Toon posts:

A7N8X schakelt uit zonder bios piep (nieuwe voedin, cooler)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:
ASUS A7N8X rev 2.0
AMD Athlon XP 2500+ Barton
Dane Elec PC3200 geheugen
Enermax 350 Watt regelbare voeding
ThermalTake Volcano 12 cooler
Maxtor 80 GB 7200 rpm
WD 40 GB 5400 rpm
Lite-on DVD speler
Mitsumi cd brander

Er zat een noname voeding in, die is dus vandaag vervangen door een enermax en er zat een boxed koeler op, die is vervangen door een thermaltake volcano 12.

Nu is het probleem dat hij niet opstart, telkens wanneer ik hem aanzet dan start hij, de fans gaan draaien en als de harde schijven gaan draaien (volgens mij) dan valt hij uit. Ik hoor geen BIOS piep ik hoor helemaal nix en ik heb ook geen output op mijn scherm, vorige voeding heeft ook geen nut die doet nu precies hetzelfde. CMOS reset heeft geen nut want hij komt niet eens tot de BIOS volgens mij.

Ik heb de FAQ hangen en opstartproblemen al gehad... maar daar staat het volgens mij niet in...... 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lijkt te duiden op iets wat niet of niet goed aangesloten is. Druk eens alles goed vast. Kijk gelijk even of alle HD-kabels wel correct zijn aangesloten.

ARME AOW’er

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Zit je koeler er goed op?. Dun laagje koelpaste gebruikt etc?

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Zo een soort probleem had ik ook

( a7n8x deluxe gecrasht )

Ik heb ondertussen men asus a7n8x deluxe al teruggestuurd naar de winkel.

Kijk wel ff of alle onderdelen het echt doen voordat je het moederboard terug gaat sturen, het kan soms ook aan de processor liggen of aan losse kabels (mss AMD gecruncht toen je de nieuwe koeler erop zette?).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:06 ]

Verwijderd

Je moet even proberen op te starten met zo min mogelijk apparatuur,

Dus mobo, geheugen processor en verder alleen je videokaart erin en kijken of je beeld krijgt.

HD's, Cdrom etc.. gewoon even helemaal loskoppelen, van mobo en voeding.

Kijk even of hij dan wel beeld geeft, zoniet haal dan je geheugen processor en videokaart eens los, doe deze weer netjes terug. Kijk of alles goed zit en probeer het nog eens.

Succ6!

Verwijderd

Wel leuk dat je reclame maakt met je logo en gebruikersnaam.. en niet eens weet hoe een pc in elkaar steekt...

Verwijderd

Topicstarter
even nog een vraagje, moet de master perse aan het einde van een ide kabel zitten....

ik ga ze nu alles losgooien, alles zit wel goed aangesloten...

Met alles los nog steeds hetzelfde.... hij start de fans gaan draaien en daaarna zet hij zichzelf doodleuk uit..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:11 ]

Verwijderd

je hebt waarschijnlijk de cooler er niet goed opgezet,. ik had dit namelijk ook met de volcano 11+,.. check het jumpertje van de cooleraansluiting{anders zet hem ff op de voeding zelf. nie op het mobo ;)

hij schakeld zich dan uit naar een paar sec,. ondat hij geen toerenaantal kan lezen,..ik heb trouwens en leadtek k7ncr18d pro{Nforce 2}mobo

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trek geheugen en/of videokaart eruit, de moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is. (uit hangen en opstartproblemen FAQ)

ook NU piept hij niet.... dus het is iig niet mun CPU, zou dit mun chipset kunnen zijn...

Verwijderd

Heb je de cooler op je chipset wel vast zitten :p

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/858086 :D

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb er nu de oude heatsink op laten zitten, die kreeg ik namelijk niet los...

