Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 7

Woei, hier is deel 7 alweer. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20823/full.jpg

Index:

Vorige delen
Specificaties
Communicatie met de PC en software
Het Modificeren, flashen en unlocken van de T610
Verschillen tussen de T610, T630 en de Z600
Officiële links
Overige links
Pricewatch Links
Overige, Tips & Trucs
Overige vragen

Vorige delen:

Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 1
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 2
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 3
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 4
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 5
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 6

De specificaties:

Afmetingen:
• 102 x 44 x 19 mm

Gewicht:
• 95 gram

Kleuren:
• Aluminum Haze
• Abyss Blue
• Volcanic Red

Display:
• 65.536 kleuren STN
• 128 x 160 pixels
• Camera met 352x288 pixels (0.1MP)

Accu:
• 770 mAh Li-Polymer accu
• Standbytijd tot 315 uur
• Spreektijd tot 14 uur

Verbindingen:
• GSM 900 MHz/1800 MHz/1900 MHz
• GPRS (General Packet Radio Service)
• CSD (Circuit Switched Data, ook bekend als GSM-data)
• HSCSD (High Speed Circuit Switched Data, bestaat niet in Nederland)
• Bluetooth 1.1 protocol class 2
• Infrarood Interface
• RS232 ondersteuning
• WAP browser (versie 2.0)

Messaging
• SMS
• EMS
• MMS

Overig:
• Aluminium behuizing
• 2 Mb geheugen
• Melody composer voor 32 stemige ringtones
• Ondersteuning van Java (J2ME) en Mophun (downloadable games)
• Predictive text input (T9)

Communicatie met de PC en software:

Communicatie met PC

De SonyEricsson T610 is op 3 verschillende manieren met de PC te verbinden. Door middel van een datakabel, een infrarood verbinding of door middel van een BlueTooth verbinding.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de BlueTooth verbinding omdat het draadloos is, snel is en omdat als je in de toekomst ooit weer een andere BlueTooth telefoon koop, je niet weer een nieuwe datakabel moet kopen.

Om een BlueTooth (BT) verbinding tot stand te brengen heb je natuurlijk een PC/laptop nodig die ook uitgerust is met BT. Sommige laptops hebben al BT, maar daarintegen heb ik nog nooit een PC gezien met geïntergreerde BT interface.
Dus dan zal je een BT USB dongle moeten kopen. Persoonlijk raad ik een 'Class 1' BT dongle aan omdat de dongle opzich een bereik heeft van 100 meter. Helaas heeft de T610 een 'class 2' BT chip, dus die 100 meter zal je niet kunnen halen met een verbinding tussen je PC en je T610. Maar in de toekomst zullen er wel degelijk GSM's met een 'class 1' BT chip uitkomen zoals de SonyEricsson Z1010.

Zodra de BT USB dongle software geinstalleerd is kan je de BT USB dongle in de USB poort pluggen en opzoek gaan naar je SonyEricsson T610. Zodra je PC de T610 gevonden heeft, moet je een beveiligde verbinding tot stand brengen door middel van in beide apparaten de zelfde 4-cijferige pin-code in te voeren.
Als de T610 en de PC 'gepaired' zijn, kan je de verbinding tot stand brengen. Bij deze is je T610 draadloos aan je PC gekoppeld.

Software:

Er zijn verschillende programma's voor de T610 op het internet te vinden. Ik ga ze niet allemaal uitleggen, maar voor 1 programma is dat het naar mijn mening wel waard: FloAt's Mobile Agent. Dat is een OS programma die gratis te downloaden is.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20935/full.gif

Met dit programma kan je je adresboek, SMS-berichten, profielen, beltonen, thema's, afbeeldingen en nog meer zaken bijhouden, back-uppen en bewerken.
Natuurlijk moet het ook mogelijk zijn om met de bijgeleverde software je T610 te syncroniseren met MS Outlook, maar aangezien Float Mobile Agent meer dan dat alleen kan, heb ik deze mogelijkheid (nog) niet getest en bekeken. PJ wees ons in het vorige deel wel op een 'howto', die te vinden zijn onder de volgende links:

Configure and synchronise your Bluetooth SonyEricsson mobile with Outlook contacts using XTNDConnect
Configure and synchronise your Bluetooth mobile with Outlook contacts via Bluetooth
Bluetooth mobile as a GPRS modem for laptop and desktop.
Connect your laptop to the internet using your GPRS mobile via Bluetooth.

Voor de bovenstaande links zijn de volgende programma's nodig:

SonyEricsson T610 Communication Suite 1.5.9
Sony Ericsson Modem Scripts T610

Het is tevens mogelijk om met je T610 Winamp en andere verschillende programma's via BT te besturen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20934/thumb.jpg

Daarvoor kan je de volgende programma's gebruiken:

FloAt's Media Control (freeware)
PC Control (freeware)
Jeyo Remote (shareware)(Homepage)

Het Modificeren, flashen en unlocken van de T610:

Modificeren:

De SonyEricsson T610 heeft dan misschien geen zogenaamde 'click-on' frontjes, maar het is wel mogelijk om de gehele behuizing te vervangen. Als je al een SonyEricsson T610 heb, maar je wil een andere kleur behuizing of je behuizing is kapot dan kan je bij verschillende bedrijven losse T610 behuizingen kopen.

GSM Phone Source in USA
GSM Phone Source in Duitsland

Natuurlijk zijn er nog genoeg ander webshops die ook losse T610 behuizingen verkopen, maar ik heb zelf een goede ervaring met deze bovengenoemde.

Hoe de behuizing te vervangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20905/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20906/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20907/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20908/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20909/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20910/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20911/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20912/thumb.jpg

Van links naar recht, en van boven naar beneden:

1: Zet de telefoon uit. Verwijder de achterkant en haal de accu uit de T610.
2: Het moeilijkste deel: verwijder met behulp van 1 of 2 schroevendraaiers voorzichtig, maar met genoeg kracht het zwarte achterkantje
3: Verwijder het aan/uit knopje en het spiegeltje of het rubbertje rechts van de camera.
4: Klik voorzichtig het antenne kapje omhoog (pas op! als je het antenne kapje beschadig, kan dat minder ontvangs tot gevolg hebben)
5: Schroef de 4 schroefjes, die zich in alle vier de hoeken bevinden voorzichtig los.
6: Nu kan je de voorkant voorzichtig los klikken door middel van bijvoorbeeld je nagel er tussen te plaatsen.
7: Nu is de voorkant van de telefoon gescheiden, en kan je je nieuwe voorkant bovenop je telefoon klikken.
8: Bij deze bent u nu voorzien van een SonyEricsson T610 met een geheel nieuwe behuizing. Veel plezier.

Disclaimer:
Deze operatie is legaal, maar geschiedt volledig op eigen risico en doet je garantie officieel verlopen

Kan ik mijn T610 extern upgraden naar een T630?

Aangezien de T610 een STN display heeft zou het leuk zijn om een T630 TFT display op de T610 te monteren. Helaas zijn die nog niet los verkrijgbaar, maar theoretisch moet het mogelijk zijn om die te vervangen.
Dat geld eigenlijk het zelfde voor de behuizing. De afmetingen van de T630 zijn nagenoeg het zelfde als de T610, maar aangezien de T630 op het moment van het maken van deze startpost op het punt staat om in nederland verkijgbaar te worden, is het dus nog niet goed en duidelijk te zegen of je de T610 extern kan upgraden tot een T630.

