en zo is het voorspeld!
Anoniem: 106946
wat is het merk van die kast..?Anoniem: 103277 schreef op 17 februari 2004 @ 19:55:
dit is mijn zeer geringe eerste mod:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
(tevens mij excus voor crappy kwality)
Is dat niet zo'n Sweex kast?
http://www.new-generation.nl/nl/dept_107.html
http://www.new-generation.nl/nl/dept_107.html
[ Voor 51% gewijzigd door Ahmi op 01-03-2004 14:16 ]
Even een externe standaard voor m´n 16*2 LCD gemaakt van plexi:

[voorkant]

[achterkant]
Alleen nu heb ik een probleempje: als je goed kijkt dan zie je dat bij de 'n' van 'graden' een verticaal streepje ontbreekt? Hoe kan dit?
[voorkant]
[achterkant]
Alleen nu heb ik een probleempje: als je goed kijkt dan zie je dat bij de 'n' van 'graden' een verticaal streepje ontbreekt? Hoe kan dit?
Foutje bij instellen van software?Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 15:23:
maakt het trouwens wat uit waar de "n" staat of is het alleen als die daar aan het eind staat?
Ook als staat er een ander teken op die plaats, de hele kolom verschijnt gewoon niet.Duivenseboy schreef op 01 maart 2004 @ 16:14:
[...]
Foutje bij instellen van software?
maakt het trouwens wat uit waar de "n" staat of is het alleen als die daar aan het eind staat?
Edit:
Hey, nu is ie er weer

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 01-03-2004 16:22 ]
Anoniem: 48401
Dat vind ik nu echt mooi. Gewoon lekker eenvoudig en toch netjes.Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 15:23:
[afbeelding]
[voorkant]
[afbeelding]
[achterkant]
Nah, hij deed het eerst wel. Toen hij het niet deed ben ik alle contacten nagelopen. Naja, misschien moest ie wel even opwarmen ofzo
Hij doet het iig weer.
Anoniem: 65830
* Netlan heeft voor het eerst de zaag in de kast gezet, en heeft de smaak te pakken
mijn allér eerste case mod
whoei...

dit is voor ^

dit is na ^
een kleine mod maar slechts het begin
en nu maar hopen dat het beter koelt!
mijn allér eerste case mod
dit is voor ^
dit is na ^
Misschien het randje nog even afwerken met electriciteitsdraad? Dat lijkt wat netter.
Anoniem: 87451
was dat nu moeilijk zo'n eerste keer?Anoniem: 65830 schreef op 01 maart 2004 @ 16:57:
* Netlan heeft voor het eerst de zaag in de kast gezet, en heeft de smaak te pakken
mijn allér eerste case modwhoei...
[afbeelding]
dit is voor ^
[afbeelding]
dit is na ^
ik wil het zelf nl. ook eens proberen (wordt dan ook eerste keer)
met wat voor gereedschap doe je nu zoiets?
(veel gelezen over dremels, maar wat is dat en is dat duur? of kan het ook ergens anders mee?)
Ik zie voornamelijk zwarte pics met een blauwe vlek erop, heb je misschien ook nog pics met (voldoende) licht?Res-q schreef op 01 maart 2004 @ 10:38:
Toetsenbord en muis gemod Van mijn Logitech Internet Navigator Special Edition toetsenbord en Logitech MX310 muis heb ik de leds vervangen door blauwe. Alle pics zijn clickable. Muis De led in m'n Logitech MX310 vervangen door een ultra-felle blauwe 5mm led:
[afbeelding]Toetsenbord Onder het mom van 'vette overkill maar wel leuk' 8000MCD ( ) ledjes in mn toetsebord gezet: [afbeelding]
[afbeelding]
En dat geeft een leuke vlek op het plafond:
[afbeelding]
beetje slecht ze zien alleen...
En waar heb je die ledjes vandaan? Want normale blauwe ledjes zijn toch minder fel?
edit:
Woeps
Dacht dat ik in het nutteloze mededelingen topic zat, hoe kom ik hier nou weer terecht

Woeps

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 01-03-2004 17:39 ]
The devil is in the details.
@ Exigence :
Waarschijnlijk is het display rubber van het lcd niet goed aangedrukt. Dat Rubber zit inde het metalen frame van je scherm en zorgt voor de verbinding tussen het lcd en het printje dat waar hij op gemonteerd zit. Probeer de haakjes die door het printje heen steken eens wat strakker tegen de print te buigen.[Alleen nu heb ik een probleempje: als je goed kijkt dan zie je dat bij de 'n' van 'graden' een verticaal streepje ontbreekt? Hoe kan dit?
[ Voor 9% gewijzigd door KnOeFz op 01-03-2004 18:37 . Reden: typo's verbeterd ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Hij deed het inmiddels alweer na wat gefrommel en geduw.KnOeFz schreef op 01 maart 2004 @ 18:36:
@ Exigence :
[...]
Waarschijnlijk is het display rubber van het lcd niet goed aangedrukt. Dat Rubber zit inde het metalen frame van je scherm en zorgt voor de verbinding tussen het lcd en het printje dat waar hij op gemonteerd zit. Probeer de haakjes die door het printje heen steken eens wat strakker tegen de print te buigen.
Nee was nou niet echt moeilijk,Anoniem: 87451 schreef op 01 maart 2004 @ 17:31:
[...]
was dat nu moeilijk zo'n eerste keer?
ik wil het zelf nl. ook eens proberen (wordt dan ook eerste keer)
met wat voor gereedschap doe je nu zoiets?
(veel gelezen over dremels, maar wat is dat en is dat duur? of kan het ook ergens anders mee?)
gewoon boormachine met een "7-gatenzaag" kop erop.
dus gewoon eigenlijk een boor van een diameter van 7,6 cm
beetje veilen en boren en klaar.
randje zie je eigenlijk niet zo met fangril erop,
nu nog flexiglas, tips?
Anoniem: 106946
kun je mij vertellen hoe je dat hebt gemaakt?Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 15:23:
[afbeelding]
[voorkant]
[afbeelding]
[achterkant]
ik ben ook wel benieuwt eigenlijk!Anoniem: 106946 schreef op 01 maart 2004 @ 19:04:
[...]
kun je mij vertellen hoe je dat hebt gemaakt?
Foto met meer licht:December schreef op 01 maart 2004 @ 17:33:
[...]
Ik zie voornamelijk zwarte pics met een blauwe vlek erop, heb je misschien ook nog pics met (voldoende) licht?
En waar heb je die ledjes vandaan? Want normale blauwe ledjes zijn toch minder fel?
edit:
WoepsDacht dat ik in het nutteloze mededelingen topic zat, hoe kom ik hier nou weer terecht
![]()

