[ADSL]XS4ALL downgraden van basic naar Light

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Mijn Basic-Abbo is begin dit jaar ingegaan, dus nog voor het oude tarief. (PHEW!)
Ik kijk het nog even aan, over de huidige snelheden (1024/320) ben ik (nu al) zo te spreken dat ik eigenlijk niet meer nodig heb. _/-\o_

Wat ben ik blij dat ik die kabel eruit geknikkerd heb .. XS4ALL is echt TOP !

Verwijderd

Ik zou goed nadenken over downgraden.... Toen ik eind 2002 ADSL aanvroeg, heb ik een Fast abonnement van XS4All genomen. Na een aantal maanden heb ik dit abonnement gedowngrade, omdat ik het gevoel had dat ik de snelheid niet optimaal benutte in verhouding tot de prijs. Begin dit jaar wou ik mijn abonnement weer upgraden, omdat ik inmiddels meer ben gaan downloaden, en de upload ook goed kan gebruiken. Maar volgens de postcodecheck is voor het Fast-abonnement de afstand tot de centrale nu te groot :(. Had ik nou maar niet gedowngrade, denk ik dan! Dit heeft denk ik te maken met de nieuwe snelheden. Maar dan nog, als ik gewoon Fast gehouden had, had ik daar dus ook de nieuwe snelheden op gekregen. Dus ik snap de postcodecheck niet helemaal.....

Verwijderd

Heeft lite niet een download limiet van 5GB en basic een FUP?
M.a.w. je kan bij een downgrade op je huidige snelheid verder alleen mag je er niet te veel gebruik van maken....?

Alleen die 5GB datalimiet houd me nu nog tegen...

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 14:26
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 09:34:
Heeft lite niet een download limiet van 5GB en basic een FUP?
M.a.w. je kan bij een downgrade op je huidige snelheid verder alleen mag je er niet te veel gebruik van maken....?

Alleen die 5GB datalimiet houd me nu nog tegen...
Nu niet meer, want voor Lite geldt ook een FUP. :)
Zie: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor mij is de snelheid van Basic nu (=voor de upgrade) voldoende, zelfs na mijn @Home kabelsnelheid (2,5Mbit) dus ik zit er ook sterk aan te denken om te downgraden.
The_Sukkel geeft mijn bedenkingen ook weer: is FUP == FUP? Je zou toch wel zeggen dat een FUP voor een 1024/320 lijn gelijk is aan die van een FUP voor een 1024/320 lijn, hoe je die twee produkten ook noemt.
Ter indicatie: ik heb nu een gecombineerde up/down van 60GB/maand (vanaf november) en XS4ALL heeft nog niet geklaagd.

Wat ik wel nog even uit moet zoeken is of ik nu wel mag downgraden omdat ik pas vanaf november ADSL heb.

Signatures zijn voor boomers.

• K-2SO
En toch vraag ik me sterk af of de FUP voor Lite wel hetzelfde inhoud als die voor Basic. Ben je dadelijk gezakt met abbo en lekker aan het downen, krijg je ineens gezeik over je download gedrag omdat je een Lite abbo hebt ?
Wie weet de richtlijnen ? :?

Verwijderd

K-2SO schreef op 14 januari 2004 @ 12:22:
Wie weet de richtlijnen ? :?
kun je vinden op de site van xs4all:
Dataverkeer en fair use policy
Als u een webpagina opvraagt, stuurt de webserver het bestand naar uw computer. Dit wordt dataverkeer genoemd. De hoeveelheid dataverkeer die u genereert, hangt af van de grootte van de bestanden die u opvraagt. Voor ADSL Start is de limiet 5 GB per maand. ADSL Power heeft uiteraard een hoge datalimiet: 150 GB.
Voor ADSL Lite, Basic en Fast geldt de 'fair use policy'. Dit houdt in dat u een redelijke, gemiddelde hoeveelheid dataverkeer mag veroorzaken. U mag best een paar keer een groot bestand downloaden (zoals een muziekbestand of een nieuwe Linux-distributie), zolang het maar niet structureel is. Met een hard maandelijks maximum zou dat niet mogelijk zijn. XS4ALL wil internetverkeer stimuleren, niet limiteren.

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Joppy

Ajuparaplu!

Van Basic naar Lite bij HCCnet scheelt €12,40. Na 2 maandjes heb je dus die €25,- van de KPN eruit (op een dubbelduppie na). Ook hier een fair-use-policy.
1024-320 is mij snel genoeg dus ik ga denk ik wel overstappen. Het enige wat ik mij afvraag: Heb je bij een downgrade weer een nieuwe contractperiode van 1 jaar?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Verwijderd

zit gemiddeld op 27 GB download traffic! per maand; nu met basic abonnement. Nooit probelem mee gehad

Wat nu als ik lite neem? Bij planet internet (marktleider) betaal je voor standaard 2 euro minder maar heb je 10 GB data limiet. Als we dit dan doorrekenen naar xs4all mag je dan stellen dat theoretisch die FUP = +/- 12 GB bedraagt?

Dat is interessant om te weten.....

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:24

Arny

Heerst!

Eigenlijk is er niet echt een reden om niet te downgraden. Ik denk dat maar heel weinig mensen die extra 1024MB down gebruiken en dat is het enige verschil tussen Lite en Basic.

Juist daarom denk ik dat het nog niet is afgelopen met de snelheidsverhogingen. Ze zouden wel gek zijn om de verschillen tussen Lite en Basic zo klein te houden want welke nieuwe abonnee neemt nu nog Basic? Ik denk dus dat het logisch is om de snelheid van Basic te verhogen (de upload naar 512 bijvoorbeeld) en dat is eigenlijk de enige reden waarom ik niet zou downgraden.

All things move towards their end

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
14-01-2004 Bevestigd KPN Telecom heeft het verzoek om de dienst te up/downgraden ontvangen en geaccepteerd.
Op 12-1-2004 heb ik de downgrade aangevraagd.
Op 14-1-2004 is de downgrade uitgevoerd.

Hoe ik dit weet? Ik heb namelijk toevallig ook per 12-1-2004 de snelheidsverhoging gekregen naar 2048 kbits/s. Zojuist is mijn verbinding vebroken en toen ik weer aanlogde was de snelheid weer teruggezet naar 1024 kbits/s.

Ik heb dus 2 dagen kunnen "genieten" van 2 mbits/s...
Ik ben nu echter wel benieuwd hoe ze het gaan doen met het abonnementsgeld.
Betaal ik nu voor de maand januari 14 dagen basic en 17 dagen light?
Of zal ik gewoon heel januari basic gaan betalen en wordt me nu 17 dagen basic door de neus geboord?

