Ik ben helemaal met de TS eens. Ok, er zijn/komen wel spellen die je niet als afval mag bestempellen (nog niet, mischien valt het wel zwaar tegen). Maar de gameindustrie is tegenwoordig echt brak. Kijk maar naar NFS Underground. Men verwacht er van te voren heel veel van. Als je die screenshots zag en het verhaal erachter hoorde zou het echt een topspel worden, maar kijk achteraf eens, hoe brak het eigenlijk geworden is. De makers geven het spel veel te vroeg uit, ze spreken van tevoren een datum af wanneer het klaar moet wezen (is eigenlijk wel beter voor het plannen), maar die datum is meestal nog gewoon te vroeg, maar dan komen ze erachter dat ze meer tijd nodig hebben en dan stellen ze de boel uit. Maar ze kunnen ook niet eeuwig de boel uit gaan stellen, dus krijg je onafgemaakte spellen, die niet voldoen aan de features die ze hadden beloofd. Dan moet het via patches en 3rd-party software maar opgelost worden, wat soms ook nog niet eens goed gedaan word.  Mij maakt het eigenlijk niks uit als het iets langer duurt, als het maar een goed spel word.
Bij sommige developers is de creativiteit ook gewoon op, omdat er al zoveel spellen zijn. Die developers moeten eigenlijk de gamers om hun mening vragen van hoe het spel moet gaan worden. Dan moeten ze een kopie van het plan van aanpak aan de gamers laten zien en vragen of ze het er mee eens zijn, zo word het op de gamers afgestemd en krijg je betere spellen.
Een SDK uitgeven voor spellen die ze maken en een mogelijkheid tot het modden/tweaken ervan stimuleerd het spel ook heel erg. Word tegenwoordig steeds meer gedaan en dat is best wel goed. Zelf dingen kunnen toevoegen aan het spel en het spel helemaal naar je eigen wensen kunnen maken, maakt het spel ook een stuk leuker. Dan moet het eigenlijk wel multiplayer support hebben om de volle 100% gameplezier eruit te halen. Kijk maar naar Battlefield. Door de mod DesertCombat zijn er meer mensen Battlefield gaan kopen, alleen maar om DesertCombat online te gaan spelen (tenminste ik ken er een paar die dat gedaan hebben, om die reden).
Met deze dingen moeten ze meer rekening houden vind ik, dan worden de spellen ook niet zo bagger.
Chillmeister schreef op 23 januari 2004 @ 11:03:
Project Gotham Racing 2 voor de xbox is echt genial, en rete moeilijk om alles te halen.
Ik vind het zeer jammer dat spellen zoals Grand Turismo en Gotham racing, niet of nauwelijks voor de pc uitkomen. Het beste wat ik zou kunnen noemen wat in de buurt komt is NFS: Porsche Unleashed (zou het nog steeds willen spelen, maar ik krijg het maar niet aan de gang voor WinXP, en kan het nergens meer kopen).

Ook zoiets, spellen worden tegenwoordig veel te makkelijk. Kijk maar naar Call of Duty, die is echt te simpel. Het is een vet goede game, maar gewoon veel te simpel. Dus dan is het op het laatst niks meer aan. Natuurlijk kan het ook 
te moeilijk worden, maar daar zijn de verschillende moeilijkheids graden voor. Er moet veel meer verschil zijn tussen die moeilijkheids graden.
Nu ik het toch over Call of Duty heb. Er hadden ook wel meer missies in gemogen. Nog weer een reden dat spellen tegenwoordig bagger zijn. Sommige spellen zijn gewoon veel te kort, soms compenseert de mulityplayer daar wel weer mee, maar de developers moeten er ook vanuit gaan dat er ook mensen zijn die veel liever gewoon SinglePlayer spelen. Of er moeten meer missies zijn of gewoon langere missies.
Er zitten ook wel eens dingen in het spel waarvan je denkt "
Dat kan gewoon niet.". Bij NFS Underground bijv. Als je ziet hoe de bots (computer) door de bochten heen gaat en hoe ze je inhalen zelfs al ben je op volle snelheid. Dat zijn ook dingen die het spel slecht maken. Je gaat je er ook een gegeven moment er gewoon aan ergeren (ik niet, maar sommigen wel). Nou is NFS underground wel een arcade spel, maar zelfs dan is het nog overdreven.
Kortom, men besteed gewoon te weinig tijd aan die games. 
Als ze nou eens aan deze punten zouden denken, dan zouden ze veel meer verdienen en wij meer gameplezier hebben. Dus voor allebei een vooruitgang.
- Ze krijgen goeie reviews.
- Gamers worden enthousiast.
- Breng veel beta's uit of demo's zodat de gamers het kunnen testen en weten hoe het spel gaat worden.
- Lever veel support voor de games.
- Gamers zijn dan eerder berijd om het spel te kopen.
- Games krijgen positieve naam.
- Developers krijgen positieve naam.
- Developers worden bekend.
- Als ze dan een volgende spel uitbrengen word die ook weer meer gekocht, omdat mensen weten dat ze goeie games leveren.
- Games worden ook langer gespeeld.

[
                        Voor 37% gewijzigd door
                                                     eghie                                                 op 23-01-2004 12:15
                                            ]