zoals gewoonlijk clickable

Ledjes komen van http://www.world-led.com
offtopic:
Ik dacht al, wat doe jij hier
Ik dacht al, wat doe jij hier
[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 01-03-2004 19:31 ]
en zo is het voorspeld!
Een stukje plexi pakken, op de goede breedte zagen, warm maken met een verfafbrander en dan buigen. Paar gaatjes boren, boutjes erdoor, klemmetje voor de draden erop. En ter decoratie het oppervlak wat opschuren.Anoniem: 106946 schreef op 01 maart 2004 @ 19:04:
[...]
kun je mij vertellen hoe je dat hebt gemaakt?
hoe krijg je die stats van de temps?Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 20:34:
[...]
Een stukje plexi pakken, op de goede breedte zagen, warm maken met een verfafbrander en dan buigen. Paar gaatjes boren, boutjes erdoor, klemmetje voor de draden erop. En ter decoratie het oppervlak wat opschuren.
via je mobo of apparte sensoren?
en hoe hebbie dat gedaan?
Anoniem: 83328
hee die komt bekend voor dat sidepanelAnoniem: 65830 schreef op 01 maart 2004 @ 16:57:
mijn allér eerste case modwhoei...
[afbeelding]
dit is voor ^
[afbeelding]
dit is na ^

Mijn pc + mods

Zo was ie orgineel.
toen kwam ik van HCC met fan die ik voorin wilde hebben en dus even stukken waar DVD/CD drives kunnen zitten weggehaald wat plastic + rondje en hoppa

Afgelopen vakantie wilde ik wel lichtjes erin.
Dus heb nieuwe fan gekocht voor voorin en gewoon een plakje met blauw licht, erg tof beiden, jammer dat foto's kut kwaliteit zijn, als ik met flits nam zag je niet dat het licht gaf.
Der zitten luchtgaatjes in zijkant van me pc, dan zie je daardoor zo licht knipperen van het plakje dat erin is gehangen erg tof.

Ik vond het best gelukt voor me 1e mod en geen professionele dingen eigenlijk gebruikt, echt geknutseld.
Dit jaar wil ik nieuwe kast gaan kopen met sidewindow erin.
Voor andere foto's er nog van :
http://members.lycos.nl/hidde1/pc/
Zo was ie orgineel.
toen kwam ik van HCC met fan die ik voorin wilde hebben en dus even stukken waar DVD/CD drives kunnen zitten weggehaald wat plastic + rondje en hoppa
Afgelopen vakantie wilde ik wel lichtjes erin.
Dus heb nieuwe fan gekocht voor voorin en gewoon een plakje met blauw licht, erg tof beiden, jammer dat foto's kut kwaliteit zijn, als ik met flits nam zag je niet dat het licht gaf.
Der zitten luchtgaatjes in zijkant van me pc, dan zie je daardoor zo licht knipperen van het plakje dat erin is gehangen erg tof.
Ik vond het best gelukt voor me 1e mod en geen professionele dingen eigenlijk gebruikt, echt geknutseld.
Dit jaar wil ik nieuwe kast gaan kopen met sidewindow erin.
Voor andere foto's er nog van :
http://members.lycos.nl/hidde1/pc/
[ Voor 5% gewijzigd door Hidde op 01-03-2004 22:03 ]
Door via LCD-Smartie de gegevens van MBM5 uit te lezen en door te geven aan het lcd.Anoniem: 65830 schreef op 01 maart 2004 @ 21:15:
[...]
hoe krijg je die stats van de temps?
via je mobo of apparte sensoren?
en hoe hebbie dat gedaan?
ik ben al een tijdje bezig om mn pc stiller te maken. Wat op t moment t meeste herrie maakte was de HD (Maxtor D740X-6L) Hij maakte een constante hoge toon en bij activiteit ratelde die nogal.
Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen (samsung sp1213n of Barracuda 7200.7) maar heb f geen geld, k wacht nog ff tot ze wat goedkoper zijn.
Dus ff een tijdelijke goedkope oplossing bedacht. Omdat mn kast transparant is zijn zware platen en schuim ed nix voor mij dus heb t in de bevestiging gezocht.
benodigd:
- ong 30cm alu hoekprofiel
- rubber
- ijzerzaag
beide had ik in de schuur gevonden
dit is t idee.
t lange hoekprofieltje maak in de kast vast, daarop leg ik die halfronde rubber ringen. Daarop komt dan de HD te liggen, dmv kleine hoekjes die ik met een schoefje+ rubbertje heb vastgezet.

en hier kan je zien hoe t in de kast zit.

