[ADSL]XS4ALL downgraden van basic naar Light

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

steve_jacks schreef op 25 januari 2004 @ 22:28:
Kickje...

Ik had het volgende mailtje verstuurd over de FUP (en ik wou een redelijk complete lijst met de nieuwsgroepen van Newszilla) naar XS4All:
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 34476 groepen ;)

Signatures zijn voor boomers.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben nu vanaf begin januari XS4ALL klant en heb nu al 24GB downstream verkeer gehad. Misschien is het voor mij toch wel handig om bij Basic te blijven. ;)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 14:26
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 10:11:
[...]
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 35476 groepen ;)
offtopic:
Of: http://www.voordummies.nl/lijsten/newszillaxs4allnl.txt
Maar let op want sommige groepen staan hier wel bij, maar daar worden de binaries van geweerd (zie de faq van newszilla:
alt.binaries.cd.*
alt.binaries.vcd.*
alt.binaries.dvd.*
alt.binaries.dvdr.* en ook bijv. alt.binaries.divx.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-01-2004 11:24 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 15:07

miw

Wat is nou je grote bezwaar? Dat je moet betalen voor een kostenverlaging danwel service verhoging?
Nog een keer een poging. Nu maar even met een kleine analogie.

Stel, je koopt elke maand een vat bier bij de lokale slijter. De slijter hanteert verschillende prijzen per vat afhankelijk van de inhoud. Op een goede dag besluit de slijter om de prijzen van z'n bier te verlagen om beter te kunnen concureren met de lokale grootgrutter. Vol verwachting, ga je naar de slijter om je vaatje 1024/320 bier te kopen, maar dan krijg je te horen dat je je vertroude 1024/320 vaatje bier alleen tegen een eenmalige betaling van 25 Euro kan kopen. Na je protest, vertelt de slijter dat je voor de 'oude' prijs het grotere 2048/320 vat bier kan krijgen en dus heb je veel meer bier per maand voor hetzelfde bedrag. Hier heb je weinig aan als je niet meer bier per maand nodig hebt, dus vind ik het redelijk om te klagen over de eenmalige kosten van 25 Euro.

Voor alle duidelijkheid, het gaat mij dus om de gedwongen keuze die KPN voor alle ADSL gebruikers heeft gemaakt; een hogere lijnsnelheid. KPN geeft je niet de keuze om je lijnsnelheid vast te houden zonder bijkomende kosten voor een "downgrade" (of eigenlijk "stay-constant-grade"). Dit geldt voor alle abonnees onafhankelijk van hun bestaande lijnsnelheid. XS4ALL bied wel deze mogelijkheid, dus waarom kan KPN dat dan niet?

[ Voor 2% gewijzigd door miw op 26-01-2004 11:26 . Reden: typo's ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr_Blobby schreef op 26 januari 2004 @ 11:22:
[...]

Of: http://www.voordummies.nl/lijsten/newszillaxs4allnl.txt
Maar let op want sommige groepen staan hier wel bij, maar daar worden de binaries van geweerd (zie de
Dat is maar een lijstje van 2590 groepen. Dat is never nooit niet de volledige lijst.
Ander commentaar op de oorsprong van die lijst: voordummies.nl is blijkbaar ook zo n00b dat ze niet de newsservers van xs4all oplijsten maar de dreaders (die ondergeschikt aan de server zijn) en er worden de dreaders van news.xs4all.nl gelijst en de textfile suggereert dat het de nieuwsgroepen van newszilla zijn.