Het flashen van een T610:

Het flashen van je telefoon wil zegen dat je de software/firmware versie update. Het flashen van je telefoon kan officieel alleen gedaan worden door een officieel gecertificeerd service point (SESP). De legaal laten flashen van je SonyEricsson is meestal gratis, alhoewel elke SESP dat voor zichzelf mag bepalen. Uit ervaringen van andere Tweakers schijnt het zo te zijn dat je met bonnetje binnen het jaar geheel gratis je SonyEricsson kan laten flashen. Geen bonnetje? Of buiten de garantie? Dan kost het je € 15.00. Het laten flashen van je T610 zal ongeveer 10 minuten duren (wachttijd niet inbegrepen).
Alle SESP's in Nederland en België zijn op deze pagina te bekijken, alhoewel bijna de zelfde vraag van Hans Bargeman met deze E-mail iets anders werd beantwoord dan mijn E-mail.
Je kan zelf je eigen telefoon flashen door middel van bepaalde software en een aparte datakabel, maar het zelfstandig flashen van je telefoon is illegaal omdat je daar de auteurs rechten mee overtreed. En daarmee is het dus ook verboden om daarover hier op GoT te discuseren. zie ook onder het kopje "Unlocken".

Hoe kan ik die irritante Vodafone of T-Mobile troep weghalen?

Daar zijn 2 manieren voor:
1: Het flashen van je T610 met de orginele firmware files, maar daarover staat hierboven genoeg vermeld.
2: De zogenaamde "13 second trick", maar daar mag je Google over raadplegen, alhoewel de ervaringen daarover ook verschillen.

Unlocken:

In onze eigen I&T FAQ staat daar het volgende over:
Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken

Nee!, en wel hierom:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekent. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.

Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.
Unlocken kan natuurlijk wel legaal door na 1 jaar na de datum van aanschaft de unlock code bij de desbetreffende provider waarmee je hem gekocht heb aan te vragen.

Verschillen tussen de T610, T630 en de Z600:

De SonyEricsson T630 is eigenlijk gewoon een ge-upgrade T610. Naast dat de T630 natuurlijk een ander uiterlijk heeft, heeft de T630 een kwalitatief beter display. namelijk een TFT display in plaatst van een STN display waar de T610 over beschikt. Tevens bevat de T630 een nieuwe optie: "My Friends". Dat kan je vergelijken met MSN, en zal in de toekomst flink uitbreiden.
De SonyEricsson Z600 daarintegen ligt eigenlijk qua specificaties tussen de T610 en de T630 in, bezit een TFD display en heeft helaas niet de optie "My Friends". De Z600 is natuurlijk qua uiterlijk wel heel anders als de T610 of T630, de Z600 is namelijk SonyEricsson's eerste Europese 'Clamshell'(klepje) model. Alledrie de toestellen hebben bijvoorbeeld ook de zelfde hoeveelheid geheugen: 2MB.

Persoonlijk ben ik niet blij met de nieuw manier van SonyEricsson. Namelijk het upgrade van een alreeds bestaand toestel, een nieuw uiterlijk geven, en dan opnieuw als een nieuw toestel proberen te slijten. Ik begrijp natuurlijk wel dat dit puur met 1 woord benoemd kan worden: Marketing!

Officiële links:

• Klik hier voor de SonyEricsson Mobile Communications Homepage.
• Klik hier voor de SonyEricsson Mobile Communications T610 Homepage.
• Klik hier om de SonyEricsson T610 interactief te gebruiken.
• Klik hier Voor de Telefoon Configurator van SonyEricsson om met je T610 gebruik te kunnen maken van MMS en GPRS.

• Klik hier voor de SonyEricsson T610 whitepaper (PDF)
• Klik hier voor de SonyEricsson T610 handleiding (PDF)
• Klik hier voor de SonyEricsson T610 datasheet (PDF)

Overige links:

Reviews

• Klik hier voor mijn eigen gemaakte SonyEricsson T610 review.
• Klik hier voor review van Mobile-review, gemaakt door Eldar Murtazin.

Overige:

• Klik hier voor de SonyEricsson T610 LIVE Report van 3G-mobile.net.
• Klik hier voor: Een site vol met handige informatie en software voor de T610

Pricewatch Links:

SonyEricsson T610

SonyEricsson HBH-30
SonyEricsson HBH-35
SonyEricsson HCB-30

MSI BlueTooth Dongle USB
MSI Bluetooth USB adapter
Sitecom BlueTooth USB adapter

Overige, Tips & Trucs:

• Achter je accu, op de witte sticker zie je een code, bijvoorbeeld 03W21. Dan heb je dus een week 21 versie.

• Door de volgende code in te voeren kom je in het service menu
code:
1
> * < < * < *
(< of > bedien je doormiddel van de joystick).

• Met deze code kom je in het netwerk-lock menu?"
code:
1
< * * <
(< of > bedien je doormiddel van de joystick).

• Door de "C" lang ingedrukt te houden, gaat de telefoon op het profiel stil.

• Door de "#" lang ingedrukt te houden in de stand-by modus vraag je de screensaver op.

• In een scherm waar nummers of adressen staan:
- Wanneer een nummer of adres gearceerd is:
- * + 1 = knippen
- * + 2 = kopiëren
- * + 3 = plakken

• In het camerascherm:
- Toets '1' om van formaat van foto te switchen.
- Toets '2' om nachtmodus aan of uit te zetten.
- Toets '3' om verschillende effecten te selecteren.
- Toets '4' om de zelfontspanner aan of uit te zetten.
- Joystick omhoog: Meer brightness. (helderheid)
- Joystick omlaag: Minder brightness.
- Joystick links: Minder saturation. (kleur)
- Joystick rechts: Meer saturation.

• In de Standby modus:
- Druk op de + of de - aan de zijkant van je SonyEricsson T610 om de
achtergrondverlichting te activeren zodat je klok beter kan zien.

Overige vragen:

Voor overige vragen, opmerkingen, aanmerkingen of ideëen post je vraag hieronder, en ik en alle andere tweakers zullen je graag helpen met het beantwoorden van je vraag.
Zijn er dingen die je graag wil toevoegen aan mijn startpost? mail/icq/msn me even.
Tevens is er ook nog een IRC kanaal voor al je SonyEricsson vragen, zie sig

[ Voor 232% gewijzigd door Xandrios op 16-02-2004 21:32 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Bedankt Ginz, voor deze zeer uitgebreide, prachtige startpost :)

Dus mensen, geniet ervan...en zorg dat deel 8 ook zonder problemen behaald kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
offtopic:
Mooie startpost Ginz!!! _/-\o_

Weet iemand waar ik een soort tetris-java of -mophun game kan downloaden? Liefst gratis. Ik had op men Ericsson T65m tetris en ik mis dit game op met T610, want het is ee echte klassieker ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Ginz,

De start van de topic ziet er formidabel uit!!!! _/-\o_

Er staan echt handige dingen in, man. Kan ik cker wel voor mijn T610 gebruiken.
Mijn complimenten!!!!!!