T resultaat is prima. Al het geratel is zo goed als onhoorbaar. Echter het hele hoge gepiep van de schijf is er nog steeds (iesiepietsie minder) maar is ook niet op deze manier op te lossen. Daarvoor moet of de kast of HD zelf worden ingepakt in geluidsisolerend materiaal oid. Maar ik koop liever een nieuwe over een tijdje
Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen (samsung sp1213n of Barracuda 7200.7) maar heb f geen geld, k wacht nog ff tot ze wat goedkoper zijn.
Dus ff een tijdelijke goedkope oplossing bedacht. Omdat mn kast transparant is zijn zware platen en schuim ed nix voor mij dus heb t in de bevestiging gezocht.
benodigd:
- rubber
- ijzerzaag
dit is t idee.
t lange hoekprofieltje maak in de kast vast, daarop leg ik die halfronde rubber ringen. Daarop komt dan de HD te liggen, dmv kleine hoekjes die ik met een schoefje+ rubbertje heb vastgezet.
T resultaat is prima. Al het geratel is zo goed als onhoorbaar. Echter het hele hoge gepiep van de schijf is er nog steeds (iesiepietsie minder) maar is ook niet op deze manier op te lossen. Daarvoor moet of de kast of HD zelf worden ingepakt in geluidsisolerend materiaal oid. Maar ik koop liever een nieuwe over een tijdje
Anoniem: 101381
A netjes.. maruh ligt de HD er dus eigenlijk gewoon los op? valt hij dan er niet uit als je keer kast op pakt?DopdeDouwer schreef op 02 maart 2004 @ 14:00:
ik ben al een tijdje bezig om mn pc stiller te maken. Wat op t moment t meeste herrie maakte was de HD (Maxtor D740X-6L) Hij maakte een constante hoge toon en bij activiteit ratelde die nogal.
benodigd:
- rubber
- ijzerzaag
dit is t idee.
[afbeelding]
[afbeelding]
En is het niet nodig dat je HD geaard is aan je kast dmv metaal? Anders moet je ff een kabeltje/stangetje monteren...
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
nog een cheap-ass kastAnoniem: 83328 schreef op 01 maart 2004 @ 21:57:
[...]
hee die komt bekend voor dat sidepanel
[afbeelding]
maar met andere voeding prima kast! (en extra koel gat, voor die 45 eurotjes
heb er een Fortron inhangen, en ik heb maar 33 eurotjes voor die kast betaaldAnoniem: 65830 schreef op 02 maart 2004 @ 15:34:
[...]
nog een cheap-ass kast
maar met andere voeding prima kast! (en extra koel gat, voor die 45 eurotjes)
maarja, 't blijft een gammel luidruchtig pestding
Anoniem: 103277
ik heb ook zo`n Sweex kast
echte kut kwality
echte kut kwality

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 103277 op 02-03-2004 16:14 ]
ja klopt, maar ik doe er toch altijd supervoorzichtig mee aangezien t zon plexikast is. Ik neem m nergens mee naartoe, staat altijd op mn bureauAnoniem: 101381 schreef op 02 maart 2004 @ 14:41:
[...]
A netjes.. maruh ligt de HD er dus eigenlijk gewoon los op? valt hij dan er niet uit als je keer kast op pakt?
nee niet nodig volgens mij. Eerder had hij namelijk ook geen aarde. Het HD-rek is namelijk ook van plexi in mijn kast. Trouwens ik heb niet eens aarde op deze verdiepingDaTiezl schreef op 02 maart 2004 @ 14:59:
En is het niet nodig dat je HD geaard is aan je kast dmv metaal? Anders moet je ff een kabeltje/stangetje monteren...
In welke opzichten bedoel je met kut kwaliteitAnoniem: 103277 schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
echte kut kwality
[afbeelding]
*Disclaimer: Ik heb verder ook nooit met sweex kasten te maken gehad
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Anoniem: 103277
Het is echt heel slap materiaal en die window is echt slecht vast gemaakt als ik ertegenaan duw duw ik hem zo een paar cm weg.In welke opzichten bedoel je met kut kwaliteit

