Ibbelz schreef op 18 januari 2004 @ 13:41:
Aangezien het vet gedrukte stuk denk ik dat ze gewoon gaan zeggen dat ik ze niks kan maken, Fast ADSL staat dus schijnbaar voor mininmaal 200kb/s en maximaal 400kb/s, en ik haal tenslotte 330kb/s.

Maargoed ik zal wel even bellen van de week.
Maken kan je ze zowiezo niets, want de lijn die je hebt genomen was een 1mbit lijn (fast zoals het eerst was), maar je mag afaik wel gratis downgraden naar basic, waarna je gewoon weer 2048/320kbps hebt en in principe gewoon 220kbyte/sec moet kunnen halen (als ik een 50mb.bin download met 2 threads, haal ik gewoon 220kbyte/sec iig).
Dat de kwaliteit onder vuur komt te liggen bij zo'n extreme verhoging is niet helemaal onverwachts denk ik, maar ik weet ook dat het niet de bedoeling is. Met een adsl verbinding hoor je gewoon per defenitie de snelheid te halen waarmee de lijn initialiseert (dus als je modem gewoon met 2048kbps verbindt, dan moet je gewoon 200kbvyte/sec halen). Alleen is het niet te garanderen
dat dat ook gebeurt, als je lijn nooit als zo'n snelle lijn verkocht is

.
Packetloss en fluctuerende downloadtijden. verbrekende verbindingen etc etc etc zijn allemaal dingen die niet horen te gebeuren en die je gewoon bij je ISP of bij kpn (als je bij een kpn isp, dus hetnet, ddsl, xs4all of planet zit) moet melden, want dat is niet de bedoeling.
Overigens over fluctuerende snelheden enzo, kpn gaf zelf al aan dat sommige centrales in piekuren overbelast zouden kunnen raken, dat heeft dus al aandacht:
Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt.
[
Voor 24% gewijzigd door
JvS op 18-01-2004 16:31
]