Zie je!!

Later Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Schorre schreef op 14 januari 2004 @ 00:02:
offtopic:
Mooie startpost Ginz!!! _/-\o_

Weet iemand waar ik een soort tetris-java of -mophun game kan downloaden? Liefst gratis. Ik had op men Ericsson T65m tetris en ik mis dit game op met T610, want het is ee echte klassieker ;) ...
Ik heb 3 tetris-varianten, metris.jar (28kb), blofun.jar (11kb) en tetris.jar (84kb). Ben zelf nooit echt een liefhebber/kenner geweest, maar ze doen het prima op de t610 en ze zien er redelijk hetzelfde uit als het origineel. Metris ziet er wel OK uit, BloFun is behoorlijk schraal. De besturing is vergelijkbaar. Gaat allemaal wel soepel. Tetris is met 84 kb echt de grootste en dat uit zich voornamelijk in grafisch geweld. Dit is een mooi spel. Besturing beetje schokkerig. Naar mijn mening de kb's niet waard, maar ja, ik ben dan ook geen expert :9
offtopic:
Hulde voor de startpost! Goed geklust 8)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geld eigenlijk het zelfde voor de behuizing. De afmetingen van de T630 zijn nagenoeg het zelfde als de T610, maar aangezien de T630 op het moment van het maken van deze startpost op het punt staat om in nederland verkijgbaar te worden, is het dus nog niet goed en duidelijk te zegen of je de T610 extern kan upgraden tot een T630.
Je mag van mij aannemen dat het gaat, alleen ik kan geen bewijs voorleggen.
Intern zijn de afmetingen exact hetzelfde en het bordje en camera zijn ook exact hetzelfde.

Dat de T630 camera 640 * 480 aankan is waar, gedeeltelijk, want die pakt een kleinere foto en met wat algorhitmes maakt ie er een min of meer nog aankijkbaar plaatje van.

Dit mag je echt van me aannemen want ik heb ze zij aan zij met elkaar vergeleken.
(en ik ben zo iemand dat als het nieuw is dat het dan open MOET want ik MOET weten hoe het werkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Goed werk Ginz!

"Het flashen van je telefoon kan officieel alleen gedaan worden door een officieel gecertificeerd service point (SESP)."

Daarnaast kan het ook door een zooi andere winkels gedaan worden waar ze de T610 verkopen maar die zijn dan vrij om er een bedrag voor te rekenen als je je T610 niet in die winkel gekocht hebt.

Wat ik dus begrijp is dat het GRATIS is bij een officiele SESP, als je tenminste kunt aantonen adhv een bon/factuur dat jij de eigenaar bent.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Erg nette startpost.

Ik vind dit alleen een beetje vreemd er tussen staan:
Persoonlijk ben ik niet blij met de nieuw manier van SonyEricsson. Namelijk het upgrade van een alreeds bestaand toestel, een nieuw uiterlijk geven, en dan opnieuw als een nieuw toestel proberen te slijten. Ik begrijp natuurlijk wel dat dit puur met 1 woord benoemd kan worden: Marketing!
Hoop dat de TFT-schermpjes en T630-behuizingen over niet te lange tijd verkrijgbaar zijn. Wil graag mijn T610 ommodden naar een T630.
"Het flashen van je telefoon kan officieel alleen gedaan worden door een officieel gecertificeerd service point (SESP)."

Daarnaast kan het ook door een zooi andere winkels gedaan worden waar ze de T610 verkopen maar die zijn dan vrij om er een bedrag voor te rekenen als je je T610 niet in die winkel gekocht hebt.

Wat ik dus begrijp is dat het GRATIS is bij een officiele SESP, als je tenminste kunt aantonen adhv een bon/factuur dat jij de eigenaar bent.

Klopt dit?
Het flashen kan alleen door een SESP gedaan worden.
Een zooi andere winkels die dit kunnen bestaan niet.

En bij een SESP is een firmware upgrade gratis (als je kan aantonen dat je problemen hebt met je huidige versie).

[ Voor 41% gewijzigd door Shiver23 op 14-01-2004 09:33 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Shiver23 schreef op 14 januari 2004 @ 09:31:

Een zooi andere winkels die dit kunnen bestaan niet.
Nou ik ben toch echt bij Staffhorst in Utrecht langs geweest omdat ik in Deel 6 las dat het daar ook kon... en dat klopte ook. Maar daar rekenden ze dus 12 euro voor de nieuwe firmware.

Heb toen SonyEriccson gemaild en die zeiden dat de firmware zelf gratis is maar de winkels die het erop zetten er kosten voor mogen rekenen.

Dus...

Maar dan ga ik binnenkort naar eens naar de SESP in Nijkerk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
JanPedaal schreef op 14 januari 2004 @ 01:13:
[...]

Ik heb 3 tetris-varianten, metris.jar (28kb), blofun.jar (11kb) en tetris.jar (84kb). Ben zelf nooit echt een liefhebber/kenner geweest, maar ze doen het prima op de t610 en ze zien er redelijk hetzelfde uit als het origineel. Metris ziet er wel OK uit, BloFun is behoorlijk schraal. De besturing is vergelijkbaar. Gaat allemaal wel soepel. Tetris is met 84 kb echt de grootste en dat uit zich voornamelijk in grafisch geweld. Dit is een mooi spel. Besturing beetje schokkerig. Naar mijn mening de kb's niet waard, maar ja, ik ben dan ook geen expert :9
offtopic:
Hulde voor de startpost! Goed geklust 8)
En waar heb je deze gedownt? Ik heb metris al gevonden op my610.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Victorio schreef op 14 januari 2004 @ 10:43:
[...]

Nou ik ben toch echt bij Staffhorst in Utrecht langs geweest omdat ik in Deel 6 las dat het daar ook kon... en dat klopte ook. Maar daar rekenden ze dus 12 euro voor de nieuwe firmware.

Heb toen SonyEriccson gemaild en die zeiden dat de firmware zelf gratis is maar de winkels die het erop zetten er kosten voor mogen rekenen.

Dus...

Maar dan ga ik binnenkort naar eens naar de SESP in Nijkerk... :)
Total Call in Utrecht is wel officieel SESP. Hoef je niet naar Nijkerk :D

En Staffhorst is dan de enige waarvan ik heb gehoord dat deze firmware updates doet en geen SESP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Shiver23 schreef op 14 januari 2004 @ 10:48:
[...]
Total Call in Utrecht is wel officieel SESP. Hoef je niet naar Nijkerk :D
Hmmm is wat makkelijker te bereiken voor mij idd...
Heb dat Total Call net even gebeld en ze zeggen zelf dat ze GEEN officieel SESP zijn. Meer dan de nieuwe firmware erop zetten doen ze niet. Het is kosteloos als je een factuur/bon hebt met het bijbehorende IMEI nummer erop! Anders kost het 15 euro.

Dat heb ik, dus ik ga er maar eens langs binnenkort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Schorre schreef op 14 januari 2004 @ 10:44:
En waar heb je deze gedownt? Ik heb metris al gevonden op my610.net...
Ik heb geen idee, is al een tijdje geleden... Stuur maar ff een mailtje naar elgardino aap yahoo punt com, dan mail ik ze naar je.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13
Victorio schreef op 14 januari 2004 @ 11:49:
[...]

