Toon posts:

Asus A7N8X chipset heatsink losmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de chipset heatsink van mijn ASUS A7N8X rev 2 los krijg? Ik heb die 2 zwarte pinnetjes al losgemaakt maar hij wil nog niet loskomen, weet iemand misschien of dat hij vastgeljimd of iets dergelijks zit want ik durf er niet veel kracht op te zetten. Als jullie een slimme oplossing hebben dan graag.

Verwijderd

Draai de heatsink rond hiermee kun je 'bijna' niks beschadigen, ga iig. niet met schroevendraaiers ertussen prikken ofzo.
Logisch dat ie vastzit, er zit kauwgom tussen en door de hitte gaat dat lekker vastplakken aan de chip + sink.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai hem eens een beetje, of probeer het eens met een flosdraadje

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

stook hem een beetje warm met een haardroger (geen industriele fohn)
dan wordt die "kauwgom" een beetje zacht dan moet het wat makkelijker gaan

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 03:35

Adm.Spock

Duik-Aap

Nooit geen last van :P

Ik haal bij alle nieuwe mobo's eerst die heatsink eraf en vervang dan die kauwgum voor gewone standaard silicone-vrije koelpasta....

Uit ervaring weetik dat er vaak een luchtbel tussen de kauwgum en de chip blijft zitten, wat resulteerd in labiel gedrag van een over-verhitte chip.

* Adm.Spock just my humble opninion...

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Wat je ook kunt doen is een uurtje je systeem aanzetten, dan uit en de koeler losdraaien. De pasta is dan verwarmt, waardoor je de koeler makkelijker los kan halen. Je zult zowieso moeten draaien, omdat de koeler toch best vast zit. (ikzelf heb hetzelfde moederbord en ik heb doodsangsten uitgestaan bij het eraf halen van de koeler :P)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:44
Waarom wil je dat? Je garantie ben je iig kwijt

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
weertenaar schreef op 08 januari 2004 @ 19:14:
Andere (Betere) Heatsink misschien? :? >:)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
weertenaar schreef op 08 januari 2004 @ 19:14:
Als je de andere heatsink bewaart is het geen probleem. Trouwens, ik bijvoorbeeld heb alleen de heatsink even verwijderd om van de standaard koelprut Artic silver III te maken, wat me een paar graden scheelde. Het lijkt me dan zowieso sterk dat je garantie verlopen is :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Pagina: 1