ik ben nu aan het sparen voor een chieftec dragon bigtower
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 103277 op 02-03-2004 19:33 ]
Anoniem: 97730
@ hidde
Ik heb dus hetzelfde gedaan met de rad. van mijn aqaurius II setje. Alleen vroeg ik me af hoe je dat plexiglas stevig in de bays hebt gekregen? Of zit het gewoon los erin?
Hier mijn modje nog ff:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/topmod.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG
Fan kan via de knop (van brakke voeding) geregeld worden op 12/7 volt. Vond em zelf wel geslaagd.
Ik heb dus hetzelfde gedaan met de rad. van mijn aqaurius II setje. Alleen vroeg ik me af hoe je dat plexiglas stevig in de bays hebt gekregen? Of zit het gewoon los erin?
Hier mijn modje nog ff:
Fan kan via de knop (van brakke voeding) geregeld worden op 12/7 volt. Vond em zelf wel geslaagd.
@FrostMourn: Ik heb ook een Sweex kast: XB Opzich wel een mooie kast alleen ben ik het zeker eens met de kwaliteit. Beroerd dus. Slap metaal en de window is zeer losjes vastgezet. Schroefjes vallen bijna eruit...
Is duur een schroevendraaierDaTiezl schreef op 02 maart 2004 @ 20:24:
@FrostMourn: Ik heb ook een Sweex kast: XB Opzich wel een mooie kast alleen ben ik het zeker eens met de kwaliteit. Beroerd dus. Slap metaal en de window is zeer losjes vastgezet. Schroefjes vallen bijna eruit...
Maar waarom maken ze zo`n soort kasten
Niet iedereen wil 100+ euro uitgeven aan een kast. Kan je wel beter doen imho, maar komt er denk ik op neer dat je dan een groter publiek aanspreekt.
Ik ben zelf de trotse bezitter van een Chieftec Dragon Server Tower, heb er toendertijd best veel voor betaald, maar heb er altijd plezier van gehad. De voeding die erbij zat is van dikke A-kwaliteit en de kast op zich is ook goed afgewerkt.
Als ik nu een kast zou kopen zou het een alu kast worden, probably van LianLi of een Kingwin. Persoonlijk wil ik op nix bezuinigen als het op pc gebied aankomt, maar das mijn mening
Ik ben zelf de trotse bezitter van een Chieftec Dragon Server Tower, heb er toendertijd best veel voor betaald, maar heb er altijd plezier van gehad. De voeding die erbij zat is van dikke A-kwaliteit en de kast op zich is ook goed afgewerkt.
Als ik nu een kast zou kopen zou het een alu kast worden, probably van LianLi of een Kingwin. Persoonlijk wil ik op nix bezuinigen als het op pc gebied aankomt, maar das mijn mening
Jep, idd. Ik heb zelf een chieftec dragon waar ik een hoop pleuro`s voor heb neer gelegd.aramdin schreef op 02 maart 2004 @ 22:33:
Niet iedereen wil 100+ euro uitgeven aan een kast. Kan je wel beter doen imho, maar komt er denk ik op neer dat je dan een groter publiek aanspreekt.
Maar ik denk (als ik de ervaringen hoor over sweex voedingen) kun je voor die 35 eruo niet veel verwachten een kast+voeding
tis nog altijd ruim 90 oerhollandse guldens, vinnik niet nix voor een stukkie blikMeneer aard schreef op 02 maart 2004 @ 22:44:
[...]
Jep, idd. Ik heb zelf een chieftec dragon waar ik een hoop pleuro`s voor heb neer gelegd.
Maar ik denk (als ik de ervaringen hoor over sweex voedingen) kun je voor die 35 eruo niet veel verwachten een kast+voeding.

Wat mij betreft mogen ze die voedingen weglaten en meer in de kast steken, wtf moet je met een 180 watt voeding

Voor zo`n gaar kassieAnoniem: 83328 schreef op 02 maart 2004 @ 23:15:
[...]
tis nog altijd ruim 90 oerhollandse guldens, vinnik niet nix voor een stukkie blik
Wat mij betreft mogen ze die voedingen weglaten en meer in de kast steken, wtf moet je met een 180 watt voeding
hehe eindelijk iemand met zo'n kast, ik heb er ook nog ergens een van staan maar kan niks leuks verzinnen (en ben men Lian-Li pc 71 aan het doen dus geen tijd ) kun je mischien een pic posten van je voorkant van je kast en vooral van wat je met die oerlelijke blauwe ronde nuteloze ding hebt gedaan.Anoniem: 103277 schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
echte kut kwality
[afbeelding]

