Toon posts:

Kan ".exe" niet uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier niet op de verkeerde plek sta, maar ik heb een heel bijzonder probleem. Het is voor mij onmogelijk om bestanden van het type .exe uit te voeren. Of ik er nou op dubelklik, of via de "Run" doe, maakt niet uit ik krijg altijd de foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden. Als ik bijvoorbeeld IE wil starten zou ik normaliter op het bleuwe "e" klikken, nu moet ik een snelkoppeling naar een webpagina uitvoeren, dan start IE ook. Ik heb van alles geprobeert, maar tevergeefs...

Iemand?

BVD

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt als virus, even zoeken naar een nuttig topic voor je brb...

edit: bv
[rml][ 98] Kan geen .exe's meer uitvoeren[/rml]
Wat is dit voor een virus?
[rml][ Win2000] Start op , maar start geen programma's[/rml]

en nog een kwootje:
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:51:
Lijkt me niet dat dit door Lovesan komt eigenlijk, maar door een ander virus.
Ben in een goede bui, dus zal je even een linkje geven. :P
ftp://ftp.avp.ru/utils/clrav.com die mag je uitvoeren en dan wordt je exe associatie weer gerestored.

[ Voor 108% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 15:11 ]

Verwijderd

Klinkt als een virus, heb je een anti virus programma, zoja scan eens. Zoniet ga naar de website van symantec of mcaffee en voer een online scan uit.

<edit> beetje laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx so far, ik ga het allemaal ff proberen... (scannen kan zowieso nie, is ook een -exe bestand |:( )

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

slimmerts, hoe wil je bij internet komen dan :)
iexplorer.exe
denk dat het enigste wat je kan doen is kijken hoe de IEXPLORE.EXE nu heet, die proberen te renamen naar IEXPLORE.EXE en dan proberen via de website wat te doen, wil dit niet dan lijkt me het enigste wat je kunt doen een herinstal, of je moet de schijf er uit halen en in een andere computer hangen, zorg dan wel dat daar een goede virusscanner op staat.

• Mike Jarod
  • Niet online
Tpn schreef op 08 januari 2004 @ 15:12:
denk dat het enigste wat je kan doen is kijken hoe de IEXPLORE.EXE nu heet, die proberen te renamen naar IEXPLORE.EXE
Ik denk dat jij .exe naar .com renamen bedoelt :)

Verwijderd

Topicstarter
HEt blijkt niet te werken allemaal. Als ik dat "clrav.com" rename naar bijv. "explorer.exe" en in mijn windows dir wil doen, vraagt'ie of ik de oorspronkelijke "explorer.exe" wil overwritten. Ik zeg "ja" maar dan gebeurt dat niet. Het lijkt alsof 'ie zelf een 'foute' "explorer.exe" onieuw maakt :?

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik denk dat je helemaal geen explorer.exe moet overschrijven. Als ik die post van Schouw goed begrijp zet clrav.com alleen wat registry dingetjes goed. Gewoon die clrav.com uitvoeren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Als je in Windows zit en je probeer explorer.exe te overschrijven zal dat niet zo snel lukken, aangezien die nog gewoon in gebruik is.
Aangezien het je wel lukt om IE op te starten (via een omweg) kan je alsnog een virusscan doen, zelf kan ik deze online virusscanner aanraden, werkt lekker makkelijk en goed :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de bakker jongens, erg bedankt! Ik moets idd "clrav.com" gewoon zo uitvoeren dan vraagt'ie voor een bestant "svchost.exe". Maak ik een copie van "clrav.com" en renamen als "svchost.exe" en dan draait eindelijk "clrav.com" en alles is herstelt.

Thanx ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Mooi, opgelost, maar valt wel onder de categorie 'eerst zelf zoeken' ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.