Hmmm is wat makkelijker te bereiken voor mij idd...
Heb dat Total Call net even gebeld en ze zeggen zelf dat ze GEEN officieel SESP zijn. Meer dan de nieuwe firmware erop zetten doen ze niet. Het is kosteloos als je een factuur/bon hebt met het bijbehorende IMEI nummer erop! Anders kost het 15 euro.

Dat heb ik, dus ik ga er maar eens langs binnenkort. :)
Total Call is wel een officieel SESP, althans, ze hebben zo'n mooi bordje voor 't raam hangen :P Ik ben er zelf al een aantal keer geweest, en ze hebben gratis mijn firmware vernieuwd, nadat ik de aankopbon met IMEInummer heb laten zien. Geen probleem dus. Deze winkel is ook erg goed bereikbaar vanaf 't Centraal Station!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb sids kort ook een T-610 en nu heb ik gisteren floAt's Mobile Agent geprobeerd. Weet iemand wat het balkje signal onderin beeld betekend? Ik dacht zelf dat het de GSM-ontvangst aangaf, maar dat geeft dan 10% aan terwijl de telefoon zelf 4 van de 5 streepjes aangeeft. Bluetooth ontvangst lijkt me ook niet waarschijnlijk, de telefoon heb ik als ik Mobile Agent gebruik vlak naast de pc liggen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
weet iemand btw hoe je dat auto-complete lijstje uitkrijgt bij een sms of mms typen!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Laatst online: 02-09 10:04
Michieleke schreef op 14 januari 2004 @ 14:23:
weet iemand btw hoe je dat auto-complete lijstje uitkrijgt bij een sms of mms typen!???
in een nieuw smsje ga je naar "meer" en dan naar "alternatieven" en dan de tweede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie startpost, nog beter dan ik verwacht had. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Ik mis nog 1 ietsie pietsie klein dingetje in de start post.

Waar zaten die gekke SESP ook alweer :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
_/-\o_ _/-\o_ Zeer mooie startpost _/-\o_ _/-\o_

Hij is echt geweldig, maar toch nog een paar kleine verzoekjes. Misschien is het leuk om bij de links ook links naar andere topics op GOT naar SE phones te doen zoals i.e. de T630 en T650/660, maar ook bijv. T68i etc.

En tot slot is het misschien ook leuk om de niet officiele en officiele SE servicepoints te inventariseren in de startpost...

Maar nogmaals, dit is echt een van de mooiste startpost die ik tot nu toe op GOT heb gezien (rustig, duidelijk en compleet)...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
4POX schreef op 14 januari 2004 @ 15:47:
Ik mis nog 1 ietsie pietsie klein dingetje in de start post.

Waar zaten die gekke SESP ook alweer :P
w-k-pieters schreef op 14 januari 2004 @ 16:25:
_/-\o_ _/-\o_ Zeer mooie startpost _/-\o_ _/-\o_

Hij is echt geweldig, maar toch nog een paar kleine verzoekjes. Misschien is het leuk om bij de links ook links naar andere topics op GOT naar SE phones te doen zoals i.e. de T630 en T650/660, maar ook bijv. T68i etc.

En tot slot is het misschien ook leuk om de niet officiele en officiele SE servicepoints te inventariseren in de startpost...

Maar nogmaals, dit is echt een van de mooiste startpost die ik tot nu toe op GOT heb gezien (rustig, duidelijk en compleet)...
Beter lezen lieve w-k-pieters en 4POX....
Het flashen van een T610:

Het flashen van je telefoon wil zegen dat je de software/firmware versie update. Het flashen van je telefoon kan officieel alleen gedaan worden door een officieel gecertificeerd service point (SESP). Alle SESP's in Nederland en België zijn op deze pagina te bekijken, alhoewel bijna de zelfde vraag van Hans Bargeman met deze E-mail iets anders werd beantwoord dan mijn E-mail.
Je kan zelf je eigen telefoon flashen door middel van bepaalde software en een aparte datakabel, maar het zelfstandig flashen van je telefoon is illegaal omdat je daar de auteurs rechten mee overtreed. En daarmee is het dus ook verboden om daarover hier op GoT te discuseren. zie ook onder het kopje "Unlocken".
De links waarop je kan drukken staan die orginele teks, kijk maar eens goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Ginz op 14-01-2004 17:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff 1 toevoeging verschil T630 en T610:

T630 heeft beter ontvangst...

Verder mooie startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

In het vorige topicdeel (6) was het op een gegeven moment een beetje de vraag hoe en wat met firmware R4C. Op het myt610-forum staat er een en ander behoorlijk overzichtelijk opgesomd, hoewel niet officieel door SE bevestigd:

http://forum.myt610.net/viewtopic.php?t=581

PNG-ondersteuning klinkt bijvoorbeeld erg interessant! Ben benieuwd. Eerst maar eens naar R3C, voorlopig zit ik nog op R1L...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
ik heb vanmiddag R4C003 erop laten zetten, maar nog niet heel erg veel andere dan de al eerdere verbeteringen vanaf R1L013 kunnen ontdekken..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chiron schreef op 14 januari 2004 @ 18:46:
ik heb vanmiddag R4C003 erop laten zetten, maar nog niet heel erg veel andere dan de al eerdere verbeteringen vanaf R1L013 kunnen ontdekken..
Beter! Wist niet dat ie al verkrijgbaar was. Heb je die dingen die op myt610.net staan niet kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen thema's uploaden via BT!
De map Thema's heeft een vreemde naam en ik kan er ook niet inkomen. (renamen enzo heb ik uiteraard al geprobeerd)

als ik thema's van een andere GSM overzet (ook via BT) werken ze wel gewoon maar ik kan dus niet via filetransfer in de map Thema's komen

Ik draai ook al behoorlijk oude software.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/GPN/t610/t610-themes-bt.jpg

is dit een geldige reden om langs een SESP te gaan voor zo'n gratis firmwareupdate?

Ik heb geen aankoopbon omdat ik het toestel via via overgekocht heb. Is dat een probleem of is het niet nodig om je aankoopbon te tonen..

het dichtstbijzijnde SESP zit in spijkenisse dus tis best handig om te weten of het wel zin heeft om er langs te gaan :)

*edit*

Hey cool! mijn Winamp controll plaatje staat in de FiPo :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 19:42 . Reden: zag iets in FiPo staan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... met Float kom ik wel in die map?

vaaaaaaaaaaaaaaaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
updaten van je software lijkt me wel te helpen sowieso. daarnaast een verandering van je taalinstelling! volgens mij werkt het dan wel weer!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ginz heeft zich weer eens gigantisch uitgesloofd hoor. Zijn verering voor de SE T610 neemt haast ongezonde vormen aan. Tijd om je vriendin om te ruilen voor een T610? :9

Maar het resultaat mag er zijn. Een beetje laat alweer, maar hierbij toch nog even mijn complimenten. Top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:40:
Ik kan geen thema's uploaden via BT!
De map Thema's heeft een vreemde naam en ik kan er ook niet inkomen. (renamen enzo heb ik uiteraard al geprobeerd)
Als je de taal verandert naar engels kan je er wel bij, dit is wel een geldige reden om m te laten flashen alhoewel ik me afvraag of ze t gratis doen zonder bon. Tegen betaling kan t iig zoizo.
Misschien een aanvulling voor op de startpost over die 'thema's' en de nederlandse taal? :)

[ Voor 4% gewijzigd door r0el op 14-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:40:
is dit een geldige reden om langs een SESP te gaan voor zo'n gratis firmwareupdate?