FreeReef.nl
Anoniem: 99366
En dat zou dan denk ik op 3 volt uit komen. Misschien een idee om hem aan je USB te hangen... Zit je niet te kloten met een baterij of een adaptor...sadar schreef op 27 februari 2004 @ 21:59:
Zo dit is dan mijn eerste mod
ik heb 8 infrarood ledjes langs mijn webcam gezet om ook in het donker mijn webcam te kunnen gebruiken. ik had eerst zitten denken om er gewone (gele) ledjes te nemen maar het leek me niet erg handig als die dingen constand in je ogen schijnen dus daarom heb ik voor infrarood gekozen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 81438
Ziet er leuk uit, alleen zou ik de fan onzichtbaar hebben gemonteerd aan de binnenkant. Dan zie je wel de fangrill, maar niet de schroefjes zeg maarAnoniem: 97730 schreef op 02 maart 2004 @ 19:38:
@ hidde
Hier mijn modje nog ff:
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81438 op 03-03-2004 10:39 ]
Mjah die windows zitten er met een soort popnagelschroefjes opgezet...het is me nog niet goed gelukt dat met een schoevendraaier goed vast te zetten... BTW vind ik de voeding van de kast wel ok...Meneer aard schreef op 02 maart 2004 @ 22:29:
[...]
Is duur een schroevendraaier
Maar waarom maken ze zo`n soort kastenOm de prijs laag te houden?
Weet iemand hoe een cdromspeler in elkaar zit? Ik heb um helemaal uit elkaar gesloopt behalve die printplaat waar de knopjes, motertje etc op zitten. Dus uhh weet iemand hoe je zorgt dat de knopjes werken? dus dat ie naar buiten en binne kan. Uit die print plaat (met knopjes) loopt een stekker die op een andere printplaat ingeplugd kan worden waar laser enzo opzit....
[EDIT]
Als dit beetje onduidelijk is leen ik wel ff een digitale camera.
[EDIT2]
Als je het fout begrijpt: Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten?
[EDIT]
Als dit beetje onduidelijk is leen ik wel ff een digitale camera.
[EDIT2]
Als je het fout begrijpt: Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten?
[ Voor 90% gewijzigd door GleNnoS_ op 03-03-2004 16:54 ]
Wat een troep zegDaTiezl schreef op 03 maart 2004 @ 12:16:
[...]
Mjah die windows zitten er met een soort popnagelschroefjes opgezet...het is me nog niet goed gelukt dat met een schoevendraaier goed vast te zetten... BTW vind ik de voeding van de kast wel ok...
Je begrijpt het fout : Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten endat ie dan ook werktaramdin schreef op 03 maart 2004 @ 16:45:
[Ontopic]
Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem
[Offtopic]
Voor de volgende keer, noteer hoe alles vastzat om zelfde soort situatie te vermijden....
[ Voor 12% gewijzigd door GleNnoS_ op 03-03-2004 16:55 ]
Anoniem: 97730
Was dus ook eerst mijn idee (jajaAnoniem: 81438 schreef op 03 maart 2004 @ 10:38:
[...]
Ziet er leuk uit, alleen zou ik de fan onzichtbaar hebben gemonteerd aan de binnenkant. Dan zie je wel de fangrill, maar niet de schroefjes zeg maar
Dat gaat niet werken.GleNnoS_ schreef op 03 maart 2004 @ 16:52:
[...]
Je begrijpt het fout : Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten endat ie dan ook werkt?
Waarom niet? Omdat er op het gedeelte met de laser een sensor zit die 'weet' wanneer de drive open of dicht is. Als je alles er uit haalt krijg je een spookspeler, hij gaat @random open en dicht. Ook kun je als je alles er uit haalt de speler niet meer dicht duwen.
en zo is het voorspeld!
Anoniem: 102064
Eindelijk mijn kabelsleeving kit van vantec is binnen
. Ik kon kiezen uit 5 kleuren en ze zijn vanaf nu te krijgen zo of the shelf in (groen, rood, geel in uv-reaktief
, en blauw en zwart die helaas niet uv-reaktief). Heb het idee dat dit zo ongeveer de enige plaats is in nederland waar ze dit hebben (wallabie.com in zundert) zou dit kunnen kloppen?.
Zodra ik klaar ben zal ik eens wat foto's maken en hier plaatsen.
Heeft er iemand nog tips voor het verwerken van kabelsleeving?
uhmz, kan het ook niet als je zelf wat soldeerd bijvoorbeeld ?Res-q schreef op 03 maart 2004 @ 17:22:
[...]
Dat gaat niet werken.
Waarom niet? Omdat er op het gedeelte met de laser een sensor zit die 'weet' wanneer de drive open of dicht is. Als je alles er uit haalt krijg je een spookspeler, hij gaat @random open en dicht. Ook kun je als je alles er uit haalt de speler niet meer dicht duwen.
op CaseJunkies zit wel een goede tutorial, hoe je een PSU kan meshen...Anoniem: 102064 schreef op 03 maart 2004 @ 17:46:
Eindelijk mijn kabelsleeving kit van vantec is binnen. Ik kon kiezen uit 5 kleuren en ze zijn vanaf nu te krijgen zo of the shelf in (groen, rood, geel in uv-reaktief
, en blauw en zwart die helaas niet uv-reaktief). Heb het idee dat dit zo ongeveer de enige plaats is in nederland waar ze dit hebben (wallabie.com in zundert) zou dit kunnen kloppen?.
btw. waar op die site van wallabie staat dat ze mesh verkopen?? kheb echt overal gezocht maar kan 't niet vinden..
ik zoek nl. nog 1/4" UV-gele wrap, aangezien 't niet meegeleverd is met de IA waar ik aan meedoe, en 't me wel zo strak leek om alles UV-geel te hebben in mijn Smiley pc..
Anoniem: 102064
Staat nog niet op de site mede omdat ze het alleen in zundert hebben en omdat ze ze gisteren eind van de middag pas binnen gekregen hebben. Even uit mijn hoofd zijn het de vantec sleevingkits en zijn ze 12.95 euri per kit.
Ben er net even wezen kijken, zijn echt
.
Nu moet ik alleen nog beslissen welke kleur ik ga halen
ps. leuke kast trouwens
Ben er net even wezen kijken, zijn echt
Nu moet ik alleen nog beslissen welke kleur ik ga halen
ps. leuke kast trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 102064 op 03-03-2004 20:57 ]
Anoniem: 69854
Heb een tijd geleden al gepost en nu dus het vervolg
Lightwire van "remco's carstereo" toegevoegd
Niftig mem-fan-ductje gemaakt
Heeele grote 12 cm case fan (12v@1,3 A)
hier moet je dus niet je vingers in steken!
en alles wetenschappelijk verantwoord en getest door "Albert de Assistent"

en nog een

beetje slechte foto, in t echt is het wel mooi blauw
een doorkijkje:

met uitzicht op de passieve koeling van de gf2
stressed cpu 45 graden (was 56 graden!!)
Heeele grote 12 cm case fan (12v@1,3 A)
en alles wetenschappelijk verantwoord en getest door "Albert de Assistent"
en nog een
een doorkijkje:
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69854 op 03-03-2004 23:33 ]
Fan uit een voeding als casefan gebruikt
.
Oh, ongetwijfeld...GleNnoS_ schreef op 03 maart 2004 @ 17:51:
[...]
uhmz, kan het ook niet als je zelf wat soldeerd bijvoorbeeld ?
Punt is: zie er maar eens achter te komen welke draden er voor zorgen dat het wél werkt zoals je wilt... Het is m.i. makkelijker om het geheel intact te houden en de bovenkant van de speler er af te halen oid. Ik weet niet precies wat je van plan bent, maar als dat kan zou ik me een hoop moeite besparen en niet gaan solderen. Bovendien is het allemaal smd spul, dus solderen is ook niet heel erg gemakkelijk.
en zo is het voorspeld!