Verwijderd

EDIT: sorry verkeerd gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:21 ]

Verwijderd

@ TS
:X :X
offtopic:
alles wat op die site van je staat is dus bullsh*t?, ik vind het persoonlijk behoorlijk triest dat je zulke onzin probeert te verkopen, uit je vraag hier blijkt dat je geen reet verstand van hardware hebt en toch biedt je jouw diensten aan... LOL ik hoop dat er niemand zo dom is om iets te laten reparen door jouw

Dat moest ik even kwijt, zullen vast wel aanmerking opkomen maargoed...

Verwijderd

over wie gaat het nou?>> :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:12:
je hebt waarschijnlijk de cooler er niet goed opgezet,. ik had dit namelijk ook met de volcano 11+,.. check het jumpertje van de cooleraansluiting{anders zet hem ff op de voeding zelf. nie op het mobo ;)

hij schakeld zich dan uit naar een paar sec,. ondat hij geen toerenaantal kan lezen,..ik heb trouwens en leadtek k7ncr18d pro{Nforce 2}mobo
welk jumpertje?
ik heb hem nu niet op mun mobo aangesloten, alleen met de power op de voeding...

Overigens als ik mijn cooler niet op de power aansluit doet hij het ook niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:25 ]

Verwijderd

het jumpertje om de instelling vande cooler intestellen. in een van de hoeken van de cooler{3 pin connector}

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:21:
offtopic:
alles wat op die site van je staat is dus bullsh*t?, ik vind het persoonlijk behoorlijk triest dat je zulke onzin probeert te verkopen, uit je vraag hier blijkt dat je geen reet verstand van hardware hebt en toch biedt je jouw diensten aan... LOL ik hoop dat er niemand zo dom is om iets te laten reparen door jouw

Dat moest ik even kwijt, zullen vast wel aanmerking opkomen maargoed...
en laat ik jou even vertellen dat ik perfect weet hoe ik een complete computer in elkaar moet zetten. Maar we zullen zien waar het aan ligt, en echt ELKE persoon hoe goed ook met hardware kan weleens tegen zoiets aanlopen maar als je daar geen begrip voor kunt opbrengen vraag ik me af wat je hier uitvoerd.... (ok genoeg geflamed...)

Verwijderd

alles wat je hier vraagt kun je zelf ook oplossen door het op te zoeken misschien ??

Verwijderd

he,.. houden jullie het nog wel ff leuk? ;( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu dat jumpertje erop gezet... en hij doet nog steeds hetzelfde, hij draait ff en na een paar seconden valt hij uit...
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:25:
het jumpertje om de instelling vande cooler intestellen. in een van de hoeken van de cooler{3 pin connector}
3 pin???
bedoel je die op mun moederbord, ik heb namelijk alleen een 2pin ding.. en als ik daar jumper op zet staat hij op fulll speed maar ook dat werkt dus niet....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:43 ]

Verwijderd

kjik nog eens op het blad van de installatie,.. check alles nog een naar,..als dat ook nie werk zet dan je oude cooler ernog ff op{puur voor testen} :?

Verwijderd

Waarschijnlijk is één van de volgende 3 dingen kapot:
1. Processor (meest waarschijnlijk)
2. Moederbord (kan ook heel goed)
3. Voeding (zou goed kunnen ondanks dat ie nog aangaat, heb hetzelfde gehad en startte met andere voeding op en hij deed het)

Zeker als hij niet gaat piepen als je ram of videokaart eruit haalt is het helemaal foute boel.

Verwijderd

Topicstarter
Ook met de OUDE koeler slaat hij af...
Ok nou de andere (oude) voeding doet hetzelfde dus die is het niet. dan zou het dus cpu of mobo zijn...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:54:
Waarschijnlijk is één van de volgende 3 dingen kapot:
1. Processor (meest waarschijnlijk)
2. Moederbord (kan ook heel goed)
3. Voeding (zou goed kunnen ondanks dat ie nog aangaat, heb hetzelfde gehad en startte met andere voeding op en hij deed het)

Zeker als hij niet gaat piepen als je ram of videokaart eruit haalt is het helemaal foute boel.
volgens de FAQ is als hij niet piept iig niet de cpu dood.....

