Toon posts:

a7n8x deluxe gecrasht

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met men nieuwe pc.

Deze bestaat uit:

asus a7n8x deluxe rev 2.0 moederboard
2x DDR-400 PC3200 infineon 256MB-RAM geheugen plaatjes
een maxtor s-ata hdd
een 3d prophet 3 (geforce 3) agp kaart
AMD Athlon XP 2500+
Zalman CNPS7000 AL-CU koeler (zonder fanmate installeert)
en een lite-on dvd combo cd brander.

Ik wou men 2500+ laatst nog naar een 3200+ overclocken,dat ging ook alles goed tot ik de FSB op 215 zette,toen gaf windows een blue screen.Daarna heb ik dan de jumper voor FSB op het moederboard op FSB 200 gezet,dus zodat FSB400 niet meer mogelijk was.Daarna werkte de pc het weer,maar toen ik hem daarna weer resette dee die het weer niet :S.

Daarna heb ik er een t-bird 1200mhz ingedaan om te kijken of de 2500+ dood is,maar is ook niet het geval,want met de t-bird 1200 gebeurt er steeds nog nix.Daarna heb ik de CMOS gewist met de jumper ervoor,maar steeds nog nix.

Waar kan het dus aan liggen,is het moederboard dood?

BTW,ik heb de 2500+ nog niet op een ander moederboard getest,dus ik weet niet 100% of die het nog doet.

Verwijderd

Stekker eruit, batterij eruit, een paar uur laten liggen, batterij erin, stekker erin, en booten.

er is hier zelfs een topic over de a7n8x deluxe met zen "200fsb" probs. Ik heb zelf ook zo'n plank, nooit probs mee....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je resette de pc, maar heb je ook al je Bios gereset?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:59:
Stekker eruit, batterij eruit, een paar uur laten liggen, batterij erin, stekker erin, en booten.

er is hier zelfs een topic over de a7n8x deluxe met zen "200fsb" probs. Ik heb zelf ook zo'n plank, nooit probs mee....
Met de CMOS jumper op clear of gewoon zo laten liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 31 december 2003 @ 13:59:
je resette de pc, maar heb je ook al je Bios gereset?
Nee,maar ik kom niet meer in de bios.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
~ 10 seconden de CMOS clear jumper op de clear stand laten, daarmee reset je dus je CMOS. Een batterij d'r uit halen is nog een andere manier. Volgens mij bedoelt Voutloos ook dit. ;)

Zie ook: http://gathering.tweakers...ssage/16958511#moederbord (stukje BIOS).

[ Voor 57% gewijzigd door Laurent op 31-12-2003 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Men pc doet het steeds nog niet.De computer start wel normaal op,en alles draait,alleen er komt geen beeld.Aan de grafische kaart kan het niet liggen omdat ik die ook al in een andere pc getest heb.

Er komen ook geen piepjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 17:20 ]

Verwijderd

Weet je ook zeker dat alle stekkers er goed inzitten? (kan veel moeite schelen =))

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
geen piepjes geen beeld en alles gaat wel draaien ? klinkt toch wel als een kapot mobo denk ik.

Verwijderd

Ik begrijp dat je clear cmos hebt geprobeerd. maar ff voor de zekerheid:
Heb je de clear cmos jumper wel weer op de juiste plek teruggezet?
Want als je deze hebt laten zitten op clear cmos plek dan kom je niet in je bios
en doet het hele spul het niet.
Check ff voor de zekerheid.

Verwijderd

De pc werkt goed? Dus je hoort de harde schijf "werken" zoals hij normaal windows enzo laad? mmm, raar. Probeer dan eens een PCI-kaartje als je dat ergens hebt

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
als de pc "goed werkt" je hoort windows laden enzo is het toch echt het mobo hoor wat ik net al zei want hang je harde schijf maar es aan een oude at voeding je hoort m dan gewoon lkkr opstarten een pci video kaart zou je dan misschien kunnen proberen maar heeft denk ik vrij weinig zin :X

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het echt aan het mobo ligt start hij zeker niet op hoor. Hij komt dan nog niet eens langs de POST. Wat je hoort is dat de HD opspint, daarbij hoor je 'm vaak wat ratelen.

Dat je de HD hoort opspinnen hoeft niet direct aan te geven dat alles geod gaat.

Laat de TS eerst even alle punten uit dit stuk doornemen voordat hij, misschien voor niks, zijn mobo RMA stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles getest,jumpers zitten goed, aan de RAM reepjes kan het niet liggen omdat hij met PC2700 reepjes van kingston ook niet wou opstarten.Aan de voeding kan het denk ik niet liggen,want alles is goed aangesloten en het is een splinternieuwe van bequiet ( deze http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1243 )

Ik kan het wel nog eens met een andere voeding testen,maar ik denk niet dat het daaraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig nieuwjaar nog iedereen.

Ik heb net een andere voeding getest bij mijn computer, maar het werkt steeds nog niet :'(.

Denken jullie dus dat ik dat moederboard weer terug moet sturen naar de winkel en een nieuwe claimen?