Dus: huh?
edit:
Wat is dat voor een germanisme: oplijsten? Ik weet echt de nederlandse term even niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 26-01-2004 11:41 ]

• Mr_Blobby
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 11:39:
[...]
Dat is maar een lijstje van 2590 groepen. Dat is never nooit niet de volledige lijst.
Ander commentaar op de oorsprong van die lijst: voordummies.nl is blijkbaar ook zo n00b dat ze niet de newsservers van xs4all oplijsten maar de dreaders (die ondergeschikt aan de server zijn) en er worden de dreaders van news.xs4all.nl gelijst en de textfile suggereert dat het de nieuwsgroepen van newszilla zijn.
[...]
Achter newszilla.xs4all.nl draait een loadbalancer die de cliënts verbind met één van de dreaders. Deze dreaders heten wel degelijk dreaderxx.news.xs4all.nl. Ik kan ook niet verklaren waarom die lijsten maar zo weinig groepen laten zien.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr_Blobby schreef op 26 januari 2004 @ 12:58:
[...]
Achter newszilla.xs4all.nl draait een loadbalancer die de cliënts verbind met één van de dreaders. Deze dreaders heten wel degelijk dreaderxx.news.xs4all.nl. Ik kan ook niet verklaren waarom die lijsten maar zo weinig groepen laten zien.
Eh, oeps. Is waar. Is ook alweer een hele tijd zo.

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32

Joppy

Ajuparaplu!

suntsu schreef op 26 januari 2004 @ 11:25:
[...]

Nog een keer een poging. Nu maar even met een kleine analogie.

Stel, je koopt elke maand een vat bier bij de lokale slijter. De slijter hanteert verschillende prijzen per vat afhankelijk van de inhoud. Op een goede dag besluit de slijter om de prijzen van z'n bier te verlagen om beter te kunnen concureren met de lokale grootgrutter. Vol verwachting, ga je naar de slijter om je vaatje 1024/320 bier te kopen, maar dan krijg je te horen dat je je vertroude 1024/320 vaatje bier alleen tegen een eenmalige betaling van 25 Euro kan kopen. Na je protest, vertelt de slijter dat je voor de 'oude' prijs het grotere 2048/320 vat bier kan krijgen en dus heb je veel meer bier per maand voor hetzelfde bedrag. Hier heb je weinig aan als je niet meer bier per maand nodig hebt, dus vind ik het redelijk om te klagen over de eenmalige kosten van 25 Euro.

Voor alle duidelijkheid, het gaat mij dus om de gedwongen keuze die KPN voor alle ADSL gebruikers heeft gemaakt; een hogere lijnsnelheid. KPN geeft je niet de keuze om je lijnsnelheid vast te houden zonder bijkomende kosten voor een "downgrade" (of eigenlijk "stay-constant-grade"). Dit geldt voor alle abonnees onafhankelijk van hun bestaande lijnsnelheid. XS4ALL bied wel deze mogelijkheid, dus waarom kan KPN dat dan niet?
Heb je ook zo lopen mopperen toen je de (net zo gratis) verhoging van 512 naar 1024 kreeg? Blijkbaar ligt jouw bierconsumptie per maand dus rond de 1024 liter... :P

Ik denk dat de KPN wel had verwacht dat er veel mensen 2048 teveel vinden (niet optimaal benutten) en probeert dus daar ook nog aan te verdienen. Je kan hoog en/of laag springen maar ik denk niet dat je veel keuze hebt.
BTW: Ik heb mijn downgrade-bevestiging al binnen en ja, ik lust geen bier.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mdeen schreef op 26 januari 2004 @ 10:11:
offtopic:
Een 'redelijk' complete lijst van nieuwsgroepen krijg je door te telnetten naar newszilla.xs4all.nl, poort 119, in te loggen indien nodig en dan het commando LIST te geven. Wel even een telnetclient met logging nemen, anders dan mis je de eerste 34476 groepen ;)
offtopic:
Ja...maar ik zit nu bij Casema (Premium) en heb verder geen account bij XS4All, dus inloggen gaat niet echt. En zonder inloggen:

200 dreader9.news.xs4all.nl NNRP Service Ready - newsmaster@xs4all.nl (posting ok).
LIST
500 What?
list
480 Authentication required for command
List
480 Authentication required for command

Dussss....

Misschien kan iemand anders die wel kan inloggen even zo'n lijst in een zipje gooien en mailen naar rweb@wanadoo.nl? Eeuwige dank! :)

(ik zal jullie hier verder niet meer mee storen ;) )

Verwijderd

steve_jacks schreef op 25 januari 2004 @ 22:28:
Kickje...