Verwijderd

kan aan mij liggen maar wat heeft die cooler in * naam mee te maken?, ook al heb je er geen cooler op zitten gaat ie nog steeds een seconde of wat WEL aan hoor... ik zou zeggen check die proc van je es, heb onlangs precies hetzelfde probleem gehad en toen bleek de proc defect te zijn. Test gewoon je proc in een andere pc en sluit op die manier dingen uit.. maargoed jij weet het allemaal wel want jij hebt tenslotte een eigen hardware shop 8)7 LOL :X

Verwijderd

Topicstarter
MOBO R.I.P. :'(
of heeft er nog iemand andere oplossingen

Verwijderd

lees mn vorige reactie misschien? toon zelf initiatief, probeer die cpu in een ander systeem en probeer anders je mobo met andere spullen... zou toch moeten kunnen aangezien je zelf waarschijnlijk wel een zooitje hardware heb liggen toch?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:00:
kan aan mij liggen maar wat heeft die cooler in * naam mee te maken?, ook al heb je er geen cooler op zitten gaat ie nog steeds een seconde of wat WEL aan hoor... ik zou zeggen check die proc van je es, heb onlangs precies hetzelfde probleem gehad en toen bleek de proc defect te zijn. Test gewoon je proc in een andere pc en sluit op die manier dingen uit.. maargoed jij weet het allemaal wel want jij hebt tenslotte een eigen hardware shop 8)7 LOL :X
de CPU deed het nog voor er die nieuwe cooler op ging :X

Verwijderd

Misschien heb je de cpu gemolt toen je die nieuwe cooler erop drukte?

Verwijderd

offtopic:
ik schaam me eerlijk gezegd voor het feit dat ik deze bedragen moet vragen!!!!

Verwijderd

nee,.. ik had het zelfde probleem met een 11+ en daarom geef ik hem advies. op hoe ik mijn systeem weer aan de gang kreeg,. ja dat hij nie weet hoe je een cpu onbeschadigd in de socket doet is nie mijn probleem... ik wilde hem alleen maar ff helpen :P

ps.was nie helemaal duidelijk of het wel voor my was,. zoniet dan sorry hiervoor{zet er dan ff een naam by als je wat te melden hebt,.. beeje onduidelijk zo} O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:08 . Reden: typ fout ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:07:
nee,.. ik had het zelfde probleem met een 11+ en daarom geef ik hem advies. op hoe ik mijn systeem weer aan de gang kreeg,. ja dat hij nie weet hoe je een cpu onbeschadigd in de socket doet is nie mijn probleem... ik wilde hem alleen maar ff helpen :P

ps.was nie helemaal duidelijk of het wel voor my was,. zoniet dan sorry hiervoor{zet er dan ff een naam by als je wat te melden hebt,.. beeje onduidelijk zo} O-)
hij zit wel onbeschadigd in mun socket... das nie ut probleem... alleen mun mobo dus waarschijnlijk :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:40:
Ok ik heb nu dat jumpertje erop gezet... en hij doet nog steeds hetzelfde, hij draait ff en na een paar seconden valt hij uit...

[...]

3 pin???
bedoel je die op mun moederbord, ik heb namelijk alleen een 2pin ding.. en als ik daar jumper op zet staat hij op fulll speed maar ook dat werkt dus niet....
Ik heb de deluxe versie en daar zit het 3pin connectortje boven de geheugenbanken! Er staat bij: CPU fan. Dus als dat het probleem is, dan valt het op te lossen door een cooler daar aan te hangen, moet deze koeler natuurlijk wel toerentalmeting ondersteunen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Ik heb de deluxe versie en daar zit het 3pin connectortje boven de geheugenbanken! Er staat bij: CPU fan. Dus als dat het probleem is, dan valt het op te lossen door een cooler daar aan te hangen, moet deze koeler natuurlijk wel toerentalmeting ondersteunen. :)
ook met de oude die gewoon normaal aangesloten is doet hij het niet...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Resteert de voeding, tenzij je niet donders goed hebt gekeken of alle kabels wel goed zitten. Sluit nooit uit dat dat niet het geval kan zijn. Misschien zit de kabel van je PC-speaker wel verkeerd en hoor je daardoor geen piep.