Voor de zekerheid zou je een downgrade dus het best aan het einde van de maand kunnen aanvragen (?)...

Ik houd jullie op de hoogte...

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 14-01-2004 22:46 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 18:05
Dank u voor uw e-mail.

Als u voor 1 februari een downgrade doet naar Lite dan betaalt u de huidige prijs die voor ADSL Lite geldt: 36.95 Euro per maand. voert u de downgrade uit na 31 januari dan betaalt u voor ADSL Lite: 39.95 Euro per maand.

Voor alle wijzigingen na 31 januari gelden de nieuwe prijzen.

Heeft u nog vragen dan vernemen we dit graag.

Vriendelijke groet,
Toch maar downgraden. De prijzen zullen gelijkgetrokken worden als over elke maanden de upload van Basic omhoog gaat. Een voorzet wordt al gegeven in de beschrijving van de verschillende abbo's
ADSL Basic is interessant als u muziek of films wilt downloaden, grote bestanden wilt versturen of full screen live evenementen wilt bekijken

Verwijderd

De kosten voor downgrade bij Zonnet zijn dus €25. Worden op je kpn foonrekening gefactureerd, dus zal bij xs4all ook wel zo zijn. Overigens werd mijn adsl abo ook met terugwerkende kracht verrekend dus op de factuur voor deze termijn had ik het er al uit ;)

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 22:42

bartaa

Battlefield

ik heb ergens gezien op de site van xs4all dat de FUP voor basic en fast verschillen. Zou de FUP voor lite nu ook weer anders zijn ?

Kan deze gegevens nu trouwens nergens meer vinden...... :/

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de12de verhoging gehad.
de 13de aanvraag naar light gedaan.
en vandaag een brief gekregen van xs4all.
en ik zit nu weer op 1024 dus light :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dit klinkt zeer interessant: de enige reden waarom ik geen lite wilde was de FUP :)
Echter heb ik het er toch niet zo op: wat als ze er wegens vreselijk veel downgrades toch maar een limiet op knallen? Ja dan kan je kosteloos upgraden, maar betaal je wel weer meer abo. Aan de ene kant vind ik 1024/320 genoeg, meer down boeit mij niet..maar ik wil geen plotselinge limiet op mijn dak krijgen en dan opeens MEER maandkosten :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

bartaa schreef op 15 januari 2004 @ 14:36:
ik heb ergens gezien op de site van xs4all dat de FUP voor basic en fast verschillen. Zou de FUP voor lite nu ook weer anders zijn ?

Kan deze gegevens nu trouwens nergens meer vinden...... :/
7 posts boven je staat het antwoord ;)

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

wat ik eigenlijk wel lullig vind van xs4all is dat als je na 1 februari wil downgraden/upgraden de prijs voor nieuwe klanten betaald, dus 59,95 of 39,95, terwijl je eigenlijk helemaal geen nieuwe klant bent...

want ik wil nu nog niet overstappen, maar als ze later de prijzen ook gaan verhogen voor bestaande klanten, dan wil ik misschien wel downgraden, maar dan betaal ik weer de hoge prijs...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• honey
  • Laatst online: 14-02 18:05
elvis84 schreef op 16 januari 2004 @ 00:11:
wat ik eigenlijk wel lullig vind van xs4all is dat als je na 1 februari wil downgraden/upgraden de prijs voor nieuwe klanten betaald, dus 59,95 of 39,95, terwijl je eigenlijk helemaal geen nieuwe klant bent...

want ik wil nu nog niet overstappen, maar als ze later de prijzen ook gaan verhogen voor bestaande klanten, dan wil ik misschien wel downgraden, maar dan betaal ik weer de hoge prijs...
Inderdaad lullig, maar met deze maatregel willen ze juist voorkomen dat je gaat downgraden. Lullig, maar zakelijk.

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Voor mijn ouders is lite nu snel zat, en nu zelfs zonder data limit, dus dat gaat ze weer iets van 20euro schelen nu ik gedowngrade heb voor hun.

• bartaa

bartaa

Battlefield

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:52:
[...]

7 posts boven je staat het antwoord ;)
Dat was dus niet wat ik zocht, maar ik heb hier nog wat gevonden......
op http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse3 stond namelijk het volgende (dit staat er nu dus niet meer). Maar mijn punt is dus dat ze wel verschil maakten in de FUP voor Basic en Fast

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Wat is de datalimiet voor mijn abonnementsvorm?
Voor Lite ADSL is de datalimiet: 5 GB per maand
Voor PowerADSL is de datalimiet: 150 GB per maand 

Voor Basic ADSL en Fast ADSL geldt een fair use policy en dus geen harde
datalimiet.

Hieronder een indicatie van het gemiddelde gebruik in April 2003. 

Basic ADSL : 5 GB per maand
Fast ADSL : 8 GB per maand

De verschillen tussen een datalimiet en een fair use policy vindt u in de veel gestelde vragen.

De volgende vragen komen nu bij mij op:

- waarom hebben ze de indicaties weggehaald ?
- wat zullen ze bedenken als indicaties voor lite, basic en fast ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

ik ontvang net een brief van Xs4all mbt tot de snelheidsverhoging en de mogelijkheid te "downgraden". Downgraden met behoud van de oude abonnementkosten kan tot 31 maart!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 12:36 ]

• sverzijl
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 12:36:
ik ontvang net een brief van Xs4all mbt tot de snelheidsverhoging en de mogelijkheid te "downgraden". Downgraden met behoud van de oude abonnementkosten kan tot 31 maart!!!
staat er ook iets in over wanneer een verhoging van abonnementskosten voor huidige abonnees wordt doorgevoerd ?