Ik heb geen aankoopbon omdat ik het toestel via via overgekocht heb. Is dat een probleem of is het niet nodig om je aankoopbon te tonen..
zonder bon moet je 15 euro betalen voor de update.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij het updaten gaat zeker alles in je phone verloren? (lees: ringtones, foto's, contacten enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen ringtones maar mijn kontakten en fotos evenals mijn gedownde plaatjes en screensavers bleven staan toen ik hem na de update terug kreeg.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

( tis geen spam mensen !! )

voor degenen die nog op zoek zijn naar frontjes, hier kun je ze voor belachelijke prijs kopen :) morgen gelijk ff de zwarte bestellen

http://www.surround.cd/t610/index.htm

indien je het niet vertrouwd, wacht dan nog ff. ik plaats bestelling morgen en dan zie ik wel of ik ze ontvang of niet. tik mijn ervaring wel hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh SYQ? welke zwarte frontje? :?

en ze zijn idd erg laag. ik wacht je post nog af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Jainoxi schreef op 14 januari 2004 @ 13:31:
[...]
Total Call is wel een officieel SESP, althans, ze hebben zo'n mooi bordje voor 't raam hangen ...
Ja maar ze zeggen zelf dat ze het NIET zijn... Ah zo lang ze maar die firmware erop blijven smijten!!!! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
SYQ schreef op 15 januari 2004 @ 03:01:
...
voor degenen die nog op zoek zijn naar frontjes, hier kun je ze voor belachelijke prijs kopen :) morgen gelijk ff de zwarte bestellen

http://www.surround.cd/t610/index.htm

indien je het niet vertrouwd, wacht dan nog ff. ik plaats bestelling morgen en dan zie ik wel of ik ze ontvang of niet. tik mijn ervaring wel hiero
Ziet er goed uit SYQ, ik wacht met spanning op je ervaringen :)
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 04:10:
eh SYQ? welke zwarte frontje? :?

en ze zijn idd erg laag. ik wacht je post nog af....
Onder de foto's van de frontjes staat dat ze ook leverbaar zijn in "zilver, zwart, helemaal rood, roze en lichtblauw" alleen de foto's staan (nog) niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Relaxed.
Ik denk alleen dat dit kunststof immitatie-frontjes zijn.

Hopen dat ze een beetje passen, dan zou ik er nog wel mee kunnen leven.
Even afwachten hoe je ervaringen zijn en dan misschien zelf bestellen. Voor dat geld kan je het risico nog wel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker goedkoop, ik wacht ook effe op je reactie af, en zou je eventueel een foto van het zwarte frontje willen maken ?? Alvast bedankt !! Wat me nog wel opvalt is dat de frontjes niet zo echt glinsteren ( glimmen ) Komt dit door de foto of heb ik toch wel gelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 12-09 22:57
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:58:
Zeker goedkoop, ik wacht ook effe op je reactie af, en zou je eventueel een foto van het zwarte frontje willen maken ?? Alvast bedankt !! Wat me nog wel opvalt is dat de frontjes niet zo echt glinsteren ( glimmen ) Komt dit door de foto of heb ik toch wel gelijk ??
Dit komt door de kwaliteit van de foto volgens mij. Ik ga deze waarschijnlijk ook bestellen, ik wacht eerst nog ff op SYQ zn reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door PcFer op 15-01-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Dinsdag krijg ik de nieuwe voorraad binnen, en zal je dan een
mailtje sturen.

Groeten,
Wijnand
hmm dat wordt dus wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje? die flitser en oortelefoon zijn 45 en 35 euro? zijn dit normale prijzen? of ook net zo spotgoedkoop?

@SYQ of anderen die gaan mailen kunnen gelijk vragen of het alumnium frontjes zijn of plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb een probleem

Ik heb regelmatig geen beltonen als ik die handmatig kies in de mijn geluiden map. Maar als ik wordt gebelt dat heb ik wel geluid.

Als ik de telefoon herstart en daarna weer naar de mijn geluiden ga dan doen ze het weer.

firmware : R3C002

Meer mensen die dit probleem hebben ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware upgrade voor T610.
Is het nou zo dat alleen SE punten een firmware upgrade kunnen doen, of zijn ook unlock bedrijfjes in staat dit te doen. (En dan bij voorkeur in de buurt van Apeldoorn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
ik weet niet of deze vraag al voorbij is gekomen, maar ik krijg van een paar man te horen dat ik nogal hard klink... bij mijn nokia 6610 kon ik het volume van mijn microfoon aanpassen kan dit bij deze telefoon ook???? of moet ik maar gewoon zachter gaan praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
wat dacht je er van om de handleiding er eens bij te pakken michieleke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd naar die frontjes.
Ik wil nou wel eens van dat Yodafone logo af.

Voor 6 euro koop ik er wel 10 dan, die kan ik hier en daar best slijten voor 10 euro of meer per stuk lijkt me. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

mrTweak, voor dat prijs weet ik zeker dat het om een plastic versie gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig, was zelf die el cheapo frontjes net tegengekomen, zijn ze hier nu ook ineens ontdekt :)

kheb sinds 2 dagen nu ook een t610, super gaaf apparaat. Ik ben er echt dik tevreden mee.
Nu viel me alleen op dat het luidspreker volume niet zo heel hoog is. Ik hoor niks als ik op de fiets probeer te bellen (en nee dat is helemaal niet gevaarlijk :P). Ik heb het algehele volume ( met de +- toetsen) op maximaal staan. Nav de vraag over het microfoon volume heb ik ook ff in het boekje en de telefoon gekeken maar ik kom geen optie tegen om dit in te stellen (net als het luidsprekervolume dus) behalve dan met de +- toetsen.
Kan dit wel? En is dat lage volume normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ZAMoRANo schreef op 15 januari 2004 @ 22:08:
Ben ook wel benieuwd naar die frontjes.
Ik wil nou wel eens van dat Yodafone logo af.

Voor 6 euro koop ik er wel 10 dan, die kan ik hier en daar best slijten voor 10 euro of meer per stuk lijkt me. >:)
lees jouw post nu pas. ik heb zelf ook zon vodafone geval gehad, software laten resetten plus de logo zelf verwijderd

enige wat je nodig hebt is een suikerklontje :) en gewoon erover heen krassen (toestel beschadig je niet) en je zult zien dat logotje heel makkelijk verdwijnt. tipje, gebruik plakband om je toetsen mee af te schermen zodat er geen troep tussen komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

SYQ schreef op 16 januari 2004 @ 02:06:
enige wat je nodig hebt is een suikerklontje :) en gewoon erover heen krassen (toestel beschadig je niet) en je zult zien dat logotje heel makkelijk verdwijnt. tipje, gebruik plakband om je toetsen mee af te schermen zodat er geen troep tussen komt..
Ha ha, dat geloof je toch gewoon niet? Ik heb het even geprobeerd bij mijn Vodafone T610 en het werk inderdaad. Ongelovelijk. Ik lag echt dubbel toen ik het las, maar het is waar.

