Toon posts:

Wat is dit voor een virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist kom ik van een kennis af 'waar ik wel even een virusje zou verwijderen'. Nou, mooi niet dus. Het symptoom: bij elke executable de volgende melding:

[afbeelding]

MAAR: IE en Outlook Express werken WEL wanneer je de koppeling uit het Start Menu gebruikt (vanaf het bureaublad niet). EN: programma's werken WEL wanneer je ze koppelt aan een bestand (dus JPEG: openen met ...).

Symantec online scan: geen virussen gevonden.

Andere online scanners (TrendMicro/McAfee): W32.Swen.A@mm

Maar: geen enkel proces dat bij Symantec genoemd wordt, komt op de pc voor.

Toch maar de bestanden waarin het virus voorkwam verwijderd. Geen resultaat. Na een reboot blijven de executables onuitvoerbaar.

Oh ja: de kennis gaf toe dat het mogelijk was dat hij een bestand uit een 'Microsoft-mailtje' geopend had! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:07 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 10:06

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh ik zie norton, dus norton updaten mischien ;)

microsoft :?
Nep e-mail van Microsoft (W32/Swen@MM) :)

[ Voor 45% gewijzigd door chucky666 op 19-09-2003 22:13 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Heel waarschijnlijk is het dus het betreffende virus, maar hoe haal ik het in hemelsnaam van zijn pc af? NAV updaten heeft geen nut, want NAV werkt niet (ook een executable).

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:16:
Heel waarschijnlijk is het dus het betreffende virus, maar hoe haal ik het in hemelsnaam van zijn pc af? NAV updaten heeft geen nut, want NAV werkt niet (ook een executable).
http://a64.g.akamai.net/7...cts/mcafee-avert/undo.reg
deze uitvoeren en dan norton uitvoeren met de nieuwste update :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Kijk eens in dit topic: [rml][ virus] W32.Swen.A hoe te fixen *[/rml]
Valt op dat er maar weinig (fatsoenlijke) removal guides zijn..

Je zou een removal tool kunnen proberen, hoewel deze waarschijnlijk niet zal werken.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas Chucky, zelfs de undo.reg werkt niet! En Schouw: jammer genoeg zit ik nu weer thuis, dus zal zo snel mogelijk kijken of dat 'dos prompt'-idee werkt!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:28 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je de Stinger-remover van McAfee al geprobeerd? Versie 1.86 moet Swen ook kunnen verwijderen. Gratis te downloaden op http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet lukken omdat het een *.exe is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:36:
Gaat niet lukken omdat het een *.exe is.
Kan je hem ook niet renamen naar een .COM en hem dan uitvoeren? Hier (op een niet-geinfecteerd systeem) accepteert hij hem als ik hem stinger.com noem ipv stinger.exe.

Of houd dit virus ook .COM's tegen?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dan krijg ik de melding dat hij het bestand 'yzzfvfbtl.exe' nodig heeft.

Verwijderd

In de veilige modus kan je dus ook niets opstarten? Je kunt de HDD niet in tijdelijk in een andere pc hangen? Je kunt geen dos-scan uitvoeren?

Succes dan!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
We zijn momenteel bezig om op te starten in 'Veilige Modus met opdrachtprompt' (telefonisch, dus schiet niet echt op met een leek aan de andere kant). Van daaruit probeer ik dan regedit.exe te starten en dan de undo.reg te importeren. Even afwachten dus.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
regedit.exe kun je in ieder geval zonder problemen hernoemen naar regedit.com vooraleer hem uit te voeren, moest je daarmee problemen hebben

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

...

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:52 . Reden: niet goed lezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Robbedoeske: het lukte daarstraks toch echt niet.
Xavyer: volgens mij waren we daar al achter ;)

Verwijderd

er zijn de laatste tijd mailtjes rondgestuurd met een zogenaamde "security-update" van microsoft. Dit was dus gewoon het virus.... bla bla blaat!

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT!!! Het virus is eraf! Haha!! Geeft wel een goed gevoel, moet ik zeggen!

DUS:

1. http://a64.g.akamai.net/7...cts/mcafee-avert/undo.reg opslaan op je harde schijf

2. Opstarten in 'Veilige modus met opdrachtprompt' en inloggen als administrator

3. regedit.exe uitvoeren

4. undo.reg importeren

5. opnieuw opstarten en klaar!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cardin: ik zou er het volgende aan toevoegen, to be sure:

6. Log in normale modus in, update je virusscanner en haal hem voor de zekerheid nog een keer over je hele schijf heen.

Better safe than sorry.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb ik die kennis van me ook aangeraden! ;)

Verwijderd

Hm, goed topic... ik moet vanavond naar iemand toe met hetzelfde virus... :)

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

*terug vind post*

hier iemand met hetzelfde probleem. Stomme vraag misschien, maar hoe log ik aan als "administrator" op Windows XP? :?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
op ctrl-alt-del drukken bij je aanmeldscherm of bv starten in veilige modus

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OK dan 8)7

Goed gezocht, maar klik -> klik ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

BdR schreef op 02 december 2003 @ 23:53:
jammer dat dit topic Wat is dit voor een virus? weer zo snel gesloten werd, want ik heb het op kunnen lossen en deze oplossing stond volgens mij nog nergens genoemd.

Mn neef had het virus op zn pc, het bestand javhniqy.exe (in dit geval, de naam is altijd willekeurig) stond in C:\Windows\ en het probleem is dus dat het virus in de registry heeft gezet dat voor het opstarten van elke .EXE .COM .BAT etc eerst het virus programma wordt opgestart, met het op te starten programma als parameter. Bijv als je notepad opstart doet hij eigenlijk "javhniqy.exe notepad.exe"

Dus ook als je REGEDIT.EXE op wil starten zorgen die registry entries ervoor dat windows dan "javhniqy.exe regedit.exe" opstart. En nu de oplossing:

1, download dit bestandje UNDO.REG
2, maak een copy van REGEDIT.EXE en noem deze JAVHNIQY.EXE (in dit geval, naam is altijd verschillend)
3, sleep het bestand UNDO.REG op deze JAVHNIQY.EXE (is dus eigenlijk REGEDIT.EXE)
4, "wilt u instellingen van JAVHNIQY.EXE importeren in registry" -> nee
5, "wilt u instellingen van UNDO.REG importeren in registry" -> ja

wat je bij stap 3 doet, is hetzelfde als in de commandprompt dit intypen "javhniqy.exe javhniqy.exe undo.reg" Die eerste javhniqy.exe komt van de registry entry bij .EXE, de 2e javhniqy.exe komt omdat dat het programma is wat je wilt opstarten. Dan heb je dus de REGEDIT opgestart met 2 parameters, de eerste sla je over, de tweede importeer je :7
^^^ Oeps en dank voor de tip :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.