siepeltjuh schreef op 30 juni 2004 @ 00:47:
Is er iemand die misschien even een beknopt stappenplannetje kan maken hoe ik dit aanpak?
Ik heb gaan legale eagle.
(ben enkel studentje)
Een vriend van me kan etsen die gaat dat dus ook doen.
De onderdelen heb ik besteld.
Mijn maat die gaat de boel etsen, maar vraagt hij om een schema. Om te controleren of alles klopt.
Van programmeren weet hij niets.
Dat ga ik dus doen, alleen ben ik geen ervaren programmeur, een beetje php, java en perl kan ik wel. Ik denk dus met een beetje zelf studie dat ik hier wel verder mee kan komen, maar hoe pak ik dit aan?!
TIP1:
Lees het HELE topic en vooral de START TOPIC goed door en je weet precies wat je nodig hebt, je kunt hier ergens een schema downloaden, het hex file-tje om je pic mee te programmeren staat hier, FPP(het progje om je PIC16f628 mee te programeren)staat hier ergens gepost.
TIP2:
Verdiep je in de ledbars en in de schema's en vooral in het topic want alles om je ledbars (werkend)te maken staat hier toch echt gepost, van schema's tot leveranciers...alles staat er.
TIP3:
Houd vooral de posts van Lone, jaaasgoed, en die van Sebastius in de gaten, deze zijn vaak erg handig(vooral aangezien lone tha creator is van de ledbars...thnx lone

), en bevat soms belangrijke info over evt punten war je op moet letten bij de schema's(bijv het omgedraaide sub-d connector ensow)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
en voor de mensen die t interessant vinden...ik heb vandaag mn chieftec kast binnengekregen(whoaa gefinancierd door me stage:)) en ben der vandaag mee bezig geweest..k heb de controller al ingebouwd, maar ik ik vraag me echt af hoe lone em heeft ingebouwd :S(hint hint lone). Ik heb de controller ingebouwd door uuhm een onderplaat(waar schroefdraad in is getapt) van een oude floppydrive af te knippen met een metaalknipper(ziet dr niet netjes uit maar je ziet het toch niet als ie ingebouwd is:) )
verder hebbik alleen nogmaar de kast gestript en een Aopen low noise voeding van 350 watt geplaatst.
Nog iem suggesties waarmee k een stukje software voor die ledbar ken schrijven? ik heb al gezocht naar MS Visual Basic, maar deze kan ik in mijn nieuwsgroepen of op mn ftp servers niet vinden:S en ik ben echt niet van plan om dat proggie origineel te kopen(600 pleuri:S)
Weet iem ook nog ergens een freeware programma waarmee ik een simpel stukje sofware kan schrijven(this alleen maar ff om die HDD/CPU/MEM usage meter te fabriceren:|)
nah greeetzzz(damnzz wat ben k weer actief op deze topic:))