Ik had het volgende mailtje verstuurd over de FUP (en ik wou een redelijk complete lijst met de nieuwsgroepen van Newszilla) naar XS4All:

[...]

Conclusie:

15 is ok (zie post van "epo" in deze topic)
30 is " zeker VEEL te hoog"
;(
Ja als je ze het vraagt doen ze moeilijk, logisch ze willen niet het imago krijgen dat ze geen downloadlimiet en ook geen fup hebben, gelijk hebben ze, enne ik ben echt niet de enige met zo'n hoge download p/m bij Xs4all.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 14:49:
[...]Ja als je ze het vraagt doen ze moeilijk, logisch ze willen niet het imago krijgen dat ze geen downloadlimiet en ook geen fup hebben, gelijk hebben ze, enne ik ben echt niet de enige met zo'n hoge download p/m bij Xs4all.
Inderdaad... als je het vraagt zullen ze natuurlijk nooit zeggen dat 35 GB prima is, ze zouden gek zijn zeg...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 12:22
Ik heb op het moment een Fast abo bij XS4all, als ik dat nu naar Basic gooi, blijft alles dan verder hetzelfde, ik doel dan vooral op inloggegevens, emailadressen en dergelijke?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

LordLynx schreef op 26 januari 2004 @ 21:08:
Ik heb op het moment een Fast abo bij XS4all, als ik dat nu naar Basic gooi, blijft alles dan verder hetzelfde, ik doel dan vooral op inloggegevens, emailadressen en dergelijke?
nix verandert behalve je up-& download snelheid..

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• LordLynx
Ik heb hem net maar terug gegooit naar basic, ik download nog geen 10 gig in de maand dus dat zal geen problemen geven :P

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LordLynx schreef op 26 januari 2004 @ 21:08:
Je inlognaam veranderd van: naam@xs4all-fast-adsl naar naam@xs4all-basic-adsl

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

^^ bij mij niet,.. van Basic naar Lite veranderd er niks.
Ik had niet eens door dat ik al gedowngrade was ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Br@m schreef op 27 januari 2004 @ 15:30:
Je inlognaam veranderd van: naam@xs4all-fast-adsl naar naam@xs4all-basic-adsl
Nee, dit is al een paar maanden niet meer van toepassing.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 27 januari 2004 @ 15:40:
[...]

Nee, dit is al een paar maanden niet meer van toepassing.
Ik heb al zitten zoeken bij xs4all, maar kan het effe niet meer vinden. Dacht dat ik dit al eens gelezen had. Maar als jij zegt dat dat veranderd is dan geloof ik je. :) Alleen wel vreemd, want in mijn router staat naam@xs4all-fast-adsl, als ik over zou stappen naar Basic, blijft ik inloggen met naam@xs4all-fast-adsl.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na het downgraden kreeg ik inderdaad een brief waarin stond dat m'n inlognaam veranderd was naar xs4all-lite-adsl, maar ik kan gewoon nog met allebei inloggen?! Oftewel, ze sturen nog wel een brief, maar in feite maakt het niks uit 8)7

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm daar zeggen jullie wat.... daar had ik nog niet eens aangedacht :)
maar ik log nog steeds met basic in en doet het gewoon goed.
heb ook geen brief gehad dat ik iets moest veranderen dus.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik kreeg ook een brief dat ik met -lite- ipv -basic- moest inloggen.
Beide inlognamen doen het, snelheid is ook hetzelfde.
Toch voor de zekerheid de inloggevens gewoon veranderd in -lite-, voor het geval -basic- na een tijdje vervalt.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Mr_Blobby
Ik heb even twee weken de hogere downloadsnelheid bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het me toch niet lukt om via newszilla de 2mbit vol te proppen. ;)

Dus heb ik zojuist ook een downgrade aangevraagd.
Voor die € 145 dat het me het komende jaar bespaar, kan ik toch leuk een extra harde schijf aanschaffen. :)

• LordLynx
Gisteravond de downgrade (fast --> basic) aangevraagd, knalt net mijn internet eruit en nu zit ik al op de 'lage' snelheid. Is dat normaal zo snel (en dat de verbinding er even uit ligt)?