Verwijderd

komt vaker voor bij dit ord dat ie zijn eigen dood flashed persoonlijk nog geen problemen mee gehad mijn amd xp2400 loopt vrolijk op 2,2 ghz en 200 mhz fsb

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

ja je mobo is dood. als alles gewoon begint te draaien (fannetjes en HD), maar er gebeurt niets is het vaak het mobo dat er aan onderdoor is gegaan. RMA tje dus

Verwijderd

je kunt je bios nog een harde reset geven
stroom erop
aanzetten
clear cmos jumper omzetten (niet schrikken na omzetten stopt je pc acuut)
dan weer terug jumperen
en weer aanzetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:37:
je kunt je bios nog een harde reset geven
stroom erop
aanzetten
clear cmos jumper omzetten (niet schrikken na omzetten stopt je pc acuut)
dan weer terug jumperen
en weer aanzetten
Ik dacht dat dat dodelijk was voor mobo's...ik zou hem eerder rma sturen of de helpdesk bellen dan de bios met stroom erop resetten.

Verwijderd

Maar maak je toevallig gebruik van S-ATA schijven ? ik heb 2 wd-tjes van 120 gb in raid mirroring en als ik alles van tevoren had geweten had ik gewoon p-ata genomen want gemiddeld zit ik nu eens in de 2 weken aan een format omdat windows met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen is. Ook scandisk geboot vanaf cdrom helpt dan niet meer. Het is een snel bord, maar ik zie op meerdere fora dat er problemen zijn met dit bord, zowel de deluxe als non-deluxe.

Welke bios-versie heb je ? ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar je kunt met booten met DEL in de bios komen, maar ik dacht uit mn hoofd dat je met F2 bij een flash tooltje kan komen en dan ff de 1007 of een überbios erin pompen, mss dat dat helpt. Maar dan moet je er natuurlijk wel bij kunnen komen.

--edit--

ik zie dat je een s-ata schijf hebt, slecht gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 15:47 ]

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:44:
Maar maak je toevallig gebruik van S-ATA schijven ? ik heb 2 wd-tjes van 120 gb in raid mirroring en als ik alles van tevoren had geweten had ik gewoon p-ata genomen want gemiddeld zit ik nu eens in de 2 weken aan een format omdat windows met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen is. Ook scandisk geboot vanaf cdrom helpt dan niet meer. Het is een snel bord, maar ik zie op meerdere fora dat er problemen zijn met dit bord, zowel de deluxe als non-deluxe.

Welke bios-versie heb je ? ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar je kunt met booten met DEL in de bios komen, maar ik dacht uit mn hoofd dat je met F2 bij een flash tooltje kan komen en dan ff de 1007 of een überbios erin pompen, mss dat dat helpt. Maar dan moet je er natuurlijk wel bij kunnen komen.

--edit--

ik zie dat je een s-ata schijf hebt, slecht gelezen
he kaboutertje, dat probleem dat je hebt i.v.m. sata HD. Dat je om de 2 weken een format moet doen ligt niet rechtstreeks aan de MB, maar wel aan de silicon image drivers 1.0.0.22. Je moet de laatste nieuwe install. 1.0.0.40.
www.planet3dnow.de/cgi-bi...?category=2&id=1070993414
succes ;)

Verwijderd

Dank u zeer vriendelijk :) ik ben ze aan het downen en ga ze zo installeren, zal kijken of het beter gaat. Ik had al wel gezocht naar nieuwe drivers maar ik kon op de SiL site zo niks vinden

_/-\o_

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:45:
Dank u zeer vriendelijk :) ik ben ze aan het downen en ga ze zo installeren, zal kijken of het beter gaat. Ik had al wel gezocht naar nieuwe drivers maar ik kon op de SiL site zo niks vinden

_/-\o_
Als je de nieuwe silicon drivers installeerd moet je ook opnieuw XP install.
anders lukt het niet.
Maar mits je om de 2 weken moest formatten, is het niet zo erg.
Ik heb zelf met dezelfde PC probleem ongeveer drie maanden gesukkeld.
Dankzij Jaspov en tweakers is het bij mij opgelost, dus ben ik vrijwel zeker dat jou probleem ook is opgelost.
Zie bij forum opslagmedia asus a7n8x deluxe met 2 sata HD
Laat nog iets weten, succes ;)

Verwijderd

dit is dus weer duidelijk een geval van een Bios Death bij de A7N8X ;)
Ik zelf heb er ook meerdere malen last van gehad, dit kwam door FSB changes (is bekend bij asus maar ze fixen het maar niet :r)
Maar als je zoiets hebt moet je NOOOOIT soft-off of reset doen, nee gewoon bruut de stroom erafhalen. Dan kan je gewoon weer de PC aanzetten en dan loopt ie op FSB100, change je m 1x en klaar lopen met die hap :7

Ik had op nForcersHQ gelezen dat dit al een bekend probleem was met de asus bordjes... er zijn verschillende oplossingen. Je kunt hotflashen (zie http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15104), een duron erin prikken (dan forced 'ie 100FSB, werkt soms) of een bootdisk met autoexec met de flashcommand erin en je vga kaart eruittrekken waarna hij naar floppy zoekt en die autoexec uitvoert (werkt ook niet altijd)...

Hier een lijstje met A7N8X BIOS Faults.... http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11763
Pagina: 1