Verwijderd

^^ huidige abonnees blijven gewoon betalen wat je normaal betaald, er vind op de factuur een correctie plaats vlgns de brief ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

uit de brief van xs4all:
voor u als bestaande klant wordt het nieuwe abonnementstarief middels een korting op de factuur gecorrigeerd naar de oude, vertrouwde abonnementprijs.
>>>>dit geld tevens wanneer u besluit te downgraden en deze wijziging uiterlijk 31 maart 2004 bij xs4all indient.<<<
als u NA 31 maart 2004 uw adsl abbo wijzigt, gaat u het nieuwe abonnementstarief betalen.

oftewel voor diegene die nog willen wachten en kijken wat er gebeurd.
je kan TOT 31 maart 2004 je abbo wijzigen terwijl je dan het oude tarief betaald.
daarna betaal je het nieuwe tarief

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
sverzijl schreef op 16 januari 2004 @ 12:39:
[...]

staat er ook iets in over wanneer een verhoging van abonnementskosten voor huidige abonnees wordt doorgevoerd ?
Nee :)
[edit] Te laat :+
Maar goed, _ooit_ zullen de tarieven wel weer gelijk worden getrokken, maar wanneer weet nog niemand geloof ik :p

[ Voor 23% gewijzigd door MikeN op 16-01-2004 12:42 ]

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 15:07

miw

Ben ik nou de enige die het vreemd vindt dat je alleen maar de keuze krijgt om je dienstverlening te verhogen? KPN en haar dochterbedrijven dwingen je min of meer om een hoger dienstenniveau af te nemen. Hetzelfde dienstenniveau wordt dan opeens voor een lagere prijs onder een andere naam geleverd! Als je de huidige snelheden wilt houden, moet je "downgraden" (huh?) en 25 Euro aan ze betalen, terwijl er geen donder verandert. Mensen dit is toch gewoon een hele foute zaak. Ik wil op zijn minst de mogelijkheid om het huidige dienstenniveau onder een andere naam met een lagere prijs voort te zetten, zonder wijzigingskosten. Eigenlijk zouden alle mensen die na de aankondiging van deze wijziging al een downgrade gedaan hebben de kosten van deze pseudo downgrade niet in rekening gebracht mogen krijgen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
suntsu schreef op 16 januari 2004 @ 13:35:
Ben ik nou de enige die het vreemd vindt dat je alleen maar de keuze krijgt om je dienstverlening te verhogen?
Nee, maar als de prijs niet omhoog gaat is het logisch dat een bedrijf dit doet.

• miw

miw

Nee, maar als de prijs niet omhoog gaat is het logisch dat een bedrijf dit doet.
Het gaat mij niet zozeer om de logica van het bedrijf. Een bedrag van 25 Euro in rekening brengen allen maar om de naam (nu Basic, later Lite) van een produkt te wijzigen is toch echt onzin. Van mij mogen ze best hun produkten pakket bijstellen en een standaard aanpassing voorstellen. Als consument wil ik dan gewoon de keuze krijgen om van deze voorgestelde aanpassing af te wijken, zonder dat daar kosten tegenover staan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
suntsu schreef op 16 januari 2004 @ 14:02:
Het gaat mij niet zozeer om de logica van het bedrijf. Een bedrag van 25 Euro in rekening brengen allen maar om de naam (nu Basic, later Lite) van een produkt te wijzigen is toch echt onzin. Van mij mogen ze best hun produkten pakket bijstellen en een standaard aanpassing voorstellen. Als consument wil ik dan gewoon de keuze krijgen om van deze voorgestelde aanpassing af te wijken, zonder dat daar kosten tegenover staan.
Dat is waar. 'Echter': lang leve de marktwerking.

• jfeelders
  • Laatst online: 14-02 10:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb vandeweek ook een aanvraag tot downgraden naar ADSL Lite ingestuurd. Is in behandeling nu. Ook gelijk KPN BelBasis gedowngrade naar BelBudget. Scheelt in totaal toch ff ca. €22,50 per maand... :)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:01:

abo-----xs4all------kpn---------------- totaal
Lite EUR 20,- EUR 19,95 EUR 39,95 EUR 36,95
Basic EUR 32,- EUR 27,95 EUR 59,95 EUR 51,15
Als je nou al een ISDN lijn hebt kan je dan een die Lite doen en betaal je dan 20euro?

of is dat altijd gewoon 1 pakket?

Verwijderd

Woohooo schreef op 16 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Als je nou al een ISDN lijn hebt kan je dan een die Lite doen en betaal je dan 20euro?

of is dat altijd gewoon 1 pakket?
je betaald voor adsl altijd en aan kpn en aan een serviceprovider.
(behalve bij versatel en andere telecom-aanbieders)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 15:16 ]

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ja daar was ik al achter maar als ik nou al ISDN heb thuis betaal ik dat in feite toch al?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je betaalt telefonie, je betaalt daarnaast voor adsl aan kpn (via de telefoonrekening) en je betaalt voor adsl aan je internetprovider. Als je een brood koopt en dan ook nog een pot pindakaas, dan krijg je toch ook niet de pot pindakaas gratis omdat je toch al betaalt bij de kassa...

Dat heeft verder echt helemaal niets met dit onderwerp te maken, je hebt je antwoord gekregen, als je het niet gelooft, kijk dan op kpn.com of bel de adsl helpdesk even. Dit topic gaat over xs4all downgraden, niet over adsl kostenopbouw.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 16-01-2004 15:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Woohooo schreef op 16 januari 2004 @ 15:49:
Ja daar was ik al achter maar als ik nou al ISDN heb thuis betaal ik dat in feite toch al?
Nee, je moet voor drie dingen betalen. Lijn (via telefoon-abo), ADSL KPN en ADSL ISP.

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ok ok ik snap hem.. tnx :)

Maaruh heeft KNP dan monopoly positie? of ik bedoel...KPN verdient er dus altijd aan...

Modbreak:
Woohooo, dit is niet een 'chat'-topic maar een topic dat gaat over het downgraden van ADSL verbindingen. Wil je ajb ontopic blijven? Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 55% gewijzigd door Korakal op 16-01-2004 17:52 ]

Verwijderd

ik zit er ook aan te denken, ben al ruim tevreden met deze snelheid.
heb nu basic van xs4all al ruim 2 jaar, waar staat het dat het voor bestaande abonnees € 36,95 kost? Als ik inlog in mijn service-centre en wil downgraden staat daar 20+19,95=39,95 per maand.

ik vind dit bij de prijzen van xs4all, betekent dit dat de prijzen na 1 februari omhooggaan?

abo-----xs4all------kpn---------------- totaal
Lite EUR 20,- EUR 19,95 EUR 39,95 EUR 36,95
Basic EUR 32,- EUR 27,95 EUR 59,95 EUR 51,15[/quote]

Je krijgt als het goed is nog een brief waarin staat dat mensen die al lid zijn de oude prijs houden. Dit duurt in iedergeval nog een jaar, wellicht langer.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 11:44:

Je krijgt als het goed is nog een brief waarin staat dat mensen die al lid zijn de oude prijs houden. Dit duurt in iedergeval nog een jaar, wellicht langer.
euh dat staat al in de rest van dit topic.
je moet wat verder lezen dan de eerste ;)

\/ \/ your welcom \/ \/

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 17-01-2004 12:09 ]

Verwijderd

^^ als je het hele topic had doorgelezen had je vast al door dat ik
1. die brief heb gehad net zoals meerdere personen en
2. ik al heb aangegeven dat de prijzen voor downgraden zijn veranderd in het service center

edit:
thnkz chucky666

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:04 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb nu 2 brieven van xs4all gekregen.