• Mr_Blobby
LordLynx schreef op 28 januari 2004 @ 23:45:
Gisteravond de downgrade (fast --> basic) aangevraagd, knalt net mijn internet eruit en nu zit ik al op de 'lage' snelheid. Is dat normaal zo snel (en dat de verbinding er even uit ligt)?
Ja, bij mij is het nog sneller gebeurd: dinsdagavond aangevraagd en toen ik gisterenavond rond 7 uur thuiskwam, was de downgrade al uitgevoerd. Ik weet niet of de verbinding er even uit is geweest, want ik was overdag niet thuis.

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
GrittyKitty schreef op 26 januari 2004 @ 23:10:
[...]

nix verandert behalve je up-& download snelheid..
Je vergeet er nog eentje..........de prijs veranderd ook!!! en daarvoor heb ik vandaag ook de downgrade ingediend via de xs4all website.
Met aftrek van die kpn "boete" die ik ook raar vind (maarja, de andere keus is NIET downgraden dusse....) scheelt het toch 320 keiharde nederlandse guldens op jaarbasis wat ik best veel geld vind..vooral omdat ook ik die 1Mbit down meer dan zat vind en er gewoon een FUP opstaat ipv een keiharde limiet.
Ik was dik tevreden met de "oude" basic snelheden en je krijgt nu weer hetzelfde voor 14 euro per maand minder...prima!!
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de verbinding wordt gedowngraded en hoelang dan de verbinding niet werkt....ik zie het wel....

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
LordLynx schreef op 28 januari 2004 @ 23:45:
Ik heb het dus ook de 28e aangevraagd (via email).
Ik krijg daarop een antwoord dat ze het nogal druk hebben en de vraag of ik het online wil doen. Dat doe ik op de 29e.

Nu zie ik op de statuspagina:
"De reden van afwijzing is helaas niet bij XS4all bekend. Voor meer
informatie kunt u kontakt opnemen met Mxstream op het gratis
informatie-nummer 0900-0244."

Bovendien is dat nummer echter niet gratis, maar ik krijg via het
bandje te horen dat het 10 cent/minuut kost!

:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar weet je nu wel waarom het is afgewezen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
chucky666 schreef op 05 februari 2004 @ 21:58:
maar weet je nu wel waarom het is afgewezen :?
Nee, ik heb opgehangen zodra ik hoorde dat het telnr geld kost.
Ik heb weer een mailtje naar xs4all gestuurd of ze het willen regelen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[behulpzaam bedoelde kick]

Toch nog maar even gedowngrade, onder het motto: hoge upload is het belangrijkst, download maxxx ik nou toch niet uit en voor het eind van het jaar staat Portaal op de stoep met een 10Mbit-pijpje :Y)

Als ik het wel heb gaat morgen de nieuwe tarifering in, nu stond er nog 36.95 voor het 1024/320-abo. Mocht je ook nog willen downgraden - vandaag is je laatste kans!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Toch maar even een kickje met een vraag. Weet iemand of je contract met KPN/xs4all ook met een jaar weer word verlengd als je downgrade?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:35

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:18:
Toch maar even een kickje met een vraag. Weet iemand of je contract met KPN/xs4all ook met een jaar weer word verlengd als je downgrade?
Als jij al langer als 1jaar gebruik maakt van je adsl-abbo niet.

als jij onder de 12maanden zit en dan een downgrade doet ook niet.

Dit zeg ik niet met 100% zekerheid aangezien het bij iedere ISP verschilt en antwoorden zijn van ipb dus...

En anders bel of mail je even naar xs4all

Verwijderd

bij zonnet heb ik een downgrade gedaan (toen ik al 2 jaar een abo had) en toen binnen een jaar opgezegd. Ze wilden me eerst aan een jaar houden maar één boos mailtje was genoeg om dat uit de wereld te helpen ;)
Pagina: 1 2 Laatste