4all is het niet normaal, en moet een storing melden bij KPN. Want waarom iemand op 3 km afstand wel 4 mbit haalt en iemand op 800 meter niet, is niet bepaald logisch te noemen.
Blijkt zelfs dat mensen dichterbij de centrale op nog geen 400 meter nog geen 2 mbit halen maar 1770 kbit...

Blijkt dat er een reset aan de dslam gegeven moet worden of stukje hardware vervangen moet worden.

[ Voor 42% gewijzigd door slaay op 21-01-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Ze zeggen toch ook dat ze werkzaamheden aan de centrales moeten doen? Misschien hiervoor wel :P, ik heb hier nergens last van, maar dat zal wel omdat er volgens mij maar weinig op mijn centrale zitten die echt adsl hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee niet daarvoor, een adsl lijn kan in zijn eentje altijd de maximale verbindingssnelheid halen. Of die snelheid ook netto gehaald kan worden heft wel weer met de capaciteit te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 12:05

Jammie

Da's pas lekker!

Hier in postcodegebied 5582 sinds vandaag nu 215 K! Als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:41
Ik haal sinds vandaag opeens maar ~90kBps ipv ~220 :( Kan dat te maken hebben met een stroomstoringkje van ee nfractie van een seconde die ik vanmiddag bemerkte? ik heb alle apparatuur gecontroleerd en nog weer een paar keer gereset, maar dat helpt niets...

Of hebben meer mensen in/rond Amersfoort Centrum dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik ging gisteren uit mn werk achter mn pc zitten... maak connectie en wach gespannen af...:

JA HOOR! upgrade is er door!

2mbit _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Zosas schreef op 22 januari 2004 @ 09:25:
Ik ging gisteren uit mn werk achter mn pc zitten... maak connectie en wach gespannen af...:

JA HOOR! upgrade is er door!

2mbit _/-\o_
Dit soort posts horen hier dus NIET thuis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Hier in 6598 is de verhoging er sinds gisterenmiddag door, en mijn downloadsnelheid bij Planet is zeer constant: 219 kB/sec.
Het omschakelen duurde ongeveer 15 minuten, waarna alles weer meteen vloeiend ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Zosas & butrosgali:
Gefeliciteerd.
Echter is het niet de bedoeling dat je je vreugde in dit topic komt melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

JeroenM_tbs schreef op 22 januari 2004 @ 11:21:
@Zosas & butrosgali:
Gefeliciteerd.
Echter is het niet de bedoeling dat je je vreugde in dit topic komt melden ;)
Dan kun je dit topic net zo goed sluiten: Want wat valt er voor de rest eigenlijk over te vertellen?

Ik zou tegen sommigen willen zeggen: Niet zo krampachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals je ziet zijn er zat discussies met betrekking tot de problemen, dus hou die discussie over het melden van verhogingen hier weg SVP. Als jij het nut van dit topic dan niet snapt, moet je er gewoon niet posten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 30386 schreef op 22 januari 2004 @ 12:07:
[...]

Dan kun je dit topic net zo goed sluiten: Want wat valt er voor de rest eigenlijk over te vertellen?

Ik zou tegen sommigen willen zeggen: Niet zo krampachtig!
Als je kijkt naar de titel... Dan staat er:
GoT - KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *
Voor je problemen, en een discussie...
En dus niet:
GoT - KPN ADSL Upgrade - Patstopic

:/
offtopic:
Had je trouwens geweten, als je de startpost door had gelezen...

Maar wat ik me afvraag... Ik las net, dat iemand met 15 min. de upgrade had... Maar als het een software-matige wijziging is, moet dat toch veel sneller kunnen? Of denk ik nu te simpel?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij stoeien ze soms tegelijk met wat herindelingen en nieuwe aansluitingen, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook zijn dat ze een beetje de tijd nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6546

is het niet zo dat je bij een nieuwe verbinding pas je nieuwe snelheid krijgt?
Misschien willen ze gewoon zeker weten dat iedereen gedisconnect is... (al is 15 min daar ook wel erg lang voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Lijkt mij dat:
kabel er uit = geen verbinding (en dus verbinding verbroken)
Dus kwestie van 30 seconden werk dan...

En anders:
softwareupdate per verbinding = 15 minuten tijd, per poort hooguit een minuutje of zo

Ik heb er verder ook geen lood verstand van, maar na de reacties van een aantal mensen te hebben gelezen bij de vorige verhogingen is 15 minuten wel erg lang.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 22-01-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 6546 schreef op 22 januari 2004 @ 12:39:
is het niet zo dat je bij een nieuwe verbinding pas je nieuwe snelheid krijgt?
Misschien willen ze gewoon zeker weten dat iedereen gedisconnect is... (al is 15 min daar ook wel erg lang voor)
Je krijgt de nieuwe snelheid, bij een nieuwe verbinding ja... Maar dat laatste, dat dacht ik dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 08:07
Ik heb inmiddels de upgrade ook gehad, maar vind het vreemd dat ik met 216KB/s kan downloaden.