De eerste gaat over het feit dat ik een downgrade heb aangevraagd en dat het in behandeling is.
De 2e is die algemene brief over het feit dat je tot 31 maart kan downgraden voor de huidige prijs.

Op de site (statusoverzicht) staat dat de downgrade inmiddels is uitgevoerd:
16-01-2004 Verwerkt De up/downgrade van de dienst is door KPN Telecom en XS4ALL uitgevoerd.
15-01-2004 Technisch gereed KPN Telecom heeft uw verzoek tot up/downgraden uitgevoerd en uw aansluiting ingesteld op de nieuwe snelheid. XS4ALL heeft uw abonnement ingericht voor het gebruik van de nieuwe snelheid. U dient vanaf dit moment in te loggen met: xxx
Uw wachtwoord en instellingen voor bijvoorbeeld e-mail blijven ongewijzigd.
15-01-2004 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw verzoek tot up/downgraden uitgevoerd en uw aansluiting ingesteld op de nieuwe snelheid. XS4ALL past nu uw abonnement aan.
14-01-2004 Bevestigd KPN Telecom heeft het verzoek om de dienst te up/downgraden ontvangen en geaccepteerd.
12-01-2004 Verzonden Het verzoek tot up/downgraden van uw ADSL-abonnement is naar KPN Telecom verzonden.
12-01-2004 Ingediend U hebt via de website een verzoek tot up/downgraden van uw ADSL-abonnement ingediend.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

wat ik een beetje vreemd vind, is dat xs4all het lijkt te promoten om te downgraden

• xs4all zelf brengt geen kosten in rekening voor het downgraden
• stellen soepele regels op mbt nieuw abbonementsgeld huidige klanten bij een downgrade en zetten dat duidelijk in een brief (geen nieuwsberichtje op de site ofzo)
• downgraden gebeurt met een druk op de knop, geen brieven, telefoons ed

desalniettemin ga ook ik downgraden ;)

It seemed like a good idea at the time

• bartaa

bartaa

Battlefield

is er nou niemand van jullie benieuwd naar de fair use policy ??

die was in ieder geval verschillend voor basic en fast.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 22:07

NightBird

DPC-Crew Coding
suntsu schreef op 16 januari 2004 @ 14:02:
[...]

Je zou gelijk hebben wanneer de nieuwe lite hetzelfde zou kosten als het oude basic. Maar je betaalt dus 25,- eenmalig, om dezelfde snleheid te houden voor 16,- per maand minder. Daar lijkt me verder niet zoveel mis mee voor de klant, dus wat er nou over te zeuren is snap ik niet helemaal. Misschien mag je wel gratis downgraden naar de nieuwe lite als je erbij zegt dat je graag 51,15 per maand wilt blijven betalen? :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
bartaa schreef op 17 januari 2004 @ 21:54:
is er nou niemand van jullie benieuwd naar de fair use policy ??

die was in ieder geval verschillend voor basic en fast.
Lezen is soms ook een kunst...
Bijna de helft van dit topic gaat erover...

• bmwman
  • Laatst online: 03-02 12:03
Stacium schreef op 17 januari 2004 @ 19:35:
wat ik een beetje vreemd vind, is dat xs4all het lijkt te promoten om te downgraden

• xs4all zelf brengt geen kosten in rekening voor het downgraden
• stellen soepele regels op mbt nieuw abbonementsgeld huidige klanten bij een downgrade en zetten dat duidelijk in een brief (geen nieuwsberichtje op de site ofzo)
• downgraden gebeurt met een druk op de knop, geen brieven, telefoons ed

desalniettemin ga ook ik downgraden ;)
Ehhh heb jij niet goed gelezen... upgraden kost inderdaad niks, maar downgraden kost wel degelijk eenmalig 25 euro :Y)

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

bmwman schreef op 18 januari 2004 @ 10:29:
[...]

Ehhh heb jij niet goed gelezen... upgraden kost inderdaad niks, maar downgraden kost wel degelijk eenmalig 25 euro :Y)
JIJ leest niet goed >:) :P

er staat 'xs4all zelf brengt geen kosten in rekening'

alleen kpn brengt er 25 euro voor in rekening

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Stacium schreef op 18 januari 2004 @ 11:04:
[...]
sorry hoor, hij leest perfect, misschien jij niet :P

van de Xs4all site:
Binnen deze ADSL-abonnementen kunt u naar elke variant overstappen, ook wel ‘upgraden’ en ‘downgraden’ genoemd. De kosten bedragen 25 euro voor downgraden, voor upgraden worden geen eenmalige kosten in rekening gebracht.
ik quote The_Sukkel nog maar eens:
Lezen is soms ook een kunst...
Bijna de helft van dit topic gaat erover...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 11:43 ]

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 11:41:
sorry hoor, hij leest perfect, misschien jij niet :P

van de Xs4all site:

[...]
En die 25,- worden door KPN in rekening gebracht inderdaad, niet door xs4all. Dat is precies wat Stacium zegt. Dus wie er nou niet goed leest ... :)

• miw

miw

Je zou gelijk hebben wanneer de nieuwe lite hetzelfde zou kosten als het oude basic. Maar je betaalt dus 25,- eenmalig, om dezelfde snleheid te houden voor 16,- per maand minder. Daar lijkt me verder niet zoveel mis mee voor de klant, dus wat er nou over te zeuren is snap ik niet helemaal.
Ik ben kennelijk niet duidelijk genoeg. Er zijn een aantal problemen met deze actie van KPN (xs4all behandelt deze wijziging beter).
1. Voor Basic abonnees die naar Lite overstappen verandert er niets aan het service niveau.
2. Bestaande Lite abonnees krijgen !gratis! deze upgrade en dan moet KPN zelfs hun lijn upgraden.
3. Basic abonnees moeten 25,-- betalen voor het gelijk houden van hun service niveau en KPN hoeft daarvoor niets in de centrales aan te passen.
Misschien mag je wel gratis downgraden naar de nieuwe lite als je erbij zegt dat je graag 51,15 per maand wilt blijven betalen?
Als KPN de tarievenstructuur aanpast om beter met andere aanbieders te concurreren dan vind ik dat ik als bestaande klant er recht op heb om te kunnen kiezen welk diensten niveau ik uit dat nieuwe pakket wil nemen. Vooral als Lite abonnees wel gratis overgaan naar de nieuwe situatie. Het is vooral moeilijk te accepteren omdat de nieuwe Lite dezelfde parameters heeft als de oude Basic.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
suntsu schreef op 19 januari 2004 @ 09:51:
[...]