Ik heb trouwens de T610 een paar dagen, geruild met mijn broer, dus hij is al wat ouder. Er staat nog R1L013 als software-versie op. Is het nog nuttig die te laten flashen? Ik heb nog geen echte bugs gevonden, behalve misschien het feit dat ik als ik gebeld wordt voor mijn gekozen beltoon altijd eerst een ander toontje hoor. Is dat misschien uit te zetten of hoort dat zo?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik heb vanmiddag een MyCom Bluetooth USB dongle gekregen
Meteen enthousiast bijgeleverde software ingestalled en tadaa.. alles doet het... behalve dat mijn theme's map ook zon rare naam heeft. maar dat komt later
NU wil ik ook graag dat float mobile agent werkend krijgen
Bij het connecten via bluetooth krijg ik elke keer een foutmelding
Error 10047 in function Connect (socket) Adress family not supported bij protocol family

Wat is dit en wat kan ik eraan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

legolas82 schreef op 16 januari 2004 @ 15:24:
Ik heb vanmiddag een MyCom Bluetooth USB dongle gekregen
Meteen enthousiast bijgeleverde software ingestalled en tadaa.. alles doet het... behalve dat mijn theme's map ook zon rare naam heeft. maar dat komt later
NU wil ik ook graag dat float mobile agent werkend krijgen
Bij het connecten via bluetooth krijg ik elke keer een foutmelding
Error 10047 in function Connect (socket) Adress family not supported bij protocol family

Wat is dit en wat kan ik eraan doen??
Dan heb je waarschijnlijk het hardware address van je telefoon nog niet ingevuld bij de instellingen van floAt. Ik weet zelf ook niet waar je het kan vinden, maar ik gebruik voor floAt de Bluetooth COM-poort in plaats van native Bluetooth.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legolas82 schreef op 16 januari 2004 @ 15:24:
behalve dat mijn theme's map ook zon rare naam heeft.
ik las ergens dat het door taal komt. je moest het veranderen naar engels of zo. en dan was het weer goed leesbaar, precies weet ik het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, zoiets tweak :D

Je kan de taal van je telefoon naar Engels zetten en dan is de map wel leesbaar.

Wat veel makkelijker is:
Gooi het bestand gewoon in de "root". Je T610 zet het dan zelf in de goede map.

Als je een thema van je telefoon op je pc wilt hebben kan je deze ook versturen via bluetooth, dus hoef je ook niet in de map te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
MetroidPrime schreef op 16 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk het hardware address van je telefoon nog niet ingevuld bij de instellingen van floAt. Ik weet zelf ook niet waar je het kan vinden, maar ik gebruik voor floAt de Bluetooth COM-poort in plaats van native Bluetooth.
Ik heb bij My bleutooth places.. MyT610 op eigenschappen geklikt en daar stond een adres...
Dat heb ik ingevuld bij de options van Floats MA bij native bluetooth. port op 0 gelaten zodat zelf wordt gekozen. Maar nog steeds krijg de dezelfde foutmelding
Wat oh wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet "use seriel port" aanvinken en dan de poort aangeven waar je bluetooth op configureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:38:
je moet "use seriel port" aanvinken en dan de poort aangeven waar je bluetooth op configureerd is.
hehe, eindelijk gelukt
OP de homepage van FMA vond ik deze guide, misschien handig voor openingspost
http://fma.xinium.com/for...ef1e29040637&showtopic=32

Nu lukt het nog niet.. Bij het eenna laatste scherm bijv..
Mn pc zei dat ie serial port com 4 gebruikte, maar daar deed ie het niet op.
Ik kon het ook niet veranderen
Toen ikin foa port 3 gebruikte (terwijl pc staat ingesteld op 4 deed ie het wel )
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
Weet iemand hoe ik ander frontje erop kan zetten want ik krijg die voorste stukjes er maar niet af.. Ik heb niet echt veel gedaan ermee wil hem natuurlijk niet stuk hebben. Maar heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen want mijne is een beetje erg beschadigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
vraag: over dat Bluetooth...
heb de msi dongle, en die doet alles over com4/3 maar moet toch ook anders kunnen want dit is gewoon sloom :(

Snelheden van +- 5kb/sec

niet dat het enorm veel uitmaakt maar hoe krijg je alles dan via dat native bluetooth werkend?

Heb er momenteel dit opstaan:
= XtndConnect
= MSI software
= Jeyo remote

Iemand enig idee?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackraid3r schreef op 16 januari 2004 @ 18:57:
Weet iemand hoe ik ander frontje erop kan zetten want ik krijg die voorste stukjes er maar niet af.. Ik heb niet echt veel gedaan ermee wil hem natuurlijk niet stuk hebben. Maar heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen want mijne is een beetje erg beschadigt
volgens mij staat er in het startpost een beschrijving van hoe je de frontjes eraf kunt halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 12-09 22:57
zijn er nog verschillen tussen de plastic frontjes en de allu frontjes? behalve dan dat de allu frontjes sterker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

PcFer schreef op 16 januari 2004 @ 19:46:
zijn er nog verschillen tussen de plastic frontjes en de allu frontjes? behalve dan dat de allu frontjes sterker zijn.
En dat alu frontjes ijskoud worden als de telefoon te lang buiten is :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SYQ schreef op 16 januari 2004 @ 02:06:
[...]

lees jouw post nu pas. ik heb zelf ook zon vodafone geval gehad, software laten resetten plus de logo zelf verwijderd

Dat ga ik ook proberen dan :)
We hebben alleen geen suikerklontjes in huis geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Is het zo dat die plastic frontjes minder snel vingerafdrukken krijgen dan de originele T610 frontjes? Want ik word gek van dat geboen elke keer omdat er overal vingerafdrukken zijn te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12:28
Belcompany heeft de T610 voor €199 met Orange prepaid. Verleidelijk... :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op 17 januari 2004 @ 15:36:
Nogal... het is dat ik m al heb... anders had ik gewoon dit prepaid pakket gekocht + los abonnement
Maar nu heb ik wel een simlockvrije zonder alle troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:22:
[...]

Nogal... het is dat ik m al heb... anders had ik gewoon dit prepaid pakket gekocht + los abonnement
Maar nu heb ik wel een simlockvrije zonder alle troep :)
Dat zou ook kunnen ja, ik zit zelf sterk te twijfelen hem te kopen, maar ik weet niet of mijn moeder dat goed vindt (heb pas een half jaar een Samsung C100) :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
MarcoC schreef op 17 januari 2004 @ 15:36:
Inderdaad, ik heb hem gekocht. Schijnt alleen dat er een beveiliging (niet simlock) opzit zodat je geen andere simkaart (ook niet van orange) erin kan doen.
Had voordat ik het toestel ging kopen orange gebeld en gevraagd of ik mijn oude orange simkaart in die T610 kon doen, ze zeiden toen van wel maar nu blijkt er dus een of andere beveiliging op te zitten. Werd mij verteld door een andere orange medewerker. :?
weet iemand hier iets over en of het eruit gehaald kan worden door normaal te unlocken?