Ik woon op 3,5 KM, van de centrale in 1 van de minste wijken van de stad (Hoogeveen, 7904). Bij de upgrade naar 768 kbit werd het al onmogelijk om ADSL Basic te bestellen, terwijl ik nu alle upgrades moeiteloos doorloop. Wil KPN niet snellere lijnen in mijn straat als Lite verkopen oid :/.

Ik had ADSL Basis dus al in het 512 kbit tijdperk (en het was toen al afwachten of ik door de lijntest kwam). En nu heb ik een 2048 lijn terwijl mij dat toch echt onmogelijk leek :/

Hoe zit het met die afstandentheorie? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn tabellen en zijn gebaseerd op verwachtingen van wat mogelijk is op een globale afstand, met een ruime veiligheidsmarge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Persoonlijk vin ik die hele snelheidsverhoging VET zuigen. Tis natuurlijk leuk dat veel mensen nu sneller internetten kunnen en ik gun het ze ook wel maar ik heb nu een probleem.
Omdat ik vrij ver van de centrale woon kon ik nog wel lite (ZONDER datalimiet) nemen toen dat nog 384 kbit was maar dat kan nu dus niet meer. Omdat ik geen Lite ofzo meer kan benk nu aangewezen op ADSL Go en dat is traag (384) en er zit altijd een datalimiet op. Dit geheel ZUIGT dus ontzettend. :( :( :(

edit:

Als iemand zo'n abbo weet met 384 kbit en geen datalimiet via het KPN netwerk zou dat zeer fijn zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Fr33z op 22-01-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Wietman!!! schreef op 22 januari 2004 @ 17:49:
Persoonlijk vin ik die hele snelheidsverhoging VET zuigen. Tis natuurlijk leuk dat veel mensen nu sneller internetten kunnen en ik gun het ze ook wel maar ik heb nu een probleem.
Omdat ik vrij ver van de centrale woon kon ik nog wel lite (ZONDER datalimiet) nemen toen dat nog 384 kbit was maar dat kan nu dus niet meer. Omdat ik geen Lite ofzo meer kan benk nu aangewezen op ADSL Go en dat is traag (384) en er zit altijd een datalimiet op. Dit geheel ZUIGT dus ontzettend. :( :( :(

edit:

Als iemand zo'n abbo weet met 384 kbit en geen datalimiet via het KPN netwerk zou dat zeer fijn zijn
kun je je huidige isp niet voorstellen om hetzelfde te blijven betalen en lite te hebben zonder datalimiet, maar dan gewoon traag?

het is toch zeker niet zo dat ze jou dwingen om minder te gaan betalen :?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
kun je je huidige isp niet voorstellen om hetzelfde te blijven betalen en lite te hebben zonder datalimiet, maar dan gewoon traag?

het is toch zeker niet zo dat ze jou dwingen om minder te gaan betalen :?
Klinkt wel leuk, maar me huidige isp biedt geen adsl aan. En ik heb dus nog geen ADSL, das dus het probleem. En denk je dat wanadoo op zulk soort voorstellen in zal gaan dan???

[ Voor 1% gewijzigd door Fr33z op 22-01-2004 21:18 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Heb nu meerdere malen KPN aan de lijn gehad en blijkbaar als de verhoging niet goed is gegaan, verhelpen ze je probleem pas na 15 februari.

Ik moet dus een kleine maand wachten terwijl ik 2300 kbit haal op een afstand van 800 meter ipv 4096 kbit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb thuis een KPN aansluiting. Deze is loopt ook naar boven.
Heb dus twee telefoons aan 1 lijn hangen, maar geen isdn. Wanneer ik nu boven opsplits en mijn ADSL erop zet, Komt er in de telefoon beneden heel erg veel ruis en dat gaat zo hard dat het pijn doet in je oren wanneer je het hoort. Weten jullie waar het aan kan liggen, Want ook wanneer ik de boven lijn direct aan mijn modem leg, dus zonder de tweede telefoon erbij, komt de Ruis beneden nog.
Ik wordt er gek van. zou iemand me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 21:46
minze schreef op 22 januari 2004 @ 14:04:
Ik heb inmiddels de upgrade ook gehad, maar vind het vreemd dat ik met 216KB/s kan downloaden.