Ik ben kennelijk niet duidelijk genoeg. Er zijn een aantal problemen met deze actie van KPN (xs4all behandelt deze wijziging beter).
1. Voor Basic abonnees die naar Lite overstappen verandert er niets aan het service niveau.
2. Bestaande Lite abonnees krijgen !gratis! deze upgrade en dan moet KPN zelfs hun lijn upgraden.
3. Basic abonnees moeten 25,-- betalen voor het gelijk houden van hun service niveau en KPN hoeft daarvoor niets in de centrales aan te passen.

[...]

Als KPN de tarievenstructuur aanpast om beter met andere aanbieders te concurreren dan vind ik dat ik als bestaande klant er recht op heb om te kunnen kiezen welk diensten niveau ik uit dat nieuwe pakket wil nemen. Vooral als Lite abonnees wel gratis overgaan naar de nieuwe situatie. Het is vooral moeilijk te accepteren omdat de nieuwe Lite dezelfde parameters heeft als de oude Basic.
Als ik me niet vergis, dan geldt hetzelfde verhaal ook voor de Lite-abonnees. Zij zouden kunnen downgraden naar het start-abonnement. Ik zie je punt dus ook niet echt.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Hallo,

Ook ik ben gedowngrade naar lite, aangezien ik die 2mbit helemaal niet nodig heb, en best wel wat minder wil betalen. Ik download zo'n 15GB per maand, en ik ben dan ook erg benieuwd hoe XS4all op dit downloadgebruik bij nu mijn lite abbonement gaat reageren.

Mochten ze voor 31 maart moeilijk doen, geen probleem, dan upgrade ik gratis naar mijn oude abbonement.

Verwijderd

Lite abbo heeft toch ook gewoon een FUP? hoef je jezelf niet druk te maken volgens mij bij xs4all, die zijn niet zo streng aan limieten...

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Armada

-Wat wil je weten?-

Gabriel_Knight schreef op 19 januari 2004 @ 23:38:

Mochten ze voor 31 maart moeilijk doen, geen probleem, dan upgrade ik gratis naar mijn oude abbonement.
Volgens mij mag je alleen tot die datum gratis downgraden...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
suntsu schreef op 19 januari 2004 @ 09:51:
[...]

Wat heb je tegen KPN? Wat een ongegronde kritieken allemaal.
1. KPN moet zelfs 2x je lijn/service-niveau veranderen.
2. Bestaande Basic abonnees krijgen ook !gratis! een upgrade (dus jij ook).
3. (geldt ook voor lite en fast) Het service-niveau blijft wel gelijk, maar je maandbedrag gaat fors omlaag, daarvoor moet je dan een eenmalig bedrag betalen wat je in 2 maanden alweer terug hebt.

Wat is nou je grote bezwaar? Dat je moet betalen voor een kostenverlaging danwel service verhoging?

• Mr_Blobby
Weet iemand wat je moet betalen als je (bijvoorbeeld) midden in de maand bent gedowngrade? Betaal je dan die maand het Lite tarief of nog het Basic tarief?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op 21 januari 2004 @ 10:21:
Weet iemand wat je moet betalen als je (bijvoorbeeld) midden in de maand bent gedowngrade? Betaal je dan die maand het Lite tarief of nog het Basic tarief?
Dat zal ik je zsm laten weten.
Ik ben namelijk medio januari gedowngrade naar Lite.
Ik verwacht daarom voor de helft nog abonnementsgeld voor basic en voor de helft lite (in januari).

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

hmm....na het lezen van het topic is er nog 1 kandidaat erbij om te downgraden: mij ;(

zit al zo'n 2,5 jaar met basic, maar weet iemand als ik downgrade dat ik alweer opgeschept met vastigheid van 1 jaar contract? (niet dat ik tegen xs4all ofzo of binnekort gaat overstappen/ je weet nooit wat. alleen het idee dat ik weer 1 jaar vastzit zit me niet lekker).

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• bmwman
  • Laatst online: 03-02 12:03
Stacium schreef op 18 januari 2004 @ 11:04:
[...]

Dus kost het je 25 euro..... :+ O-) O-) :Z

[ Voor 19% gewijzigd door bmwman op 22-01-2004 03:15 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

Entity

9000rpm

Ik heb sinds juli vorig jaar ADSL Fast. Ik heb nu 4MBit en dat is wel leuk, maar voor 1 persoon toch een beetje overkill. Ik heb gisteren een aanvraag voor downgrade ingediend naar Basic, dat scheelt me toch zo'n 350 euro per jaar.

Verwijderd

GrittyKitty schreef op 22 januari 2004 @ 02:43:
hmm....na het lezen van het topic is er nog 1 kandidaat erbij om te downgraden: mij ;(

zit al zo'n 2,5 jaar met basic, maar weet iemand als ik downgrade dat ik alweer opgeschept met vastigheid van 1 jaar contract? (niet dat ik tegen xs4all ofzo of binnekort gaat overstappen/ je weet nooit wat. alleen het idee dat ik weer 1 jaar vastzit zit me niet lekker).
Nee. is niet het geval. Je gaat namelijk geen nieuw contract aan.
Mr_Blobby schreef op 21 januari 2004 @ 10:21:
Er vindt een verrekening plaats, je betaalt een deel van de maand Basic en de rest Lite.

Verwijderd

ff over de fup van xs4all, xs4all doet absoluut niet moeilijk over 15gb download ! en meer ook niet, ik download zelf bijna 200gb per maand (maar heb ook fast) dus...
Ook nog nooit gezien dat xs4all iemand een mailtje stuurt voor een te hoog dataverbruik, dat zit wel snor bij xs4all, dont worry.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Armada schreef op 20 januari 2004 @ 21:20:
[...]

Volgens mij mag je alleen tot die datum gratis downgraden...
downgraden is niet gratis :(
je betaald er 25 euro voor aan de kpn dus gratis is het niet te noemen.
upgraden is wel gratis :)
en hij bedoelde dat als hij upgrade naar basic dat hij dan nog steeds de oude abbokosten betaald en niet de nieuwe.
doe je het na de 31ste dan betaal je de nieuwe prijs.