net in een half uurtje gemaakt
Ojah, morgen ozfo doe ik ff wat led's aan de onderkant monteren, gericht op de wieltjes, zodat die mooi oplichten
[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 03-03-2004 23:16 ]
Zijn dat wieltjes van skates?
Ioniq 5 P45
nee, zaten onder een oud stereo meubel, zijn geloof ik bij de ikea los te koop.Spiller schreef op 03 maart 2004 @ 23:19:
Zijn dat wieltjes van skates?
weet iemand waarom d eplaatjes t niet doen? verkeerde tags ofzoAnoniem: 69854 schreef op 03 maart 2004 @ 22:46:
......
.JPG ipv .jpg ervan maken (hoofdletters)Anoniem: 69854 schreef op 03 maart 2004 @ 23:27:
[...]
weet iemand waarom d eplaatjes t niet doen? verkeerde tags ofzo
Anoniem: 105654
Neen, dit is weer een andere versie. Deze heeft namelijk een thermometer aan de voorkant die je op drie standen kunt zetten. Namelijk CPU, HD en Case. Ik zelf heb inderdaad die met een blauw rondje aan de voorkant waar je geen ruk mee kan doen. Ondanks dat de zwarte randen die op de zijkant van de kast zitten wel mooier zijn dan de grijze die onder deze versie zitten.nketelaar schreef op 03 maart 2004 @ 08:53:
[...]
hehe eindelijk iemand met zo'n kast, ik heb er ook nog ergens een van staan maar kan niks leuks verzinnen (en ben men Lian-Li pc 71 aan het doen dus geen tijd ) kun je mischien een pic posten van je voorkant van je kast en vooral van wat je met die oerlelijke blauwe ronde nuteloze ding hebt gedaan.kan er echt niks uit opmaken wat het nou doet. Voor mensen die deze kast nog nooit hebben gezien, er zit een rond schijfje voorop "blauw" en je kunt er helemaal niks mee er zit geen licht achter je kunt het niet indrukken en het past compleet niet bij de rest van de kast
Maar ik ben nog steeds van plan om mijn kast een keertje aan te gaan pakken. Een hele windows aan de zijkant lijkt me wel wat en aan de bovenkant een gaatje lijkt me ook wel wat.

Kijk hier, een blauw rond nutteloos dingentje.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105654 op 04-03-2004 09:52 ]
Meteen maar een paar oordoppen in je oren modden dan maarAnoniem: 69854 schreef op 03 maart 2004 @ 22:46:
Heeele grote 12 cm case fan (12v@1,3 A)![]()
en alles wetenschappelijk verantwoord en getest door "Albert de Assistent"![]()
[afbeelding]
en nog een
[afbeelding]
een doorkijkje:
[afbeelding]
Valt wel mee, dat ding draait op zo'n 4000 rpm, laag frequent geluid dus valt niet echt op maar potmetertje zit in de pijpleiding...Race Eend schreef op 04 maart 2004 @ 11:14:
[...]
Meteen maar een paar oordoppen in je oren modden dan maar
Geschatte airflow: >4,5 m3/min oftewel >160! cfm
Vannacht onder full load met
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69854 op 04-03-2004 11:56 ]
Ik heb een 12 cm case fan (enermax 12v) in de top van mijn case...en ik moet ook zeggen dat hij qua geluidproductie echt wel hard mee valt !
Hij draait dan wel maar de helft qua rpm (2300) met een flow van ong. 95 cfm......kom je op ong 30 dba......
Hij draait dan wel maar de helft qua rpm (2300) met een flow van ong. 95 cfm......kom je op ong 30 dba......
Dont work hard, just party!
Anoniem: 81438
Had je daarvoor niet een plastic diepvriesbakje ofzo kunnen gebruiken? Kheb vaker gezien dat mensen die dingen hebben gebruikt als fanduct, ik wil het zelf misschien ook nog gaan doen...Anoniem: 97730 schreef op 03 maart 2004 @ 17:17:
[...]
Was dus ook eerst mijn idee (jaja) maar dan zou het geheel iets te ver naar binnenvallen. Daarbij komt nog dat de randjes beter afgewerkt zijn op deze manier.
beste mensen ik heb een nieuwe casemod gemaakt.
tuincent en ik dachten: goh we hebben vakantie we gaan eens ff een de pc van welleweerd wat kouder maken
het probleem was eerst dat mijn lucht in de pc boven de grafische kaart iets te warm werd
(45 graden) en als je cpu zich zelf moet koelen met lucht van 45o dat vind ie niet leuk.
ik kwam s'ochtends bij tuincent in de veronderstelling dat we die dag even met de dremel een gat achter in mijn aopen kast zouden dremelen.
maar ja dat ging net even anders
de fan die we in gedachten hadden was iets te groot en toen kwam tuincent met een grandioos plan:
we hebben nog een paar regen pijp stukken liggen als we daar nou eens een afzuig systeem van gaan maken & zo gezegd zo gedaan
we hebben een paar stukken regenpijp gepakt en deze in de goeie maat gezaagd en allebei de fans er klem in gezet.
de boel ff blauw gespoten en klaar is kees
het is een hele simpele case mod maar toch is ie wel aardig orgineel
gebruikte onderdelen:
2 gebogen stukken regenpijp (80 mm)
1 klein stuk regenpijp (80 mm)
verloop stuk voor de 80 mm fan (95 mm)
20 dremelzaagjes
een paar extra gaten in de kast
en veel zweet
ff wat foto's
specs:
Asus 7v8x-x
AMD 2500+
sappihre radeon 9700
Bedankt alvast
ik vind dat lompe stuk van de regenpijp nie echt super, maar voor de rest mooi en eigenlijk best origineel, en wat zijn de restultaten, is je cpu temp nu omlaag?
Anoniem: 7379
Ziet er mooi uit, netjes gedaan, maar het belangrijkste lees ik niet terug, is het ook effectief? Is de lucht aan de bovenkant nu veel minder heet dan de eerder genoemde 45 graden? Ik denk dat de effectiviteit zeker omhoog zal gaan als je de buis minder lang maakt. Een knik in de buis naar voren, dus zeg maar naar je window toe, zou een optie kunnen zijn. Moet er natuurlijk wel een gat worden gemaakt in de zijkant van de behuizing.
En? wat is het resultaat?
Had je trouwens niet makkelijker een fan in het zijpaneel kunnen maken? lijkt me makkelijker en effectiever...
en zo is het voorspeld!
eh waar heb je je HDs gelaten?
want de hele plaats voor deze is nu weg.
maar ik denk dat het wel erg effectief is.
en origineel
want de hele plaats voor deze is nu weg.
maar ik denk dat het wel erg effectief is.
en origineel
De temps zijn zeker gedaald na een paar uur heavy load te draaien is de temp niet hoger gekomen dan cpu: 42 en case: 23
de HDD zitten boven in (het is zo'n aopen HQ80 bigtower met
aopen voeding FSP300-60PN(PF)
en ja we hadden wel een stuk uit de side panel kunne zagen maar ja dan is de lol er toch wel af
en ja we hadden vakantie dus dan is dat toch wel nuttig
totaal heeft me dit geintje 20 euro gekost dus dat valt nog mee (trouwens wat zijn die dremel zaagjes klote duur
)
de HDD zitten boven in (het is zo'n aopen HQ80 bigtower met
aopen voeding FSP300-60PN(PF)
en ja we hadden wel een stuk uit de side panel kunne zagen maar ja dan is de lol er toch wel af
totaal heeft me dit geintje 20 euro gekost dus dat valt nog mee (trouwens wat zijn die dremel zaagjes klote duur