Ik woon op 3,5 KM, van de centrale in 1 van de minste wijken van de stad (Hoogeveen, 7904). Bij de upgrade naar 768 kbit werd het al onmogelijk om ADSL Basic te bestellen, terwijl ik nu alle upgrades moeiteloos doorloop. Wil KPN niet snellere lijnen in mijn straat als Lite verkopen oid :/.

Ik had ADSL Basis dus al in het 512 kbit tijdperk (en het was toen al afwachten of ik door de lijntest kwam). En nu heb ik een 2048 lijn terwijl mij dat toch echt onmogelijk leek :/

Hoe zit het met die afstandentheorie? :S
Ik begin een beetje scared te worden hier :)
Heb een brief gehad van KPN en Planet dat ze de snelheid niet kunnen garanderen, maar ik het wel kon proberen. De verhoging zou tussen 14 jan en 1 feb plaats vinden, maar ik heb nog steeds niks van een verhoging gemerkt... Terwijl 1 feb toch dichterbij begint te komen :+
Nu is die ene website wel leuk waar je zo gezegd kan kijken hoever je van de centrale zit. Maar dit is in feite bullshit omdat je alleen hemelsbreed kijkt.
Tussen de hoofd centrale en je huis kunnen nog wel is wat kabel verdelers zitten :)
waardoor je verbinding heel wat omwegen kan maken (zoals wij dus hebben)
Nu hebben wij een collega een paar jaar geleden de lijn laten nameten vanuit de centrale, omdat KPN leuk zei dat het bij ons niet kon lengte bla bla. Bleek dus dat mijn lijn aan de eisen voldeet +/- 4 KM, 3 dagen later had ik opeens ADSL. :/
Ik zou zoiezo "als" het al gebeurd zou zijn enigsinds verschil moeten merken right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb sinds de laatste upgrade ook weer problemen.De vorige keer had ik daar ook al last van.Een 1 1/2 maand geleden dacht ik dat ik dat kon ondervagen door een adsl modem/router van e-tech te kopen,omdat ik een usb modem had.
Zoals bekend is dat nou niet echt een stabiel modem.
Nu echter is ook de router niet stabiel,hij is juist instabieler dan de usb modem.Vooral als ik videoconference gebruik,klapt ie er om de minuut uit.Ligt dat nou aan de router,of ligt dat nou aan de verbinding?
En als het aan de router ligt,helpt nieuwe firmware dan??

Ik heb trouwens planet adsl comfort,en ik woon in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onze central is nu ook geupdate.

Alleen als ik bijv. 100mb.bin ga downloaden (zowel met als zonder dap) dan gaan de eerste paar seconde op volle snelheid +/- 440kb/sec. Daarna zakt hij langzaam terug oop 300~320kb/sec

tevens is de upload ook niet echt hoog. Meestal haal ik max. 60kb/sec Wel pieken er in etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Anoniem: 28138 schreef op 23 januari 2004 @ 15:10:
onze central is nu ook geupdate.

Alleen als ik bijv. 100mb.bin ga downloaden (zowel met als zonder dap) dan gaan de eerste paar seconde op volle snelheid +/- 440kb/sec. Daarna zakt hij langzaam terug oop 300~320kb/sec

tevens is de upload ook niet echt hoog. Meestal haal ik max. 60kb/sec Wel pieken er in etc.
Ik neem aan dat je die 100mb.bin bij XS4ALL vandaan haalt? Dan is 300-320 wel enigszins laag. Aangezien hier de 430-440kbyte/s vrij constant is, zowel overdag als 's avonds en 's nachts.

Die upload van 60kilobyte/s is vrij normaal, ik kom rond de 65-68kbyte/s (Fast ADSL @ XS4ALL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haalde hem van af leaseweb. Maar met dap haalde hij hem vanaf 3 locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Anoniem: 86453 schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
Heb dus twee telefoons aan 1 lijn hangen, maar geen isdn. Wanneer ik nu boven opsplits en mijn ADSL erop zet, Komt er in de telefoon beneden heel erg veel ruis en dat gaat zo hard dat het pijn doet in je oren wanneer je het hoort. Weten jullie waar het aan kan liggen, Want ook wanneer ik de boven lijn direct aan mijn modem leg, dus zonder de tweede telefoon erbij, komt de Ruis beneden nog.
Je moet ook splitsen vanaf het isra punt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 18:20
Je moet gewoon ff de handleiding doorlezen die je bij je adsl pakketje gekregen hebt. Daar staat dat alles keurig in beschreven!

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 22 januari 2004 @ 22:24:
[...]