Hiervoor heb ik een nokia gehad maar dit is een fantastische telefoon, geen nokia meer voor mij :*)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

FireFly3k schreef op 17 januari 2004 @ 19:44:
[...]

Inderdaad, ik heb hem gekocht. Schijnt alleen dat er een beveiliging (niet simlock) opzit zodat je geen andere simkaart (ook niet van orange) erin kan doen.
Had voordat ik het toestel ging kopen orange gebeld en gevraagd of ik mijn oude orange simkaart in die T610 kon doen, ze zeiden toen van wel maar nu blijkt er dus een of andere beveiliging op te zitten. Werd mij verteld door een andere orange medewerker. :?
weet iemand hier iets over en of het eruit gehaald kan worden door normaal te unlocken?

Hiervoor heb ik een nokia gehad maar dit is een fantastische telefoon, geen nokia meer voor mij :*)
Daaaaamn, ik wil hem ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
is deze al wel eens langs geweest?
http://www.meer-net.com

Wat ik vooral makkelijk hierbij vind is dat je eenvoudig zelf toetsen kan toekennen. En in de nieuwe versie die binnen 2 weken komt zit ook een nearby check, dus je hoeft alleen maar de blue tooth van je tel aan te zetten, en hij vindt hem gelijk (op zich kan float dit ook geloof ik, alleen die verschillende toetsen koppelen moet je scripts schrijven volgens mij)...

Ik gebruik hem dan ook als afstandbediening voor mijn HTPC :D werkt geweldig, nu nog die nearby check en ik ben klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Ik heb een T618 uit china. Kan ik de firmware ook laten flashen naar een nieuwere hier in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bericht ook reeds elders gepost. Ben er nog niet uit.

Help! Ik ben sinds kort bezitter van een SE T610 toestel icm Orange Free 20. Share geactiveerd. Heb inmiddels alles naar behoren werken (Share, email, outlook synchroniseren via Bluetooth en XTNDconnet PC voor Sony Ericsson, MMSen, etc) Het enige wat ik maar niet werkend kan krijgen is met mijn laptop (ACER TM 803LCI) via Bluetooth connectie een GPRS verbinding maken met internet. Kan wel Internetten via Bluetooth en gewone inbel verbinding met Zonnet account, maar dit is een gewone GSM verbinding (traag en duur). Heb het Internet Access programma van de Orange site gedownload, maar dit werkt bij mij niet. Laptop maakt wel Bluetooth connectie, en gaat bellen, maar ik krijg vervolgens een foutmelding "geen GPRS telfoon gevonden". En dat terwijl tijdens Share GPRS gewoon actief is (wereldbolletje boven in scherm). Als ik vervolgens op de oude manier (via Bluetooth seriele poort) een connectie probeer te maken tussen laptop en telefoon, dan werkt dit niet meer. Ook na het de-installeren van het Internet Access programma blijft de Bluetooth connectie onwerkzaam. Systeemherstel naar eerdere configuratie (WXP professional) herstelt dit gelukkig wel, maar ik krijg bij analyse van probleem (vindt automatisch plaats tijdens systeemherstel) de mededeling dat er mogelijk een probleem is geweest met een driver van een modem of netwerk kaart.
Kortom Bluetooth werkt, GPRS werkt, maar na het installeren van Internet Acces van de Orange site doet niets het meer. Hebben meer mensen dit probleem?
Heb eerder in dit topic iets gelezen over Hare Access settings, maar hiermee lukt het ook niet. Wat doe ik verkeerd. De Orange helpdesk was tot dusver onvoldoende behulpzaam, en kwam er ook niet uit. Wie helpt mij. Kan ik eventueel zelf handmatig instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik kan je niet helpen maar als het je gelukt is post dan hoe a.u.b. :9~
Ik heb namelijk een TM800
Heb ook geen tijd om het voor je uit te zoeken

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
ATL schreef op 18 januari 2004 @ 14:30:
Ik heb een T618 uit china. Kan ik de firmware ook laten flashen naar een nieuwere hier in nederland?
De T618 is toch de chineese versie van de T610? Flashen bij een officieel gecertificeerd service point (SESP). Zal denk ik nie gaan, omdat je dan de officiele aankoop bon nodig hebt.

Dus je zult het via een datakabel moeten doen. Maar dat is wel illigaal

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op 18 januari 2004 @ 16:58:
[...]

De T618 is toch de chineese versie van de T610? Flashen bij een officieel gecertificeerd service point (SESP). Zal denk ik nie gaan, omdat je dan de officiele aankoop bon nodig hebt.

Dus je zult het via een datakabel moeten doen. Maar dat is wel illigaal
Je kan het dan wel bij een SESP doen zonder bon maar dan betaal je er 15 euro voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:54:
Dit bericht ook reeds elders gepost. Ben er nog niet uit.

[....]
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar in mijn startpost staat deze link:
Probeer deze eens zou ik zeggen.

[ Voor 69% gewijzigd door Ginz op 18-01-2004 17:44 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Afbeeldingslocatie: http://www.surround.cd/t610/Tammy%20White.jpg

Komt het door de wazige foto's of lijkt het SE logo op deze face plates van http://www.surround.cd/t610/index.htm er niet echt uit te zien als de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op 18 januari 2004 @ 21:09:
[afbeelding]

Komt het door de wazige foto's of lijkt het SE logo op deze face plates van http://www.surround.cd/t610/index.htm er niet echt uit te zien als de originele?
Ziet er idd een stuk donkerder uit...

edit: zijn gewoon fake, voor 6 euro...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwoon ff afwachten tot SYQ een frontje heeft binnengekregen en dan pas vragen stellen erover. we kunnen nu alleen maar speculeren en weten niet eens of ze echt wel frontjes leveren voor die belachelijke prijzen en of ze wel een beetje behoorlijk passen en uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Ik vind de prijzen wel normaal voor plastic frontjes. Kijk ze hier eens voor $4,95: http://store.yahoo.com/exchangecellular/soert6t6fapl.html
En op eBay zijn ze vaak nog goedkoper.

Maar het probleem is dus dat ik ze nergens kan vinden in één kleur met de SE logo's erop, behalve op de hiervoor genoemde site. Dus ik ben benieuwd naar die foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 18 januari 2004 @ 17:44:
[...]