Bedankt alvast
Ziet er wel vet uit.
Alleen ik zou de beugels waarmee je de pijp hebt vastgezet ook blauw spuiten. Vallen ze niet meer zo op.
Alleen ik zou de beugels waarmee je de pijp hebt vastgezet ook blauw spuiten. Vallen ze niet meer zo op.
vond ik juist wel gaaf die beugels
trouwens die beugels zitten nergens aanvast hoor die zitten er alleen om die naaden een beetje weg te werken
zag trouwens net op de foto's dat die beugel niet goed vast zit dus die strx maar ff vast draaien
trouwens die beugels zitten nergens aanvast hoor die zitten er alleen om die naaden een beetje weg te werken
zag trouwens net op de foto's dat die beugel niet goed vast zit dus die strx maar ff vast draaien
Bedankt alvast
lekker lompe mod,
maar ochja moet kunnen toch
Origineel!
maar ochja moet kunnen toch

Origineel!
Hij heeft iets humoristisch....ik vind hem eigenlijk wel kwl........................:thumbsup !
Dont work hard, just party!
Anoniem: 103453
Ik vind het niet zo super maar als het echt werkt waarom niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 103453 op 04-03-2004 20:59 ]
Anoniem: 99283
moet je bij power options in je bios kijken naar 'power fan fail shut down' ofzo die moet je uitzetten
thx, Ik maak er wel iets aan vast dat je hem open kan trekken.Res-q schreef op 03 maart 2004 @ 22:56:
[...]
Oh, ongetwijfeld...
Punt is: zie er maar eens achter te komen welke draden er voor zorgen dat het wél werkt zoals je wilt... Het is m.i. makkelijker om het geheel intact te houden en de bovenkant van de speler er af te halen oid. Ik weet niet precies wat je van plan bent, maar als dat kan zou ik me een hoop moeite besparen en niet gaan solderen. Bovendien is het allemaal smd spul, dus solderen is ook niet heel erg gemakkelijk.
Ik ga er schakelaars op maken met een lcd. Ik ga er ccfls enzo mee uit en aan zette.
Ben ik ook mee bezig, en wat ik heb gedaan:GleNnoS_ schreef op 04 maart 2004 @ 21:52:
[...]
thx, Ik maak er wel iets aan vast dat je hem open kan trekken.
Ik ga er schakelaars op maken met een lcd. Ik ga er ccfls enzo mee uit en aan zette.
2 cd-rom spelers op elkaar gemonteerd, en toen van de bodem van de bovenste en deksel van de onderste er af gedremeld, zodat je een opening hebt. Dan maak je een plaatje van bijv. plexiglas, en deze monteer je op een verhoging zodat deze in de (lege) bovenste speler komt.
Dit is denk ik handiger, omdat je zo voldoende ruimtje hebt, en als je een speler gebruikt gaat dit gewoon nooit passen. Je moet namelijk aan de voorkant een gedeelte wegdremelen van de slede waar het laatje inschuift. Je hebt niet genoeg diepte voor je lcd en niet genoeg hoogte voor je schakelaars ben ik bang.
Ik heb dus gewoon twee spelers gepakt, heb je in ieder geval genoeg ruimte
en zo is het voorspeld!
Ik heb al een tijdje Deze Mega PC van MSI. Alleen vond ik hem een beetje saai worden. Hij werd ook best wel warm dus ik dacht daar moet n fan bij. Dus ben ik aan de gang gegaan.
De fan die ik gebruikt heb is een Coolermate CMT-ALF-8BL van 20.5 db.
en zo is het geworden

( die buizen horen er niet bij hoor
)

De temperatuur is een stuk gedaalt en het ziet er mooi uit.
Je hoort de fan bijna niet want ik heb er een potmeter voor gezet.
en zo is het geworden