Ik begin een beetje scared te worden hier :)
Heb een brief gehad van KPN en Planet dat ze de snelheid niet kunnen garanderen, maar ik het wel kon proberen. De verhoging zou tussen 14 jan en 1 feb plaats vinden, maar ik heb nog steeds niks van een verhoging gemerkt... Terwijl 1 feb toch dichterbij begint te komen :+
Nu is die ene website wel leuk waar je zo gezegd kan kijken hoever je van de centrale zit. Maar dit is in feite bullshit omdat je alleen hemelsbreed kijkt.
Tussen de hoofd centrale en je huis kunnen nog wel is wat kabel verdelers zitten :)
waardoor je verbinding heel wat omwegen kan maken (zoals wij dus hebben)
Nu hebben wij een collega een paar jaar geleden de lijn laten nameten vanuit de centrale, omdat KPN leuk zei dat het bij ons niet kon lengte bla bla. Bleek dus dat mijn lijn aan de eisen voldeet +/- 4 KM, 3 dagen later had ik opeens ADSL. :/
Ik zou zoiezo "als" het al gebeurd zou zijn enigsinds verschil moeten merken right?
Als je op http://www.adslcentrale.nl kijkt kun je kijken of andere mensen op de zelfde centrale al wel meer snelheid hebben gekregen. Dan zou jij dat ook moeten hebben!

Overigens lijkt het er op dat KPN klaar is met het upgraden van alle centrales. Het lijkt me dat niet iedereen uit iedere plaats met ADSL op adslcentrale.nl komt, dus die paar groene stipjes (niet geupgrade centrales) zijn waarschijnlijk ook geupgrade. Dit ook omdat alles er om heen al wel geupgrade is en de bezoekersaantallen nu fors zijn afgenomen (geupgrade mensen komen niet meer terug want die hebben er geen intresse meer in).

Dan nog even een herhaling: In dit topic mag je niet posten dat je sneller geworden bent of wat je snelheid nu is! Daarom hebben we http://www.adslcentrale.nl gemaakt! Lees de openingspost! Mocht je problemen hebben t.g.v. de upgrade dan kan dat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86453 schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
Mocht je problemen hebben die met de installatie te maken hebben kun je ook kijken op deze site

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 27-01-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79727

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen last hebben bij tiscali, Nou ja blij ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Maar ik heb al naar de helpdesk gemaild maar ja dat zou als gewoonlijk wel weer een maand of 5 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 21:46
Ik download nog steeds met 100 kb/s ;(
Ik heb nie veel hoop meer dat ik verhoging nog mee ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44064

Er was laatst iemand in die topic die dacht dat TISCALI niet mee deed aan de upgrade. Deze is inmiddels al 2 weken geleden gebeurd.

Kreeg vandaag pas een mail van TISCALI :?
Betreft: belangrijk nieuws over uw ADSL-aansluiting

Geachte heer VERSCHOOTEN,

Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.

Uw Tiscali ADSL Plus snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding wordt dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.

Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 4096 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.

Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.

Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.

Met vriendelijke groet,
toon volledige bericht
Snap die lui niet bij Tiscali, ze zijn dus echt nooit ergens van op de hoogte.
Of hebbeb dit meer providers?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44064 op 27-01-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb drie dagen geleden nog naar Tiscali gebeld over de snelheden. Ik heb net een nieuwe aansluiting en op de brief met gegevens staan nog de oude snelheden. Ik dus gebeld en dat mens zei idd dat de snelheden niet verhoogd zouden worden. Ik helemaal over de zeik natuurlijk, maar even zoeken op internet en ik had mijn antwoord al: die mensen daar zijn gewoon nergens van op de hoogte :Z

offtopic:
@ JayHova: als je het doe-het-zelf pakket van KPN hebt, net als ik, dan vind ik jou vraag wel een beetje dom. Er staat toch HEEL duidelijk wat je moet doen en wat er gebeurt als je het fout doet (idd: ruis op je telefoon). Gewoon beter lezen dus B)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb nog steeds corrupte downloads en ik zit nog steeds vast op 1.5mbit download (ipv 2)... Heeft iemand een idee of dit nog gefixt wordt voor 15 februari? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dav- schreef op 28 januari 2004 @ 02:32:
Ik heb nog steeds corrupte downloads en ik zit nog steeds vast op 1.5mbit download (ipv 2)... Heeft iemand een idee of dit nog gefixt wordt voor 15 februari? :/
Eerder in dit topic stond al een linkje naar een fix voor alcatel speedtouch 510 modems van voor december 2003. Misschien lost dat jouw corrupte bestanden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Sinds de upgrade is mijn verhoging van 2048 naar 2300 kilobit/seconde gegaan.
Een KPN monteur uit de buurt, heeft na vraag gedaan bij KPN.