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar in mijn startpost staat deze link:
Probeer deze eens zou ik zeggen.
Hoi Ginz,

Natuurlijk had ik je mooie startpost gelezen, net zoals vele andere duizenden posts in plm deel 4 t/m 7. Heb heel wat aangeklooid, en ik kreeg 't niet aan de praat. Maar nu wel!!!!!!! :) :) :) . Wat bleek, programeerfout nummer 1; daar waar een # staat (in belnummer *99***5#) moet je hem natuurlijk wel typen. 8)7
Anyway, het werkt nu, waarvoor dank. (Dat # heeft me heel wat uurtjes slaap gekost }) )

De 5, die vlak voor het bovengenoemde hekje, slaat geloof ik op het data account ID (CID=5), toch? Hier heb ik bij APN-adres: "internet" staan. Verder geen gebruikersnaam, wachtwoord of IP-adres. Ik las in een Dutchtone Extended-Orange Share post een andere account staan, genaamd Share Access. Ook hier is het APN: "internet", maar hier wel een gebruikers id "0628000000" en een wachtwoord (weet ik niet meer) ingevuld. Dit account is CID=4. Ook *99***4# doet het dus goed. De andere accounts (1 en 2) maken geen connectie met de Server (maar er wordt wel gebeld). Is er een verschil tussen de accounts 4 en 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 00:31:
De 5, die vlak voor het bovengenoemde hekje, slaat geloof ik op het data account ID (CID=5), toch? Hier heb ik bij APN-adres: "internet" staan. Verder geen gebruikersnaam, wachtwoord of IP-adres. Ik las in een Dutchtone Extended-Orange Share post een andere account staan, genaamd Share Access. Ook hier is het APN: "internet", maar hier wel een gebruikers id "0628000000" en een wachtwoord (weet ik niet meer) ingevuld. Dit account is CID=4. Ook *99***4# doet het dus goed. De andere accounts (1 en 2) maken geen connectie met de Server (maar er wordt wel gebeld). Is er een verschil tussen de accounts 4 en 5?
Wat je schrijft over het CID klopt.
Bij mij werkt de verbinding (met Palm) zowel met 0628000000 ingevuld als leeggelaten. Wachtwoord is voorzover ik weet "PASSWORD".
Verder kan ik niets nakijken nu, want mijn T610 heb ik uitgeleend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op 19 januari 2004 @ 02:45:
[...]

Wat je schrijft over het CID klopt.
Bij mij werkt de verbinding (met Palm) zowel met 0628000000 ingevuld als leeggelaten. Wachtwoord is voorzover ik weet "PASSWORD".
Verder kan ik niets nakijken nu, want mijn T610 heb ik uitgeleend.
Je T610 uitlenen? Oefff, daar ben ik nog even niet aan toe hoor. Nu alles draait zoals het moet voel ik me de koning te rijk. De komende week maar eens kijken of ik BT Control aan de praat krijg. Powerpoint presentatie via mijn mobieltje zal het goed doen "op de zaak". _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Mijn T610 is eergisteren opgehaald omdat de verlichting van mijn schem het ineens niet meer doet (Nee niet laten vallen)

De verlichting onder de toetsen doet het nog wel Alleen backlight van scherm niet. Als je de foon schuin houdt kun je met moeite zien wat er op het display staat.

T-Mobile heeft hem dus eergisteren opgehaald (wel netjes overigens)

Zijn er meer mensen die het probleem van spontaan uitvallen van het display hebben?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeerd alle nummers te verwijderen van mijn telefoon, maar ik was de pin code vergeten. Je raadt het dus al, ik heb te vaak de verkeerde beveiligingscode ingevoerd.

het is geen ramp ofzo, want ik heb al op een andere manier de telefoonnummers verwijderd (via PC). Maar voor sommige andere opties is deze code nog wel nodig.

Weet iemand de PUK2 code? of hoe ik daaraan kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk ook de T610 kopen, ik heb een goedkope aanbieding gezien op http://www.gsmplaza.nl. Dat is een Orange PrePaid pakket, Iemand ervaringen ermee? En heeft Orange een beetje landelijke goede dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Bij BelCompany is ie €200 met Orange :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is Orange Prepaid aan te raden? Vervallen er dan geen functies van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:41:
Ik ga waarschijnlijk ook de T610 kopen, ik heb een goedkope aanbieding gezien op http://www.gsmplaza.nl. Dat is een Orange PrePaid pakket, Iemand ervaringen ermee? En heeft Orange een beetje landelijke goede dekking?
Hoe duur is dat prepaid pakket daar?
Bij Belcompany 200 euro met orange prepaid namelijk, neem aan dat zij daar niet onder zitten :?
Voor de rest: Orange ervaringen

edit:
te laat :X
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:43:
En is Orange Prepaid aan te raden? Vervallen er dan geen functies van je telefoon?
Ik ben tot nu toe erg tevreden met Orange, je kunt Share nemen dan kun je lekker GPRSsen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij GSMplaza.nl is hij E 249,- en bij Belcompany schijnt hij dus E 199,- te zijn.
Moet je GPRS er bij kopen bij zo'n Orange PrePaid pakket? Zijn alle Orange PrePaid pakketten het zelfde?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:49:
Bij GSMplaza.nl is hij E 249,- en bij Belcompany schijnt hij dus E 199,- te zijn.
Moet je GPRS er bij kopen bij zo'n Orange PrePaid pakket? Zijn alle Orange PrePaid pakketten het zelfde?
Share (GPRS) kun je door de klantenservice laten activeren, kost 6 euro per maand (flatfee + 2mb internet).
Enne... neem ff de moeite om op www.orange.nl te kijken, dit kun je natuurlijk gewoon zelf uitzoeken he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al blij met de t610 en dacht dat ik al veel wist over het toestel en toch ben ik vandaag weer een handige mogelijkheid tegengekomen. Met 1 klik het lopende gesprek opnemen. Ik heb onder de favoriten "geluid opnemen" op de 1 plaats gezet. Als ik nu an het bellen ben kan ik met klik naar links gelijk het gesprek opnemen. Soms kan dit heel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft wat meer informatie over dit "bedrijf": http://www.surround.cd/t610/index.htm

Bijvoorbeeld; Waar zitten ze en heb je wel garantie als je bijvoorbeeld zo'n flitsertje koopt? Ik heb er zo op het eerste gezicht niet erg veel vertrouwen in...

Wel lekker goedkoop, dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
ze hebben een emailadres toch? info@surround.cd.

Ik zou zeggen, mail 'es naar ze. Probeer wat informatie te achterhalen.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op 20 januari 2004 @ 10:20:
ze hebben een emailadres toch? info@surround.cd.

Ik zou zeggen, mail 'es naar ze. Probeer wat informatie te achterhalen.
Heb ik gedaan, krijg geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Misschien zijn ze niet zo snel ;) Ze hadden wel gereageerd op iemand anders eerder in dit topic, dus ik denk dat je even geduld nog moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:42:
Wie heeft wat meer informatie over dit "bedrijf": http://www.surround.cd/t610/index.htm

Bijvoorbeeld; Waar zitten ze en heb je wel garantie als je bijvoorbeeld zo'n flitsertje koopt? Ik heb er zo op het eerste gezicht niet erg veel vertrouwen in...

Wel lekker goedkoop, dat wel!
Ginz heeft hier een aantal dingen besteld als ik me niet vergis. Daar krijgt ie de komende paar dagen iets van te horen en dan post ie hier wat zijn ervaringen zijn. Als het goed is. Nog even geduld dus.
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:13:
Ik was al blij met de t610 en dacht dat ik al veel wist over het toestel en toch ben ik vandaag weer een handige mogelijkheid tegengekomen. Met 1 klik het lopende gesprek opnemen. Ik heb onder de favoriten "geluid opnemen" op de 1 plaats gezet. Als ik nu an het bellen ben kan ik met klik naar links gelijk het gesprek opnemen. Soms kan dit heel handig zijn :)
Dat kan zeker handig zijn, ik geloof dat je wel verplicht bent te melden dat je aan het opnemen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFly3k schreef op 17 januari 2004 @ 19:44:
[...]

Heb je het wel geprobeerd dan? Ben zelf ook erg benieuwd... :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.