Verwijderd

Is mij nog steeds te duur, scheelt maar €20, ik heb de opzegbrief richting Planet de deur uit gedaan en ga naar Demon 512/256. Lekker goedkoop, kost maar €19,95 :)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:31:
Is mij nog steeds te duur, scheelt maar €20, ik heb de opzegbrief richting Planet de deur uit gedaan en ga naar Demon 512/256. Lekker goedkoop, kost maar €19,95 :)
Dat is dus zo'n beetje mijn theorie... gedwongen door de goedkope aanbiedingen van de concurrentie is XS4ALL min of meer wel gedwongen om haar abonnementen goedkoper te maken.

Dit verpakken ze echter in snelheidverhogingen+introductie van een "nieuw" instapabonnement+mogelijkheid om te "downgraden" tegen €25.

Op deze manier behouden ze veel meer klanten voor de duurdere vormen dan wanneer ze rechtstreeks een prijsverlaging hadden doorgevoerd + introductie van een nieuw top-abonnement.

Dat ze de prijzen voor nieuwe klanten verhogen is natuurlijk helemaal een teken aan de wand. Eigenlijk zijn die snelheidsverhogingen+prijsverhogingen gewoon nieuwe hogere abonnementsvormen, waar je als bestaande klant (tijdelijk?) een lagere prijs voor mag betalen.

• Miletos
  • Niet online
Kickje...

Ik had het volgende mailtje verstuurd over de FUP (en ik wou een redelijk complete lijst met de nieuwsgroepen van Newszilla) naar XS4All:
Beste,

er is geen lijst beschikbaar met de meer dan 35.000 (!) groepen helaas. En
wat betreft de FUP: het door u genoemde aantal gigabytes is zeker VEEL te
hoog
...

>
> Beste XS4All,
>
> Sinds de recente snelheidverhogingen bij alle KPN ADSL ISP's overweeg ik over te stappen van Casema Premium naar XS4All ADSL Lite, aangezien deze nu op het eerste oog in alle opzichten aantrekkelijker lijkt te zijn. (upload snelheid, goede nieuwsserver, prijs en betere service)
>
> Maar nu zou ik toch graag een indicatie willen hebben van de Fair Use Policy bij een Lite abbo. Zou ik zonder waarschuwingen/problemen een Lite abbo kunnen nemen wanneer ik ongeveer 30/35GB downstream verkeer genereer per maand? Ik wil dit weten, omdat een ADSL abbo me anders uiteindelijk €10 MEER inplaats MINDER zou kosten per maand dan Casema Premium, wanneer ik achteraf gedwongen moet upgraden naar een XS4All Basic abbo:
> €40 XS4All Lite
> €50 Casema Premium
> €60 XS4All Basic
>
> Een andere vraag: is er een lijst beschikbaar van alle nieuwsgroepen die op Newszilla beschikbaar zijn?
>
> Alvast bedankt voor uw antwoord,
>
> [naam]
Conclusie:

15 is ok (zie post van "epo" in deze topic)
30 is " zeker VEEL te hoog"
;(

[ Voor 4% gewijzigd door Miletos op 25-01-2004 22:32 ]

• Tundreq
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb de downgrade gedaan en ga denk ik binnenkort er een xbox live abbo voor in de plaats nemen.
Zo ben ik toch nog elke maand iets van een euro of 9 goedkoper uit en heb een live abbo.

Als ze nou het lite abbo minder hadden verhoogd dan had ik er nog eens flink over nagedacht maar dit keer was het prijs technisch voor mij heel erg interresant :)

• Undeclinable
  • Niet online
Hoe is de facturering eigenlijk bij jullie gegaan?

Ik kreeg over de periode van 16-01-04 tot 16-02-04 TWEE facturen! Eentje voor m'n Basic-abo (dat 15-01-04 was omgezet in Lite) en eentje voor m'n Lite-abo!

Ik weet niet hoe jullie je administratie bijhouden, maar bij mij was het puur toeval dat ik ze nu eindelijk weer eens openmaakte O-)

Na een telefoontje mijnerzijds was alles wel snel weer opgelost!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

steve_jacks schreef op 25 januari 2004 @ 22:28:
Kickje...

Ik had het volgende mailtje verstuurd over de FUP (en ik wou een redelijk complete lijst met de nieuwsgroepen van Newszilla) naar XS4All:
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 34476 groepen ;)

• K-2SO
Ik ben nu vanaf begin januari XS4ALL klant en heb nu al 24GB downstream verkeer gehad. Misschien is het voor mij toch wel handig om bij Basic te blijven. ;)

• Mr_Blobby
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 10:11:
[...]
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 35476 groepen ;)
offtopic:
Of: http://www.voordummies.nl/lijsten/newszillaxs4allnl.txt
Maar let op want sommige groepen staan hier wel bij, maar daar worden de binaries van geweerd (zie de faq van newszilla:
alt.binaries.cd.*
alt.binaries.vcd.*
alt.binaries.dvd.*
alt.binaries.dvdr.* en ook bijv. alt.binaries.divx.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-01-2004 11:24 ]

• miw

miw

Wat is nou je grote bezwaar? Dat je moet betalen voor een kostenverlaging danwel service verhoging?
Nog een keer een poging. Nu maar even met een kleine analogie.

Stel, je koopt elke maand een vat bier bij de lokale slijter. De slijter hanteert verschillende prijzen per vat afhankelijk van de inhoud. Op een goede dag besluit de slijter om de prijzen van z'n bier te verlagen om beter te kunnen concureren met de lokale grootgrutter. Vol verwachting, ga je naar de slijter om je vaatje 1024/320 bier te kopen, maar dan krijg je te horen dat je je vertroude 1024/320 vaatje bier alleen tegen een eenmalige betaling van 25 Euro kan kopen. Na je protest, vertelt de slijter dat je voor de 'oude' prijs het grotere 2048/320 vat bier kan krijgen en dus heb je veel meer bier per maand voor hetzelfde bedrag. Hier heb je weinig aan als je niet meer bier per maand nodig hebt, dus vind ik het redelijk om te klagen over de eenmalige kosten van 25 Euro.

Voor alle duidelijkheid, het gaat mij dus om de gedwongen keuze die KPN voor alle ADSL gebruikers heeft gemaakt; een hogere lijnsnelheid. KPN geeft je niet de keuze om je lijnsnelheid vast te houden zonder bijkomende kosten voor een "downgrade" (of eigenlijk "stay-constant-grade"). Dit geldt voor alle abonnees onafhankelijk van hun bestaande lijnsnelheid. XS4ALL bied wel deze mogelijkheid, dus waarom kan KPN dat dan niet?