Deze had een blauwe ader tegen de aarde gemeten, de monteur is hierop naar de centrale geweest.

Alle aansluitingen waren in orde.

Thuis heb ik nog eens alles nagelopen en telkens kwam ik op ongeveer 2300 kilobit/seconde uit.

Vorige week had een medewerker van de storingsdienst mij gevraagd om deze week nog eens te bellen, mocht het probleem niet verholpen zijn.

En wat blijkt gisteren: "Meneer, er is iets mis in de centrale. Ik stuur morgen een monteur tussen 16 en 18 uur. Dan kunt u na 18 uur weer op volle snelheid internetten."

Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
slaay schreef op 28 januari 2004 @ 10:24:
Sinds de upgrade is mijn verhoging van 2048 naar 2300 kilobit/seconde gegaan.
Een KPN monteur uit de buurt, heeft na vraag gedaan bij KPN.

En wat blijkt gisteren: "Meneer, er is iets mis in de centrale. Ik stuur morgen een monteur tussen 16 en 18 uur. Dan kunt u na 18 uur weer op volle snelheid internetten."

Ik ben benieuwd....
Dat vind ik netjes, toch? Bij Chello zouden ze blijven volhouden dat het aan je PC ligt en dat als er een monteur moet komen voorrijkosten berekend worden. nouja, verschil moet er zijn.

Zijn er eigenlijk nog mensen die nog niet geupgrade zijn momenteel? Lijkt me dat KPN al een paar dagen helemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik denk dat het hier het beste te posten is:

Ik heb hier comfort, maar het gaat vandaag wel erg sloompjes:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jan 28 2004 om 17:11:36 UTC+0100)

Download : 25.5 KByte/sec
Upload : 23.8 KByte/sec
Connection : 80.0 Conn/min
Ping test Nederland : 124.0 ms

Da's toch niet normaal? Planet hulplijn schuift het op die server upgrades.

Meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah, comfort haalt in de meeste gevallen iets van 210 KB/s down/65 KB/s up, laatste weet ik niet 100% zeker. Er klopt dus waarschijnlijk iets echt niet bij je. Wat was je snelheid eerst? Zou iets van 110 KB/s down moeten zijn geweest. Ook al de afstand tot de centrale geckecked? Vanaf 3,7 km wordt de snelheid gradueel lager, vanaf 5,5 km houdt het zelfs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 92021 schreef op 28 januari 2004 @ 19:07:
Sjah, comfort haalt in de meeste gevallen iets van 210 KB/s down/65 KB/s up, laatste weet ik niet 100% zeker. Er klopt dus waarschijnlijk iets echt niet bij je. Wat was je snelheid eerst? Zou iets van 110 KB/s down moeten zijn geweest. Ook al de afstand tot de centrale geckecked? Vanaf 3,7 km wordt de snelheid gradueel lager, vanaf 5,5 km houdt het zelfs op.
Maak er maar de helft van, ongeveer 32KB/sec dus ;)

Enne, nogmaals een waarschuwing: geen speedtest-resultaten posten! De hier bovenmstaande lijkt me geoorloofd, daar dat wel erg extreem langzaam is ;)
Ik zou als ik jou was nog eens flink gaan zeiken bij Planet ;)
Mijn Planet Comfort is iig gelukkig in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:08

Zjemm

...

ik heb een basic abbo en ik heb nog steeds nix gemerkt van een snelheidsverhoging. terwijl de centrale al lang geupgrade is.

haal max 111 kb/s

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op welke centrale zit je?
EN hebben andere mensen in je omgevind wel de verhoging? Gewoon ff rondvragen in de buurt (oef, de deur uit... :P ) of zij al wel de verhoging hebben vernomen.
Als je na 10 februari nog geen verhoging hebt gehad zou ik als ik jou was even contact opnemen mat je ADSL-provider of KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104953

Ik heb een upgrade gekregen 15 januari .. 30 minuten na 12 uur :)

Alleen vandaag heb ik ineens een brief van tiscali gehad dat de upgrade niet gratis is!! Als ik mijn snelheid wilt behouden (4mbit) dan moet ik 10 euro per maand meer gaan betalen!!

En als ik weer downgrade dan moet ik 10 eruo minder betalen dan mijn huidige prijs... waar slaat dat op eerst adverteren dat de snelheden kosteloos worden geupgrade en dan vervolgens een brief opsturen dat ze meer geld willen zien!!

Ik word hier een beetje jammer van :/
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.