Kijk eens even in een ander ook actueel topic. A7N8X-X dood bij opstarten.

Ook het geheugen kan een boosdoener zijn. Doe eens een poging met 1 reepje.

Persoonlijk zou ik alles eruit halen en opnieuw alles monteren.

[ Voor 73% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2004 17:35 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

al geprobeerd wat ik zei over dat proberen in andere systemen en dan uitsluiten misschien? logica?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:29 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit gaat zo weer helemaal uit de hand lopen. Graag on-topic :)

En TS, ik moet stellen dat je er ook wel om vraagt hier, dit off-topic gedoe. Jouw account is één grote reclamebord voor jouw toko en impliceert eigenlijk dat je wel meer had kunnen proberen eer een dergelijk topic te beginnen.

(tip: check je site eens goed, staat echt bomvol spelfouten)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
OK nieuwe situatie, nu dus andere processor geprobeerd, die het ineen zelfde bord nog deed.

Dit is gebeurd,
ik prop MIJN CPU in die van hem en daar piept hij niet
ik neem ZIJN CPU mee en stop die in die van mij, ook bij mij piept hij niet
ik breng ZIJN CPU terug en stop hem met de exact zelfde configuratie terug en ook HIER PIEPT HIJ NIET.....

anyone help? dit is dus een beetje BIOS probleem in mijn ogen IEMAND IDEEEN

Verwijderd

Topicstarter
Nog een nieuw feitje dat misschien verder helpt?

Hij gaat dus uit na een bepaalde tijd, als ik hem eerst de harde schijven laat starten en dan pas reset druk dan gaat hij nog uit... Hierbij denk ik dus dat hij ergens kortsluiting maakt, maar ik zou niet weten waar...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nog maar een update,
als ik mun mobo uit mun kast haal en op zon stukje schuim wat je meegeleverd krijgt dan doet hij nog hetzelfde, dus ik denk dat we rustig kunnen stellen dat het hierop neerkomt....

CPU ----|> R.I.P ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ut is opgelost...... hij doet het weer phew....

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mogen we aannemen dat er een nieuwe processor in is gegaan of was er een andere oplossing?

ARME AOW’er

Verwijderd

lol @ TS, als jij ook zo duidelijk communiceert naar je klanten toe dan mag ik hopen voor hun dat ze nooit iets terug moeten sturen of technische hulp aan je vragen.

en jij staat hier tussen ofniet? http://members.chello.nl/~f.vermeulen/elftal.htm derde van links achterste rij?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:43 ]

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Ik neem aan dat er een Radeon videokaart inzit. (stond niet bij je specs)
Uit dit topic blijkt dat die (maar ook Nvidea kaarten) toch wel wat van dit probleem opleveren.
A7N8X-X dood bij opstart

Wij denken aan de voeding.

AdB

Verwijderd

en wat was nu dus het probleem ?? misschien ook handig om te vermelden zodat iemand anders met hetzelfde probleem niet weer een nieuw topic hoeft te openen

Verwijderd

Topicstarter
ok nog ff ut probleem

heel basic, de koeler maakte geen contact.....
zit btw een gf4 mx440 in....

bij deze nog bedankt voor alle hulp....

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Sommige borden starten nu éénmaal niet op met sommige merken van voedingen,heb het ooit ook meegemaakt.....dus,een paar verschillende voedingen proberen.....

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Pagina: 1