[ Voor 2% gewijzigd door miw op 26-01-2004 11:26 . Reden: typo's ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr_Blobby schreef op 26 januari 2004 @ 11:22:
[...]

Of: http://www.voordummies.nl/lijsten/newszillaxs4allnl.txt
Maar let op want sommige groepen staan hier wel bij, maar daar worden de binaries van geweerd (zie de
Dat is maar een lijstje van 2590 groepen. Dat is never nooit niet de volledige lijst.
Ander commentaar op de oorsprong van die lijst: voordummies.nl is blijkbaar ook zo n00b dat ze niet de newsservers van xs4all oplijsten maar de dreaders (die ondergeschikt aan de server zijn) en er worden de dreaders van news.xs4all.nl gelijst en de textfile suggereert dat het de nieuwsgroepen van newszilla zijn.

Dus: huh?
edit:
Wat is dat voor een germanisme: oplijsten? Ik weet echt de nederlandse term even niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 26-01-2004 11:41 ]

• Mr_Blobby
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 11:39:
[...]
Dat is maar een lijstje van 2590 groepen. Dat is never nooit niet de volledige lijst.
Ander commentaar op de oorsprong van die lijst: voordummies.nl is blijkbaar ook zo n00b dat ze niet de newsservers van xs4all oplijsten maar de dreaders (die ondergeschikt aan de server zijn) en er worden de dreaders van news.xs4all.nl gelijst en de textfile suggereert dat het de nieuwsgroepen van newszilla zijn.
[...]
Achter newszilla.xs4all.nl draait een loadbalancer die de cliënts verbind met één van de dreaders. Deze dreaders heten wel degelijk dreaderxx.news.xs4all.nl. Ik kan ook niet verklaren waarom die lijsten maar zo weinig groepen laten zien.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr_Blobby schreef op 26 januari 2004 @ 12:58:
[...]
Achter newszilla.xs4all.nl draait een loadbalancer die de cliënts verbind met één van de dreaders. Deze dreaders heten wel degelijk dreaderxx.news.xs4all.nl. Ik kan ook niet verklaren waarom die lijsten maar zo weinig groepen laten zien.
Eh, oeps. Is waar. Is ook alweer een hele tijd zo.

• Joppy
  • Nu online

Joppy

Ajuparaplu!

suntsu schreef op 26 januari 2004 @ 11:25:
[...]

Nog een keer een poging. Nu maar even met een kleine analogie.

Stel, je koopt elke maand een vat bier bij de lokale slijter. De slijter hanteert verschillende prijzen per vat afhankelijk van de inhoud. Op een goede dag besluit de slijter om de prijzen van z'n bier te verlagen om beter te kunnen concureren met de lokale grootgrutter. Vol verwachting, ga je naar de slijter om je vaatje 1024/320 bier te kopen, maar dan krijg je te horen dat je je vertroude 1024/320 vaatje bier alleen tegen een eenmalige betaling van 25 Euro kan kopen. Na je protest, vertelt de slijter dat je voor de 'oude' prijs het grotere 2048/320 vat bier kan krijgen en dus heb je veel meer bier per maand voor hetzelfde bedrag. Hier heb je weinig aan als je niet meer bier per maand nodig hebt, dus vind ik het redelijk om te klagen over de eenmalige kosten van 25 Euro.

Voor alle duidelijkheid, het gaat mij dus om de gedwongen keuze die KPN voor alle ADSL gebruikers heeft gemaakt; een hogere lijnsnelheid. KPN geeft je niet de keuze om je lijnsnelheid vast te houden zonder bijkomende kosten voor een "downgrade" (of eigenlijk "stay-constant-grade"). Dit geldt voor alle abonnees onafhankelijk van hun bestaande lijnsnelheid. XS4ALL bied wel deze mogelijkheid, dus waarom kan KPN dat dan niet?
Heb je ook zo lopen mopperen toen je de (net zo gratis) verhoging van 512 naar 1024 kreeg? Blijkbaar ligt jouw bierconsumptie per maand dus rond de 1024 liter... :P

Ik denk dat de KPN wel had verwacht dat er veel mensen 2048 teveel vinden (niet optimaal benutten) en probeert dus daar ook nog aan te verdienen. Je kan hoog en/of laag springen maar ik denk niet dat je veel keuze hebt.
BTW: Ik heb mijn downgrade-bevestiging al binnen en ja, ik lust geen bier.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Miletos
  • Niet online
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 10:11:
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 34476 groepen ;)
offtopic:
Ja...maar ik zit nu bij Casema (Premium) en heb verder geen account bij XS4All, dus inloggen gaat niet echt. En zonder inloggen:

200 dreader9.news.xs4all.nl NNRP Service Ready - newsmaster@xs4all.nl (posting ok).
LIST
500 What?
list
480 Authentication required for command
List
480 Authentication required for command

Dussss....

Misschien kan iemand anders die wel kan inloggen even zo'n lijst in een zipje gooien en mailen naar rweb@wanadoo.nl? Eeuwige dank! :)

(ik zal jullie hier verder niet meer mee storen ;) )

Verwijderd

steve_jacks schreef op 25 januari 2004 @ 22:28:
Kickje...

[...]

Conclusie:

15 is ok (zie post van "epo" in deze topic)
30 is " zeker VEEL te hoog"
;(
Ja als je ze het vraagt doen ze moeilijk, logisch ze willen niet het imago krijgen dat ze geen downloadlimiet en ook geen fup hebben, gelijk hebben ze, enne ik ben echt niet de enige met zo'n hoge download p/m bij Xs4all.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 14:49:
[...]Ja als je ze het vraagt doen ze moeilijk, logisch ze willen niet het imago krijgen dat ze geen downloadlimiet en ook geen fup hebben, gelijk hebben ze, enne ik ben echt niet de enige met zo'n hoge download p/m bij Xs4all.
Inderdaad... als je het vraagt zullen ze natuurlijk nooit zeggen dat 35 GB prima is, ze zouden gek zijn zeg...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 12:22
Ik heb op het moment een Fast abo bij XS4all, als ik dat nu naar Basic gooi, blijft alles dan verder hetzelfde, ik doel dan vooral op inloggegevens, emailadressen en dergelijke?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

LordLynx schreef op 26 januari 2004 @ 21:08:
Ik heb op het moment een Fast abo bij XS4all, als ik dat nu naar Basic gooi, blijft alles dan verder hetzelfde, ik doel dan vooral op inloggegevens, emailadressen en dergelijke?
nix verandert behalve je up-& download snelheid..