( die buizen horen er niet bij hoor

Dat ziet er netjes uitSkype schreef op 04 maart 2004 @ 22:13:
Ik heb al een tijdje Deze Mega PC van MSI. Alleen vond ik hem een beetje saai worden. Hij werd ook best wel warm dus ik dacht daar moet n fan bij. Dus ben ik aan de gang gegaan.
en zo is het geworden![]()
[afbeelding]
( die buizen horen er niet bij hoor)
[afbeelding]
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die gelaserde fangrills; ik vind gewone standaard veel stoerder en strakker
Ik denk dat het ook wel strak is om een led-fan achter die gaatjes te zetten. Misschien net effectief, maar het ziet er dan wel een stukje strakker uit. Nu zitten die gaatjes er zo 'loos'...
en zo is het voorspeld!
Anoniem: 48401
Persoonlijk zou ik zo'n regenpijp nooit doen, maar het getuigd wel van lef en creativiteit. Ondanks dat het behoorlijk grof overkomt moet ik zeggen dat ik het erg leuk gedaan vind.
Anoniem: 104174
Ik ben deze vakantie ook maar weer eens verder gegaan met mijn casemod.
Tegen de kast(Aopen QF50) heb ik ff wat verf gesmeten
, en een window met fanholes erin gemaakt (de vorige foto's staan ook wel ergens in deze topic). Ook heb ik een HDD houder gemaakt van het acrylglas dat ik over had. Hiervan post ik later nog wel wat pics, want deze is nog niet helemaal af.
De voorkant van mijn kast is nog niet helemaal af, die moet nog worden geschuurd en gespoten...

(don't mind the mess in my room
)

die fluoriserende ide kabel die heb ik ook maar ff metteen gehaald, toen ik toch nog wat fangrills nodig had
Tegen de kast(Aopen QF50) heb ik ff wat verf gesmeten
De voorkant van mijn kast is nog niet helemaal af, die moet nog worden geschuurd en gespoten...
(don't mind the mess in my room

die fluoriserende ide kabel die heb ik ook maar ff metteen gehaald, toen ik toch nog wat fangrills nodig had
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104174 op 05-03-2004 17:29 ]
Anoniem: 60095
ziet er mooi uit
waarom niet al het ijzer wegzagen (behalve een rand) en dan in het pleksiglas fanhols maken? vind ik persoonlijk mooier
waarom niet al het ijzer wegzagen (behalve een rand) en dan in het pleksiglas fanhols maken? vind ik persoonlijk mooier
Dat vind ik weer zow standaard. Ik wil juist iets wat weinig mensen hebbenAnoniem: 60095 schreef op 05 maart 2004 @ 17:29:
ziet er mooi uit
Anoniem: 103453
Leuk gemaakt dat raam.. Uh hoe heb je dat raam vastgezet???
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 103453 op 05-03-2004 17:36 ]
Met lijm. Ik ben ff opzoek gegaan bij de gamma naar lijm, ze hebben daar zo'n lijm-advies computertje staan. En die (hoe kan het ook anders) gaf mij het advies om een tubetje lijm van 8-9 pleuro te kopen, voor dat kleine stukje dat ik moest lijmenAnoniem: 103453 schreef op 05 maart 2004 @ 17:35:
Leuk gemaakt dat raam.. Uh hoe heb je dat raam vastgezet???

hehe ik heb mijn heleverhaal niet verteldRes-q schreef op 04 maart 2004 @ 22:10:
[...]
Ben ik ook mee bezig, en wat ik heb gedaan:
2 cd-rom spelers op elkaar gemonteerd, en toen van de bodem van de bovenste en deksel van de onderste er af gedremeld, zodat je een opening hebt. Dan maak je een plaatje van bijv. plexiglas, en deze monteer je op een verhoging zodat deze in de (lege) bovenste speler komt.
Dit is denk ik handiger, omdat je zo voldoende ruimtje hebt, en als je een speler gebruikt gaat dit gewoon nooit passen. Je moet namelijk aan de voorkant een gedeelte wegdremelen van de slede waar het laatje inschuift. Je hebt niet genoeg diepte voor je lcd en niet genoeg hoogte voor je schakelaars ben ik bang.
Ik heb dus gewoon twee spelers gepakt, heb je in ieder geval genoeg ruimte
het is echt de kleur ik gekozen zou hebben, maar het is wel erg netjes gespotenAnoniem: 104174 schreef op 05 maart 2004 @ 17:26:
verhaaltje[afbeelding]
(don't mind the mess in my room)
[afbeelding]
die fluoriserende ide kabel die heb ik ook maar ff metteen gehaald, toen ik toch nog wat fangrills nodig had![]()
[afbeelding]
good job !
Jep, een primer doet wonderen, ik heb een Motip primer (grijs) gebruikt, en een hoogglans spuitbus van flexa gebruikt, ik was dus voor 20 pleuro (incl p400 schuurpapier) klaarPilatuS schreef op 05 maart 2004 @ 18:00:
[...]
het is echt de kleur ik gekozen zou hebben, maar het is wel erg netjes gespoten
good job !
To Res-Q:
Ik ga met motortje doen
Ik heb alles er uit gehaald en ben het motortje aan het vast lijmen. Ut is niet zo moeilijk om te maken! Morgen post ik hoe ik dat ga doen dan kan ik nog ff goed kijke! (nu zit het motortje los)
Ik ga met motortje doen
Ik zal in deel 6 mijn mod ook posten
Nu nog ff geen tijd.
Ioniq 5 P45
Dit topic is gesloten.