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• LordLynx
Ik heb hem net maar terug gegooit naar basic, ik download nog geen 10 gig in de maand dus dat zal geen problemen geven :P

• Br@m
  • Niet online
LordLynx schreef op 26 januari 2004 @ 21:08:
Je inlognaam veranderd van: naam@xs4all-fast-adsl naar naam@xs4all-basic-adsl

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

^^ bij mij niet,.. van Basic naar Lite veranderd er niks.
Ik had niet eens door dat ik al gedowngrade was ;)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Br@m schreef op 27 januari 2004 @ 15:30:
Je inlognaam veranderd van: naam@xs4all-fast-adsl naar naam@xs4all-basic-adsl
Nee, dit is al een paar maanden niet meer van toepassing.

• Br@m
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 27 januari 2004 @ 15:40:
[...]

Nee, dit is al een paar maanden niet meer van toepassing.
Ik heb al zitten zoeken bij xs4all, maar kan het effe niet meer vinden. Dacht dat ik dit al eens gelezen had. Maar als jij zegt dat dat veranderd is dan geloof ik je. :) Alleen wel vreemd, want in mijn router staat naam@xs4all-fast-adsl, als ik over zou stappen naar Basic, blijft ik inloggen met naam@xs4all-fast-adsl.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Undeclinable
  • Niet online
Na het downgraden kreeg ik inderdaad een brief waarin stond dat m'n inlognaam veranderd was naar xs4all-lite-adsl, maar ik kan gewoon nog met allebei inloggen?! Oftewel, ze sturen nog wel een brief, maar in feite maakt het niks uit 8)7

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm daar zeggen jullie wat.... daar had ik nog niet eens aangedacht :)
maar ik log nog steeds met basic in en doet het gewoon goed.
heb ook geen brief gehad dat ik iets moest veranderen dus.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik kreeg ook een brief dat ik met -lite- ipv -basic- moest inloggen.
Beide inlognamen doen het, snelheid is ook hetzelfde.
Toch voor de zekerheid de inloggevens gewoon veranderd in -lite-, voor het geval -basic- na een tijdje vervalt.

• Mr_Blobby
Ik heb even twee weken de hogere downloadsnelheid bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het me toch niet lukt om via newszilla de 2mbit vol te proppen. ;)

Dus heb ik zojuist ook een downgrade aangevraagd.
Voor die € 145 dat het me het komende jaar bespaar, kan ik toch leuk een extra harde schijf aanschaffen. :)

• LordLynx
Gisteravond de downgrade (fast --> basic) aangevraagd, knalt net mijn internet eruit en nu zit ik al op de 'lage' snelheid. Is dat normaal zo snel (en dat de verbinding er even uit ligt)?

• Mr_Blobby
LordLynx schreef op 28 januari 2004 @ 23:45:
Gisteravond de downgrade (fast --> basic) aangevraagd, knalt net mijn internet eruit en nu zit ik al op de 'lage' snelheid. Is dat normaal zo snel (en dat de verbinding er even uit ligt)?
Ja, bij mij is het nog sneller gebeurd: dinsdagavond aangevraagd en toen ik gisterenavond rond 7 uur thuiskwam, was de downgrade al uitgevoerd. Ik weet niet of de verbinding er even uit is geweest, want ik was overdag niet thuis.

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
GrittyKitty schreef op 26 januari 2004 @ 23:10:
[...]

nix verandert behalve je up-& download snelheid..
Je vergeet er nog eentje..........de prijs veranderd ook!!! en daarvoor heb ik vandaag ook de downgrade ingediend via de xs4all website.
Met aftrek van die kpn "boete" die ik ook raar vind (maarja, de andere keus is NIET downgraden dusse....) scheelt het toch 320 keiharde nederlandse guldens op jaarbasis wat ik best veel geld vind..vooral omdat ook ik die 1Mbit down meer dan zat vind en er gewoon een FUP opstaat ipv een keiharde limiet.
Ik was dik tevreden met de "oude" basic snelheden en je krijgt nu weer hetzelfde voor 14 euro per maand minder...prima!!
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de verbinding wordt gedowngraded en hoelang dan de verbinding niet werkt....ik zie het wel....

• Simba
  • Laatst online: 12:38
LordLynx schreef op 28 januari 2004 @ 23:45:
Ik heb het dus ook de 28e aangevraagd (via email).
Ik krijg daarop een antwoord dat ze het nogal druk hebben en de vraag of ik het online wil doen. Dat doe ik op de 29e.

Nu zie ik op de statuspagina:
"De reden van afwijzing is helaas niet bij XS4all bekend. Voor meer
informatie kunt u kontakt opnemen met Mxstream op het gratis
informatie-nummer 0900-0244."

Bovendien is dat nummer echter niet gratis, maar ik krijg via het
bandje te horen dat het 10 cent/minuut kost!

:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar weet je nu wel waarom het is afgewezen :?

• Simba
  • Laatst online: 12:38
chucky666 schreef op 05 februari 2004 @ 21:58:
maar weet je nu wel waarom het is afgewezen :?
Nee, ik heb opgehangen zodra ik hoorde dat het telnr geld kost.
Ik heb weer een mailtje naar xs4all gestuurd of ze het willen regelen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[behulpzaam bedoelde kick]

Toch nog maar even gedowngrade, onder het motto: hoge upload is het belangrijkst, download maxxx ik nou toch niet uit en voor het eind van het jaar staat Portaal op de stoep met een 10Mbit-pijpje :Y)

Als ik het wel heb gaat morgen de nieuwe tarifering in, nu stond er nog 36.95 voor het 1024/320-abo. Mocht je ook nog willen downgraden - vandaag is je laatste kans!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Toch maar even een kickje met een vraag. Weet iemand of je contract met KPN/xs4all ook met een jaar weer word verlengd als je downgrade?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:35

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:18:
Toch maar even een kickje met een vraag. Weet iemand of je contract met KPN/xs4all ook met een jaar weer word verlengd als je downgrade?
Als jij al langer als 1jaar gebruik maakt van je adsl-abbo niet.

als jij onder de 12maanden zit en dan een downgrade doet ook niet.

Dit zeg ik niet met 100% zekerheid aangezien het bij iedere ISP verschilt en antwoorden zijn van ipb dus...

En anders bel of mail je even naar xs4all

Verwijderd

bij zonnet heb ik een downgrade gedaan (toen ik al 2 jaar een abo had) en toen binnen een jaar opgezegd. Ze wilden me eerst aan een jaar houden maar één boos mailtje was genoeg om dat uit de wereld te helpen ;)
Pagina: 1 2 Laatste